Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Haywood Yablomme

cat despre razbunare... lasa ca poate pateste si el ceva candva... angryfire.gif

 

Pai pateste el ceva pentru ca eu cand umblu cu conserva de servici ii vanez pe cei ca el si nu pun frana petnru toti idiotii ca deh,placutele de frana-s scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 598
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cat despre razbunare... lasa ca poate pateste si el ceva candva... angryfire.gif

 

Pai pateste el ceva pentru ca eu cand umblu cu conserva de servici ii vanez pe cei ca el si nu pun frana petnru toti idiotii ca deh,placutele de frana-s scumpe.

 

.. vezi sa nu te sinucizi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Nu-s cu tirul dar am multe accidente la activ si toate din vina lor,cand vad cate un ametit din asta care schimba banda fara sa se uite de exemplu,imi aduc aminte de toate cele patite cu motorul si atunci il invat practic. Nu vi se pare normal? Cel mai mult imi place cand schimba banda si atinge bara lui spate de a mea fata,eu eventual contrez un pic si simte ca derapeaza. Am 30 de ani de condus de toate,incl camioane si autobuze asa ca..... le cam stiu.

Editat de Haywood Yablomme
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti jmecher ce sa zic....... Doamne fereste sa dau de tine in trafic

 

experienta ar trebui sa ne aduca oameni cu capu' pe umeri

mi se pare cinic dar corect. mai bine sa-i administrezi un tratament conservarului,sa-l faci ca data viitoare sa caste ochii, decat sa franezi si sa-l lasi sa creada ca e mare zmeu. dupa accident isi da seama ca mai are de invatat si apoi va fi mai atent in trafic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi se pare cinic dar corect. mai bine sa-i administrezi un tratament conservarului,sa-l faci ca data viitoare sa caste ochii, decat sa franezi si sa-l lasi sa creada ca e mare zmeu. dupa accident isi da seama ca mai are de invatat si apoi va fi mai atent in trafic...

Mie mi se pare o prostie asta cu aplicarea corectiilor in trafic. Daca respectivul e incepator de tot si sperios si cand aude zgomot de tabla pe tabla se sperie si trage de volan spre stanga si se pocneste frontal cu alta masina sau motocicleta si produce accident in lant? Ca trebuie sa fim seriosi, testul ala psihologic la scoala de soferi e la misto, e numai ca sa detecteze ca nu esti complet retardat mintal...

 

A incercat unul sa-mi aplice si mie o corectie din asta. E vorba de un pusti de maximum 23 de ani care evident parea sa fie handicapat mintal si cu carnet luat in Arges. Contextul era urmatorul: eu merg prin padure la Romanesti in spatele unei Dacii comuniste care merge cu circa 80km/h. Ma uit in oglinda, vad o masina in spate cam la 16m, ma mai uit odata, vad ca a inaintat doar cam un metru, asa ca pun semnal stanga si schimb de 2 ori viteza in jos din 6 in 4, ma uit a treia oara si masina era inca la macar 10m in spate, asa ca trag de ghidon stanga si bag gazul la maxim, dupa care schimb 5 si 6 si mergeam linistit cu 125-130km/h. Boul cu kktul ala de masina (Citroen C3) e atat de indignat ca i-am zbughit in fata fara ca de fapt sa-l deranjez incat ma depaseste pe banda I-a, schimba pe a II-a fara sa semnalizeze si-mi trage o frana brusca in fata. Bine, eram incepator dar stiam cat de cat cum se franeaza asa ca am reusit sa reduc la circa 70 fara sa-l pleznesc. Oricum la ce cacao de masina avea daca-l loveam tare eu si nevasta-mea am fi zburat pe sus dar motocicleta sigur urca peste masina si ii intra undeva prin geamul din spate, ca masina aia avea fundul destul de tesit si eu aveam roata suficient de mare sa urce peste bara lui din spate dar sa nu treaca prea cu succes peste geam, asa ca daca nu franam eu as fi vazut o motocicleta infipta intre el si nevasta-sa si eu cu nevasta-mea plutind undeva pe asfalt si dupa aia domnul cu mila ca echipamentul de touring nu tine prea bine la calcaturi de masini...

 

Ca idee asa nu e bine sa reactionezi impulsiv, mie nu mi-au acordat prioritate sute de insi dar nu consider ca mi-a cazut rangul, pur si simplu toti trebuie sa ne straduim sa iasa cat mai putine accidente si desigur respectarea legislatiei si a indicatoarelor rutiere poate sa ajute destul de mult in directia asta, dar uneori nu strica si un pic de bunavointa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare o prostie asta cu aplicarea corectiilor in trafic. Daca respectivul e incepator de tot si sperios si cand aude zgomot de tabla pe tabla se sperie si trage de volan spre stanga si se pocneste frontal cu alta masina sau motocicleta si produce accident in lant? Ca trebuie sa fim seriosi, testul ala psihologic la scoala de soferi e la misto, e numai ca sa detecteze ca nu esti complet retardat mintal...

 

 

testul ala e fix pix... ar trebuie facute niste teste mult mai complexe, nu doar un simplu test.

consider ca atentia distributiva,modul ferm in care reactionezi si cunoasterea limitelor tale si ale motorului ajuta la evitarea accidentelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sunt multe moditati de evitare a accidentelor, atat din partea conducatorilor de motoare, cat si din partea conducatorilor auto. cel mai simplu ar fi sa-ti cunosti limitele, sa-ti alegi o motoreta potrivita pt tine. sunt multi incepatori cu motoare de 800, multi pustani care nu stiu ce-i aia trafic, dar vor neaparat motor. cred ca cel mai bine e sa ai mai intai b-ul, sa vezi ce si cum si apoi sa-ti iei a-ul. stiu ca nu se compara, dar te ajuta enorm. cei mai atenti in trafic sunt cei care au ambele categorii.

Sincera sa fiu, eu am o mica problema cu cei care se baga in fata la semafor. la modul ca acum il vad in stanga, dupa 3 secunde il caut in oglinda si-l vad cum zboara cu viteza prin dreapta. e ok, fluidizeaza traficul, dar sa se mearga un pic mai incet, cu un pic de galagie, sa vad si eu ca e acolo. n-ar strica un pic mai multa culoare in echipament.eu de regula, nu vad motoreta in intregime, fie ea un kawasaki ninja verde, vad cu greu o casca neagra.

Multa grija, asfalt uscat!

P.S sunt posesoare de B de vreun an si pasagera pe motor de vreo doi ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa adaug si eu o chestie care eu zic ca e desteapta.

 

Era vorba despre mersul pe drumuri in afara oraselor , dar cred ca regula generala se aplica si in oras.

 

Cand mergi trebuie sa ai grja de mai multe lucruri simultan : starea drumului , viteza adaptata la conditiile de mers, distanta la care vezi intr-o curba , etc ...

 

Si regula era : Cand informatiile te coplesesc si nu mai faci fata la toate, inseamna ca trebuie sa mai reduci viteza pentru ca procesorul tau nu mai face fata ;)

 

Deci este vorba despre faptul ca mereu trebuie sa fii atent si cand observi ca nu mai poti sa fii atent la tot ce este in jurul tau care ar trebuii sa te intereseze, las-o mai moale.

 

Asta zic eu ca te ajuta sa eviti accidentele care pot fi evitate daca si numai daca esti constient de "procesorul tau" :cheers:

 

Ce nu poti sa eviti vine cu experienta , pentru ca ceea ce vei face in momentul unui accident depinde numai de relexe si ce ai invatat pana atunci.

 

Sper ca am ajutat si eu cu ceva.Macar sa pun un semn de intrebare in "procesorul" cuiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai deti sa va spun si ce am facut eu.DUpa ce am avut un accident destul de nasol anul trecut cand un laba.......mi-a intors in fata cu octavia lui nou-nouta si mi-a replicat ca nu m-a vazut si nici claxonul nu l-a auzit anul asta mi-am luat o toba de CBR si am golit-o, nu mai are nimic in ea, si mi-am pus-o pe SV. Acum urla rau de tot si de cate ori se intampla ceva suspect abuzez de ture. Acum sper sa ma auda si cel mai infocat manelar care se plimba in masina cumparata de taticu si incearca sa impresioneze pustoaicele cu guta si salam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa adaug si eu o chestie care eu zic ca e desteapta.

 

Era vorba despre mersul pe drumuri in afara oraselor , dar cred ca regula generala se aplica si in oras.

 

Cand mergi trebuie sa ai grja de mai multe lucruri simultan : starea drumului , viteza adaptata la conditiile de mers, distanta la care vezi intr-o curba , etc ...

 

Si regula era : Cand informatiile te coplesesc si nu mai faci fata la toate, inseamna ca trebuie sa mai reduci viteza pentru ca procesorul tau nu mai face fata ;)

 

Deci este vorba despre faptul ca mereu trebuie sa fii atent si cand observi ca nu mai poti sa fii atent la tot ce este in jurul tau care ar trebuii sa te intereseze, las-o mai moale.

 

Asta zic eu ca te ajuta sa eviti accidentele care pot fi evitate daca si numai daca esti constient de "procesorul tau" :cheers:

 

Ce nu poti sa eviti vine cu experienta , pentru ca ceea ce vei face in momentul unui accident depinde numai de relexe si ce ai invatat pana atunci.

 

Sper ca am ajutat si eu cu ceva.Macar sa pun un semn de intrebare in "procesorul" cuiva.

[/quote

 

sunt intru totul de acord cu ceea ce a scris Paul C.Conduc cu B de 15 ani, acum 20 de ani am ratat un examen pentru cat A pentru ca nu am avut motocicleta inmatriculata,asa era atunci si am renuntat.Acum 2 luni am dat din nou examen si am luat A-ul (si C si E) .In 15 ani de condus nu am luat nici o amenda dar am invatat din mers.Cineva,mai demult mi-a spus ca poti fi sofer perfect atunci cand vezi dupa colt.Dupa colt cred ca nu o sa vad nici odata dar atunci cand am un "colt" ma comport ca atare ca si cum dupa acel colt ar fi ceva.Atunci cand am cale libera se schimba lucrurile. Acum revin la ce a spus Paul C apropo de procesor,cand merg la drum intins singur cu 130 e ok dar daca sunt cu cineva in masina si am 130-140 si ma incing la discutii si in acelasi timp sunt atent la drum si dupa cateva minute imi arunc ochi in bord constat ca meg cu 100Km,am patit-o de multe ori si banuersc ca asta este limita procesorului meu. La fel se intampla si in oras ,daca mai am pe cineva in masina si ma incing la discutii constat ca un 60 la ora este arhisuficient.Acum 20 de ani am facut motocicleta varza din teribilism,nu aveam permis si o conduceam pe malul canalului m-am culcat pe sea la 100 Km si am prins o denivelare ,am apucat sa ma prind de coarne si 100 de metri am mers aruncat dintr-o parte in alta.Am zis ca mi-a trecut dar de patru luni sunt posesor de motocicleta iar de 2 de permis cat A.

In cei 15 ani de condus auto am mai verificat o teorie ,in trafic trebuie sa curgi,degeaba te agiti si conduci nervos ca nu rezolvi nimic,trebuie sa curgi precum apa si sa anticipezi miscarile celorlalti.Atat ma duce pe mine procesorul,dar dupa ce am vazut moartea cu ochii (acum 20 de ani) stiu ca viata este mai pretioasa decat impresia pe care vrem sa le-o facem celor din jur.

Atentie la gropi si la prosti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...am urmatoarea problema.posed un yamaha r6 2007 care a fost luat in leasing si cei de la lesing au incurcat cheile.....deci chea mea e la cineva si a lui este la mine. postez aici in sperantza ca voi gasi cheia iar respectivul isi va recupera cheia. daca avetzi priteni sau stitzi ceva de genu 0726207877 datzi un semn.

 

 

se ofera recompensa. multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am vazut cu ochii mei si de aproape ce inseamna sa nu ai casca...

 

ma plimbam printr-un sat din preajma iasului, relativ incet si fara de nervi, bucurandu-ma de fiecare curba luata corect si retrezindu-mi la viata instinctele, deprinderile si pofta de 2 roti cu motor intre ele. urcam o rampa abrupta, iar drumul utilizabil era strasnic ingustat de catre o fasie lata de mai bine de 1 metru, acoerita de pietris si nisip, ramase din vremurile iernii. am luat mana din gaz, pentru da mi-am dat seama ca nu e loc sa merg tare, si cum primele zile dupa sederea iernii sunt cam cele mai nasoale, am preferat sa profit din plin de soare si plimbare.

 

gandurile mele mi-au fost intrerupte repejo cand, la 15 metri in fata mea, aparand cu foarte mare viteza (cat poate lua o bicicleta careia ii dai drumul in vale aspra fara frane), o bicla si impreuna cu ea un biciclist, a iesit de pe drum in curba foare stransa. biciclistul s-a izbit cu capul de malul exterior al santului betonat adanc de vreun metru, bicla i-a sarit peste cap si s-a proptit langa gard; am franat in timp ce cu un ochi am uitam in oglinda, si am alergat catre nefericit: curgea sange din el ca din robinet - in cateva minute dara avea vreo 4 metri. cand am vazut ca e inconstient am sunat la smurd, simultan cu un om iesit dintr-o curte.

 

horcaieli, hemoragie nasoala. "politraumatism cranio-cerebral, dislocare mandibula, fractura inchisa parietala stanga radianta la baza, cu hemoragie nazala, orala si din urechea stanga" i-am zis aluia de la 112 si am adaugat ca pentru mine: "coma grad 2". au ajuns smurd, au preluat victima, greu cu targa, omul era in sant, am lasat unuia de acolo o carte de vizita, pentru orice eventualitate si am plecat mai departe catre casa ingandurat, dandu-mi seama despre cat de mult ar fi insemnat in accidentul asta pana si o banala casca de ciclism.

 

accidentatul e un om in jurul a 30 ani, programator la Mind in iasi, care se plimba impreuna cu un coleg de munca. frane proaste, sminteala vitezei, nu pot zice, desi inclin catre viteza prea mare care nu i-a permis sa se inscrie pe o trasa castigatoare in curba aia. am aproape 40 mii de km pe motor si stiu oleaca sa apreciez viteza... iar bietul om avea viteza. in seara asta, eram la studio si repetam niste riffuri - m-a sunat maica-sa sa ma intrebe ce si cum. coma grad 3. presiunea intracraniana a mai scazut, de la un neverosimil 60 la 25. 25, in conditiile in care normal PIC (presiune intracraniana) e 2-15. indeobste se zice ca daca in 3 zile nu incepe se se dreaga nitel, ca sa ai ce opera, e gata. sincer, ma rog strabunilor mei sa vegeheze peste omul asta si, daca e sa aiba zile, medicii sa-l aduca intre cei vii. ma gandesc la fratele meu, care e si el amator de plimbari cu bicicleta: o sa il rog sa isi ia casca.

 

PS: nu ii inteleg pe cei care merg pe motor fara casca; pur si simplu isi cer osanda.

 

Drumuri bune!

 

 

Mesaj completat

add-on: baietu' s-o prapadit. Era team leader la Mind CTI in Iasi, Florin Cretu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Mi-am cumparat o haina galben-verzuie reflectorizanta ca acelea de la politie,rezultatul este coplesitor,toata lumea ma observa in trafic si toti devin brusc atenti si corecti mai ales ca si casca e un argintiu deschis f vizibil. Asa ca... fiti vizibili.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in scolile de soferi, unde ar trebui clar sa le explice ca chiar daca motociclistii franeaza inainte de curba si nu in curba,

 

e o chestie de bun-simt sa franezi inainte de curba si nu cand esti aplecat si virezi. asta nu tine neaparat de explicatii ci de faptul ca un sofer "simte" sau nu cu ce se mananca mersul; evident, valabil si pt motoare. pare greu de acceptat, dar NU TOATA LUMEA este facuta pt a sofa/pilota. a devenit un loc comun in Romania sa ai permis de conducere... insa pur si simplu, condusul nu e pentru toti! si zic asta nu ca ar fi un soi de handicap sa nu ai nici o treaba la condus.. sunt niste deprinderi pe care unii si le formeaza exceptional, iar altii deloc. La fel cum nu toata lumea poate invata si intelege germana, sau nu toata lumea are simt artistic/muzical, exact alf el consider ca e si cu a conduce o masina/motor.

 

omul de la care am invatat sa-mi pazesc pielea pe doua roti imi zicea de j ori: "in curba roata trage", adica fara tractiune e buba si adauga ca daca trebuie sa franez intr-o curba, asta inseamna ca am luat-o prost. sa analizez ce-am facut de m-am apropiat atat de prost de viraj: viteza, trasa, etc, si sa nu mai fac asa.

 

drumuri bune si politete in trafic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este util topicul asta, pentru cei care doresc sa aplece urechea la experienta altora. Va impartasesc din conduita mea de drum, poate ati mai precizat asta, poate va va ajuta, 10 lucruri pe care le fac de fiecare data:

 

1. Mereu imi verific motocicleta inainte de a pleca: lant, frane, apa, semnalizari, stop pe frana ... (chestia asta va ia 2 min.)

2. Nu depasesc viteza legala in localitati, cu mai mult de 30 Km/ h (adica max 80km/h) altfel permisul se suspenda pe 1 luna si prin localitati o viteza decenta inseamna posibilitatea sa reactionati in timp util la orice pericol.

3. Nu merg niciodata pe centrul benzii in spatele unei masini (sunt nenumarate cazurile in care tot ceea ce evita masina, voi luati in bot)

4. Cand rulez in spatele unei masini, niciodata nu ma uit in stopurile ei (mereu dincolo de ea). Stopurile te fura si 1 secunda este suficienta ca sa te trezesti peste ala din fatza.

5. Cand ma urc pe moto imi dau seama ca-s invizibil. Trebuie sa-mi formez un scut, ca un gest refelx pentru orice consider ca ar fi un potential pericol, atat pe carosabil cat si pe langa el. Asta nu inseamna ca-s fatalau ci doar responsabil.

6. Niciodata nu ma bazez pe toba ca sa ma fac auzit, un claxon, credeti-ma ca nu vorbesc prostii, este de 100 de ori mai eficient decat o toba. Deci nu fi zgarcit cu claxoanele, cand consideri ca vrei sa-ti faci simtita prezenta: claxoneaza. N-o sa deranjeze pe nimeni. (asta daca nu va uita d-zeu cu degetul pe buton)

7. Ma uit mereu in oglinda din dreapta. Cum tu depasesti prin dreapta, asa si altul poate sa te depaseasca prin dreapta.

8. Stiu ca vremea frumoasa, pe multi ne face sa renuntam la echipament, dar nu plec niciodata fara casca si manusi (chiar daca vreau sa merg 50 m). Am avut un amic care a cazut de pe moto la 30 km/h si s-a lovit cu capul de bordura (fiindca n-avea casca) - a murit in 2 ore, ghinionul ghinioanelor - dar nu te certi cu moartea.

9. Fac teste, chestii care consider ca ma ajuta, de ex: la 100 km/h pun frana si apoi cobor si masor la pas in cati metrii ma opresc, considerati-ma nebun insa chestia asta imi da un punct de reper. Motocicleta trebuie sa fie prelugirea ta, un motor pe care-l cunosti in toate situatiie, pe care-l stapanesti, pe care-l consideri ca fiind parte din tine.

10. Deplasarile in grup trebuiesc tratate cu atentie, din lipsa de experienta dar din orgoliu multi gresim cand iesim in grup.

 

Sunt multe de spus, si multe de adaugat, .... de exemplu faza cu viziera: am deschis odata la stop viziera si cand sa plec, pretz de cateva secunde am lasat-o deschisa, mi-a intrat o musculitza in ochii de ma usturat pana in ficati, aproape ca vroiam sa las motocicleta din mana ....

 

va urez un sezon cat mai curat, fara evenimente. Pace, pace si iar pace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o experienta neplacuta acum vreo 2 saptamani de genul "nu te-am vazut frate".

S-a intamplat pe coborarea de la Muntele Rosu, drum de o banda (pentru ca pe lateral era inca zapada). In fata mea o duba cu bena si cele 3 oglinzi intregi. Pastrasem distanta intre noi cam de 4-5 masini, ca sa vad si eu drumul peste cabina lui.

 

Mergeam asa de vreo 3 minute, cand vad peste cabina lui ca din fata se vede urcand o masina. Eu ma opresc. Se opreste si el si incepe sa dea inapoi. Moment in care eu incep sa claxonez iar el ca un descreierat, a accelerat. Dupa 5-6 SECUNDE de claxonat incontinuu, el ma loveste cu duba si abia apoi pune frana. (carena+parbriz spart, eu+pasager ok)

 

 

Claxonul era singurul mod de a face galagie si totusi nu a fost suficient. Cred ca era bine sa am cateva pietre in buzunar, ca de aplecat nu as fi reusit intrucat eram in panta si inca mai tineam de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Din cate imi dau seama,prevenitul de accidente seamana mult cu cel de la autoturisme.Am B-ul de 6 ani,si pe zi ce trece,media de viteza care o scot pe un anumit traseu creste.Ma ingrozesc pe zi ce trece.Dupa o vreme de condus,aproape orice situatie ti se pare periculoasa,iti trec prin minte tot felul de scenarii.Doua mici exemple dau:Mergeam cu masina pe E,pe la 90 la ora si vad un tractor din sens invers,care tracta un cultivator,si m-am gandit ca dak balanseaza acel cultivator iese de pe sensul de mers si intra pe sensul meu.Am redus viteza si exact asa s-a intamplat,la 10 metri de el il vad cum balansa si manca cate 1.5 metri din banda mea.Clar nu mai incapeam,si am oprit.Din spate a venit un ford si -mi-a unflat fundul.El nu a anticipat nimic.19 ani are soferul. Exemplul 2:pe straduta de la garaj,mergeam cu 30 si vad o usa deschisa,franez,merg din ambreaj,si ma gandesc ca oare nu iese unul din garaj?Iese fraierul si se uita numai in stanga,si scoate masina de tot,fara sa ma vada.Si cand deschid geamul si zic prieteneste ca e un adormit nu ii vine sa creada.Sa nu ma injurati ca am vorbit pe forumul de motoare despre masini,dar io nu am de mult motor si compar cu mersul cu masina.Banuiesc ca la motor e mai grav.Problema la motociclism e ca soferii auto nu pot si nu sunt invatati sa aprecieze viteza cu care se apropie un motor,si ies in fatza lui.Si nu e de condamnat!!!Te uiti in stanga si vezi un motor la 500 de metri,si pana iesi in strada deja e langa tine,deci are viteza foarte mare.Am vazut un accident de motor undeva langa brasov,canda a intrat un motor intr-un audi.Din cate am realizat eu,audiul a fost de vina fiindca a virat stanga si motociclistul din contrasens a dat peste masina.Dar de ce dak soferul s-a asigurat,si din fatza e imposibil sa nu te asiguri,in secunda sau doua secunde cat a virat ,motorul a fost pe el??viteza..Dak stie cineva cazul sa ma contrazica...ROMANII NU SUNT INVATZATI CU MOTOCICLETE PE DRUMURI,si de multe ori schimba banda peste alte masini,ce sa mai vorbim de o motocicleta...Ce sa zic???Prudenta,evaluarea situatiei cu toate optiunile posibile(usa deschisa,pieton sare de dupa masina etc etc)Eu ma cam tem cu motorul,imi place mult,dar cred ca m-as simti in largul meu pe aeroport,ca in rest........CU 40 LA ORA!!!

 

La asta te referi

???eu locuiesc in rupea cam la 10km de la locul accidentului spre cluj...a fost urat accidentul...saracul baiat..odihneascase in pace asa ca aveti grija :rolleyes: sa nu ajungeti asa :laugh:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un mic eveniment intamplat ieri in zona Dristor. Veneam de la Mall Vitan spre Dristor prin spate (unde este o singura banda si linia de tramvai), mergeam incet pe linia de tramvai cu faza lunga (xenon) acceleram din cand in cand sa ma fac auzit si aproape de semafor un prost cu o dacie veche afundat in scaun vireaza stanga brusc fara nici un fel de semnal (vroia sa depaseasca) .. am pus frana brusca .. mi-a fugit fatza am dat drumul la frana ca sa redresez.. multumesc lui Dumnezeu nu am cazut.. dar mi-am rupt "cohones".

Speach-ul de rigoare adresat tuturor cocalarilor care mananca seminte la volan si nu se uita in oglinzi si cam atat. Am vrut sa-i rup oglinda .. oricum nu-i trebuia daca nu se uita in ea.. dar cred ca s-a speriat destul.

 

Asta s-a intamplat la maxim 20 km/h..

Concluzia .. incercati sa evitati drumurile de genul cand e aglomerat ca in situatii de genul asta nu prea ai ce sa faci ca sa previi decat sa mergi in spatele lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa previi un accident e foarte greu,insa conduita preventiva aplicata corect si de toti participantii la trafic ,ar putea da roade.

 

Topul meu al indisciplinatilor:

1.taximetristii

2.soferii din transportul in comun

3.soferii de tir,camion,duba

 

Nici cu conservarii sau cu unii motociclisti nu mi-e rusine.

 

Cum fac eu :in primul rand, capul sus (thanks god ,motocicleta enduro)-->pozitie inalta la condus;incerc sa vad macar 3-4 masini in fata,dar si mai departe.Daca vad ca unul vrea sa iasa din dreapta,claxonex;fara discutii,ma vede nu ma vede eu claxonez.Idem daca iese din stanga.

Merg pe banda 1 si altul merge pe banda 2,ma trag langa trotuar, sa fie distanta intre mine si el.

Merg pe banda 2 si altul pe banda1,ma trag spre axul drumului.

La drum las spatiu si in fata si in spate,cat de mare se poate.

Foarte periculos mi se pare la trecerile de pietoni...unii parca-s batuti in cap, atunci ii mananca in freza sa treaca cand te vad ca vii mai vartos. :laugh:

Frana din timp, incetinesti si te orientezi:e hotarat sa treaca,opresti;nu,o calci.Daca vezi ca e mai visator, nu strica un claxon;se mai trezeste.

In general claxonez relativ mult, dar mai bine mai zgomotos decat pe jos.

 

Bafta

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

@ TheRadar:

"...Daca o faci, fa-o din pasiune si nu pentru faptul ca daca circuli cu motoru te poti strecura printre randurile de la semafor."

In replica: Daca o faci, fa-o din pasiune si nu pentru faptul ca daca circuli cu masina nu te poti strecura printre randurile de la semafor.

Avantajul nostru(bikeri) este ca ne putem strecura printre masini(fara a pune in pericol pe nimeni) iar al vostru(conservarii) este confortul. Fiecare a ales o latura, de ce sa nu respectam alegerea fiecaruia?! Nici noi nu va inghesuim pe banda vostra(pt ca incapem amanadoi, are 3 m latime!!!!!!!) dar nici voi nu fiti magari sa ne inghesuiti stand cu masinile intre benzi la semafoare.

Strecuratul la semafor trebuie facut cu cap si cu multe altele si atunci nimeni n-are de suferit.

In alta ordine de idei, nu poti discuta obiectiv cu noi pt ca nu ai pilotat un motor si nu ne poti intelege, dar noi(majoritatea si cel putin eu) conducem masini de ani buni(mai important-de foarte multi km buni!!!), concluzia este ca noi putem discuta ambele aspecte ale traficului. Sa continui discutia ar fi in ton cu afirmatia: armele ucid- NU....unii idioti cu arme ucid! Deci:motoarele sunt "paria" in trafic.......NU! unii idioti cu motoare gresesc in trafic! Sa nu generalizam!

Iar ca raspuns la afirmatia ta de pe la inceputul topicului conform careia trebuie sa te asiguri de 3 ori inainte sa virezi ca sa nu vina vreun "zeu"- nu-i nimic rau in asta, mai bine te asiguri de 3 ori decat sa gresesti 1 data !

Bafta multa si viata lunga !....si mai bine "ZEU" pe 2 roti decat "muritor" pe 4, e mult mai intensa trairea!...dar asta doar pt cei cu sange in p.u.l.a. si creier in cap!!! :lol:

Mesaj completat

In Romania exista doua categorii de persoane pe strazi: soferii, si conducatorii auto.

De prima categorie trebuie toti sa ne ferim indiferent de nr. de roti pe care le conducem.

 

GRESIT! :lol:

Conducator auto= posesor de permis --- SOFER= conducator auto cu experienta

Probleme pe strazi fac doar conducatorii auto care "nu ne vad, nu ne aud, etc". Cum p.u.l.a. mea sa ne vada daca nu se uita, cum sa ne auda daca au muzica la maxim, cum sa nu ne loveasca daca nu se asigura, etc....

SOFERII sunt total altceva, ei sunt aia care iti fac loc la semafor, aia care te lasa sa-i depasesti chiar daca ei stau in coloana, aia care se asigura de 3 ori fara sa se vaite de parca ar face ceva inadmisibil, aia care vorbesc la telefon dar se uita si in oglinzi, aia care te feresc pe tine in trafic fara sa le fie rusine cu asta, aia care STIU ca conduca!!!...respect tuturor SOFERILOR de pe strazile nostre !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In seara asta prostia si lipsa de experienta mi-au dat o lectie serioasa. Am iesit cu Scarabeul meu 125 in afara Iasului, inspre Sculeni cu gandul sa-l forjez si eu mai mult (prinde cam 125km/h motorasul), si am prins gustul curbelor la 90-100. Cativa bikeri faceau deja ture prin zona.

Cand ma intorc inspre oras, la un moment dat iau tare o curba la stanga, dupa care una la dreapta, mult mai stransa decat ma asteptam eu... am intrat cam cu 90, si pe la jumate am realizat ca nu o pot tine. Intr-o clipa m-am trezit pe contrasens (fuck ce neputincios m-am simtit in clipa aia); de pe contrasens venea un logan care nu a schitat nici o manevra, noroc ca i-am taiat calea de la o distanta apreciabila. In continuare, am ajuns la marginea asfaltului (pe contrasens,dupa cum spuneam) si desi m-am redresat, scuteronul continua sa ma poarte cu viteza in stanga, nu puteam sa il tin (g-uri laterale, nu stiu). In tot acest timp am franat moderat, sa nu blochez roata; am zis ca oricum cad, dar decat sa o blochez si sa cad la 90/h mai bine franez cat pot si cad cand o fi. Am iesit si de pe asfalt, marginea drumului era foarte inclinata, cu pamant accidentat si iarba de juma de metru. Am zis ca atat mi-a fost; am intrat in iarba aia ca-n branza, m-a zdranganit tare, parca eram la motocros; m-am strans tare in coarne si am tinut frana pana m-am oprit, drept si nevatamat. Tremuram tot; m-am uitat in urma si cand am vazut pe ce teren am intrat necontrolat cu 60-70/h mi-am zis ca cineva a fost cu mine in clipa aia. Am reusit sa ies din santul ala si nici nu stiu pe unde si cum am ajuns acasa... eram terminat.

Am A-ul de aproape doi ani insa nu am vrut motor, am zis ca e mai sanatos un 125 pana capat ceva experienta pe 2 roti. Scarabeul meu cu roti de 16" si cauciuc masiv pe spate m-a salvat, daca nu avea rotile astea mari nu stiu ce se alegea de mine.

Aproape intotdeauna cand ies pe mobra fac o cruce si rostesc un Doamne ajuta. Azi m-a ajutat si o sa am grija sa rostesc mereu aceasta mica rugaciune.

Viteza e un pericol enorm, iar lipsa de ratiune te duce imediat la dezastru... sunt norocos ca am primit o lectie serioasa si am scapat nevatamat.

Aveti grija! Drum uscat si Domnul sa fie cu voi.

Editat de ZAQ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...