Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Referitor la curatat , in manualele de service (la motociclete mai vechi cel putin) se recomanda curatarea bujiilor cu o scula ascutita si subtire, gen un ac de cusut deala gros. Cu scula asta se indeparteaza eventualele depuneri de calamina de pe izolator, electrozi sau peretii bujiei.

In cazul in care motorul nu merge chiar cum trebuie si afuma bujiile pt a le mai resuscita un pic poti sa le arzi pe aragaz si apoi sa le cureti chiar cu o perie de sarma mai moale; pt a obtine rezultate si mai bune incearca sa cureti si zona dintre izolator si peretii bujiei chestie pe care o poti face cu scobitori de lemn.(cu grija sa nu se rupa iar daca se rupe nu uita sa scoti resturile de acolo)

Asa stiu si eu,peria de sarma cica zgarie microscopic izolantul central si posibil sa dea scanteia aiurea !!

La japonezele pe care le-am avut nu am curatat,le-am schimbat inainte de nr de km,la Intruder cand am schimbat la primii 10 000 km , aratau de ziceai ca au 500 km de folosire :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani.

Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)?

Multumesc.

autocuratire pe motor. 30-50 km fara oprire la o viteza stabilizata si intr-o treapta corespunzatoare.interzis perie de sarma si smirghel. doar diluant -nitro daca s-au udat accidental

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani.

Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir.

usor cu perie de sarma dar mai fina si chiar smirghel dar nu d-ala dur .nu te mai lua dupa toate povestile.n-ai ce strica ca e metal rezistent.daca ar fi fost asa sensibil n-ar fi rezistat la presiunea si temperatura din piston.la mine in cartea de la honda asa recomanda.daca sunt vechi le schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu smilghen fin le curatam si io la dacie si erau ok. poti incerca cu spray de-ala de curatat carburator si periuta de dinti, am observat ca curata negreala instantaneu. doar o idee, n-o lua de buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am nevoie sa schimb bujiile urgent dar nu stiu ce cheie se potriveste. Nu am nici de unde imprumuta si deci sunt nevoit sa o cumpar dar inainte de a da banii pe ea macar sa stiu de cat imi trebuie.

Motorul de pe Thundercat e cred si pe Yamaha FZR 600 deci fzr-istii ma pot ajuta - Inainte de ma trimite pe topicul posesorilor de Thundercat trebuie sa stiti ca intrebarea aceasta am pus-o si acolo de vreo 2 saptamani dar nimeni se pare ca nu stie.

In manual bujiile recomandate pt. motor sunt: Nippondenso U27ESR-N si NGK CR9E. Despre cea din urma stiu ca este posibil sa fie de 16` (din sapaturile facute de mine) si stiu ca aceasta bujie este recomandata si pentru alte motoare sau marci moto, asadar daca stie cineva sigur ce fel de cheie imi trebuie mi-ati face un mare bine.

Rezervor plin tuturor!

Editat de Jorjel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator brad_pit_lit79

ngk cr9e este si pe fzr , asa ca da, poti cere o mana de ajutor fzr-istilor...

 

dar cam toate bujiile merg desfacute cu aceeasi cheie (marea majoritate) asa ca poti cere cheie si de la alta moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor de sfaturi. Luasem o cheie de 16 pe la vreo 7Roni dar nu prindea bujia. Acum cred ca e buna cheia dar mai trebuie polizata un pic pt. ca ar putea fi prea groasa.

Numai bine si multumesc inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică.

 

CiteÂşte mai mult

Cifra octanică a benzinei vă arată cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, Âşi nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul.

 

 

 

 

 

 

creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica .

iar detonarea are alte cauze decat cea mentionata de tine. cand amestecul se aprinde din cauza compresiei se numeste autoaprindere.detonarea apare in conditii de temperatura inalta undeva la sfarsitul admisiei si inceputul comprimarii cand amestecul carburant se aprinde de la depunerile de calamina . termenul de detonare vine de la faptul ca in momentul aprinderii amestecului ( dupa cum am spus undeva la sfarsitul admisiei si inceputul compresiei)una din supape este partial deschisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o alta cauza a detonatiei ar mai fi aprinderea in puncte diferite ( tot de la calamina) in care amestecul carburant este comprimat .... , supapele fiind inchise, si pornesc 2 fronturi de"flacara " una provocata in "adancul camerei de ardere" si cea provocata de scanteia bujiei....

si tot asa ..... fise incorect puse pe 2 si 3., avans la aprindere mare (mas ,ruptor distribuitor)

 

 

etc

:D numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

DETONAREA APARE LA TEMPERATURI MARI, NORMAL. CAUZA E O COMBINATIE INTRE CIFRA OCTANICA MICA A BENZINEI SI RAPORT DE COMPRESIE MARE. E O ARDERE NEUNIFORMA VIOLENTA. ADICA FLACARA NU SE PROPAGA LINIAR DE LA BUJIE, CI CU UNDE DE SOC DIN MAI MULTE PUNCTE. CU TOATA VIOLENTA NU PRODUCE O PUTERE MAI MARE DECT CEA NORMALA A MOTORULUI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si avansul poate influenta detonarea si multe alte lucruri ,poate fi o situatie complexa numai cineva cu experienta poate determina asta insa totul se reduce la temperatura din cilindru a exploziei daca este prea mare apare e o problema bujia spune multe etc etc mecanica grea deh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA SALUT

Am o problema imi intrerupe intre 5000-7000 si nush de ce sa ma leg.

In manualul de reparatii al motocicletei tipul de bujii e cr9e iar eu am pe ea cr9evx(asa am cumparato)cica sunt cu platina si multi miau spus ca asta ar fi problema.

Ce imi recomandati sa schimb bujiile sau sa mai dau un sfert de tura la aer,carb. sunt reglate la 2 ture.

MULTUMESC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca nu mai trage / are un gol de putere dar daca ar folosi search ar gasi in mare parte cum sa rezolve problema.

Bujile acelea nu sunt cu platina sunt cu IRIDIUM dar asta aflai tot cu SEARCH

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...