Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Asta-i fix pu@@. Mie mi-a voblat ghidonul pe o distanta foarte lunga(in timp ce eram in accelerare) si nu s-a oprit pana nu am inchis gazul si am apasat si eliberat succesiv frana fata de 2-3 ori. Asa ca nu stii pana nu patesti, iar cand patesti, numai instinctul te mai ajuta. Nu ce ai citit pe forum.

yep....me too...dupa ce am lasat gazul, deoarece ma speriasem, eram pe la 180 in capatul lu' a 2-a...si a smacit tare rau st dr...de cateva ori si am lasat gazul(defapt mi-a sarit mana de pe ghidon) s-a potolit...era in mai anul acesta la concurs de accelerare pe 400m ...tind sa cred ca daca nu aveam amortizorul de ghidon o puneam bine de tot...pe toata lungimea aeroportului... :cheers: ;)

Editat de daniela_ciurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am scapat de un voblaj dupa ce am accelerat, deci functioneaza. (Numai cand ghidonul se misca frenetic nu toata motocicleta.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) nu sunt profesor

2) este un voblaj puternic din care nu prea vad cum ai putea sa iesi ... probabil bulan

3) nu e vb de voblaj aici ci de BUALN EXAGERAT

4) iar nu e vb de voblaj ... pur si simplu sare de pe asfat si pica cu roata stramba ... apoi topaie ca un iepuras

6)hehhe ... esti comic

vb ca acceleratia te poate ajuta ... daca citesti ce am scris ai sa vezi ca nu am zis a gata, bagi mana in gaz si ai scapat ... exista voblaje dib acer nu scapi si gata ... eu unu am scapat dintr-un voblaj bagand mana in gaz ... deci nu e vb de vb din auzite

numai bine

 

Referitor la pct 4....."topaie"...ala nu e voblaj????adica motorul face miscari bruste stanga dreapta din articulatia ghidonului.

Cauza inceperii este intradevar aterizarea stramba.Cauze la voblaj pot fi multiple.

INSA daca voblaj este atunci cand se misca doar furca fatza iar zdruncinatura nu afecteaza si partea spate inseamna ca eu nu am vazut nici un voblaj si as fi curios cum arata unul...

Datzi careva definitia miscarii DOAR A FURCII FATZA in mod violent stanga dreapta

Si definitia miscarii vioente A INTREGULUI MOTOR stanga dreapta.....

Poate atunci cand din diferite cauze zdruncinatura cuprinde intregul motor,si se zbate in stanga si in dreapta inclusiv lichidul din etriere nu e voblaj.Poate e alt termen.

Ce termen are chestia aia cand motorul face cateva miscari stanga dreapta si isi arunca pilotul din sa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la pct 4....."topaie"...ala nu e voblaj????adica motorul face miscari bruste stanga dreapta din articulatia ghidonului.

Cauza inceperii este intradevar aterizarea stramba.Cauze la voblaj pot fi multiple.

INSA daca voblaj este atunci cand se misca doar furca fatza iar zdruncinatura nu afecteaza si partea spate inseamna ca eu nu am vazut nici un voblaj si as fi curios cum arata unul...

Datzi careva definitia miscarii DOAR A FURCII FATZA in mod violent stanga dreapta

Si definitia miscarii vioente A INTREGULUI MOTOR stanga dreapta.....

Poate atunci cand din diferite cauze zdruncinatura cuprinde intregul motor,si se zbate in stanga si in dreapta inclusiv lichidul din etriere nu e voblaj.Poate e alt termen.

Ce termen are chestia aia cand motorul face cateva miscari stanga dreapta si isi arunca pilotul din sa?

 

 

Tot voblaj ii peste tot; normal ca daca ghidonul incepe sa se miste stanga dreapta, din cauza fortei centrifuge (sau centripete? nush ca la ora aia de fizica am chiulit, ma dadeam cu motoru) a rotii din fata, miscarea se transmite intregului motor; ia matale o roata de bicicleta din fata si tine-o in maini de ax, pune pe cineva sa o invarta tare si apoi incearca sa o misti si o sa intelegi ce am vrut sa spun.

 

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot voblaj ii peste tot; normal ca daca ghidonul incepe sa se miste stanga dreapta, din cauza fortei centrifuge (sau centripete? nush ca la ora aia de fizica am chiulit, ma dadeam cu motoru) a rotii din fata, miscarea se transmite intregului motor; ia matale o roata de bicicleta din fata si tine-o in maini de ax, pune pe cineva sa o invarta tare si apoi incearca sa o misti si o sa intelegi ce am vrut sa spun.

 

Cele bune.

aha....deci se transmite intregului motor.....mda....si oare de ce nu am eu curaj sa trag de gaz??ca doar pe forum asa scrie ca se face....

 

Io nu ma mai chinui....trageti fratilor de gaz ca doar e viatza voastra.Indiferent care e cauza voblajului DATZI GAZ!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai des intra in voblaj(si inevitabil) cand esti aplecat in viraj, accelerezi ca sa iesi din viraj si nimeresti o futui groapa masii, si asta pt ca roata de fata e descarcata, prinde denivelarea in unghi si se smuceste, cel mai bine e sa incarci fata, cum vrei tu........

 

edit: o sa incerc sa vin cu un articol tradus de pe undeva si scris de aia care au studiat problema stiintific

 

voblajul, este un cuvant folosit pt a descrie o oscilatie rapida (4-10hz) a roti(lor) de directie a unui vehicul restul de cele mai multe ori ramanand neafectat. Vehiculele care pot avea aceasta oscilatie sunt motocicletele, bicicletele skateboardurile si in teorie orice vehicul cu un singur punct de sprijin al rotii de directie,si suficienta libertate a acestora, acestea nu includ majoritatea autoturismelor, desi,cele cu arcuri elicodiale(coil sprung) cu track bar preum jeep wj, xj, zj si tj cu suspensii after-market s-ar putea sa aiba aceasta problema, care este aproximativa cu cea observata la caruturile din super-market precum si la trenul de aterizare al avioanelor

 

La motociclete

 

voblajul incepe la o accelerarea poate chiar minora inspre lateral a rotii. forta de repunere este aplicata in paralel cu accelerearea acesteia spre lateral, astfel roata se intoarce in cealalta parte repetand astfel procesul. daca amortizarea la directie este insuficienta procesul poate continua pana la esec total, frecventa oscilatiei poate fi schimbata prin schimbarea vitezei de inaintare, facand motocicleta mai rigida sau mai usoara, sau crescand rigiditatea directiei, unde pilotul este principala componenta. Desi voblajul poate fi remediat cu usurinta neremedierea acestuia poate duce la cazaturi grave.

 

Deoarece frecventa voblajului este independenta de viteza motocicletei, fortele giroscopice sunt total neesentiale. Cele 5 mari influente asupra voblajului sunt rigiditatea laterala a cauciucului din fata, amortizorul de ghidon, inaltimea centrului de greutatea, distanta centrului de greutate fata de roata din spate, si rigiditatea la viraje a cauciucului din fata.

 

se poate gasi un studiu asupra voblajului si altor probleme asupra vehiculelor pe 2 roti la linkul ttp://www.dinamoto.it/

 

sursa wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble

 

 

sfaturi pt iesirea din voblaj

1.Nu incercati sa accelerati ca sa iesiti din voblaj, asta va face motocicleta si mai instabila, in schimb prindeti ferm ghidonul si nu incercati sa va luptati cu voblajul

2.Inchideti usor acceleratia, nu folositi franele asta poate sa faca voblajul si mai agresiv

3.Pozitionativa greutatea cat mai in fata si mai jos cu putinta

4.Trageti-va pe marginea drumului cand este sigur si remediati problema

sursa e how

http://www.ehow.com/how_7889_handle-avoid-wobbling.html

 

 

sper ca asta sa clarifice oarecum situatia

Editat de Ra964
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pasbogdan

 

omule, nu am relatat din citite pe forum sau din alte surse de pe net, pur si simplu asta am facut. la primu voblaj facut dintr o tentativa de wheelie, adevarat ca n am reactionat atunci, o alta situatie de genu a fost cand m am trezit cu o coloana oprita la trecere, m am speriat am blocat spatele am mers ceva cu spatele blocat, am ajuns intre bordura dupa partea stanga a sensului de mers si masina oprita, dupa ce am vazut ca am trecut am deschis gazul smucitura provocata de redresarea motorului aproape ca te arunca din sa, am avut noroc ca nu a fost nimeni in fata mea pe trecere atunci. experiente de genu filmuletelor pe care le ai postat tu nu cred ca o sa am vreodata si nici tu. aleas fix de la isle of man unde se stie de felul in care se alearga acolo.

 

LE : nu a zis nimeni ca din orice voblaj se poate scapata doar ca dai gaz.

Editat de OKN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ma enerveaza e faptul ca toata lumea vb din citite si din auzite

eu unu urmaream ep Eurosport cursele de motoGP ... acolo am vazut ca spre finalul cursei mai toata lumea facea voblaj l aiesirea din curba ... si ghici cum se redresau ??? ai ghicit ... prin accelerare si usurare a fatei .. adica ruperea aderentei pe fata ... eu unu am aplicat asta cand am patit-o ... e adevarat ca voblajul meu a fost usurel ... nu a fost cine sie ce ... dar a fost voblaj .... ideea de baza e faptul ca am reusit sa o scot al capat accelerand PUTERNIC SI BRUSC .. fata s-a usurat, aderenata fata fiind aproximativ zero .. de aici reiese ca voblajul nu a mai continuat deoarece (e cunoscut faptul ca roata fata e cea care produce voblajul) fata nu mai avea aderenta

umai bine

PS: nu am vrut sa intru in nici o discutie in contradictoriu sau faze de genul asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ma enerveaza e faptul ca toata lumea vb din citite si din auzite

eu unu urmaream ep Eurosport cursele de motoGP ... acolo am vazut ca spre finalul cursei mai toata lumea facea voblaj l aiesirea din curba ... si ghici cum se redresau ??? ai ghicit ... prin accelerare si usurare a fatei .. adica ruperea aderentei pe fata ... eu unu am aplicat asta cand am patit-o ... e adevarat ca voblajul meu a fost usurel ... nu a fost cine sie ce ... dar a fost voblaj .... ideea de baza e faptul ca am reusit sa o scot al capat accelerand PUTERNIC SI BRUSC .. fata s-a usurat, aderenata fata fiind aproximativ zero .. de aici reiese ca voblajul nu a mai continuat deoarece (e cunoscut faptul ca roata fata e cea care produce voblajul) fata nu mai avea aderenta

umai bine

PS: nu am vrut sa intru in nici o discutie in contradictoriu sau faze de genul asta

 

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar ce vezi tu la sfarsitul curselor de GP nu se cheama voblaj, ci pur si simplu derapaj. Si ideea e, atunci cand derapeaza sa mentii gazul ptr ca cauciucul recastiga aderenta datorita inclinariii ... apoi poti accelera linistit. Dar daca accelerezi brusc in momentul accela, sunt doar 2 var. Ori pierzi spatele din prima si fuge spre exteriorul curbei, ori pierzi spatele intr-un mic mare voblaj, ai ghinion si faci un highside si te trezesti zburand peste ghidon.

Dar poate n-am vazut eu ce-ai vazut tu la tv....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar ce vezi tu la sfarsitul curselor de GP nu se cheama voblaj, ci pur si simplu derapaj.

serios??? eu nu ma refer la faza cu fugitul spatelui ... e cunoscut faptul ca una din cauzele voblajului este si uzura pneurilor ... nu ma intreba de ce sau care e mecanismul ... dar pe final mai toata lumea vobleza la iesirea din curbe ... incetisor dar vobleaza ...

Editat de Roockie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am dat search inainte, dar nu am gasit nimic concludent pentru ce imi trebuie, asa ca, there goes:

 

Am un cb500. L-am busit acum ceva vreme. Furca stramba&shit. Acum vobleaza. Cum:

- daca dau drumul la ghidon, la viteze intre 40 si 120, si turatii destul de mari (vibratii pe masura)

- daca o duc intr-a 6-a la relanti (am cam 50 la ora) merge umpic ondulat, dar pot sa o corectez din c*r :) fara mari neplaceri

- uneori, cand iau curbe cu viteza cam mare si pe drum ondulat, are tendinte sa vobleze dar daca tin ghidonul ferm nu o ia din loc

- nu merg tare, ca de cand am cazut sunt mai... circumspect sa zicem :blink: dar in linie dreapta (gen DN, autostrada) o mai ard pe la 150. Aici nu face fitze. Merge unsa. Daca dau drumul la ghidon nu vobleaza imediat, ci incepe sa vobleze pe masura ce scade viteza sub 130.

- daca tin mainile pe ghidon nu e nici o problema la nici o viteza.

 

Acum am inteles ca e din furca si ca mobra nu o sa mai fie ca in tinerete si ca sa o vand, dar, nu am de gand sa o dau vreunui incepator si sa nu inteleaga ce se intampla si sa-l am pe constiinta. Nu de alta dar nu prea mai am loc :laugh:. Si nici nu o dau pe 1000. Nu am bani nici sa schimb furca, iar una la sh probabil are fix aceeasi problema.

Cu toate astea, i-as pune amortizor de ghidon daca ar aduce vreo imbunatatire notabila. Gen sa nu mai vobleze cand iau mainile de pe ghidon. Si daca costa rezonabil :)

 

Deci, opinia voastra conteaza :laugh:

eu zic ca, atunci cand ai pocnit-o i-ai strambat si cadrul, nu numai furca. incearca sa vezi, cumva, macar daca rotile calca urma pe urma. acelasi lucru il am si eu la cx, a fost pocnita in fata, furca indoita rau, dar indoit si cadrul, indoit vizibil. rotile nu-mi calca urma pe urma. intre 80 si cam 120 km/h, daca iei mainile de pe ghidon face ca o masina de slefuit. daca pui un amortizor de ghidon nu cred ca vei rezolva ceva. vezi ca e un topic pe aici ceva cu sudura in argon si alte reparatii. nenea ala indreapta si cadrul, are prese pentru asa ceva. saptamana viitoare, daca voi avea timp, voi incerca si eu sa merg la nenea asta.

 

LE: uite aici topicul respectiv: /index.php?...t=0&start=0

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-a sarit un prost in fata din stanga,m-am speriat ,am tras stanga si frana fata => voblaj de toata frumusetea din vasta mea experienta de max 2 luni de atunci am continuat cu frana usor si si srans motorul in brate cum nu am strans pe nimeni si spre norocul meu nu am cazut (adica ma iertat) Ideea e ca daca ii dadeam gaz cu siguranta aveam CEL PUTIN maini, picioare rupte pt ca traiectoria mea era pe marginea strazii (si chiar nu puteam sa o controlez) unde erau parcate masini

Ca si concluzie dupa mine la fiecare voblaj trebuie reactionat diferit pt ca situatiile sunt de fiecare data diferite, eu am scapat fara sa pun nici macar frana spate dar asta sa numit norocul incepatorului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiam ca si spatele poate intra in voblaj. si nu vorbesc despre derapaj, vorbesc despre asa numitul efect "fish tail" sau "tank slapping". este cand roata din fata se poarta normal dar roata din spate joaca de la stanga la dreapta... in cazul asta e o prostie sa accelerezi. astfel pui greutate pe roata din spate, ea prinde aderenta si daca ai ghinion si nu e in pozitia buna, te smuceste si probabil pici.

 

insa derapaj si voblaj sunt chestii foarte diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnu profesor,asta e voblaj?

 

Si o ultima intrebare....

Cum se numeste asta,si cu ce ajuta"accelerarea pentru a descarca fatza"????????????

 

Am mai explicat dar lumea o tot da cu acceleratul.....

Asta e pur teoretic,si ar functiona doar cand NUMAI FURCA fatza ar fi implicata si nu ar tremura tot motorul.

 

 

Sau mai bine apasatzi butonul mic de pe tastatura si automat jocul va iesi din voblaj...

Nu ca as fi eu mare experimentat,dar unii vorbesc din auzite de pe forum,de la prietenii campioni"pe sate"la wheelie si reproduc si sustin cu tarie ca"ASA ESTE!!!!"

Daca ar fi unul"patzit" :) as zice.....

 

Domnule elev,

La filmul pe care ni l-ai dat v-ati uitat?

Tema de casa:

1. Despartiti filmul in cadre.

2. Aflati cite cadre pe secunda are filmul.

3. Aflati informatii despre lungimea motocicletei. ( Pt a avea un reper de distanta).

4. Alfati v0 a motocicletei.

5. Aflati derivata vitezei in raport cu timpul a motocicletei de la inceputul voblajului.

6. Aflati derivata frecvrentei de oscilatie in raport cu derivata vitezei.

7. Confirmati/infirmati corerlatia intre frecventa de oscilatie in voblaj in raport cu viteza de inaintare.

8. Veniti cu concluzii personale bazate pe acest studiu de caz, si pe un numar par de alte cazuri, dintre care jumatate salvate iar jumatate nu. (Asta pt a "vota", in cazul in care rezultatele nu sint concludente).

 

Din ce vad eu din film, la viteza aia, daca ala frina, raminea o tura in urma, dar el aproape ca-i depasea pe ceilalti doi, in voblaj. Oricum, astea-s impresii, astept referatul.

 

PS:

Prin "motocicleta" intelegem motocicleta implicata in voblaj.

Voi lipsi la corectarea corigentei, rezultatele le veti afla cind ma intorc. Succes si spor la treaba.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ala de care zici tu nu e voblaj scuza-ma ca iti zic, am scris ditai articolu sus, speram sa se clarifice treburile

daca tu crezi ca eu nu stiu ce e ala voblaj si ce e ala derapaj atunci nu are sens sa mai scriu ... pt ca orice as scrie tu ai zice imediat: " asta habar nu are ce e ala voblaj ... hahaha .. ce prost ... incurca derapajul rotii de pe spate cu voblajul" ... derapajul e un lucru iar voblajul este alt lucru ... tu chiar crezi ca nu stiu ce e ala voblaj ... iar in filmuletul ala in care ala topaie in toate directiile NU E VOBLAJ e pur si simplu "iepurasul pe asfalt" ... ai copiat/tradus nitamai articolul care spune ce??? spune ca topaitul cu roata stramba se numeste voblaj??? pffffffffff ... am zis cam tot ce am avut de zis ... am patit-o si am scapat bagand mana in gaz ... evident lucrul asta se pare ca nu merge intotdeauna ... dar eu unu asa am scapat .... bine corelat si cu faptul ca ce am patit eu nu era cine stie ce voblaj si nici viteza nu era mare ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am problema asta....la mine vobleaza doar la franare......acum nu am cum sa gasesc furca ca e inchis in italia la cimitire...in septembrie sper sa gasesc una in italia.....sunt foarte ieftine piesele la cimitire acolo

 

sefule ! vezi ca schimbi furca degeaba ,daca vobleaza doar la franare ,n-ar fi logic sa fie discurile cu problema ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am luat si eu unul, cel mai puternic de pana acum din cauza unor damburi in asfalt la aprox 160. Instinctiv am redus gazul si si-a revenit. Amplitudinea miscarii stanga dreapta la ghidon era peste jumatatea cursei maxime si cred ca a durat vre-o 4 sec. Nu stiu cat mi-ar trebui sa fiu in stare sa accelerez brusc si in forta ca sa accelerez in timpul unui voblaj si nici nu imi vine sa incerc. Ca si in derapaj la voblaj nu cred ca bruscatul poate fi o solutie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca depinde mult si de motocicleta. Mi-au dat niste colegi o porcarie veche turbo sa merg cu ei la o plimbare. Mi-au zis clar cand dai de damburi la viteza vibreaza ghidonu' NU PUNE FRANA, NU STRANGE GHIDOANELE, i-si revine singura. Zambeau. Ei aveau numai sportane.

Am plecat pe niste drumuri superbe, nici o problema - motoru' se conducea incredibil de usor. Cand ne-am intors, am luat-o pe autostrazi si bulangii dadaeau goarna. La denivelari se intampla ce ziceau ei. Eu repetam in minte NU PUNE FRANA, NU STRANGE GHIDOANELE. Am ajuns intreg. Motocicleta avea furca foarte verticala - foarte manevrabila la viteze mici - mai ales pe curbe, dar la viteze mari vibra ghidonu' si 300 m dupa un hop (fara sa se miste simtitor restul motorului

Una din cele mai tampite experiente.

 

Ieri am pus pe mosilor o frana cu scart (numai cu fata), in timp ce scartaia usor roata, am dat de un damb. S-a blocat roata si s-a dus brutal ghidonu' maxim stanga - motorul mergea drept. Am dat drumu' la frana imediat, si s-a indreptat singura roata. A scuturat putin tot motoru', si nu s-a intamplat nimic.

Motoru' a facut ce a vrut el, dar a facut bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ÂŞi mie îmi făcea fața ca la nebuni (pe dale de beton), din cauza denivelărilor. La fiecare trecere făcea groaznic, pe la 100, 110. Am întrebat un meseriaÂş ce să fac Âşi mi-a zis să accelerez mai mult, Âşi liniar. Se ridică fața un pic Âşi dispare efectul. (între timp am mai strîns Âşi rulmentul de jug puțin pe post de amortizor de ghidon :) :blink: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si cu motoru' meu probleme (pe curbe) nu avea ulei in furca - s-a rezolvat

cea mai buna cale de a scapa de fenomenul asta e sa maresti unghiul axei de virare a rotii.

tine si la masini si la moto si la bicle si la caruturi de supermarket

aia la motogp or avea amortizor pe ghidon? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu. eventual la sbk, dar la gp nu cred ca au. asfaltul e perfect pe circuit, ce mai vrei :)...

glumesti? le au pe cele mai avansate. Nu are legatura doar cu calitatea asfaltului. E vorba in primul rand de geometria radicala a trenului fata, de faptul ca se usureaza teribil fata cand deschid baietii gazul la iesirea din viraje, etc...exploatarea agresiva a motoretei impune folosirea amortizorului de ghidon. Tankslapper-ul are ca principala cauza reasezarea rotii fata pe asfalt nealiniata cu restul bicicletei, dupa o descarcare violenta prealabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...