b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 "Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare. Editat Ianuarie 9, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare. Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat. Eu nu am spus nimic de pante si franari ... ba chiar mai de mult am spus ca nu am decuplat niciodata ABS-ul in off asa cum spun "batranii atoatestiutori" ; si nici nu cred ca te omoara cum se spune ..cel putin al meu " nu a indraznit" nici macar sa incerce dar Angi de pilda spune niste chestii si il cred ; nu e omul care sa vb aiurea. Revin ceea ce spuneam este ca nu poti sa intorci mobra cu frana spate prin blocarea rotii si derapaj cu nici un ABS din lumea asta ....evident ABS-ul nu permite blocarea rotii ...ce naiba n-ati avut pegas cu sa lunga sa va opriti intoarceti in figuri cu frana spate ? Revenind la pante am invatat mai de mult tehnca cu motorul oprit si franat din ambreaj ....e ok mai ales daca nu ai abs. Daca ai abs poti frana si in panta cu roata fata fara grija ca o sa aterizezi in dinti peste ghidon.... dar cu toate astea nu sunt de acord ca roata spate blocata franeaza mai prost decat roata spate cu abs . In cele mai multe cazuri aceasta afirmatie este corecta ...dar exista situatii in care abs-ul te incurca un pic de ex o panta in care suprafata nu e tasata un pietris afanat de ex ..face ca o roata spate blocata sa functioneze ca o ancora si sa franeze mai bine decat o roata spate controlata de abs care va decupla incontiinu....in fine nu e mare problema intrucat daca ai abs vei frana si cu fata sanatos si nu o ia la goana mobra. Ca o concluzie pt orice situatie in enduro mie mi-ar place abs fata si decuplat spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Gasesti sistemul la noile Husqvarna unde a fost in premiera introdus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare. pai vorbim in cunostiinta de cauza sau din carti? ca asa fabulam toti. am ceva km pe un k100lt din 1989 si maneta nu pulseaza cand intra abs-ul. nu stiu la ce filme te uiti tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Acesta este clipul la care face referire Luigi : Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Se vede clar cum se aprid luminile de frana pe panta. Exista doar doua posibilitati, avea discurile unse cu slanina sau ABS-ul i-a jucat feste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Se vede clar cum se aprid luminile de frana pe panta. Exista doar doua posibilitati, avea discurile unse cu slanina sau ABS-ul i-a jucat feste. Clar, una din astea o fi Cand sta lumea pe langa tine cu sfaturi si pleci ezitant dupa ce deja ai cazut o data, cand stau camerele pornite gata sa prinda urmatoarea cazatura - e clar, doar fierul poate fi de vina, rider-ul niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Gasesti sistemul la noile Husqvarna unde a fost in premiera introdus. Stiu de el de atunci si mi se pare foarte bun pt off insa pt mobra mea oricare ar fi ea as vrea sa am abs pe ambele roti pt uz general , posibilitatea de a decupla spatele pt off si pt "figuri" si probabil ca va fi si decuplabil total pt cei cu fixatii mentale conform carora "abs-ul te omoara in off" . Dar nu am gasit la Husqy o mobra care sa-mi placa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat. Asa este. Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin. Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii. Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata. Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 9, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2013 Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana. abs la gs si gsa se activeaza IN 3 METRI PARCURSI NICI DECUM LA O ANUMITA VITEZA BAGI CHEIA IN CONTACT SI SE APRINDE BEC CONTROL ABS SI ASC PORNESTI MOTO SI SE OPRES BECURILE DIN CLIPIRE....ABS ASC ACTIVAT....... BECURIEL STINSE INSEAMNA CA SUNT ACTIVE SISTEMELE BOGDAN TE ROG EU ...... PUNE LINKUL DE UNDE AI LUAT INFORMATIILE PRIVITOARE LA CELE 2 ABS DE LA BMW CEL DE PANA ACUM 2012 SI CEL NOU DE PE NOUL GS CRACIT" SI CU APA Asa este.Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin. Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii. Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata. Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot. SI O BERE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", Eu nu inteleg de ce unii va mai bateti capul... Eu simt mila pt. el, se vede ca are o suferinta, o mare problema. Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata. Sunt de acord, in putinul off-road pe care am apucat sa-l fac, mai ales avand aderenta mai scazuta din lipsa anvelopelor enduro adevarate, ca pe spate este mai bine fara ABS. Aveam insa retineri sa-l decuplez din cauza fricii ca din reflex sa nu blochez fata si sa fac buf. N-am pretentia ca sunt un experimentat si tocmai de aceea. Asadar ideea cu ABS fata si decuplabil spate mi se pare excelenta. Iar cand am scris despre ABS-ul decuplabil pe spate la noul KTM 1190 nu-mi aduc aminte sa fi zis cineva ca e o idee proasta. Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare. Din fericire la 12GS (si la cel "vechi") poti decupla controlul tractiunii fie de tot, fie partial, adica sa fie mult mai permisiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra. Strict pentru roata fata: /index.php?/topic/686366-ktm-640-adventure/&do=findComment&comment=3279370 Editat Ianuarie 9, 2013 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) daca la urcare mergi cu gaz maxim care e problema ca la coborare sa faci la fel? ! la coborare e greu tare daca mergi incet si te chinui sa echilibrezi/ controlezi motorul. iei pozitia clasica de coborat ( in picioare cu fundul mult impins in spate ) bagi intr-a 2 daca esti incepator sau pe liber daca te-ai imprietenit cu motoreta si iti dai drumul la vale. controlezi usor cu frana fata, aia din spate e oricum de forma ca toata greutatea ta si a motoretei vine pe fata. din cauza pozitiei si a gravitatiei nu ai cum sa cazi decat inspre inainte iar daca nu blochezi roata fata acest lucru nu se intampla. Editat Ianuarie 9, 2013 de Sergiu_KB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie. Mi-e greu sa-ti descriu mai amanuntuit in cuvinte dar uite aici la sec 32 ~33 http://www.youtube.com/watch?v=31qHNROdeT0 E primul filmulet care mi-a iesit in cale . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Adevarul e ca eu nu am condus nici o mobra cu ABS pe offroad si nici pe asfalt asa ca nu stiu cum se comporta practic diversele tipuri/generatii de ABS pe noroi, pietris, frunze, pante in coborare, etc. Ce stiu sigur este ca evit blocarea rotilor, atat spatele, cat mai ales fata pentru ca acest lucru aduce numai belele. Incerc sa simulez un ABS din maneta si frana. Acest lucru e mai greu de realizat cand apare panica, de obicei pe coborari foarte abrupte, sau cand intervine oboseala. @Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa. @eru: Credeam ca-mi arati un filmulet cu un vehicul de cel putin 200kg. Parca mai spectaculos era Pegasu cu sa lunga. Editat Ianuarie 9, 2013 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 1:04 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Misto filmul . Daca ii si dadea gaz blana cand i-a murit motorul era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste. @ Andrei Mobra mea e usurica are sub 200 kg si ma pregatesc [momentan psihic] pt una si mai usoara . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="andrei belcic" data-cid="3320472" data-time="1357747476"><p> <br /> @Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa.<br /> a.</p></blockquote> tu ai dreptate dar pe de alta parte am citit chiar pe topicul asta ca geesul "e o motocicleta cu care se poate face offroad pe peste tot". deci si pe unde merge capra... probabil depinde doar de rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Pe noroiul ala derapai asa si fara sa pui frana si cu ambreiajul tras. Cu ABS ar fi franat mai putin spectaculos dar pe o distanta mult mai scurta. ERU: dupa ce o sa te dai cu o mobra mai usoara, altfel vei merge si cu una mai grea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? Minutu' 6 de exemplu... era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste. Cred ca in filmul asta se vede ce zici tu: pe la min 2:30 un exemplu da' cred ca incearca la fiecare 30 de secunde. Editat Ianuarie 9, 2013 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad. In primul film, la minutul respectiv, se vede cum individul incearca sa simuleze un ABS iar in al doilea film indivizii cred ca au experienta si pe moto enduro sau chiar trial. Repet, nu stiu cum functioneaza practic, in situatii reale, un ABS la motociclete dar blocarea rotii spate nu este un lucru bun in nici o situatie. Poate doar pentru show off. Pentru elefanti enduro-touring gen R1200GS, XTZ1200, etc, ABS-ul e salutar. Chiar si ne-decuplabil cu conditia sa actioneze imediat, nu de la o anumita viteza sau de la un anumit numar de metrii parcursi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Da exact ce face omul din al doilea filmulet asta ziceam. Si crede.ma Andrei exista momente rare ce.i drept chiar foarte rare in care ai vrea ca roata spate sa se blocheze. In fine sunt ok cu abs.ul si in forma actuala si nu.l decuplez niciodata dar nu inseamna ca nu e loc de mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Andrei are dreptate cu blocarea rotilor, doar ca la coborari naspa ABS-ul nu poate inlocui mana. Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti. Editat Ianuarie 9, 2013 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.