moshulik Postat Martie 30, 2005 Share Postat Martie 30, 2005 Ce metode cunoasteti pentru deblocarea, curatzarea filetelor in care au ramas suruburi rupte ? Metode : 1 - se da gaura pe interiorul surubului, apoi se baga un tarod "stanga" si se fileteaza pe interior surubul respectiv. Folosind tarodul (pe care se pune o piulitza, doua, pentru a se bloca in filetul proaspat dat ) se incepe desurubarea surubului blocat. - dezavantaj major - daca tarodul se rupe, ramane in gaura si nu prea stiu cum mai poate fi rezolvat - otzelul de tarod este foarte rapid, nu cred ca poate fi scos de acolo nici cu burghiu de titan (de-astea galbene care au iesit recent pe piatza). 2 - Daca surubul este rupt putzin deasupra planului in care e blocat, se poate suda o piulitza (desigur la metrice mai mari, 8 ... 10..12.. la filete mai mici nu cred ca merge sudura). 3 - Varianta cea mai sigura, dar cam nociva - se curatza complet surubul blocat, cu bormasina, cu spiral la cota surubului - in cazul asta exista riscul distrugerii filetului exterior si poate fi necesara majorare/refiletare. 4 - Varianta alternativa la cea cu tarodul. Se da gaura pe interior, apoi se bate cu un ciocan un profil patrat (coada unui tarod) in gaura si se fortzeaza desurubarea. 5 - Solutzie alternativa la cea cu "curatzarea completa cu burghiul a surubului blocat" - sa zicem ca surubul blocat este de metric 8. Se da gaura cu un spiral de 7 (mai rar, dar trebuie sa se gaseasca), cat mai central, pentru a nu atinge filetul-mama. Se intra frezeaza apoi (fie cu burghiul de 7, fie cu alta freza) pe o adancime de 1-2-3mm, pana cand se ajunge la limita spirelor filetului, chiar daca sunt atinse putzin, nu e o problema pe o adancime de 2-3mm. Se curatza cu un varf de surubelnitza urmele de surub pe adancimea respectiva. Apoi se intra cu un tarod de 8mm - este ghidat pe spirele vechi de filet de spirele "curatzate", apoi incepe sa taie filet si sa curetze practic surubul ramas acolo... 6 - Solutzie care se preteaza chiar si cand surubul este rupt sub planul gaurii. De exemplu pentru un surub de 8mm - se dau doua gauri de 2.5mm, cat mai apropiate si cat mai simetrice. Apoi cu o dalta (surubelnitza de calitate) se unesc cele doua gauri. Astfel resulta un canal foarte bun pentru o surubelnitza. Recomand a se folosi un cap de surubelnitza "de firma", ceva cat mai de calitate si suficient de ingusta (6mm). Oricum, chiar daca se rupe, se poate scoate usor, nu e blocata la translatzie de-a lungul surubului. Eu unul am de rezolvat ceva de genul asta si am de gand sa folosesc varianta asta, 6. Problema este ca nu am bormasina cu baterii si nici acces la 220V. O sa folosesc bormasina pe post de suport de burghiu si o sa o invart de mana - la 2.5mm cred ca ma descurc. Mai scrietzi daca avetzi alte solutzii, metode realizabile cu produse de larg consum. De exemplu nu ma punetzi sa caut "tarod cu blocare stanga", o piesa facuta special pentru asa ceva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 30, 2005 Share Postat Martie 30, 2005 ai mai putea folosi, in loc de tarod pe stanga, un extractor de suruburi rupte, care este ca un fel de holzsurub conic, pe stanga, de diverse marimi se foloseste ca si tarodul, insa cred ca e mai rezistent si nu se rupe usor (ma rog, asa ar trebui sa fie daca e de calitate) se pot gasi la magazinele de scule la pct.6, un surub de 8 care este rupt (=blocat) este putin probabil sa poata fi scos(=deblocat) cu surubelnita, daca nu s-a desfacut cu cheia de 13.... poate doar daca a fost forfecat in planul gaurii si nu este blocat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 30, 2005 Share Postat Martie 30, 2005 Ca adaos la metoda 6, incearca o surubelnita cu impact. Succes garantat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 30, 2005 Share Postat Martie 30, 2005 Am eu tot ce-ti trebuie numai sa vii cu surubul rupt la mine,si bineinteles si cu gaura. 0740244879 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 4, 2005 Share Postat Aprilie 4, 2005 numai sa vii cu surubul rupt la mine,si bineinteles si cu gaura. buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Aprilie 4, 2005 Share Postat Aprilie 4, 2005 http://www.motorcycle.com/mo/mcnuts/stuckscrews.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 4, 2005 Autor Share Postat Aprilie 4, 2005 Mda... teoria ca teoria, dar practica m-a omorat. Pana la urma am rezolvat-o, in felul urmator : Piesa-mama era o flansa de aluminiu care vine fixata pe axul rotzii spate si pe bascula si are rolul umil de a tzine etrierul de pe spate. Partea nasoala este ca e de aluminiu si asta probabil s-a deformat ca draq de-a lungul timpului, probabil din cauza de incalzire excesiva. Cert este ca "luase in bratze" bine de tot surubul respectiv, rupt la ras. Acum.. surubul de otzel, rupt la cuplu de cheie tubulara cu clichet, deci toate metodele "ortodoxe" au esuat. Oricum, daca mai aveam ceva rabdare, cred ca o rezolvam. Am reusit sa dau 3 gauri una langa alta si sa fac astfel un canal de surubelnitza. Problema a fost insa ca surublenitza pe care am folosit-o era standard, adica avea un anumit unghi la varf. Din cauza acelui unghi, cand incercam sa fortzez, surubelnitza era scuipata afara de planul ala inclinat, oricata fortza as fi aplicat. Acum a fost si lipsa mea de rabdare, ca as fi putut probabil sa "prepar" putin surubelnitza la flex, ca sa ii anulez planul ala inclinat. Surubelnitza avea un hexagon, pe care am putut sa pun fixa de 8, deci aveam fortza suficienta de rotire. Oricum, daca subtziam surubelnitza, risca sa cedeze din zona respectiva. In fine.. nu am facut asa. Suparat de esuarea tentativei "ortodoxe", am zis sa mai maresc gaura - filetul era pe M8, am inceput sa intru cu spiral de 4, apoi 5, mi-a iesit foarte bine canalul, era centrat perfect. Stiam ca daca scap in aluminiu, se duce dracu, diferentza de duritate nu m-ar mai fi lasat sa revin pe centru, de-aia am avansat cu diametre mici. Ce sa mai, am bagat apoi spiral de 6.5 si au inceput sa se vada spirele filetului. E... mai departe am continuat sa frezez cu spiralul de 6.5 pe toata circumferintza, sa expun spirele... Cand am terminat, am incercat sa scot ramasitzele de filet... ghinion, nu a mers deloc, spirele de otzel erau "desenate" in alea de aluminiu. Asa ca am pus mana pe tarodul de 8 (pe care ma bazam de la inceput) si am reusit sa tai filet proaspat, cred ca in amestec de material - aluminiu si otzel "cazut la datorie". A iesit un filet bunicel, am pus etrierul la loc, surub nou si gata. Daca ar fi iesit filetul prea larg, atunci puneam surub mai lung si piulitza pe partea cealalta, dar asa a mers la fix. Oricum, a fost cazul fericit, cand imi permiteam sa gresesc, stiind ca pot oricand sa recurg la varianta cu piulitza. Daca era un bloc motor insa..... era mai tragic... se lasa cu majorare/bucsare/filetare.... Extractorul ala arata foarte bine, filetul de diametru progresiv pare o solutzie foarte buna, mai ales ca merge la mai multe diametre (probabil de la m5 la m10 dupa aspect) dar UNDE gasesti asa ceva la un pretz decent... ??? (ca in general te intalnesti cu un surub rupt destul de rar... nu merita investitzia....). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bvis Postat Aprilie 4, 2005 Share Postat Aprilie 4, 2005 (ca in general te intalnesti cu un surub rupt destul de rar... nu merita investitzia....). Cand surubul rupt e intru-o piesa care te costa si pe deasupra nici nu o poti gasi usor sa vezi cum merita investitia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Aprilie 5, 2005 Share Postat Aprilie 5, 2005 (editat) Cand surubul rupt e intru-o piesa care te costa si pe deasupra nici nu o poti gasi usor sa vezi cum merita investitia... Tocmai in asemenea situatii nu merita sa te joci cu extractoru ala. Mai bine incerci solutia garantata cu bormasina si tarod decat sa te trezesti cu extractoru rupt in surubul buclucas si sa fii nevoit sa schimbi piesa. (Eu am rupt unul in aerisitorul de pe etrier... bine macar ca era de dacie) Editat Aprilie 5, 2005 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 5, 2005 Share Postat Aprilie 5, 2005 Moshulik Ceea ce s-a intamplat cu surubul tau se cheama sifuzia materialelor solide. Doua metale presate si incalzite formeaza in timp un aliaj pe cativa microni in jurul suprafetei de contact, Aliaj care impiedica alunecarea lor in cazul suruburilor (este echivalent oarecum cu o sudura). Fenomenul este asemanator cu cel de amestec a doua lichide, numai ca la metale este mult mai lent si localizat in jurul suprafetei de contact. In tehnica e folosit (cu metale sub forma de pulberi fine) la crearea de aliaje sinterizate. Astfel de suruburi, daca nu cedeaza la primele incecari, se desfac la cald, incalzind piesele moderat cu o lampa de benzina sau arzator de gaz. Aluminiul se dilata mai mult si diametrul gaurii creste mai mult decat diametrul surubului de fier, iar surubul se va roti in mod sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 5, 2005 Share Postat Aprilie 5, 2005 Astfel de suruburi, daca nu cedeaza la primele incecari, se desfac la cald, incalzind piesele moderat cu o lampa de benzina sau arzator de gaz. Aluminiul se dilata mai mult si diametrul gaurii creste mai mult decat diametrul surubului de fier, iar surubul se va roti in mod sigur Corect si daca nici asa nu merge se repeta operatia si se arunca apa rece dupa care se incearca imediat desurubarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Aprilie 5, 2005 Share Postat Aprilie 5, 2005 (editat) Un surub rupt si cu tarod in el tot rupt se poate scoate prin electrocoroziune. Dezavantajul consta in faptul ca ai nevoie de masinaria aia. Daca ai rabdare merge si cu un redresor de masina mai puternic. Cele mai bune rezultate le am avut cu patrat batut in gaura data dinainte cu bormasina. Tarozii cu filet conic pe stinga pt scos suruburile rupte au un dezavantaj major. Daca surubul e blocat bine conul tarodului umfla surubul care se intzepeneste si mai tare in gaura. E recomandabil ca suruburile intzepenite sa fie stropite cu WD 40 sau cu likid de frina iar dupa 2-3 zile sa se incerce desfacerea lor. Contra intzepenirii suruburilor folosesc pasta de cupru sau pasta anticorosiva ) Editat Aprilie 5, 2005 de Vreau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gsmgsa Postat Iulie 9, 2006 Share Postat Iulie 9, 2006 Helly Coil - un cilindru cu filet interior si exterior. Eu despre solutia asta am auzit. Dai o gaura mai mare putin, dupa care insurubezi dracia. Pe urma introduci surubul original prin ea. Se pare ca ar tzine. Nu am incercat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat August 16, 2007 Share Postat August 16, 2007 Am schimbat uleiul Âşi când am strâns Âşurubul de sus s-a rupt capul. ÂŞurubul e în spatele furcii, deasupra chiulasei. Problema e că nu vreau să intre Âşpan în rezervorul de ulei. Din ce am citit pe aici aÂş alege metoda cu gaura mică, dar nu până în capăt Âşi apoi bătut capătul pătrat al tarodului. ÂŞurubul s-a rupt la strângere, nu e blocat. Ce mă sfătuiți? (Âşurubul e cel roÂşu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popa84silviu Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Multumesc tuturor pentru sfaturile date si experientele traite dar am reusit si eu sa scot un surub rupt cu un imbus batut bine in orificiul facut Metode sunt numai rabdare si sculele de rigoare!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Ianuarie 19, 2008 Share Postat Ianuarie 19, 2008 Surub din fier in piesa de aluminiu nu este o combinatie prea fericita. in mediu umed aluminiul in contact cu fierul corodeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sârbu Petru Postat Mai 11, 2022 Share Postat Mai 11, 2022 Salut,am rupt un șurub in spate la motor și nu am nici o posibilitate sa dau gaura sau sa sudez cv de el.Ma poate ajuta cineva cu un sfat?Apropo,pot sa prind de el cu patentul dar nu se desface. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 11, 2022 Share Postat Mai 11, 2022 daca poti pune patent pe el, tre sa poti si suda pe el o piulita pe care sa poti pune o cheie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sârbu Petru Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Poza e , dar clar merge sudată o piuliță pe ciotul ăla, de la căldură + ciocănit ușor se deblochează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Acum 18 minute, Sârbu Petru a spus: Nu-mi dau seama cat e de iesit dar cu setul asta de taiat piulite am pornit si suruburi blocate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.