Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

nu e o problema de garnituri aici, Va trebui sa schimbi lichidul de frana daca e vechi si chiar si asa va face daca insisti sa cobori in frana spate. Utilizarea franei de motor e o solutie care ajuta mult.

Ceea ce se intampla este ca lichidul de frana se evapora in etrier datorita temperaturilor mari si formeaza o perna de gaz - moment in care daca apesi frana se duce ca in branza. Chestia asta se intampla cu cat lichidul este mai prost - adica punct de fierbere mai scazut - sau contine apa (se contamineaza in timp fiind lichid higroscopic, este principala cauza a schimbari culorii lui). chiar si cateva grade la punctul de fierbere conteaza - va puteti uita la parametrii lichidelor racing - indiferent de tipul lor. sub nici o forma sa nu schimbi clasa lichidului de frana.

 

Avand in vedere ca mergi pe off - inspecteaza daca a aparut coroziune la pompa spate - in zona bucsei albe de plastic - ala e un necaz.

Acum serios - pompa frana spate nu pica la numar de km sau la numar de apasari ci se distruge la numar de ore de ignorare. De exemplu mobre intrate in tara de x ani :) E important sa preveniti coroziunea in zona ei. E netul plin de poze cu ce se intampla acolo. Apare o coroziune a aluminiului datorita umezelei si ruginei de pe siguranta care tine ansamblul pe loc (actioneaza drept catalizator). Oxidul de aluminiu este dur si are volum mai mare ca aluminiul original, va presa pe bucsa de centraj a pistonasului - e un cilindru din plastic - care in timp va strange pistonasul si il va bloca complet, dupa ce o vreme lunga nu ii mai da voie a coboare lejer pana la buza ......

lichidul e schimbat anul trecut

am dat jos garnitura si m-am crucit

post-3819-0-96245900-1431437239_thumb.jpg

cilindrul din plastic alb n-am vazut, e la baza cilindrului?

e cel din kit-ul asta de la motorworks?

post-3819-0-58537800-1431437437_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, aceea e celebra bucsa de plastic (sau teflon?).

Ce ai tu in poza e kit-ul complet pentru reparatie care stiu ca se gaseste mai greu, kit-ul simplificat contine doar doua garnituri pentru pistonas, arcul cred si vaselina aia speciala. Am schimbat si eu un kit simplu de reparatie si desi la mine arata mult mai curat de atunci verific sub burduful de cauciuc si ung axul atat cat se poate la fiecare 1-2 ungeri de lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la lichidul de frana - un an e destul sa ii permita contaminarea cu apa (nu e chiar obijnuit dar nici nemaivazut) - depinde si pe unde a stat mobra. Nu discutam de procente mari de apa, doar ceva urme sunt suficiente pentru necazuri. Asta in cazul in care initial a fost un lichid performant si nu ceva relativ comun...

Ce poate influenta problema franei la coborare este o etapa incipienta de defectare: Oxidul a inceput sa se formeze intre aluminiu si plastic iar pistonasul nu mai coboara complet sau suficient de repede. Asta face ca frana sa stea atacata mai mult decat trebuie dupa o apasare.

Crazvy - la ce mizerie ai tu acolo ar fi cazu sa ii faci o intretinere. Ce ai de facut e in felul urmator:

1) desfaci conducta de frana si furtunul de la rezervor

2) scoti siguranta (se vede in poza kitului de reparatie) - ea e plasata fix la buza interioara a cilindrului si tine inauntru toate marafeturile.

3) scoti ansamblul pistonas si distantier - pentru asta poti impinge pe sus - prin gaura unde era conducta - cu un dorn subtire. Ansamblul ar trebui sa iasa relativ usor daca e totul ok. in caz ca nu - si ai nevoie de convingator - inseamna ca pompa are deja probleme.

4) cureti absolut toate urmele de oxid de aluminiu din pompa - e tare si de culoare alba. e posibil ca zona din dreptul distantierului sa ramana cu ceva gropite dar nu e bai

5) verifici ca totul sa culiseze usor - pistomul in distantier, distantierul in corpul pompei.

6) asamblezi folosind vaselina din belsug pe la piston prin interiorul bucsii de plastic. Nu pune siguranta rugunita, trebuie sa o cureti ff bine sau sa pui una noua de pe la ceva magazin de bricolaj. Rugina accelereaza aparitia oxidului de aluminiu.

7) umpli spatiul de sub burduful ala cu vaselina - cat sa nu borseasca - si verifici periodic sa fie unsooare acolo. rolul ei este acela de a preveni patrunderea umezelii.

 

 

Grija sa nu strangi prea tare conducta cand o pui la loc.

Grija la aierisirea instalatiei - trebuie putina rabdare si indemanare / un prieten (se poate face si de unu singur cu furtun lung)

 

Daca erau garniturile duse - se manifesta tot timpul, nu doar la coborari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

referitor la lichidul de frana - un an e destul sa ii permita contaminarea cu apa (nu e chiar obijnuit dar nici nemaivazut) - depinde si pe unde a stat mobra. Nu discutam de procente mari de apa, doar ceva urme sunt suficiente pentru necazuri. Asta in cazul in care initial a fost un lichid performant si nu ceva relativ comun...

Ce poate influenta problema franei la coborare este o etapa incipienta de defectare: Oxidul a inceput sa se formeze intre aluminiu si plastic iar pistonasul nu mai coboara complet sau suficient de repede. Asta face ca frana sa stea atacata mai mult decat trebuie dupa o apasare.

Crazvy - la ce mizerie ai tu acolo ar fi cazu sa ii faci o intretinere. Ce ai de facut e in felul urmator:

......

mersiii :cheers:

conducta care pleaca in sus trebuie astupata sau nu are cum sa curga fiind sistem inchis ?

Editat de crazvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana imi vin cauciucurile, caut altceva pentru dakar. Si anume un parbriz inalt. Exista pt cele de 2004> un parbriz ca si cel de Dakar pre 2004? Am inaltimea 192 si cel origInal e degeaba pt mine. Voi ce folositi ( ii intreb pe cei perste 180 cm inaltime). Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana imi vin cauciucurile, caut altceva pentru dakar. Si anume un parbriz inalt. Exista pt cele de 2004> un parbriz ca si cel de Dakar pre 2004? Am inaltimea 192 si cel origInal e degeaba pt mine. Voi ce folositi ( ii intreb pe cei perste 180 cm inaltime). Multumesc

eu mi-am luat un parbriz inalt de la wunderlich.de

Intra si vezi ce iti place.

Tin minte ca erau versiuni pentru moto cu handsguard si versiune pentru moto fara handsguard.

post-40812-0-68545800-1431542424_thumb.jpg

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa studiez. Ma enerveaza ca nu au stiut sa puna unul calumea si pentru oameni mai inalti. Chiar nu-i vad rostul la cel original. Nici macar de design. Arata ca s vestitul Pepe cu parul gelat pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat varianta asta si nu prea o vad castigatoare. O sa caut in Cluj, poate are careva un alt model decat originalul sa testez galagia. Oare cel de pre2004 nu poate fi "regaurit" :)?

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am testat si wunderlich-ul inalt si la peste 100 imi vibreaza tare casca. Am preferat varianta asta care nu arata chiar ca o vela de corabie... din cate am citit cea mai buna optiune e cel de la Madstad, sau un home made asemanator. Am vazut mai in spate in topic pe cineva care face prinderile acelea dar mai trebuie si plexic-ul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa iau la puricat in trecut sa vad solutii. Mi-e groaza sa ies pe asfalt din cauza galagiei in casca. Si casca nu e una ieftina. Parca e mai bine si fara cel original decat cu el.

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo, de tine vorbeam dar de pe mobil mai greu sa caut in forum. Pai hai sa gasim si solutie de parbriz si fac pariu ca gaseti multi clienti pe aici ;)

Daca gasesc ceva iau un suport de la tine.

ps: incearca sa faci si placa de baza.

Editat de Razvan G
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cea mai buna solutie o vad cu parbrizul original de dakar, suprapus peste unul scurt, de GS simplu, chiar era unul la 100 ron.
eu pot sa fac si placa aia din aluminiu, ca suport, dar numai la comanda, dureaza, si nu vad nici un motiv pt care sa nu folosesc un parbriz stock de GS.

 

oricum, daca aveti idei de accesorii, sau doleante ... se cam poate face orice, doar ca dureaza taiatul, ca tai in cealalta parte de tara, laser frate .... aluminiu si inox.

 

PS: De asta am si lasat piciorusele suportului in afara, sa poata fi asezat si pe suport curbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te cu atentie pe site-ul americanului. Placa aia de metal este mult mai rezistenta decat un plexiglas. E prinsa pe suruburile originale, suportul pe ea si apoi parbrizul. Ce propui tu nu tine, am crapat un parbriz doar tragand usor de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puteti incerca sa puneti un parbriz de Dakar 2000~2004 pe modelele mai recente. Da stiu de problema 3 vs 4 suruburi dar sunt convins ca e o problemă minoră. Parbrizul ăla mie mi s-a parut ok, pe 650GS 2001.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt tipi pe aici maestrii la facut parbrize. Ex Bogdan Harea. Parbrizul trebuie sa fie mai apropiat de verticala decat sunt cele pt Dakar, OEM sau aftermarket.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu de la Wunderlicht si in pozitia lui standard protejeaza dar face turbioane de aer. Asa ca l-am departat de bord si l-am inclinat. Nu chiar ca pe cel de Dakar dar destul. Oricum inca fac incercari si ii tot modific pozitia.

post-72-0-35947100-1431687263_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare ca il ai pe cel scurt de la Wunderlich... ce inaltime ai?

Eu am testat acest parbriz pe un GS normal (nu Dakar) iar vibratia in casca datorita turbioanelor am gasit-o mult mai neplacuta in comparatie cu cea produsa de parbrizul Dakar standard. La 1.85 ai mei presiunea vantului o iau direct in piept cu parbrizul OEM pe inclinatia standard si fix deasupra vizierei cu inclinatia pe care i-am dat-o, plus zgomot intens de la turbioane pe lateralele castii, dar fara sa imi vibreze casca ca si cu Wunderlich-ul.

Si eu m-as juca cu inclinatia/departarea de bord dar din pacate doar ceva gen Madstad iti da aceasta multitudine de reglaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 1.80 si este cel scurt.

Dupa ce l-am distantat fata de bord turbioanele au disparut.

Inca mai modific inclinarea punand combinatii de distantiere, dar deja pot sa merg in oras si fara sa las viziera. Curentii nu sunt deranjanti pt ochi, iar turbulentele au disparut.

Cand vreau sa nu simt vantul merg cu masina. E motocicleta,e normal sa te bata vantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...