Sari la conținut

Postări Recomandate

Neutralul nu il gasesti doar la relanti sau si cu motorul oprit?

Cand bagi motorul in viteza, oprit, poti invarti cu mana roata spate daca tragi ambreiajul? Opune mai multa forta decat de obicei?

Cand e la neutral si bagi 1-a, suna tare cutia?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Singurul moment în care nu găsesc neutralul este când am motorul pornit și stau pe loc (ori sare din 1 în 2 și invers, ori rămâne efectiv agățat în 1). Altfel, în mers sau cu motorul oprit iese pe liber absolut lejer.

 

Da, cu motorul oprit, băgat în viteză și cu ambreiajul tras, pot învârti roata, dar opune un pic de rezistenta.

 

Din N când bag în 1, da, suna destul de tare cutia, iar dacă mai e și rece, e clar că nu debraiaza complet căci simt cum o împinge ușor în față. Și intre celelalte viteze cârâie un pic mai tare decât de obicei.

 

Mai mult: am desfăcut capacul și ambreiajul; am găsit o uzură de aproape 1 mm pe placa exterioară și primul disc, restul, cel puțin vizual, luate una cate una, nu păreau a fi uzate, ovale sau altele (dar doar vizual).

L-am pus la loc momentan așa cum e, deși dacă ajung să îl schimb, plătesc iar șuruburile, garnitura și manopera.

 

Nu sunt încă suficient de convins că uzura respectivă nu permite să debraiaze.

Și dacă totuși e ambreiajul, ziceam că totuși poate aveam vreo alternativă să nu ajung la 1k euro cheltuieli :) (cam 3k lei ambreiajul cu garnitura și șuruburile, acestea din urma de 2 ori plus manoperă, cred că și un schimb de ulei cu filtru cu tot ca să stau liniștit și aia e...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ai relanti-ul prea sus, asta ai exclus-o? Cu ambreiajul nu ar trebui sa iti faci grijidecat daca patineaza sau daca atunci cand apesi maneta, nu debreiaza complet.

Vezi ca pe masura ce se uzeaza, nivelul creste in pahar, nu ai prea mult lichid acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ralantiul este în parametrii.

 

Da, nu debraiaza complet/corect, ăsta e baiul. De patinat, nu patinează deloc. Uzura (minimă)!pe care am găsit-o parcă nu justifică faza cu debraiatul...

 

Exista vreun kit de reparație oare? Sau alternative la prețul despre care am vorbit mai sus? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu debreiaza corect, atunci verifici asa:

 

- pompa de sus

- pompa de jos

- dupa pompa de jos, tija aia cu excentric

 

Nu inteleg ce o tot tii cu kitul de reparatie, crezi ca exista ceva kit universal de reparat probleme sau cum? Tu trebuie sa identifici unde e problema si de acolo sa vezi ce optiuni ai la schimbat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

😄 nu, nu...rămăsesem blocat cu prețul la tot ambreiajul, mai ales că nu am văzut decât un singur disc uzat și prea puțin placa.

 

Din păcate nu știu cum să verific pompele respective. O să caut un service/mecanic care să se bage aici în București...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am niste probleme cu ambreiaju (iese mai greu la N cand opresc si e motorul pornit, maneta "tzine" la finalul cursei) si Tibi (dupa ce a desfacut pe acolo) a recomandat sa-l schimbam cu totul. Tot cam asa, vreo 2500 lions. Enorm, dar vorba aia, Break My Wallet, nu ?

 

A mea are 60.000 km. Vi se pare normal sa crape la intervalul asta ? Stiu, depinde cum s-a mers cu ea, eu am facut doar 10k din 60k. Si majoritatea in afara orasului (n-am folosit-o zilnic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tine o fi ceva mai rațional cu cei 60k km, mai ales că nu știi (ca și mine de altfel) cum a fost folosit motorul înainte. Ce zici de km mei care sunt la jumătate, iar 50% dintre ei sunt făcuți de mine într-un an.

 

Măcar schimbul de ambreiaj ți-a rezolvat problema în totalitate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kit-ul de ambreiaj adica discuri si placi facut de TRW costa 500lei. Ma indoiesc ca ai si oala stramba incat sa necesite inlocuire. Garnitura de capac cu suruburi costa cam 300lei. Iar manopera nu poate depasi 300-500lei. Eu zic sa incerci si alta opinie/mecanic inainte sa comanzi la Mototehnica. Sigur ca varianta cea mai simpla pe care o poate recomanda orice pafarist fara sa greseasca e sa inlocuiesti totul cu piese originale dar...daca nu vrei sa arunci cu banii pe fereastra inutil, mergi la un mecanic care e instare sa vina si cu solutii adaptate si eventual sa repare nu doar sa aleaga ce e mai simplu si fara batai de cap pt el... am incercat sa te sun astazi dar cred ca nu mai ai nr cu 104 la final...

» Post actualizat in 12 Oct 2017 19:32

Totusi nu cred ca problema ta tine de discuri/ambreiaj sau una din pompe...incearca la mecanicul recomandat de mine ca nu ai ce pierde, la mine a avut solutii bune iar dupa aerisirea facuta unde ai fost si tu de ajunsese sa mearga si mai prost ca inainte...dupa 10min se imbunatatise situatia cu mult. Eventual daca ai timp da-mi un tel (pm) si poate reusim sa ne vedem sa vezi cum se comporta la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu stiu la astea cu placi, dar la ambreiajul uscat nu este recomandat DECAT Sachs!

Legat de aerisire, am auzit ca dupa ce se face trebuie apasat usor si scoasa afara o mica cantitate de lichid, este o tehnica, daca nu faci asa se poate uza prematur ansamblul ambreiaj. Nu cunosc mai multe detalii, poate Dan Cata ne lamureste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luigi merge si TRW si ferodo nituit pe placa de ambriaj la ambreiaj uscat. Tetstat de mine TRW de 2 ori si ferodo nituit odata la un R850R.

 

Legat de aerisire nu vad nici o noima sa mai apesi un pic ambraiajul si sa scoti din lichid. De unde sa scoti din pahar? din pompa receptor prin aeristor? In service manual cel putin la ceai tu si eu nu scrie nimic de aceasta. Acuma la K 1200S nu stiu ca nu am reprom. Are cumva cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai putea fi o problema felul incare se face aerisirea, la un Mini Cooper nu se aerisea cilindrul de ambreiaj de nici o culoare. Dupa ce m-am uitat cu atentie am observat ca cilindrul avea un viciu de proiectare, aerisitorul era mai jos decat conducta. Asa ca am dat cilindrul jos impreuna cu conducta, l-am aerisit la banc in pozitia corecta dupa care l-am montat la loc si am facut aerisire inversa pompei de ambreiaj impingand lichidul cu o seringa prin cilindrul de ambreiaj si am scos aerul prin pompa si vasul de lichid de frana.

 

La fel am patit si la o motocicleta care avea dublu disc pe fata, o cunostinta nu avea ce face si s-a apucat sa-si vopseasca etrierii (demontat, spalat, vopsit, samd) iar cand a vrut sa aeriseasca s-a chinuit cateva zile, motocicleta fiind aproape noua (3-4 mii km). Pana la urma vazand ca nu poate m-a rugat sa ma uit la ea si mi-am dat seama ca motocicleta trebuia inclinata in anumite pozitii ca sa poti scoate aerul din niste coturi. Am tinut-o in pozitia corecta si a s-a aerisit din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul K 12000 S aerisitorul pe pompa receptor e mai sus de cat conducta. Nu cred ca aici ar fi o smecherie ca si la Mini sau motocilete de care a vb Petre81.

Trebuie vazut ce zice Reprom-ul si atunci vom fi mai destepti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama, cate probleme pentru o zgarietura!

Mergi frate cu motorul la un centru de vopseluri auto si iti fac pe loc un spray cu culoarea din paletarul de culori.

Fiecare cu piticii lui. Am.facut asta dar au nevoie de codul culorii :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine a urmărit problema mea cu ambreiajul în care nu mai găseam neutralul: am schimbat ambreiajul și s-a rezolvat! Normal ați spune! Ei bine, eu am avut îndoieli și am suspectat partea hidraulică, pompele, etc...căci vizual uzura era minimă. Totuși se pare că suficientă! Problema s-a rezolvat în totalitate cu ambreiajul original (cam scump cu totul, 3k+ lei). Totuși unul after market TRW, mult mai ieftin, nu a rezolvat în totalitate aceeași problemă la 2 k-uri diferite.

Zic asta să rămână pentru cine o mai avea nevoie!

Editat de Tornada
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit si am bagat la cap. Totusi NU mi se pare ok sa fie schimbat la o asa mica uzura. Un ambreiaj se schimba cand patineaza. Daca la tine nu puteai scoate pe liber si ai rezolvat prin inlocuire (3k+...)...i-mi trec prin minte multe chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Da, si mie mi se pare ciudat, aia pare o uzura normala, eu am mers vrea 100.000 si am schimbat ambreiajul doar pentru ca desfacusem sa schimb un simering pe unde mi-a intrat ulei de motor in ambreiaj, altfel mai mergea inca vrea 20-30.000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici mie nu mi se pare ok, dar dacă s-a rezolvat problema, bănuiesc că era o uzură mai mare decât am putut-o eu evalua vizual; poate vreun disc din cele 9-10 cate or fi, o fi fost ovalizat. Chiar nu știu...., tocmai ăsta este motivul pentru care am insistat atât aici cât și la vreo 3 mecanici.

 

De patinat, nu patina și chiar am forțat un pic pentru a fi sigur de asta....

 

Odată schimbat, totul este în regulă! Deci ceva tot a fost acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tornada, multumim pt feedback. Nici al meu nu patineaza, singurele probleme sunt: maneta tine din ce in ce mai departe (si nu s-a rezolvat cu bleed) si daca ajung sa opresc iese ff greu la N. La fel, mi s-a recomandat inlocuirea completa pentru ca .. uzura la placi observata la service. Si asta la 60k. Oricum, s-a cam dus pe pweula mitul fiabilitatii BMW ...

 

Acum depinde insa si CUM s-a mers cu ea in km astia, pana la urma e un consumabil ... da chiar, in ce conditii poti sa distrugi un ambreiaj cat mai repede ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil îl distrugi dacă mergi cu el patinat, cu ulei de rahat la cele care merg în uleiul de la motor și mai departe sunt și eu curios de ce s-ar mai strica. Mă rog, condiții ceva mai des întâlnite și nu defecte de fabricație sau mai știu eu ce...

 

Eu consider că am un stil folosire a ambreiajului care nu favorizează o uzură prematură.

 

Tot la mine în mod special mai e o treabă. Motorul a fost adus de Dan Năstase dintr-un showroom din Italia unde dacă nu mă înșel avea deja câteva mii km rulați (vreo 4k).

Mă gândesc că acolo e răspunsul unor piese care au cedat mai repede decât mi-aș fi imaginat: ambreiaj, rulment grup.

» Post actualizat in 20 Oct 2017 09:53

Ah, totuși încă ceva: dacă răspunsul unor defecțiuni apărute prematur se află în primii 4k km (forjat angajați sau călărit pentru test) atunci mai am o problemă, estetic este aproape ca atunci când a ieșit din fabrică, adică într-un contrast uluitor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...