Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron... uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu101 Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua... salutare.o sa curga acid(am patit si io asa si am golit acidul,am spalat bateria de trei ori cu apa distilata(interior bineinteles),dupa care am introdus acelasi acid si bateria a fost ca si noua ,dupa incarcare desigur) ps:treaba asta o stiu de la un om care-mi lucreaza pe combina de secerat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 salutare.o sa curga acid(am patit si io asa si am golit acidul,am spalat bateria de trei ori cu apa distilata(interior bineinteles),dupa care am introdus acelasi acid si bateria a fost ca si noua ,dupa incarcare desigur) ps:treaba asta o stiu de la un om care-mi lucreaza pe combina de secerat. ce baterie ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu101 Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 ce baterie ai? sincer sa fiu nu mai stiu ce baterie i(la marca ma refer)iar ca sa o scot din locas trebuie sa desfac carenele inferioare pt ca i-am pus o baterie mai mare(la amperaj ma refer-14ah,si atrebuit sa modific pe acolo),dar este de aia capsulata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 pai daca ai decapsulat-o mai sta acidul in ea? ai etansat-o bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 Bateria e in casa. 12v 12A. In primavara face un an. Incarcatorul e unul normal, fara automatizare. 1.5A. E ok la doua saptamani s-o pun ~ o jumatate de ora pe incarcator s-o mentin? Sau mai rar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 vice Daca bateria este buna nu este nevoie sa o supraincarci ca strica mai tare bateria dacat descarcatul.Este suficient sa incarci inainte de a porni motocicleta cateva ore in rest se incarca pe motocicleta. Eu mai pun cate un LED sa arda continuu deoarece sta in garaj la frig si daca misca putin electrolitul nu se strica asa de repede. La redresoarele automate se spunea ca trebuie tinut mereu in priza nu vad logica pacat de redresor poate se arde. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 Bateria... cred ca e buna. E un aparat de Saito de pe louis.de Nu am multimetru sa o testez sa vad ce tensiune are. Dar cred ca e OK. A fost o perioada destul de lunga asta vara cand mergeam cu motorul pe distante scurte (~ 4 km); nu cred ca apuca sa se incarce la loc dupa pornire si nu am incarcat-o deloc pana prin decembrie, cand am luat-o de pe motor. O voi incarca dupa ce o verific pe un multimetru. Merci, Vice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 vice. Eu mai pun cate un LED sa arda continuu deoarece sta in garaj la frig si daca misca putin electrolitul nu se strica asa de repede. La redresoarele automate se spunea ca trebuie tinut mereu in priza nu vad logica pacat de redresor poate se arde. 1. fabricantul recomanda sa scoti de pe borne firele daca sta o perioada mai lunga,sa nu se mai descarce deloc. adica ceea ce faci tu,descarcand bateria in frig este contraindicat. 2. redresoarele automate nu supraincing bateria si nici nu se ard,de asta sunt automate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 1. fabricantul recomanda sa scoti de pe borne firele daca sta o perioada mai lunga,sa nu se mai descarce deloc. adica ceea ce faci tu,descarcand bateria in frig este contraindicat.2. redresoarele automate nu supraincing bateria si nici nu se ard,de asta sunt automate. Se decupleaza firele de la baterie de siguranta daca se intampla vreun scurt. Daca este contraindicata descarcare pe un LED explica-mi te rog de ce la majoritatea masinilor palpaie ceva led.Cu LED ul se descarca intr-o perioada de timp foarte mare. Redresorul chiar si cel automat are mereu sub tensiune primarul deci sanse sa se arda la o supratensiune exista . In rest un redresorul nu este construit sa functioneze cu lunile precis nu are sistem de racire. Crede-ma stiu ce vorbesc am construit sute de transformatoare, redresoare multe inclusiv pentru profesionisti( adica cei care se ocupa cu incarcarea acumulatoarelor , formatare). Personal nu incarc acumulatoru numai cand este nevoie. Astazi am pornit dupa o luna de stat si a pornit fara probleme. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Pun si eu o intrebare daca nu va suparati, este bine sa punem un led pe baterie, din cand in cand, daca am un redresor moto???. Cand punem bateria la incarcat???( uni zic asa, alti zic altcumva). Merci fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 de ce ai face asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Daca este contraindicata descarcare pe un LED explica-mi te rog de ce la majoritatea masinilor palpaie ceva led. Pentru ca respectiva majoritate e alcatuita din masini pe care s-au montat ALARME. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Treaba asta cu tinutul bateriei calde o auzisem si eu,dar nu stiu cat de adevarat este... Daca vrem sa despicam firul in patru,...ca tot e iarna...un led obisnuit consuma cam 10mA,curent care descarca complet o baterie de 10Ah,in......1000 ore,adica o luna si ceva; e drept ca la o masina,timpul creste de patru,cinci ori,functie de capacitatea bateriei... Eu as zice ca ledul lasat cuplat pe o baterie moto,peste o luna,nu e o idee prea buna,daca motorul nu mai e pornit in tot acest timp...si problema n-ar fi ca se descarca bateria,ci alta...cu cat bateria e mai descarcata,cu atat densitatea electrolitului este mai mica,putand astfel incheta mult mai usor,iarna... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 In intrebare de profan. Am vazut pe Louis la reducere un redresor ce incarca bateria la max 600 mAh, iar bateria mea e de 12 Ah. Pot utiliza cu succes respectivul redresor sau e doar o frectie la picior de lemn daca nu e de 1-1,2 Ah. O sa incarece bateria mai incet sau deloc?Unde as putea gasi redresoare de 1 Ah mai ieftine? Merci. Foloseste-l cu incredere si cel de 600 e ok crede-ma pe cuvant eu acelasi tip il folosesc pentru bateria mea singura diferenta intre cele 2 de pe louis este ca cel de 1000 are timpul de incarcarea a unui acumulator mai scurt si are si functia de 6 v atat. spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Este foarte bun, modelul de 600 mA il am si eu si isi face treaba foarte bine. La bateria ta complet descarcata o sa dureze in jur de 20 ore incarcarea, avand in vedere ca ai o baterie de 12 Ah. Si inca ceva chiar daca iti iei modelul de 1 A o sa observi ca, curentul de incarcare scade pe masura ce bateria se incarca asa ca amandoua fac cam acelasi lucru diferenta este doar timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Pentru ca respectiva majoritate e alcatuita din masini pe care s-au montat ALARME. Nu este adevarat foarte multe nu au ex.Solentza. Sunt montate deoarece face bine la baterie un comsum foarte mic mai ales iarna cand nu ingheata asa de repede Numai bine Mesaj completat Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Corect are si Solenza deci folclorul cu distruge bateria pica cei de la fabrica au specialisti care studiaza .Logic daca electrolitul se misca putin impreuna cu purtatorii de sarcina nu poate ingheta asa de repede si bateria se strica mai repede daca sta decat daca o folosesti Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 electrolitul care misca nu impiedica inghetul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Nu este adevarat foarte multe nu au ex.Solentza. Sunt montate deoarece face bine la baterie un comsum foarte mic mai ales iarna cand nu ingheata asa de repedeNumai bine Mesaj completat Corect are si Solenza deci folclorul cu distruge bateria pica cei de la fabrica au specialisti care studiaza .Logic daca electrolitul se misca putin impreuna cu purtatorii de sarcina nu poate ingheta asa de repede si bateria se strica mai repede daca sta decat daca o folosesti Numai bine Un led nu distruge bateria,dar intr-un timp suficient de lung,(cateva posturi in urma am spus ca o baterie de 10Ah complet incarcata,este descarcata de un led,intr-o luna si ceva )o poate descarca,facand sa scada densitatea electrolitului de la 1,28 la o baterie incarcata complet,electrolit care ingheata la -70 grade,...la 1,10 cat are bateria descarcata,care ingheata la -7 grade Nu acelasi lucru se intampla la o masina ,unde capacitatea bateriei fiind de cel putin patru ori mai mare,timpul de descarcare trece de patru luni... In practica insa,putine baterii mai au cei 10Ah,care i-au avut noi fiind,asa ca timpul de descarcare poate fi mai mic.. Si daca tot vorbim de un mic curent care pune electrolitul in miscare,acelasi lucru face si redresorul automat,care insa nu descarca bateria,ci o tine incarcata complet,protejand-o de inghet si de sulfatare. Revenind la redresor,curentul debitat de acesta pe o baterie incarcata,este foarte mic,astfel incat incalzirea trafului e neglijabila,atata timp cat acesta e corect dimensionat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 pisica matache oricat de bine este dimensionat primarul daca prinde o supratensiune( mai rar dar am patit pe scara mea) se arde. Pe scara s-a ars tot ce era in priza de la casetofon pana la frigider chiar daca au fost bine calculate si existau si sigurante unele automate.Eu am garajul la 400 de metri nu las nimic in priza. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 (editat) Mi-am luat saptamana asta un redresor Saito de la Louis de 0.6A (care merge lasat in priza luni de zile pentru ca porneste singur cand bateria scade sub un anumit nivel si se opreste singur cand bateria e plina) si l-am pus pe bateria Varta 16A marti. E normal sa nu se fi incarcat nici pana azi? Redresorul baga in ea pentru ca nu s-a aprins becul verde. Scoate ceva bolboroace, cineva mi-a spus ca e normal sa scoata putin si ca daca nu a scazut electrolitul e buna bateria. Mi-a mai zis sa o scot din priza si sa o masor dupa o ora ca trebuie sa aiba 12,75V. Exact atata are. De fapt, si azi am masurat-o dupa 12 ore si arata 12,73V? As vrea sa stiu daca mai e buna bateria intrucat releul meu de incarcare e foarte pretentios, si o baterie noua e 100E. Merci! Editat Ianuarie 30, 2011 de vgv21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 E foarte bine, stai linistit. E buna bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Multumesc Belbody, speram sa aud asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Incarcarea unei baterii,se poate verifica cel mai sigur,masurand densitatea electrolitului. O baterie complet incarcata are densitatea pe fiecare celula de 1,28 (grame pe centimetru cub ) In plus masurarea densitatii ,pe fiecare element poate depista si diferente de densitate,care diferente,mai mari de 0,01 trebuiesc corectate.(o baterie poate avea de ex 12,9V la borne,dar la masurarea densitatii,un element sa aibe 1,24 iar restul 1,28 ) Un densimetru auto costa pana in 10 ron,o baterie...ceva mai mult. Trebuie sa spun,ca masurarea densitatii se poate face doar la bateriile cu intretinere.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.