TeDy 'M Postat Mai 22 Share Postat Mai 22 (editat) La 21.05.2024 la 9:44, apriliacluj a spus: clar, simplu ca buna ziua Care mai doreste, care mai pofteste? Liber la cumpărat longlife-uri de peste mări oceane, (longlife uri cu inca 1an, oare🫡? ) Dovediți-vă dărnicia oameni faini! Liber la Odyssey1200, sau de ce nu.. Shido! Preturi pe māsura.. aia.. Editat Mai 22 de TeDy 'M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 28 Share Postat Octombrie 28 (editat) Sunt in cautare de o baterie pe litiu pentru motorul meu. Bateria - YTZ14S. Motorul ktm 1290. Le manaca pe paine si la frig te lasa cand ti-e lumea mai draga. Am avut yuassa - dupa 2 ani vad ca incepe sa isi dea duhul. Si mi se pare ca si cand merge daca dau 2-3 starturi moare. As vrea sa trec la litiu. Ce imi recomandati, din experienta? Mersi mult! Editat Octombrie 28 de tzunoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 28 Share Postat Octombrie 28 Citat Le manaca pe paine Ce inseamna asta? Cam cate baterii ai schimbat? Daca deja ai schimbat mai multe si nici yuasa nu te tine mai mult de 2 ani pare ceva in neregula la motorul tau. Nu stiu daca la model sau doar la exemplarul tau. Eu in locul tau pana sa cumpar alta baterie as verifica sistemul de incarcare si consumatori ascunsi. Poate incarca prea mult, poate prea putin ,poate ai ceva gadget care-ti goleste bateria in repaus, poate ai ceva conexiuni proaste ( suruburi nestranse, mufe oxidate, etc) Daca pe parte electrica totul e ok, in functie de istoricul cunoscut sau nu al motocicletei as verifca si decompresorul/decompresoarele. Nu cunosc detalii despre modelul tau dar in general V-urile mari au ceva sistem de decompresie care ajuta pornirea, sistem care la un moment dat ar putea fi anulat in loc de reparat pe principiul ca " merge si asa". Un V mare si comprimat ca al tau, fara decompresor omoara repede bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 28 Share Postat Octombrie 28 Am motorul de 4 ani. In primul an imediat dupa ce l-am luat..era cu bateria originala si dusa. Am luat o yuassa dar venise cu tensiunea mica. Ceva 11 V nu mai stiu exact. Sau sub. Doar stiu ca dupa ce a crapat am tras concluzia ca zacuse pe rafturi bazat pe tensiunea cu care a venit incarcata. Am incarcat-o si a mers bine mersi. Pana cand am dus-o la iernat unde nu am luat-o cu bine bazandu-ma ca o intretin cei de acolo. Ca nu au intretinut-o, ca nu a fost buna bateria. Nu stiu. Cert e ca nu mai tinea - o incarcam azi..si in 3-4 zile de stat era moarta. Dupa am laut o noname - BS sau ceva de genul la 1/3 de pret de yuassa si ma tinut fix un sezon. Pe principiul daca se strica macar sa fie ieftina. Yuassa asta...are 2 ani si da semne ca moare. Ce inseamna semne - am mers cu motorul miercuri iar azi dimineata daca nu pornea la sfert nu mai pornea. Adica deja era stins bordul si dupa ce a pornit s-a rebootat tot. Plust tot pomul tu MTC failure and shit. Tensiunea masurata in bord - nu stiu daca e 1:1 cu ce e pe baterie - inainte de pornire era 11.7. In timpul pornire se duce sub 10 un pic 0 9.8 - 9.7. Si bateria a fost pusa pe incarcator marti spre miercuri..ca eram frumos echipat pe motor si motoru a zis pas marti. Acu, ca si eu m-am intrebat daca nu are ceva motorul, m-am dus la masurat. Incarca bine, nici prea mult nici prea putin. Sta la 14.1-14.3V Problema e ca bateriile care merg pe el sunt cele care vin activate din fabrica. Ca inginerul austriac cu ochii oblici, s-a gandit ca e bine ca bateria sa stea culcata ca sa nu oboseasca,. Si de aici restrictia. Recomandarea producatorului e ca bateriile care sunt in magazin sa fie incarcate daca tensiune scade sub x volti sau la 2-3 luni. Amu nu stiu cati fac asta dar dupa ce patesc se pare ca nu multi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Nu stiu ce fac altii, dar stiu ca Sunt SinguruL Responsabil, pt a avea grijă de bateria peste iarnă, Agm cu incarcator Agm Litiu cu incarcator pt Litiu, Toate la maxim 2luni, si menținut acumulatorul asta moto atat de mic, în condiții cu +Celsius. Tehnologii noi cu pretenții de întreținere regulate și mai sensibile. Asta e.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Nu e vorba de alte pretentii decat la acumulatorii de acuma 20-30 de ani. Orice acumulator se autodescarca. Fie moto fie auto. Doar ca un acumulator auto este de 7-10 ori mai mare decat unul moto. Si drept urmare dureaza mai mult pana se autodescarca de nu mai este in stare sa porneasca motorul. Nu stiu care este curentul de autodescarcare, dar banuiesc ca este de ordinul 1-2 mA. Facem o estimare: la 2 mA inseamna 48 mAh pe zi, adica 1,44 Ah/luna. In 5 luni de odihna a motorului inseamna 7Ah. Daca ai un acumulator de 11Ah posibil sa nu mai porneasca moto.. Calculul este simplist avand in vedere ca pe masura ce se descarca, tensiunea scade si drept urmare si curentul de descarcare scade, dar asa ca idee este suficient calculul. Eu am avut un acumulator nou pus la Shadow si apoi bagata mobra la irenat (asa s-a nimerit). Acumulatorul a stat pe moto deconectat. Perioada Octombrie-Aprilie. Si de 1 Mai am conectat-o si a pornit motorul fara prea mare efort. Deci posibil curentul de autodescarcare sa fie destul de mic. La un acumulator nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danytm Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Vad ca toata lumea se raporteaza la perioada in ani de cand a cumparat un acumulator moto, dar nu se uita si la km facuti in perioada respectiva, foarte mult conteaza si acest aspect. Ex. la un sofer de taxi acolo conteaza cate porniri (aprox 5-10) face intr-o statie pentru a ajunge in fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Acum 32 minute, danytm a spus: Vad ca toata lumea se raporteaza la perioada in ani de cand a cumparat un acumulator moto, dar nu se uita si la km facuti in perioada respectiva, foarte mult conteaza si acest aspect. Ex. la un sofer de taxi acolo conteaza cate porniri (aprox 5-10) face intr-o statie pentru a ajunge in fata. Cum conteaza numarul de km? Chiar sunt curios. Uzura este data in primul rand de numarul de porniri. Curentii de pornire fiind mari deterioreaza materialul de pe placile elementilor si ii scad capacitatea. Daca faci 4-5 porniri pe zi si faci cate 10 km intre ele, nu o sa aiba timp sa se incarce cum trebuie intre porniri si se va uza mai repede (pe langa uzura data de porniri) Daca insa intre porniri mergi 200 Km, se va incarca la loc aproape de nominal si o sa traisca mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danytm Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Cred ca ai prins tu ideea, daca fac 1000km pe an si ma tine 5 ani bateria, nu cred ca e la fel ca si cand ai face 15k km pe an cu N porniri si ma tine 3 ani bateria, ca sincer nu cred ca esti pe circuit sa mergi non-stop. Era doar o parere personala creata din practica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Daca faci 1000 Km cu 5 porniri da, o sa te tina mai mult 1000 Km cu 100 porniri (adica mergi cu ea la munca si faci cate 10 km pe deplasare). Pe de alta parte daca faci pe an doua plimbari de 500 km fiecare, adica mergi 2-3 zile pe an, si restul sta cu bateria conectata, tot se va descarca. Am inteles ce ai spus. E greu de gasit o formula de calcul cat de tine bateria intrucat depinde de multi factori. De altfel ai uitat de cel mai important factor: sa ai noroc sa prinzi una buna Bateriile auto de uzina de la Mercedes si duba Renault au fost cele mai capabile: 14 ani fiecare. Cam 130.000 Km la Mercedes si 200.000 Km la duba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Eu am constatat ca bateriile moto se degradeaza cel mai mult stand nefolosite. Mai mult decat frecate prin oras. Pe de alta parte cu cele in cauza, bateriile care vin din fabrica gata formatate, e o problema, intr-adevar, la depozite, putine le incarca periodic, ca la carte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 Plecând de la ideea ca trebuie să stea cat mai puțin prin magazine. Care baterii se fabrică la noi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 31 Share Postat Octombrie 31 6 ani am avut una de la Fulbat, cca 80.000 km, pe moto și fost la un moment dat 4 proiectoare, manșoane încălzite, alte prostioare. Ce-i drept, becurile din far și stop le-am schimbat cu LED. Niciodată nu i-am dat curent să pornească, deși mai uitam proiectoarele aprinse. Pe asta de 1000 am ceva LandPort, sigur nu-i originala, moto are 10 ani, totuși. Dacă crapă, pun un Fulbat imediat (Alexandru Meroiu de la 4riders are o gamă variată - nu-i reclamă, de aia nici n-am pus link). Am mai pus la băieți LandPort, Exide, Macht, Varta plus ceva ciudățenii. Nu s-a plâns nimeni de vreo baterie, asta nu înseamnă că toate au fost perfecte. Am relatat doar cum m-am înțeles cu bateria mea, pusă de mine, de nouă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 Ktm 950 here Exide, 5 ani. Incarcarea e 14,4. Iarna o incarc cand pun la pastrat motorul, gen de azi, incarc bateria. O mai incarc prin ianuarie si inainte de a scoate motorul de la hibernat. Niciodata tinuta afara peste iarna, minim 10 grade. @tzunoi, verifica de pierderi, conform manualului, curent generat de alternator si incarcarea finala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 Acum 15 ore, Silver Arrow a spus: Bateriile auto de uzina de la Mercedes si duba Renault au fost cele mai capabile: 14 ani fiecare. Cam 130.000 Km la Mercedes si 200.000 Km la duba. Dar si costa inca 50-60% din pretul uneia echivalente,daca vrei sa le schimbi tot cu original,din reprezentanta. Eu la Intruder am avut Yuasa,am schmbat-o dupa 13 ani,preventiv,am pus Exide Agm. Pe Logan,rulota si Hyundai Getz-ul nevestii am Varta Agm. Pe duba de la munca am tot Varta Agm,luata in 2017,merge de rupe,cativa ani a slujit ca baterie auxiliara pt.sirocou si frigider tot pe duba,acum este pusa ca baterie principala. Auxiliara acum este o Exide Agm luata de vreun an. Pt.mine Yuasa si Varta sunt cap de lista. Dar la toate stau cu ochii pe incarcare,am voltmetre montate pe toate masinile. Guzzi a venit din fabrica cu Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 La o masina cu motor de 3200cmc, diesel, cu doi acumulatori instalati de fabrica, a fost imposibil sa gasesc o alta varianta rezonabila in afara de acumulatorii OEM. OEM insemnand YUASA pe care trebuia sa ii startezi tu. Si varianta asta venea doar pe filiera reprezentantelor, varianta din comert era Yuasa deja formatata. Perechea de Yuasa cu formatare de catre client a tinut 5 ani. Perechea de Yuasa deja formatate, care se gaseau in magazine, a tinut 3. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 Acum 1 oră, ALEX-Guzzista a spus: Dar si costa inca 50-60% din pretul uneia echivalente,daca vrei sa le schimbi tot cu original,din reprezentanta. Exista o diferenta majora de calitate intre piesele montate in fabrica - numite de prima echipare- si cele livrate ca piese de schimb, chiar si de la reprezentata. Am facut o proba la un prieten care vinde acumulatori si este in bransa de mai bine de 30 de ani. Am masurat 2 acumulatori auto de acelasi tip si producator. Rezultat: curentul maxim pe bateria de pe masina , veche de 2 luni, a fost 820A. Cea din magazin 660A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 Am intalnit probleme si la Exide, marca care pana acum nu ma dezamagise... doua baterii noi au scazut sub capacitate dupa sase luni iar cealalta dupa un an. Baterii noi, luate direct de la Bardi Auto, ambele mobre cu incarcare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 1 Share Postat Noiembrie 1 Acum 3 ore, Silver Arrow a spus: Exista o diferenta majora de calitate intre piesele montate in fabrica - numite de prima echipare- si cele livrate ca piese de schimb, chiar si de la reprezentata. Am facut o proba la un prieten care vinde acumulatori si este in bransa de mai bine de 30 de ani. Am masurat 2 acumulatori auto de acelasi tip si producator. Rezultat: curentul maxim pe bateria de pe masina , veche de 2 luni, a fost 820A. Cea din magazin 660A. Corect. Producatorii de masini pun ce este mai bun,ca doar clientul plateste,nu vor sa tot vina lumea la garantie sa schimbe pe cheltuiala lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Noiembrie 2 Share Postat Noiembrie 2 23 hours ago, ALEX-Guzzista said: Corect. Producatorii de masini pun ce este mai bun,ca doar clientul plateste,nu vor sa tot vina lumea la garantie sa schimbe pe cheltuiala lor. Plus ca au un rulaj constant de baterii ptr masinile noi, adica bateriile le monteaza imediat ce vin, nu mai asteapta cine stie cat pe un raft de magazin.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 4 Share Postat Noiembrie 4 Citat Producatorii de masini pun ce este mai bun,ca doar clientul plateste,nu vor sa tot vina lumea la garantie sa schimbe pe cheltuiala lor. Defapt pun ce tine fix cat perioada de garantie Am schimbat la un moment dat acumulatorul original la un BMW 320d dupa 12 ani de la cumpararea masinii. Acel acumulator a avut si un regim dificil, masina aia fiind folosita in mare parte pt deplasari in Bucuresti pe distante scurte. La masina de munca a crapat acumulatorul in mai putin de 6 luni de la expirarea garantiei de 5 ani (nu stiu daca garantia acoperea acumulatorul). Mi s-a parut ciudat pt ca masina o folosesc aproape exclusiv extraurban. Initial m-am gandit ca poate pt ca merg rar cu ea deaia o fi crapat. Am intrebat alti 2 colegi cu masini la fel, schimbasera bateria inaintea mea desi ei le foloseau zilnic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.