b374 Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Noul ABS al GS este clar un pas inainte fata de cel vechi, dar din pacate nu atat de mare ca cel facut de Yamaha, sau mai exact de cei care le construiesc ABS-urile. Adica? L-ai testat pe asta 'nou'? Unde, cum, detaliaza... da, stiu - sunt rau. Neputand fi acuzat de partinire BMW (ajunge o privire in stanga la ce am in ograda ...), nu gasesc chestii aiurea la ABS-ul BMW 'vechi'. Si am testat zic eu mai mult decat suficient ce era pe R12 si un pic ( probabil macar cam cat tine pe R12 ) pe 800. Si la asta singura obiectie ar fi ca se reactiveaza la taierea contactului. E drept ca nici pe ala de ST nu l-am testat... dar nu gasesc probleme cu ce-i pe BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Adica? L-ai testat pe asta 'nou'? Unde, cum, detaliaza... da, stiu - sunt rau. Neputand fi acuzat de partinire BMW (ajunge o privire in stanga la ce am in ograda ...), nu gasesc chestii aiurea la ABS-ul BMW 'vechi'. Si am testat zic eu mai mult decat suficient ce era pe R12 si un pic ( probabil macar cam cat tine pe R12 ) pe 800. Si la asta singura obiectie ar fi ca se reactiveaza la taierea contactului. E drept ca nici pe ala de ST nu l-am testat... dar nu gasesc probleme cu ce-i pe BMW. nu pricepi tu, dar a aparut yamaha st care nu-i copie dupa nimic. e totu original la ea. numa semeringurile la furca sunt copie dupa bmw (ca-s de (cuvant urat) si se strica imediat). si bineinteles are cel mai evoluat abs ever. sa fim seriosi, bmw a pus pentru prima data abs pe o motocicleta in 1988. am condus destui km un k100lt din 1989 si abs-ul merge brici ca in prima zi, dupa atatia ani. sunt unii pe forum asta care bat campii grav. stiu ca-i frig afara, da unii tre sa comprime furca la motor sa nu le crape semeringurile din nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Bogdane sa.mi spui si mie cu ce fel de ABS oricat de fin bine reglat sa Yamaha poti sa iei un viraj cu derapaj roata spate adica foarte in scurt. Cum fac baietii la enduro si eu nu pot , intrucat nu vreau sa renunt la abs pe fata. Crede.ma mi.ar place mult sa pot sa decuplez roata spate doar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 si-n ultima poza se vede dl harea incerc abs-ul la noul bmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 (editat) Bogdane sa.mi spui si mie cu ce fel de ABS oricat de fin bine reglat sa Yamaha poti sa iei un viraj cu derapaj roata spate adica foarte in scurt. Cum fac baietii la enduro si eu nu pot , intrucat nu vreau sa renunt la abs pe fata. Crede.ma mi.ar place mult sa pot sa decuplez roata spate doar. Ăla se face din accelerație, nu din frână... Editat Ianuarie 8, 2013 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Asta din poza lui gabysor da. Eu vorbeam de derapaje cu frana spate care nu se pot face cu nici un fel de abs indiferent ca e facut de yama bmw ktm sau harley. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 ABS-ul pulseaza in maneta cand actioneaza = ABS vechi ABS-ul trebuie decuplat in unele situatii =ABS vechi Faptul ca este vechi dpdv conceptie nu inseamna ca nu functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra. Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 La coborâri foarte abrupte să mergi cu frâna față și frână de motor e crimă. Tot iei viteză și încingi discurile. Eu am oprit motorul de tot și am mers cu frână de motor oprit. Altfel n-avem nici o șansă să cobor de la cota 2000 la 1400. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 9, 2013 Admin Share Postat Ianuarie 9, 2013 Eu sunt putin nelamurit asupra acestui aspect, din ce stiu eu ABS-ul mai mult te incurca atunci cind ai de-a face cu coborarea unei pante abrupte, in sensul ca ambele roti se rotesc incontinuu si neblocandu-se prinzi viteza din ce in ce mai mare! Chiar era un filmulet cu un GS coborand la vale, se vedea ca a franat, prindea viteza din ce in ce mai mare si era gata sa cada.. Care-i treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 "Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Acesta este clipul la care face referire Luigi : Urâtă situaţie, dar nu degeaba a fost înzestrat GSul cu două ancore laterale, numai bune de opriri în forţă Şi care sa fie problema cu "frâna de motor oprit" ? Numai atunci când este pornit se creează compresie ? O foloseşti şi tu, dar nu ţi-o fi explicat cineva de ce anume se lasă de obicei maşina oprită într-o treaptă de viteză. ( asta ca să fiu şi eu urâcios ) Editat Ianuarie 9, 2013 de Andry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) @luv: crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare. Pe coborari abrupte, o roata spate blocata va avea o viteza mai mare decat o roata fata tinuta cu frana de mana, rezultatul fiind pozitionarea mobrei de-a latul pantei si pierderea totala al controlului pe coborarea respectiva. @vis-a-vis: inseamna ca panta nu a fost destul de abrupta de vreme ce ai coborat-o doar cu frana de motor, si fara frana fata. Atat la vitezane cat si la motocross/enduro, frana fata e de baza. Instinctul de conservare te impiedica sa actionezi frana fata pe coborari offroad dar asta se depaseste cu antrenament, de preferat pe mobre usoare gen motocross sau enduro. Apoi poate fi aplicata tehnica si la vaci sau elefanti. PS Frana de motor oprit nu difera mult ca forta de frana de motor la relanti (in aceeasi treapta, desigur). Avantajul ne-opririi motorului e ca poti folosi acceleratia pe scurte portiuni unde situatia o impune (vezi cazul deraparii controlate din acceleratie intr-un ac de par pe coborare). Editat Ianuarie 9, 2013 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Eu sunt putin nelamurit asupra acestui aspect, din ce stiu eu ABS-ul mai mult te incurca atunci cind ai de-a face cu coborarea unei pante abrupte, in sensul ca ambele roti se rotesc incontinuu si neblocandu-se prinzi viteza din ce in ce mai mare!Chiar era un filmulet cu un GS coborand la vale, se vedea ca a franat, prindea viteza din ce in ce mai mare si era gata sa cada..Care-i treaba? Asta face diferenta intre un ABS de conceptie veche si unul nou. Schimbarea de filozofie in proiectarea ABS-ului s-a facut acum 3-4 ani. Intamplator atunci a aparut xtz-ul. BMW nu avea cum sa-l integreze decat la noul gs. Nici k1600 nu-l are. Ma asteptam ca noul GS sa vina din start cu un ABS nedecuplabil dar pt BMW trecerea trebuie facuta treptat, dupa ce au vandut gogosi cu butonul de decuplare, prezentand-ul ca pe o dotare suplimentara cand de fapt acoperea o lipsa in functionare. Acele pante coborate in fuga mare sunt si motivul prezentei celebrului buton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 9, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2013 bogdan intrebare???? cat ai mers pe un GS/GSA ..vechi?SI DACA AI TESTAT ABS UL IN FRANARE PE ASFALT PE UMED PE PAMANT PE PEITRIS da ne te rog date tehnice scrise referitor la VECHIUL ABS SI NOUL ABS MERCI PS EU AM 135000 KM CU ABS VECHI SI NU AM INCERCAT INCA NOUL " ABS CA SA POT FACE COMPARATII ASA DE PROFUNDE mica mea experienta in off" daca i pot spune asa ca pe acolo treceau si vitezane si chopere este TRANSALPINA inainte sa cunoasca asfaltul era niste curbe de 180 grade in panta cu bolovani destul de mari si mult pietris a trebuit sa opresc motorul si sa decuplez prostia" ai de ABS VECHI" ca sa ma pot bucura de frana fata si spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 "Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 (editat) Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare. Editat Ianuarie 9, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare. Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat. Eu nu am spus nimic de pante si franari ... ba chiar mai de mult am spus ca nu am decuplat niciodata ABS-ul in off asa cum spun "batranii atoatestiutori" ; si nici nu cred ca te omoara cum se spune ..cel putin al meu " nu a indraznit" nici macar sa incerce dar Angi de pilda spune niste chestii si il cred ; nu e omul care sa vb aiurea. Revin ceea ce spuneam este ca nu poti sa intorci mobra cu frana spate prin blocarea rotii si derapaj cu nici un ABS din lumea asta ....evident ABS-ul nu permite blocarea rotii ...ce naiba n-ati avut pegas cu sa lunga sa va opriti intoarceti in figuri cu frana spate ? Revenind la pante am invatat mai de mult tehnca cu motorul oprit si franat din ambreaj ....e ok mai ales daca nu ai abs. Daca ai abs poti frana si in panta cu roata fata fara grija ca o sa aterizezi in dinti peste ghidon.... dar cu toate astea nu sunt de acord ca roata spate blocata franeaza mai prost decat roata spate cu abs . In cele mai multe cazuri aceasta afirmatie este corecta ...dar exista situatii in care abs-ul te incurca un pic de ex o panta in care suprafata nu e tasata un pietris afanat de ex ..face ca o roata spate blocata sa functioneze ca o ancora si sa franeze mai bine decat o roata spate controlata de abs care va decupla incontiinu....in fine nu e mare problema intrucat daca ai abs vei frana si cu fata sanatos si nu o ia la goana mobra. Ca o concluzie pt orice situatie in enduro mie mi-ar place abs fata si decuplat spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Gasesti sistemul la noile Husqvarna unde a fost in premiera introdus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare. pai vorbim in cunostiinta de cauza sau din carti? ca asa fabulam toti. am ceva km pe un k100lt din 1989 si maneta nu pulseaza cand intra abs-ul. nu stiu la ce filme te uiti tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Acesta este clipul la care face referire Luigi : Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Se vede clar cum se aprid luminile de frana pe panta. Exista doar doua posibilitati, avea discurile unse cu slanina sau ABS-ul i-a jucat feste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Se vede clar cum se aprid luminile de frana pe panta. Exista doar doua posibilitati, avea discurile unse cu slanina sau ABS-ul i-a jucat feste. Clar, una din astea o fi Cand sta lumea pe langa tine cu sfaturi si pleci ezitant dupa ce deja ai cazut o data, cand stau camerele pornite gata sa prinda urmatoarea cazatura - e clar, doar fierul poate fi de vina, rider-ul niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Gasesti sistemul la noile Husqvarna unde a fost in premiera introdus. Stiu de el de atunci si mi se pare foarte bun pt off insa pt mobra mea oricare ar fi ea as vrea sa am abs pe ambele roti pt uz general , posibilitatea de a decupla spatele pt off si pt "figuri" si probabil ca va fi si decuplabil total pt cei cu fixatii mentale conform carora "abs-ul te omoara in off" . Dar nu am gasit la Husqy o mobra care sa-mi placa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2013 Share Postat Ianuarie 9, 2013 Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.