Taz XL Postat Februarie 3, 2012 Share Postat Februarie 3, 2012 (editat) Am intrebat pt ca mi se pare aiurea sa scrie in carte "do not use synthetic oil" si tu sa pui sintetic... No offence dar e cel putin ciudat. Editat Februarie 3, 2012 de Taz XL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 3, 2012 Share Postat Februarie 3, 2012 Mecanicii astia...stiu si sunt constient ca am gresit. My bad ! I won't do it again Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiyuta Postat Februarie 3, 2012 Share Postat Februarie 3, 2012 Am intrebat pt ca mi se pare aiurea sa scrie in carte "do not use synthetic oil" si tu sa pui sintetic... No offence dar e cel putin ciudat. Poate ca la data fabricarii GS nu existau uleiuri sintetice dedicate motocicletelor, ci doar masinilor. Un prieten a intrebat la Automobile Bavaria, concret, ce se intampla daca pui ulei sintetic intr-un GS. N-au stiut ce sa-i raspunda. Citeam undeva ca daca pui sinetic in cel mai rau caz iti poate patina ambreajul. In rest, tot din citit, am inteles ca sinteticul ofera o protectie mult mai buna pe termen lung motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Februarie 3, 2012 Share Postat Februarie 3, 2012 Poate ca la data fabricarii GS nu existau uleiuri sintetice dedicate motocicletelor, ci doar masinilor. Un prieten a intrebat la Automobile Bavaria, concret, ce se intampla daca pui ulei sintetic intr-un GS. N-au stiut ce sa-i raspunda. Citeam undeva ca daca pui sinetic in cel mai rau caz iti poate patina ambreajul. In rest, tot din citit, am inteles ca sinteticul ofera o protectie mult mai buna pe termen lung motorului. eu merg cam 3-4000 max cu uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CozonacRutier Postat Februarie 5, 2012 Share Postat Februarie 5, 2012 (editat) A avut cineva pe mobra Michelin Sirac? Ma gandesc sa-mi iau o pereche pentru sezonul nou dar pe forum nu prea am gasit pareri, inca mai caut. LE: Pe adv, in putinele posturi in care e mentionat, Siracul e aparent un cauciuc foarte bune pe asfalt si rezonabil pe off plus ca se duce destul de greu din ce zice lumea. Editat Februarie 5, 2012 de Discordless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kex83 Postat Februarie 5, 2012 Share Postat Februarie 5, 2012 (editat) Am intrebat pt ca mi se pare aiurea sa scrie in carte "do not use synthetic oil" si tu sa pui sintetic... No offence dar e cel putin ciudat. Parca am mai scris pe undeva pe aici ca faza cu full sintetic face nustiuce la motoarele noastre , e un simplu mit. Cand am luat mobra nu stiu ce era in ea, poate ca am uitat poate ca nu mi-a pasat, ideea era ca nu-mi placea cum schimba vitezele, agatza intre trepte (mai ales 0-1),.....ideea e ca era negru, uzat. Am citit forumuri, am dat afara uleiul si am pus Castrol Power 1 Off-Road 10W40(full sintetic) dupa capul meu. A mers brici, inca nu stiu ce inseamna sa-ti patineze ambreiajul, aproape ca nu stiam cand intra in viteza pentru ca nu se mai auzea nimic (ea intra tot timpul in viteze oricum). Apoi facut revizia iar, dar m-am calicit, am pus Motul 5100 10W40. Cu uleiul nou de la motul mergea "la fel de bine" ca si cu Castrolul uzat. Abia astept sa vina primavara sa scuip motulul din rezervor si sa-i dau ce-i place. Dupa cum spunea si tyiuta mai sus, recomandarea facuta de BMW, a fost facuta in omienouasutetoamna. Oricum asta e strict parerea mea (de fapt experienta mea), si chiar nu vreau sa o iei drept o recomandare. Tu pune ce vrei in motor, vezi cum se comporta, si apoi tragi singur concluzii. Nu pune ulei in mobra dupa ce citesti pe forumuri*. In cel mai bun/rau caz pune ce scrie in carte, si abia apoi incepi sa imbunatesti. * Cineva mi-a luat un kit de curatare K&N, pentru a-l folosi la filtrele de ulei K&N. Deci..... Editat Februarie 5, 2012 de kex83 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pstefan Postat Februarie 5, 2012 Share Postat Februarie 5, 2012 Castrol Power 1 Off-Road e semisintetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Dupa cum spunea si tyiuta mai sus, recomandarea facuta de BMW, a fost facuta in omienouasutetoamna. Imi este greu sa cred ca in anul 2000 inginerii BMW nu stiau de existenta uleiurilor sintetice.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Mie imi e greu sa cred ca in 2006 cand si'a luat userul Hai-Hui GS'ul de nou, de la AB...nemtii nu stiau de full sintetic In manualul lui de service scrie sa nu bagi ulei sintetic...n'o fi fost updatat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Pai tocmai....o fi recomandarea la misto sau stiu ei ce zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CozonacRutier Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 (editat) A pus cineva mai sus un link catre o comparatie de uleiuri doar ca era facuta de cineva care lucra pentru una din firmele de acolo. Am gasit un alt articol aici despre uleiuri sintetice care pare mai putin biased, chiar daca e pentru masini eu zic ca se potriveste si la motoarele noastre/voastre. Spor la citit. Niste puncte importante Operate Cooler: Because they reduce friction, and friction equals heat, cars run cooler with synthetic oil. Cooler engines resist stress and wear, therefore lasting longer and performing better. Thermal and Oxidative Stability: Because of their chemical composition, synthetics are inherently more stable. They offer a greater resistance to the formation of sludge, varnish, deposits and other by-products of lubricant degradation. This means engines stay cleaner, which helps them last longer and perform better. Low Pour Point: Instead of hooking your car up to an engine heater for the night, synthetic oils offer a lower pour point, meaning that the low is less viscous, not as thick, and cold starting is much easier. For example, there are oils on the market that flow easily even at 50 below zero. This provides better protection against wear during startups because the oil can reach critical moving parts much quicker. Wider Temperature Band: Synthetics have been produced to apply to a broad temperature range. There is better engine protection for both high and low temperatures. Extended Life: Because most synthetic oils last longer than conventional oils, more frequent oil changes aren't as urgent as they use to be. However, any aircooled engine that has seen its share of miles should be checked frequently no matter what kind of oil you use. Pe adv si alte forumuri dedicate, destul de multi spun ca BMW are o practica noua si anume obligatia de a folosi mineral in primii 10.000 iar dupa astia zece mii poti baga si sintetic fara nicio problema. Ca o completare la postul meu anterior, imi puteti spune fiecare (care are si chef, bineinteles) ce caucioace aveti pe mobra? Am ajuns in impas cu alegerea. Ma intereseaza 50/50. Editat Februarie 6, 2012 de Discordless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Din 2006 de cind mi-am luat Dakarul nou de la reprezentanta BMW din TM am bagat numai ulei de la ei. E mineral si din ce stiu eu e Castrol. Am deja aproape 60.000 de km facuti cu utilajul si nu am avut absolut nici o problema. Acelasi ulei il folosesc si la GS-ul lui nevasta-mea. Ea are deja 45000 km cu el. Eu sunt convins ca cei de la BMW stiau in 2006 ca s-au inventat uleiurile sintetice de diverse calitati si cu toate astea au recomandat cu voce tare utilizarea de ulei mineral. Eu merg pe recomandarea lor. Schimburile le fac cam pe la 5000-6000 km. dar asta e piticul meu de pe creier, nu ca ar fi absolut necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Daca ati observat, in ultimii ani au aparut la majoritatea producatorilor de ulei de motor variante de ulei pe care scrie ca e special destinat motoarelor boxer. Este mineral dar este mai scump decat cel sintetic. De ce? Raspuns: marketing. PS Idem si cu uleiuri Harley-Davidson. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kex83 Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Pai tocmai....o fi recomandarea la misto sau stiu ei ce zic Eu cred ca e la misto. Castrol Power 1 Off-Road e semisintetic Pe forumuri asa e, semi-sintetic. Pe situl de la Castrol e full. Pe bidon e tot full. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiyuta Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Ca o completare la postul meu anterior, imi puteti spune fiecare (care are si chef, bineinteles) ce caucioace aveti pe mobra? Am ajuns in impas cu alegerea. Ma intereseaza 50/50. Metzeler Enduro 3 Sahara. Am mers cu ele 10.000 de km on si off si sunt multumit. Imi pare ca s-au uzat foarte putin. Sau poate ca dupa 10.000 de km asa trebuie sa arate. Nu am cu ce sa compar pentru ca e primul set de cauciucuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert_bobariu Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Ca o completare la postul meu anterior, imi puteti spune fiecare (care are si chef, bineinteles) ce caucioace aveti pe mobra? Am ajuns in impas cu alegerea. Ma intereseaza 50/50. Primul set de cauciucuri: Metzeler Tourance, originale (2007). Au tinut vreo 17-18.000 km, iar cand le-am schimbat (vara 2011), fata se dusese de tot, iar spatele arata inca foarte bine (cca 8 mm), dar se simtea cauciucul imbatranit. Actual: Haidenau K60 fata si K60 Scout/spate, luate de la maxiscooter.ro (parca au fost un pic peste 600 lei cu tot cu transport). Neasteptat de multumit de aderenta (si pe forestier/noroi, dar si la temperaturi negative), insa cu atentia marita pe asfalt ud. Dupa vreo 3-4.000 km, nu cred ca vor duce mai mult de 8.000. Dar asta va putea sa confirme doar viitorul proprietar. Altfel, tot pe K60 as merge in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CozonacRutier Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Din gasca de caucioace stranse la oferta au mai ramas Sahara3 si K60. Pana acum majoritatea mi-au recomandat Sahara3 pentru performante foarte bune pe asfalt uscat si ud cat si foarte ok pe ce nu e asfaltat. Cred c-o sa merg pe Sahare. Mersi fain de pareri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Din gasca de caucioace stranse la oferta au mai ramas Sahara3 si K60. Pana acum majoritatea mi-au recomandat Sahara3 pentru performante foarte bune pe asfalt uscat si ud cat si foarte ok pe ce nu e asfaltat. Cred c-o sa merg pe Sahare. Mersi fain de pareri. tkc-uri ai avut? ca eu am acum sahara 3 si ma gandeam sa facem un schimb de opinii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CozonacRutier Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 (editat) Da, TKC80 am avut. Mai bine da-mi un add pe mess ca-i vorba mai lunga decat un post Editat Februarie 6, 2012 de Discordless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Ca proaspat posesor de F650GS din 2003 va intreb ce ulei ar trebui sa ii pun? Am cautat pe topicul asta cateva zeci de pagini dar an renuntat intr-un final. Asa ca ce sa iau? Mineral, semi-sintetic sau sintetic? Vascozitatea ar fi 10w40. Imi este greu sa cred ca in anul 2000 inginerii BMW nu stiau de existenta uleiurilor sintetice.... Pai tocmai....o fi recomandarea la misto sau stiu ei ce zic Iartă-mă, dar chiar nu-ți înțeleg raționamentul: - pari foarte convins că ceea ce scrie în manual este de urmat cu strictețe (nu-i un lucru rau...), deci n-ai nevoie de păreri. - subiectul "uleiuri" s-a mai dezbătut intens aici cât și pe alte alte forumuri (un "search" te-ar edifica foarte rapid...). Pentru care motiv ai redeschis discuția? Nu vrei să afli nimic și nici nu ne spui nimic nou... Sper să nu te supere cele spuse de mine, nu asta-i intenția mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Din 2006 de cind mi-am luat Dakarul nou de la reprezentanta BMW din TM am bagat numai ulei de la ei. E mineral si din ce stiu eu e Castrol. Am deja aproape 60.000 de km facuti cu utilajul si nu am avut absolut nici o problema. Acelasi ulei il folosesc si la GS-ul lui nevasta-mea. Ea are deja 45000 km cu el. Eu sunt convins ca cei de la BMW stiau in 2006 ca s-au inventat uleiurile sintetice de diverse calitati si cu toate astea au recomandat cu voce tare utilizarea de ulei mineral. Eu merg pe recomandarea lor. Schimburile le fac cam pe la 5000-6000 km. dar asta e piticul meu de pe creier, nu ca ar fi absolut necesar. ce indicativ are uleiul castrol mineral.(ce scrie pe bidon)MS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz XL Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Iartă-mă, dar chiar nu-ți înțeleg raționamentul: - pari foarte convins că ceea ce scrie în manual este de urmat cu strictețe (nu-i un lucru rau...), deci n-ai nevoie de păreri. - subiectul "uleiuri" s-a mai dezbătut intens aici cât și pe alte alte forumuri (un "search" te-ar edifica foarte rapid...). Pentru care motiv ai redeschis discuția? Nu vrei să afli nimic și nici nu ne spui nimic nou... Sper să nu te supere cele spuse de mine, nu asta-i intenția mea. Pe alte forumuri moto nu am intrat, am citit pe acest topic primele 40 de pagini unde am gasit cativa useri care au spus ce pun dar fara argumente. Argumente la uleiul mineral nu sunt nevoite odata ce acesta este uleiul recomandat de producator. Majoritatea pune sintetic. Vreau sa aflu care este totusi rationametul celor care pun ulei sintetic desi in carte scrie clar sa nu pui. Eu unul cand vad ca majoritatea face un lucru ma gandesc: ori fi toti nebuni/prosti sau chiar au dreptate? Cam asta ar fi rationametul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 (editat) mineral 20w50 actevo,ala este pe bmw gs?am vazut in oferta la louis.nu stiu sigur daca ala este sau mai este si alt castrol mineral,dar vreau cu viscozitate mai mare la cald.au si 20w40 .15w50 or avea tot mineral.ms Editat Februarie 9, 2012 de brake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 mineral 20w50 actevo,ala este pe bmw gs?am vazut in oferta la louis.nu stiu sigur daca ala este sau mai este si alt castrol mineral,dar vreau cu viscozitate mai mare la cald.au si 20w40 .15w50 or avea tot mineral.ms Tati, baga 15w50 Motul 5100(semi-sintetic) si n-ai probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CozonacRutier Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 (editat) Vand oil filter insert 11412343118 50ron. M-am ales cu doua (nu stiam ca mai e unul in kitul de inspectie motor ). Este doar filtrul, fara garnituri sau altele. In aprox 2 saptamani mai fac o comanda pe realoem. Comanda minima (la ei) e 120 pentru oe si 200 pentru oem. Daca e cineva care vrea piese mici sau nu are comanda suficienta dati un pm (evident, daca sunteti din Buc). Editat Februarie 10, 2012 de Discordless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.