Sari la conținut

9. Monster Energy British Grand Prix


Lup69
 Share

Postări Recomandate

Acum 7 ore, Method a spus:

Nu am auzit vreodata o declaratie cum ca Gigi si l-ar dori pe MM.

 

Despre Yamaha :

Jokingly, the Briton tells SPEEDWEEK.COM“I always hear now: ‘Suzuki is gone, Yamaha is the only factory with an in-line engine’,” Jarvis records with a grin. “I then like to reply: ‘Yes, we are the only ones with that advantage!'”

He is firmly convinced that there is more potential in the in-line concept.In addition, there is an enormous effort that results from a complete reorientation of the engine concept. 

Jarvis knows: “It is a huge task to design, develop and produce a 1000cc V4 engine for the MotoGP World Championship from scratch.If we were to plan that for the new regulations for the five years from 2027 to 2031, that might make sense.But we haven’t decided which direction we’ll go then because the technical regulations haven’t been decided yet.”

So for Yamaha, the important decision-making question doesn’t start until late in the 2023 season, because:

“It [the new regulations] should be decided in 2023, after that we have four years for development.Then, with the new technology, we will have the same opportunity for a new MotoGP engine as all the other manufacturers.”

Making a decision before knowing the new regulations would simply be too much of a risk, Jarvis said.

“It would be a very brave and far-reaching decision if we were to ‘re-engineer’ right now. We think it makes more sense to continue with an ‘engine design’ that we know inside out.”

The Englishman emphasises: “We are convinced that we still find great development capacities at our inline-four.”

Deci nici nu exclude posibilitatea. Ei iti zic ce am auzit zvonuri la yamaha italia ca se gandesc la un V4.

Si e normal ce zice si Lin, ca un motor nu il faci de la 1 an la altul, trebuie un proiect pe termen lung. 
Lin a declarat ca anul asta, singurul lucru pozitiv de pe mobra este motorul. Doar ca au pierdut mult in alte directii. Eu raman la parerea ca fereastra de performanta la un L4 este f ingusta si nu ai marja f mare de greseala. 
daca in 2022, nu a fost un regres la yamaha ci mai mult un progres la ducati si aprilia( dupa timpi), acuma este un f mare regres, Q reusind sa fie cu 1 s mai lent decat anul trecut pe anumite circuite.

nu mai e ceva simplu, nu cred ca se mai poate regla din setari, ci vorba colegului, tre sa se intoarca la plansa....

sunt ai eu curios cu ce o sa vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 151
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, frigider a spus:

Are pe 2ani.

O fi având vreo clauză de amenință?

 

citisi bre tot articolul. omu se refera la viitor, nu la 2024 cat mai are contract, daca vor relatie pe termen lung tre sa vina cu cotetz competitiv adica dincolo de sez 2024

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, damager a spus:

Deci nici nu exclude posibilitatea. Ei iti zic ce am auzit zvonuri la yamaha italia ca se gandesc la un V4.

Si e normal ce zice si Lin, ca un motor nu il faci de la 1 an la altul, trebuie un proiect pe termen lung. 
Lin a declarat ca anul asta, singurul lucru pozitiv de pe mobra este motorul. Doar ca au pierdut mult in alte directii. Eu raman la parerea ca fereastra de performanta la un L4 este f ingusta si nu ai marja f mare de greseala. 
daca in 2022, nu a fost un regres la yamaha ci mai mult un progres la ducati si aprilia( dupa timpi), acuma este un f mare regres, Q reusind sa fie cu 1 s mai lent decat anul trecut pe anumite circuite.

nu mai e ceva simplu, nu cred ca se mai poate regla din setari, ci vorba colegului, tre sa se intoarca la plansa....

sunt ai eu curios cu ce o sa vina.

Nu vad Yamaha investind atat de mult si atat de repede pt a pune pe picioare asa ceva.

Si ca o parere personala,nu vad marele avantaj al V4 vs L4 - mi se pare ca plusul de cuplu al V4 (care e micut oricum) e anulat total overall de complexitatea,auxiliarele si dimensiunile motorului.Ca ei o ard stop'n'go si au toti V4 exact pt asta - ok - dar asta e doar o etapa - uite ca deja Aprilia incepe sa ruleze pe curbe cu downforce (ba ai vazut cum venea Aleix pe Maggots?diferenta de viteza era huge - prima oara cand am vazut Ducati in inferioritate) pana ce la un moment dat va fi superioara strategiei stop'n'go si atunci L4 va fi un atu.

 

LIn intradevar a zis ca anul acesta singurul lucru bun a fost motorul,dar Lin compara motorul Yamaha v22 cu v23,Lin nu compara motorul Yamaha v23 cu Ducati sau KTM (sau chiar Aprilia) v23.Ei au progresat in patratica lor dar tot ultimii sunt.

Iar Q atrage atentia asupra unui fapt foarte vizibil (pe care Lin il omite) : Yamaha sunt mai lenti pe linia dreapta cu gen 10kmh DAR au cel mai mic downforce.Q a zis ca adversarii au "huge downforce" comparat cu motoreta lor si chiar si asa reusesc sa fie peste Yamaha.Iti dai seama ce ar insemna ca Yamaha sa mearga cu df similar - pana acolo insa trebuie sa stie sa il creeze/foloseasca/masoare - aia inseamna mult timp in r&d,cad,wind tunnel time = $$$.

Si dupa cum bine ai zis - Q atrage atentia ca Yamaha v23 e cu 1s mai slow peste tot,deci degeaba e el "doar" putin mai slow decat restul pe linia dreapta daca overall e cu 1 ditai secunda mai slow decat timpii lui,nu mai zic de restul.

E deranj la Yamaha zic eu.Si cred ca o sa il piarda pe Q.

 

Meanwhile Aprilia :

363792765-164982706612983-35562481744073

"Ce ati facut pe pauza de vara?Un winglet,un exhaust?

"neah,un cadru de carbon...adica ce au incercat in n randuri toti constructorii si n-au reusit,l-a facut Rivola pe vara...il bagam in paine la cursa viitoare".

Asta e diferenta si de aici se trage declinul japonezilor in general si al Yamaha in special : iata ce ritm asiduu si ce progrese inregistreaza europenii.Ani lumina.

Asta in timp ce Q asteapta : "I want to see is the Misano bike, because that will be, at 95%, the one that will run in 2024".Mai pe scurt,Q stie ca ce va scoate Yamaha la testul traditional de la Missano va fi cam motoreta de 2024,si nici vorba de alte mari salturi pana la Missano 2024.

Acum 35 minute, Cavaleru a spus:

citisi bre tot articolul. omu se refera la viitor, nu la 2024 cat mai are contract, daca vor relatie pe termen lung tre sa vina cu cotetz competitiv adica dincolo de sez 2024

Pai are are - DAR ala daca dupa Missano nu vede o Yamaha care se poate bate la podium (si dupa parerea mea,la cum o ard japonezii,mi se pare imposibil sa scoata o motoreta atat de avansata fata de ce au la ora actuala intr-un timp asa de scurt),Q va da unda verde managerului sa vorbeasca cu alte echipe pt 2025.Si mai mult ca sigur pana se termina 2023,va avea deja contract cu altii.

 

Degeaba au ei (cam toti) contracte pe 2024 inclusiv - nu sta nimeni pana in 2024 sa vada unde merge ca raman de caruta - vorbele vor fi facute pana la sfarsit de 2023 hai maxim aprilie mai 2024.Asa a fost tot timpul.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem două cazuri celebre de piloți care au plecat înainte de expirarea contractului: Zarco și Vinales. În plus, Fabio și-a concediat impresarul și și-a făcut propria firmă, ceea ce mă face să cred că își pregătește deja plecarea prematură de la Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Geologu a spus:

Avem două cazuri celebre de piloți care au plecat înainte de expirarea contractului: Zarco și Vinales. În plus, Fabio și-a concediat impresarul și și-a făcut propria firmă, ceea ce mă face să cred că își pregătește deja plecarea prematură de la Yamaha.

 

vinales nu a plecat cat a fost data afara, dar aia e alata poveste

 

FQ20 nu o sa plece inainte de terminarea contractului cred eu, dar e clar ca dupa testul de la Missano va avea o imagine mai clara a viitorului motoretei Yamaha si probabil tot atunci va incepe negocierile daca nu e multumit (m-as mira sa vina yamaha cu ceva fantastic).

nu m-ar mira sa-i ia locul lui Vin la Aprilia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Geologu a spus:

Contractele pot fi reziliate, mai ales dacă ți se cere performanță de top și ți se oferă material de concurs net inferior față de concurență.

sau viceversa :) :)

cand de ex ai un cotetz de top si abia aduni cateva puncte :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Cavaleru a spus:

 

citisi bre tot articolul. omu se refera la viitor, nu la 2024 cat mai are contract, daca vor relatie pe termen lung tre sa vina cu cotetz competitiv adica dincolo de sez 2024

 

pai asta a zis si inainte sa semneze :) 

Acum 2 ore, Geologu a spus:

Fabio și-a concediat impresarul și și-a făcut propria firmă, ceea ce mă face să cred că își pregătește deja plecarea prematură de la Yamaha.

cred si eu ca se prea poate orice.

asta imi da speranta ref MM, dar parca tot insista ca el e cu Honda.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

nu m-ar mira sa-i ia locul lui Vin la Aprilia :)

chiar o sa-l gaseasca pe Vin atarnand in rulota :D 

Acum 35 minute, Geologu a spus:

Contractele pot fi reziliate, mai ales dacă ți se cere performanță de top și ți se oferă material de concurs net inferior față de concurență.

si eu cred ca au pus clauze de performanta / material de concurs.

fq tot insista pe asta inainte sa semneze. si ghici ce: yamaha nu si-a tinut partea de intelegere.

*asta daca nu a cerut decat ponei, ca acum au ponei mai multi :crack:

Acum 18 minute, apriliacluj a spus:

cand de ex ai un cotetz de top si abia aduni cateva puncte :)

Afara de Digia si Morbi mai e cineva?

*morbi anu trecut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Geologu a spus:

Avem două cazuri celebre de piloți care au plecat înainte de expirarea contractului: Zarco și Vinales. În plus, Fabio și-a concediat impresarul și și-a făcut propria firmă, ceea ce mă face să cred că își pregătește deja plecarea prematură de la Yamaha.

Cele 2 cazuri celebre intradevar sunt...2 oameni cam labili psihic.

Ambele cazuri au fost exceptionale - la Zarco nu imi mai aduc aminte clar stiu ca a schimbat 3 motorete intr-un an sau asa ceva oricum a fost insane.Greseala initiala fiind tot a lui cand i-a fost propus contract HRC factory,ca el sa aleaga KTM.Si dupa aia sa inceapa sa planga cand a vazut cum mergea atunci KTM.

La Vinales - deja e cunoscuta telenovela cu overrev the engine "de-al draq si de ambitios" la sfarsitul cursei,si dupa aia Jarvis i-a dat un picior in cwr.Vinales e ...nu am cuvinte.

Nu cred ca va fi cazul la Quartararo.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

FQ20 nu o sa plece inainte de terminarea contractului cred eu, dar e clar ca dupa testul de la Missano va avea o imagine mai clara a viitorului motoretei Yamaha si probabil tot atunci va incepe negocierile daca nu e multumit (m-as mira sa vina yamaha cu ceva fantastic).

nu m-ar mira sa-i ia locul lui Vin la Aprilia :)

Si eu zic la fel,Q nu pleaca isi onoreaza contractul,dar din 2025 nu cred ca il mai vedem la Yamaha.E baiat salon,le strange mana si salut.Oricum pana la sfarsit de sezon 2023 eu cred ca vom sti unde merge.

Sa te auda Dumnezeu in legatura cu venirea la Aprilia :bow:

Totusi cred ca mai degraba in locul lui Aleix,care a si zis ca sunt ultimele lui sezoane.E un loc vanat cel de la Aprilia.Ar fi fraier Q sa nu sara in barca aia.

Acum 16 minute, frigider a spus:

asta imi da speranta ref MM, dar parca tot insista ca el e cu Honda.

Eu cred ca Honda va face absolut orice si ii va da sau va incerca sa ii de orice ii cere Marquez.

Marquez va cere o mot cu care sa se bata cu Ducati de la egal la egal.Clar.Nu stiu insa daca Honda va fi capabila de asa ceva...pt ca are (ca si Yamaha) un interval ff scurt de timp - astia amandoi se uita la motoretele de sfarsit de sezon 2023 hai maxim,maxim teste primavara 2024.

Daca nu vad vreo imbunatatire ca sa le permita sa se bata la podium (si nu vad vreun scenariu in care Yamaha si nici chiar Honda sa livreze asa ceva atat de repede),atunci amandoi isi vor lua talpasita spre europeni.

Probabil MM la KTM si Quarta la Aprilia.

Tot ce pot sa zic e ca imi doresc ca amandoi sa aiba motorete cu care sa se poata bate la titlul.

Acum 43 minute, Geologu a spus:

Contractele pot fi reziliate, mai ales dacă ți se cere performanță de top și ți se oferă material de concurs net inferior față de concurență.

Depinde de ce scrie in ele...si cum de obicei genul ala de contracte sunt cam bulletproof - orice echipa factory are in mod sigur un departament juridic sau o firma de consultanta beton in domeniu...nu prea au cum ei sa dribleze un contract cu o echipa factory pt ca nu le mai place cum merge motoreta.

Si mai ales nu Q care nici manager nu avea din cate stiu eu,imi aduc aminte gresit?...a citit si el si a semnat acolo ca el era cam descult inainte de contractul cu Yamaha.

Daca vorbim de Marquez,e alta poveste,ala e pe cai mari de 10 ani,are echipa de management samd.Se prea poate ca Marquez sa fi stipulat vreo clauza de performanta in contract inainte sa semneze,insa Q nu avea "credit" pt asa ceva cand a semnat cu Yamaha venit de la Razlan.

Dar eu cred ca si Marquez si Q isi vor onora contractele si pe 2024.Marea intrebare e ce se intampla dupa aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, Method said:

"Ce ati facut pe pauza de vara?Un winglet,un exhaust?

"neah,un cadru de carbon...adica ce au incercat in n randuri toti constructorii si n-au reusit,l-a facut Rivola pe vara...il bagam in paine la cursa viitoare".

  • În mod cert n-a fost făcut "pe vară" și este rezultatul unui proces mult mai lung
  • Ceea ce au făcut ei acum (cadru perimetral, dar din CF) nu au mai încercat și alții

Și pentru context, interview-ul cu Jarvis pe care l-ai referențiat legat de abordarea motor este de la început de 2022.

 

11 hours ago, Method said:

Si ca o parere personala,nu vad marele avantaj al V4 vs L4 - mi se pare ca plusul de cuplu al V4 (care e micut oricum) e anulat total overall de complexitatea,auxiliarele si dimensiunile motorului.

 

Analiză și concluzie mult prea simplistă. Motorul V4 are un arbore mai scurt și mai rezistent, mai puține vibrații (deci mai puține pierderi cu arbori balansieri) și mai puține pierderi de pompare pe admisie și evacuare. A spus-o Mat Oxley acum vreo 3 ani.

 

Pe atunci, motoarele 4 în linie (erau 6 pe grilă) erau totuși rapide în ritm de calificare, când puteau să-și etaleze avanatjul legat de viteza în curbă. Acum nu mai este cazul. Motocicletele V4 sunt superioare aproape peste tot, nu doar pe frânare sau linii drepte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:
  • În mod cert n-a fost făcut "pe vară" și este rezultatul unui proces mult mai lung
  • Ceea ce au făcut ei acum (cadru perimetral, dar din CF) nu au mai încercat și alții

Și pentru context, interview-ul cu Jarvis pe care l-ai referențiat legat de abordarea motor este de la început de 2022.

Normal ca nu l-au facut pe vara,doh.Dar nici anul trecut.Subliniam insa nivelul si viteza de dezvoltare a motoretei Aprilia (oare cat le-ar lua japonezilor sa puna pe circuit asa ceva?).Ceea ce au facut ei,au mai incercat si altii mult mult mai demult...parca tot echipa Aprilia?Prin 92?

Interviul nou cu Jarvis nu il mai gasesc,da.Daca il gasesc o sa il pun aici.

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Analiză și concluzie mult prea simplistă. Motorul V4 are un arbore mai scurt și mai rezistent, mai puține vibrații (deci mai puține pierderi cu arbori balansieri) și mai puține pierderi de pompare pe admisie și evacuare. A spus-o Mat Oxley acum vreo 3 ani.

 

Pe atunci, motoarele 4 în linie (erau 6 pe grilă) erau totuși rapide în ritm de calificare, când puteau să-și etaleze avanatjul legat de viteza în curbă. Acum nu mai este cazul. Motocicletele V4 sunt superioare aproape peste tot, nu doar pe frânare sau linii drepte.

Cand scriu mult,toata lumea se plange.Cand scriu putin,te plangi tu :crack: Oamenii nu se pot concentra,le trebuie 1 punch lines.Daca batem noi campii pe juma de pagina despre V4 big-bang self balancing vs L4 big-bang cu 2 arbori de contrabalansare,o sa plictisim lumea.

Se preconiza ca diferenta de putere intre motorul Suzi de cand era in gp si V4 Ducati era de ordinul a 12-15 cai.Am citit,nu ma intreba unde ca nu mai tin minte,daca gasesc cumva o sa pun link.Era o masuratoare (putin empirica dar care se face si in F1 - dupa sunet).Si dupa cum zice si Oxley,Suzy era foarte aproape de Ducati si pe top speed - 3-4kmh.

Vorbind de motor in sine - cred ca diferenta de packing intre cele 2 motoare nu justifica diferenta de putere.Cred ca poti face un L4 superior,cu conditia sa fii superior Ducati la packing aero tractiune (downforce) weight distribution samd.Ar fi foarte interesant ce gandeste un om gen Newey despre packingul motoretelor de gp (sa ne aducem aminte ca el a sacrificat KERS'ul pt packing...si a castigat in acel an),si ce solutie ar alege.

Exact precum ai spus,acum vreo 3 ani moto L4 erau superioare.Pt ca de fapt nu era vorba despre L4 vs V4 ci echipele acelea erau superioare.Acum balanta de putere s-a schimbat inspre europeni.Problema Yamaha (cat si a Suzuki) de fapt nu este motorul,ci felul cum abordeaza ei cursele.

Nu sunt de acord ca "motocicletele V4 sunt superioare peste tot",sunt ferm convins ca daca Ducati ar schimba pe L4,in 2-3 ani ar ajunge din nou in top.

 

Parerea mea este ca L4 (si filozofia din spatele lui) pot fi castigatoare,doar ca sunt prost reprezentate la aceasta ora de catre o echipa deficitara din absolut toate punctele de vedere si o motoreta cu 5 ani in spatele concurentei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

 

Tot ce pot sa zic e ca imi doresc ca amandoi sa aiba motorete cu care sa se poata bate la titlul.

 

Si crezi ca KTM are o motocicleta cu care sa poata ataca titlul? Cu toate progresele facute, mai e mult pana departe. Nici la Aprilia nu s-au aliniat inca toate planetele, dar potentialul mi se pare mult mai mare decat la KTM. 

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:
  •  
  • Ceea ce au făcut ei acum (cadru perimetral, dar din CF) nu au mai încercat și alții

Daca nu ma inseala memoria, a facut BMW un superbike cu cadru de CF, dar era mai degraba o motoreta de "panoplie". 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.08.2023 la 22:43, ioio_viola a spus:

O iau razna cu toate zvonurile astea :)))

 

 

Fernandez and teammate Miguel Oliveira are both contracted for 2024 already but the report suggests that Aprilia may lose faith with the Spaniard whose season is going “differently than expected”.

Intriguingly the report cites “what we heard at Silverstone” - that Fernandez himself is “dissatisfied with the experience gained to date in MotoGP” and wants “something different”.

That would be a Moto2 return, rather than a WorldSBK move.

Fernandez was the 2021 Moto2 runner-up when he reluctantly stepped into the premier class with the KTM satellite team, despite preferring RNF (then Yamaha’s satellite team).

 

s-a clarificat si situatia plangaciosului:

 

https://www.crash.net/motogp/news/1033143/1/rnf-raul-fernandez-has-2-2-aprilia-contract

   

“We had a meeting with Aprilia last week,” team boss Razlan Razali told the RNF Unlocked Podcast on the eve of the British MotoGP weekend.

“No doubt, [Raul] probably hears stories about people coming to approach us and, yes, there’s been a number of riders who came to talk to us.

“So number one, we confirmed at the meeting with Aprilia that [Raul] needs more time. So he shouldn’t worry.

“That is something that we have communicated to Raul as well: ‘Don’t worry, because you have a contract with Aprilia for at least two years, with an option for another two years’.

“So that should not distract him, just focus on the job and don’t pressure himself."

“Raul is only in his second year,” Razali added. “He had a terrible first year with KTM. In theory with a young rider you need a minimum of two years [in the same team] to give them a chance. To just get rid of them after one year is not correct."

“Okay, it happened to us with Darryn [Binder], but that was an exceptional circumstance because he had signed with Yamaha and we then switched to Aprilia.”

“Raul’s very ambitious,” added team manager Wilco Zeelenberg. “He has the speed but he needs the whole package, to also stay calm if you are not in the position you want to be in. See what the others are doing and not make mistakes.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Si crezi ca KTM are o motocicleta cu care sa poata ataca titlul? Cu toate progresele facute, mai e mult pana departe. Nici la Aprilia nu s-au aliniat inca toate planetele, dar potentialul mi se pare mult mai mare decat la KTM. 

Daca nu ma inseala memoria, a facut BMW un superbike cu cadru de CF, dar era mai degraba o motoreta de "panoplie". 

Nu,nu inca.Dar ce progres...eu eram primul care contesta KTM,dar nu pot sa spun nimic anul asta.Respect pt rezultate,n-am ce zice.

Nu sunt iata inca in pozitia de a ataca podiumuri la fiecare cursa,insa sunt la locurile 3-6 acolo.Cu pilotul normal Binder,ca Miller...nu e un reper.

 

Da,BMW a facut modelul M 1000 RR...750 buc,care a primit review'uri foarte bune.Meh,nu prea are legatura zic eu cu motoretele de gp.

Vom vedea ce va scoate Aprilia.Oricum e un pas logic cadrul de carbon si cred ca va fi la fel ca si cutia seamless sau ca downforce'ul - odata ce un constructor il va implementa,progresul inregistrat va fi atat de mare,incat toti vor trece la el (cu vaicarelile inerente ca nu au bani - imi aduc aminte cum se plangea Yamaha ca nu sunt bani si 2 ani de zile l-a tinut pe Rossi pe quickshifter de facea ala spume).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

Cand scriu putin,te plangi tu :crack: Oamenii nu se pot concentra,le trebuie 1 punch lines.Daca batem noi campii pe juma de pagina despre V4 big-bang self balancing vs L4 big-bang cu 2 arbori de contrabalansare,o sa plictisim lumea.

 

Există topic tehnic dedicat, pentru cei care nu "se plictisesc" de astfel de discuții. Nu știu de ce le dezvoltați aici.

 

1 hour ago, Method said:

Suzy era foarte aproape de Ducati si pe top speed - 3-4kmh.

 

Corect. Dar acea apropiere era strict conjuncturală și datorată unor abordări diametral opuse: Ducati se folosea de aerodinamică pentru apăsare, de unde rezulta și mult drag, iar Suzuki avea o aerodinamică prin care dorea să elimine pe cât posibil acel drag. Cu alte civinte, pe Suzuki aerodinamica îi ajuta la top-speed, pe Ducati îi dezavantaja (dar compensau printr-un motor mai puternic).

 

1 hour ago, Method said:

Vorbind de motor in sine - cred ca diferenta de packing intre cele 2 motoare nu justifica diferenta de putere.

 

4 din 5 fabricanți implicați în MotoGP (și rezultatele lor actuale) te contrazic. Contextul actual favorizează clar motoarele V4. Iar 4 în linie deși este mai compact pe lungime, este și mai lat, iar asta limitează poziționarea.

 

3 hours ago, Method said:

sunt ferm convins ca daca Ducati ar schimba pe L4,in 2-3 ani ar ajunge din nou in top.

 

Ești amuzant :) Au avut nevoie de vreo 10-12 ani de implicare și investiții masive ca să ajungă unde sunt acum, asta cu o arhitectură motor pe care o cunosc foarte bine. Este absolut irealist să crezi că ai putea să ajungi atât de repede la competitivitate cu o platformă nouă și necunoscută.

 

De asta le este cel mai probabil frică și celor de la Yamaha: un motor nou în configurație V4 ar înseamna investiții foarte mari (maia les datorită lipsei lor acute de experiență pe partea asta) fără nicio garanție de competitivitate pe viitor.

 

3 hours ago, xt600 said:

Daca nu ma inseala memoria, a facut BMW un superbike cu cadru de CF, dar era mai degraba o motoreta de "panoplie". 

 

Așa este.

 

image.thumb.png.04935b3c096230dcb66c81a68f5da985.png

 

Și da, cred că este oarecum comparabil cu ceea ce au făcut acum Aprilia: au păstrat design-ul și arhitectura uni șasiu "clasic", dar au înlocuit materialul cu CF. Feedback-ul nu a fost genial, motiv pentru care au și abandonat abordarea. Mă surprinde totuși faptul că Aprilia vor deja să concureze cu el, având în vedere că piloții oficiali nici nu l-au încercat încă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

Nu,nu inca.Dar ce progres...eu eram primul care contesta KTM,dar nu pot sa spun nimic anul asta.Respect pt rezultate,n-am ce zice.Cu pilotul normal Binder 

 

Vom vedea ce va scoate Aprilia.Oricum e un pas logic cadrul de carbon si cred ca va fi la fel ca si cutia seamless sau ca downforce'ul - odata ce un constructor il va implementa,progresul inregistrat va fi atat de mare,incat toti vor trece la el 

Cum spuneam... mai e mult pana departe. Mai degraba cred ca le va lua fata Aprilia ,care au avut in 2 ani, progres mai mare decat KTM in toata perioada de cand au intrat in competitie. KTM este un pic overrated, la ora actuala, datorita performantelor lui Binder, un pilot foarte temerar, care duce motocicleta peste ce poate ea in momentul asta. 

 

Noi am avut discutii lungi asupra implementarii unui sasiu de CF.  CF-ul vine cu niste probleme. Nu cred ca japonezii vor trece prea curand la o asemenea solutie, dupa cum nu o vor face nici KTM. Probabil nici Ducati, atata vreme cat nu isi fac ei sasiul... 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, frigider said:

Știu că tot testase dar nu știu ce timpi făcuse.

 

Nu au fost făcuți publici, dar în mod cert au fost destul de buni pentru ca Ducati să-i propună wildcard-ul. Lucru care nu s-a întâmplat cu Yamaha și Razgatlıoğlu de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...