mony Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Vedeti si la ce temperatura se masoara jocul la supape. In general este dat la 20 de grade... deci nu ar trebui masurat vara, dupa ce motorul a stat in soare la 40 de grade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 si al meu la fel face. cand e rece nu se aude nimic dar dupa ce se incalzeste incepe sa tacane TotuÂşi la mine de ce face invers ? Când îi rece țăcăne iar când se încălzeÂşte nu mai are nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 Vedeti si la ce temperatura se masoara jocul la supape.In general este dat la 20 de grade... deci nu ar trebui masurat vara, dupa ce motorul a stat in soare la 40 de grade Da, cica la maxim 20 de grade. Zice la manual "let it cool overnight". @ Chivu: la tine, de la ceva care se dilata ii ia jocurile, desi pelicula de ulei tot se subtiaza la caldura, nu stiu sa iti zic exact, ma documentez si iti spun. Cert e faptul ca daca imi facea mie asa, eram multumit By the way... ce ulei ai in ea? Tip-marca / viscozitate / vechime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Reglatul supapelor este o operatiune mecanica foarte complexa, trebuie sa fi sigur de ce faci, sa nu intervina nici o eroare de masurare (e vorba de microni sau de sutimi de mm) Nu e greu deloc sa le reglezi. Si intre microni si sutimi de mm, mai is cateva zeroouri. Tu cu ce masori micronii aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 Deci asta e maxima: http://vicdzen.narod.ru/main_eng/ Care le ai cu rusa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 vezi ca are un buton de unde poti schimba limba (in dreapta sus, sub logo) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 vezi ca are un buton de unde poti schimba limba (in dreapta sus, sub logo) Ah multzam, nu il vazusem . Treaba e ca are numa' pt 2 admisii / 2 evacuari per cilindru. La 20 valve nu s-au gandit... In fine, tot e interesant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Da, cica la maxim 20 de grade. Zice la manual "let it cool overnight". @ Chivu: la tine, de la ceva care se dilata ii ia jocurile, desi pelicula de ulei tot se subtiaza la caldura, nu stiu sa iti zic exact, ma documentez si iti spun. Cert e faptul ca daca imi facea mie asa, eram multumit By the way... ce ulei ai in ea? Tip-marca / viscozitate / vechime. M-am gândit Âşi eu că ar putea fi de la ulei, fiind cam vâscos. Am motul 5100 15W50, are maxim 3000km în motor. Vechimea lui nu o Âştiu, fiind ulei de la butoi. Mi-a fost schimbat de cei de la care am luat motoreta, care aveau service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 M-am gândit Âşi eu că ar putea fi de la ulei, fiind cam vâscos. Am motul 5100 15W50, are maxim 3000km în motor. Vechimea lui nu o Âştiu, fiind ulei de la butoi. Mi-a fost schimbat de cei de la care am luat motoreta, care aveau service. Hmm nu e chiar rau la viscozitate, mai ales pentru la vara; si 5100-le e un ulei destul de bun si universal. Oricum peste vreo 1000 km il schimbi (cred ca la 4 - 5000 se schimba la tine dar nu-s sigur) si sa ii pui un 10W40 full syn. Sa vezi atunci ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 O să îl schimb pe la 5000-6000km. Manualul recomandă schimbul la 12.000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Nu e greu deloc sa le reglezi. Si intre microni si sutimi de mm, mai is cateva zeroouri. Tu cu ce masori micronii aia? Imi cer scuze ca va induc in eroare, asa e greseala mea din graba, ori cum nu ai inteles ideea... nu recomad la nci un amator sa se apuce de asa ceva fara sa mai fi facut sau invatat de undeva aceasta operatie (facultate, studi de specialitate...), acum fiecare face cum vrea, dar la un motor de 2500E e pacat sa il f**i pentru ca vrei sa experimentezi. Respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2011 Autor Share Postat Martie 31, 2011 Imi cer scuze ca va induc in eroare, asa e greseala mea din graba, ori cum nu ai inteles ideea... nu recomad la nci un amator sa se apuce de asa ceva fara sa mai fi facut sau invatat de undeva aceasta operatie (facultate, studi de specialitate...), acum fiecare face cum vrea, dar la un motor de 2500E e pacat sa il f**i pentru ca vrei sa experimentezi. Respect Orice sfat e binevenit. Am mai multa incredere in propriile mele maini decat in servisurile romanesti. N-am cum sa imi schimb parerea. Stiu 2 - 3 oameni intr-adevar care-s mecanici pasionati si as putea apela la ei insa sunt foarte ocupati si ar trebui sa astept mult. Iar de restul... nu prea ma intereseaza. Pur si simplu n-am incredere ca: 1. nu imi va fhute ceva pe la ea; 2. n-o sa o tina cu saptamanile in service; 3. o sa faca treaba completa. Si culmea, mai dai si bani. Daca vad ca totusi imi prind urechile n-o sa fiu tampit sa insist, desigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 31, 2011 Share Postat Martie 31, 2011 Orice sfat e binevenit. Am mai multa incredere in propriile mele maini decat in servisurile romanesti. N-am cum sa imi schimb parerea. Stiu 2 - 3 oameni intr-adevar care-s mecanici pasionati si as putea apela la ei insa sunt foarte ocupati si ar trebui sa astept mult. Iar de restul... nu prea ma intereseaza. Pur si simplu n-am incredere ca: 1. nu imi va fhute ceva pe la ea; 2. n-o sa o tina cu saptamanile in service; 3. o sa faca treaba completa. Si culmea, mai dai si bani.Daca vad ca totusi imi prind urechile n-o sa fiu tampit sa insist, desigur... Cea mai sanatoasa atitudine vis a vis de motociclism. Asa am gindit si eu la un moment dat dupa ce ma saturasem sa mai sun la toti mecanicii lui peste prajit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Cineva zice ca le-am stricat luand din ele cu smirghel. Nu le-am stricat doar le-am adaptat uzurii chiuloasei mele. Am luat numai de pe partea unde suprafata de contact este totala deci spre pahar, pe partea cealalta unde impinge supapa am lasat neatins. Am luat pana cand masurand cu lera am obtinut valorile trecute in manual. Motorul merge perfect, inainte se mai oprea cand era cald. Oricum e nevoie de multe rabdare si indemanare ca sa iasa suprata perfect plana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 Cineva zice ca le-am stricat luand din ele cu smirghel. Nu le-am stricat doar le-am adaptat uzurii chiuloasei mele. Am luat numai de pe partea unde suprafata de contact este totala deci spre pahar, pe partea cealalta unde impinge supapa am lasat neatins. Am luat pana cand masurand cu lera am obtinut valorile trecute in manual. Motorul merge perfect, inainte se mai oprea cand era cald. Oricum e nevoie de multe rabdare si indemanare ca sa iasa suprata perfect plana. Si le-ai luat doar cu smirghel sau si cu pasta de slefuit? Pe ce suprafata ai slefuit? Nu ai modificat cumva geometria suprafetei? E ok ca merge bine dar oare nu va afecta durata / rezistenta la solicitare a pastilelor? Asta ma intreb eu. Nu am o certitudine. Este totusi foarte probabil sa nu aiba nici pe dracu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Suprafata aia pe care apasa cama nu e tratata cumva? Stiu ca am facut si eu experimente cu niste culbutori de dacie uzati care aveau gaura in ei si nu puteau fi reglati cu lera. I-am polizat, dar s-a dus stratul dur si nici suprafata n-a mai avut aceeasi forma. In final i-am inlocuit pentru ca se dereglau repede din cauza uzurii. Daca nu e perfect neteda suprafata nu va uza excesiv cama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Am slefuit pe o suprafata plana (sticla), si am incercat pe cat posibil sa i-au la fel. La masuratori nu pareau deloc deformate. Materialul mi se parea omogen, era a dracului de tare. Nu am folosit pasta ca oricum nu lua nimic, am folosit smirghel semiuzat de la fabrica de mobila. Cama apasa pe paharel nu pe pastila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 1, 2011 Autor Share Postat Aprilie 1, 2011 Am slefuit pe o suprafata plana (sticla), si am incercat pe cat posibil sa i-au la fel. La masuratori nu pareau deloc deformate. Materialul mi se parea omogen, era a dracului de tare. Nu am folosit pasta ca oricum nu lua nimic, am folosit smirghel semiuzat de la fabrica de mobila. Cama apasa pe paharel nu pe pastila. Asta e ok ca nu apasa cama pe suprafata unde ai slefuit tu. Tu ai slefuit pe partea ailalta si a fost ok ca nu ai facut-o pe partea camei. Insa astea au in general suprafete speciale (nu-i tot una "coaja" cu "continutul" pentru rezistenta la oxidari, microfisuri, solicitari mecanice - la modul general zic, nu ma refer strict la astea). De solicitari mecanice mi-ar fi in primul rand dar - una la mana - prin forma ei geometrica, tipul materialului si prin faptul ca nu se lucreaza concentrat cu forta acolo as putea spune (dar nu bag mana in foc) ca nu are de ce sa nu reziste. Asta cu "mi se parea omogen" in schimb nu prea merge, acolo e vorba de microni - daca te-ai uita la microscop sigur ai vedea ca si un camp arat iar "taria" nu poti sa o incerci tu cu mana. Acolo e fortza serioasa care apasa pe ea. In fine, sansele sunt mari sa reziste ceva vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Se ia diametrul pastilei,se construieste pe strung un suport reglabil pentru coborarea sau inaltarea pastilei in suport,se monteaza un alezor cu piatra pe bormasina de banc si cu rabdare si ulei se incepe alezarea pastilei pana la dimensiunea dorita.Alta varianta ar fi pe banc magnetic,sau te duci la un mecanic bun si face el treaba asta ca sa nu mai dai si banii pe pastile.Fac asta de muuulti ani si nu e nici o problema.Pastilele sunt complet din otel si alezate la dimensiune. Pe de alta parte cand invatam asta multi dintre voi va plimbati cu masinuta pe sub pat. Nici nu vreti sa stiti cate motoare am refacut dupa ce mecanicosi de forum au incercat sa faca asta. Succese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Se ia diametrul pastilei,se construieste pe strung un suport reglabil pentru coborarea sau inaltarea pastilei in suport,se monteaza un alezor cu piatra pe bormasina de banc si cu rabdare si ulei se incepe alezarea pastilei pana la dimensiunea dorita.Alta varianta ar fi pe banc magnetic,sau te duci la un mecanic bun si face el treaba asta ca sa nu mai dai si banii pe pastile.Fac asta de muuulti ani si nu e nici o problema.Pastilele sunt complet din otel si alezate la dimensiune.Pe de alta parte cand invatam asta multi dintre voi va plimbati cu masinuta pe sub pat. Nici nu vreti sa stiti cate motoare am refacut dupa ce mecanicosi de forum au incercat sa faca asta. Succese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 (editat) Se ia diametrul pastilei,se construieste pe strung un suport reglabil pentru coborarea sau inaltarea pastilei in suport,se monteaza un alezor cu piatra pe bormasina de banc si cu rabdare si ulei se incepe alezarea pastilei pana la dimensiunea dorita.Alta varianta ar fi pe banc magnetic,sau te duci la un mecanic bun si face el treaba asta ca sa nu mai dai si banii pe pastile.Fac asta de muuulti ani si nu e nici o problema.Pastilele sunt complet din otel si alezate la dimensiune. Pe de alta parte cand invatam asta multi dintre voi va plimbati cu masinuta pe sub pat. Nici nu vreti sa stiti cate motoare am refacut dupa ce mecanicosi de forum au incercat sa faca asta. Succese! Sau daca n-ai un atelier de prelucrari metalice dai 100 de euro si cumperi un set de pastile. si nici nu trebuie sa astepti cu mobra facuta bucati. Daca are nevoie cineva de pastile de 7.48mm am un set intreg 1.2-3.5mm pas 0.05mm, 18RON pastila sau 9RON la schimb cu cea care se vrea inlocuita. Doar pentru Bucuresti, altfel e prea mare bataia de cap cu transportul. Editat Mai 6, 2011 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 (editat) Se ia diametrul pastilei,se construieste pe strung un suport reglabil pentru coborarea sau inaltarea pastilei in suport,se monteaza un alezor cu piatra pe bormasina de banc si cu rabdare si ulei se incepe alezarea pastilei pana la dimensiunea dorita.Alta varianta ar fi pe banc magnetic,sau te duci la un mecanic bun si face el treaba asta ca sa nu mai dai si banii pe pastile.Fac asta de muuulti ani si nu e nici o problema.Pastilele sunt complet din otel si alezate la dimensiune. Pe de alta parte cand invatam asta multi dintre voi va plimbati cu masinuta pe sub pat. Nici nu vreti sa stiti cate motoare am refacut dupa ce mecanicosi de forum au incercat sa faca asta. Succese! ...rectificare? Editat Mai 7, 2011 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Salut! Marcone, mai ai setul de pastile? Cat ceri pe tot setul? N-ai teama! Nu-i mare filosofie sa-l trimiti prin posta cu plata ramburs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emil.gabor88 Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 Schimb pastie(shim) 7.48mm. 184-1buc , 190-1buc185-1buc, 194-1buc 186-1buc 195-1buc188-5buc 200-1buc 186-1buc 202-3buc189-1buc 205-1bucam nevoie 175-1buc180-2buc197-2buc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Septembrie 12, 2020 Share Postat Septembrie 12, 2020 Mai face cineva operațiuni de acest gen în 2020? Revizia asta drăguță de la 40.000km (valve clearance)? Și ce prețuri mai are? Aflasem de un 3-400€. Nici distribuțiile n-am auzit să se mai schimbe atât de des, cum știu oamenii că trebuie să schimbe ceva, le vând și își cumpără alte motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.