vis-a-vis Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Acum 14 minute, yglos a spus: Plasa radiator este in primul rand pentru insecte, nu pentru pietre. Cred ca ai vazut la masina cat de greu cureti orificiile infundate de insecte vara. Total inutilă și paravan pentru fluxul de aer. Acum 15 minute, yglos a spus: Pe ambele le consider greutate in plus si bani dati degeaba. Atata vreme cat ai barele de suporti cutii bagaje montate, pe ele va cadea mobra si pe coltul ghidonului. Crash bar nu e de folos vreodata, decat daca il faci atat de mare ca la mobrele de scoala, ceea ce este inestestic si ineficient. Eu unul ma loveam tot timpul cu genunchii de ele la scoala, un lucru foarte prost si neconfortabil. Mult mai important este scutul motor, mai ales pentru mizeria care iti intra pe acolo. Bine că inventezi tu altă apă caldă Crezi că toți fabricanții de crashbaruri au fost idioți când le-au pus unde le-au pus și noi la fel de proști că le cumpărăm. Acum 18 minute, yglos a spus: Nu inteleg, de ce spuneti voi ca se sparg semnalizatoarele? La 650 sunt tot elastice ca si la 250, din ce stiu, deci niciun motiv de paguba daca o pui jos accidental. Unicele probleme apar doar la pedalele de frana / schimbator viteze, caci pe ele se sprijina. O să vezi tu cum se sparg. Pe bandă! Nu-ți alegi cum să cazi, nu poți controla o cădere. Rar când îți și aduci aminte cum dracu' ai ajuns în poziția aia. În principiu, un sfat de un om bătrân. Nu mai încerca să te piși contra vântului. Nenii ăștia care zic una-alta p-aici sunt trecuți prin toate și te-au sfătuit de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 @yglos Referitor la crashbar: te rog sa cauti sa vezi cat costa carenele de pe o parte. Daca ai crashbar si rack ai scapat de o cheltuiala. Asa cum a zis @vis-a-vis : nu poti sa cazi cum vrei tu. Cand pleaca de sub tine te trezesti numai cand esti pe jos. Daca vrei sa faci un test pune o patura pe jos si culca motocicleta cu ghidonul bracat complet in ambele directii si o sa vezi ce se va rupe. E cel mai simplu. Si asa cum ti-a zis @vis-a-vis (mai brutal ca asa e el - dar e om fain) tu incerci sa contrazici niste oameni care au sute de mii de km pe motoare si ture lungi facute si ture de offroad facute, toate cu VStrom. Ce te face sa crezi ca tu stii mai multe? Mai e unu' pe aici asa care a blocat pe FB jumate din oamenii care il puteau invata ceva. Cu semnalizarile nu stiu ce sa zic de modelul nou dar prmimul model, cu crasbar-ul de la Givi (cel mai protectiv), se atinge varful semnalizarii si chiar daca e putin flexibil, plasticul cedeaza si se va sparge semnalizarea (garantat 100%). La modelul de dupa 2012 (L2-L6) daca ai crashbar de la Givi, nu se sparge semnalizarea pentru ca e mai mica si e protejata de crashbar. La modelul mai nou stiu ca nu se sparge (nu am avut dar stiu care au si care s-au imprastiat si nu au spart semnalele). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) Acum 2 ore, yglos a spus: Pe ambele le consider greutate in plus si bani dati degeaba. Atata vreme cat ai barele de suporti cutii bagaje montate, pe ele va cadea mobra si pe coltul ghidonului. Nu inteleg, de ce spuneti voi ca se sparg semnalizatoarele? Înseamnă că nu ai pus mobra niciodată jos. Ori esti foarte bun, ori nu ai km suficienti. La toate mobrele avute am spart semnalizări și raschetat carene cu pietre care au fost exact la locul potrivit in momentul potrivit. Uite aici o ispravă elocventă, deși nu e cu v-stromul, ci cu soră-sa de la Honda. Undeva pe la minutul 10. Editat Februarie 12, 2021 de Marius Mihasan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) Vreți să vă repet că acele țevi amărâte ne-au salvat picioarele + milioane bune date pe reparații carene și alte chestii la accident? Ok, repet. Dacă nu le aveam, ne făceam praf genunchii, iar mobra ar fi avut nevoie de reparații consistente. Nu am poze pe telefon, dar poate mă credeți pe cuvânt. Eu consider un crashbar de 5-700 lei un must-have, în special pe mobrele care fac obiectul topicului, în special datorită faptului că sunt destul de scumpe carenele (și nu numai). Editat Februarie 12, 2021 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sică37 Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Aprob!!! Daca am picior acum, e din cauza crashbarului montat pe motor, care a binevoit a opune rezistenta unei laterale de masina, cu un conducator "atent-vigilent", aflat intre volan si scaun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) Ok guys, m-ati convins si cu crash bar-ul. Stiam din poligon ca e util, unde am si pus jos mobra de 650 cand am franat cu fata in jaloanele laterale ca sa evit un prost care circula pe acolo ca imbecilul. In rest fara pb in putinii km facuti pana acum pe doua roti ~14k vs vreo 400k pe 4 roti. Sigur ca mai am multe de invatat, tocmai de aceea sunt receptiv la toate sfaturile bune. Ideea este ca o mobra mica de 250 este una ideala pentru un incepator pe doua roti cu motor. Experienta mea de multe mii de km in ciclism de toate felurile si automobilism, ma ajuta enorm in practica pe mobre ca sa evit trantele sau situatiile periculoase. La final va spun ca in cei > 400 k pe 4 roti din anii 90, nu am lovit pe nimeni iar asta cred ca spune multe. Sunt adeptul unui stil preventiv si am evitat multe situatii periculoase, dar niciodata nu stii cum o trantesti fara sa vrei in drumul limpede ca si colegul din video. Am patit o figura asemanatoare pe bicicleta dar e cu totul altceva... L.E. Marius, este bestial traseul acela, inca nu am apucat sa-l fac nici cu bicicleta darmite cu o mobra de 200 de kg. Personal consider ca e pretabil doar pentru un mountain-bike sau un enduro pur si usor. Editat Februarie 12, 2021 de yglos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Dar nu trebuie să ne crezi, fă cum vrei. La prima căzătură o să-ți aduci aminte că erau unii care spuneau că nu strică să ai un crashbar pe mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Sper sa nu am ocazia vreodata, cum nimeni nu vrea. Ideea este ca sa stii sa nu iti asumi riscuri inutile, dar incontestabil sunt bune sfaturile voastre practice. Sunt foarte putini care isi monteaza aceste accesorii din ce am vazut pana acum prin turele noastre, motiv pentru care inca nu am avut mai multe opinii pro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Am impresia că vorbești despre idealuri. Vorba unui prieten: există două feluri de motocicliști, care au căzut și care urmează. Nici eu n-am crezut că o să cad, dar un copchil a decis să-mi schimbe soarta. Îmi place că tu gândești pozitiv, e benefic, totuși treaba nu-i așa roz. Cât despre poze cu cârdul, mă lasă rece, în cârd se întâmplă uneori niște minuni mari de tot. Prefer să merg singur. Iar dacă îți închipui că siguranța rutieră ține doar de tine, te înșeli amarnic. Gata, nu mai zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 1 oră în urmă, yglos a spus: L.E. Marius, este bestial traseul acela, inca nu am apucat sa-l fac nici cu bicicleta darmite cu o mobra de 200 de kg. Personal consider ca e pretabil doar pentru un mountain-bike sau un enduro pur si usor. Sau cu V-Strom plin cu bagaje Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Povestea cu crashbar-ul: depinde de moto. La Suzuki Vstrom 650 cu crash Givi am reusit sa rup ambele semnalizatoare si o data indoita maneta de ambreiaj - scapat moto de vreo 5-6 ori in cei 11 ani si aproape 100oookm, In schimb la Dominator de 650 fara crashbar in cei 13 ani si vreo 70oookm l-am scapat/cazut (eu si sotia ca a mers si ea pe el de cateva ori) de cel putin 20-30 ori si s-au indoit putin manetele pana am pus handguard-uri de Al si o singura data s-a mai indoit pedala de frana, in schimb la plastice nimic, dar Dominatorul e mult mai suplu decat VStrom-ul, cel putin primul model de Vstrom. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Acum 17 minute, emilian_rks a spus: Povestea cu crashbar-ul: depinde de moto. Asta e de la sine inteles si subscriu. Am si un KTM EXC-F de 250 cu care ma plimb din cand in cand. Ciuveiul asta de KTM a vazut trante de la mine cu nemiluita, dar fara pagube majore. Cel mai frecvent se misca un pic protectiile de ghidon si manetele. A, și se mai rasucesc mainile si/sau picioarele din cand in cand . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Erhard Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) 28 minutes ago, emilian_rks said: Povestea cu crashbar-ul: depinde de moto. Mai bine zis greutatea / gabaritul motocicletei. Cu cat e mai grea, cu atat mai mult te ajuta crashbar-ul la cazaturi. 19 hours ago, cooldeep said: Cred ca, nu am studiat preamult ca solutia, de la polonezi e mult peste aia hog. Da, farurile par facute profi. La https://doctorlight.pl/en/homepage/ le trimiti farul tau prin curier, si-ti fac ei retrofit complet cu proiectoare LED + DRL. Editat Februarie 12, 2021 de Erhard Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihaif2000 Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) Acum 3 ore, yglos a spus: Ok guys, m-ati convins si cu crash bar-ul. Stiam din poligon ca e util, unde am si pus jos mobra de 650 cand am franat cu fata in jaloanele laterale ca sa evit un prost care circula pe acolo ca imbecilul. In rest fara pb in putinii km facuti pana acum pe doua roti ~14k vs vreo 400k pe 4 roti. Sigur ca mai am multe de invatat, tocmai de aceea sunt receptiv la toate sfaturile bune. Ideea este ca o mobra mica de 250 este una ideala pentru un incepator pe doua roti cu motor. Experienta mea de multe mii de km in ciclism de toate felurile si automobilism, ma ajuta enorm in practica pe mobre ca sa evit trantele sau situatiile periculoase. La final va spun ca in cei > 400 k pe 4 roti din anii 90, nu am lovit pe nimeni iar asta cred ca spune multe. Sunt adeptul unui stil preventiv si am evitat multe situatii periculoase, dar niciodata nu stii cum o trantesti fara sa vrei in drumul limpede ca si colegul din video. Am patit o figura asemanatoare pe bicicleta dar e cu totul altceva... L.E. Marius, este bestial traseul acela, inca nu am apucat sa-l fac nici cu bicicleta darmite cu o mobra de 200 de kg. Personal consider ca e pretabil doar pentru un mountain-bike sau un enduro pur si usor. 400k pe 4 roti inseamna nimic. Eu pe 4 roti am peste milion, schimb uleiul de 3-4 ori pe an si tot nimic inseamna cand e vorba de mobra. Pe 2 roti am 130k si am culcat mobra de nici nu mai tin minte. De la parcare plina de nisip pana la dobitoc in trafic, le-am avut pe toate. Poti sa fi cat vrei de preventiv ca pata de ulei din curba, sau nisipul din parcare nu le sterge nimeni. Eu am picat cu trasnalpul la 30 km/h cand am intrat intr-o parcare. Pur si simplu motorul a disparut de sub mine si m-am trezit ca trebuie sa alerg. Pt ca nu am putut sa alerg cu 30 km/h am cazut in nas. Dupa am vazut ca parcarea era plina de pietre mici si rotunde ... Pe transalp, fara crash bar trebuia sa schimb zeci de randuri de carene pana acum si de aceea cu VStromul nu am iesit pana cand nu am avut alea puse pe el. Le-am comandat din timp tocmai ca sa nu ma ispiteasca sa merg fara ele. PS: urmeaza si scutul (e cumparat si pregatit) doar ca o sa il pun la sfarsit cand scap de suspensii. Editat Februarie 12, 2021 de Mihaif2000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin 666 Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 (editat) Retrofit funcțional, (ref polonezi) din păcate nu are omologare... eu am lupe și xenon, iluminare și cutoff perfect, in trafic (politie si RAR) am "scăpat" doar că le-am arătat ajustare electrică a nivelului... dealtfel reglarea facilă (mecanică, electrică sau automată) ar trebui să fie o condiție a omologării tuturor motocicletelor. Editat Februarie 12, 2021 de sorin 666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Bagă și tu niște linkuri, scheme și detalii te rog... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin 666 Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Lupe, un banal servomotor de far auto comandat de un potentiometru. https://www.facebook.com/motoclinica.ro/videos/1095758793944290/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Oare cum aveam picioarele fara crashbar? Asa nu am avut absolut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 4 hours ago, sorin 666 said: dealtfel reglarea facilă (mecanică, electrică sau automată) ar trebui să fie o condiție a omologării tuturor motocicletelor. O da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 12, 2021 Share Postat Februarie 12, 2021 Și eu prefer faruri cu "amprentă vizuală" cât mai mare, deși unii nu ne văd nici dacă am avea rampă de proiectoare Hella, de pe TIR. Actuala mașină are faruri de două ori mai mari ca anterioara, halogene fără lupă, se văd binișor. Un led dă bine, însă amprenta pare mai redusă, mai ales dacă e ceva fancy, gen bară/bandă. Eh, detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Februarie 13, 2021 Share Postat Februarie 13, 2021 Acum 18 ore, vis-a-vis a spus: Sau cu V-Strom plin cu bagaje Pai da, ai dreptate. In primul rand nu se merge singur pe un drum izolat de munte. In al 2-lea rand nu se merge cu toate cutiile dupa tine ci le lasi la pensiune si cobori gol. In al 3-lea rand strategica nu e drum de V-Strom 650. La tinerete poti sa-ti asumi niste riscuri fara sa gandesti prea mult... Acum 19 ore, Lucian_M a spus: Am impresia că vorbești despre idealuri. Vorba unui prieten: există două feluri de motocicliști, care au căzut și care urmează. Nici eu n-am crezut că o să cad, dar un copchil a decis să-mi schimbe soarta. Îmi place că tu gândești pozitiv, e benefic, totuși treaba nu-i așa roz. Cât despre poze cu cârdul, mă lasă rece, în cârd se întâmplă uneori niște minuni mari de tot. Prefer să merg singur. Iar dacă îți închipui că siguranța rutieră ține doar de tine, te înșeli amarnic. Gata, nu mai zic. Vorbesc despre realitati, nu despre idealuri. Intelegi gresit ce vreau sa spun. Cand faci > 98% din km pe asfalt si cam 2% pe macadam, te gandesti serios ca nu vrei sa iei trante care iti pot fi fatale pe asfalt. Normal ca sunt realist si la un moment dat se poate sa iau si trante, dar acest lucru tine foarte mult de rider. Subliniez acest lucru. Siguranta rutiera in viata ta de rider si sofer tine in masura de peste 90% de tine. Cred ca inca nu ai ajuns inca la varsta mea si din acest motiv ai parerea ta gresita. Acum 16 ore, Mihaif2000 a spus: 400k pe 4 roti inseamna nimic. Eu pe 4 roti am peste milion, schimb uleiul de 3-4 ori pe an si tot nimic inseamna cand e vorba de mobra. Pe 2 roti am 130k si am culcat mobra de nici nu mai tin minte. De la parcare plina de nisip pana la dobitoc in trafic, le-am avut pe toate. Poti sa fi cat vrei de preventiv ca pata de ulei din curba, sau nisipul din parcare nu le sterge nimeni. Eu am picat cu trasnalpul la 30 km/h cand am intrat intr-o parcare. Pur si simplu motorul a disparut de sub mine si m-am trezit ca trebuie sa alerg. Pt ca nu am putut sa alerg cu 30 km/h am cazut in nas. Dupa am vazut ca parcarea era plina de pietre mici si rotunde ... Pe transalp, fara crash bar trebuia sa schimb zeci de randuri de carene pana acum si de aceea cu VStromul nu am iesit pana cand nu am avut alea puse pe el. Le-am comandat din timp tocmai ca sa nu ma ispiteasca sa merg fara ele. PS: urmeaza si scutul (e cumparat si pregatit) doar ca o sa il pun la sfarsit cand scap de suspensii. Daca tu consideri ca 400k facuti FARA A ACCIDENTA pe nimeni este un nimic, atunci spune-mi cinstit, pe cati i-ai pocnit in primii tai 400k ? Faza cu pietrisul, am trecut prin cateva si special am mers ca sa ma antrenez pe asa ceva. Nu am cazut deloc pentru ca stiu sa strunesc bine mobra, la fel cum struneam si bike-ul pe asa ceva. Mai tine si de experienta generala a fiecaruia, nu numai de hazard si neprevazut. Unii chiar i-am vazut ca au invatat sa mearga pe doua roti direct in poligonul moto, ceea ce consider ca e cea mai mare greseala. Fara ca sa ai experienta de multe mii de km ca bikerider, nu ai ce cauta pe mobre. E parerea mea. Asta daca tii la viata ta. Acum 12 ore, igi a spus: Oare cum aveam picioarele fara crashbar? Asa nu am avut absolut nimic. Nu prea inteleg cum ai ajuns in situatia de acolo, dar din ce observ, tu i-ai tras bara in fata la dacia aia. Nu aveai ce sa cauti in paralel cu el pe acolo. Nu cred ca soferul te-a lovit intentionat si nici nu cred ca era chior sa nu te vada, caci erai in dreptul lui. Ma rog, bine ca nu ai patit nimic, dar e bine sa scrii cum s-a intamplat ca sa invete si altii. Iar la final sa revenim la ontopic caci am deviat prea mult spre topicul de evenimente. E cazul sa depasim momentul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Februarie 13, 2021 Share Postat Februarie 13, 2021 Am intrat in depasirea lui si el a facut stanga si am intrat ambii in curte. Bine, nu am chiar intrat ca ne-am oprit in pozitia aia. Daca te uiti la poza din spate o sa vezi ca el are toata laterala distrusa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 13, 2021 Share Postat Februarie 13, 2021 (editat) @yglos Nu ai înțeles ce am vrut să zic, dar visează în continuare că nimic nu ți se poate întâmpla. E bine să fii optimist din fire. Btw: și eu am mers prima dată pe mobra tot în poligonul moto. Îs nașpa rău, fac parte din categoria de jos, așa e? De unde le scoți și de la cine cumperi marfa? Zi repede, că poate nu a terminat stocul dealerul. Și încă ceva: zici că nu am ajuns la vârsta ta. Nu spui și ce vârstă? Să nu-mi zici să te iau cu dumneavoastră... Repet: faptul că încă nu ai avut un accident sau căzătură pe moto e doar norocul tău. La noi, primul accident era să se termine cu popă (nu intru în detalii). Să nu pui crashbar pe mobra, că e pentru fătălăi. La mine și-a făcut treaba, aia 500 și ceva de lei dați în 2016 (sau 2017?!) au meritat, doar șpaga la ortopedist era mai mare de atât. Totuși ai dreptate: scoți mai greu carena dacă ai crashbar, ăla mai și vibrează, adaugă greutate mobrei și o și urâțește. Editat Februarie 13, 2021 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Februarie 13, 2021 Share Postat Februarie 13, 2021 Acum 44 minute, easy ride on! a spus: În poza ta văd o balustradă ca şi când ar fi un pod acolo ... De când se fac depăşiri pe poduri şi unde zici că voia căruţaşul (de Năsăud) viraj la stânga? În râpă sau prin balustradă? Bine că ai avut crash-bar! (Aici trebuia şi un crash-brain). Poate te lamureste poza asta. Noi ne-am infipt in intrarea omului in curte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin 666 Postat Februarie 13, 2021 Share Postat Februarie 13, 2021 Acum 14 ore, easy ride on! a spus: Problema este alta: la faruri diametru de 2-3 ori mai mic decât cele obişnuite vei perceput (după faruri) ca aflat la o distanţă de 2-3 ori mai mare decât cea reală şi rişti să ţi se bage în faţă conservarii din contrasens, mai ales la depăşiri. Nu ai observat asta? DRL pt. acest motiv s-a inventat: e mult mai vizibil decât orice "far". Nu ai observat asta? Acum 2 minute, igi a spus: Poate te lamureste poza asta. Noi ne-am infipt in intrarea omului in curte. Eu văd o zonă in care depășirea este permisă Acum 8 minute, sorin 666 a spus: DRL pt. acest motiv s-a inventat: e mult mai vizibil decât orice "far". Nu ai observat asta? Eu văd o zonă in care depășirea este permisă. Și era singura manevră posibilă (fără tâmpenii "culcate") , asta înseamnă "skill" și experiență! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.