Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Pana la urma am conectat voltmetrul la firul ce alimenteaza pozitia pe spate ( fix la iesire din conectorul de langa cutia de sigurante, acela ce se prinde cu un suport slide).

Din pacate era cam copt firul asa ca la dezizolare sa rupt si a iesit ceva mai "gainerasc"" decat voiam, dar merge..mersi de sfaturi!

Editat de Kez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:17

 

discurile subtiri sunt facute asa ca sa fie cel mai usoare. Am schimbat in ianuarie discul pe fata si cel mai ieftin pe care l-am gasit (mai ieftin decat pe louis ) a fost brembo de la kex83.

Daca schimbati discul aveti grija sa folositi loctite de care trebuie si neaparat sa construiti saibele antizgomot care isi au locul intre disc si butuc. LA bmw sunt ff scumpe. Eu am produs un set din clingherit de 0.5 cu ajutorul unei preducele de la brico si al unei foarfece de la obor (ce daca exterioru nu e cerc perfect). Cu suruburile stranse la cuplu nu mai am zgomot la franare si nici microvibratiile pe care le resimteam fara saibe.

 

Pentru desfacerea suruburilor recomand cu caldura un cleste mops cu dintii bine ascutiti. Hexagonul suruburilor nu permite desfacerea lor mai ales daca nu s-a intervenit pe acolo de multa vreme. Profitati de faptul ca suruburile sunt iesite suficient.

 

Mersi de info.

Am gasit clingerit de 0.5mm cu 19 lei coala 30x50cm.

Pare un fel de carton si are culoarea maro. Sa caut ceva care seamana cu cel verde? Tu sti ce tip de coala ai folosit?

Am intrebat si la bmw bv si cele 6 garnituri antivibratie costa 162 lei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat jocul la supape azi.

Admisie 0.06, ambele. Evacuare 0.27 si 0.35. Ma ingrijoreaza cea de 0.35, recomandat fiind 0.33. In mod normal ca urmare a uzurii supapa, scaun, jocul ar trebui sa scada. Cand creste, poate fi supapa stramba, sau depozit pe scaun. Ramane sa verific compresia ? Avem un aparat de masurat dar este pe bujii de 14. Ce parere aveti? Merge sa mai fac vreo 10.000 km pana la Nordkapp ? Are cineva in Bucuresti un compresiograf imprumut ?

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti, dupa ce ma mancat sa pun un voltmetru (care nu este de vina) cred ca am un scurt undeva. Am mers cam 3 ore, toate bune, cand sa pornewc motorul vad ceva caractere in loc de ceas si liniute in loc de km..lumina slaba in bord si releele bazaie..am scos pe rand sigurantele, am lasat doar partea electrica pt motor, si mereu cand dau sa pornesc face un poc si atat, scade tensiunea pe baterie de la 12.6 la 3v..sunt ceva locatii uzuale unde se rod firele unde as putea sa ma uit? am stat toata ziua sa ii dau de cap si nimic..dau multe beri pentru ajutor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

Ai casuta plina. 0723174700

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

Multumesc, am verificat cablajul, dar pare intact, la contact nu am ajuns deoarece am observat ca am scurt intre bornele bateriei si nu pare treaba de contact (cred). Cand scot 4 sigurante ( de faza surta/lunga, semnalizare, instrumete si pozitii, sunt trei de 7.5A + una de 4A) scurtul de la baterie dispare, dar moto face la fel, tot nu porneste, deci cumva scurtul este inainte de sigurante? Sau poate s-a busit ceva in instalatie, in concluzie, stie cineva un electrician bun, sau mecanic cu experienta in modelul asta de moto, poate a mai intalnit ceva asemanator?

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand ai toate sigurantele scoase ECU si pompa de benzina nu mai sunt alimentate deci nu are cum sa porneasca. Inspecteaza zonele clasice pt scurt - in dreptul reglajului pt amortizorul spate si in zona contactului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

 

Ca si rezolvare da, ai avut dreptate, bateria (Varta) ce avea mai putin de un an a facut un scurt intern si "poc - ul" se auzea de fapt din baterie, deci am scapat ieftin..baterie noua si totul este ok :D

 

Multumesc pentru ajutor, mai ales userului Serban.S cu care am tot vorbit cum ii dau de cap :) !

Editat de Kez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare despre ambreiaj:

 

Si la voi cloncane urat la bagat in treapta 1 si 2?

Un sunet metalic urat de ciocan-pe-nicovala si un scuturat ce il simt pana in ghidon.

Restul schimburilor in sus si jos par ok, fara cloncanit si socuri.

 

Oare nu imi debraiaza complet?

Daca o pun pe stand/cric central, cu motor oprit (la rece) si bag in treapta 1, trag maneta ambreiaj si incerc sa invart roata spate nu misca deloc.

Acelasi test dar nu pe stand (cu roata spate jos), bag in treapta 1, trag ambreiaj si incerc sa o imping, opune rezistenta serioasa dar dupa ce reusesc sa o urnesc de pe loc o pot duce relativ ok de ghidon.

 

Dupa indicatiile din manual, jocul la maneta pare ok (~1.5 mm pana simt arcul ambreiajului).

 

Furca ambreiajului nu reusesc sa imi dau seama daca e pusa ok pe ax. Fara sa trag maneta am vreo 65mm intre furca si suportul cablului.

Manualul zice 47-52 mm intre furca si suportul camesii cablului la momentul debraierii ("the release point").

Dar cum la mine nu pare a debraia chiar si cu maneta trasa la maxim, nu stiu care e punctul de debraiere pentru masurare.

Cel putin cu motorul rece (nu zice in manual ca ar trebui sa fie cald).

post-95535-0-08230600-1523522716_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce placute de frana folositi?

OEM prea scumpe.

Lucas organic nu mi-au placut asa mult.

 

As pune sintered fata si organic spate, Brembo. Puteti recomanda altceva?

Eu am comandat de pe miidepiese.ro placute brembo sinterizate cu 100 lei. Fiind acelasi eteier, poti arunca un ochi acolo. Eu am luat 07BB03LA, dar mai este si terminatia SA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce placute de frana folositi?

OEM prea scumpe.

Lucas organic nu mi-au placut asa mult.

 

As pune sintered fata si organic spate, Brembo. Puteti recomanda altceva?

 

Eu am pe spate Brembo ceramic 07BB02TT si sunt mult mai multumit de ele fata de cele OEM pe care le am avut inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema tipica, folosesti frana de motor combinata cu franele de serviciu mai ales pe coborari lungi, vrei sa scapi de stres - schimbi racordul de frana spate cu unul cu insertie metalica. Ideal este sa aplici ambele metode este mai sanatos pentru tine! Bafta.


» Post actualizat in 12 Apr 2018 20:23

Intrebare despre ambreiaj:

 

Si la voi cloncane urat la bagat in treapta 1 si 2?

Un sunet metalic urat de ciocan-pe-nicovala si un scuturat ce il simt pana in ghidon.

Restul schimburilor in sus si jos par ok, fara cloncanit si socuri.

 

Oare nu imi debraiaza complet?

Daca o pun pe stand/cric central, cu motor oprit (la rece) si bag in treapta 1, trag maneta ambreiaj si incerc sa invart roata spate nu misca deloc.

Acelasi test dar nu pe stand (cu roata spate jos), bag in treapta 1, trag ambreiaj si incerc sa o imping, opune rezistenta serioasa dar dupa ce reusesc sa o urnesc de pe loc o pot duce relativ ok de ghidon.

 

Dupa indicatiile din manual, jocul la maneta pare ok (~1.5 mm pana simt arcul ambreiajului).

 

Furca ambreiajului nu reusesc sa imi dau seama daca e pusa ok pe ax. Fara sa trag maneta am vreo 65mm intre furca si suportul cablului.

Manualul zice 47-52 mm intre furca si suportul camesii cablului la momentul debraierii ("the release point").

Dar cum la mine nu pare a debraia chiar si cu maneta trasa la maxim, nu stiu care e punctul de debraiere pentru masurare.

Cel putin cu motorul rece (nu zice in manual ca ar trebui sa fie cald).

Dupa spusele unui contemporan "asa face toate" :cheers: Este dificil sa pui un diagnostic de la distanta, mergi la un priceputeanu zonal pentru linistea ta sufletesca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

nu e nici de la furtun nici de la placute.

Intr-adevar - franele se pot incinge si ramai fara frana spate dar doar cand sunt folosite abuziv (de exemplu ccobori de pe munte si tii apasata aproape in permanenta fraana spate pentru cativa km). Un sistem de franare in stare buna nu are voie sa faca asta in trafic normal.

 

Problema pe care oai tu poate fi generata de faptul ca placutele nu se departeaza la timp si suficient de usor de disc. Asta e un motiv pt care se pot incingeextrem de mult. (poti confirma daca etrierul e mult mai fierbinte decat ar trebui sa fie inconditiile tale de trafic). Problema e mai evidenta in trafic lent cu franari repetate des - placutele stau apasate aproape permanent intre franari.

 

Inspecteaza in ordine: pedala defrana sa culiseze usor pe surubul ei; pistonul etrierului siplacutele etrierului sa nu fie blocate (impingi cu mana in etrier - treebuie sa apara joc la placute usor. Cauza poate fi piston semigripat, coroziune / mizerie in suportul de jos al placutelor, uzura in pinul de blocaj - placutele taie in el si nu mai culiseaza pe el datorita taieturii) - astea sunt simplu si ieftin de rezolvat.

Daca totul e ok - inspecteaza pompa de frana - dai jos cauciucul de protectie. pistonul trebuie sa coboare imediat dupa ce ii dai drumul si trebuie sa o faca pana la siguranta. Daca nu o face asta e cauza. Problema cunoscuta si des intalnita la modelul ala de pompa de frana chiar daca unii inca nu s-au prins (coroziunea aluminiului datorita prezentei sigurantei de otel produce oxid de aluminiu care e abraziv si de volum mai mare decat aluminiu original - blocheaza pistonul - la inceput cate putin apoi pana nu mai revine deloc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...