Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Azi
  2. Ziua 3) Vineri -> Canakkale - Bergama (375 km) Alta zi, alt traseu pitoresc prin satele, dealurile si muntii din Turcia. Ca sa ajung insa la zonele cu liniste trebuie sa trec de orasele aglomerate si de traficul haotic. Reguli de circulatie? Ha! Fiecare face ce vrea, cand si unde vrea! Sunt pe banda doi si ma apropii de un semafor care e rosu, cand dintr-o data tirul de pe banda unu se muta pe banda mea. Nu tu semnal, nu tu asigurare, nimic! Treceri de pietoni? Nu e indicat sa te opresti si sa acorzi prioritate, te iau pe sus cei din spate. Sens giratoriu? Fiecare intra si iese cum poate, nu se respecta niciun fel de prioritate. M-a inghesuit o turcoaica la o intersectie de zici ca voia sa ma ia de barbat, noroc ca am tras de gaz si am scapat, nu de alta, dar sigur facea sarmale bune si nu mai plecam in veci de acolo. Imi scuze cre pentur eventualel scriere de greseli, a citit moldoveanca textul cu saramalele is mi-a palit un dos de palma de bine mai vad drept nu ochiul. Care era semnul universal pentru ajutor? Cred ca am nevoie. Urmez indicatiile date de navigatie si ajung pe un drum foarte ingust pe niste dealuri, printr-o padure, unde Ana culegea mure. Daca nu uitam pe undeva prinderea pentru camera de actiune ar fi existat si o filmare cu nurii, pardon, murii, pardon, mugurii de brad. Asta e, trebuie sa ma credeti pe cuvant. Imi place zona, nu si frigul, ceata de ieri este prezenta si astazi. E un drum plin de serpentine care ba coboara, ba urca, iar temperatura tine si ea pasul. Sa tot fie vreo doua ore de cand schimb anotimpurile, eu sunt bocna, mobra in schimb toarce frumos. Ba chiar incepe sa danseze cand o scot de pe asfalt si o bag intr-o baie de noroi, repara baietii segmente de drum, situatie pe care am intalnit-o foarte des. Urmeaza sa intru pe alt traseu prin pustietate, astfel ca decid sa alimentez. Las turcul sa isi faca treaba, asta pentru ca soferii n-au voie si nici posibilitatea de a-si alimenta singuri autovehiculele. Cat timp astept, trage la pompa un pusti cu o masina din 1800 primavara, dar cu niste jante si anvelope din 2050. Duduie atat de tare boxele incat ma mir ca se poate intelege verbal cu baiatul de la pompa. Ma uitam ca sarea rugina din tabla de la atatea vibratii, piesa insa imi place cum suna. Am Shazam, am si internet, asa ca identific usor artistul: link Nu stiam care e mesajul piesei la momentul respectiv, dar am aflat ulterior: "Fie ca fețele a o mie de asupritori să se stingă la strigătul unei singure persoane asuprite" Maslini stanga/dreapta, zici ca sunt intr-o livada, musai sa fac o fotografie: Dupa vreo 40 de km de mers realizez ca drumul pe care trebuia sa continui este blocat datorita unor lucrari de mentenanta. Am pierdut ceva timp cautand rute alternative, dar cum asfaltul nu avea sa ma insoteasca pe nicio varianta, am decis sa ma intorc, yeeey! Odata ajuns la drumul principal, sa fie viteza maxima! Aha, a fost urmata de frane la fel de maxime pentru ca oamenii schimba benzile fara sa se uite in oglinzi. Avem si noi soferi pilaf, dar sunt painea lui Dzeu in comparatie cu astia. Ajung in Bergama la o cazare cocotata pe un deal cu strazi pavate cu piatra de rau, ceva de vis pentru aderenta. Bat la poarta, nimic. Trimit un mesaj pe Booking, nimic. Sun, raspunde. Omu' meu dormea tun. Arunc bagajele in camera, fac un dus rapid si plec spre obiectiv, este deja foarte tarziu. Cu Google Maps-ul deschis pe telefon o iau pe alei catre orasul antic. In drumul catre intrarea principala vad doi oameni care ies pe la un turnichet de acces rotativ. Ii intreb daca am luat-o bine pe acolo si imi spun ca exista doua cai de acces, una in directia opusa care implica ori masina, ori mersul pe jos si inca una cu telegondola. Mai stau la palavre cu ei vreo 10 minute, apoi imi iau la revedere si cobor spre telegondola. Acolo o intreb pe doamna de la casierie la ce ora se inchide obiectivul si daca imi ajunge timpul ramas sa vizitez integral obiectivul. E foarte amabila, dar nu prea stie engleza, asa ca domnul din stanga ei intervine: "Daca ai picioare bune, o ora si jumatate, daca te misti mai incet, doua ore si jumatate". N-am toate tiglele pe casa, dar picioare, ohoo.. nici atat. Achit biletul pentru telegondola (500 de lire) si incep urcarea: Inca 730 de lire pentru intrarea in Pergamon si la 14:45 o iau la pas: In fata mea e un grup ce abia a ajuns si care are ghid. Ma lipesc de ei ca sa aflu si eu despre istoria acestui loc. Dupa prima oprire si in drum spre a doua aud o baba cum le zice celorlalti: "ia uite, baiatul asta are parte de un tur gratis" Raspunsul meu poate fi doar unul: VIDEO 7.mp4 Ghidul rade si imi zice ca nu e niciun fel de problema. Continui turul, mereu dupa ei, iar cand se odihnesc eu continui sa descopar pietrele astea batrane. Stiu ca o sa fie amara, dar nu ma pot abtine, trebuie sa incerc una: Urmeaza povestea despre amfiteatru, asa ca ma grabesc sa prind un loc bun: VIDEO 8.mp4 Planul e sa poposim o idee pe bancile incarcate de istorie, astfel ca o luam din loc: Este abrupta coborarea, dar daca batranii au zis pas, eu ma bag: Pe la jumatatea urcarii, pustiul din fata mea zice ca nu e bine sa sari peste antrenamentul picioarelor la sala. Ne bufneste pe amandoi rasul, dar probabil ca din motive diferite. Eu unul radeam pentru ca singura sala pe care o vad e aia de mese. Apropo, mi s-a facut oleaca foame, mai sunt multe de vazut? Uite asa terminam vizita la ora 15:45. Acum, sa iau telegondola si la coborare, sau sa o iau la picior? Varianta doi sa fie! Mandarini peste tot: Bergama e un oras mic si destul de saracios, dar oamenii sunt pozitivi si asta imi place. Cutreier strazile in cautare de ceva haleala si curand descopar un loc care pare a fi o afacere de familie. N-am incercat shawarma pana acum la ei, nici nu pot spune ca as vrea, dar optiunile in acest oras sunt ceva mai limitate. Intreb daca are cu vita sau miel, dar puiul e singurul disponibil, asta sau kofte. Nu stiu ce sunt astea din urma, dar cum imi place sa risc, comand fara ezitare. Asta vine la masa, o jumatate de paine extrem de frageda ticsita cu chiftele, ardei iute, salata, ceapa si rosii. Langa, intr-un vas, ardei iute murat. Meaaaamaa cum a fost, bun rau de tot! Am golit tava si am mai comandat o portie! O cola si un ceai la final au incheiat socotelile culinare pe ziua de astazi. Asta era privelistea pe care o aveam de la acest local, lucru care mi-a permis sa observ putin traiul oamenilor de aici. Prin balta de se vede in imagine au trecute sute de scutere si alte zeci de motoare. Urca baietii orice pe scutere, familie, cumparaturi, mobila s.a.m.d Intreb cat e nota de plata si desi nu stie sa imi spuna in engleza, imi arata pe un calculator: 380 de lire. Mi se pare de-a dreptul pomana pentru cata mancare am primit, ba unde mai pun ca a fost si extrem de gustoasa. Las 400 si parca tot putin imi pare. In drum spre cazare trec printr-un mini bazar, ma aleg cu ceva si de acolo, deh, nu se putea altfel. Baiatul de la pensiune ma intreaba daca am reusit sa vizitez si Asclepieion. Ii raspund ca n-a fost timp, dar as putea incerca maine dimineata. Ne intindem la povesti si aflu ca presedintele lor e setat pe reparat drumuri, din acest motiv exista atatea santiere si drumuri inchise. Tot de la el aflu ca turcii, contrar a ceea ce stiam, beau de sting, atat doar ca intre cei patru pereti ai casei, nu in public. Timpul trece, iar oboseala isi spune cuvantul, asa ca ma retrag. Ajuns in camera constat ca nu am televizor, dar nu ma deranjeaza catusi de putin, nu doar ca nu urmaresc telenovele, dar toate posturile sunt dublate in turca si nu inteleg o iota. VIDEO 9.mp4 Dupa chemarea la rugaciune se lasa linistea, asa ca adorm cat ai zice kofte.
  3. Mi-am adus aminte ca voiai o mobra cu care sa faci naveta, dai atasul jos de pe Simson si ai exact ce trebuie (retro, consum mic, mobra usoara, fiabilitate suficient de buna).
  4. Omu ăsta s-a tot accidentat serios de pe la moto3 si a revenit de fiecare data si a dat cox, deci nu prea cred varianta ca ar fi prins frica de cazaturi. Probabil ca nu e refăcut 100% si de-aia voia sa stea pe roti. Ceva de genul a zis si Marcel, că doctorii i-au dat ok-ul sa concureze in ultima etapa/teste insa cu o condiție : sa nu cadă . A zis ca atunci n-are rost nici sa se urce pe mobra daca urca cu acest gand
  5. neatzaaaaa! muncim un pic, apoi pana marti partyyyyy! sa mai bem ceva, ca de mult nu am baut
  6. Cumpărat din Germania. Pe curier a suferit o trauma. Din păcate în istoria funcționării centrifuga de ulei s-a desprins de ambielaj și a funcționat fara ungere, chiar și așa bolțul , biela sunt decente . Rămâne să găsim o metoda sa ii adaptam cilindrul și chiulasa de sport și as opta pentru o axa tot de sport Morala este fraților să încercăm să aducem înapoi tezaurul exportat de "băieții deștepți "după anii 90..... și nu numai.
  7. acum na, a fost un sezon greu rau pt el, de fapt - sezon de accidentari. ca de curse nu se poate numi. si hondarii au zis ca vor sa stea mai mult pe acasa se bucurau ca scapa de concesiile alea cele mai multe. plm. traim si vedem.
  8. A declarat ca voia sa se termine cursa odată, ca ii era frica sa nu se accidenteze din nou si se gandea ca vrea acasa, sa se odihneasca. Declaratie sincera și copilărească. Mai ales pentru un campion cu pretentii la locuri de top in THE CHAMPIONSHIP! Scuzati romgleza.
  9. stiu ce zici sunt patit am stabilit ca vreau o motocicleta din showroom, pana sa fac actele cu leasing-ul, au dat motocicleta si a trebuit sa stau dupa ei sa aduca alta Stiu persoane care au comandat un model de atv si au primit altul. o zi buna si weekend placut ! sa aveti timp si vreme sa invartiti roata !
  10. Salutare! Un MT-09 gen 2, (2017-2018 maxim) la ce interval de pret ai putea sa-l gasesti in Vest ? Multumesc!
  11. Ieri
  12. Eu cred ca va merge la Honda sau la Aprilia. Honda e intr-un trend ascendent iar Aprilia are momentan o problemă mare cu Martin. Daca i-a intrat frica in oase, n-o sa mai performeze . Declaratiile lui de dupa ultima etapa i-au cam aruncat in aer sansele la alta echipa de uzină. Rossi n-a mai fost acelasi dupa accidentul unde s-a ales cu dubla fractura. N-a mai avut sclipirea aia si a devenit mult mai dispus sa creeze scandal cand si-o lua.
  13. Si eu (pana la proba contrarie) sunt sceptic in ceea ce il priveste pe turc. Insa sper sa ma insel. Amu, nu stiu cate est disperare in hotararea boss-ilor de la Yamaha, de al aduce pe Toprak, cert este ca au mare nevoie de piloti cu oarecare experienta (iar Toprak este totusi un triplu campion mondial de wsbk, nu este chiar un neica nimeni). Pe de alta parte, cred ca miscarea este si... "politica" are rolul de a-i arata lui Q ca s-au cam saturat de mofturile lui si cauta solutii. Cred ca si-au dat si ei seama ca pe baza feedback-ului dat de frantuz, nu pot duce programul in nici o directie. Dealtfel turcul a lasat sa se inteleaga ca primul lui obiectiv, inca din 2026 este acela de fi chalengerul lui Q. Ca va reusi sau nu, asta este o alta poveste, dar intentia exista. Deci Q s-ar putea sa aibe parte de putina presiune in plus. Poate, in felul asta, pune si el osul mai mult.
  14. Nu sunt pesimist, ma enervează insa disperarea cu care cei de la Yamaha se agață de Toprak si, in paralel, dau cu piciorul in singurul lor pilot dovedit
  15. frate oamenii astia se dau tare cu moto - toti viseaza sa ajunga in GP, nu? e ca la masini cu F1. normal ca poa sa iasa prost da omu incearca. altfel ajungi la 70j de ani si te intrebi ce ar fi fost. daca si-ar cunoaste toti locul nu ar mai exista partide politice la noi. si Mir, Q + Peco ar avea cupe cu nr 2 pe ele. uiti ca in 27 au schimbari majore si se trece la cauciucuri pe care Top s-a dat, ceiallati nu, se renunta la ceva dispozitive. asa pesimist esti si cand e vb de alegeri facute de tine?
  16. Aparent, de cand au semnat cu Toprak, oficialii/fanii Yamaha au inceput să lovească in singurul pilot care le aduce puncte. Greșeală Campionatul de WSBK e la ani lumina de MotoGp. Spre deosebire de WSBK, minunea turceasca nu poate sa-i limiteze turatie, umple motorul lui Marquez/Fratsu' de plumb! Aștept jumătatea sezonului, atunci cand incep scuzele prostesti. Yamaha e im cacao și pentru ca au piloti care nu perforează. Rins e o umbră de la ultimul accident iar Miller e baiatul ala cu pasaport australian. Honda a inteles ca au cacao steagul si au angajat oameni ok. Marini e muncitor, talentat. Colegul lui e acolo sus la nivel dedicatie. La echipa satelit Zarco e stelar. De anul asta au inteles ca proiectul "asiatic" e momentan in impas si i-au facut un bypass. Toprak se va impiedica fix de mandrie. Si nu de a lui. De a lui Sofuoglu.
  17. Si eu si soata avem flip-up, doar ca eu am un avantaj imens-un parbriz care ma apara complet, doar la autostrada sau cand e mai racoare afara soata ii lasa barbia in fata, eu nu, si avem amandoi intercom...Da, parbrizul meu este arhisuficient, deseori intra cate o musca/albina in spatele parbrizului si zboara lejer in zona pana se duce catre margine si dispare, e "umbra" total...in fine, dupa primele iesiri te vei lamuri, e dificil sa iti formezi o parere certa doar dupa impresiile celorlalti, nu?
  18. Eu personal il astept de ceva vreme ..... in sfarsit CBF 1000 , care a fost scos prin 2016 , are un urmas...de data asta cu 150 caluti. La pretul anuntat si la dotarile standard, va fi un hit.
  19. Am vazut ceva discutii privind costurile.... Fiecare isi face calculele lui, daca luam in Tucson nou in loc de Tesla sau Kona - ma refer la momentul respectiv, in 2021 - care aveau preturi asemanatoare, costul initial nu ma afecta de loc. Ca sa ma afecteze trebuia sa am in vedere un model mai ieftin, Duster de exemplu. Calculele facute de mine le-am spus dar fiecare e diferit. Eu mi-am pus panouri in 2019, cum mult inainte de a fi probleme pe piata de energie si radea lumea de mine. Si am facut asta pentru ca sunt probleme cu intreruperile foarte dese de curent si obosisem. Am facut un efort si a meritat. Si tot de pe atunci si o baterie BYD de 10kWh. Bateria e bine mersi si acum, tot sistemul a fost amortizat in octombrie anul trecut din cauza preturilor din ce in ce mai ridicate la energia electrica si din economiile facute cu alimentarea masinilor electrice. Deci in aproximativ 6 ani. Stau la tara, am doi copii mari deci am nevoie de masini, indiferent ca erau termice sau electrice. In cazul in care faceam 25km pe saptamana cum spunea cineva mai sus, probabil ca nu ma interesa EV-ul. Dar la aproape 700km pe saptamana, cauti alternative. Iar in ceea ce priveste problema banilor, in nici un caz nu i-as fi pus la banca ci i-as fi pus intr-un fond de investitii, de exemplu BRD Orizont 2035 si aveai intr-un an (exemplu 2024) un castig dupa impozitare de aproximativ 21800 lei, cu mult peste sumele castigate in cazul in care ii puneai in banca.
  20. O rezolvare la o problema care nu exista.
  21. Nu stiu daca S-a mai postat, Shoei a lansat primul afisaj pt casca. Ccosta doar 600 de iepuroi, adica aproape cat casca pentru care e gandit, GTAir3. https://eye-lights.com/en/products/gt-air3smart?srsltid=AfmBOop5l7Ysf8wRJdzt6DhFS2i1feCfl_NHlAtk4F_dJrc4dtHSYxt7&selling_plan=689850286416&variant=52103184679248
  22. nu cred, aprilia e decenta, ar fi avut cu ce. ar fi fost mai greu? clar. iar adaptare - inca un sezon fara campionat probabil.
  23. Am experimentat si eu casca neagra vs casca alba și se simte chiar și în mers la temperaturi ridicate. O mai ridici o mai închizi dar una alba este într-adevăr "mai răcoroasă". Sunt fan open face dar pentru drumuri lungi mi se pare prea riscantă și zgomotoasa. Daca mai ai și pasagera și intercom cu una open face nu te mai înțelegi in mers. Vedem cum o fi cu asta neagra (e din carbon și nu am văzut sa fie căști din carbon albe)
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...