Sari la conținut

Gerul si motorul


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

Am intalnit un caz in care, la o pornire "de proba" iarna, s-au fu... rupt diafragmele carburatoarelor. :( Era intarit bine de la frig cauciucul si probabil cand a facut vacuum si a dat sa se miste, a facut si "poc" :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In perioada asta merg cu Atv-ul si dupa 2 jeturi de spray de pornire la filtru de aer, porneste normal!Intra socul si nu mai este nici o problema!

Uleiul este 10w,deci destul de subtire!Probabil uleiurile mai vascoase sa creeze probleme la pornire!

La scutere am 5w respectiv 10 w si nu am sesizat probleme la pornire(bineinteles obligatoriu bateria incarcata)!

Nu schimb uleiul dupa iarna dar il verific !Dealtfel uleiul am obiceiul sa-l schimb la maxim 5000 km,dar daca nu mi-a placut cum arata l-am schimbat si la 2000km!

Deci in concluzie, nu cred ca este o problema sa pornesti motorul la temperaturi scazute atata timp cat ai ulei relativ subtire si bateria buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Am intalnit un caz in care, la o pornire "de proba" iarna, s-au fu... rupt diafragmele carburatoarelor. :( Era intarit bine de la frig cauciucul si probabil cand a facut vacuum si a dat sa se miste, a facut si "poc" :(

 

Probabil erau invechite si au mai pierdut din calitati. Am un amic care isi tine mobra in curte (CBR F1)si a pornit-o pe ger (-13 grade), n-a avut nici o problema, a pornit imediat. Totusi bateria o tine in casa.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omu, n-a zis nimeni sa nu pornesti motorul daca ai treaba cu el --->> te duci cu el undeva.

DAR, daca nu ai nici o treaba, nu pleci nicaieri, sa-l pornesti doar de dragul pornitului -->> NU E BINE.

A explicat TNG mai sus si intaresc si eu.

Multi stiu din folclor ca trebuie pornit sa se unga sa bla bla.. e o prostie.

BATERIA la cald in casa, motocicleta cu benzina in rezervor si ura si la gara, daca nu ai motiv NU O PORNESTI.

 

Nu faceti confuzii cu masinile, unde e mai greu sa cari bateria in casa, acolo da, poti sa mai pornesti odata la.... ca sa incarci bateria.. sa zicem. Cu toate ca si la masini apar aceleasi fenomene enumerate de TNG.

Dar daca ai motocicleta cu bateria in casa, sa pui bateria pe ger si sa pornesti doar ca sa auzi motorul si sa "se unga" e o mare prostie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceste probleme apar doar daca moto sta la temperaturi negative peste iarna sau si daca sta la 22-26 de grade? ma refer, ceea ce spuneti in acest topic se refera doar cand vb de temperaturi negative sau si daca sta nefolosit pe timpul iernii dar la caldura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spune-ti sunt cazuri izolate,referitor la care merg si care nu!

Ideea mea a fost la general!

Nu am spus ca toate moto se alege prafu de ele adaca le pornesti iarna,dar per-total sunt multe sanse.

Esti dispus sa incerci doar de dragul de a o auzi mergind?

Nu se justifica sa pornesti o motocicleta pe timp de iarna, decit daca vrei sa te depalsezi cu ea.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceste probleme apar doar daca moto sta la temperaturi negative peste iarna sau si daca sta la 22-26 de grade? ma refer, ceea ce spuneti in acest topic se refera doar cand vb de temperaturi negative sau si daca sta nefolosit pe timpul iernii dar la caldura?

La fel, ideea e ca nu e bine sa pornesti motorul aiurea in general, fara sa pleci undeva cu el.

A explicat TNG cum e cu bujiile si ce se intampla.

Tu il pornesti in garaj, il lasi sa mearga la relanti - apoi il opresti.

Nu ai facut decat sa murdaresti bujiile, atat.

 

Inca o data si mai simplu - un motor care sta nepornit mult timp - oriunde ar sta - nu are nimic, nu se intampla nimic cu el.

Mesaj completat

Si nu faceti confuzie cu atunci cand o motocicleta sta uitata 20 de ani intr-o magazie si apoi o gasesti roasa de soareci - aia e altceva.

Vorbesc strict din punct de vedere al functionarii motorului. (motorul - engine)

Cel mai bine si mai bine este ca atunci cand se doreste pornirea motorului sa fie si mobra cu totul scoasa la plimbare...

Dar 2-3 luni pe an nepornita - neplimbata - NU SE INTAMPLA NIMIC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am probat odata mai demult cu antigel diluat extrem in congelator, unde sunt aprox.. -16 grade.

A facut doar o usoara pojghitza deasupra dupa o noapte de stat ... si repet, era diluat de 2 ori cat trebuia..

 

Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji, eventual se "gelifica" dar nu ingheata ca apa si nu se umfla incat sa pocneasca ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Imi imi tin motorul (un GPZ din 95) intr-ul hol la intrarea in casa. Dar e din tabla si nu stiu cat de mare e dif de temperatura dintre ce e afara si ce e in hol.Nu e frig ca afara banuiesc dar totusie f frig. L-am pornit de 2 ori iarna asta acum o luna si prin decembrie la inceput. Cate 15 minute ca asa stiam dar obs ca am facut o prostie cu toate ca a pornit fara pb. Uleiul si filtrul sunt schimbate in toamna si au abia 2500km. Trebuie sa le schimb acum in primavara iar? Sau mai pot merge pana la 5000 cu ele? Bujiile sunt noi si ele schimbate in noiembrie. Este pusa pe cricul central cu o patura pe rezervor si pe sa si apoi cu husa. Bateria nu e scoasa. Numai papucii i-am dat jos de pe baterie si atat. Antigel are nu e pb si rezervorul cred ca jumatete plin. Ar trebui sa imi fac griji? Sau doar sa o pornesc cand se face cald si in rest nimic. Cauciucurile sunt noi si ele au tot 2500km facuti.

Multumesc frumos.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi e sa nu inghete antigelul ala prin motor. Ca la gerul de aseara ar fi sanse.

Daca ai concentratia normala nu ai de ce sa-ti fie frica!

Iar daca o pornesti acum si este calda, cind dormi pe la 03.00 nopatea, ce faci?

Sau crezi ca sta calda pina a doua zi?

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am probat odata mai demult cu antigel diluat extrem in congelator, unde sunt aprox.. -16 grade.

A facut doar o usoara pojghitza deasupra dupa o noapte de stat ... si repet, era diluat de 2 ori cat trebuia..

 

Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji, eventual se "gelifica" dar nu ingheata ca apa si nu se umfla incat sa pocneasca ceva..

 

Mersi de raspuns. Incepuse sa-mi para rau ca nu l-am schimbat in toamna. Dar am uitat s-o duc pe asta mica la garaj si pe zapada nu am mai urnit-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Imi imi tin motorul (un GPZ din 95) intr-ul hol la intrarea in casa. Dar e din tabla si nu stiu cat de mare e dif de temperatura dintre ce e afara si ce e in hol.Nu e frig ca afara banuiesc dar totusie f frig. L-am pornit de 2 ori iarna asta acum o luna si prin decembrie la inceput. Cate 15 minute ca asa stiam dar obs ca am facut o prostie cu toate ca a pornit fara pb. Uleiul si filtrul sunt schimbate in toamna si au abia 2500km. Trebuie sa le schimb acum in primavara iar? Sau mai pot merge pana la 5000 cu ele? Bujiile sunt noi si ele schimbate in noiembrie. Este pusa pe cricul central cu o patura pe rezervor si pe sa si apoi cu husa. Bateria nu e scoasa. Numai papucii i-am dat jos de pe baterie si atat. Antigel are nu e pb si rezervorul cred ca jumatete plin. Ar trebui sa imi fac griji? Sau doar sa o pornesc cand se face cald si in rest nimic. Cauciucurile sunt noi si ele au tot 2500km facuti.

Multumesc frumos.

 

In primul rand scoate-i bateria si du-o la caldurica... Cat despre bujii o sa vezi la primavara cand scoti motorul cum se prezinta (daca nu porneste usor, daca da rateuri in ture inalte sau daca merge intrerupt in ralanti, trebuie schimbate), dar nici uleiului nu i-ar strica o verificare in prag de sezon. Eu unul imi mai verific contactele din instalatia electrica (eventual mai dau cu un spray de contacte), oleaca de ulei (sau vaselina) pe la incheieturi, o baie buna sa dau jos praful.... si pe cai.

 

HAI CU PRIMAVARA. :(

Editat de sorin_ush
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa ii scot bateria maine. Cat despre bujii sper sa nu fie pb. Am mai avut o pb cu ele de se intrerupea in ture mari si se balbaia de credeam ca e busit motorul. Am schimbat bujiile si totul a fost perfect apoi. Una dintre ele era dusa.

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haide mah, unde mergi cu motoru pe gerul asta?

de la garaju incalzit pana la garajul de la munca si inapoi :(

 

binenteles, daca drumul e uscat sau ud doar, daca e zapada sau polei nu il scot. cine ma cunoaste poate sa confirme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racire pe aer, hakuna matata! As iesi pe vremea asta daca n-as avea in motor ulei de 20W si mi-ar merge si cilindrul stang :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu radeti de mine daca intreb: exista vreun risc sa inghete rotile si sa se invarta mai greu? am vazut asta la o masina -dacia-care era cu rotile intepenite,se invarteau foarte greu...

scuterele nu stau in zapada in cazul meu,dar daca ar sta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cea mai mare este condensul in carter (in interiorul motorului).

Acest condens va ajunge sa se amestece cu uleiul cat timp motorul este cald, dupa aceea se va depune in 'baia de ulei" si pe tot traseul ce ungere al motorului.

Din punctul meu de vedere, asta este cea mai neplacuta problema.

Cel mai bine, lasa motorul nepornit, sa ai antigel la concentratie buna, cu punctul de inghet cat mai jos, plinul de benzina pentru rezervoarele de tabla.

La rezervoarele din plastic nu conteaza atat de mult nivelul benzinei in rezervor.

Bateria o tii in casa si daca e posibil o incarci ca sa nu se sulfateze prematur (asta ar trebui sa fac si eu ca nu am incarcat bateria).

 

Mult tutun si ochii pe vreme pana se incalzeste afara si asfalt curat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu radeti de mine daca intreb: exista vreun risc sa inghete rotile si sa se invarta mai greu? am vazut asta la o masina -dacia-care era cu rotile intepenite,se invarteau foarte greu...

scuterele nu stau in zapada in cazul meu,dar daca ar sta?

inainte de ger am trecut cu un 4x4 prin apa/zapada moale... sa vezi ala ce greu pleaca de pe loc pana rupe gheata de la placute si tamburi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu radeti de mine daca intreb: exista vreun risc sa inghete rotile si sa se invarta mai greu? am vazut asta la o masina -dacia-care era cu rotile

 

daca si la temperaturi peste 0 dacia aia mergea infranata atunci n-are legatura cu frigu'...s-au belit garniturile cilindrilor de la etrieri.

 

Dacia mea nu porneste daca temp scade sub -10, -15 grade... am o baterie mai pacatoasa si nu invarte destul(pentru o dacie) pe frigul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu radeti de mine daca intreb: exista vreun risc sa inghete rotile si sa se invarta mai greu? am vazut asta la o masina -dacia-care era cu rotile intepenite,se invarteau foarte greu...

scuterele nu stau in zapada in cazul meu,dar daca ar sta?

 

la dacie se mai intampla sa tragi frana de mana peste seara si daca sunt temperaturi nagative ingheatza sabotii si ramane blocata! nush daca vorbeai de rotile spate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...