Sari la conținut

Postări Recomandate

Cartea dă un consum de 1L ulei la 1k km...!?!

 

Dar la benzina, motor de 1200 ce consum este scris la carte? Întreb pentru că tocmai fac consumul la a mea acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mulțumesc pentru răspunsuri, l.u.v.

Proprietarul mi-a spus că "parcă i-a băgat ulei IPONE 15w50". Nu este o marcă dubioasă iar indicele termic părea în regulă, dar ceea ce m-a alarmat de fapt (pe lângă faptul că bagă 1L la mia de km) a fost faptul că motorul nu prea avea ulei în el! Cu motocicleta dreaptă, uleiul practic nu se vedea pe geamul de vizitare, iar cu ea pe cric, se vedea puțin, jos. Oricum, cu mult sub minim. Mă gândesc la faptul că poate a mers cu ea fără ulei și i-a prăjit segmenții - de unde și consumul exagerat despre care îmi vorbea. Pe de altă parte, un motor cu segmenții uzați cred că ar prezenta și alte probleme în afară de consumul mare de ulei. Greșesc?

Ultima mică problemă ar fi faptul că bateria era cam descărcată. Stătuse la încărcat câteva ore înainte de test (unde s-a comportat OK), dar am înțeles că trebuie pusă la încărcat dacă motocicleta nu se folosește în mod constant. Ar putea asta indica o problemă de încărcare? Sau este problemă cunoscută?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cartea dă un consum de 1L ulei la 1k km...!?!

 

Dar la benzina, motor de 1200 ce consum este scris la carte? Întreb pentru că tocmai fac consumul la a mea acum...

 

Io la K1300R in 8k km nu am avut nevoie de completare absolut deloc....nivelul era identic cu cel de la revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io la K1300R in 8k km nu am avut nevoie de completare absolut deloc....nivelul era identic cu cel de la revizie.

Nici eu la logan diesel. Are aceeasi relevanta :) Sunt motoare diferite.

 

-1 litru/mie mi se pare foarte mult, desi cartea da un consum asemanator.

Chiar da cartea un consum din asta? E destul de mult, dar poate stiu ei ce stiu...

 

Mă gândesc la faptul că poate a mers cu ea fără ulei și i-a prăjit segmenții - de unde și consumul exagerat despre care îmi vorbea. Pe de altă parte, un motor cu segmenții uzați cred că ar prezenta și alte probleme în afară de consumul mare de ulei

Eu zic ca patea altele intai daca ramanea fara ulei. Sa nu fie semeringurile de la supape. Zi-i sa o ia la o tura mai energica si stai in spatele lui si vezi cand/daca scoate fum albastrui. La 1L/mia de km ar trebui sa se vada. Sau paote omul nu stie, a zis la plezneala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu la logan diesel. Are aceeasi relevanta :) Sunt motoare diferite.

 

Nu neaparat....Tornada are K1200R...

Eu nu faceam comparatie intre motorul meu si un boxer, sau un liniar de 1000....ci intre doua generatii ale practic aceluiasi motor (cu oaresce diferente, evident).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca patea altele intai daca ramanea fara ulei. Sa nu fie semeringurile de la supape. Zi-i sa o ia la o tura mai energica si stai in spatele lui si vezi cand/daca scoate fum albastrui. La 1L/mia de km ar trebui sa se vada. Sau paote omul nu stie, a zis la plezneala.

Eu cred că ai dreptate :)

 

Am scotocit internetul pentru informații legate de consumul de ulei la acest model. Rezum ceea ce am găsit aici, gândindu-mă că poate fi util și altora.

 

Pe scurt, se pare că este o problemă destul de comună. Am citit despre consumuri de 0,4L, de 0.5L la 500km,, de 0,75L și de 1L la mia de km - nu este deci chiar ieșit din comun. Cineva care se dădea tehnician BMW spunea că limita superioară acceptată a consumului este de 1 quart la 600 mile (adică 1L la 1000km). Până și motorradonline.de listează consumul mare de ulei ca dezavantaj specific al modelului. Între timp și proprietarul și-a nuanțat estimarea: la singura tură lungă la care a ieșit cu ea (în jur de 1500km) a băgat aproximativ 1L de ulei. În rest s-a mulțumit doar să completeze când scădea nivelul iar media de circa 1L la 1000km a fost o estimare. Când am fost s-o vâd, am verificat nivelul uleiului din motor la cald, după ce motocicleta a stat pe cricul lateral: în mod ideal se face după ce motocicleta a stat câteva ore pe cricul central (pe care aceasta nu-l are). Geamul de vizitare oricum acoperă doar 4-500ml de sus până jos, iar când nu se mai vede ulei în el tot mai sunt 3,5L în motor.

 

Eu fum albastru nu am văzut nici când mergea el, nici când a mers un amic de-al meu, iar din câte știu și din ce îmi confirmi și tu, asta ar fi un indicator al consumului excesiv de ulei (datorat uzurii excesive a segmenților sau a cămășilor pistoanelor). Dar să presupunem că nu am văzut bine: o problemă pe partea asta nu ar trebui să se vadă la un test de compresie? Și dacă da, pe la ce valori ar trebui ea să fie? Am citit despre 11-11,5. Corect?

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ci intre doua generatii ale practic aceluiasi motor (cu oaresce diferente, evident).

Pai tocmai, avand motoare diferite, nu prea are treaba.

 

 

 

Pe scurt, se pare că este o problemă destul de comună. Am citit despre consumuri de....

Eu daca as avea fier sa imi consume asa, probabil i-as da foc :crack: Da-o incolo, e ceva sa stai cu ochiu' la geam si altceva sa completezi tot timpul. Asta ar insemna la 500km sa verifici si sa completezi, umbli cu ulei dupa tine sau cumperi de la benzinarii cate un litri (cam 10$). Sa completezi la 1000km si sa ai 1L sub nivelul obisnuit cred ca incepe sa afecteze motorul, parca are undeva la 4 litri totalul nu? Daca nu din prima, o mai scapi de cateva ori si aia e. Iar in ritmul asta nici nu mai renteaza sa schimbi uleiul, de la atatea completari, consideri ca l-ai schimbat, cum facea un amic cu un tico. Compresia...habar nu am la modelul asta, ma gandesc (asteapta si alte opinii) ca daca e peste 10 si nu sunt diferente mari, nu ar fi probleme. M-am uitat pe net de curiozitate si unii ar zice ca in timp mai scade consumul de ulei (dupa 20k mile)... Stiu si eu, daca iti place, ti se pare ca merge bine si in urma unui consult la un mecanic bun toate sunt ok...sari pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

La 10.000km conform indicatiilor BMW. Daca te plictisesti si vrei sa-l faci mai repede, n-ai decat.

BMW zice 10k sau in timpul inspectiei anuale.

Eu il il schimb anual, pana acum am pus Castrol Act Evo 20w-50, anul asta am pus Motul 7100 15W-50. Cu cel vechi nu am completat niciodata ulei, cel nou nu are decat vreo 500km in motor asa ca nu prea ma prind daca a consumat sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e lene sa pun poza, dar confirm ca in cartulia de la BMW 1 l la mie e normal. R 1100 RT.

Boxer mare, racire pe aer, aia e. Nici a mea nu ajunge acolo, dar de consumat consuma ulei.

Cat de mult depinde de ulei, vreme si cum te dai la ea.

Acum de exemplu folosesc un Repsol 15W40 turbodiesel, asa are cel mai mic consum, cam 0.1 la mie.

Verificatul nivelului uleiului e distractiv de asemenea, trebuie sa o muti de pe un cric pe altul pana se stabilizeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o întrebare: internețul spune în general că modelele cu ABS fabricate între 2000 și 2007 sunt de evitat. Cauza ar fi servo-frâna și faptul că au fost probleme cu sistemul ABS (acționare intempestivă sau proastă și chiar blocaje). Un amic posesor de GS mi-a confirmat acest lucru.

Personal mi s-a părut puțin... dubioasă acționarea servo-frânei (lipsa de feeling din manetă). Parcă nu aș vrea așa ceva. Evident, ABS-ul nu l-am putut testa în cadrul test-ride-ului.

Păreri? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea e GSA 2006 cu servofrana respectiva. ABS-ul functioneaza ceas, la fel si servo. Mai am un amic foarte bun cu un GSA din 2005, la fel, nici o problema. Nu stiu la ce te astepti cand zici ca simti lipsa de feeling in maneta, personal reusesc sa controlez forta de apasare atat cu cat si fara ABS.

Despre ABS.. dicutabil insa eu l-as pune obligatoriu pe toate mobrele. Am testat pe circuit si am avut distante de oprire mai mici fara ABS decat cu (asfalt uscat), dar in aceiasi masura nu m-as risca sa rulez pe strada fara ABS, una e sa te pregatesti de franare si sa gestionezi forta de franare progresiv si alta e sa tragi de maneta disperat pentru ca a a sarit unul in fata si trebuie sa opresti in urmatorii 3 metri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil că este vorba de obișnuință: mă refer la lipsa progresivității rezistenței în cursa de acționare a manetei.

intrebarea e cat te-ai dat cu motorul ala? eu am 1150 gsa din 2003 si-mi aduc aminte ca la inceput a fost putin ciudat, dar m-am obisnuit destul de repede si chiar imi place.

67k km, si n-am avut probleme pan acum. din cate am inteles, trebuie schimbat lichidul din instalatie la maxim 2 ani. si mai e zgomotul ala de la servo frana tare ciudat, dar te obisnuiesti si nu-l mai remarci :))

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea e cat te-ai dat cu motorul ala?

 

Puțin. Mult prea puțin ca să-mi dau seama dacă e ceva cu care m-aș putea obișnui sau nu. Atât cât am mers mi s-a părut doar... ciudat - și nu în sensul bun :) Spre diferență de telelever de exemplu: la fel de ciudat, dar în sens pozitiv.

 

Tot timpul am avut motociclete cu frâne bune, iar acest aspect este foarte important pentru mine. Este unul dintre motivele pentru care m-am axat pe generația 2001+ a modelului, după ce a primit upgrade la frâne (discuri de 320, etrieri mai mari).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil că este vorba de obișnuință: mă refer la lipsa progresivității rezistenței în cursa de acționare a manetei.

 

Daca iti mai amintesti cum erau franele la Dacia 1300 si cum sunt acum la Sandero sau ce naiba mai fac astia de la Dacia (ca sa raman la aceiasi firma), cam asta e diferenta.. In loc sa "faci pedale" maingai doar levierul de frana, auzi un bazait usor sub rezervor si te afunzi in sa (nu te impinge peste ghidon). Nu stiu care e probabilitatea sa crape pompa aia servo, dar da, daca ai ghinion si se strica dai o bucata de ficat pe ea ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu care e probabilitatea sa crape pompa aia servo, dar da, daca ai ghinion si se strica dai o bucata de ficat pe ea ..

(Desi declarat Gica Contra) - Nu e de fugit de modelele cu servo - trebuie doar sa nu fie neglijat schimbul de lichid (2 ani macar?).

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompele alea de frana erau ceva facut cred custom pentru mobre BMW. Si mie imi place cum se simte frana pe mobra cu servo...

Cat despre fiabilitate, nu cred ca sa aiba nimic daca le servicezi la timp, conform manualului.

 

Numai ca probabil au fost ceva probleme, si ca sa nu riste, au inceput sa puna pompele astea generice, care le vezi si pe F650, si pe Audi, si cred ca is pe tot ce se fabrica in Eur mai nou :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu care e probabilitatea sa crape pompa aia servo, dar da, daca ai ghinion si se strica dai o bucata de ficat pe ea ..

 

Este adevărat, mă gândesc și la acest aspect - mai ales că vorbim despre o motocicletă veche de 12-14 ani :)

 

Motivul pentru care m-am orientat spre un BMW boxer răcit pe aer/ulei a fost tocmai simplitatea și robustețea motocicletei. Nu vreau electronică, radiatoare, ventilatoare, etc. Vreau ceva mecanic și fiabil :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic la politia din Metz care nu a schimbat nimic in mobra de serviciu.. nu ulei, nu lichide, nimic (a venit ultimul in unitate si a primit cea mai nasoala mobra, vrea si el alta noua). Si chiar si asa batrana refuza sa crape si acum are aproape 100.000km cu ultimul schimb de lichide de acum mai mult de 3 ani... Nu zic ca toate sunt asa, dar in general mobrele astea sunt renumite pentru fiabilitate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...