ALEX-Guzzista Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Referitor la curatat , in manualele de service (la motociclete mai vechi cel putin) se recomanda curatarea bujiilor cu o scula ascutita si subtire, gen un ac de cusut deala gros. Cu scula asta se indeparteaza eventualele depuneri de calamina de pe izolator, electrozi sau peretii bujiei. In cazul in care motorul nu merge chiar cum trebuie si afuma bujiile pt a le mai resuscita un pic poti sa le arzi pe aragaz si apoi sa le cureti chiar cu o perie de sarma mai moale; pt a obtine rezultate si mai bune incearca sa cureti si zona dintre izolator si peretii bujiei chestie pe care o poti face cu scobitori de lemn.(cu grija sa nu se rupa iar daca se rupe nu uita sa scoti resturile de acolo) Asa stiu si eu,peria de sarma cica zgarie microscopic izolantul central si posibil sa dea scanteia aiurea !! La japonezele pe care le-am avut nu am curatat,le-am schimbat inainte de nr de km,la Intruder cand am schimbat la primii 10 000 km , aratau de ziceai ca au 500 km de folosire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani. Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)? Multumesc. autocuratire pe motor. 30-50 km fara oprire la o viteza stabilizata si intr-o treapta corespunzatoare.interzis perie de sarma si smirghel. doar diluant -nitro daca s-au udat accidental Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 autocuratire pe motor. 30-50 km fara oprire la o viteza stabilizata si intr-o treapta corespunzatoare.interzis perie de sarma si smirghel. doar diluant -nitro daca s-au udat accidental Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 daca-s murdare si nu merge motorul in toti cilindrii arde-le pe aragaz. altfel doar verifica distanta si mergi si tu mai turat si sustinut, cum s-a mai spus mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 multumesc pt raspunsuri... in legatura cu bujia cu iridiu.. as vrea sa incerc sa ii pun dar ... avnad motor luat din Italia..inca nu stiu daca sunt sincronizate carburatoarele sau cat ulei imi consumă... Am de gand sa ii fac o sincronizare de carburatoare, sper sa gasesc in Galati sau Focsani. Am inteles ca bujiile cu Iridiu nu se curata..ca se ia stratul acella cu Ir. usor cu perie de sarma dar mai fina si chiar smirghel dar nu d-ala dur .nu te mai lua dupa toate povestile.n-ai ce strica ca e metal rezistent.daca ar fi fost asa sensibil n-ar fi rezistat la presiunea si temperatura din piston.la mine in cartea de la honda asa recomanda.daca sunt vechi le schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 cu smilghen fin le curatam si io la dacie si erau ok. poti incerca cu spray de-ala de curatat carburator si periuta de dinti, am observat ca curata negreala instantaneu. doar o idee, n-o lua de buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 18, 2008 Share Postat Septembrie 18, 2008 Care e metoda cea mai bună de a curata o bujie de motocicletă? Spre exemplu cu CR8 E (NGK)? Multumesc. un carburator bine reglat si o bujie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 (editat) Salutare, Am nevoie sa schimb bujiile urgent dar nu stiu ce cheie se potriveste. Nu am nici de unde imprumuta si deci sunt nevoit sa o cumpar dar inainte de a da banii pe ea macar sa stiu de cat imi trebuie. Motorul de pe Thundercat e cred si pe Yamaha FZR 600 deci fzr-istii ma pot ajuta - Inainte de ma trimite pe topicul posesorilor de Thundercat trebuie sa stiti ca intrebarea aceasta am pus-o si acolo de vreo 2 saptamani dar nimeni se pare ca nu stie. In manual bujiile recomandate pt. motor sunt: Nippondenso U27ESR-N si NGK CR9E. Despre cea din urma stiu ca este posibil sa fie de 16` (din sapaturile facute de mine) si stiu ca aceasta bujie este recomandata si pentru alte motoare sau marci moto, asadar daca stie cineva sigur ce fel de cheie imi trebuie mi-ati face un mare bine. Rezervor plin tuturor! Editat Octombrie 13, 2008 de Jorjel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator brad_pit_lit79 Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 ngk cr9e este si pe fzr , asa ca da, poti cere o mana de ajutor fzr-istilor... dar cam toate bujiile merg desfacute cu aceeasi cheie (marea majoritate) asa ca poti cere cheie si de la alta moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 sunt de 16mm. vezi ca au la louis chei de bujii, 4-5 euro .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 16 mm la benzinarie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Multumesc tuturor de sfaturi. Luasem o cheie de 16 pe la vreo 7Roni dar nu prindea bujia. Acum cred ca e buna cheia dar mai trebuie polizata un pic pt. ca ar putea fi prea groasa. Numai bine si multumesc inca o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 văleu de cate ori ai multumit...parca ai avea vreo vină..uite...daca te intereseaza piese de schimb de Thundercat ,gasesti la sectiunea vanzari de motociclete pe Bikeshop o motoretă accidentata...motorul cel putin e ok.. ai cabluri, suruburi, etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 UP cu topicul ca vine promotie noua de incepatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică. CiteÂşte mai mult Cifra octanică a benzinei vă arată cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, Âşi nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul. creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica . iar detonarea are alte cauze decat cea mentionata de tine. cand amestecul se aprinde din cauza compresiei se numeste autoaprindere.detonarea apare in conditii de temperatura inalta undeva la sfarsitul admisiei si inceputul comprimarii cand amestecul carburant se aprinde de la depunerile de calamina . termenul de detonare vine de la faptul ca in momentul aprinderii amestecului ( dupa cum am spus undeva la sfarsitul admisiei si inceputul compresiei)una din supape este partial deschisa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 o alta cauza a detonatiei ar mai fi aprinderea in puncte diferite ( tot de la calamina) in care amestecul carburant este comprimat .... , supapele fiind inchise, si pornesc 2 fronturi de"flacara " una provocata in "adancul camerei de ardere" si cea provocata de scanteia bujiei.... si tot asa ..... fise incorect puse pe 2 si 3., avans la aprindere mare (mas ,ruptor distribuitor) etc numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
agoox Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 bujia face scanteie numai cand pornesti motorul? sau de fiecare data cand urca supapa(adica are aprinderi repetate si continue in timpul mersului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica. eu creca nu. de fapt sigur nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidal Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G55STEYR Postat Mai 9, 2009 Share Postat Mai 9, 2009 DETONAREA APARE LA TEMPERATURI MARI, NORMAL. CAUZA E O COMBINATIE INTRE CIFRA OCTANICA MICA A BENZINEI SI RAPORT DE COMPRESIE MARE. E O ARDERE NEUNIFORMA VIOLENTA. ADICA FLACARA NU SE PROPAGA LINIAR DE LA BUJIE, CI CU UNDE DE SOC DIN MAI MULTE PUNCTE. CU TOATA VIOLENTA NU PRODUCE O PUTERE MAI MARE DECT CEA NORMALA A MOTORULUI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 si avansul poate influenta detonarea si multe alte lucruri ,poate fi o situatie complexa numai cineva cu experienta poate determina asta insa totul se reduce la temperatura din cilindru a exploziei daca este prea mare apare e o problema bujia spune multe etc etc mecanica grea deh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorurobr Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 VA SALUT Am o problema imi intrerupe intre 5000-7000 si nush de ce sa ma leg. In manualul de reparatii al motocicletei tipul de bujii e cr9e iar eu am pe ea cr9evx(asa am cumparato)cica sunt cu platina si multi miau spus ca asta ar fi problema. Ce imi recomandati sa schimb bujiile sau sa mai dau un sfert de tura la aer,carb. sunt reglate la 2 ture. MULTUMESC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 (editat) Adica cum iti intrerupe? Se opreste motoru sau iti da in nas? Editat Mai 11, 2009 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 Banuiesc ca nu mai trage / are un gol de putere dar daca ar folosi search ar gasi in mare parte cum sa rezolve problema. Bujile acelea nu sunt cu platina sunt cu IRIDIUM dar asta aflai tot cu SEARCH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.