Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2010 Share Postat Noiembrie 15, 2010 (editat) Hai sa scriem aici probleme clasice la modele des intalnite Daca stim si de ce apar problemele alea, cu atat mai bine. Incep eu... BMW boxer... Daca motoru e la neutral, se aude un zgomot ciudat din el. Daca tragi ambreiaju, dispare. E din cauza tijei ce actioneaza diafragma cu arcuri lamelare, din interiorul axului principal in cutie. Cand tragi ambreiaju pui presiune pe ea si nu mai suna. Puteti continua cu probleme clasice, de ex. Transalp - se arde CDI-ul, BMW F650 se arde releul de incarcare ca nu e ventilat, etc. Go! Editat Noiembrie 17, 2010 de Belbody Am schimbat titlul ca nu era explicit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Noiembrie 15, 2010 Share Postat Noiembrie 15, 2010 foarte bun topicul la honda ( mai multe modele)se arde releul de incarcare lipsa ventilatiei se poate pune unul cu radiator din acela ca la suzuki si este rezolvata problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 15, 2010 Share Postat Noiembrie 15, 2010 La Honda Transalp 600 se strica de obicei: - releul de incarcare cel original se arde des - CDI-urile (la modelele mai vechi de 1996 care au cate 1 CDI / cilindru) - se strica contactele datorita pozitiei nasoale sub sa. - semnalizarile uneori fac figuri cand e frig; - pe decelerare dau partzuri; (pocnituri in toba in frana de motor) - adeseori au probleme cu alimentarea daca utilizatorii le adauga un filtru de benzina suplimentar (nu e necesar deloc) - melcul de la roata care invarte kilometrajul - e o rotita de plastic care se strica destul de des.. (mobra mea de exemplu are acusica 100.000km si nu s-a rupt deloc.. dar la altii se rupe des) - cloncanit al ambreiajului cu motorul rece si pe liber - dispare cand treagi de maneta.. - foame de ulei.. dupa o anumita varsta a motorului.. consumul poate ajunge si la 1L/1000km fara sa scoata fum sau sa se manifeste in vreun fel. Cam astea ar fi cele mai intalnite probleme la Transalp.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 15, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2010 Episodul doi, vorbesc de modele care le cunosc: BMW R 11XX: - roata spate capata joc din cauza rulmentilor cu ace; - de la atata frecus, axele de la admisii se "mananca" in lagarele lor; cred ca si la alte modele se intampla, insa la BMW devine foarte suparatoare problema, tzacane admisia mai tare ca motorul aproape; - harnessu mobrei e bun, de calitate, dar are o slabiciune la firele de la senzorii hall; se rupe izolatia, ajunge apa intre fire, face scurt si se fuck senzorii; problema poate merge mai departe, pana ce se fute si calculatorul/motronic-ul ($$$). - din cauza arhitecturii motorului, daca il lasi pe cricu lateral cateva zile si il pornesti apoi, o sa scoata ceva fum. Asta din cauza ca trece putin ulei in alea cateva zile pe dupa segmenti, ajunge in camera de ardere si e eliminat sub forma de fum la o pornire. To be continued... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Noiembrie 15, 2010 Share Postat Noiembrie 15, 2010 BMW R11XX Daca bateria este "mai slaba", nu se initializeaza ABS-ul ( clipesc becurile alternativ ). Dupa cateva minute de mers, se opreste motorul si se reporneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 - la batranica mea releul original a fiert bateria iar urmatorul incarca insuficient - furca "troncane", mecanicosii au zis ca tortul e OK, dar eu cred ca bucsile in care culiseaza etrierul au joc - carburatorul ... impuritatile se opresc intr-un jiglor de aer... eu am gasit acolo o bucatica de cauciuc dintr-un furtun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 (editat) La GPZ900r, lasat pe cric lateral cand ploua, sa umple gaura de bujie la cilindru #1 cu apa si nu mai merge. Editat Noiembrie 30, 2010 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 CBR 600 f4i si nu numai. Intinzatorul de la distributie face zgomot intre 3000 si 5000rpm de parca lantul e largit si atinge de carcasa, mai ales la rece. La primele modele, din 2001 apare dupa cateva mii de km. Nu e nimic uzat, doar ca arcul intinzatorului nu are suficienta tensiune. Se desface intinzatorul si se strange arcul 3 ture. Nu se mai aude nimic dupa. Regulatorul de presiune de la injectie se strica. Se gaureste membrana si trage benzina pe furtunasele de vacuum in cilindri 2 si 3, sub clapeta de acceleratie. La inceput da fum negru si mearge prost la ralanti si la turatie mica. In momentul in care se strica complet nu mai merg cei 2 cilindri decat la peste 8000 rpm si in sarcina si consuma de rupe. Piesa noua se spune ca e mai rezistenta. Ramane de vazut. Astea sunt experientele mele pana acum. Ambele sunt probleme frecvente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 BMW R11XXDaca bateria este "mai slaba", nu se initializeaza ABS-ul ( clipesc becurile alternativ ). Dupa cateva minute de mers, se opreste motorul si se reporneste. Problema se poate rezolva modificand foarte simplu instalatia: http://picasaweb.google.com/switch.xp/TINK...feat=directlink Mesaj completat Honda NX 500/650 Dominator Multe probleme sunt comune cu Transalp-ul de 600cc. Cele doua motociclete difera prin motor si designul in general. Partea de rulare, franele si electrica sunt aproape identice. - CDIul poate face figuri; se manifesta prin oprirea neasteptata a motorului, atat in sarcina cat si la relanti; se pot raface diverse contacte imperfecte din unitate, insa operatiunea nu e simpla si odata ce a inceput sa se duca, reparatia e doar o solutie in cel mai bun caz temporara - Releul de incarcare se arde relativ des; se afla intr-o pozitie extrem de idioata la toate modelele - la unele nu se ventileaza, la celelalte se murdareste de namol si alte prostii - La modelele vechi (RD02) se uzeaza galeria de admisie (racordul de cauciuc dintre carburator si cilindru); se pot observa cu ochiul liber crapaturi in special pe partea inferioara (se vad bine din dreapta); problema e mult mai rara la RD08 - Melcul de kilometraj (plasticul care actioneaza cablul) se mananca in timp; conditiile sunt variate, de la axul rotii strans dupa ureche, montare incorecta (fara lubrifiere, fara simering, fara saibe) sau uzura extrema la rulementi; cert e ca odata ce apare problema, este foarte probabil sa apara din nou; a se verifica la sange tot angrenajul (ax, roata, rulmenti, lagar melc, cablu, etc.) inainte de montare - Tzacane. In timp, se uzeaza mecanismul de decompresie automata - se manifesta printr-un tzacanit ca de supapa prost reglata, din zona dreapta fatza a capacului distributiei, intai la turatii mici apoi mai tot timpul; nu mi-e clar daca arculetul (2e OEM) sau tot angrenajul (pana in 130e OEM) trebuie inlocuite pentru a rezolva problema. - Consuma ulei. In special la pornirea la rece si utilizarea la temperaturi scazute si/sau fara incalzire prealabila. Este acceptabil sa completezi vreun sfert de litru la mia de km; de mentionat ca in mod normal, consumul de ulei este aproape nul in primele cateva sute de km dupa schimb, apoi creste rapid (odata cu degradarea uleiului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 La CBR600 F2 cedeaza intinzatorul hidraulic, problema se remediaza schimband intinzatorul hidraulic cu unul mecanic de F3. Firele de la releul de incarcare se incing foarte tare daca nu fac contact bine, se strang papucii preventiv si se da cu un pic de ulei ca sa nu oxideze. In rest e super mobra. Mesaj completat Uitasem, intinzatorul hidraulic poate fi modificat in intinzator mecani dar operati asta trebuie facuta de mesteri, exclus amatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Februarie 25, 2011 Share Postat Februarie 25, 2011 La F650 GS furca e mult prea moale din fabrica si plonjaza foarte mult pe franare Se rezolva prin schimbarea uleiului de la 5W la 15W si arcuri progresive Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackcelnegru Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 foarte bun topiculla honda ( mai multe modele)se arde releul de incarcare lipsa ventilatiei se poate pune unul cu radiator din acela ca la suzuki si este rezolvata problema Asa este... releul-regulator la Honda e o problema, dar nu stiu daca din cauza ventilatiei... Cam asa sunt facute... Majoritatea crapa pe la 40-60 de mii de km. Daca ii pui ventilatie sau il scoti mai la aer, cred ca ii prelungesti viata cu inca vreo 10 mii... Si mie mi s-a ars la Magna, da' nu am incercat sa il scot de la locul lui. Au si piesele alea din el o durata de viata garantata de producator. Si mai ales ca la o functionare normala se incinge de il ia naiba. De aia are si radiatorul ala de racire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 E normal să se încălzească urât de tot ? Al meu (la hornet) se încinge de nu poți pune mâna pe el. Am mai verificat Âşi alte relee, de pe nsr 125, cb500 dar stăteau mult mai reci decât ăsta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radufaramoto Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Daca mergeti cu bateria descarcata orice releu o sa moara mai devreme sau mai tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine. Din ce am mai citit, regulatoarele FET suporta pana la 50A fata de cele shunt care in cazul fericit au 35A limita. SV650: releul pica primul. SV-istii din afara recomanda relee FET sau de la GSXR 1000. Au radiatoare mai mari. Cilindrul din fata poate inceta sa se mai aprinda cand ploua si roata arunca apa la bujie. Personal in afara de releu nu am avut alta problema cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackcelnegru Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 (editat) Nu stiu ce temperatura de lucru ar trebui sa aiba. Cat de mult se incinge sau nu depinde de mai multe variabile, cum ar fi temperatura exterioara, urban sau extern... pana si turatia la care mergi cu motoreta solicita regulatorul, starea de incarcare a bateriei etc. De ceva vreme incoace, pentru reducerea dimensiunilor, in lumea electronicii se folosesc piese dimensionate oarecum la limitele de functionare (mai ales la japonezi). Asta inseamna , si cresterea temperaturii de functionare (printre altele). Deci daca se incinge nu inseamna ca e rau, in cazul in care parametrii de intrare si de iesire sunt in marjele pe care le da producatorul. Poti verifica cat iese din regulator la bornele bateriei. Daca tensiunea de incarcare se pastreaza in limitele date indiferent de turatie, nu e nici un bai. Daca te face sa te simti mai confortabil, pune-i un cooler sau muta-i pozitia, dar in final va avea aceeasi soarta, pentru ca cineva trebuie sa vanda si piese de schimb... Multa bafta... Editat Februarie 28, 2011 de blackcelnegru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Are cooler de când a ajuns motoreta pe mâna mea, deÂşi nu ajută foarte mult. Tensiunea la bornele bateriei e ok, iar bateria e încărcată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 (editat) Daca mergeti cu bateria descarcata orice releu o sa moara mai devreme sau mai tarziu. asta-i "din putul gandirii". Cum paula mea sa mergi cu bateria descarcata? ce faci? mergi pana se incarca, opresti, o golesti si pleci iar la drum? Mesaj completat Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine. Newsflash: Regulatorul moto transforma surplusul de electricitate din instalatie in caldura. Cu cat vei avea consum mai mic, cu atat se va incinge mai tare. Limitarea de amperaj nu inseamna decat ca nu poti pune prea multi consumatori pe motor. Editat Februarie 28, 2011 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Foarte bun topicul, sunt kilometri intregi de scris aici Incepem cu releele de incarcare, ca tot ati vorbit de ele, la multe modele pica dupa 40-50 mii , cred ca le-au calculat bulangii aia sa-ti mai traga un ban din cand in cand. La modelele cu probleme ( de ex. multe honde ) le prelungesti viata racindu-le. Gauri de ventilatie in carene, radiatoare pasive (placa de cupru/aluminiu in spatele releului, pasta termica intre ele, un radiator de CPU adaugat pe aceeasi placa ) sau racire activa cu ventilator pe 12 v, sau o combinatie intre variantele astea.De multe ori se mai prajesc in mufa contactele care vin din alternator ( 3 fire galbene de obicei), se inspecteaza, se curata si se schimba papucii daca e semn de buleala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Cu cat trebuie sa suporte un curent mai mare cu atat se vor incalzi mai mult. Bateria sa fie incarcata ca daca o incarca el frige bine. Din ce am mai citit, regulatoarele FET suporta pana la 50A fata de cele shunt care in cazul fericit au 35A limita...... ..........Au radiatoare mai mari. Apropo, am uitat sa mentionez mai devreme. E inutil sa duca regulatorul mai mult, amperajul e limitat de generator. Racirea este adevarata problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Ce acela surplus de electricitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 if(oferta-cerere>0) than surplus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 (editat) Ce acela surplus de electricitate? La motoarele cu stator si releu de incarcare, statorul (bobinajul) genereaza un anumit curent, INDIFERENT de consumatori. Releul transforma curentul respectiv in curent continuu de ~13.8V pentru intreaga instalatie electrica, rezultatul fiind X amperi. Daca toti consumatorii la un moment dat nu au nevoie numai de X - 5A, atunci difeenta dintre consum si cat "scoate" regulatorul va fi transformata in caldura. Deci daca scazi consumul pe motocicleta (ex: megi cu farul stins) releul trebuie sa disipe in plus inca 55W. Si astfel f*ti releul daca nu-i racit bine. In conditii ideale, regulatorul este solicitat cat mai putin la turatii joase (cunsumatori la limita consumului din baterie) si mai mult la turatii inalte (cand fluxul de aer creste si raceste regulatorul). Editat Februarie 28, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 Nu prea e adevarat ce zici tu, e chiar aberant. Releul nu disipa diferenta de curent, pe care BTW nici nu o produce. Tu nu stii ce vorbesti pentru ca nu stii cum lucreaza regulatorul. Pai de obicei magnetoul produce in jur de 350W maxim, ceea ce la o tensiune de 13,8V inseamna cam aproximativ 25A. Daca ai, sa zicem, in sistem farul, care are 55W, adica consuma 55/13.8 =~ 4A.. si CDI sa zicem ca mai suge si el vreo 2-3A, bateria la incarcare cam 5-6A.. rezulta ca ai un cosum in total de cam 10-12 A. Tu vrei sa spui ca restul de 25-12 = 13A se disipa pe regulator sub forma de caldura??? Pai s-ar face praf in 3 secunde. Chestia e ca lucrul asta nu se intampla... Regulatorul face altceva, nu produce acei 350W daca nu e nevoie, daca nu exista consumatori in sistem. Nu uita ca intotdeuna puterea e un produs ce curent ori tensiune, iar magnetoul produce aceasa putere care creste proportional cu puterea motorului ca un produs de curent ori tensiune. Magnetoul produce 350W la turatie mare dar sunt undeva 60-70V, deci un curent de 6A maxim. Regulatorul redreseaza aceasta tensiune si surplusul nu-l disipa pe el, ci pur si simplu pune una sau doua infasurari ale magnetoului la masa cand nu e nevoie de tensiune (deci si curent) asa mare. Infasurarea magnetoului pusa la masa se comporta ca o sarma moarta, nu mai produce nici un fel tensiune, nu se disipa nici o caldura, nimic. E nevoie de putere mare? Releul regulator cupleaza toate infasurarile si converteste o tensiune mai mare in curent.. si se ajunge la o putere mare pe consumatori... in nici un caz nu disipa el nici un rahat. Partea care se incinge in releu sunt diodele redresoare, care si normal ca se incing pentru ca ele au intotdeauna cadere de 0,6V pe ele care inmultita cu curentul din circuit la acel moment rezulta o putere destul de maricica.. pe care o transforma in caldura, dar asta se intampla oricum, pt ca asa sunt diodele redresoare facute.. 0,6V x 10A = 6W care se duc numa pe o dioda ca si caldura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 Bmw F650 Funduro - releul de incarcare se supranincalzeste si moare, dar se rezolva prin repozitionare sub aripa spate, in dreptul bidonului de antigel ( este tutorial pe f650.com). Suportul de bagaje ( sistemul de prindere de cadru) se va rupe daca incarcati cu greutate mare codita si iesiti in off. Se rezolva cu o platbanda peste sau intarituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.