harciogu Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 cum noi posesori de comuniste mai avem de facut din cand in cand mici reglaje trebuie sa caram si uneltele necesare . surubelnitza, chei (8X10, 9X11, 12X13, 14X17), cheia de bujii, bujie de rezerv, glaspapir, perie de sarma (cum am in gasit in trusa neamtzului de la mz ) eventual si petice de cauciuc, pompa, solutzie de lipit la cald... unde le tzinem pe toate astea? exista gentutza 'ceea cilindrica de piele ce se prinde pe furca fatza (dar am auzit zvonuri cum ca modifica stabilitatea si manevrabilitatea motocicletei ) - este ea o solutzie? sau le caram in spinare in rucsac? astept sa vad cum caratzi uneltele pe motocicleta solo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 Eu am trusa originala de la MZ, pe care o tin sub scaunul din fata. Sub cel din spate este loc pt. trusa medicala dar fostul proprietar a pierdut cheia asa ca nu cred ca voi afla in curand ce sa afla sub acel scaun (decat daca incerc cu o ranga ) .... Trusa mea contine: 1.Chei fixe de toate dimensiunile utile (6 chei in total) 2.Cheia de bujie 3. 1 buc ranga in miniatura + una mai mare 4. O cheie tubulara de prezoane + levierul pt. acea cheie 5. 1 set de lere de toate dim. utile pt. aprindere si electrozii bujiei 6. 1 buc bujie de rezerva 7. 2 surubelnite cu cap normal 8. O hexagonala cu maner lung Cred ca nu am uitat nimic.... Nemtii o fost inspirati, dar am auzit ca acesta idee cu trusa a fost discontinuata la aparitia modelelor mai sportive (ETZ). Cat despre Ivan cred ca nu s-a gandit vreodata ca motocicletele lui vor ramane in drum asa ca nu a inclus loc de trusa de scule.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 la etz se pot tine sculele in locasu de la acumlator... defapt acol vine trusa de scule originala... o alta soluti f buna ar fii un topcase... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scandalxxl Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 La TULA incap surprinzator de multe scule sub sa(desi nu are loc special pt.scule);la HOINAR si la MOBRA(cu toate ca sunt productie autohtona)au in partea stanga un loc pt. scule(care se si inchide cu cheia),dar destul de mic. Pe la alte comuniste tot asa am vazut ca au niste cutii in partile laterale pe unde se mai pot tine sculele.Dar cred ca cel mai sigur e cu rucsacul in spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
15xxx Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 Mai.. la a mea.. sunt vreo 2 cutii goale.. as putea sa iau scule..... ambele se inchid cu cheia.. iar una e destul de mare.. dar nu am nici o scula... Tre sama pun la punct.. nu au facut aia degeaba locurile respective. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 eu la nipru caram scule in rucsac. tot timpul. hehe! mi se mai slabea din cand in cand surubul care blocheaza pipa la delcou, shi trebuia sa-l strang. de obicei stateam 10 minute pana se racea capacul de la delcou, mai admiram peisajul, noaptea era distractzie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 chiar nimeni nu foloseste topcaseul pt a tine sculele acol? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 pai inca nu demult aveai nipru nu? care s-o si furat.... asa am citit pe forum.. btw, cei din cluj ati vazut ambata la oser la omu cu dubita alba din reghin parca ce topcaseuri are de vanzare? 160 lei nou, nu cred sa fie mult, cu suport si incuietoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 (editat) Eu am trusa de scule de la mobra plus completata cu cateva surubelnite, inbusuri, spion, dorn, leviere, dalta mica, bujie de rezerva, chei de bicilteta, lama de bomfaier, ciocan mic, chei tubulare, chei fixe toate marimi .. cateva suruburi de rezerva, banda izolatoare, smirglu, Dar ce bine ca nu am avut nevoie in drum pana acum ..Tin toate sculele intrun suport de scule.. Are o greutate..nu am catarit dar cred ca are 5 kg daca nu mai mult.. S-a si rupt suportul de la Topcase de cateva ori pana am pus niste suruburi serioasase.. si niste intarituri.. Nu prea ma simt bine daca circul fara trusa la mine..Nu imi place sa cer in stanga sau in dreapta.. La drum lung mai iau cu mine camera de rezerva si pompa. si petic chinezesc... Ma bate gandul sa fac o trusa medicala..macar cu spirt, si ceva comprese. servetele.. Nu ar fi rau sa fie obligatoriu pentru motocilisti, ca sunt cel mai mult dispusi pentru accidente!!! Editat Septembrie 10, 2005 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 10, 2005 Autor Share Postat Septembrie 10, 2005 (editat) ei bine si la mine la ij e un vis top case-ul . si io car cele cateva scule in rucsac infasurate in nishte carpe (dublu rol: ma feresc sa simt otzelul in spate prin rucsac si ma pot si sterge de mizerie pe maini dupa meshterit la "fiara"). la ij nu potzi baga nimic sub sa. neamtrzu a gandit bine saua pt mz-urile lui. cu n spatzii de depozitare (parca itzi suna in cap o reclama la nu shtiu ce mashina de familie ) un link catre o trusa nemtzeasca de scule de la MZ ES 125/1-ES 150/1 und ETS. le car in spinare, asta e . si imaginea respectiva pt cei ce nu vor sa vada tot linku' Editat Septembrie 10, 2005 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 11, 2005 Share Postat Septembrie 11, 2005 Eu la ij nu mai am baterie, iar prin renuntarea la releu de incarcare s-a facut un spatiu sub sea de pot sa bag 2 bidoane de ulei, Asa ca in buzunarele laterale pot sa bag destul. Oricum in general am la mine doar cheie de bujii, patent si surubelnita, si din cand in cand aparat de masura (sa ajut pe altii, ca instalatia mea nu prea sufera avarii si se poate face fara). La drumuri f lungi (peste 200km) mai iau ceva chei de 10, etc dar asa, de control. Se duce ceva la el, oricum nu am piesa de schimb, asa ca nu are rost sa tin scule. In program e trecut sa iau la mine o za de lantz si poate o camera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Septembrie 12, 2005 Share Postat Septembrie 12, 2005 La Ural am o cheie de bujii de la un MZ ES 250 care are in ea alte 4 dimensiuni, o surubelnita si un patent, plus un tub de cauciuc lichid pentru pene, si le tin pe toate in sarmaua aia de vinilin sub far... n-am observat sa modifice stabilitatea sau tinuta de drum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Septembrie 12, 2005 Share Postat Septembrie 12, 2005 Eu am cutii laterale: in stinga e bateria, iar in dreapta sculili (chei, 2 bujii de rezerva, surubelnita si ce mai incape). Ce nu incape, de ex. levierele, pun in rucsac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 Trusa de scule intra foarte bine in buzunarul din dreapta, ca in stanga in general este bateria. Dar daca esti nesatul (asa cum sunt eu ) iti pui cutii in spate cum am eu si poti sa bagi acolo ce vrea muschiul tau. Cutiile mele din spate sunt de 11 litrii. Eu am acolo aproape orice scula: chei de toate dimensiunile normale, inelare, tubulare (inclusiv de bujie si pentru a desface roata de pe spate de IJ), patent, doua ciocane, trei surubelnite, perie de sarma, cutit, 10 bujii, chei pentru tobe, leviere originale de IJ, cablu de ambreaj, ulei de amestec, sticla de benzina...si multe alte prostii dar nu imi mai amintesc acum. Mai am si pompa (originala de Festival) dar aia sta sub sha ca asa au gandit rusii si sa stiti ca sta foarte bine acolo, nu ocupa loc si esti sigur ca nu o sa o pierzi. Sta mai bine acolo decat in fata motorului cum au unele modele mai noi sau sub rezervor ca MZ ES. Asa ca fratilor puneti coburi si nu mai aveti dureri de cap...simplu si eficient! Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 Eu am sarma sub far, prinsa pe furca, ramforsata cu tabla de 3 mm - din corpul careia ies si colierele de prindere. Tin in ea o cheie universala, una de bujii, o surubelnita, doua chei si un ciocan. La drumuri lungi (peste 200 de km) poate iau ruxac, sau poate nu. Si apropo, nu modifica nici o stabilitate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 10 bujii Ce faci frate cu 10?!? Hai, 2-3, dar 10!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 La Jawa aveam spatiu pe langa baterie si intr-un capac lateral. La drum lung mai luam si in rucsac una-alta. La Guzzi aveam spatiu garla langa baterie (mai puteam pune una ) - plus un spatiu in " coada" unde aveam o camera de rezerva+leviere+alarma. La Dominator s-a taiat filmul, nu am spatiu nici sa car o bujie, as ca merg ca nesimtitul fara scule. La drum lung iau totusi o trusa in topcase, mai mult asa din nostalgie si pt a-i ajuta pe altii Numai de patentul multifunctional din geaca nu ma despart, gasesc tot timpul ceva de mesterit cu el , de exemplu la birou imi mai strang suruburile de la scaun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 Cred ca la astea rusesti ideal ar fi sa ai si un strung in trusa de scule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Septembrie 13, 2005 Share Postat Septembrie 13, 2005 La Mobra in cele doua cutii am: bujii 2 sau 3 surubelnite una dreapta si una in stea chei de toate marimile necesare smirghel o platina de rezerva cheie de bujii patent cheie franceza un ciocan(mai micut) becuri(de obicei de pozitie) uleiul de amestec La drumurile lungi iau si o camera de rezeva si o pompa, poate si un segment, doi...(pe care nu i-am montat niciodata in drum) de fapt nu m-a lasat pe drum niciodata... ca a mai schiopatat asta-i altceva da a mers pana acasa... Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Septembrie 14, 2005 Share Postat Septembrie 14, 2005 Ce faci frate cu 10?!? Hai, 2-3, dar 10!! 242362[/snapback] Eu nu cumpar niciodata bujii noi. Folosesc doar uzate, de la masina sau ce mai gasesc, pe care le "prajesc" pe aragaz. De aceea uneori mai trebuie sa le schimb iar daca cumva se inneaca sau se afuma bujia nu o mai curat, ci pun alta, celei vechi urmand sa i se faca iar ritualul de curatire si ardere pe aragaz. P.S.: Cand plec la drum lung am in jur de 20 de bujii la mine, ca poate mai are nevoie si altcineva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 14, 2005 Share Postat Septembrie 14, 2005 Domnu' cu bujiile...nu e mai simplu sa pui una noua si sa mai ai numai una de rezerva in caz ca... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex123 Postat Septembrie 14, 2005 Share Postat Septembrie 14, 2005 eu la nepra pusesem filtre de aer individuale la fiecare carburator iar in carcasa filtrului original punem sculele aveam o trusa d-aia de carpa in care se baga chile si dupa aia se face sul(stiti voi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Septembrie 14, 2005 Share Postat Septembrie 14, 2005 shi eu in carcasa de la filtrul de aer puneam carpe ca sa am cu ce sa ma shterg de ulei, ca zamuia peste tot!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Septembrie 15, 2005 Share Postat Septembrie 15, 2005 exista gentutza 'ceea cilindrica de piele ce se prinde pe furca fatza (dar am auzit zvonuri cum ca modifica stabilitatea si manevrabilitatea motocicletei ) - este ea o solutzie?240590[/snapback] Nu este adevarat, nu modifica nimic. Si eu am una facuta de mine si incap surprinzator de multe chestii in ea. Evident pompa nu, dar un cleste, cateva chei, 2 bujii, surubelnita si multe alte chestii marunte. Daca vreti sa va faceti una, uite aici cu se face: /index.php?showtopic=27510 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Septembrie 15, 2005 Share Postat Septembrie 15, 2005 Nu e mai simplu sa reglezi bine motorul si sa nu ai grija dupa aia? Recunosc ca la drumuri mai lungi de 100 km in afara localitatii iau trusa cu scule, adica o carpa in care sunt toate cheile de care am nevoie, inclusiv alea de desfacut chiulasele si rucsacul. dar am achizitionat de curand din comert (ce-mi place cum suna limba de lemn ) cam tot ce imi trebuie pt confectionarea unei sarmalutze. catarame imi mai trebe, ca din-alea n-am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.