paulchelaru Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 (editat) Salut! Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2). Editat Septembrie 26, 2022 de paulchelaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 (editat) Pentru A2 ma tem ca nu prea ai de ales... Shadow 750 si Dragstar 650 pe cardan sau restul lumii pe lant. Stii vreuna pentru A2 pe curea? Oricum e ultima ta grija, modul cum se face transmisia la roata spate. In 2-3 ani o schimbi si atunci chiar iti iei ce vrei. Editat Septembrie 26, 2022 de TETEA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 Bretele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sasesase Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 2 hours ago, paulchelaru said: Salut! Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2). Cred ca sunt miliarde de cuvinte pierdute pe aceasta tema. Cauta pe net avantajele si dezavantajele, si vezi cu care poti trai. Faptic, majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant. Asta spune multe, doar ca lantul are nevoie de mentenanta constanta, care poate fi deranjanta. Cardanu, mai ales la modelele vechi, te departa de orice gram de sportivitate, venea cu comportament ciudat pe acceleratie/franare...dar, arata optic mai bine pe motor, si nu ai mentenanta aproape deloc. De accea a fost montat deregula pe cruiser/chopper, care nu au valente sportive, sau pe adventure bikes din motive evidente Cureaua...nu stiu sa-ti spun, logic ai avantajele lantului dar si cele ale cardanului (zero mentenanta), dar probabil ca trebuie schimbate mai des si stiu ca sunt scumpe. Daca erau asa de bune, cred ca le vedeam pe mult mai multe modele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 Cureaua pierde ceva performanță prin elsaticitate și este mai limitată pe partea de putere/cuplu. Este și ceva mai sensibilă la factori externi (temperatură, impact cu corpuri externe, etc.) și îmbătrânește. În rest @sasesase a rezumat bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 @paulchelaru: pentru categoria A2, cum spune @TETEA., optiunile sunt foarte limitate în ce privește transmisia finala pe curea/cardan. La modul general, dacă vrei să te documentezi despre ce înseamna fiecare dintre ele, în loc să asculți sfaturi date după ureche, dă un research cu orice motor de căutare după "motorcycle final drive systems". Spre exemplu, uite aici un articol în care problema este tratată exhaustiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 (editat) Acum 2 ore, Kagemusha a spus: Apodictic vorbind, pune chintesenta lucrurilor in evidenta exhaustiva a lumii… Editat Septembrie 26, 2022 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 26, 2022 Share Postat Septembrie 26, 2022 pt cruiser choper e clar: cardan, n-ai nevoie de reactivitatea lantului, iar cureaua nu prea o gasesti pe cruisere de a2. plus cureaua e recomandat sa o schimbi cand iei cotetul ca sa stai fara griji. Cardanul are mentenata usoara Lantul necesita atentie constanta Cureaua doar sa o schimbi la timp si sa o verifici din an in paste pt uzura sau crapaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 16 ore, paulchelaru a spus: Salut! Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2). Salut Nu cred ca transmisia este criteriul principal la alegerea motocicletei. Multe sunt pe lant si lantul e cu mentenanta constanta. Pe curea ai Kawasaki EN454, 500 sau Suzuki Savage. Iar pe cardan pt A2: Virago 535 sau Dragstar, dar ambele trebuie limitate pt A2. Parerea mea ca ar tebui sa te orientezi spre transmisia cu lant ca sa ai mai multe optiuni de alegere. Just my 2 cents. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 27, 2022 Admin Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 14 ore, sasesase a spus: Cardanu, mai ales la modelele vechi, te departa de orice gram de sportivitate, venea cu comportament ciudat pe acceleratie/franare...dar, arata optic mai bine pe motor, si nu ai mentenanta aproape deloc. De accea a fost montat deregula pe cruiser/chopper, care nu au valente sportive, sau pe adventure bikes din motive evidente Primul meu motor a fost VN 1500 SE din 2004 pe cardan. Nu am sesizat nicio problemă la frânare sau accelerare. Bine, fiind și începător era mai greu. Dar l-am avut vreo 5 ani. Am avut K1200LT cam 9 ani. Am GTR1400 de vreo 4 ani. Zero probleme de comportament sau tehnice. Iar legat de sportivitate, GTR ul în mâna unui motociclist priceput stă lângă multe motoare ss cu pretenții. Sfatul meu este limpede, cardan și nu vei avea nicio bătaie de cap. Acum 14 ore, sasesase a spus: Faptic, majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant. Asta spune multe, Ai dreptate, dar nu ai ghicit motivul. În afară de ss, lanțul este pus majoritar din rațiuni economice. Gândește-te cât costă o transmisie simplă pe lanț unde ai 3 elemente - foaie, pinion și lanț și ce presupune complexitatea unui cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 8 ore, patrick1 a spus: Numai la motociclete cu lanț neprotejat în carcase /ghidaje și expus la praf /nisip Alternativă: Erau bune acele burdufuri dar oare cate modele gasesti care sa nu fie mai vechi de 30-40 de ani? Si cate sunt din categoria chopper/ cruiser? Deci lantul e cu mentenata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 17 ore, TETEA. a spus: Pentru A2 ma tem ca nu prea ai de ales... Shadow 750 Nu au toate cardan, există și cu lanț! Shadow 750 cu lanț Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 5 minute, ENEOS a spus: Nu au toate cardan, există și cu lanț! Shadow 750 cu lanț Da, modelele mai vechi. Dar cu lant avea de ales intre mai multe modele, relevant mi s-a parut sa aduc in discutie modelele pe cardan care l-ar putea interesa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Multe fără bec de presiune la ulei! Babele erau 2t , nu le trebuia știu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 1 oră, patrick1 a spus: Mda ... la modelele moto actuale, lanțul de transmisie este ”gândit” fără protecție la praf /nisip, robinetul de benzină este ”gândit” fără pahar decantor de apă și fără filtru de benzină /”pești”. Ba chiar și motorul este ”gândit” fără lampă de control /încărcare la generator iar la unele și fără bec de ”neutral”. Aștept cureaua dințată de distribuție, din plastic. Pentru mentenanță cât mai frecventă 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Multe fără bec de presiune la ulei! Babele erau 2t , nu le trebuia știu. Off topic Asa-i cum ziceci. Pe de alta parte, cea mai veche japoneza pe care am avut-o era din 1991, restul toate au fost mai noi. La niciuna nu am avut probleme din cauza ca nu au avut filtru si pahar decantor, in schimb la Voshod si la MZ, cu toate ca aveau si filtru si pahar am avut de multe ori probleme cu mizerie in carburator. Lampa de control, poate ca era buna desi nu am avut nici problema asta la nicio japoneza pe care am detinut-o. Iar bec pt presiune de ulei au cam toate astea noi. Sunt de acord ca motocicletele noi sunt pline de plasticuri si chestii care sunt gandite sa se strice in timp, dar sunt si chestii care erau pe motoarele vechi, care acum nu-si mai au utilitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 (editat) 4 hours ago, l.u.v said: În afară de ss, lanțul este pus majoritar din rațiuni economice. Nu chiar. Pe lângă complexitate și cost, cardanul este și greu și este transmisia finală cu cea mai mare pierdere de putere. Nu merge pus pe motoare medii și mici. În rest sunt de acord, pe motoare mari (peste 1000cc) și cu orice altă destinație în afară de pur sportivă, cardanul este ce trebuie. Editat Septembrie 27, 2022 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 https://www.motorcyclistonline.com/all-about-motorcycle-chains-belts-and-drive-shafts/ https://www.rideapart.com/features/489623/ask-rideapart-chain-belt-shaft-drive-better/ In al doilea articol, 3% lant, 11 curea, pana la 30% cardan. Dar variaza de la producator la producator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 24% pierdere de putere prin transmisia cu cardan? Nu stiu exact cat este pierderea dar cifra de mai sus este o balarie. Iata si argumentul: pai daca pierzi 24% din 35 kW cat are un Shadow, inseamna 8,4 kW. Pai inseamna sa umbli calare pe resou, si inca unul tzapan, avand in vedere ca acesti kW se transforma macar 95% in caldura (restul or pili si ei dantura). Eu nu am simtit sa duduia precum soba transmisia cardanica de la mobra. Si pierderea de 18% pe curea este gresita. Ar mirosi a cauciuc ars cureaua de la Kawa, chit ca este din kevlar. Am vazut ca nu va plac mobrele cu cardan, dar mai revizuiti cifrele . O sa verific si eu pierderea dintr-un angrenaj conic. Basca ca daca era asa cum spuneti voi, ramaneu masinile precum caleasca cu motor a lui Daimler, cu transmisia pe lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Din părți la roată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzitzicat Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 (editat) Acum 13 minute, Lucian_M a spus: Din părți la roată. Nici nu ar putea altfel Puterea la roata este influentata de multi consumatori care pot fi diferiti pe masini cu acelasi motor Editat Septembrie 27, 2022 de Tzitzicat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 14 minute, Kristian K a spus: Ionut,cand producatorul iti da ca ai x cp la masina,ii ai la roata sau la vilbrochen? De unde scoti ca nu plac mobrele cu cardan?De ce generalizezi asta? Salutare! Am exagerat si eu placutul, precum pierderea de 24% Sa ai pierdere pe un lant cinematic relativ simplu, de la motor la roata de 24% mi se pare urias. Este evident ca eliminarea a doua transmisii conice prin folosirea lantului, duce la pierderi mai mici, dar chiar de 8 ori mai mici... Acuma sunt prins cu treaba, dar o sa revin cu pierderea intr-un angrenaj conic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 @Kristian K Am gasit: un reductor conic are randament 98-99% Reductorul hipoid, asa cum este transmisia finala de la BMW (care este tot un reductor conic dar cu axe ce nu se intersecteaza), are randament o leaca mai mic, respectiv 96-98%. Dar are avantaje de ordin constructiv la mobra. Asa ca nici vorba de 24% pierdere. O pierdere totala cu 2 angrenaje plus cardanul de vreo 4-5% este rezonabila. Probabil ca cei 24% fac referire la altceva. Daca poti sa mai gasesti treaba pe net, studiem si noi sa vedem ce a vrut sa spuna autorul Castiguri de putere de cateva procente prin ajustarea unor componente, este perfect normal. Vrei galagie mai mica, strangi toba de gat si pierzi putere. Vrei putere mai mare, modifici cantitatea de aer de la admisie, bagi mai mult gazolina si gata lucrarea. Dar nu mai iese norma EURO si dB. , asa ca na belea. Daca puterea este data in bhp (brake horsepower) este tot masurata pe stand, ca in filmul tau. Apoi mai depinde de norma: mergi pe DIN ai puterea masurata cu toti consumatorii pe masina, daca ai puterea SAE (aia de la americani) este puterea masurata fara consumatori (inclusiv fara esapament) , si da mai bine ca este mai mare Revenind la cardan: @paulchelaru daca mobra are transmisia cu cardan nu se petrece mare lucru, nici in bine si nici in rau. Nu mai ai treaba cu mentenanta lantului. Mie personal imi plac mobrle cu cardan, ultimele cu care am tot mers in ultimii 10 ani - Shadow, BMW si Goldwing - fiind toate cu cardan. Oricum bucuria plimbarii nu sta in avea lant sau cardan la mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzitzicat Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 27 minute, Kristian K a spus: Concluzia:cp la motociclete indiferent ca transmisia e pe lant,curea sau cardan sunt la roata,la masini sunt la vilbrochen. Nu are sens pentru ca nu e o valoarea standard Toate valorile din cartea tehnica se refera la BHP nu la WHP Ca in cazul prezentat sunt diferente f mici, e altceva Acum 2 minute, Silver Arrow a spus: Daca puterea este data in bhp (brake horsepower) este tot masurata pe stand Ce vezi in film este WHP BHP se masoara la volanta, fara nicio influenta a lantului cinematic sau a altor conditii externe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 45 minutes ago, Tzitzicat said: Nici nu ar putea altfel Puterea la roata este influentata de multi consumatori care pot fi diferiti pe masini cu acelasi motor Excepția este BMW - singura din câte știu eu. Teoretic dau puterea la arbore, dar în practică aplică o formulă pentru a compensa pierderea de putere prin transmisie. În consecință, puterea la roată este egală (sau mai mare) cu cea declarată în acte. Asta atât la moto cât și la auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzitzicat Postat Septembrie 27, 2022 Share Postat Septembrie 27, 2022 Acum 1 minut, PzKpfW a spus: Excepția este BMW - singura din câte știu eu. Nu sunt convins Sa folosim imaginatia O masina cu aceiasi caroserie si acelasi motor are sau nu AC, sau orice alt accesoriu care poate influenta lantul cinematic Puterea la roata difera si ele nu sunt prezentate cu diferente de putere Acum 2 minute, PzKpfW a spus: plică o formulă pentru a compensa pierderea de putere prin transmisie Pentru transmisie din practica am vazut ca sunt f apropiate valorile intre specificatiile masini si test dyno la un RWD, dar un AWD sigura are pierderi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.