Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

...garantez ca ma tin de mata. Astept!

Intru si eu in jocul asta cu o singura conditie: daca nu crapa nipra, platesti tu benzina pana te saturi si ai sa spui “ajunge”! …si te asigur nu pierd.

 

Acum doua lamuriri:

1. Primul meu motor a fost un RT-125 4 viteze, pe care am calarit-o cel mai mult, era numita “Regina soselelor” (cine-si mai aminteste). Motorul asta nu m-a lasat niciodata. Ce scrie @HondaSan este un adevar!

2. Am avut si eu Simson si il cunosc foarte bine, e o legenda! Nu ajungea la ragul acesta daca nu o merita. Prin ani ’60 era un vis sa ai un Simson. Dupa ce am cumparat-o, mi-a luat somnul. Cel putin o saptamana stateam noaptea langa ea, fara sa fac nimic, privind-o… Si astazi continua sa vrajeasca!

 

Eu zic sa incetati o cearta inutila. @simson simson este vrajit, si are dece… o iubeste si se bate pentru ea! Bravo lui! Daca toti a-ti face la fel, cine ar avea de pierdut? Personal il admir, iar cand exagereaza il inteleg, inteleg ce inseamna sa fi impatimit, inteleg de ce-si doreste adunari deschise si parade…

In viata este usor sa faci un rau cuiva, dar foarte greu sa faci un bine chiar si atunci cand nu te costa nimic!

CU 400 E IMI IAU JAPONEZA CU ACTE,AFUM ORICE SIMSON ORICAND....

despre ce vorbimm noi aici?!?!

..despre motoare vechi sefu'!!! Iar chestia cu japoneza stie s-o faca si Bibilica dintr-a saptea.

 

Bafta la M...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimabililor HondaSan si simson simson, pastrati confruntarea D-vs altfel onorabila, in limitele unui limbaj decent si fara atacuri la persoana. :)

cu respect,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intru si eu in jocul asta cu o singura conditie: daca nu crapa nipra, platesti tu benzina pana te saturi si ai sa spui “ajunge”! …si te asigur nu pierd.

 

Acum doua lamuriri:

1. Primul meu motor a fost un RT-125 4 viteze, pe care am calarit-o cel mai mult, era numita “Regina soselelor” (cine-si mai aminteste). Motorul asta nu m-a lasat niciodata. Ce scrie @HondaSan este un adevar!

2. Am avut si eu Simson si il cunosc foarte bine, e o legenda! Nu ajungea la ragul acesta daca nu o merita. Prin ani ’60 era un vis sa ai un Simson. Dupa ce am cumparat-o, mi-a luat somnul. Cel putin o saptamana stateam noaptea langa ea, fara sa fac nimic, privind-o… Si astazi continua sa vrajeasca!

 

Eu zic sa incetati o cearta inutila. @simson simson este vrajit, si are dece… o iubeste si se bate pentru ea! Bravo lui! Daca toti a-ti face la fel, cine ar avea de pierdut? Personal il admir, iar cand exagereaza il inteleg, inteleg ce inseamna sa fi impatimit, inteleg de ce-si doreste adunari deschise si parade…

 

 

 

Cristi, stii cat de mult te respect, esti printre putinii meseriasi de pe aici cu care nu as avea curajul sa ma pun. Eu m-am adresat celor care denigreaza alte motoare in timp ce al lor de-abia se taraie pe drum. Totusi, nu sunt sigur , dar daca iesim pe Transfagarasan te asigur ca voi tine aproape de Nipra dumitale cu Simsonul meu credincios.' Om vedea, oricum nu ma las usor, imi vei simti rasuflarea in ceafa. La pete de ulei lasate pe asfalt dupa iesire nu am sanse, ma bati garantat. Vre sa zici ca nu e asa? Intr-adevar, imi iubesc nespus Simsonul, este singura mea aparare impotriva vietii parsive moderne. Sunetul lui ma rupe de porcariile zilnice, mersul precis si linistit ma duce in adolescenta, oamenii care intorc capul dupa mine ma fac sa cred ca am ales corect. Celor ce inca mai au Simson vreau sa la spun sincer ca au pus mana pe un motor teribil, care poate fi pus la punct extraordinar de usor. Sunt cateva fleacuri de care trebuie sa tii cont pentru a face un Simson Sport sa mearga ,nu este nicio rusine sa dai un telefon ca sa repari nu sa strici, ca sa mergi nu sa stai rusinat in drum. Sunt oameni care ma suna sa ma intrebe de Simson, e o onoare pentru mine sa vorbesc cu ei despre aceasta minune. Garantez ca ceea ce recomand eu privitor la Simson este facut dupa ani de munca in care l-am sucit pe toate partile. Cand o sa ne gasim la Adunari cereti-mi, cei ce va indoiti de aceste cuvinte, sa va imprumut motorul, ca sa vedeti unde e smecheria. Veti ramane surprinsi de performantele incredibile ale unui motor vechi, frumos, pe care numai imprejurari nefavorabile l-au facut sa nu ajunga rege intre concurenti. Un motor facut pentru drumuri lungi, facut sa toarca mai precis ca un motan, facut sa nu poata fi distrus. Numai bine!

Editat de simson simson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni! trebuie sa intelegeti ca acele pete dezagreabile de ulei lasate de motocicletele sovietice sunt datorate tolerantelor mari intre cote gandite de constructor.

Acei ingineri sovietici s au gandit ca, aceste utilaje, si altele trebuie sa functioneze pe tot teritoriul CCCP, inclusiv acolo unde este foarte frig. Daca nu ar avea aceste tolerante mari intre cote s ar gripa de frig, nu ar functiona. Va rog! sa terminam cu 'pete, pete, pete'. In contextul actual geopolitic sunt absolut normale.

 

Am stat o perioada la 'facultate', in Germania, cu un rus din Kazahstan care lucrase la o fabrica-oras din Siberia si care, mi a povestit multe lucruri deosebite despre viata si traiul din taiga,

 

Sa aveti o zi buna domnilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu aceasta postare are toata lumea ocazia sa vada adevarata fata a userului simson-simson,acelasi cu cu cel ce ar fi vrut sa gaseasca un prost pe aici (dealtfel asta-i parerea lui despre noi toti) sa dea un ban pentru un bolovan ,chipurile "meteorit",sau o balama de poarta de la tara ,chipurile balama de tank.Asta-i omu pe care ,din 15 motociclisti ,am fost singurul care l-am impins ca sa porneasca motorul.Asta-i om?

Iar eu am foarte des ocazia sa vad ca esti un fel de responsabil cu scosul la iveala al defectelor exagerate sau de-a dreptul inchipuite ale multor semeni motociclisti..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un carburator de care sunt foarte multumit. La consum mai trebuie umblat a sarit de la 4,5l/100km. la 5l/100km (cu atas). L-am cumparat din Talcioc si cred ca este de Jawa 350cmc.

Un amanunt care trebuie luat in calcul. Am mutat priza de aer din filtru mai jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simson Sport am avut. Ural/ Nipru inca n-am avut placerea/neplacerea [ma rog!]. Simsonul avea piston de Dacia 1300 [diam. 73mm] ceea ce ducea cilindreea la 285 cm3. era pe magnetoul lui original si pornea relativ usor cat timp nu era ancrasata bujia, care era baiul lui cel mai mare. d-aia am si schimbat carburatorul original cu unul Jikov de CZ 175 Sport. de viteze astronomice nu pot sa vb ca avea si grup de atas deci banuiesc ca mai mult de 90-95 nu-si misca oasele. Cuplu avea berechet nu pot sa zic; de-aintaia nu prea aveai folosinta. Momentul giroscopic era destul de sesizabil pe loc. in mers nu se simtea. In rest suspensii f. moi, la inceput [mai ales dupa Jawa 250] mi se parea un tanc ca greutate. Cat l-am avut eu nu mi-a facut alta problema in afara de ancrasat bujii la greu[ mereu aveam cel putin 5 la mine]. si din cauza pistonului de dacie avea o garnitura de clingherit gros sub cilindru, predispusa mereu la curgeri de ulei. Estetic un exemplar in mintile lui mi se pare mai reusit decat un BMW R25/R27 insa din punct de vedere mecanic sunt sigur ca nu incape comparatie. Pentru cine n-a experimentat altceva mai ales pe vremea comunismului sunt sigur ca putea fi o revelatie, insa in raport cu alte motociclete contemporane nu are nimic senzational. Imi vine in minte doar Horex-ul Resident de 250 care facea cerculete in jurul Simsonului Sport. Ca sa nu zic de un Ducati Mach1 250. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simsonul e un motor pentru pasionatii de surubarit, restaurat, pentru iubitorii de motoare de epoca....eu am avut un awo t din '54, cu grup de atas. Mai mult reparam decat mergeam (motorul a fost folosit non stop de fostii proprietari), dar era o placere, ca prima motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Ca urmare a ruperii supapei de care va ziceam boltul ambielajului a cedat. Ma gandesc la niste arcuri japoneze de supapa, de la vreun motor ce se duce in cel putin 8000 de ture. Poate asa arcul nu mai intarzie, cum mi s-a intamplat dupa ce i-am pus Dellorto. E imbucurator ca tot mai multi vorbesc despre Simson, suntem pe drumul cel bun. Desi lovitura luata de arbore a fost puternica se vede cum carcasa de tabla a rulmentului NA 4906 nu s-a rupt, comportandu-se admirabil. Numai bine!

post-27549-0-10196200-1364989952_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problemele pe care le-am avut cu simsonu veneau majoritatea din oboseala metalului-capace culbutori fisurate, ovalizari la partea de la grupul de fuga pe unde trece surubul cu care se fixeaza de cadru, cadru fisurat chiar! Daca le mesteriti cu piese de la altceva, tot vor ceda piesele cele mai slabe (originalele). Eu la vremea respectiva am avut bafta ca mi s-a livrat motorul cu o gramada (un atas plin) cu piese de rezerva originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Ca urmare a ruperii supapei de care va ziceam boltul ambielajului a cedat. Ma gandesc la niste arcuri japoneze de supapa, de la vreun motor ce se duce in cel putin 8000 de ture. Poate asa arcul nu mai intarzie, cum mi s-a intamplat dupa ce i-am pus Dellorto. E imbucurator ca tot mai multi vorbesc despre Simson, suntem pe drumul cel bun. Desi lovitura luata de arbore a fost puternica se vede cum carcasa de tabla a rulmentului NA 4906 nu s-a rupt, comportandu-se admirabil. Numai bine!

 

Arcuri duble de VW Polo, diverse generatii. Sunt pt tija de supapa de 8 mm. Poti folosi atat sigurantele originale cat si cele de VW su supapele aferente. Cele din poza pe care le-am luat eu provin de la un Polo 86C G40 1.3.

Succes.

 

PS. Manetonul ala nu e original. Nu stii daca nu a fost tratat termic in loc de cementare, ceea ce ajuta nespus de mult la rupere.

post-11450-0-59960500-1364991135_thumb.jpg

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traiasca societatea de consum, unde cu un pic de sapaturi gasesti scaune de supape si supape facute din material si cu tehnologie contemporana, care sa si reziste la carburantii contemporani. Arcurile "moderne" nu sunt neaparat mai tari, dar sunt un pic mai putin obosite si sunt fabricate din materiale superioare celor originale. Asta pe langa faptul ca cele originale "se uzeaza" pt ca au o portiune unde frecarea le subtiaza.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Ca urmare a ruperii supapei de care va ziceam boltul ambielajului a cedat. Ma gandesc la niste arcuri japoneze de supapa, de la vreun motor ce se duce in cel putin 8000 de ture. Poate asa arcul nu mai intarzie, cum mi s-a intamplat dupa ce i-am pus Dellorto. E imbucurator ca tot mai multi vorbesc despre Simson, suntem pe drumul cel bun. Desi lovitura luata de arbore a fost puternica se vede cum carcasa de tabla a rulmentului NA 4906 nu s-a rupt, comportandu-se admirabil. Numai bine!

Mi se pare normal sa se rupa tot.. atita timp cit se cere mai mult decit poate simsonul.De aia recomand la multi posesori de simson sa nu-si bata joc de ele,un motor in 4 timpi il asculti in timpul mersului,tot in timpul mersului iti spune stop pina aici, sau cedez..De aia spunem cas foarte multumit cind merg cu 60/70 cu simsonul,la viteza aia motorul imi multumeste sa zicem asa.Daca vrei sa ai simson functional cu care sa te poti mindri nu tre sa-ti bati joc de el,nu sal desfaci de 15 ori pe vara pina nu mai ai ce desface..si blocul ala motor,prezoane, filete, etc.. toate au o limita..

Nu am zis nicodata ca simsonul nui o motocicleta buna,este buna cit timp respecti niste reguli sau nu-ti bati efectiv joc de ea,sint posesor de mai multe simson si sint foarte mindru de ele,dar prefer sa le scot la lumina ocazional, ca sa ma pot bucura de ele pe o perioada mai lunga,nu sal desfac tot timpul sal macelaresc practic.

Sa fiu sincer detin foarte multe modele de motociclete(am o pasarica la cap)si in simson awo am bagat cei mai multi bani pina acuma, sint foarte mindur ca am un awo cum am vrut eu, nu care a trecut pe la 10 macelari..sau pe la diferiti proprietari care si-au batut joc de el,am si citeva sport, dar alea nus finalizate inca, cheltuielile se aduna si acolo destul de mari.

Cam tot ce am eu pe AWO(motor,cutie..etc) au fost cumparate din GERMANIA ( de fostul proprietar)si nu-mi pare rau ca am dat un ban pe care cred eu ca il merita.

Am imbolnavit toata familia cu simsonul,frate,var,tata, toti si-au cumparat cite 1/2 sporturi pe care spera sa le puna pe picioare curind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fiu sincer detin foarte multe modele de motociclete(am o pasarica la cap)si in simson awo am bagat cei mai multi bani pina acuma, sint foarte mindur ca am un awo cum am vrut eu, nu care a trecut pe la 10 macelari..sau pe la diferiti proprietari care si-au batut joc de el,am si citeva sport, dar alea nus finalizate inca, cheltuielile se aduna si acolo destul de mari.

Cam tot ce am eu pe AWO(motor,cutie..etc) au fost cumparate din GERMANIA ( de fostul proprietar)si nu-mi pare rau ca am dat un ban pe care cred eu ca il merita.

Am imbolnavit toata familia cu simsonul,frate,var,tata, toti si-au cumparat cite 1/2 sporturi pe care spera sa le puna pe picioare curind.

:pics:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcuri duble de VW Polo, diverse generatii. Sunt pt tija de supapa de 8 mm. Poti folosi atat sigurantele originale cat si cele de VW su supapele aferente. Cele din poza pe care le-am luat eu provin de la un Polo 86C G40 1.3.

Succes.

 

PS. Manetonul ala nu e original. Nu stii daca nu a fost tratat termic in loc de cementare, ceea ce ajuta nespus de mult la rupere.

 

 

 

Multumesc, dar pe mine ma intereseaza arcuri de la un motor care sare de 8000 de ture. Manetonul s-a rupt datorita accelerarii in gol cu carburator Dellorto, arcul intarziind una din supape. Banuiesc ca motorul s-a dus undeva la peste 6000 de ture, supapa rupta a gaurit pistonul, care la randul lui a rupt ambielajul. Probabil, la prelucrare a ramas vreo urma vie pe bolt, dar vreau sa spun ca am mers cateva mii de kilometri cu acest ambielaj si nu se vede uzura. Intotdeauna eu procedez asa, duc la limita tot ce e neclar, acum sunt convins ca arcurile nu mai fac fata la ce vreau eu de la Simson, le voi inlocui cu unele mai rapide. Am vreo 40 de ambielaje de Sport, chiar unul original din Germania, dar niciunul din ele nu bate rulmentul NA 4906. Am chiar si arcuri noi de Simson, dar o sa vad ce varianta aleg. In garaj am vreo 5 Sporturi, toate functioneaza, dar merg puturos, eu nu inghit asa ceva. Cel mai mult ma bucura faptul ca se discuta despre Simson, intotdeauna e de invatat cate ceva. Numai bine!

Editat de simson simson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ma intereseaza arcuri de la un motor care sare de 8000 de ture...

Adi eu cred ca in cazul tau, arc "mai rapid" inseamna arc "mai tare", care sa fie in stare sa invinga inertia supapa/culbutor. Apoi este posibil sa gasesti arcuri de 12000 de ture "mai moi" doar ca acel motor are componente mai usoare, inertii mai mici, etc... Simsonul are motor de cuplu cu cursa lunga, turatie mare inseamna in general o cursa mai scurta pastrand vitezele de lucru ale pistoanelor... Ingineria spune ca viteza maxima a pistoanelor nu trebe sa depaseasca 700m/sec, altfel acel motorul se dezintregreaza... Din acest motiv moatorele de curese care functioneaza la limite si care au materiale net superioare, sunt demontate si reparate dupa fiecare concurs.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din acest motiv moatorele de curese care functioneaza la limite si care au materiale net superioare, sunt demontate si reparate dupa fiecare concurs.

de obicei au 2 -3 motoare pe sezon, nu chiar dupa fiecare cursa sunt demontate, sunt inlocuite consumabilele lichide, kiturile de lant din aluminiu, verificate suruburile de pe cadru si la drum....am avut ocazia sa vad acest lucru....ei masoara uzurile dupa timpul de functionare in ore si titanul rezista......

Editat de BLACK SPIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...