Sari la conținut

Postări Recomandate

Da, asta este marea diferenta, nu aderenta crescuta cu 200%, sau siguranta ca nu poate sa se intample nimic, fiindca am cauciucuri cu DOT de anu' viitor!

Nimeni nu zice ca nu-s mai bune cauciucurile din anul curent, nimeni nu contesta diferenta intre unul nou si unul vechi, dar poti sa faci acelasi lucru cu oricare dintre ele, daca iti cunosti competentele, nu fortezi limitele si nu confunzi drumul national/european/judetean cu pista sau circuitul!

De ce mai exista piata de SH la cauciucuri daca alea vechi nu-s bune decat de aruncat? De ce legiuitorul nu interzice spre exemplu circulatia pe un drum public "incaltat" in cauciucuri mai vechi de X ani? Simplu, fiindca nu toata lumea isi permite cauciucuri noi, masini noi, motociclete noi...financiar vorbind, dar toata lumea ar vrea sa se plimbe! Iar statul lasa portita asta, considerand ca nu constituie un pericol letal. Ah, ca exista cazuri cand se intampla accidente datorate exploziei unui cauciuc sau ca altul a derapat fiindca avea cauciucuri uzate...se intampla! Dar tot asa de bine se poate intampla si cu un set de cauciucuri noi, daca factorul uman sfideaza regulile si se crede pe circuit! Voi ati auzit de conduita preventiva?! Incercati sa conduceti preventiv si nu mai puneti accent major pe DOT, pe gropile din asfalt, pe nisipul din curbe, pa babele care vin de la biserica pe mijlocul soselei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai dreptate domn' Ivan. :)

 

Conduita in trafic e muuult mai importanta. Si eu am mers 430 km pe 1-2 mai cu Dot-uri de 2008 pe o "vaca" de 250 de kile + 2 pasageri + coburile incarcate la maxim si nu am simtit in niciun moment ca imi "fuge quru" pe curbe. Si au fost, slava domnului si "ace de par" si drum ingust, si balega si nisip.

Da, am luat mana din gaz si am franat cand am considerat ca e cazul, dar nu am avut nicio problema cu aderenta.

O sa le schimb in viitorul apropiat pentru ca s-au intarit si au aparut deja crapaturi deatorita vechimii, dar asta nu inseamna ca la anu'o sa-mi pun Dot-uri de 2018. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum si depinde, cauciucul nu imbatraneste asa tare daca-l tii in depozit la o temperatura relativ constanta. In 2014 am luat o chinezoica fabricata in 08. In urma ce s-a scris pe aici m-am dus fuga sa analizez anvelopa ce are la activ 12k. Are dot 07, fara crapaturi sau cine stie ce uzuri anormale, tin minte ca "scartaia" inainte s-o bag la iernat. Mobra mea peste iarna sta la 5-10 grade iar vara acoperita ferita de soare.

 

Mai am inca o mobra luata in 2009 la fel fabricata in 2008 cu dot 07, la asta i-am schimbat deja gumele ca facusem 22k cu ele, diferenta a fost uimitoare intre cu ce mersesem si ce cumparasem (cu dot proaspat).

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce frumos ar fi daca statistica ar functiona cu dovezi anectodice

sa o luam altfel

 

sansa normala de a fi nevoie de o frana de urgenta blana la un drum, mergand atent si respectand legea, e undeva pe la 1% (cifra la nimereala)

sansa ca un cauciuc de 11 ani sa fie capabil de o frana de urgenta e 0

 

pe scurt, ai 99% sanse sa scapi cu cauciucul ala de 11 ani

ca la prezervative

 

daca vrei sa afli povestile alora care au avut probleme cu cauciucurile vechi vezi sectiunea accidente, ei nu prea posteaza pe aici pe motiv de maini rupte

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce frumos ar fi daca statistica ar functiona cu dovezi anectodice

sa o luam altfel

 

sansa normala de a fi nevoie de o frana de urgenta blana la un drum, mergand atent si respectand legea, e undeva pe la 1% (cifra la nimereala)

sansa ca un cauciuc de 11 ani sa fie capabil de o frana de urgenta e 0

Cainii latra caravana trece, adineaori am mentionat cum o anvelopa poate fi mentinuta cat de cat viabila, nu am negat diferenta de una proaspata dar daca ai experienta mai multa pe pielea ta ca mine ai dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Este poveste fara sfarsit, pe sectiune casti mai era unul care vroia sa o schimbe cu una noua pentru ca o scapase de pe mobra si a citit el cacastile se schimba daca sufera socuri, iar o lovitura ca asta este cauzatoare de moarte. :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa incercam si alta varianta! Ai ABS, ai cauciucurile DOT 1617, ai motorul perfect pregatit de sezon, mergi calm in coloana...si franezi in timp util, dar putin cam fortat, ca ai fost luat prin surprindere de stopurile aluia cu Loganu' din fata ta, fiindca tu te uitai dupa aia cu fustita pana sub buci...dar opresti fara probleme la cca un metru pana in bara Loganului! Respiri usurat...cand din spate vine Gigel cu Loganu' lui rosu' ca focu' din 2003, fara ABS, cauciucuri din fabricatie, care este surprins, ca si tine...si nu reuseste sa se opreasca incat sa nu te ciufuleasca! Uite asa iti onduleaza oasele, iti scalambaie motocicleta si te trimite cu SMURD-u' la spital! Acolo...medicul sigur te va intreba de DOT-ul cauciucurilor tale! Dar, daca erai o secunda atent si prevedeai ca din spate vreun Gigel se poate sui pe tine la o franare de urgenta, franai incet, fara sa violezi DOT-ul, fara sa fie nevoie sa-ti intre ABS-ul...si astfel apuca poate si Gigel sa se opreasca fara sa te sarute dorsal! Dar, daca este sa n-ai noroc, posibilitatea sa gasesti o lama in 3,14zda este maxima, cu sau fara DOT bun, ABS, atentie si conducere preventiva! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana si producatorii de anvelope spun ca dupa 5 ani, anvelopele ar trebui verificate de un specialist cel putin o data pe an. Iar dupa 10 ani, schimbate, chiar daca par inca bune (si asta la auto, unde oricum anvelopele au o compozitie diferita si sunt orientate mai degraba spre durata lunga de utilizare decat spre performanta). In rest da... fiecare poate circula cu ce anvelope doreste (pe barba lui, evident). Insa faptul ca nu-ti permiti sa intretii o motocicleta/masina si asa mai departe nu reprezinta o scuza pentru a circula pe drumurile publice cu vehicule incaltate cu opinci, fara frane, lumini, directie si asa mai departe. Pentru ca in trafic nu e vorba numai de tine, ci mai ales de cum ii afectezi tu pe cei din jur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand avizul pe certificat de la RAR, crezi ca ma intereseaza parerea spectatorilor? Aia nu se uita la DOT, ca asa-i legea! Uite, io nu-mi permit cauciucuri noi...si culmea este ca nici nu vreau sa arunc pe un set nou o caruta de bani, stiind ca pocnitaorea mea merge agale, io incerc pe cat posibil sa evit situatiile fara iesire si prefer de banii aia sa bag benzina si s-o ard! Il pun in pericol pe Gigel - beat, care vorbea la telefon cand mi-a taiat calea?! Si aici e vorba numai si numai despre cauciucuri...asa ca nu-i frumos sa deviem! Ah...sau astia care se dau racing au voie, scuze! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu spuneau si sa le arunci dupa 10 ani? Ca practic de aici a pornit discutia. De la colegul care intreba daca este "safe" o anvelopa veche de 13 ani pe care numai el stie cum a cumparat-o fara sa verifice in prealabil dot-ul. Ca discutia merge in alta directie e alta poveste. Faptul ca poti sa-ti rupi gatul cu slik-uri si sa faci turul Romaniei cu anvelope vechi de 20 de ani fara sa patesti nimic nu il contest. Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Insa macar atunci cand cineva cere o recomandare, de bun simt ar fi sa oferim o informatie verificabila si agreata de producator.

Asta (recomandarea) o putea obtine dand o simpla cautare pe googu'! Dar daca omul de atat a avut bani (a stiut ca unul nou este scump), a facut in final efortul si acum sa arunce investitia?! Pai...saptamana viitoare va veni altul cu aceeasi intrebare, pentru acelasi cauciuc, adunat din gunoi si pus iarasi la vanzare de unu' inventiv, pentru unu' sarman! Si...repetam faza, ne contram iarasi...pentru ce?! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta e una dintre probleme.. ca cei 200 de lei platiti nu sunt putini deloc. Si cam toate intrebarile de pe forum isi gasesc raspunsuri si intreband-ul pe gogu`. Dar sunt de acord ca discutia ar fi fost mai placuta la 'o bere :cheers: . Oricum, ma opresc aici, ca deja mi-am stricat media postarilor :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din anumite motive in ultimii ani nu prea am avum cum sa fac mai mult de 2-3000 km pe sezon insa am observat ca in al doilea sezon gumele isi pierd din proprietatile initiale iar in al treilea deja fenomenul este mai mult decat evident. Probabil ca nefolosite si mai ales depozitate corespunzator gumele isi pierd proprietatile mai greu insa odata incaltate si inceput ciclurile de incalzire-racire incepe si cronometrul invers al bombei cu ceas. Nici nu mai vorbesc daca ulterior motorul a fost tinut afara peste iarna. Ultima pereche de gume a fost SportSmart pe care le-am aruncat dupa nici 5000km, dupa o iarna afara la prima tura au aparut fisuri minuscule, care in scurt timp au devenit aproape periculoase. Aveam pe undeva poze...

 

Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km...

 

Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km...

 

Fiecare e liber sa mearga cu ce crede de cuviinta eu unul insa consider ca la frane si gume nu e loc de economie...

1 Ai uitat sa specifici ca ai pus guma pe fata

2. Hai sa nu exageram cu miile de km :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am citit discuțiile postate după întrebarea pusă de mine despre anvelopa cu DOT de 13 ani și un coleg spunea ca nu am fost atent la DOT. Este adevărat, dar pe piața anvelopelor SH am văzut prețuri începând de la 50 lei la 200 lei și am presupus ca o anvelopa pe care omul cere 150 lei este măcar din 2010-2011 și o mai pot folosi un an.Oricum, mi-am învățat lecția , mai bine strângi un ban și îți iei ceva nou.Stima.

» Post actualizat in 03 May 2017 17:17

Și ca sa ma oftic și mai mult, după ce am primit-o , am găsit pe eMAG aceeași anvelopa Michelin Pilot Activ cu prețul de 377,DOT 2016

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 03 May 2017 17:17

Și ca sa ma oftic și mai mult, după ce am primit-o , am găsit pe eMAG aceeași anvelopa Michelin Pilot Activ cu prețul de 377,DOT 2016

pilot activ e praf de noua, moto pensionarii care-ti recomanda gunoaie de 14 ani merg cu ij mz si alte gunoaie de genul, ai face bine sa-i ignori

 

dotul conteaza ENORM .. cauciucul din ziua in care a fost facut incepe sa se deterioreze , procesul se numeste vulcanizare si cauciucul devine intr-un final ebonita ,

 

procesul de vulcanizare nu este oprit nici de mama depozitului incalzit din visele bolnavilor...

 

 

tu cauti neapar porcaria asta pentru ca ai roata de 18 pe spate? ai o alternativa mai buna in acelasi pret(sau mai mic decat emag) , pirelli sport demon care macar e un cauciuc radial fata de gunoiu de pilot activ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe spate am 130/80/17 nou, iar eu caut ceva bunicel și accesibil la preț mai ales ca nu conduc cu viteza. Prin natura serviciului am văzut accidente cu moto implicate, mortale și cam toate erau de la viteza excesivă , nu cred ca de la DOT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauciucul din ziua in care a fost facut incepe sa se deterioreze , procesul se numeste vulcanizare si cauciucul devine intr-un final ebonita ,

 

procesul de vulcanizare nu este oprit nici de mama depozitului incalzit din visele bolnavilor...

Mda, ai chiulit de la orele de chimie stii tu ceva de ebonita dar asta nu se obtine cu aer. Cauciucul imbatraneste ca orice hidrocarbura, polimer, materie organica sau cum vrei a-i zici, de la aer, alternante de temperaturi (sau temperaturi extreme), expunerea la lumina (ultraviolete in special) umiditate, oboseala etc.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Motivatia ca mergi batraneste si precaut e o prostie, indiferent de puterea motocicletei... pe doua roti rar ai sansa sa gresesti a doua oara. Mi-aduc aminte pe vremurile comunistelor, am facut cu IJ-ul pana in plin camp, nici un suflet pe o raza de cateva zeci de km buni. Aveam camera de rezerva la mine dar nu si pompa... asa ca am umplut pur si simplu guma cu paie si am mers asa pana in primul sat. Nici o problema, as fi putut face asa mii de km...

Culmea stiti voi care este? Nu prea merg deloc batraneste, cu orice mijloc personal m-as deplasa! Daca vreun cunoscut de-al meu citeste ce scrieti voi aici, va rade cu bulbuci! In tinerete am experimentat si io faza cu paie si fan in cauciucul spate, merge, am venit lejer cu pasager si bagaj cu max.80 km/h...usurel pe curbe si in rest...cu atentie! N-am mai facut prostia niciodata, chiar daca am fost nevoit sa merg uneori pe pana si aproape 200 km cu pasager si bagaj, fiindca paiele si fanul s-au tocat in primii kilometri si mi-au umplut echipamentul si componentele motocicletei de o pulbere fina, tocatura de paie si fan, pe care abia am mai reusit s-o dau jos dupa cateva spalari cu simt de raspundere! Asa ca am preferat mersul pe pana...chiar si pana pe roata fata, cu pasager si bagaj! Mereu am facut pene cu pneuri noi, parca as fi avut ghinion ca la primele drumuri cu ele proaspat incaltate sa fac pene (ba un cui bine infipt, ba un surub bont, ori o valva smulsa...)! Chiar ci cu BMW-ul am venit o data pe pana, nu mult, vreo 30 km...asa ca se poate.

Deci in acest caz DOT-ul nu m-a ajutat deloc (doar paguba a fost mai substantiala)! :nono:

Asta nu inseamna ca nu recomand cui isi permite sa-si ia cauciucuri noi, Doamne fereste!

 

pilot activ e praf de noua, moto pensionarii care-ti recomanda gunoaie de 14 ani merg cu ij mz si alte gunoaie de genul, ai face bine sa-i ignori...

Luminatia ta, mi-as dori sa fie adevarat ce scrii, adica sa fiu pensionar :peace: , si nu-mi pune cuvinte in carca pe care nu le-am rostit!

Nu i-am recomandat colegului sa mearga cu gunoaie (chiar el a spus ca acel cauciuc se prezinta foarte bine), iar io merg destul de rar cu CZ-ul...si nu am avut niciodata Ij sau Mz! Ah, ca nu-ti convine ca io nu pun accent major pe data fabricatiei a unui pneu si nu-s un consumator demn de societatea capitalista-consumatorista, si nu pun botu' la sfaturile de terasa propagate de unii, asta-i altceva. Poti sa ma ignori, dar nu ma poti opri sa imi traiesc pasiunea fiindca nu-mi permit unele chestii devenite obligatorii doar din moftul si in imaginatia unora! Am demonstrat si demonstrez ca se poate, nu oblig pe nimeni sa-mi urmeze exemplul, dar cine n-are de ales, se poate inspira! ;) Deocamdata e legal ce am spus, nu constituie o infractiune sau o ilegalitate si repet, merg doar pe drumuri publice (unde am viza de la RAR ca pot circula legal), si nu intru pe circuit sau pista ca sa imi etalez talentu' nativ, sustinut de cheltuieli inutile!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O guma buna, implicit una scumpa tine 5-6 ani, asta daca nu e consumata intre timp. Dar una care deja e proasta de noua, ce pretentii sa ai?

Dar sa mergi 20 ani pe o guma mi se pare o tampenie. O guma buna e 200Eur/5 ani, vine 40Eur pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

culmea, motociclismul in sine e o cheltuiala inutila daca o iei logic

Da...dar cand ego-ul este gadilat unde trebuie, daca telul pentru care cheltuiesti bruma de bani castigata cu greu, daca scopul pentru care ai ales sa mergi pe doua roti s-a atins, parca necazul nu-i asa mare! Am mostenit microbul de la tatal meu (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!), care pe langa scopul practic al motocicletei in acele vremuri (aprovizionare cu alimente, drumuri lungi in locuri in care nu existau alte posibilitati sa ajungi, naveta la serviciu...etc.), a constituit si un sambure de satisfactie, de alimentare cu adrenalina...boala care cred ca se mosteneste! Chiar si cand aveam prima motocicleta, cauciucurile erau destul de scumpe, greu de procurat...dar acum au sarit calul (comparand veniturile avute atunci, cele de acum si preturi). Cred ca exista si imboldul expres al producatorilor, care prin recomandarile lor isi cresc vanzarile si implicit veniturile, dar cum n-am respectat recomandarile de a nu fuma, a nu bea, a nu consuma medicamente, grasimi...etc, nu pot sa dau curs nici recomandarilor de a schimba un cauciuc la "X" ani, atata timp cat mie imi prezinta incredere si ma simt in siguranta cat il folosesc. Da, cand simt ca pierd aderenta nejustificat, sau profilul cauciucului prezinta pe langa uzura normala si crapaturi, galme, deformari...clar il schimb! Anul trecut am pus cauciuc nou pe fata la F650, Avon parca, din lot ceva mai vechi, luat la pret bun, adica vreo 100 lei. Anul asta cred ca voi schimba si spatele, cu toate ca as putea sa mai trag de el, dar astept sa se alinieze astrele! Sper sa nu crap nici io si nici cauciucul pana atunci! Hai, sa ne vedem intregi si sanatosi pe coclaurile patriei! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si cand aveam prima motocicleta, cauciucurile erau destul de scumpe, greu de procurat...dar acum au sarit calul (comparand veniturile avute atunci, cele de acum si preturi).

Diferenta este dar nu asa mare raportat la pretul benzinei (mereu iau aceasta referinta ca baza mai ales pentru bunurile de larg consum merge) ce stiu eu, o anvelopa 2,5x17 (mobra 50) era 161lei, acum ar trebui sa fie dupa acest calcul 87 lei, pe anvelopemoto.eu pretul pleaca de pe la 100lei, pe vremea aia as fi dat si 200 (chiar am dat cu spaga) numai sa gasesc, unde mai pui ca erau si foarte proaste.

Nu mai tin minte cat era un 3x19 (parca asta era marimea cauciucului) ce-l aveam la Pannonia.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...