Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

V-am mai spus , toate bateriile MOTO care se vind la noi, cu exceptia YUASA originale (care costa enorm), se fabrica in China, indiferent ca e Bosh, Varta, Caranda,Rombat, Volt On, ... . Sper sa retineti aceasta informatie. Doar abtipildele difera.Baterii ieftine si bune gasiti la Sorgeti, nu-si faca reclama, au lant de magazine proprii.

Partial corect. Grupul Yuasa produce si in Taiwan in fabrica proprie. Brandul lor "Toplite" comercializat in Europa este fabricat acolo si nu costa "enorm".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tocmai, am vrut sa-mi iau de la Caranda pe ideea ca-s ieftine si facute-n Romania. Dar doar revind marci chinezesti, Yucell, BSB si nu mai stiu ce.Despre asta zic ca are curent de pornire 175A: http://www.sorgeti.ro/baterii-moto/129-baterie-auto-zap-64-ah-standard.html

Costa 105 RON cu TVA. Mai ieftin n-am vazut nicaieri dar nu ma astept la calitate la banii aia, o Yuasa cu aceeasi parametri e totusi de 3 ori mai scumpa.

Am eu Sorgeti de 3 ani si nu am de ce sa ma plang. Iar motorul de SV nu e chiar asa usor de invartit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai, am vrut sa-mi iau de la Caranda pe ideea ca-s ieftine si facute-n Romania. Dar doar revind marci chinezesti, Yucell, BSB si nu mai stiu ce

 

eu am folosit caranda facute in ro la masini , pret 1/4 fata de brand name si n-am avut probleme, si la mobra am pus tot baterie luata de la caranda si a tinut 2-3 ani fara sa vada redresor.

Vazusem de mult un film cu mosul patron la Caranda si zicea ca vrea sa extinda productia si pe baterii moto, acum au trecut 7-8 ani de atunci se pare ca nu renteaza pe moto cand e piata invadata de china.

 

eu zic ca daca o incarci de 2-3 ori peste iarna poate sa te tina cat o yuasa, la bani oricum iesi mai bine chiar daca o schimbi in fiecare primavara

 

pe mobra actuala am un VMF china urat, e de 5 ani pe motocicleta si am mai incarcat-o din cand in cand iarna, anu asta mi-a fost lene s-o mai incarc si am comandat o yuasa, crezand ca si-a dat duhul... wrong, cateva ore pe redresorul de la lidl si tine 12.9v

 

masurat cca > 140A mai poate sa scoata din ~200, mobra porneste fara probleme, pus yuassa pe raft.

 

am mai pus Exide pe mobre, iar o baterie foarte buna, livreaza mai mult CCA decat scrie pe ambalaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu pretul exagerat la yuasa.??.nu cred, daca faci un calcul ca un acumulator yuasa *inghite* cel putin 3 acumulatori no name pentru o perioada de 5-6 ani, la un pret pe total mai mic, si in acest caz nu mai vorbim de exagerari de preturi, discutam de un calcul economic si de eficienta. Fiecare dupa posibilitatile financiare si modul de aplicare, practic pe acest lucru se bazeaza si cei care produc lucruri de calitate slaba.

 

http://magazinuldebaterii.ro/baterii-moto.html?capacitate=42&curent_de_pornire=110&garantie=76&gclid=CJPnprnojsUCFUHMtAodSVgAeg&inaltime=121&latime=409&lungime=28&polaritate=18&price=380-&producator=6&tensiune=55

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum câteva zile, vroiam să-mi iau baterie Antigravity, pt că e ușoară, pt că tehnologia LiFePo4 scoate mult mai mulți amperi la pornire față de Pb în fine din multe motive.

Azi am pus pe mobra bateria veche, care funcționează impecabil. E OEM-ul cu care a venit mobra, în 2008. Baterie destul de abuzată, descărcată de câteva ori până la 0 ( bateriile pe Pb nu ar trebui niciodată descărcate sub 50%).

 

Ce vroiam să spun, o baterie bună ține foarte mult. Nu merită să dai banii pe baterii ieftine și proaste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superbec, vorbim de acumulatori pt motociclete. Cei pt auto sint facuti pe ici pe colo, inclusiv in RO (foarte buni), cei moto se fac exclusiv in China. Legat de Yuasa Taiwan, tot China.


» Post actualizat in 24 Apr 2015 15:36

Sa-l vad eu pe ala care scoate 600ron pe o Yuasa OEM.


» Post actualizat in 24 Apr 2015 15:39

O Yuasa tine , sa zicem, 6 ani (la R1-ul meu nu a tinut decit max 4 ani, in conditiile in care din cei 4 ani, 2 ani a mers sub 3000km/an, pe pista, fara faruri, lumini. Sorgeti a tinut 2 ani pe pista, si mai merge lejer 1 an. Dar a costat 130ron. Iau 4 baterii ieftine in loc de Yuasa originala.

GREA MAI E MATEMATICA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superbec, vorbim de acumulatori pt motociclete. Cei pt auto sint facuti pe ici pe colo, inclusiv in RO (foarte buni), cei moto se fac exclusiv in China. Legat de Yuasa Taiwan, tot China.

» Post actualizat in 24 Apr 2015 15:36

Sa-l vad eu pe ala care scoate 600ron pe o Yuasa OEM.

» Post actualizat in 24 Apr 2015 15:39

O Yuasa tine , sa zicem, 6 ani (la R1-ul meu nu a tinut decit max 4 ani, in conditiile in care din cei 4 ani, 2 ani a mers sub 3000km/an, pe pista, fara faruri, lumini. Sorgeti a tinut 2 ani pe pista, si mai merge lejer 1 an. Dar a costat 130ron. Iau 4 baterii ieftine in loc de Yuasa originala.

GREA MAI E MATEMATICA!

Normal ca este grea matematica, pentru ca aceasta cuprinde: algebra, analiza matematica, geometrie plana, geometrie in spatiu si elemente de trigonometrie, mai dificil nu-i asa?? De ce te gandesti la matematica si nu te opresti la ARITMETICA, acolo este mai usor...si sa-ti demonstrez.

Un acumulator yuasa fabricat _Osaka Japan, tip MF YTX 14 BS costa 350 lei cu livrare la domiciliu, l-am cumparat pe 13.02.2014 pentru ZX 12, am factura ...Si nu am inteles, iti trebuie OEM din SUA?? De ce?? Acelasi tip de acumulator l-am avut pe un triumph sprint st 955 i, cumparat in 2009, vandut motorul cu acumulatorul in iunie 2014, functioneaza in prezent foarte bine. Se fac 6 ani, iar daca iarna este intretinut cu un incarcator inteligent, eu mai garantez 2 ani la triumph....Cati acumulatori no name se schimbau pana acum, acei de 150 lei la 2 ani?? ...calculeaza tu, si vezi CARE este mai GREA...aritmetica sau matematica. De ani intregi am contact cu instalatii electrice auto si moto, si am o experienta bogata si cu acumulatorii...la mine si la altii ! Nu o lua ca un repros...este o gluma de primavara :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi cit e o YTZ10S. Asta chiar are curent,

 

Si daca vrei sa-mi arati ca esti mistocar de dragul de a face misto, ... eu ma ratrag.

 

Sa-i vad eu pe toti care posteaza aici ca aparat inteligent de intretinere a bateriilor, au doar citiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fac misto...ti-am demonstrat, serios. Inteligente au mai multi s-au informati baietii si cunosc problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis ca o Yuasa OEM costa 600ron, si asta poate 650ron. UN Inlocuitor de YTZ10S de la Sorgeti costa 130ron. Am mai zis 4 baterii ieftine in loc de una scumpa. 130ron x 4 = 520ron. 4 baterii x 2 ani/baterie = 8 ani exploatare, si dai banii in RATE, nu toti odata. Sper ca ai inteles calculul. Daca te raportezi numai la bateia de pe ZX12, sa stii ca mai toate vitezanele standart merg cu YTZ10S.

 

Cind am vrut sa cumpar prima baterie YTZ 10S am vrut sa iau Yuasa, insa la cit costa, peste 600ron , in 2006, am fost fericit ca am gasit la Varta RO un inlocuitor, a tinut fix un sezon. Un amic si-a luat odata cu mine tot Varta, si pe el tot dupa 1 sezon l-a lasat. Am zis ca am nimerit un lot prost, anul viitor am luat tot Varta, aceeasi buba. Am dat 350ron pe Varta.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da de ce ma trimiti la yuasa OEM si nu cumperi din RO variante ..sunt pana la 400 lei !! Si iti spun...350 lei=6-7 ani ! Fiecare face cum crede :hug: ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te duci pe o varianta scumpa de la yuasa..verifica caracteristicile pentru MF YTX si o sa vezi ca fac fata cu brio. Curentul de pornire este suficient pe ytx. Intra pe catalog si o sa vezi ca pana in 400 lei ai oferte OK de yuasa japan.


» Post actualizat in 24 Apr 2015 18:57

Te duci pe o varianta scumpa de la yuasa..verifica caracteristicile pentru MF YTX si o sa vezi ca fac fata cu brio. Curentul de pornire este suficient pe ytx. Intra pe catalog si o sa vezi ca pana in 400 lei ai oferte OK de yuasa japan.

Sau eviti sa ti-o activezi tu? Care este problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramane de vazut daca acestea date de tine vor tine la mult de 5 ani, fara a fi bagate pe aparatele de intretinere. Esti sigur ca cele de 400ron vor tine la fel de mult ca cele de 600ron? Si la 400ron, tot nu renteaza, 130ron x 3 baterii ieftine = 390ron, adica 6 ani exploatare, si dai banii in rate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramane de vazut daca acestea date de tine vor tine la mult de 5 ani, fara a fi bagate pe aparatele de intretinere. Esti sigur ca cele de 400ron vor tine la fel de mult ca cele de 600ron? Si la 400ron, tot nu renteaza, 130ron x 3 baterii ieftine = 390ron, adica 6 ani exploatare, si dai banii in rate.

Vezi ca si cele de 130 ron daca nu le incarci 6 luni, primavara sunt praf......la anul alta!!... Valabil si pentru yuasa, intretinerea este obligatorie, cu incarcator inteligent sau clasic( aici cu masurare periodica, mai ai nevoie de un voltmetru de c.c si atentie). Sunt sigur si ce am spus cu triumph-ul este adevarat, crede-ma nu sunt distribuitor yuasa :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YTZ-urile sunt scumpe...pt VTR-ul meu e ceva gen 650 de lei....

 

mobra mea a venit din Italia (sau de la samsar) cu o chinezarie YT9...adica 8-9 amperi la pornire si culmea! porneste mobra...intr-adevar, invarte PARCA mai greu dar o porneste, parca si balbaie unpic la becuri cateodata.... e chinezarie pe care nu scrie nici data producerii sau activarii...

 

o sa pun probabil un YTX12BS (10 amperi) cand se duce dracu chinezaria ca na,,,n-o sa tina mult o baterie pt 500-750 cc pe un V2 d-o mie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YTZ-urile sunt scumpe...pt VTR-ul meu e ceva gen 650 de lei....

 

mobra mea a venit din Italia (sau de la samsar) cu o chinezarie YT9...adica 8-9 amperi la pornire si culmea! porneste mobra...intr-adevar, invarte PARCA mai greu dar o porneste, parca si balbaie unpic la becuri cateodata.... e chinezarie pe care nu scrie nici data producerii sau activarii...

 

o sa pun probabil un YTX12BS (10 amperi) cand se duce dracu chinezaria ca na,,,n-o sa tina mult o baterie pt 500-750 cc pe un V2 d-o mie

Ai intuit corect ! Pentru motocicleta ta YTX 12 BS este indicat in catalogul yuasa(vezi attach). Are capacitatea de 10Ah si un Icca =180A, se livreaza cu electrolitul in 6 recipiente si ti-o formezi dupa instructiunile din cutie.

post-74268-0-35797400-1429973696_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca si cele de 130 ron daca nu le incarci 6 luni, primavara sunt praf......la anul alta!!... Valabil si pentru yuasa, intretinerea este obligatorie, cu incarcator inteligent sau clasic( aici cu masurare periodica, mai ai nevoie de un voltmetru de c.c si atentie). Sunt sigur si ce am spus cu triumph-ul este adevarat, crede-ma nu sunt distribuitor yuasa :crack:

De acord, insa daca nu ai bani de Optimate, pui un generator simplu, cum am si eu pe birou, o biata sursa de curent reglabila.

Apropo de regenerare, un prieten are un incarcator Bosh luat din Selgros, mi-e regenerat bateria YTZ 10S , m-a mai tinut 1000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are auto sau moto trebuie sa detina un incarcator pentru acumulatori la domiciliu. Este o necesitate, nu un moft! Dupa posibilitatile financiare exista mai multe optiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai intuit corect ! Pentru motocicleta ta YTX 12 BS este indicat in catalogul yuasa(vezi attach). Are capacitatea de 10Ah si un Icca =180A, se livreaza cu electrolitul in 6 recipiente si ti-o formezi dupa instructiunile din cutie.

dap. a mea e 2001 si se recomanda YTZ12....da ii pun YTX12 ca n-are nici pe dracu, mai ales ca merge si cu YTX9-ele asta chinezesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare biker doreste ca acumulatorul moto sa functioneze cat mai mult. OK, dar mentinerea unui acumulator in stare de functionare pentru o perioada cat mai lunga presupune:

a) un sistem de incarcare pe motocicleta functionabil in parametrii(alternator_RRT_conexiuni_consumatori);

B) verificarea periodica a acumulatorului(tensiunea la borne in sezonul rece pentru AGM si tensiunea la borne+nivel electrolit pentru cel clasic);

c) conectarea acumulatorului la un incarcator in functie de rezultatul verificarii in special in sezonul rece(am vazut ca valoare limita este 12,6V, sub aceasta valoare acumulatorul se conecteaza la incarcator);

Acum exista o discutie raportata la cat timp trebuie mentinut acumulatorul moto la incarcat in functie de tipul de incarcator. Exista la Yuasa un tabel de mentenant pentru cateva tipuri de acumulatori_incarcatoare_timpi de mentinere la incarcat in functie de starea incarcarii acumulatorului( %)(attach).

O conditie este sigura pentru acumulatorii moto clasici/AGM/Gell, aceea ca, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 3 A ! Valoarea este mare pentru un acumulator moto daca ne gandim la 10% din capacitatea acumulatorului, dar in acest caz discutam de tipurile de incarcatoare pentru care se poate modifica curentul de incarcare( ex_se foloseste un incarcator auto la un acumulator moto si nu trebuie selectata o valoare mare a curentului de incarcare).

Exista mai multe tipuri de incarcatoare:

Trickle or Taper Chargers _ambele au tensiunile de incarcare la valori fixe. Taper-ul reduce curentul de incarcare in timp, pe cand trickle-rul mentine atat tensiunea si curentul la valori constante. La trickle se alege valoare curentului de pe panou de comanda. Incarcatoarele isi fac treaba lent, dar nu trebuie mentinute o perioada lunga de timp pentru ca supraincarcarea dauneaza acumulatorului. Acum depinde de fabricant, pot exista aparate de masura pe panoul incarcatorului sau led-uri de semnalizare a incarcarii.

Incarcator de curent constant_ tensiunea la bornele acumulatorului creste pe masura incarcarii, iar curentul cerut pentru incarcare( 10% din Ah ) se mentine constanta.

Si nu uitam incarcatoarele inteligente/Smart Battery Charger_incarcatorul combina tipurile de mai sus asigurand o incarcare continua sau pulsatorie in functie de starea acumulatorului. Mai este o problema de retinut la Smart, acesta poate fi conectat o perioada nedefinita pe acumulatorii AGM, dar la cei conventionali trebuie sa se verifice nivelul de electrolit pe perioada incarcarii/mentenantei.

post-74268-0-31679300-1430154265_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa .

 

Stima,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa .

 

Stima,

 

Ovidiu

Afara/in garaj/atelier, nu in casa..este foarte bine cu un INCARCATOR inteligent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum câteva zile, vroiam să-mi iau baterie Antigravity, pt că e ușoară, pt că tehnologia LiFePo4 scoate mult mai mulți amperi la pornire față de Pb în fine din multe motive.

Azi am pus pe mobra bateria veche, care funcționează impecabil. E OEM-ul cu care a venit mobra, în 2008. Baterie destul de abuzată, descărcată de câteva ori până la 0 ( bateriile pe Pb nu ar trebui niciodată descărcate sub 50%).

 

Ce vroiam să spun, o baterie bună ține foarte mult. Nu merită să dai banii pe baterii ieftine și proaste.

GS fabricat de yuasa , nu curge, vine incarcata , o poti monta in orice pozitie, dar costa ceva mai mult decat yuasa, minim 6 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...