Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Admin
Acesta este clipul la care face referire Luigi :

Merci, exact pe asta il cautasem, acolo se vede clar ca ABS-ul nu face doi bani la coborarea pe off.

 

Nu am mers decit extrem de putin pe off, de aceea am intrebat, multumesc pt.lamuriri.

 

Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad.

Si eu cred, logic vorbind, ca greutatea mobrei conteaza foarte mult..

 

Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti.

Deci banuiala mea s-a adeverit, multumesc la toti pt.info..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. :)

De la Achile am invatat si eu :P

 

@vis-a-vis: inseamna ca panta nu a fost destul de abrupta de vreme ce ai coborat-o doar cu frana de motor, si fara frana fata. Atat la vitezane cat si la motocross/enduro, frana fata e de baza. Instinctul de conservare te impiedica sa actionezi frana fata pe coborari offroad dar asta se depaseste cu antrenament, de preferat pe mobre usoare gen motocross sau enduro. Apoi poate fi aplicata tehnica si la vaci sau elefanti.

 

PS Frana de motor oprit nu difera mult ca forta de frana de motor la relanti (in aceeasi treapta, desigur). Avantajul ne-opririi motorului e ca poti folosi acceleratia pe scurte portiuni unde situatia o impune (vezi cazul deraparii controlate din acceleratie intr-un ac de par pe coborare).

Ba bine ca tineam ambele frane si in treapta 1. Am simtit ca iese fum din frane si am "calcat" ambreiajul. Am avut surpriza sa constat ca nu aveam frana de motor ci motorul impingea infranat. E greu pe pietre cu frana pe fata la ditai bivolul. Cand mai aveam 50 de metri pana la 1400 am blocat fata si bineinteles c-am tavalit mobra. Greu de ridicat din pozitia aia si mai greu de suit pe ea :D

 

Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin.

Chiar e mare diferenta intre motor pornit si oprit la mobra mea. Uneori chiar e nevoie sa pui dreptul jos sau sa te sprijini un pic in el sa nu cazi. Devine maronie treaba. Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

 

La treaba asta chiar se gandea recent un prieten de-al meu cunoscut sub numele de cod Al Batran doar ca el vroia sa cupleze frana spate cumva la maneta de ambreaj. Pana sa apuc eu sa ma documentez itrucat i-am zis ca vb cu un prieten priceput la mecanica s-a documentat el si a zis ca s-a mai facut treaba asta ...si cred ca s-a linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="b374" data-cid="3320577" data-time="1357753315"><p>

aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? .</p></blockquote>

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

 

Desi vad ca esti posesor de EXC, ai scris o mare prostie aici.

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic ;)

Mi-a placut de la inceput BMW 1200 GS. Dar ghinion, e prea scumpa pentru bugetul meu.

DACA as avea bani pentru a schimba motocicleta, vazand cu cata perseverenta ataca Bogdan Harea BMW-ul 1200 (si firma BMW in general), cu SIGURANTA mi-as lua BMW 1200 GS. Asa de-al dreaqu...

Mai ales ca il vad pornit sa arate lumii cat de naspa si de kkat e BMW-ul. :laugh:

Apropo, acum tot BMW am. Stiu, e de kkat, dar atat mi-am permis... :D

Fara suparare Bogdane :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu stie marketingul de la celelalte marci de motociclete: dai spaga la publicatiile si forurile de specialitate sa te scoata market leader, dupa care deja treaba mere' ca si unsa :), se gasesc destui fraieri care pun botul la topurile publicate si cumpara GS-urile fara sa clipeasca :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

Corect.

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

Incorect

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Corect

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu stie marketingul de la celelalte marci de motociclete: dai spaga la publicatiile si forurile de specialitate sa te scoata market leader, dupa care deja treaba mere' ca si unsa :), se gasesc destui fraieri care pun botul la topurile publicate si cumpara GS-urile fara sa clipeasca :)

da si merg italienii .....ai sa moara bibi

 

acum 2 ani intr o tura abia am reusit sa ma tin dupa unul cu un gs si cu pasagera

 

mergea asa de FLUID omula ala inca mi am dat seama cat mai am pana sa invat sa merg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

 

Cam asta vroiam sa punctez si eu... in urma cu cateva luni, pe alt topic, mi se atragea foarte "puternic" atentia ca motocicletele din clasa asta enduro-touring nu au de fapt nicio legatura cu termenul enduro, ca posesorii le cumpara doar de fite ca sa se creada aventurieri, ca acelasi lucru poti face inclusiv cu Hayabusa. Acum, cam aceleasi persoane insista pe acest topic cu lectii detaliate de tehnici enduro, ni se arata filmulete cu motociclete printre copaci etc, totul plecand de la o afirmatie foarte documentata a unui "guru" in ale ABS-ului.

Unde este consecventa? :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da si merg italienii .....ai sa moara bibi acum 2 ani intr o tura abia am reusit sa ma tin dupa unul cu un gs si cu pasagera mergea asa de FLUID omula ala inca mi am dat seama cat mai am pana sa invat sa merg

Off topic ;)Mi-a placut de la inceput BMW 1200 GS. Dar ghinion, e prea scumpa pentru bugetul meu.DACA as avea bani pentru a schimba motocicleta, vazand cu cata perseverenta ataca Bogdan Harea BMW-ul 1200 (si firma BMW in general), cu SIGURANTA mi-as lua BMW 1200 GS. Asa de-al dreaqu...Mai ales ca il vad pornit sa arate lumii cat de naspa si de kkat e BMW-ul. :laugh:Apropo, acum tot BMW am. Stiu, e de kkat, dar atat mi-am permis... :DFara suparare Bogdane :)

Fara suparare, dar fiecare retine din ce citeste doar ce-i place. Legat de noul GS spre 100% aprecierile mele au fost pozitive, ramane parte de fiabilitate care inca nu intra in discutie. GS-ul vechi, cat de bun il considera unii, a fost modificat pe ici pe colo, prin partile esentiale, adica exact acolo unde si eu l-am gasit slab, vechi, neterminat. Acum cand o spun eu e naspa, cand o spune BMW cum e? Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asta vroiam sa punctez si eu... in urma cu cateva luni, pe alt topic, mi se atragea foarte "puternic" atentia ca motocicletele din clasa asta enduro-touring nu au de fapt nicio legatura cu termenul enduro, ca posesorii le cumpara doar de fite ca sa se creada aventurieri, ca acelasi lucru poti face inclusiv cu Hayabusa. Acum, cam aceleasi persoane insista pe acest topic cu lectii detaliate de tehnici enduro, ni se arata filmulete cu motociclete printre copaci etc, totul plecand de la o afirmatie foarte documentata a unui "guru" in ale ABS-ului.

Unde este consecventa? :wink:

vlad, mai vrei consecventa pe forumul asta? moderatori nu sunt si totul e vraiste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Okesz si @andrei

nu stiu ce background aveti voi in hard enduro dar daca as vrea sa fiu rautacius ca @Okesz ( care m-a facut prost pe fata) as zice ca din ce sustineti pe aici reiese ca experienta voastra in domeniu se limiteaza la enduro peisagistic si potecuta viteza.

la coborari evident nu ma refeream la pante abrubte printre copaci unde trebuie sa faci jaloane si trebuie sa pastrezi o viteza care iti permite schimbarile de directie ci exact ca am zis: coborari abrubte fara mare aderenta gen partie de ski sau urcarea/coborarea de la gusterita.

 

http://youtu.be/fFq5OtTTydk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la coborari evident nu ma refeream la pante abrubte printre copaci unde trebuie sa faci jaloane si trebuie sa pastrezi o viteza care iti permite schimbarile de directie ci exact ca am zis: coborari abrubte fara mare aderenta gen partie de ski

 

Pai adevarata problema cred ca intervine tocmai pe coborarile unde ai de ocolit obstacole si nu poti lasa mobra in treapta 1 sa curga la vale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Okesz si @andrei

nu stiu ce background aveti voi in hard enduro dar daca as vrea sa fiu rautacius ca @Okesz ( care m-a facut prost pe fata) as zice ca din ce sustineti pe aici reiese ca experienta voastra in domeniu se limiteaza la enduro peisagistic si potecuta viteza.

la coborari evident nu ma refeream la pante abrubte printre copaci unde trebuie sa faci jaloane si trebuie sa pastrezi o viteza care iti permite schimbarile de directie ci exact ca am zis: coborari abrubte fara mare aderenta gen partie de ski sau urcarea/coborarea de la gusterita.

 

http://youtu.be/fFq5OtTTydk

 

Asta numesti tu coborare? :) Pai asta e tobogan, adica ai loc "special amenajat" sa incetinesti. Normal ca nu franezi, ba mai poti trage si gazul, daca vrei :). Nu despre asa ceva vorbeam.

 

Pai adevarata problema cred ca intervine tocmai pe coborarile unde ai de ocolit obstacole si nu poti lasa mobra in treapta 1 sa curga la vale.

Exact. Si asta numesc eu coborare, nu "autostrada" aia de gusterita.

 

@Sergiu: Si nicidecum nu aveam intentia sa te fac prost, nu doar proştii pot sa zica prostii :)

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Okesz" data-cid="3321199" data-time="1357822273"><p>

<br />

Asta numesti tu coborare? :) Pai asta e tobogan, adica ai loc "special amenajat" sa incetinesti. Normal ca nu franezi, ba mai poti trage si gazul, daca vrei :). Nu despre asa ceva vorbeam.<br />

<br />

Exact. Si asta numesc eu coborare, nu "autostrada" aia de gusterita.<br />

<br />

@Sergiu: Si nicidecum nu aveam intentia sa te fac prost, nu doar proştii pot sa zica prostii :)</p></blockquote>

 

vezi ca autostrada de la gusterita e de fapt un perete la vreo 60 70 grade cu trei trepte de 80 85 grade...si lungime de vreo 200 m. hard enduristi de prestigiu din tara romaneasca nu urca pe acolo. si nici nu coboara vreodata.

 

gata cu off topicul. sanatate!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amanunt care mie mi-a placut din prima, este faptul ca acum amortizorul spate este protejat destul de bine in configuratia standard - ca atare, nu mai trebuie cotizat la cei doi furnizori after-market.

 

Nu ti-am raspuns pt. ca atunci la München nu observasem aspectul. Azi am fost la Autoshow-ul de la Viena unde la standul BMW au expus si GS-ul. M-am mai invartit pe langa ea si de data asta era si un tip de la BMW Motorrad Austria pt. explicatii.

 

Deci, da, la asta nou amortizorul este protejat... dar la modelul "vechi" protectia aia optionala (cum am vazut de ex la Ianachim si mi-as lua-o si eu) avea efect (antimurdarire/stropire) nu numai aupra asupra amortizorului dar si in jur, mai precis si pt. cutiile laterale si picioarele pasagerului.

Protectia asta la modelul nou, fiind prinsa sub sa si nu in jurul rotii, protejeaza amortizorul dar nu apara si lateralele.

Mi-a dat impresia ca si aparatoarea fata este ceva mai lunga.

 

Referitor la protectia la vant pt. ca am vazut discutii aici - chiar si fara a lua in seama declaratiile celor de la BMW care spun ca la cel nou este mai buna, asta este si parerea mea. In zona superioara este data atat de parbriz dar si de masca neagra de plastic dintre parbriz si carena, care tine cumva locul aripioarelor de la ADV. In zona picioarelor, iarasi sunt unele parti din plastic pe lateral, cele mai proeminente fiind cele argintii mari pe care scrie GS, de la radiatoare, care clar au si rol de protectie/aerodinamic. Deci mie, comparand cu ce-mi aduc aminte de la a mea, nu-mi inspira mai putina protectie la vant, ci cumva din contra.

Parbrizul se regleaza extrem de usor si la indemana, fara nicio problema si din mers. La fel si manetele.

 

Evident ca exista si explicatii pt mutarea cardanului pe stanga, odata cu mutarea cutiei si a faptului ca este mai compacta si din cate am inteles, miscarea laterala specifica a boxerului la acceleratie va fi mult redusa, mai ales in mers.

 

O mica dezamagire a mea este in zona/jurul bordului, unde finisarile si aspectul mi se par inferioare modelului anterior; sper sa nu fiu subiectiv...

Am inteles si ce inseamna "dynamic" la ESA, exista o parghie in fata si alta in spate in spate intre bratul cu cardanul si capul superior al amortizorului si actioneaza automat asupra acestuia in functie de viteza si starea drumului.

 

Si revenind la deja discutata dezamagire... evident ca mai erau si altii care se plangeau de renuntarea la sistemul BMW de semnalizare. Se pare ca BMW in niciun caz nu a dorit asta, stiind aprecierea de care se bucura, dar nu au avut de ales din cauza multiplelor comutatoare care tot apar. Si am aflat cu mirare ca urmeaza inca alte "surprize" care vor necesita intrerupatoare. Ce naiba or mai inventa??

Oricum, controller-ul (aparut initial la RT) pt. navigatie/mp3/telefon mi se pare foarte util pt. manevartul acestora in mers.

 

Deschiderea sezonului la BMW Motorrad va fi sambata 9 martie cand, daca vremea va permite, vor fi posibile si primele teste. Abia astept!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut eu una pe 1200 la prima editie a intalnirii BMW-istilor [cea care nu a fost organziata de Angi] insa era austriaca sau nemtoaica nu imi mai aduc bine aminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baietii ca baietii, o fata pe GS as vrea sa vad la noi.
ar putea fi si la noi o fata pe gs/gsa dar lu ' bunicu COLUMBEANU nu prea ii plac asa baietoase.....la kaprun am vazut o fata ....ooooo fata.... pe un hp2 care dadea clasa la GUSERI pe serentine

 

rar o femeie care sa si rupa de la gura 15000-20000 euro pentru o pasiune care o poate schilodi ma ref la romance

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...