Jump to content
Sign in to follow this  
tro5

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)

Recommended Posts

pompa mea actuala are in jur de 60 mii si nu da semne de oboseala

Share this post


Link to post
Share on other sites

timpul in care intra ventilatorul tine de foarte multi parametri, inclusiv de temperatura la care a stat moto peste noapte, grad de uzura, tipul de ulei, variatiile in punctul de functionare al termostatului si sondei de temperatura, softul dep e mobra, etc........ daca intra - nu te stresa, nu e relevant dupa cat timp o face

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor help...

 

Am schimbat uleiu si am schimbat si busonul de la ulei. Partea interesanta este ca , garnitura nu a venit cu tot cu buson trebuia cumparata separat...

Acum ca sa o comand din nou trebuie sa cumpar zeci de bucati :-))) ca nu aduce nimeni 1 bucata.

Am cautat dupa dimensiuni ( 24x30x1,5), pe la Hornbach, pe la alte magazine auto, baza tehnica.ro... nici o sansa sa pot lua o bucata, doar de la 40 in sus :-))

 

Are cineva din greseala garnitura asta? platesc in plus si 1 bere, 2, 3...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat in toamna un F 650 GS din 2004 si chiar daca proprietarul de atunci m-a asigurat ca toate sunt schimbate, le-am mai schimbat eu o data ca sa fiu sigur si totodata ca sa ma familiarizez cu motorul un pic, mecanica preferand sa o fac singur. :)

Ca antigel am folosit Castrol, si ulei Motul 15W15 full synthetic.

Din cate am citit in manualul motocicletei, BMW recomanda semi-synthetic si vroiam sa va intreb daca folosirea uleiului synthetic poate avea vreun impact negativ?

Am deja peste 1000km in sezonul asta cu acest ulei si nu imi dau seama de vreun efect negativ deocamdata.

 

O alta intrebare ar fi: ce spray de lant recomandati? Momentan folosesc un BelRay care odata aplicat are o culoare alba.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW recomandă chiar ulei mineral, nu semi-sintetic :)

Singura problemă care ar putea să apară ar fi să-ți patineze ambreiajul, dar dacă zici că ai deja 1000 km și n-ai simțit chestia asta, poți sta liniștit.

 

Cât privește uleiurile de lanț... discuțiile pot fi interminabile :) . Important e până la urmă e să-l ungi frecvent, mai puțin contează cu ce. Dacă zici că al tău e alb, probabil că e ceva teflonat, recomandat pentru stradă, se duce mai repede pe off.

 

LE: Sper că e un typo ce-ai scris cu uleiul 15W15 :D

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea BMW-ului meu asa scrie 15W50 semi-synthetic. Da, a fost o gresala acel "15W15" :))

Dpdv al operarii, nu am simtit patinat mai mult, dar nici niste diferente pozitive enorme. Mi se pare ca e mai usor de gasit "punctul mort", dar poate fi si datorita faptului ca m-am acomodat mai mult cu motorul.

Uleiul de lant pe care-l folosesc e chiar recomandat pt offroad din ce am citit pe el si are o consistenta ceva mai grasa la rece. Nu sunt inca convins, dar il voi mai folosi pana luna viitoare cand vreau sa schimb kit-ul de lant si pe urma vedem.

Lantul il ung cam la 250km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În cazul ăsta înseamnă că au updatat recomandările de uleiuri pentru motoarele dual-spark, cele de generație 2004 - 2007.

Faza e că pe net, în format pdf pentru generația asta nu se găsește nici un fel de material, nici Owners Manual, nici Service Manual. Toată lumea folosește (myself included) folosește clasicul pdf Repair Manual pentru modelele 2000 - 2003, unde zice de ulei mineral.

Apropos, dacă tot ai manualul, nu-i faci niște poze când ai timp și chef, eu am tot un dual-spark, si n-am nici un fel de manual, poate mai descopăr și alte surprize prin el :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok o sa le fac un scan la serviciu sau macar niste poze la rezolutie mai buna de acasa. Am primit multe materiale de la fostul proprietar cand am cumparat moto printre care si catalogul de accesorii si vestimentatie din acel an. Sa vad cum le fac niste scanuri daca va intereseaza. In manual sunt precizate multe lucruri, de la intretinere si mentenanta pana la best practices.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare.. daca as vrea la un Dakar sa am frane/conducte metalice, ce optiuni am? Am vazut ca e ceva pe Louis la bucata, dar ma gandeam ca exista si ceva solutie mai ortodoxa in care dai modelul mobrei si banu si primesti in schimb furtunele gata P&P...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare.. daca as vrea la un Dakar sa am frane/conducte metalice, ce optiuni am? Am vazut ca e ceva pe Louis la bucata, dar ma gandeam ca exista si ceva solutie mai ortodoxa in care dai modelul mobrei si banu si primesti in schimb furtunele gata P&P...

 

Parcă Venhill aveau așa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor help...

 

Am schimbat uleiu si am schimbat si busonul de la ulei. Partea interesanta este ca , garnitura nu a venit cu tot cu buson trebuia cumparata separat...

Acum ca sa o comand din nou trebuie sa cumpar zeci de bucati :-))) ca nu aduce nimeni 1 bucata.

Am cautat dupa dimensiuni ( 24x30x1,5), pe la Hornbach, pe la alte magazine auto, baza tehnica.ro... nici o sansa sa pot lua o bucata, doar de la 40 in sus :-))

 

Are cineva din greseala garnitura asta? platesc in plus si 1 bere, 2, 3...

 

Eu am luat garnitura aia de cupru la bucata de la Bavaria, si oricum le refolosesc de cel putin 2-3 ori

Daca vrei, ma bag eu la 10 bucati din alea 40 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut roata de pe spate sa gresez rulmentii si nu mai stiu care este pozitionarea corecta a bucsei din imagine, pe interior sau exterior?

post-37166-0-98685300-1461171815_thumb.jpg

post-37166-0-52466600-1461171826_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai tin minte exact cum vine. Poate te prinzi din imaginea asta.

 

B0003620.png?v=07012015


» Post actualizat in 20 Apr 2016 17:28

Sau de aici:

post-40812-0-95358300-1461173319_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu uiti sa pui la loc si tampoanele alea de cauciuc, intreaba-ma de unde știu :)

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare.. daca as vrea la un Dakar sa am frane/conducte metalice, ce optiuni am? Am vazut ca e ceva pe Louis la bucata, dar ma gandeam ca exista si ceva solutie mai ortodoxa in care dai modelul mobrei si banu si primesti in schimb furtunele gata P&P...

 

Prima soluție este cea OEM. Exemplarele cu ABS au conducte metalice.

Cealaltă soluție este să cauți pe cineva care vinde așa ceva. Se pot face la dimensiune, mi-am făcut la 800 după ce am înălțat ghidonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar pe fata este cu inserție metalică OEM, pe spate este doar cămașă de cauciuc. Tot de la cei de mai sus mi-am comandat și eu pentru spate furtun Venhill, via service-ul moto. Pe fata am luat și înălțătoare și conducta Touratech. Banjoul de pe fata de langa rezervor este într-adevăr la un unghi mai ciudat însă se găsește și în oferta Venhill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cumpar amortizor spate dakar sau compatibil......

 

al meu e dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cezar de la GRG îmi spunea acum 2-3 săptămâni ca poate sa refacă amortizoarele de Dakar... încearcă un telefon

la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema e cu un amortizor de 116 mii km - nu prea mai e pe treaba lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...