Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. A spune ca nu trebuie sa cazi sa gasesti limitele este complet aberant si ilogic.. pana si motanul meu cred ca intelege daca ii explic pt ca si el probabil testeaza limitele pe acoperisuri mai mereu. Exemplu simplu, ai virajul X din circuitul Y unde la limita de 200m ajungi cu viteza K si incepi sa franezi.. iei virajul OK.. apoi vrei sa imbunatatesti modul cum iei acel viraj, turul urmator vii mai tare, franezi mai tare, totul e OK, data urmatoare vrei si mai mult.. si tot asa pana la un moment dat rupi aderenta. La fel cu cat te apleci pe un viraj, cat de repede poti lua un viraj si la ce unghi de inclinare.. cum acea linie e foarte foarte fina daca la un moment dat incerci si mai mult la un moment dat.. guess what, cazi. Pai @Method Marquez mai cade si acum, cel mai recent in Q2 la Brno, what the fuck, si ce zice in interviu? "I made a miskate." Cum se traduce asta? Iti zic eu, exact asa, "my ambition overweighted my talent" adica a fost un loc unde a incercat sa duca limitele aderentei mai mult un pic.. si poc, apoi dupa poc normal ca isi recunoaste greseala, atinsese deja limita in acel loc.. Ca nu mai cade atat de des, da, acum stie care sunt limitele... Mir saracu are mixed feelings, unde stia ca limita e in punctul X data viitoare acel punct se muta si cade.. si tot asa. Cum poti sa debitezi asa ineptie ca nu trebuie sa cazi sa gasesti limitele.. Ca a zis Rossi? LOL.. Pai Rossi era mega talentat si mergea tare si nu cadea.. si era suficient si apoi venea si zicea la radio ca "there is thin line bla bla" da-te ba in PLM ca nici tu nu stii cum faci alea, asa cum nici Marquez acum nu poate explica de ce telemetria lui arata cum arata, sunt chestii pur si simplu organice pe care le face creierul si corpul lor..fara neaparat a fi constienti de ele.
  3. Azi
  4. Nu trebuie sa te superi, pana la urma, mai vorbim si noi sa treaca timpul... trei saptamani fara curse trec greu. Pai cu exemplu dat de tine, nu faci decat sa sustii "teoria" (cam mult spus teoria, dar daca insisti cu termenul asta, asa sa fie) mea. Motoreta aia avea probleme mari pe fata care ii limitau mult performantele pe franare, intrare in viraj, cornering si a forta peste o anumita limita, insemna sa faci poc. Aceeasi problema cu feelingul fata o are acum Bagnaia, dar stii ce este curios? Ca anul asta, fara feeling, a cazut mai putin, decat anul trecut, cand nu avea aceasta problema cu GP24. Cum se explica oare fenomenul, conform "teoriei" tale?? In aceeasi situatie (fara feeling pe roata fata), unul cadea de rupea cu Honda, altul cade mai putin decat cu un an inainte, cu GP24,cand avea feeling pe front end. Btw... vezi declaratiile lui MM, din perioada Honda, cand cu gurita lui spunea ca pentru a intelege limitele motocicletei, trebuie sa cada. Ala era modul lui de learning. Deh... se mai uita unele lucruri.. In alta ordine de idei, pentru cei interesati, duminica, 3 august, are loc cursa Suzuka 8 hours. Vestea proasta este ca, startul cursei este pe la ora 4:30 AM, conform programului tv. Din cate vad, va fi transmisa pe Eurosport 2.
  5. inteleg da, s-au prins mai multe iepuri Video-ul turului:
  6. Un singur lucru mai zic in legatura cu prostia asta cu "trebuie sa cazi pe burta ca sa intelegi limita" :Pilotii fini nu trebuie sa cada pe jos ca sa inteleaga limita.Dupa cum am dat exemplele de mai sus care nu se iau in seama desigur pt ca asta ar insemna sa contrazica teoriile elucubrante ale anumitor oameni pe aici,dupa cum insusi Marquez nu mai cade DELOC de pe Ducati (asta nu inseamna ca nu merge la limita,ca nu forteaza - mai ales in quali dupa cum am dat exemplu,ci ca simte limita - cand ai cazut inseamna ca ai trecut de limita sau ca efectiv ai gresit,problema (lui Marquez si mai nou a lui Mir si Zarco care inainte cadea f rar), problema era Honda pe care nu avea feeling fata ! - si de aia omul cadea non-stop si de aia,nesimtind fata (chiar asa aveti impresia ca Marquez nu stia limita si trebuia sa cada? - era problema grip'ului fata pe acea motoreta,si a feelingului. Mai pe scurt - ati luat o problema specifica Honda - feeling fata inexistent tradus in pierderea aderentei fara warning (motiv pt care Marquez trebuia intradevar sa forteze in fp uri pana cand pierdea fata si cadea pt a vedea limita) si ati ridicat-o la conditie imperativ necesara pt a se vedea ca un pilot forteaza la maxim,totul plecand de fapt de la o critica a lui xt cu privire la Q pt a-si justifica teoria lui ca "Q nu exploateaza limitele motoretei la maxim" Noaptea mintii - ala ia 3 pole'uri pe trompeta de Yamaha (in conditii si pe circuite prielnice intradevar dar a pole is a pole) si voi puneti botul la teoriile lui xt : nu va uitati ca a luat pole - ceea ce inseamna ca e fastest ( @frigider te afunzi rau cu steagurile galbene serios?incerci sa imi arati ca de fapt cine a luat un pole nu e fastest man ?haide sa ne revenim) ci ascultati-l pe xt cand va spune ca nu e fastest ci ca de fapt Q e prost si nu stie sa mearga pe Yamaha - dovada clara : nu cade pe jos.Noaptea mintii.
  7. mai e un pic pana la portia de extra-somn.... hai weekend hai!
  8. Buna dimineata! Somnul taie greata!
  9. este o zicala, cand cineva cade, il intrebam daca ai prins iepurele sau iepurele a fost mai rapid totusi? just for fun
  10. Ieri
  11. Pe hârtie, lupta pare strânsă între DJI Osmo Action 5 Pro și Insta360 Action Pro 2. Niște avantaje și dezavantaje de ambele părți. Varianta cea mai simplă mi-ar fi să iau una din astea 2. În schimb, în tura de TET de anul ăsta am împrumutat o cameră Insta360 X3. Dacă ar fi să găsesc variantele optime de montat pe motociclete (montatul ditamai camerelor din seria X pe cască e exclusă), Insta360 X5 devine o opțiune interesantă prin versatilitatea editării și a video-urilor mai inedite pe care le poți face. Doar că asta vine cu mult mai multă muncă și încă nu m-am decis dacă mă înham la așa ceva.
  12. Am DJI Osmo Action 5 Pro si este peste GoPro. Doar daca iei in calcul durata de viata a unui acumulator iti dai seama ca GoPro mai are de mancat mult pana ajunge la nivelul DJI. Iar de conectivitate cu microfoane wireless, senzor de lumina si sistemul clip magnetic nu mai discutam.
  13. Apoi îmbraci pe dedesubt o jachetă mid layer Climate 3, de vreun cm grosime din straturi care se strânge în 2dm3. Are husa ei, în care bagi și nădragii termici. Așa merg și eu. Vara cu mâneca largă peste mănușă să-mi intre aerul, dacă vreau ventilație. Pe frig cu mănușa peste mânecă și mâneca strânsă pe mână să nu intre "crivățul" Dar dacă este frig și plouă?... Versiunea veche rezolva toate situațiile. Sigur, dacă mănușa intră până în terminația antivânt a mânecii, o porți pe sub mânecă și strângi mâneca peste. Probabil asta a fost logica fabricantului, dar te limitează.
  14. Mulțumesc pentru descrierea detaliată. Pantaloni am, Dainese Antarctica, care sunt excelenți. Am de ales între jachetă de la ei și acest Revit. Dainese Antarctica este foarte scumpă, în jur de 1400 euro, parcă nu-mi vine să dau atâția bani pe o jachetă. Bine, nici Revit nu e ieftină. Vedem. Legat de mănuși, orice logică spune să le porți iarna pe sub mânecile jachetei și vara invers. Am văzut însă iarna trecută un motociclist cu experiență, care mergea fix invers, cu mâneca peste mănușă! Chiar l-am întrebat și omul mi-a zis că le strânge și nu intră niciun pic de frig la mâini. Iarna care vine o să încerc și eu metoda.
  15. @Silver Arrow Cathedral of The Northern Lights Nordlyskatedralen Alta kirke După unghi și tu ai stat tot la Thon Hotel din Alta. Și noi. Și acum 10 ani. Cu booking exact așa facem. Cu alimentarea s-a generalizat. Pentru ei au multe avantaje. Îți iau întâi banii și apoi îți dau marfa. Dacă mai bagi odată cardul după, îți dau și chitanță. Poți muta motorul și pompa rămâne liberă fără s-o blochezi până plătești. Apoi 24/7... Excelentă. Are un guler circular suplimentar fixat cu fermoar pe care poți să-l bagi sub cască. La mijloc se reglează pe corp și are un brâu de rinichi amovibil care-ți lipește protecția de spate și-ți înconjoară talia. Pantalonii lor sunt pe lungimi, long, normal, short, reglabili în talie și au ca o salopetă cu bretele care-ți ține mijlocul. Cu fermoar să o poți da jos. Încă un strat termal. Evident se leagă prin 2 fermoare, lung circular sau scurt, de geacă. Mânecile au o terminație interioară antivânt elastică strânsă pe încheietură cu gaură pentru degetul mare. Se pot da jos, fixate cu fermoar circular. Singurul minus la jacheta Dominator este închiderea mânecilor pe ploaie. Ca la orice jachetă are un arici care vine pe deasupra mânecii să o poți strânge pe încheietură și materialul face un pliu spre corp în care se poate strânge apa. Mănușa vine peste. Așa că atunci când lași mâna în jos, apa strânsă poate intra în interiorul mănușii. Deci când plouă, întâi ridici antebrațele să se scurgă apa dacă a intrat, apoi le lași in jos. Fostul costum rev'it permitea să aranjezi direcția pliului respectiv. Ăsta este lipit așa.
  16. Revin cu cateva amanunte: legat de benzina - din 2014 eu imi aduc aminte ca era 1.6-1.9 insa preturile astea erau cu mult peste pretul benzinei din restul Europei la vremea aia (1.1-1.3). Pentru a evita blocarea indelungata a 'garantiei' e utila folosirea Revolut. Pe de-o parte ai curs avantajos la conversia Euro-NOK/SEK/DKK iar pe de alta Revolut este banca oarecum 'trusted' in sistemul de plati si atunci se deblocheaza rapid garantiile. Cu card de RO am patit similar la pompele cu autoservire din Franta/Belgia: in timp ce tovarasul de drum cu Revolut avea garantia deblocata instant dupa finalizarea alimentarii eu cu card de RO am primit garantia dupa 2-3 zile... Ca pret la benzina anul asta am intalnit intre 18,9NOK si 24NOK (approx 1.6E - 2.04E) - s-a micsorat simtitor diferenta fata de celelalte tari din Europa; in Germania pe autostrada daca ratezi iesirile discret anuntate pt acele Autohof (benzinarii mari de tiristi usor in afara autostrazii cu preturi normale) - risti sa platesti preturi record direct pe autostrada. De exemplu la Aral vestita benzina de 102 care-i place GT-ului este cam 1.80-1.95 la benzinarii normale iar direct la benzinaria de autostrada urca si la 2.5E/L!!! Despre echipament - costumul de ploaie captusit de care zice Luigi da, ajuta mult la temperaturi scazute insa, ca orice lucru, are si micile dezavantaje - unul fiind faptul ca e cam inutilizabil daca prinzi ploaie la temperaturi de la 12-15 grade in sus sau prinzi ploaie intermitenta cu portiuni uscate (eventual si usor insorite) - te coci instant cu el. Dar despre echipamente putem dezbate ore intregi - nu exista solutie ideala, ci doar compromisuri dupa preferintele si simturile fiecaruia. Una peste alta e clar ca pe ploaie la temperaturi scazute ajuta costumul de ploaie din 2 piese (pt imbracat mai usor) - ideal si cu pantaloni cu fermoar pe exteriorul cracului ca sa fie si mai usor de pus/scos. Chiar daca ai echipament moto performant Goretex etc - costumul suplimentar de ploaie opreste total vantul; iar echipamentul principal moto - orice strat de Goretex ar avea tot f rece va tine dupa ce se imbiba bine de tot stratul textil exterior cu apa. La mine o problema la care nu am gasit inca solutia perfecta este infiltrarea apei pe la gat de pe casca etc; pt ploaie am o cagula impermeabila de la Spidi dar in zona din fata tot se prelinge apa in casca pe barba etc si ajunge dupe 2-3 ore si spre interior pe piept... Legat de cazari - intr-adevar au sarit peste tot preturile dar tind sa cred ca in Norvegia (ca si la combustibil) cresterea nu a fost asa mare ca in restul Europei in ultimii 10 ani. Anul asta am avut cazari intre 104E si 148E - 2pers cu mic dejun inclus - rezervate pe Booking cam cu 3 saptamani inainte. Am gasit si fisierul cu rezervari/adrese/preturi de la prima iesire in Norvegia din 2014 si, convertit cu inflatia de 41% afisata de norvegieni pt intervalul 2014->2025, vad ca preturile de atunci la cazari au fost intre echivalentul a 80 si 115E. Ca si comparatie am prin istoric Booking preturi similare din Germania sau Italia/Franta prin Alpi insa acolo preturile au sarit de dublu in 10 ani...
  17. De citit: https://www.crash.net/motogp/news/1077611/1/ill-always-be-grateful-valentino-rossi-and-i-owe-so-much-marc-marquez Morbideli despre episodul accidentarii de la Portimao si cat datoreaza interventiei fratilor Marquez...
  18. Norocosule. Acuma 10 ani in la sfarsit de iulie am avut lapovita la Cercul Polar. Alta la ora 2 noaptea: Ma surprinde treaba cu alimentarea la pompa. Nu am patit ceea ce povestesti. O fi ceva mai nou. (ca sa nu spun ca am imbatranit ) Hotelurile le-am rezervat in fiecare seara dupa ora 21. Gaseam cu reduceri de 30-40%. Cand opream sa mananc ceva sau sa alimentez ma uitam repede pe booking si gaseam intotdeauna. Am profitat ca era ziua foarte lunga si circulam pana la 11-12 noaptea. Acuma imi este si frica sa caut cat costa un hotel prin Norvegia, dupa ce am vazut cat au ajuns prin Germania........
  19. pai cand cazi ai trecut de limita. nu a gasit-o, nu a fost nevoit sa o faca. in quali forteaza poate, dar in curse e mai chill. face 1 sec apoi gestioneaza.
  20. osmo action 5 pro genial cu insta360 x5 o sa ai o multime de prelucrat si nu se merita mai bine iei o telecomanda la oa5p si e genial
  21. Spune-mi te rog, cum se prezintă jachetă pe anotimp rece? Mă interesează strict de iarnă, înspre zero grade și negative. Izolează bine la guler, mâini și mijloc?
  22. eu sunt de acord cu @Method nu cred ca limitele motoretei le gasesti cazand. Adica Satana dupa 2-3 trante la inceputul sezonului la Gresini si apoi la factory a gasit limitele motoretei si gata nu a mai fost nevoie sa forteze peste limita? OK Rossi Stoner sunt alt aluat dar chiar si asa, oamenii duceau cotetzele alea la limita, fara sa se imprastie si sa-si rupa oasele. 65 de poluri pentru Rossi adica 15% din cursele la care a luat startul - 9 titluri Jlo are 69 de poluri cu un procent de 23% - 5 titluri Stoner 25% - 2 titluri Satana e cel mai prolific 36% - 8 titluri Dovi - sub 6% dupa cum se observa, degeaba faci timpul de pole cand altu ia victoria de etapa. Satana are toate sansele sa il detroneze pe Rossi din multe recorduri. Recordurile sunt facute sa fie doborate. Sanatate!
  23. La 1:58 dimineața... Luleå. Suedia. Nițel dincoace de Cercul Polar. Tragi draperiile și încerci să dormi. De aici încolo 4 zile cu soare non-stop... 20 iulie Nordkapp.
  24. in 2013 echivalentul la 1 litru era 2.2 euro deci e de bine de atunci aveau nebunia asta cu pompele automate, o sa am in vedere retinerea indelungata plec si cu cort caci preconizez sa am multe nopti drumul il fac cu scuterul asa ca ma abtin de la alergat ca sa ma bucur de drum 350-400 km pe zi daca scot este perfect in ce perioada mai exact ai fost in norvegia, ai prins midnight sun?
  25. nu am gasit alta rima... Dar este absurd sa il compari pe Q cu Rossi sau MM. Pai eu ce tot spun. Omul nu vrea sa iasa din zona lui de confort. Imi aduc aminte sezonul 2022, cand a pierdut titlul. Desi Bagnaia se apropia implacabil, in clasament si era o chestiune de timp pana sa devina lider, el mergea de parca nimic nu s-ar fi intamplat. Marcel, de pe patul de spital, i-a transmis (intr-un interviu), ca daca vrea sa isi pastreze titlul, trebuie sa iasa din starea de zen si sa atace, sa riste mai mult. El, nimic. Asta este mind set-ul lui.. degeaba este rapid, daca nu are spirit combativ. Cum spuneam, cu pista libera, in fata lui, este rapid, in cursa insa... mediocru. Altfel spus, rider de top, racer de pluton. Aaa.. si o precizare... pole-urile le scoate cu motoreta de anul asta.. aia care dupa opinia unora, nu a progresat deloc. Anul trecut si acum doi ani, era un eveniment daca prindea linia a treia. Deci, motoreta ar avea ceva potential. Cat il priveste pe Miller, din punctul meu de vedere, in acest moment mi se pare cel mai util pilot de la Yamaha si singurul pe care l-as pastra, din actuala formula de piloti. Nu are el calitati de campion, dar este worker, are experienta, face munca de tester (de care fuge primadona) in cursa si in antrenamente.
  26. Salutari din nou, Vad ca nu am mai dat pe aici de prin Aprilie. Intre timp am mai facut ceva km cu Wee-ul, am incercat Liqui Moly 4T Street 10W-40 care nu are rezolvat comportamentul cutiei de viteza. Ca fapt divers, in SV am pus un Repsol 15w-50 mineral care se comporta exemplar, complet peste asteptari la schimbatul treptelor. Dar ca sa fiu on-topic, ma impac foarte bine cu V-Strom-ul, cu exceptia parbrizului. Nu am reusit sa fac nimic sa scap de turbulentele la nivelul castii. Am incercat deflector, am incercat toate pozitiile in care poate fi montat parbrizul + toate pozitiile deflectorului, degeaba. Asa ca l-am scos, si problema a disparut. Toti anii de mers pe naked m-au invatat ca e placut sa te bata vantul, si nu ma deranjeaza deloc nici acum. Totusi, as vrea sa pun un fel de parbriz foarte mic, numai cat sa acopere partea aia de bord si sa nu se mai vada asa urat prinderile parbrizului. Problema este ca nu am reusit sa gasesc nimic mic. Google imi da numai parbriz de touring. O groaza de modele, toate mari, toate scumpe. Stiti cumva daca se gaseste un fel de parbriz mic, sport, mai degraba ca o mini protectie pentru bord decat parbriz? Multumesc, Radu
  27. Suedia 1.45€, Finlanda 1.65€, Norvegia 1.75€. Dar problema este alta. Majoritatea pompelor sunt automate. Fără personal. Deși au magazin lângă ele, cu personal. Bagi cardul, pinul și-ți blochează între 1500 și 2000SEK sau 2000NOK. Apoi din suma asta îți ia cât costă efectiv benzina. În Suedia îți trimit diferența de bani înapoi a 2-a zi, dacă ai card suedez. Dacă nu și plătești cu card de debit, durează zile. Și cum poți alimenta și de 2 ori pe zi, îți curăță contul repede. Dacă plătești cu card de credit, îți ia din descoperit având 45 de zile la plată. Dar uite că am ajuns și încă am sume blocate pe credit de 2 săptămâni, de la vreo 14 benzinării. Pe de altă parte, am respectat viteza legală vreo oră în Suedia 70-90km/h, pe acolo am intrat, apoi am făcut plinul. Mergând întra 6-a la 2500 de ture, mi-a dat autonomie 500km... 5.2l/100km dintr-un rezervor de 26l. Niciodată n-am văzut așa ceva. Maxim 350km, este nota obișnuită. Problema este că trebuie să stai mult în șa și drumurile par că durează o veșnicie. Hoteluri. Dar uită-te pe booking și vei avea surprize, la prețurile hotelurilor din Norvegia. îți faci bine calculele dinainte. Foarte corect. Ciudățenia a fost că în tura asta a fost foarte cald, n-am scos termalele din cutie. 26°C la Cercul Polar și 19°C la Nordkapp. Tricou și costumul peste. Este drept am unul bun: Rev'it Dominator 3 GTX După 6 ore de ploaie, ploaie d-aia de nu vezi stopurile din față la 20m, eram uscat pe dinăuntru fiind doar în tricou. Mănușile, BMW de vară, fleașcă. "Jumătate de kil" fiecare. Puteai să le storci. Le-am uscat până a 2-a zi pe caloriferul electric din baia hotelului.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...