Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

alex_en, fa un experiment, daca bateria n-a fost pusa pe motor sau pe incarcator.

toarna acidul, las-o citeva ore, recomandat peste noapte si masoara tensiunea. dupa care incarc-o cu un incarcator (preferabil inteligent), lasa iar citeva ore si masoara iar tensiunea. daca e diferenta, raspunsul e clar.

m-as mira f tare sa fie doar la Yuasa, si astia sint tata lor. pe FAQ-ul pe care l-am postat mai inainte zice ca una din cauzele de moarte prematura e lipsa incarcarii initiale.

si retine ca si eu credeam ca nu e nevoie, bazindu-ma pe amintiri cetoase, pina am vazut dovada contrariului.

Orice incarcator, fie ca e inteligent fie ca e prost de bubuie o supune unei anumite metode de incarcare care EVIDENT o sa-i ridica tensiunea la borne. Unde ai vazut tu FAQ alea, la Yuasa pe site? Cauta si la alti producatori, vezi ei ce zic.

 

Revin cu alte instructiuni de utilizare, de data asta de la o baterie BOSCH, pe acid (clasica), de 9 A H unde se zice clar ca dupa umplere, dupa 15 minute, sa se incarce acumulatorul timp de 2 ore cu un amperaj de 10% din capacitate.

 

Ti-am dat deja cele mai folositoare informatii pe care le am. Tu poti sa faci ce crezi de cuviinta.

Eu fac ce scrie in instructiunile de utilizare, nu ce crede unul si altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici nu aprob nici nu dezaprob :D

Explicatia e simpla. Cand bateria e descarcata, sulfatarea e mult mai rapida. Asta inseamna ca, capacitatea bateriei tale va scadea foarte repede in timp.

Bateria aia veche puteai sa o incarci (sa completezi intai electrolitul la nivel) fara sa o descarci in prealabil si obtineai un rezultat identic.

Cred ca am mai zis-o dar o repet, ideal este ca acumulatorii auto-moto sa fie in permanenta aproape de nivelul maxim de incarcare.



Eu fac ce scrie in instructiunile de utilizare, nu ce crede unul si altul.

 

Imi cer scuze ca mi-am permis sa-ti dau un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot am aprofundat p'aici discutii despre baterii, perfect normal pt aceasta perioada :crack:

Ce parere aveti despre "spalarea" bateriei, adica spalarea cu apa distilata de cateva ori si inlocuirea electrolitului(acid + apa masurata cu pipeta "minune")? Cand am avut probleme de nu-mi pornea dimineata dupa ce a dat frigul am vrut sa fac asta, dar 50% din mecanici au recomandat si cealalta parte au nerecomandat procesul... A incercat careva, da rezultate?

 

:cheers:

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice incarcator, fie ca e inteligent fie ca e prost de bubuie o supune unei anumite metode de incarcare care EVIDENT o sa-i ridica tensiunea la borne. Unde ai vazut tu FAQ alea, la Yuasa pe site? Cauta si la alti producatori, vezi ei ce zic.

da, la Yuasa pe site le-am vazut.

daca incarcatorul ii ridica tensiunea, care in mod normal e un indicator al incarcarii, concluzia e ca nu-i incarcata destul. nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi :what:

 

Minutul 2:14

 

 

 

Volt=> unitate de masura a TENSIUNII electrice.

Amper(electromagnetic / electrolitic- acesta ne intereseaza pe noi)=> unitate de masura pentru INTENSITATEA CURENTULUI electric, si vine ca un compus(amper-ora)=>unitate de masura pentru sarcina electrica egala cu cantitatea de electricitate transportata de un curent electric cu intensitatea de 1 amper printr-un conductor in timp de o ora egala cu 3600coulombi.

 

Daca va uitati mai cu atentie, pe fiecare baterie scrie 12V 7(sau4,5,8,43,102,etc) Ah ,adica amper-ora.

 

Capacitatea bateriei este cantitatea de energie electrica stocata de aceasta. Ea se masoara in Amperi.h.

Tensiunea electrica este tensiunea electrica generata la bornele bateriei de acumulatoare. Ea se masoara in Volti.

Curentul de descarcare la rece!Este curentul pe care o baterie noua, complet incarcata, poate sa il furnizeze continuu, timp de 10 secunde si sa asigure la - 18 º o tensiune de min. 7,5 V (EN).

SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare. O perioada incarcat complet nu-i face neaparat bine. Iar descarcarea pana la epuizare a bateriei poate duce la sulfatarea ei.

Cand o baterie este sulfatata spre exemplu, scade durata de retinere a tensiunii(Volti).

Aceste metode de "resuscitare" a bateriei pe care voi vreti sa le incercati sunt inutile. Bateriile din ziua de azi sunt facute incat sa tina lejer 4-5 ani(nedemontate de pe moto/auto) intr-un regim de lucru normal,fara extraconsumatori, sau alte probleme ale instalatiei electrice.

Si sa fiu off-topic putin ca,e la moda. @emy15,esti la o puternica perioada de maturizare,prin care toti am trecut, dar pana acum ar fi trebuit sa stii ca "V-olti" ii masori cu aparatul de masura, Amperii cu metrul de croitor. Folosesti emoticoane in exces(lucru destul de iritant pentru ochi) si cireasa de pe tort este agramatismul tau,si lipsa de cunostinte in domeniu(actual- mecanica/electromecanica).

Recomandare: Numai chiuli de la scoala.

Rezultat: Un trai mai bun pe forum,si o decurgere mai logica a conversatiilor din topicuri.

"P.S": @Nenea Ivan ti-ar putea fi bunic,arata putin respect.

Numai bine tuturor!

Editat de Mike06
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://books.google.ro/books?id=8bMoshJhC-wC&pg=PA535&lpg=PA535&dq#v=onepage&q&f=false

 

SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare.

in toate sursele credibile am intilnit distinctia clara dintre bateriile "deep discharge" (UPS-uri etc) si cele de pornire.

 

http://www.samlexamerica.com/support/faqs/faq11.aspx#question_2

 

Everybody is familiar with the SLI batteries that are used for automotive starting and powering vehicular accessories. SLI batteries are designed to produce high power in short bursts but must be constantly recharged (normally with an alternator while driving). Vehicle starting typically discharges 1%-3% of a healthy SLI battery's capacity. The automotive SLI battery is not designed for repeated deep discharge where up to 80% of the battery capacity is discharged and then recharged. If an SLI battery is used for this type of application, its useful service life will be drastically reduced.

 

http://m.optimabatteries.com/faq/deep-cycle.html

 

Deep cycle means using the battery in an application that will discharge 60 to 70 percent or more of the battery capacity. An auto battery is an SLI (starting, lighting, ignition) battery. Its plates are designed to deliver maximum power for a short duration. Starting a car typically discharges an SLI battery 1 to 3 percent. When an SLI battery is used in a deep cycle application, or in a vehicle with heavy accessory loads, the battery life will be shortened.

...

What’s the difference between an OPTIMA® deep cycle and starter battery?

 

An OPTIMA deep cycle battery uses a different chemical for the active paste material on the plates, and a slightly stronger acid. This chemistry change allows for a much longer life in cycling applications with only a slight reduction in starting power.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Am pus si eu baterie la incarcat la redresorul cel inteligent si am o nelamurire / curiozitate.

 

In mod normal, redresorul incarca baterie pana la aproximativ 14,4 - 14,5V, si apoi trece intr-un mod de intretinere. La baterie de pe motocicleta (un Bosch 'cu intretinere' nu prea noua) nu ajunge la voltajul asta. Curentul dat de redresor face ca voltajul ramana stabil la aproxiamtiv 14,3V. Redresorul ramana in mod de incarcare, si baterie fierba usor.

 

Baterie nu imi face probleme pe motor, are inca putere destula, nu se descarca singur, cere doar 2 completari cu apa destilata pe sezon.

 

Care o fi cauza? Sa fie ceva cu concentratie de acid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am pierdut suruburile de la baterie, precum si placutele alea cu filet ce le pui sub borne. Nu mai stiu unde le-am pus.

Am fost la un magazin de piese auto si nu au. N-as prea vrea sa iau o baterie noua doar pentru niste screws and nuts.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol, is din aliaj special. Mai ieftin iesi cu alta baterie.

Acuma serios, vezi la mag de feronerie orice sorof de 6. La beterie bornele tre sa fie intacte si curate la fel ca si papucii forelor de la mobra, si contact direct intre borne si papuci, suruburile ce scop au?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un scuter Honda Sh 150i incarcare de 15 volti este normala in turatie. Intreb deoarece baterie noua cumparata in primavara a cedat inaitea sosirii iernii. Mi se pare cam mult deoarece peste tot citesc ca 14,5 v este valoare maxim admisa. Am uitat sa spun ca am facut o modificare ca farul sa nu arda continuu deoarece aveam probleme la pornire din cauza becului de 55 W. Astept sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de la Yamaha TDM850 spune ca incarcarea normala poate fi pana la 15,3V. Masurat, am 15,1V in ture fara consumatori si cand aprind farul scade la 14,8V. Bateria de pe motor are 5 ani si este o Yuasa. Ar mai fi posibilitatea ca bateria pe care ai cumparat-o sa fie o prastie ;) .

Editat de gms245
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de la Yamaha TDM850 spune ca incarcarea normala poate fi pana la 15,3V. Masurat, am 15,1V in ture fara consumatori si cand aprind farul scade la 14,8V. Bateria de pe motor are 5 ani si este o Yuasa. Ar mai fi posibilitatea ca bateria pe care ai cumparat-o sa fie o prastie ;) .

Adevarul este ca acumulatorii de pe piata majoritatea sunt prastie, toate fabricate in china. La mine nu scade deloc nici cand aprind farul, scuterul acesta are un releu destul de mare in comparatie cu alte scutere (sau maxiscutere). Ar fi bine sa masoare cineva incarcarea la acest model Honda SH 150i sau daca mai are cineva incarcare de 15 V chiar peste putin si sa-l tina acumulatorul mai bine de 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care e motivul pentru care borna produce un praf alb in jurul ei ? bateria am cumparat-o in Ianuarie 2014 , moto sta intr-un garaj incalzit , am tot pornit-o , de 10 zile merg aproape zilnic , am deschis azi saua si vazui albeata , rezolva cumva doar s-o curat si sa ung cu vaselina dupa sau sa le dau cu bateria in cap fiind in garantie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

metalul din care sunt bornele de pe fir + bornele de plumb + vaporii acizi(vrei nu vrei, bateria are o gaura de ventilatie) = sarea aia alba. La fel patesc la masina, oxidul ala creste rezistenta dintre baterie si circuit si cateodata nu vrea sa mai porneasca. Curat oxidul care s-a format si 4-5 luni porneste fara probleme. Cand nu porneste, constat ca iar s-a facut sarea aia. Clema de pe firul de + s-a tot corodat, va trebui sa o schimb odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...