Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sau
sau

» Post actualizat in 26 Mar 2018 13:53

Testul este cu apasarea de un kg, primul video este gresit asta este cel bun

se pare cei din UK sint invingatori.

Testul nu este concludent pentru performantele unui lubrifiant.

Cu toate astea, cand te gandesti ca Silkolene a facut lubrifiantii pentru supersonicul Concorde, mai chibzuiesti o data cam care sunt veritabilele uleiuri high performance si/sau full sintetice :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai trebe sa aflam cine a facut uleiul pt naveta Challenger... Parca intr-un turboreactor sunt aceleasi solicitari ca intr-un motor de mobra si in bidonul de ulei moto primesti lubrifiant supersonic pt cand mergi cu 2 warpi... Asta e tot cam ca testul de mai inainte. Sau poate e numai un love story comercial, ca Renault cu Elf. Iar Concordu' nu mai zboara. De mult! :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Portofoliul unui producator spune infinit mai multe decat eticheta de pe ambalaj sau sponsorizarile cu care se afiseaza.

Sunt uleiuri la care nu gasesti mare informatie in data sheets si cand gasesti realizezi ca bagai in motor cioara vopsita (mineral laudat frumos drept cel mai ieftin full sintetic).

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testul sau testele nu sint concludente, e normal pe undeva insa, aceste teste spun totusi ceva. Si daca nu sint indiscret, voi mecanici de pe aici, ce uleiuri veritabile bagati in mobrele voaste, ma gindesc cu nu isi iau zborul merg normal ca si ale noastre, restul muritorilor. Acum serios, cam de care ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesat e, ca marketingul facut agresiv, este tocmai la uleiurile asa zise veritabile, care sint de fapt, asa cum, le stim unii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După cum suna și titlul , este vorba de un klr din ‘89 , căruia as vrea sa-i fac un schimb de ulei . Data trecută am bagat in el Motul 10w40 și a scăzut foarte mult nivelul de atunci. Ce ulei îmi recomandați pentru bătrânica mea ?

Va mulțumesc !

Editat de madalinbest13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După cum suna și titlul , este vorba de un klr din ‘89 , căruia as vrea sa-i fac un schimb de ulei . Data trecută am bagat in el Motul 10w40 și a scăzut foarte mult nivelul de atunci. Ce ulei îmi recomandați pentru bătrânica mea ?

Va mulțumesc !

Motul 10W40 e de mai multe feluri. Fii mai explicit.

Și de când a scăzut nivelul? Nu specifici când a fost "data trecută".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

elf si shell castiga campionate mondiale de F1... cred ca asta bate concordul daca nu vrem ulei de turbojeturi ci de motoare cu piston.

 

Desigur, tu ai dreptate, per se, daca lucrurile ar sta mereu la fel intre marketing/publicitate si realitate.

 

In cazul Elf, se stie ca ei au un parteneriat de foarte multi ani cu Kawasaki. Ce nu prea se mai stie este ca, acum peste 10 ani, pentru o scurta perioada, pe motocicletele de curse de uzina apareau doi producatori de uleiuri: Elf si Silkolene. Cam nostim nu? :)

Shell e un furnizor global de baze pentru multi producatori de uleiuri, auto, moto, industrie, etc. Este si furnizorul echipelor de curse pe care le sponsorizeaza? Greu de spus. In boxele F1, MotoGP, etc, este foarte cunoscut "bidonul alb de ulei". Pot sa o confirm for sure pt Repsol. Ce ulei e in acele bidoane albe? Habar nu avem. Dar daca ar fi uleiul sposorului de ce nu e bidonul branduit?

Un ultim aspect de notat ar fi ca foarte putini producatori au in gama lubrifianti race-specific. Piata acestora este foarte mica si putini isi bat capul cu astfel de "proiecte" dar pot foarte bine sa cumpere lubrifianti de curse (si nu sunt 10w40, 10W50, 5W40, etc) deja existenti si testati. Asta intra tot in bugetul de sponsorizare. Interesant e ca Silkolene are un astfel de lubrifiant de foarte multi ani (cu un indice de vascozitate absolut impresionant - 176 fata de concurenti precum Repsol sau Motul cu 164 respectiv 166), pe piata, si nu e o "noutate" precum in cazul marilor sponsori.

Legat de Concorde, fiecare intelege ce vrea. Am vrut sa subliniez doar cat valoreaza participarea intr-un astfel de proiect pentru un producator, dpdv al avansului tehnologic.

Toate bune!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca avem viziuni diferite sau, cel putin in cazul de fata discutam despre tipuri diferite de produse . Nu comparam 10W60 cu 0W20 :)

Link-ul tau este la un lubrifiant de strada care poate fi folosit si in aplicatii de tip curse sau invers (Rally, Endurance, Rally-Raid), poti sa-i spui cum vrei.

In data sheet pentru uleiurile exclusiv de curse se "interzice" folosirea in motoarele "obisnuite" sau amestecarea cu alti lubrifianti. Not for street use sau Racing use only se gaseste pe ambalajul/data sheet strict pe tipul acesta de lubrifianti. Nu este cazul pentru produsul din link-ul postat de tine.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

elf si shell castiga campionate mondiale de F1... cred ca asta bate concordul daca nu vrem ulei de turbojeturi ci de motoare cu piston.

Mai stiu pe unul care, chiar inainte de era turbo din f1, si-a luat cel mai scump renault. Era foarte convins ca va beneficia de cel mai bun motor din lume pt ca batea tot in formula si, nu-i asa, masina lui era echipata fix cu acelasi propulsor. Emblema adica (nu pot sa dau strikeout de pe tel). Nasol ca, la vreo 2 saptamani dupa ce a iesit cu noua achizitie din showroom (pierzand instant >30% din banii platiti), a inceput sezonul, iar reno devenise fruntasul cozii. L-am intrebat daca nu ar fi fost mai bun un mercedes si de atunci nu mai vorbeste cu mine :lol: Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca si ala e ulei de strada, eu sunt Valentino Rossi. Daca citesti mai mulkte despre uleiurile ELf HTX, o sa descoperi intervale de schimb de 500km (nu ala asta, asta e cel mai andurant), asta e normala la un ulei de strada

 

Aspectul acesta e specificat de fabricantul propulsorului din cate stiu eu. Cel mai corect la nr de ore de functionare sau litri de combustibil consumati. Doar pe strada se ia ca referinta numarul de km parcursi. La rally ar fi absurd sa schimbi uleiul la 1-2 zile.

In data sheet-ul de la ce ai pus tu nu am gasit recomandarea respectiva.

» Post actualizat in 04 Apr 2018 10:44

Nu prea zice ca s-ar amestecul cu orice alt ulei asa cum zice la un ulei de strada.

Specificatia "corecta" este "strictly forbidden". Nu se gaseste in data sheet.

» Post actualizat in 04 Apr 2018 10:46

raliurile da, se desfasoara si pe drumuri publice?

Surpriza, da :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La rally ar fi absurd sa schimbi uleiul a 1-2 zile.

 

Pai si la cat sa-l schimbi, o data pe sezon, ca la mers pe strada?!? Se inlocuiesc uniball-urile suspensiei la 900km de proba...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singurul motiv plauzibil penru care NU ai avea voie cu un ulei oarecare pe strada ar fi ca polueaza, se regasesc elemente naspa in espament sau omoara catalizatoare. Daca criteriul tau personal pentru ulei sa fie racing e ca nu are voie pe strada (asta pot scrie si pe un bidon de lukoil) si nu performanta sau utilizarea lui, atunci am incheiat.

De acord, multe uleiuri sunt marketate racing pentru ca suna bine. Performanta insa...

Totusi, vorbeam despre race specific. O tot zic dar te prefaci ca nu vezi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul destinat competitiilor are alt caiet de sarcini fata de unul pt road use. Si isi pierde rapid proprietatile.

La noi dureaza 2 zile un raliu, in wrc cate 4. Si are >300 km de probe speciale si >1000km in total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S; raliul dureaza vreo 2 zile , deci cam dupa fiecare schimbi uleiul. Sau seara dupa cursa. Sau in service intermediar.

Schimbi tu sau eu? Nu de alta dar nu prea suntem printre participanti :)

Arata-mi recomandarea cu 500 de km daca nu ai scos-o din burta.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim, asta e de moto GP, zice ca e pentru 19 000 RPM, adica majoritatea motoarelor de strada. Mai zice ca e bun doar pt calificari, nu pentru curse lungi....

"ELF HTX 3820 is specially designed to obtain maximum engine power over short and/or very short runs : short races and qualifying sessions."

http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/3000/3277

http://catalog.elf.com/en/products/d5u/HTX-3820

 

Acum abia vorbim aceeasi limba. Desi nu e specificat in data sheet, poti calcula VI: 156. Pro R 0W20 are 176

Despre cat de des se schimba la F1 si GP nu sunt in masura sa ma exprim.

» Post actualizat in 04 Apr 2018 11:16

» Post actualizat in 04 Apr 2018 11:13

Vezi ca silkolene nu "produce "uliuuri, ci le "asambleaza". Una e sa transformi o materie prima in produs finit, Alta e sa pui baza peste aditivi si sa zici ca gata. Mobil/chevron, total sunt producatori de aditivi.

Exact (nu-mi spui nimic nou). Asa am zis si eu si altii, ca e simplu. Unii se lauda inclusiv ca au sudat mamaliga cu branza :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sint etichetate uleiurile conservatoare de energie nu sint recomandate de unii producatori moto, ce gasim la specificatii in plus sau in minus fata de restul uleiurilor. Nu am gasit nimic pe forum, poate nu am cautat destul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sint etichetate uleiurile conservatoare de energie nu sint recomandate de unii producatori moto, ce gasim la specificatii in plus sau in minus fata de restul uleiurilor. Nu am gasit nimic pe forum, poate nu am cautat destul.

nici n-o sa gasesti , nu am mai vazut de mult timp uleiuri cu energy saving label .

 

restul uleiurilor "auto" merg fara probleme si in moto cu ambreiaje umede dar fara certificarea jaso MA (1-2) , pt alea certificate "moto" trebuie sa platesti in plus ca pasiunea n-are limite.

 

motocicleta ta merge foarte bine cu ulei 10w40 de la lidl

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...