Sari la conținut

Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?


yglos
 Share

Postări Recomandate

Cel mai important lucru pentru un rider este ca sa aiba anvelope sigure. Este de neconceput ca pentru anvelopele moto sa nu gasim la vanzatori informatii oficiale despre clasa de franare pe suprafete umede, lucru care exista la toate anvelopele auto, unde este mult mai putin important acest lucru decat la moto.

 

Pe actuala mobra am avut din fabrica Bridgestone 80/20 care erau proaste atat la franarea pe uscat cat mai ales pe umed. Am pus Metzeler Tourance 70/30 care sunt bune pe uscat cald, mai putin bune pe asfalt rece si extrem de periculoase pe asfalt umed. Pur si simplu nu mi-a venit sa cred cat de plastic se fac la umed si practic nu ai aproape niciun fel de aderenta, mai ales la temperaturi de 10-15 grade la sol, adica nu temperaturi extrem de mici.

Desigur ca mergand preventiv am eliminat acest incovenient de-a lungul anilor, dar acum chiar caut informatii utile despre clasele de franare pe suprafete umede ale anvelopelor moto, un lucru aproape imposibil de gasit chiar si la producatorul Pirelli pe site oficial.

https://www.metzeler.com/en-ww/catalogue/product/tourance

 

In aceste conditii poate unii dintre voi mai experimentati s-au gandit sa faca rost de aceste informatii vitale si poate ne pun la dispozitie ceva link-uri utile.

Totodata experienta este cea mai relevanta si din acest punct de vedere puteti face un clasament al anvelopelor utilizate care au fost macar bune pe suprafete umede si temperaturi de 10-20 de grade?

 

Ma intereseaza mai ales producatorii buni, caci de Pirelli si Bridgestone pe moto m-am convins ca nu sunt ceea ce trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, yglos a spus:

Cel mai important lucru pentru un rider este ca sa aiba anvelope sigure. Este de neconceput ca pentru anvelopele moto sa nu gasim la vanzatori informatii oficiale despre clasa de franare pe suprafete umede, lucru care exista la toate anvelopele auto, unde este mult mai putin important acest lucru decat la moto.

 

Pe actuala mobra am avut din fabrica Bridgestone 80/20 care erau proaste atat la franarea pe uscat cat mai ales pe umed. Am pus Metzeler Tourance 70/30 care sunt bune pe uscat cald, mai putin bune pe asfalt rece si extrem de periculoase pe asfalt umed. Pur si simplu nu mi-a venit sa cred cat de plastic se fac la umed si practic nu ai aproape niciun fel de aderenta, mai ales la temperaturi de 10-15 grade la sol, adica nu temperaturi extrem de mici.

Desigur ca mergand preventiv am eliminat acest incovenient de-a lungul anilor, dar acum chiar caut informatii utile despre clasele de franare pe suprafete umede ale anvelopelor moto, un lucru aproape imposibil de gasit chiar si la producatorul Pirelli pe site oficial.

https://www.metzeler.com/en-ww/catalogue/product/tourance

 

In aceste conditii poate unii dintre voi mai experimentati s-au gandit sa faca rost de aceste informatii vitale si poate ne pun la dispozitie ceva link-uri utile.

Totodata experienta este cea mai relevanta si din acest punct de vedere puteti face un clasament al anvelopelor utilizate care au fost macar bune pe suprafete umede si temperaturi de 10-20 de grade?

 

Ma intereseaza mai ales producatorii buni, caci de Pirelli si Bridgestone pe moto m-am convins ca nu sunt ceea ce trebuie.

Debica si Tigār😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca crezi ca Pirelli (Metzeler) si Bridgestone sunt tyelea pwulii, atunci ce sfaturi vrei sa-ti dam??

Ca sa-ti spunem ca e mai bun Dunlop sau Michelin?? Eventual Good Year??

Anvelopele din categoria premium sunt fffff apropiate dtpdv, as zice ca doar subiectivismul cuiva face diferentele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Ruginel a spus:

@Lucian_M ai cuvantul.

Merci! Unii vor spune că pe touring (și nu numai) Pirelli face "za altimeit shit". Am avut Scorpion Trail 2, ulterior Michelin Roa5, după câteva mii Road 6, mi se par incredibile. Nu știu ce clasă sunt, probabil de pe "raftul de sus", dar sunt incredibil de aderente.

Acum 1 oră, Djenavar a spus:

Debica si Tigār😁

O, daaaa, erau niște atleți pe un pas, zăpadă câtă trebuie, am depășit tot ce am prins cu Hankook ice dreq să le ia. Probabil unii aveau slik-uri, că avea coborau, cu 5/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, yglos a spus:

Cel mai important lucru pentru un rider este ca sa aiba anvelope sigure. Este de neconceput ca pentru anvelopele moto sa nu gasim la vanzatori informatii oficiale despre clasa de franare pe suprafete umede, lucru care exista la toate anvelopele auto, unde este mult mai putin important acest lucru decat la moto.

 

Pe actuala mobra am avut din fabrica Bridgestone 80/20 care erau proaste atat la franarea pe uscat cat mai ales pe umed. Am pus Metzeler Tourance 70/30 care sunt bune pe uscat cald, mai putin bune pe asfalt rece si extrem de periculoase pe asfalt umed. Pur si simplu nu mi-a venit sa cred cat de plastic se fac la umed si practic nu ai aproape niciun fel de aderenta, mai ales la temperaturi de 10-15 grade la sol, adica nu temperaturi extrem de mici.

Desigur ca mergand preventiv am eliminat acest incovenient de-a lungul anilor, dar acum chiar caut informatii utile despre clasele de franare pe suprafete umede ale anvelopelor moto, un lucru aproape imposibil de gasit chiar si la producatorul Pirelli pe site oficial.

https://www.metzeler.com/en-ww/catalogue/product/tourance

 

In aceste conditii poate unii dintre voi mai experimentati s-au gandit sa faca rost de aceste informatii vitale si poate ne pun la dispozitie ceva link-uri utile.

Totodata experienta este cea mai relevanta si din acest punct de vedere puteti face un clasament al anvelopelor utilizate care au fost macar bune pe suprafete umede si temperaturi de 10-20 de grade?

 

Ma intereseaza mai ales producatorii buni, caci de Pirelli si Bridgestone pe moto m-am convins ca nu sunt ceea ce trebuie.


Anvelopele nu sunt cel mai important lucru.

Nu poate nimeni sa-ti dea informatiile pe care le vrei tu despre franare pe asfalt ud pentru ca:

* difera de la mobra la mobra (f) de muuulti factori

* difera de la asfalt la asfalt (f) de compozitia si vechimea lui

* defineste "umede"

* cu ABS sau fara? Cu de care ABS?

* DOT anul asta, acum doi ani sau acum 4 ani?

* cine le testeaza? Un robot, un pilot de teste sau un motociclist obisnuit?

* la test se franeaza doar cu roata testat sau cu ambele frane?

* etc etc etc etc

 

Degeaba franeaza bine o guma pe saflt ude daca se duce in 1000 km. Ideal este un compromis. Ca altfel cele mai bune pe ud sunt gumele de ploaie de curse. Tin vreo 300 km. Te bagi?

 

Recomandare pentru asfalt rece si ud: Heidenau K60 Scout pana la 5-0 grade Celsius si K60 Silica sub 0 grade. Silica m-au tinut o iarna, vreo 2000 km. Scout - 6 luni, vreo 6000 km. Discutiile sunt despre anvelopa spate, eu folosind foarte mult frana spate si frana agresiva de motor, de foarte multe ori cu derapaj. Fata m-a tinut la Scout vreo 3 ani si vreo 30.000 km, folosind foarte putin guma pe franare pentru ca franele mobre respective erau foarte slabe.

Dar, atentie, cu gumele astea era sa-mi rup gatul la 40 de grade afara pe serpentine cand s-u incins rau de tot pe o coborare prelungita si m-am trezit brusc fara grip intr-un ac de par.

 

Deci cel mai bun este un compromis, daca nu cumva ai de gand sa-ti iei gume de iarna si gume de vara, ca la masina, si sa le schimbi de doua ori pe an.

 

PS Daca aia doi de care zici sunt producatori vai de capul lor inseamna ca nu prea stii ce-s alea gume nasoale.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, apriliacluj said:

doar subiectivismul cuiva face diferentele.

Fiecare are stil diferit de condus/calarit chiar și in aceleași condiții meteo/drum/trafic......de aceea același cotetz da feedback divers cu chilot diferit....

Nu exista motocicleta perfecta, asa cum nu exista chilot perfect.

Deci nici anvelopa perfecta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Teoretic Mutantul sunt gume de supermoto.

Si K-60 tot M+S. 

Eu sunt la al doilea set deja.

Merg și iarna când permite drumul și de asta le-am luat.

Un mare plus este desenul, caramelele alea ajută să nu mai bâțâie mobra dacă nimerești pe drum rupt, gen macadam sau râcâit pentru asfaltare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto.

Pentru mine aceste clase de franare sunt criteriul nr 1 la alegerea anvelopelor pentru turisme si din pacate nu avem o categorisire adecvata si a celor moto. 

Poate pentru majoritatea riderilor de vara aceste clase nu sunt prea importante dar pentru mine sunt, caci eu merg cu mobra in orice anotimp si pe ploaie si pe frig (nu extrem) si pe ceata, deci ma intereseaza in primul rand acest aspect. Nu voi raspunde la speculatii ca sa pastrez topicul curat, dar voi raspunde la subiect dupa cum urmeaza:

 

@apriliacluj Ce ti-am spus este din propria mea experienta. Tu ai pus mana de curiozitate de un Metzeler ud si rece la 10 grade ca sa vezi "aderenta" lui?

Dupa ce vei face testul sa revii cu feedback sa discutam pe concret, nu povesti....

 

@Lucian_M Asa am zis si eu ca tine ca Metzeler Touriance e mama lor pana am testat foarte slaba lor aderenta pe rece si umed. E adevarat ca tine de 2x mai mult ca Bridgstone la nr de km si are cauciuc mai mult in compozitie, dar m-au dezamagit complet pentru faptul ca poti face praf mobra intr-un sens giratoriu la numai 30 km/h cand e rece si apa pe jos. Doar experienta m-a salvat de la pusul mobrei pe jos cu petardele de la Metzeler.

Mersi pentru sfatul cu Road 6 dar nu este potrivit pentru ale noastre V-Stromuri. Nu cred ca ai pus asa ceva pe a ta.

 

@Speedy.K Heidenau par sa fie ce trebuie pentru un touring (adica ce vreau eu 70/30) doar ca in Romania nu prea sunt comercializate de un furnizor local.

Nu am gasit pentru dimensiunea mea de 110/80/R19 59V.

Foarte posibil sa fie si gume mai slabe decat cele enumerate de mine, dar daca nu avem o clasificare a claselor de franare la anvelope moto cum vrei sa facem diferenta obiectiva?

Daca ar fi sa fac o comparatie cu clasele de franare la anvelope auto, cele doua spuse de mine s-ar incadra la clasele F-G de franare pe umed si rece. Cand spun rece vorbesc de > 7 grade ca sa nu intelegeti gresit ca vreau anvelopa M+S pe moto sa merg cu ele pe zapezi.

 

@l.u.v  Mutant este un 85/15 din ce vad, deci nu intra in calculele mele, mersi pentru recomandare oricum.

 

As intreba daca cineva a folosit Continental TKC 70? Se pare ca au un profil bun si ar fi M+S, deci presupunem ca ar avea aderenta buna pe umed si rece.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, l.u.v a spus:

Eu sunt la al doilea set deja.

Merg și iarna când permite drumul și de asta le-am luat.

Un mare plus este desenul, caramelele alea ajută să nu mai bâțâie mobra dacă nimerești pe drum rupt, gen macadam sau râcâit pentru asfaltare.


Pai da, ca la supermotoai si asfalt si ne-asfalt. Foarte misto modelul, doar ca dimensiunile sunt destul de limitate ca plaja, din cate imi amintesc.

Acum 5 minute, yglos a spus:

Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto.

Pentru mine aceste clase de franare sunt criteriul nr 1 la alegerea anvelopelor pentru turisme si din pacate nu avem o categorisire adecvata si a celor moto. 

Poate pentru majoritatea riderilor de vara aceste clase nu sunt prea importante dar pentru mine sunt, caci eu merg cu mobra in orice anotimp si pe ploaie si pe frig (nu extrem) si pe ceata, deci ma intereseaza in primul rand acest aspect. Nu voi raspunde la speculatii ca sa pastrez topicul curat, dar voi raspunde la subiect dupa cum urmeaza:

 

@apriliacluj Ce ti-am spus este din propria mea experienta. Tu ai pus mana de curiozitate de un Metzeler ud si rece la 10 grade ca sa vezi "aderenta" lui?

Dupa ce vei face testul sa revii cu feedback sa discutam pe concret, nu povesti....

 

@Lucian_M Asa am zis si eu ca tine ca Metzeler Touriance e mama lor pana am testat foarte slaba lor aderenta pe rece si umed. E adevarat ca tine de 2x mai mult ca Bridgstone la nr de km si are cauciuc mai mult in compozitie, dar m-au dezamagit complet pentru faptul ca poti face praf mobra intr-un sens giratoriu la numai 30 km/h cand e rece si apa pe jos. Doar experienta m-a salvat de la pusul mobrei pe jos cu petardele de la Metzeler.

Mersi pentru sfatul cu Road 6 dar nu este potrivit pentru ale noastre V-Stromuri. Nu cred ca ai pus asa ceva pe a ta.

 

@Speedy.K Heidenau par sa fie ce trebuie pentru un touring (adica ce vreau eu 70/30) doar ca in Romania nu prea sunt comercializate de un furnizor local.

Nu am gasit pentru dimensiunea mea de 110/80/R19 59V.

Foarte posibil sa fie si gume mai slabe decat cele enumerate de mine, dar daca nu avem o clasificare a claselor de franare la anvelope moto cum vrei sa facem diferenta obiectiva?

Daca ar fi sa fac o comparatie cu clasele de franare la anvelope auto, cele doua spuse de mine s-ar incadra la clasele F-G de franare pe umed si rece. Cand spun rece vorbesc de > 7 grade ca sa nu intelegeti gresit ca vreau anvelopa M+S pe moto sa merg cu ele pe zapezi.

 

@l.u.v  Mutant este un 85/15 din ce vad, deci nu intra in calculele mele, mersi pentru recomandare oricum.

 

As intreba daca cineva a folosit Continental TKC 70? Se pare ca au un profil bun si ar fi M+S, deci presupunem ca ar avea aderenta buna pe umed si rece.

 

 

 

 

 

Heidenau Romania. 
https://heidenau.ro/latime/110/?pa_inaltime=80&pa_diametru=19

Oamenii sunt foarte ok, poti sa vorbesti si de DOT.

M+S la mobre nuinseamna ca sunt de zapada, ci de vreme rece, cum a zis si Luigi.

Ti-am e plicat de ce nu da nimeni indici de franare, variabilele sunt mult mai multe decat la masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, yglos a spus:

Mersi pentru sfatul cu Road 6 dar nu este potrivit pentru ale noastre V-Stromuri. Nu cred ca ai pus asa ceva pe a ta.

Ba da, iar așteptările mi-au fost depășite cu mult. Nu știu cât vor ține, știu însă că în sfârșit am descoperit ceva cu aderență foarte bună. De longevitate nu știu ce să zic, deocamdată nu mă pronunț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, yglos a spus:

Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto.

Pentru mine aceste clase de franare sunt criteriul nr 1 la alegerea anvelopelor pentru turisme si din pacate nu avem o categorisire adecvata si a celor moto. 

Poate pentru majoritatea riderilor de vara aceste clase nu sunt prea importante dar pentru mine sunt, caci eu merg cu mobra in orice anotimp si pe ploaie si pe frig (nu extrem) si pe ceata, deci ma intereseaza in primul rand acest aspect. Nu voi raspunde la speculatii ca sa pastrez topicul curat, dar voi raspunde la subiect dupa cum urmeaza:

 

@apriliacluj Ce ti-am spus este din propria mea experienta. Tu ai pus mana de curiozitate de un Metzeler ud si rece la 10 grade ca sa vezi "aderenta" lui?

Dupa ce vei face testul sa revii cu feedback sa discutam pe concret, nu povesti....

 

@Lucian_M Asa am zis si eu ca tine ca Metzeler Touriance e mama lor pana am testat foarte slaba lor aderenta pe rece si umed. E adevarat ca tine de 2x mai mult ca Bridgstone la nr de km si are cauciuc mai mult in compozitie, dar m-au dezamagit complet pentru faptul ca poti face praf mobra intr-un sens giratoriu la numai 30 km/h cand e rece si apa pe jos. Doar experienta m-a salvat de la pusul mobrei pe jos cu petardele de la Metzeler.

Mersi pentru sfatul cu Road 6 dar nu este potrivit pentru ale noastre V-Stromuri. Nu cred ca ai pus asa ceva pe a ta.

 

@Speedy.K Heidenau par sa fie ce trebuie pentru un touring (adica ce vreau eu 70/30) doar ca in Romania nu prea sunt comercializate de un furnizor local.

Nu am gasit pentru dimensiunea mea de 110/80/R19 59V.

Foarte posibil sa fie si gume mai slabe decat cele enumerate de mine, dar daca nu avem o clasificare a claselor de franare la anvelope moto cum vrei sa facem diferenta obiectiva?

Daca ar fi sa fac o comparatie cu clasele de franare la anvelope auto, cele doua spuse de mine s-ar incadra la clasele F-G de franare pe umed si rece. Cand spun rece vorbesc de > 7 grade ca sa nu intelegeti gresit ca vreau anvelopa M+S pe moto sa merg cu ele pe zapezi.

 

@l.u.v  Mutant este un 85/15 din ce vad, deci nu intra in calculele mele, mersi pentru recomandare oricum.

 

As intreba daca cineva a folosit Continental TKC 70? Se pare ca au un profil bun si ar fi M+S, deci presupunem ca ar avea aderenta buna pe umed si rece.

 

 

 

 

 


Uitasem, vezi ca tu n-o sa faci niciodata 70% asfalt si 30% ne-asfalt cu Stroama. Pentru ca asta ar insmna ca intr-un w.e. in care faci o tura de 1000 km sa mergi 700 pe asfalt si 300 afara. 300 km afara de pe asfalt cu mobra aia incaltatae cu gume mixte inseamna cam 6 ore pe macadam impecabil sau 12 ore pe macanam mai nasol daca nu cumva esti frate cu Pol Tarres. Nu mai vorbim ca la noroi mai cleios o sa dureze 10 km 8 ore, daca reusesti.
 

Mergi atat pe off-asfalt in mod regulat?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:


Pai da, ca la supermotoai si asfalt si ne-asfalt. Foarte misto modelul, doar ca dimensiunile sunt destul de limitate ca plaja, din cate imi amintesc.

Heidenau Romania. 
https://heidenau.ro/latime/110/?pa_inaltime=80&pa_diametru=19

Oamenii sunt foarte ok, poti sa vorbesti si de DOT.

M+S la mobre nuinseamna ca sunt de zapada, ci de vreme rece, cum a zis si Luigi.

Ti-am e plicat de ce nu da nimeni indici de franare, variabilele sunt mult mai multe decat la masini.

Mersi de link colegul. La prima cautare pe gogu nu i-am gasit.

Ai folosit K76? Cum sunt pe umed si rece?

Cam cati km au tinut pe fata?

Acum 29 minute, Lucian_M a spus:

Ba da, iar așteptările mi-au fost depășite cu mult. Nu știu cât vor ține, știu însă că în sfârșit am descoperit ceva cu aderență foarte bună. De longevitate nu știu ce să zic, deocamdată nu mă pronunț.

Profilul acela este numai pentru asfalt in opinia mea si nu prea se pupa cu V-Strom ca si clasa. E mai mult pentru vitezane.

 

Acum 15 minute, Speedy.K a spus:


Uitasem, vezi ca tu n-o sa faci niciodata 70% asfalt si 30% ne-asfalt cu Stroama. Pentru ca asta ar insmna ca intr-un w.e. in care faci o tura de 1000 km sa mergi 700 pe asfalt si 300 afara. 300 km afara de pe asfalt cu mobra aia incaltatae cu gume mixte inseamna cam 6 ore pe macadam impecabil sau 12 ore pe macanam mai nasol daca nu cumva esti frate cu Pol Tarres. Nu mai vorbim ca la noroi mai cleios o sa dureze 10 km 8 ore, daca reusesti.
 

Mergi atat pe off-asfalt in mod regulat?

 

M-am referit la tipul de profil potrivit pentru un enduro-touring. Nu e musai sa faci km aia dar cand am nevoie sa ies de pe asfalt pe alt tip de suprafete sa ma pot baza pe gume. Aceasta e ideea. Din cauza asta o sa vezi pe >90% din motoarele categoriei de mai sus astfel de anvelope chit ca nici 10% din riderii lor nu merg 30% din nr de km total pe alte tipuri de suprafete in afara de asfalt.

De ex anul trecut Transapuseana pe 10.08 cand am traversat a fost cam 98% vorba numai de asfalt, dar am fost pregatit si pentru cei 2% macadam caci nu stiam ce este pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merg tot timpul anului, aici ninge doar la munte (evit), în schimb pe coastă plouă mult și e frig.

Cum ziceau și colegii e o chestie subiectivă care ține de mobră, pilot (experiență, stil, etc), feeling.

Personal pe mobrele mele am pilot road, metzeler roadtec 01se și bridgestone t32 GT. Cu astea mă împac cel mai bine , iar roadtec 01 pe ploaie îmi par geniale, mai ales că eu am o mobră greluță și un stil oarecum mai zglobiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, yglos a spus:

Mersi de link colegul. La prima cautare pe gogu nu i-am gasit.

Ai folosit K76? Cum sunt pe umed si rece?

Cam cati km au tinut pe fata?

Profilul acela este numai pentru asfalt in opinia mea si nu prea se pupa cu V-Strom ca si clasa. E mai mult pentru vitezane.

 

 

M-am referit la tipul de profil potrivit pentru un enduro-touring. Nu e musai sa faci km aia dar cand am nevoie sa ies de pe asfalt pe alt tip de suprafete sa ma pot baza pe gume. Aceasta e ideea. Din cauza asta o sa vezi pe >90% din motoarele categoriei de mai sus astfel de anvelope chit ca nici 10% din riderii lor nu merg 30% din nr de km total pe alte tipuri de suprafete in afara de asfalt.

De ex anul trecut Transapuseana pe 10.08 cand am traversat a fost cam 98% vorba numai de asfalt, dar am fost pregatit si pentru cei 2% macadam caci nu stiam ce este pe acolo.


Asa poti sa pui si crampoane, dar o sa pierzi mult pe asfalt. Depinde si cum te dai pe asfalt.

N-am folosit K76, nu ajuta cu nimic in off. K60 mi s-au parut cel mai bun compromis. Excelente pe ud si rece, foarte bune pe uscat si cald, mai putin foarte foarte cald, bunicele pe coclau. Folosite pe KLE 500, mers foarte tare pe asfalt (raportat la mobra), taricel pe macadam bun, bagat prin toate mizeriile de drumuri. Singurele chestii la care nu facea fata erau noroaiele lungi, se incarca repede si nu se descarca deloc, raman slicuri.


PS K76 vad ca nu sunt M+S, deci s-ar putea ca sub 5 grade sa se faca plastic.


De tinut ti-am scris in alt comentariu cat ma tineau pe mine, dar atentie la detaliile despre conditiile de franare in care le-a, folosit, n-au fost, probabil, cele pe care le ai tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai este dupa cum ti-am spus, depinde de mobra. Imediat dupa scoala moto cautam cu disperare un KLE 500 ca al tau dar din pacate nu am gasit unul cat de cat decent ca si raport pret-calitate-buna intretinere si uite asa am ajuns la V-Stroame noi.

La tine se preteaza foarte bine K60 mai ales ca ai roata de 21 pe fata. Pentru DL 650 XT merge profilul K76 care este de mijloc, un compromis ideal intre strada (ce are Lucian_M si ce ai tu pretabil mai mult pentru macadam)

 

Revenind la topic se pare ca putem face un top al claselor de franare pe umed si rece doar in baza opiniilor subiective ale noastre.

Eu unul astept feedback pentru cele doua marci care pot fi candidatii la achizitie vs Metzeler care m-au dezamagit la aderenta extrem de slaba pe asfalt rece si ud.

1. Heidenau K76

2. Continental TKC 70

 

Feedbackul ar fi si mai util de la cineva care a avut inclusiv Metzeler Tourance sa faca diferenta intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, yglos a spus:

Pentru mine aceste clase de franare sunt criteriul nr 1 la alegerea anvelopelor pentru turisme si din pacate nu avem o categorisire adecvata si a celor moto. 

Pentru turisme, doar clasa de franare pe ud este insuficienta dupa parereamea. Mai bine te uiti in testele ADAC pentru anvelope de iarna, vara respectiv all-seasons. Ai acolo mult mai multe elemente: franarea pe uscat, franarea pe ud, franarea pe zapada, stabilitatea directionala, zgomotul de rulare, viteza de uzura, consumul si inca cateva. Abia cand faci o medie penderata a scorurilor de la mai multe categorii, in functie de necesitatile tale poti vedea ce ti se potriveste mai bine. Sa te uiti doar la litera de la franare pe ud e versiunea comoda, dar complet inadecvata in opinia mea, mai ales daca vrei sa alegi varianta cea mai buna.

 

Acum 6 ore, yglos a spus:

Poate pentru majoritatea riderilor de vara aceste clase nu sunt prea importante dar pentru mine sunt, caci eu merg cu mobra in orice anotimp si pe ploaie si pe frig (nu extrem) si pe ceata, deci ma intereseaza in primul rand acest aspect.

Eu am facut naveta in Bucuresti Militari - Victoriei si Militari - Pipera vreo 10 ani in orice zi in care nu ploua sau nu ningea sau sa fie zapada depusa pe jos. Asa ca am prins la greu inclusiv mazga de-aia de iarna, si asfalt ud. Am avut o perioada Metzeler Tourance, apoi o perioada Metzeler Tourance pe față si Metzeler Enduro 3 Sahara pe spate. Poate merg eu mai batraneste, dar nu pot spune ca mi-au dat vreodata emotii. Am fost si pe namoale pe forestiere prin Carpatii Meridionali si si-au facut decent treaba.
In schimb acum 4-5 ani cand am schimbat anvelopele, noile Tourance-uri s-au fisurat usor pe margini dupa mai putin de un an, desi aveau DOT foarte nou, ocazie cu care am constatat canu mai erau Made in Germany ca cele anterioare, ci Made in China. Poate odata cu schimbarea tarii de fabricatie, au mai schimbat si reteta de cauciuc...

Asa ca am trecut pe Continental TrailAttack 3, care sunt mai mult de asfalt, dar oricum prin Germania nu am pe unde baga offroad sau macadam.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar sunt diferente smnificative la acelasi model de cauciuc de acum 10 ani si anul asta. S-au schimbat multe. Mitas, de ex, care acum 15 ani era opetarda, inteleg de la colegi pe care ii stiu ca se pricep ca sunt mult mai bune acum. La Metzler am auzit pe dos. Samd. Si ma refer strict la gume mixte, enduro-touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...