Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

iar izolatorul electrodului central va fi de un alb inoculat, acest lucru reprezinta un amestec mult prea sarac

Intrebare: Cu ce trebuie sa fie inoculat albul izolatorului si impotriva cui trebuie sa fie inoculat pt a fi siguri ca este vorba de un amestec prea sarac?

 

On topic: In general inceputul de sfarsit al bujiilor se recunoaste in mers prin cresterea mai greoaie a turatiei , intreruperi la turatii mari si chiar limitare a turatiei ( nu te mai poti apropia de zona rosie a turometrului cu bujii pe moarte). se mai cunoaste si la pornire uneori , nu mai pornesc toti cilindri o data, porneste dor cu 2-3 , iar restul pornesc un pic mai greu ( daca mai pornesc)

 

Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi.

 

Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Lipsa de putere atunci cand motorul e supra incins nu cred sa se datoreze bujiilor daca atunci cand e rece merge bine. Tinand cont ca e un motor racit cu aer (si ulei) daca-l forjezi prin oras e normal sa se incinga si sa mearga prost, de la o anumita temperatura apar frecari mai mari si daca insisti poti chiar sa-l calezi.

 

Totusi nu ar strica sa verifici aspectul bujiilor dupa un drum prin afara orasului si dupa ce s-a racit motorul ca sa nu strici filetele

stiu cum ar trebui sa mearga un motor(parametri normali de functionare) si nu merg cu el ca tampitul sa il forjez cat sa dea pistoanele pe afara spuneam doar

ca daca motorul se incalzeste bine nu mai merge cum trebuie ...

oricum Problem solved ... topic inca deschis, nu de alta dar poate fi util si altora

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai curata bujie este o bujie NOUA!!!!!!

 

 

oricum ii consumabil, asa ca ai putea sa iti iei una noua; de ce trebuie sa o cureti? ori ii veche si atunci o schimbi, ori ii ceva in neregula la mobra, si asta ii un semn;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate..asa voi face dar voiam asta la primavara sa fac...pana cand vine frigu mai merg cu ele aÂşa...

Nu stiu cat de vechi sunt...ca am luat bumaÂşca cu bujii.. motoru merge rotund, nu da semne să intrerupa...

Mi-as lua cu iridiu dar nu stiu daca ar fi asa bune pt ca eu am un model vechi, din 1994 si e cu racire pe aer..

Multumesc de raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...motoru merge rotund, nu da semne să intrerupa...

 

Multumesc de raspunsuri!

 

Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc.

:laugh: teroare....nimic ,da absolut nimic nu se face din ceea ce ai zis tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si atunci de ce sa umblii la ele? Daca totusi vrei sa le cureti, le pui pe aragaz sa se incinga putin si le cureti cu peria de sarma. Reglezi apoi distanta intre elctrozi si le pui la loc.

 

 

:) teroare....nimic ,da absolut nimic nu se face din ceea ce ai zis tu.

 

 

spre curiozitatea ta se facea cum a spus @whiteman, cel putin pe vremea lu' ceasca cand aveai o alta masina decat dacia sau .. aveai nevoie urgent, exact asa se facea ... pe aragaz, apoi la peria de sarma si la verificat distanta, daca era prea mare se regla cu penseta ruseasca (aka ciocan). :laugh:

 

Acum pe vremurile astea nu se mai practica deoarece se gasesc bujii de toate natiile si pe toate drumurile, asa ca razi in alta parte

Editat de Kumuya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-as lua cu iridiu dar nu stiu daca ar fi asa bune pt ca eu am un model vechi, din 1994 si e cu racire pe aer..

Eu am pus cu irirdiu pe motor din 88 si am aproape 25000km cu ele si nici o problema pana acum. Pe bujie nu o intereseaza cu ce e racit motorul sau din ce an e, insa bujiile cu iridiu sunt mai sensibile la carburatie dereglata sau motoare care consuma ulei mai mult decat normal.Daca motorul tau functioneaza normal poti sa-i pui bujii cu iridiu fara nici o problema.

Referitor la curatat , in manualele de service (la motociclete mai vechi cel putin) se recomanda curatarea bujiilor cu o scula ascutita si subtire, gen un ac de cusut deala gros. Cu scula asta se indeparteaza eventualele depuneri de calamina de pe izolator, electrozi sau peretii bujiei.

In cazul in care motorul nu merge chiar cum trebuie si afuma bujiile pt a le mai resuscita un pic poti sa le arzi pe aragaz si apoi sa le cureti chiar cu o perie de sarma mai moale; pt a obtine rezultate si mai bune incearca sa cureti si zona dintre izolator si peretii bujiei chestie pe care o poti face cu scobitori de lemn.(cu grija sa nu se rupa iar daca se rupe nu uita sa scoti resturile de acolo)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la curatat , in manualele de service (la motociclete mai vechi cel putin) se recomanda curatarea bujiilor cu o scula ascutita si subtire, gen un ac de cusut deala gros. Cu scula asta se indeparteaza eventualele depuneri de calamina de pe izolator, electrozi sau peretii bujiei.

In cazul in care motorul nu merge chiar cum trebuie si afuma bujiile pt a le mai resuscita un pic poti sa le arzi pe aragaz si apoi sa le cureti chiar cu o perie de sarma mai moale; pt a obtine rezultate si mai bune incearca sa cureti si zona dintre izolator si peretii bujiei chestie pe care o poti face cu scobitori de lemn.(cu grija sa nu se rupa iar daca se rupe nu uita sa scoti resturile de acolo)

Asa stiu si eu,peria de sarma cica zgarie microscopic izolantul central si posibil sa dea scanteia aiurea !!

La japonezele pe care le-am avut nu am curatat,le-am schimbat inainte de nr de km,la Intruder cand am schimbat la primii 10 000 km , aratau de ziceai ca au 500 km de folosire :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani.

Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)?

Multumesc.

autocuratire pe motor. 30-50 km fara oprire la o viteza stabilizata si intr-o treapta corespunzatoare.interzis perie de sarma si smirghel. doar diluant -nitro daca s-au udat accidental

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani.

Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir.

usor cu perie de sarma dar mai fina si chiar smirghel dar nu d-ala dur .nu te mai lua dupa toate povestile.n-ai ce strica ca e metal rezistent.daca ar fi fost asa sensibil n-ar fi rezistat la presiunea si temperatura din piston.la mine in cartea de la honda asa recomanda.daca sunt vechi le schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu smilghen fin le curatam si io la dacie si erau ok. poti incerca cu spray de-ala de curatat carburator si periuta de dinti, am observat ca curata negreala instantaneu. doar o idee, n-o lua de buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am nevoie sa schimb bujiile urgent dar nu stiu ce cheie se potriveste. Nu am nici de unde imprumuta si deci sunt nevoit sa o cumpar dar inainte de a da banii pe ea macar sa stiu de cat imi trebuie.

Motorul de pe Thundercat e cred si pe Yamaha FZR 600 deci fzr-istii ma pot ajuta - Inainte de ma trimite pe topicul posesorilor de Thundercat trebuie sa stiti ca intrebarea aceasta am pus-o si acolo de vreo 2 saptamani dar nimeni se pare ca nu stie.

In manual bujiile recomandate pt. motor sunt: Nippondenso U27ESR-N si NGK CR9E. Despre cea din urma stiu ca este posibil sa fie de 16` (din sapaturile facute de mine) si stiu ca aceasta bujie este recomandata si pentru alte motoare sau marci moto, asadar daca stie cineva sigur ce fel de cheie imi trebuie mi-ati face un mare bine.

Rezervor plin tuturor!

Editat de Jorjel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator brad_pit_lit79

ngk cr9e este si pe fzr , asa ca da, poti cere o mana de ajutor fzr-istilor...

 

dar cam toate bujiile merg desfacute cu aceeasi cheie (marea majoritate) asa ca poti cere cheie si de la alta moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...