Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Ai intuit corect ! Pentru motocicleta ta YTX 12 BS este indicat in catalogul yuasa(vezi attach). Are capacitatea de 10Ah si un Icca =180A, se livreaza cu electrolitul in 6 recipiente si ti-o formezi dupa instructiunile din cutie.

dap. a mea e 2001 si se recomanda YTZ12....da ii pun YTX12 ca n-are nici pe dracu, mai ales ca merge si cu YTX9-ele asta chinezesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fiecare biker doreste ca acumulatorul moto sa functioneze cat mai mult. OK, dar mentinerea unui acumulator in stare de functionare pentru o perioada cat mai lunga presupune:

a) un sistem de incarcare pe motocicleta functionabil in parametrii(alternator_RRT_conexiuni_consumatori);

B) verificarea periodica a acumulatorului(tensiunea la borne in sezonul rece pentru AGM si tensiunea la borne+nivel electrolit pentru cel clasic);

c) conectarea acumulatorului la un incarcator in functie de rezultatul verificarii in special in sezonul rece(am vazut ca valoare limita este 12,6V, sub aceasta valoare acumulatorul se conecteaza la incarcator);

Acum exista o discutie raportata la cat timp trebuie mentinut acumulatorul moto la incarcat in functie de tipul de incarcator. Exista la Yuasa un tabel de mentenant pentru cateva tipuri de acumulatori_incarcatoare_timpi de mentinere la incarcat in functie de starea incarcarii acumulatorului( %)(attach).

O conditie este sigura pentru acumulatorii moto clasici/AGM/Gell, aceea ca, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 3 A ! Valoarea este mare pentru un acumulator moto daca ne gandim la 10% din capacitatea acumulatorului, dar in acest caz discutam de tipurile de incarcatoare pentru care se poate modifica curentul de incarcare( ex_se foloseste un incarcator auto la un acumulator moto si nu trebuie selectata o valoare mare a curentului de incarcare).

Exista mai multe tipuri de incarcatoare:

Trickle or Taper Chargers _ambele au tensiunile de incarcare la valori fixe. Taper-ul reduce curentul de incarcare in timp, pe cand trickle-rul mentine atat tensiunea si curentul la valori constante. La trickle se alege valoare curentului de pe panou de comanda. Incarcatoarele isi fac treaba lent, dar nu trebuie mentinute o perioada lunga de timp pentru ca supraincarcarea dauneaza acumulatorului. Acum depinde de fabricant, pot exista aparate de masura pe panoul incarcatorului sau led-uri de semnalizare a incarcarii.

Incarcator de curent constant_ tensiunea la bornele acumulatorului creste pe masura incarcarii, iar curentul cerut pentru incarcare( 10% din Ah ) se mentine constanta.

Si nu uitam incarcatoarele inteligente/Smart Battery Charger_incarcatorul combina tipurile de mai sus asigurand o incarcare continua sau pulsatorie in functie de starea acumulatorului. Mai este o problema de retinut la Smart, acesta poate fi conectat o perioada nedefinita pe acumulatorii AGM, dar la cei conventionali trebuie sa se verifice nivelul de electrolit pe perioada incarcarii/mentenantei.

post-74268-0-31679300-1430154265_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa .

 

Stima,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa .

 

Stima,

 

Ovidiu

Afara/in garaj/atelier, nu in casa..este foarte bine cu un INCARCATOR inteligent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum câteva zile, vroiam să-mi iau baterie Antigravity, pt că e ușoară, pt că tehnologia LiFePo4 scoate mult mai mulți amperi la pornire față de Pb în fine din multe motive.

Azi am pus pe mobra bateria veche, care funcționează impecabil. E OEM-ul cu care a venit mobra, în 2008. Baterie destul de abuzată, descărcată de câteva ori până la 0 ( bateriile pe Pb nu ar trebui niciodată descărcate sub 50%).

 

Ce vroiam să spun, o baterie bună ține foarte mult. Nu merită să dai banii pe baterii ieftine și proaste.

GS fabricat de yuasa , nu curge, vine incarcata , o poti monta in orice pozitie, dar costa ceva mai mult decat yuasa, minim 6 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS fabricat de yuasa , nu curge, vine incarcata , o poti monta in orice pozitie, dar costa ceva mai mult decat yuasa, minim 6 ani

 

 

Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui. Pt mine GS suna a mobră, dar inteleg ca e un brand de baterii.

 

Eu vroiam Antigravity din mai multe motive, momentan am renuntat la idee intrucât bateria originală, pare nemuritoare.

 

 

In alta ordine de idei, am văzut niste chargere inteligente produse de Optimate. Stie cineva daca exista vre un model care să incarce si Pb si LiFePo4. Gasisem la un moment dat o pagina de web, pe care scria asa ceva despre un model, dar cred ca era o greseală si oricum nu mai gasesc link-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam Antigravity din mai multe motive

 

vezi ca stiu pe cineva cu d-asta smechera de nu mai da drumu la proiectoare si la manere incalzite (decat in sprituri) ca sa nu ramana fara curent.

 

bateria originală, pare nemuritoare.

 

io ti-am zis ca n-are nici o duda daca se descarca sau sta afara... sa vezi ce vesel invarte a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68,care este valoarea care trebuie sa o aiba incarcarea la o moto cand incarca bine si care este valoarea cand incarcarea este proasta?am un multimetru si azi am de gand sa verific.

» Post actualizat in 04 May 2015 09:22

Si unde se face masurarea,direct pe bornele bateriei?

Editat de yamaha yzf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca stiu pe cineva cu d-asta smechera de nu mai da drumu la proiectoare si la manere incalzite (decat in sprituri) ca sa nu ramana fara curent.

 

Stii pe cineva cu d-aia care pare smecheră dar in realitate nu prea e. De aia vroiam un anume brand, am studiat inainte.

 

io ti-am zis ca n-are nici o duda daca se descarca sau sta afara... sa vezi ce vesel invarte a mea.

 

LA Pb daca scade sub 50% incepe procesul de sulfatare, care e ireversibil sau cel putin asa stiam eu, adevarat este ca pe chargerele noi si smechere scrie ca fac si desulfatare dar nu sunt 100% convins. Insa nu asta era singura problemă, mai important e ca e din 2008, deci are o vârsta respectabilă deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68,care este valoarea care trebuie sa o aiba incarcarea la o moto cand incarca bine si care este valoarea cand incarcarea este proasta?am un multimetru si azi am de gand sa verific.

» Post actualizat in 04 May 2015 09:22

Si unde se face masurarea,direct pe bornele bateriei?

OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa ma lamureasca?

 

Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS?

 

Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu).

Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul.

Bafta,

Am pus bateria la incarcat miercuri dupamasa si s-a incarcat in vreo 3h,joi dimineata am masurat bateria si a fost 13,6 V,bateria e ok,azi am programare la electrician.verificare alternator+ RRT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion.

Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze.

Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion.

Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze.

Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc

Nu stiu cat de apropiat e viitorul ala, au o gramada de probleme de "gestiune", plaja mica de temperaturi de utilizare plus pericol de explozie si incendiu violent, dar tehnologia avanseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa ma lamureasca?

 

Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS?

 

Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu).

Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage).

 

eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia...

» Post actualizat in 08 May 2015 21:12

si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia...

» Post actualizat in 08 May 2015 21:12

si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste.

scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2

 

1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile )

2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v

 

 

si punctul 3, off topic- atentie, este un forum de motociclete nu de bmburi :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2

 

1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile )

2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v

 

o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme...

http://bateriiyuasa.ro/baterie-moto-gs-fa-12v-8ah-gt9b-4.html nici nu este prea ieftina

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg.

110 euro..este totusi o suma, cred ca 500 lei cu transport prin curier la domiciliu. Iar 190A pentru curentul de pornire este suficient...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

115 euro x 4,45 ron = 512 ron(aprox)

512 ron : 350 ron ( yuasa YTX 14 BS) = 1,48

1,48 X 5 ani pentru yuasa= aprox. 7,5 ani viata ... :hug: cu acumulator marca yuasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...