pisica matache Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 este o yuasa 12ytx-12bs, 10 amperi, capsulata, MF. cand porneam mobra vara trecuta flicarea bordul-bateria, apoi isi revenea. am decapsulat-o, pus apa distilata-se vedeau placile, dar e cam slaba-12,4-5, desi pe ea scrie ca trebuie sa indice minim 12.8. de asta ma gandeam sa scot apa si sa pun calumea electrolit de 12.8. de asta intrebam, sa nu fac vreo prostie... Nu am inteles ce reprezinta 12,4-5...12,8. Te referi la tensiunea bateriei,sau la densitatea electrolitului?Oricum densitatea nu poate fi 12,8 ci doar 1,26-1,28 in cazul unei baterii incarcate complet. Vino te rog cu detalii (oricum densitate electrolitului,este foarte importanta,daca nu cumva cel mai important indicator despre starea de incarcare a unei baterii si nu numai..) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 am un multimetru chinezesc-15 ron. indica voltajul. incarcare cu 15,16 volti, amperaj mic de 400 miliamperi, apoi dupa ce scot redresorul bateria se stabilizeaza la 12,5 volti,scade la 12.4, apoi 12.3. apoi iar o pun la incarcat toata ziua.. P.S. pe baterie scrie ca incarcarea se face la 1.2 amperi intre 5-10 ore sau 5 amperi 1 ora maxim ca explodeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 am un multimetru chinezesc-15 ron. indica voltajul. incarcare cu 15,16 volti, amperaj mic de 400 miliamperi, apoi dupa ce scot redresorul bateria se stabilizeaza la 12,5 volti,scade la 12.4, apoi 12.3. apoi iar o pun la incarcat toata ziua..P.S. pe baterie scrie ca incarcarea se face la 1.2 amperi intre 5-10 ore sau 5 amperi 1 ora maxim ca explodeaza. Tensiunea masurata in gol este cam mica,in mod normal ar trebui cu bateria incarcata sa ai 12,8-12,9V. O masuratoare mult mai concludenta ar trebui facuta in sarcina,(de ex alimentand un bec de 12V-60W )..daca tensiunea pe baterie iti scade destul de repede sub 10v,bateria si-a pierdut mult din capacitate..(in cazul tau,bateria fiind de 10Ah,ar trebui sa -ti aprinda becul,fara ca tensiunea la borne sa scada sub 10V,cel putin o ora,ceea ce sigur n-o sa se intample dupa ceea ce povestesti tu ) Mult mai relevanta decat masurarea tensiunii in gol ar fi masurarea densitatii electrolitului,un densimetru auto costa sub 10Ron... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 am si densimetru auto, dar nu vreau sa umblu la dopuri de multe ori ca se largesc (sunt toate insirate pe o banda, iar cele de la margini prind joc). cand aprind becul de la far 12v 55ah, imi indica-n bord ca bateria se descarca. deci eu stiu ca bateria e slaba, problema e cum sa fac sa mai trag de ea sezonul asta? electrolit nou + redresor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Aia 55 is W si nu Ah. Tre vazut care e punctul slab. Bateria, regulatorul sau magnetoul. Prin eliminare/masurare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 da,sunt 55w,ai dreptate. eu deja stiu care e punctul slab-BATERIA- dar intreb cum pot sa o revitalizez, nu prea am bani sa iau alta, iar asta inca mai se mai taraste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Vezi ca o baterie slaba (mai exact care sta sa moara) poate sa "suga" un curent foarte mic la incarcare sau un curent foarte mare. Daca suge mult curent la incarcare, acumulatorul se incalzeste destul de mult, ceea ce nu e bine pentru acumulator. Ceea ce este mai important, este faptul ca, si releul regulator se va incalzi mai tare, chiar daca in general pentru un consum mai mare de curent, ar trebui sa se raceasca (curentul pus in scurt la masa e mai mic). Ca sa ma exprim mai exact (oboseala bat-o vina nu ma lasa sa fiu suficient de clar) Bateria slaba poate duce la defectarea regulatorului de tensiune = naspa, piesa scumpa. Mai bine pune o baterie noua si ai rezolvat toate problemele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 da,sunt 55w,ai dreptate. eu deja stiu care e punctul slab-BATERIA- dar intreb cum pot sa o revitalizez, nu prea am bani sa iau alta, iar asta inca mai se mai taraste... E totusi preferabil sa o schimbi. Daca nu ai bani poti cauta o marca mai ieftina ...baterie Varta fara intrtinere,de 10A,exact ca a ta,costa cam 200Ron..iar varianta si mai ieftina ,e sa-ti iei una clasica,de 9A,care costa 100-120Ron,tot Varta.Din pacate asta are alte dimensiuni si e posibil sa n-o poti monta pe motor Eu am Varta si pe motor si pe masina,clasice si sunt foarte multumit;e drept ca pe motor sta degeaba,n-am demaror,iar incarcarea e diferita.. Asa cum ti s-a spus,pastrand vechea baterie,poti schimba si releul... Cineva mai sus,ti-a dat un sfat intelept...verifica si incrcarea pe motor,sa nu-ti bage prea mult curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron... Da ,bateria a fost ok,dar dupa ce povestesti,se pare ca nu mai e. Metode miraculoase de sculare din morti a bateriilor,nu cred sa fie.(Completarea cu electrolit se recomanda doar cand electrolitul s-a pierdut prin varsare...si nu este cazul tau,tu ai procedat corect completand cu apa distilata,dar se pare ca a fost prea tarziu,bateria fiind deja sulfatata..) Poate mai primesti si alte sugestii,eu nu mai am... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 se pare ca nu ne intelegem. am verificat si incacarea,e ok. eu intreb cum pot prelungi viata acumulatorului, schimb electrolitul si incarcare pe un redresor inteligent moto? sau mai am si alte optiuni? bateria a fost ok, nu e noua, dar parca-mi pare rau sa o arunc si sa mai dau 100-200 ron... uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu101 Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 uite, saito procharger are functie de desulfatare dar costa 40 sau 50 de euro. asa ca ori o speli si inlocuiesti electrolitul din ea (desi sunt 90% sigur ca nu o sa curga nimic din ea) si mai tragi un pic de ea, in nici un caz un sezon, ori iti iei o baterie noua... salutare.o sa curga acid(am patit si io asa si am golit acidul,am spalat bateria de trei ori cu apa distilata(interior bineinteles),dupa care am introdus acelasi acid si bateria a fost ca si noua ,dupa incarcare desigur) ps:treaba asta o stiu de la un om care-mi lucreaza pe combina de secerat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 salutare.o sa curga acid(am patit si io asa si am golit acidul,am spalat bateria de trei ori cu apa distilata(interior bineinteles),dupa care am introdus acelasi acid si bateria a fost ca si noua ,dupa incarcare desigur) ps:treaba asta o stiu de la un om care-mi lucreaza pe combina de secerat. ce baterie ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu101 Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 ce baterie ai? sincer sa fiu nu mai stiu ce baterie i(la marca ma refer)iar ca sa o scot din locas trebuie sa desfac carenele inferioare pt ca i-am pus o baterie mai mare(la amperaj ma refer-14ah,si atrebuit sa modific pe acolo),dar este de aia capsulata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 pai daca ai decapsulat-o mai sta acidul in ea? ai etansat-o bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 Bateria e in casa. 12v 12A. In primavara face un an. Incarcatorul e unul normal, fara automatizare. 1.5A. E ok la doua saptamani s-o pun ~ o jumatate de ora pe incarcator s-o mentin? Sau mai rar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 vice Daca bateria este buna nu este nevoie sa o supraincarci ca strica mai tare bateria dacat descarcatul.Este suficient sa incarci inainte de a porni motocicleta cateva ore in rest se incarca pe motocicleta. Eu mai pun cate un LED sa arda continuu deoarece sta in garaj la frig si daca misca putin electrolitul nu se strica asa de repede. La redresoarele automate se spunea ca trebuie tinut mereu in priza nu vad logica pacat de redresor poate se arde. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 Bateria... cred ca e buna. E un aparat de Saito de pe louis.de Nu am multimetru sa o testez sa vad ce tensiune are. Dar cred ca e OK. A fost o perioada destul de lunga asta vara cand mergeam cu motorul pe distante scurte (~ 4 km); nu cred ca apuca sa se incarce la loc dupa pornire si nu am incarcat-o deloc pana prin decembrie, cand am luat-o de pe motor. O voi incarca dupa ce o verific pe un multimetru. Merci, Vice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 vice. Eu mai pun cate un LED sa arda continuu deoarece sta in garaj la frig si daca misca putin electrolitul nu se strica asa de repede. La redresoarele automate se spunea ca trebuie tinut mereu in priza nu vad logica pacat de redresor poate se arde. 1. fabricantul recomanda sa scoti de pe borne firele daca sta o perioada mai lunga,sa nu se mai descarce deloc. adica ceea ce faci tu,descarcand bateria in frig este contraindicat. 2. redresoarele automate nu supraincing bateria si nici nu se ard,de asta sunt automate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 1. fabricantul recomanda sa scoti de pe borne firele daca sta o perioada mai lunga,sa nu se mai descarce deloc. adica ceea ce faci tu,descarcand bateria in frig este contraindicat.2. redresoarele automate nu supraincing bateria si nici nu se ard,de asta sunt automate. Se decupleaza firele de la baterie de siguranta daca se intampla vreun scurt. Daca este contraindicata descarcare pe un LED explica-mi te rog de ce la majoritatea masinilor palpaie ceva led.Cu LED ul se descarca intr-o perioada de timp foarte mare. Redresorul chiar si cel automat are mereu sub tensiune primarul deci sanse sa se arda la o supratensiune exista . In rest un redresorul nu este construit sa functioneze cu lunile precis nu are sistem de racire. Crede-ma stiu ce vorbesc am construit sute de transformatoare, redresoare multe inclusiv pentru profesionisti( adica cei care se ocupa cu incarcarea acumulatoarelor , formatare). Personal nu incarc acumulatoru numai cand este nevoie. Astazi am pornit dupa o luna de stat si a pornit fara probleme. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Pun si eu o intrebare daca nu va suparati, este bine sa punem un led pe baterie, din cand in cand, daca am un redresor moto???. Cand punem bateria la incarcat???( uni zic asa, alti zic altcumva). Merci fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 de ce ai face asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Daca este contraindicata descarcare pe un LED explica-mi te rog de ce la majoritatea masinilor palpaie ceva led. Pentru ca respectiva majoritate e alcatuita din masini pe care s-au montat ALARME. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Cred ca e vb de Daciile ( si nu numai) mai vechi la care "clipocea" vesnic un led verde sau rosu in bord, nici vb de alarma, cica tinea bateria "calda"..acuma nu stiu, pe vremea aia aveam carucior cu rulmenti ! Treaba asta cu tinutul bateriei calde o auzisem si eu,dar nu stiu cat de adevarat este... Daca vrem sa despicam firul in patru,...ca tot e iarna...un led obisnuit consuma cam 10mA,curent care descarca complet o baterie de 10Ah,in......1000 ore,adica o luna si ceva; e drept ca la o masina,timpul creste de patru,cinci ori,functie de capacitatea bateriei... Eu as zice ca ledul lasat cuplat pe o baterie moto,peste o luna,nu e o idee prea buna,daca motorul nu mai e pornit in tot acest timp...si problema n-ar fi ca se descarca bateria,ci alta...cu cat bateria e mai descarcata,cu atat densitatea electrolitului este mai mica,putand astfel incheta mult mai usor,iarna... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.