Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

La 28.03.2021 la 12:42, Silver Arrow a spus:

Pai spune-i si cum sa verifice daca scoate curent continuu sau alternativ.

 


Se opreste la 13.1. Mai mult nu duce. Ajunge la 13.1 si intra in modul de mentinere cu alternarea momentelor de test si incarcare, daca e necesara. 

 

Aprent nu ar fi de la baterie. Montata pe motor nu incarca deloc. Continui investigatiile, mufa de la releu curata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Între astea două:

https://m.emag.ro/redresor-acumulatori-ctek-mxs-3-8-12v-3-8a-9-046-rmxs-12-03x8/pd/DNH7N2BBM/?ref=graph_profiled_similar_d_1_15&provider=rec&recid=rec_49_16_c123027_1095_D_536ab3b50002f1b07c75e7cb6237f30a01e1a8d424619ddd088b405dc2899d5e_1617559562&scenario_ID=49

 

și

 

https://www.smallgear.ro/cumpara/redresor-foxsur-smart-pentru-baterii-auto-moto-12v-7a-controlat-de-908

 

Pe care să îl aleg? Nu mă dau banii afară din casă. Mai am un Optimate 5, care însă are ceva problemă (fostul proprietar l-a neglijat grav, lăsat în ploaie etc, nu știu dacă îl poate repara meșterul meu, îl duc miercuri.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evident ca e mai bun al doilea

decit primul,mai bine cel de LIDL

insa pt service,ar fi mai bun unul clasic

eu folosesc de pilda o sursa de 12v/40A reglata la 14.5v,e vreo 150-200 lei una,si merge si la pornire auto

uite in genul asta

 https://www.emag.ro/sursa-de-alimentare-12v-40a-480w-stabilizata-metalica-si-ventilator-cu-turatie-variabila-s-480-12/pd/D39WP3MBM/?cmpid=86947&gclid=EAIaIQobChMIyq-Jz5307wIV6e3mCh0G3geBEAQYAiABEgIrTvD_BwE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspunsuri!

Ideea e că nu mă complic să am ceva sursă pentru pornire, este o baterie auto de 12v (de la un ups, pentru pompa de recirculare). Aș lua un redresor mai bun decât cel de la Lidl, care nu știe să încarce sub un anumit prag, nu are program pentru desulfatare etc. Foxul arată binișor pe hârtie, CTEK e dovedit că poate multe, diferență de cca 100 lei, nu-i o avere dacă merită 100%.

Tata are acumulator de 74 Ah la mașină, eu de vreo 60-65 (cu Start-stop), pe mobra unul mic de 11 Ah. Ce mai fac cu chargerul: întreținere acumulatori iarna (aduși în casă), incarcat vreun acumulator pe care îl mai montez la garaj, încărcat acumulatori auto dacă mașina face mai mult navetă.

IMG_20210410_162126.jpg

IMG_20210408_162005.jpg

IMG_20210403_114726.jpg

Asta arăta când am vrut să încarc acumulatorul de mai jos, care s-a dovedit a avea un element bulit (tester profesional, făcut retur ca defect).

IMG_20210403_114002.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, easy ride on! said:

Cine fabuleaza, tu sau ei?

eu sunt electronist,nu fabulist,dar te las sa crezi ce vrei tu

ca idee generala,cind un dispozitiv e garantat pina la x practic merge mai sus ca sa fie acoperitor

practic,pina spre 15V parca,insa si 14 e ok pt o incarcare de urgenta sau o pornire

pina la urma tens de incarcare a unui acumulator cald trebuie sa fie 13.8V!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, binox a spus:

Dar de ce doar 4-5A/mm2?

10A/mm2? nu o fi ok?

Ai dreptate. La sectiunile astea mici poti merge in CC linsitit cu 10 A/mmp si DA 100%.

 

Omul am impresia ca se referea strict la cleme. Acolo e problema cu incalzirea daca nu folosesti cablu cu papuc si prins cu surub pe borna acumulatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Salutări de primăvară! 

Am cumpărat acumulatorul din imagine. 

Din câte am citit pe aici, îi este benefică o încărcare in prealabil. 

 

Cunoscătorii, ce încărcător recomandați pt AGM, sa aibe si funcțiile de mentenanță pt perioada iernii?

Este posibil, încărcătorul să fie compatibil si pt acumulatori cu alte tehnologii (cum ar fi clasicele cu acid sau Li-ion)? Știu, cam multe vreau... 

Oricum ca prim interes, il vreau pt AGM. 

Mulțumesc pt sugestii,

Asfalt uscat tuturor! 

IMG_20220322_103934.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, TeDy 'M a spus:

Astăzi mă uitam la ăsta, dar mi se pare cam "anemic".. pt 80euro.

Era un pic peste 300 lei. Vrei ieftin, sunt multe oferte. Am vrut ceva de calitate, nu imitații ieftine (bune și alea, nu zic, până la un punct).

La C-tek ai mai multe programe de încărcare, nu e "one for all".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cu 3,5 A sa incarci o baterie auto iti trebuie vreo doua zile.

 

 

 

La 22.03.2022 la 21:02, mihai c a spus:

e foarte bun si cel de la Lidl,ceva sub 70 lei

in ce priveste bateriile,excelente cele Kyoto,tin peste 5 ani, si accesibile ca pret ( Yuasa cele mai bune,insa cam piperate)

Kyoto e o mizerie chinezeasca.

 

 

 

Intreb si eu ceva pentru auto: am vazut ca au aparut redresoare speciale pentru start/ stop. E vreo smecherie?! Adica... ieri mi-am redresat bateria de la conserva cu Optimate 6 clasic si n-a zis nimic. Directorul de service Ford zice ca e OK. Deci lea dedicate start/stop sunt doar chestie de marketing pentru prosti?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am învrednicit și mi-am luat mașină care se oprește și pornește singură (nu știam că are porcăria aia), trebuie să apăs butonul de dezactivare la fiecare pornire. Anul trecut am pus C-tek pe mașină, fără să scot bornele, nu a comentat deloc. Nu știu care e faza cu chargere de astea cu mofturi, dar sunt aproape sigur că e ceva marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Teoretic bateriile pentru masinile cu start/stop rezista mai bine la mersul cu foarte multi cicli de pornire, dar ce inseamna asta in practica pentru un redresor e neclar spre dubios. Suna un pic a ulei de sarpe.

 

Lucian, de ce dezactivezi start/stop? Eu am pe 2 masini, modele diferite, pe una merge prost si il dezactivez, pe una nici nu se simte vreo intarziere cand porneste si se simte pozitiv la consum in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Speedy.K a spus:

Cu 3,5 A sa incarci o baterie auto iti trebuie vreo doua zile.

Wtf?!? Păi un calcul simplu zice că în 20 de ore încarci o baterie de 70Ah! Asta de la 0 la 100%, deci pur teoretic, practic și mai repede pt că nu o iei de la 0 că ar fi moartă. 

Acum 5 ore, Lucian_M a spus:

Eu unul n-am chef să se oprească atunci când vrea el, ci când vreau eu.

Mama lui, arată-i cine-i șefu, dă-i și 2 palme start stopului ăla nesuferit! :crack: Și pe mine mă enervează și îl dezactivez ori de câte ori merg cu un coteț înzestrat cu așa ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Wtf?!? Păi un calcul simplu zice că în 20 de ore încarci o baterie de 70Ah! Asta de la 0 la 100%, deci pur teoretic, practic și mai repede pt că nu o iei de la 0 că ar fi moartă. 

Mama lui, arată-i cine-i șefu, dă-i și 2 palme start stopului ăla nesuferit! :crack: Și pe mine mă enervează și îl dezactivez ori de câte ori merg cu un coteț înzestrat cu așa ceva. 

Pai da, 20 de ore, adica in doua nopti consecutive in conditiile in care folosesti autovehiculul ala zi de zi. De-aia am zis doua zile, nu in sensul ca iti trebuie 48 de ore.

Acum 6 ore, Lucian_M a spus:

Merg 5 km până la muncă, opresc să coboare soția, se oprește motorul. Plec spre casă, ajung la poartă, se oprește motorul. Eu unul n-am chef să se oprească atunci când vrea el, ci când vreau eu.

Orice start/stop are buton de anulare la bord. Asta unu. Si doi, orice masina cu cutie automata cu treapta Sport dezactiveaza automat start/ stopul cand mergi in Sport. Cel putin alea pe care le-am avut eu asa fac.

Acum 7 ore, Lucian_M a spus:

M-am învrednicit și mi-am luat mașină care se oprește și pornește singură (nu știam că are porcăria aia), trebuie să apăs butonul de dezactivare la fiecare pornire. Anul trecut am pus C-tek pe mașină, fără să scot bornele, nu a comentat deloc. Nu știu care e faza cu chargere de astea cu mofturi, dar sunt aproape sigur că e ceva marketing.

A, acum am vazut ca stiai de fapt ce ti-am scris despre dezactivare.

Cat despre redresoare, si eu am concluzionat ca e vrajeala de marketing, dar am zis sa mai ntreb si pe altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Pai da, 20 de ore, adica in doua nopti consecutive in conditiile in care folosesti autovehiculul ala zi de zi. De-aia am zis doua zile, nu in sensul ca iti trebuie 48 de ore.

Dacă-l folosești zi de zi la ce naiba să-l mai pui pe redresor?!? :moron: Start stopul se dezactivează oricum dacă scade capacitatea bateriei, toate au smart charge și senzor de baterie. Și oricum minim 60% tot e încărcată după utilizare dacă nu ai vreo bubă, deci 3.5A sunt arhisuficienți să o aducă la 100% în câteva ore. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, ENEOS a spus:

Dacă-l folosești zi de zi la ce naiba să-l mai pui pe redresor?!? :moron: Start stopul se dezactivează oricum dacă scade capacitatea bateriei, toate au smart charge și senzor de baterie. Și oricum 60% tot e încărcată, deci 3.5A sunt arhisuficienți să o aducă la 100% în câteva ore. 

Tocmai ca stop/start pare sa consume acumulatorul. Eu am observat la un moment dat ca nu mai face start/stop cand ar fi trebuit. Masina avand trei ani. Am masurat bateria si era la 60%. Serviceul a zis ca de-aia nu mai opreste motorul in trafic. Am bagat Optimate 6 pe ea peste noapte, a urcat la 90% si si-a revenit si stop/start ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Speedy.K a spus:

Tocmai ca stop/start pare sa consume acumulatorul. Eu am observat la un moment dat ca nu mai face start/stop cand ar fi trebuit. Masina avand trei ani. Am masurat bateria si era la 60%. Serviceul a zis ca de-aia nu mai opreste motorul in trafic. Am bagat Optimate 6 pe ea peste noapte, a urcat la 90% si si-a revenit si stop/start ul.

La 60% capacitate de stocare, mai bine o schimbi. Deja ai risc maxim sa pice si vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

 Eu unul n-am chef să se oprească atunci când vrea el, ci când vreau eu.

se pot monta dracu stie ce relee undeva in bord, care dau nu stiu ce impulsuri, si nu se mai opreste motorul...

un prieten si-a pus pe Mitsu ASX o chestie de asta

si pe mine ma enerveaza rau acest sistem, mai ales ca la unele masini uit sa dezactivez cand pornesc si se opreste fix cand nu vreau eu :)

 

 

Acum 11 ore, Speedy.K a spus:

.....sunt doar chestie de marketing pentru prosti?

hahahaha,

eu nici nu m-am gandit ca se poate sau nu incarca bateriile astea start/stop cu CTEK...

eu la 3 masini cu start/stop am dat regenerare, o data pe an, cu bornele nedeconectate,  nu au avut nici pe dracu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...