ZIDU' Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 vesnicul TPS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Multumesc frumos. Vreau sa rezolv totusi ca imi sta pe creier sa aiba vreo problema . Sa nu-ti stea pe creier ca defapt nu prea are ce...ale tale sunt in stare "perfecta" pot spune, fata de ale mele...care sunt putin crapate si au distantiere din cauciuc. Si apropo...ZIDU', la mine isi facuse joc incat se simteau socuri serioase la accelerat/decelerat, dar s-a rezolvat simplu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 setul meu avea mult peste suta de mii de km si nu avea nimic sesizabil. Am schimbat pt ca mi-a picat in mana un set aproape nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Aprilie 28, 2018 Share Postat Aprilie 28, 2018 Am pus filtru de 4 bari merge foarte bine, bujii Denso iridium ... porneste la sfert. Am uns rulmentii spate si articulatiile de la suspensie unde sunt o gramada de rulmenti cu ace. Unii atinsi foarte putin de rugina. Hai sa spunem ca gasesc rulmentii dar bucsele probabil trebuie sa le comand la BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andriu Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 neata, este vreun posesor de f650 prin vama veche sa ajute la aerisirea unui radiator? 0745788299 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 Recent am schimbat socul spate, arcurile din furca si am gresat rulmentii de la bascula si de la soc. Cateva impresii si poze pentru curiosi: am pus arcuri progresive de pe louis, se vede in poza cat de mult se compactase cel oem > furca e mai ferma acuma si motorul incarcat nu se lasa jos ca o dacie la ignat suspensia spate am ales sa pun un soc TFX cu preload. cel oem era ok pt 1 pers + topcase dar cu pt mine +pasagera + 3 cutii givi maxia de 52L pline se lasa prea mult de mult > inca imi notez preload/rebound in functie de incarcare sa aleg setarile bune, oricum schimbare in mult mai bine ca sa scoateti socul de la locul lui trebuie sa desfaceti surubul de sus. acesta este intr-o gaura in rezervor si va trebuii sa puneti motorul pe cricul central, sa desfaceti suruburile de la cadrul spate de jos si sa le slabiti pe cele de sus, apoi sa legati cu ceva cadrul spate de ghidon - e f stabila motocicleta asa. socul a venit fara filet la prinderea de jos ca cel oem. am comandat un surub identic cu cel de sus si o piulita identica cu blocare (se vede in poze, e ovalizata la capat). am luat surub oem pt ca e material 10.9. a fost 45 lei surub+saiba+piulita la bavaria aveam un pic de rugina la rulmentii de la bascula. garniturile galbene, care sunt din ceva spuma/burete, erau crapate si de aceea cred ca a intrat apa si a ruginit un pic. rugina de pe bucse am dat-o jos cu burete de vase, cu partea verde si cu mult wd40. rulmentii i-am curatat cu brake cleaner si am gresat cu vaselina noua, mult mai multa decat ce pusese bmw acolo rulmentii de la bascula au ace in cusca, iar cei de la soc sunt doar ace - grija sa nu le pierdeti am schimbat doar garniturile de spuma (4 buc in total) surubul de la bascula a iesit dupa 2 ore de munca. rabdare + brat de 50cm + wd40 + ciocan de 1kg + extensie de cheie sa bat in capat. surprinzator cate de usor se misca bascula si cat de greu a iesit surubul. o sa curat mai des aici. Poze: » Post actualizat in 29 Apr 2018 08:22Despre TPS, ICV, FI si ISTA/GS911 Motorul meu acum 2 ani incepuse sa se chinuie f mult la pornire la rece. In mod curios cand sunt la mare si e cald si fumos porneste din prima la rece, doar la Brasov nu ii place Dupa ce am primit ajutor de la smar2, m4v3rick si ceilalti care au raspuns pe forum (le multumesc inca o data), am scanat cu un GS911 si am gasit ca am o eroare pe ICV. Apoi mi-am cumparat un cablu VAG si cu 3 sarme colorate si kitul de ISTA am gasit eroarea asta si pe laptopul meu. Am desfacut corpul injector pentru curatare si era foarte murdar - vezi pozele Dupa curatare am resetat din soft ICV-ul si i-am facut calibrarea cum scrie in manual. Acum la mare porneste tot din prima dar la Brasov, cat motorul e rece, porneste la prima sau a 2-a cheie (cam 50%-50%) TPS-ul l-am masurat in afara circuitului cu un multimetru. Se misca cursiv iar rezistivitatea se schimba tot cursiv in timpul cursei. Asta e ultima piesa pe care as incerca sa o schimb sa vad daca rezolva definitiv probleme de pornire la rece, dar e un pic cam scumpa si m-am obisnuit ca mai porneste si la a 2-a cheie. Poze pentru curiosi ICV murdar ICV dupa curatare Injectorul Eroarea Reset adaptation values TPS-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 Salutare all.@iridiu192 fff bun review-ul tau cum ai facut servizare prezentata mai sus,de RETINUT. As avea o intrebare legat de problema relanti-ului ca la rece nu sta .Din discutiile avute cu un amic imi zicea ca senzorul de temeperatura de pe motor cod 13621703993 care are 4 pini are 2 functii una de a da comanda la ventilator cand se incalzeste mototrul iar a2a functie este de a da comanda la clapeta si a tine motorul turat la rece,Daca stie careva ca ar fii aceasta problema ca sa cumpar acel sonzor .Va multumesc pt atentie si astept un sfat de la voi. !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 1, 2018 Share Postat Mai 1, 2018 (editat) https://www.f650gs.crossroadz.com.au/EngineSensors.html pt senzorul de temp de pe motor cica ar fi folosite doar 2 fire de la 1 singur senzor din cele 2 si controleaza ventilatorul. la pornire senzorul de temperatura de aer mi se pare mai important. dar nu prea am citit sa fie probleme cu el. de obicei lumea zice ca a fost de vina TPSul, ICVul, contacte... pt idle si stalling. The Intake Air Temperature sensor (IAT)monitors the temperature of the air entering the engine. The engine computer (PCM) needs this information to estimate air density so it can balance air air/fuel mixture. Colder air is more dense than hot air, so cold air requires more fuel to maintain the same air/fuel ratio. The PCM changes the air/fuel ratio by changing the length (on time) of the injector pulses. Editat Mai 1, 2018 de iridiu192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Mai 1, 2018 Share Postat Mai 1, 2018 Salutare revin cu solutionarea problemei cred eu ca este rezolvata dupa ce am facut si o tura de vreo 350 km in zona de Vest Tm-Arad, Ineu etc.Pornirea asdimineata perfecta la prima cheie turat in 2000,nu am apucat sa se incalzeasca pe drum a murit de 2 ori la 2 semoafoare,dupa care toata ziua a stat perfect la relanti fara sa am fluctuatii de turatie,Servizarea am facut-o Luni fiind liber si am curatat motorasul pas cu pas,corpul de admisiea cu clapeta fara sa il dau jos,am incercat sa il pornesc si nu a stat la relanti deloc .Dupa ce am suflat cu spray de contact pe senzorul din galerie acel INTAKE AIR TEMPERATURE pot sa zic ca a stat la relanti dar cu o mica ezitare,Dar in principiu am sa caut in zona TIMISOARA ARAD daca est careva si are posibilitatea sa imi faca o diagnoza la motor adica daca detine acel GS911 parca care citeste erorile. Atasez poze mai jos cu ce am demontat.cu ocazia servizarii am reusit sa montez si un toolbox de scule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 (editat) Mno, is nervos! Dak'u meu tocmai mi-a papat bateria - sindrom moarte subita. Scadea sub 9v la buton start; claxon avea, farul se aprindea. Pornit inpins, ajuns cumva cu el acasa. Dat bateria jos sa o pun la resuscitat - era fierbinte rau - d'abia puteai tine mana pe ea. Asta dupa doar juma de ora de trafic oras, la 26 grade afara - ventilatorul intrase in ture de cateva ori. Lasat peste noapte la incarcat, dimineata arata full (12.7v dupa ce am luat-o de pe smart charger). Pus pe motor, buton, si nimic. nu invarte. Scadea iar sub 10v. Deci moarta bine. Fuga la magazin, baterie noua, pornit ok. Verificat incarcare la magazin pt garantie - 14 la relanti - 13.8 la 3k ture cu faza scurta si motor incalzit. Totul ok. Si apoi, in oras, stand la semafor vad ca scade la 12.4-12.6v cand intra ventilatorul. Creste iar la 13.8 dupa ce se opreste ventilatorul. Acum ... stiind ca in oras la peste 25 grade, cam juma timp ventilatorul e pornit, inseamna ca nu prea are cand sa se incarce bateria. Din ce stiu, cu toti consumatorii, la relanti ar trebui sa am peste 13.8v. Ce sa fie? Ventilatorul se invarte liber, usor, nu e blocat. Releul de incarcare? Sa nu scoata amperajul pt toti consumatorii? PS1. Bateria decedata venise cu motorul cumparat anul trecut. Vanzatorul mi-a zis ca e ca noua, doar ca a stat nefolosita vreun an. PS2, cu gandul la ce fierbinte a fost bateria cand am dat-o jos de pe motor, am izolat-o cu ceva termoizolator de ~3mm. Nu stiu daca ajuta mult, dar am zis sa incerc. Editat Mai 2, 2018 de titi.dudu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 nu izola bateria. oricum e prost pozitionata la motorul asta si se usuca repede. la mine completam cu apa o data cam la 2-3 luni. acum am baterie cu gel de la JMT si de 1 an juma nu i-am mai facut nimic si merge ok. ventilatorul nu porneste din cauza temp de la baterie (unde nu are senzor) ci porneste cand se incalzeste antigelul peste 102C. ventilatorul porneste des in oras sau cand mergi cu viteza mai mica chiar si sub 20C afara bateriile care ajung sub 10V au electrozii stricati. chestia cu 'resuscitarea' este doar temporara. nu am masurat niciodata cu ventilatorul pornit dar fiind motor electric de putere si cu impedanta mica pe bobina este forte posibil sa ai o cadere mare de tensiune cat timp ventilatorul este pornit. m-as astepta totusi sa am peste 13V cu el pornit dar sigur mai putin decat atunci cand e oprit. Deci, as da jos izolatia aia de pe baterie acum si as observa motorul in continuare. Probabil ai avut o baterie terminata (mai ales daca a stat 1 an degeaba cu electrolit in ea) iar acum e totul ok » Post actualizat in 02 May 2018 19:15 Am masurat azi tensiunea pe baterie cu motorul pornit cand porneste ventilatorul. Am o baterie JMT cu gel pe care am montat-o pe 6 martie 2017. Tensiune: 13.2V - dupa o zi de repaos, inainte de pornire motor 12.4V - dupa contact cheie cu motorul inca nepornit 11.2V - spike cand porneste electromotorul 14.5V - cu motorul pornit si la relanti 14.2V - cu motorul pornit la 3000RPM 13.8V - cu motorul pornit si ventilatorul pornit Cadere de tensiune la pornire ventilator 14.2 - 13.8 = 0.4V (un pic mai putin decat ma asteptam) Am dat jos si senzorul de temperatura aer de pe admisie. Acesta este un thermistor simplu. Am masurat rezistivitatea cu un multimetru bun si cu senzorul scos din circuit. Nu este o dependenta liniara. Temperatura a fost masurata cu un senzor destul de prost +/- 10C, dar bun sa imi fac o idee daca functioneaza bine. -10C > 18kohm +25C > 4.5kohm +35C > 3.3kohm +70C > 0.8kohm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Voltmetrul e conectat direct pe baterie? Altfel masoara cu tot cu caderea de pe fire, care poate fi substantiala cand merge ventilatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 voltmetrul este un JMT bluetooth si este conectat direct pe bornele de la baterie. tensiunea este identica cu cea masurata cu un multimetru bun pe borne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Jhon 17 am o nedumerire .Am montat si eu voltmetru si m-am legat de firele de la becul de pozitie,pt a avea permanenta pe el doar cand pun contactul.Intrebarea mea este e normal asa ?Pt ca el in timp ce merg arata 13,6 la relanti se duce pina in 13,8.In mod normal ar trebui sa arate intre 13,8 -14,2 Ms mult si astept un rasp pt a dormi linistit noaptea....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 N-ai decat sa masori pe borne si sa compari cu ce arata voltmetrul! N-am cum sa ghicesc ce cadere e pe firele tale (eu am o priza legata pe pozitie, daca infig acolo voltmetru arata cu 0.3-0.4V mai putin decat la borne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Ok multam mult am sa verfic asa cum ai zis tu ,sincer si eu m-am gandit ca posibil sa nu indice corect voltmetrul chinezesc. am sa revin dupa verificari...cu detaliii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Voltmetrul ar trebuii montat pe bornele bateriei ca sa masori cat mai exact. Sa calculezi aproximativ caderea de tensiune poti folosii un calculator online ca asta: voltage drop calculator Pe un cablu de cupru cu diametru de ~0.5mm AWG24 cu o tensiune de alimentare de 14.4V, curent continuu, la o distanta de 1 metru si un consumator de ~60W = 4.3A, vei avea o tensiune masurata de ~13.68V. Bine e greu de aproximat, mai ales ca mai ai si mufe intre fire care complica lucrurile. Ideal ar fi sa montezi cat mai aprope de bornele bateriei si pui un intrerupator si o siguranta pe fir pentru voltmetrul tau Sau il lasi unde e si sti ca daca ai pozitia aprinsa e un pic mai mare tensiunea decat vezi tu pe el. Oricum problema reala o sa fie cand o sa vezi pe afisaj <12V sau >15V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 (editat) Mda, dar calculatorul online nu stie ce o mai cadea si prin comutatoare, ca pozitiile trec cel putin prin contact (la alea mai vechi si prin buton separat) si mai poate "ramane" si pe acolo ceva. Daca trece si farul se mareste caderea cand il aprinzi si pe el sau cand aprinzi faza mare (60 vs 55W). Editat Mai 2, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 3, 2018 Share Postat Mai 3, 2018 @Iridiu merci de masuratori, ma ajuta. E clar ca am ceva buba pe circuit. Am verificat statorul alternatorului, fiecare faza are 0.3 ohmi si nu au atingere la masa - pare ok. Am curatat mufele cu spray contact cleaner. Masurand legatura la masa a alternatorului am avut o surpriza - 2.8 ohmi - prea mult! E cablul acela gros care e prins cu un surub Tx30 pe blocul motor chiar in spate la mufa alternatorului. Deci intre borna (-) a bateriei si capatul cablului de pe blocul motor sunt 2.8ohmi... Trebuie sa-l urmaresc pe unde are contactul aiurea. Voltmetrul de pe bord l-am legat la circuitul de pozitie. Dar l-am 'etalonat' cu un multimetru conectat direct la borne si am vazut ca arata cu ~0.3v in minus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 3, 2018 Share Postat Mai 3, 2018 Senzorul meu de aer este OK. Atasez specificatiile de la BMW pentru acest senzor: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Aveam de gand sa ma bag si eu la oase dar le las pentru la iarna ...sau poate peste o luna cand tre sa schimb oloiu. In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze » Post actualizat in 09 May 2018 17:39 » Post actualizat in 09 May 2018 17:44 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Intrebasem si eu de cloncaneala in urma cu 2 pagini... Se pare ca 'asa face toate' Am facut o incercare cu furca ambreajului, am dat-o in spate un dinte ca sa corespunda cu valorile din manual dar fara prea mult rezultat. Parca e ceva mai ok la tras in a 2-a si nu mai sare asa des din viteza la pornire de pe loc la cald. Te obisnuiesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze Cum zice și colegul mai sus, așa face toate Se mai schimbă tonalitatea în funcție de uleiul folosit, dar de scăpat nu scapi. Pozele sunt de pe Semenic, sau confund eu locul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 A mea nu sare din viteza. Daca nu sunt ferm, cloncane cand o bag din N in 1 , in rest nimic anormal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDX Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Nici a mea nu sare din viteză, dar la trecerea din N în 1 cloncăne indiferent de cum apăs pe levier. P.S. - Are cineva de vânzare o scăriță de pasager, cea din dreapta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.