Sari la conținut

Arad, 16.05.2015


Error
 Share

Postări Recomandate

..... alte nulitati pline de venin se baga doar de seama:

 

In privinta baftosului (cam slapar ca aspect) care a sarit acrobatic, sunt convins ca acum mediteaza asupra categoriei in care se incadreaza. Ori renunta la motocicleta, ori invata cate ceva din intamplare si n-ai sa-l mai vezi fortand intersectii sau calare pe ss fara costum complet.

 

........ :) Si asta nu trece cu varsta. .

 

Observ! Sa-nteleg ca la batranete te acopera ipocrizia?

 

Apropos, ce gust are?

 

...veninul, de el zic

 

 

Ca fapt divers, daca la un drum de cativa km prin oras, la 30 grade si viteza medie de ~30-40 km/h simti nevoia unui "costum complet" cu cocoasa, "de circuit" mai bine lasi mobra acasa si iei bicla sau masina...si lasi mobra pt circuit sau ture externe

 

iar carcoteilor: daca ii iesea stoppie-ul si revenea pe 2 roti oprind la cativa cm de masina (chiar din bulan, nu skill), erati toti uzi ca pixdele....asa frecati tastatura cu "nu stie sa franeze, avea viteza, era slapar"

 

bine ca n-aveti ce comenta de cauciucuri....

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

bine ca n-aveti ce comenta de cauciucuri....

hmmm, o sa testez.

nu cred ca e imposibil sa faci stoppie pe un cauciuc varza.

daca e asfaltul bun... nu deala de sclipeste in soare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai

ala cu masina era acolo de multa vreme... .cu mama naibii a intrat in el.

 

Faceti un bine prietenului vostru. ii luati cheile si il duceti intr-o parcare sa practice franarea de urgenta.. Daca tinea mobra pe roti si frana cu ambele frane oprea cu mult inainte. Se vede foarte clar in film cum s-a oprit, a basculat peste ghidon si motoru a venit peste el cu viteza zero. spatiu de oprire a fost destul, skill zero din pacate. Bine ca nu l-a lovit mobra in coloana sa dea de belea.

 

vorbesc serios, mergeti si practicati franari --- pe strada sunt chestii muuuuult mai surprinzatoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Motocilistul implicat in accident a avut bulan maxim si greu repetabil la o alta "incercare". Chiar daca avea prioritate, spre deosebire de colegul cu camera nu a condus preventiv in intersectie, (daca nu ma insel avea cam 70km/h )si a fost surprins de manevra conservarului. Avand ceva viteza, nu a mai avut timp sa evite si a functionat instinctul, mana gheara se facu! Panicat a blocat total frana fata, manevra care a dus la un numar norocos de circ, stopie urmat de rostogolire in aer si impact baftos cu intreg spatele exact de cea mai deformabila zona a fiatului, centrul portierei. Motorul la randul lui a fost "cuminte" si si-a ferit la mustata stapanul, rostogolindu-se si percutand intaritura de haion a masinii. (cumul rar de bulan maxim)

...

 

ai reptate cu ce zici aici cu exceptia unui amanunt, care am vazut ca la tine apare des eronat, viteza

 

de la 70 km/h daca franezi bine opresti in cam 25 de metri

uita-te pe filmulet, eroul nostru a dormit pana in ultimii 7-8 metri, cand incepe sa se comprime furca

 

o fi omul asta vinovat de cateva chestii in filmuletul asta, dar viteza nu e unul din ele, oricat ai uri tu tot ce are plastice peste tot si forma de sapuniera

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai

ala cu masina era acolo de multa vreme... .cu mama naibii a intrat in el.

 

Faceti un bine prietenului vostru. ii luati cheile si il duceti intr-o parcare sa practice franarea de urgenta.. Daca tinea mobra pe roti si frana cu ambele frane oprea cu mult inainte. Se vede foarte clar in film cum s-a oprit, a basculat peste ghidon si motoru a venit peste el cu viteza zero. spatiu de oprire a fost destul, skill zero din pacate. Bine ca nu l-a lovit mobra in coloana sa dea de belea.

 

vorbesc serios, mergeti si practicati franari --- pe strada sunt chestii muuuuult mai surprinzatoare

Ala cu masina, cred ca are dreptate Galen, a fost surprins de accelerarea motoarelor si decat sa o faca mai lata a oprit. Baiatul cu stoppie visa cai verzi pe pereti si cand a vazut incotro se indreapta, a fost prea tarziu, nu si-a mai putut dezlipi ochii de pe pericol si a strans cat a putut de frana.

Viteza de deplasare zero nu inseamna neaparat energie zero. Trebuie sa iei in considerare si energia cheltuita pentru acrobatie si energia disipata la impactul cu solul/masina, energii care nu au fost disipate de sistemul de franare. Probabil ca un calcul ar arata ca nu ar fi oprit pana in masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

hmmm, o sa testez.

nu cred ca e imposibil sa faci stoppie pe un cauciuc varza

ma indoiesc ca o sa-ti iasa cu tdm-ul. adica probabil ca o sa ridice un pic spatele de la sol, dar nu acrobatii dalea.

poate sa se supere pe mine, dar de la inceput motociclistul a facut toate greselile, dar a avut parte de toate sansele si noroacele. s-au aliniat planetele pentru el.

manevra era previzibila si el trebuia sa beleasca ochii la ala dinainte sa intre in intersectie, avea timp sa franeze ....cacalau (vezi pe cel cu camera), cred ca se putea si opri ok daca frana mai bine ca tehnica, pozitia pe mobra nu a fost ok, cum s-a zis mai sus. in rest...noroc cu carul. mobra a franat bine, anvelopa a avut aderenta, a cazut un pic oblic de nu a venit mobra pe el. el a lovit masina in cadere si nu s-a oprit brusc in ea....jumatatea aia de metru cat a alunecat in jos, cred ca l-a salvat de multe.

ma bucur ca nu a patit mare lucru si sper sa fi invatat ceva din peripetia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala cu masina, cred ca are dreptate Galen, a fost surprins de accelerarea motoarelor si decat sa o faca mai lata a oprit. Baiatul cu stoppie visa cai verzi pe pereti si cand a vazut incotro se indreapta, a fost prea tarziu, nu si-a mai putut dezlipi ochii de pe pericol si a strans cat a putut de frana.

Viteza de deplasare zero nu inseamna neaparat energie zero. Trebuie sa iei in considerare si energia cheltuita pentru acrobatie si energia disipata la impactul cu solul/masina, energii care nu au fost disipate de sistemul de franare. Probabil ca un calcul ar arata ca nu ar fi oprit pana in masina.

Corecta treaba cu energiile. Omul se deplasa rectiliniu avind o anumita viteza si apoi a oprit brusc de deplasarea. Energia cinetica (zisa si de miscare) s-a transformat in energie de rotatie. Cred ca daca ai putina rabdare si estimezi ca omului i-a luat circa 1 secunda sa faca o jumatate de tura cu motocicleta in jurul rotii din fata ai putea socoti cam ce viteza avea in momentul in care s-a blocat roata si a inceput sa se invirta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meserias-nemeserias, omul a avut noroc ca i-a tinut cauciucul, daca aluneca, cum se intimpla in majoritatea cazurilor, in momentul in care aluneca viteza este destul de mare ca te te faci praf pe interior cind dai cu corpul de masina.Daca zbori , mai ai o sansa. Acuma, poate omul a avut un cauciuc normal, nimeni nu stie.

 

Logic ca omul a gresit. Se putea evita 100%.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o fi omul asta vinovat de cateva chestii in filmuletul asta, dar viteza nu e unul din ele, oricat ai uri tu tot ce are plastice peste tot si forma de sapuniera

Chestiunea cu viteza nu e esentiala, atat am apreciat eu judecand dupa energia eliberata/efectele asupra tablei. Doar ca era bine sa fi fost 40-50 daca aplica conduita preventiva intr-o intersectie mai ciudata si in conditii de nefunctionare a semafoarelor, asa cum a facut colegul cu camera.

 

Haide sa lamurim o data pentru totdeuna cum vad eu problema cu carenatele si mai ales cu cei care le calaresc. Nu fac nici un secret din faptul ca in tot timpul petrecut in motociclism (ultimii 33 ani) speedistii si ss-istii :) au constituit sursa cvasitotalitatii dramelor produse in jurul meu sau in comunitate. Dupa accidentul lui Zoli am inceput sa studiez stiintific domeniul accidentelor, mi-am facut din asta un hobby si chiar o ocupatie suplimentara pe care o practic cu pasiune, sunt expert diplomat in domeniul riscului si al protectiei muncii. Consider si acum ca motocicletele de viteza sunt facute pentru circuite si ca acolo trebuiau sa ramana. Am devenit insa realist si-mi dau seama ce atractie magnetica constituie acestea pentru pustii si mai putin pustii dornici de afirmare si convinsi ca lor nu li se poate intampla nimic. Asta mai ales intr-o tara unde nu exista momentan acces la circuite de viteza accesibile tuturor buzunarelor.

 

Nu am de gand sa ma ascund dupa degete in chip iezuit sau sa-mi reneg in mod fatarnic crezul. Eu cred in onoarea de motociclist si n-am sa coafez niciodata adevarul, chiar daca uneori suna urat. Cu majoritatea vitezistilor nu am controverse deosebite, mai ales cei care au supravietuit ani de zile si au trecut prin accidente sunt constienti la ce se expun, atat pe ei cat si familiile lor. Trebuie sa fiti si voi de acord ca actualmente in 80% din accidentele produse sunt implicati vitezistii. Pe acestia vreau doar sa-i sfatuiesc sa traga de gaz doar acolo unde se poate cat de cat fara risc. Am povestit cu multi dintre ei, pentru majoritatea modul acesta de viata este un cult, sunt constienti de risc, dar continua pana cand le trece amocul sau(bat in lemn) patesc cate ceva mai mult sau mai putn grav.

 

Comentariile pe care le fac in urma experientei de peste 3 decenii, sunt destinate baietilor de treaba (asa cum a fost si Zoli) cu singurul scop de a invata ei daca se poate din greselile altora si nu tardiv din propriile greseli. Si eu merg zilnic cu motocicleta si destul de rapid si asta de decenii intregi, printr-un trafic renumit deja ca fiind chiar mai salbatic decat cel din Bucuresti. Cei fara date de contact, nebagatii in sema dar cu chef de jigniri si insulte ii rog sa se abtina, pentru ca nu le voi mai raspunde.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, tu crezi ca omul din clip avea 10-20ani de condus mobre? Omul invata din experienta. Probabil, ca peste niste ani o sa-ti ia locul in a da sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Expert diplomat.

 

Ce dracu e aia?

Adica probabil asa cum exista inginer diplomat sau Diplom Kaufmann (nu stiu cum dracu s-ar traduce in romana un fel de ceva economist diplomat in vanzari)la fel Galen este expert cu patalama (diploma) in ceea ce priveste evaluarea riscurilor si protectia muncii. Pe scurt e jupan in domeniul acesta, care la drept vorbind nu este deloc usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, tu crezi ca omul din clip avea 10-20ani de condus mobre? Omul invata din experienta. Probabil, ca peste niste ani o sa-ti ia locul in a da sfaturi.

Nu pot decat sa-i doresc sa ajunga sa dea sfaturi in locul meu. Dar pentru asta trebuie sa supravietuiasca pana atunci pentru ca nu se poate baza la infinit pe noroc. S-a dat ortu popii din trante mult mai nevinovate decat a lui. Nu cred ca vreau sa analizez accidentul in stilul unui dosar de "analiza accident". Sunt altii indrituiti care tocmai se ocupa de asta. Pot spune insa ca in acest caz capacitatea lui de a gestiona o criza nu a fost de loc la inaltimea tupeului de a intra ca in branza si fara conduita preventiva intr-o intersectie cu semaforizare defecta sau intrerupta.

 

Am sa mai fac totusi un pas in analiza accidentului. Conform fotografiilor atasate, apreciez ca din momentul opririi complete a autoturismului mai avea circa 15 metri si suficient spatiu in spatele fiatului ca sa-l ocoleasca in siguranta. Iar din momentul in care un motociclist cu experienta si atentie distributiva ar fi sesizat decelerarea fiatului si intentia sa de a opri, (foto 2) avea chiar tot timpul sa reactioneze eficient, indiferent ce solutie ar fi gasit (oprire sau ocolire). Doar ca baiatul "s-a blocat " aparent inexplicabil. (probabil incepator sau in zona sau mai grav netalentat).

 

De sofer nu ma leg. Este bine sa considerati mereu ca aveti de-a face cu "ciubote" capabile in orice moment de orice manevra prosteasca si cu orbi care "vad prin voi" . Nu e foarte politicos, dar e mai sanatos sa aveti o astfel de atitudine, va fereste de mari mirari ulterioare gen "cum a fost posibil? ". Ei bine, nenea s-a fastacit si s-a oprit, capacitatea sa de reactie a fost depasita. Din fericire pentru el, era inconjurat de tabla si asta l-a salvat.

 

Eu zic ca in primul rand voi, vitezistii supravietuitori pana in clipa de fata, ar fi trebuit sa observati asta si sa-i sfatuiti pe incepatori sa o ia usurel si progresiv, sa nu sara cu tupeu pe miar si sa respecte aceste motoare care zvacnesc instant dar fiind pe doua roti se opresc mult mai greu daca nu le dai timp. Mai ales daca si tehnica de franare e deficitara. Un stil mai "sportiv' de conducere in regim urban reclama inclusiv macar purtarea echipamentul complet (pantaloni cu protectii si cizme). Motocilismul inseamna in primul rand respect

-respect fata de propria persoana si familie

-respect fata de motor

-respect fata de alti participantii la trafic

 

foto2.docfoto1.doc

» Post actualizat in 20 May 2015 06:12

Expert diplomat.

 

Ce dracu e aia?

Studii postuniversitare.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce are diploma lu' Dumnezo cu motociclismul ? aha, de Gheorghe Gheorghiu Dej ? ultimele promotii ??? atata teorie pt. 3 secunde nefericite, care-s meseriasi sa faca reconstituirea, si atunci jos palaria !

Editat de aoreus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu rezist sa nu comentez la acest accident...mai uitativa foarte atent la filmare...cand opreste masina..si unde este motociclstul care filmeaza....de unde apre asa in cateva secunde...

 

Masina a oprit din cauza motocicletei care a "filmat"...

Masina a incercat sa treaca prin intersectie, s-a asigurat..la inceput erau doar doua masini la care trebuia sa dea prioritate, care circulau cu viteza destul de mica...la prima vedere se putea trece prin intersectie fara nici o problema...(vezi prima masina ce usor a trecut intersectia care era in fata masinii care a oprit)

 

dar la urmatoarea clipa..au aparut doua motoare care circulau cu viteza mai mare decat celealte masini ...asta a schimbat muult situatia!!!!

Soferul banui nu mai se uita chiar in stanga de tot..ci se uita la cel care filmeaza. mai spre mijlocul intersectiei...ca initial pana cand nu au aparut motoarele se putea trece fara problema..

...in clipa in care a vazut motocicleta care "filma" si venea destul de tare dintre masni spre el...avea doua posibilitati...continua drumul dar l-ar fi calcat/accidentat pe cel care filmeaza...

sau se opreste...

masina s-a oprit...

varianta pe care asi fi ales si eu..daca asi fi fost surprins in felul acesta intr-o intersectie asa mare...

ghinionul era ca masina a patrus mai mult in intersectie si oprirea a facut-o pe banda unu.necestia timp sa "recalculezi toata situatia cand apar lucruri imprevizibile"..

 

Cine se uita cand se asigura la randul doi de masini.....te uiti doar la masinile din randul din fata, care vin spre tine... "nu iti trece prin cap ca din spate pot aparea alte vehicule cu viteza mult mai mare" ....

 

mai uitativa peste filmare...si veti vedea...ca toate masinile circula cu viteza destul de redusa,...si daca motoarele ar fi fost mai "prudenti" ...cel care filmeaza ar fi trebuit sa incetineasca...poate si masina ar fi continuat drumul si nu s-ar fi intamplat nimic....

 

motocilistul "accidentat" defapt credea ca masina va trece prin intersectie..si doar in ultimul moment a constientizat ca trebuie sa franeze....

 

......

naspa situatie......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 00:03 intra masina in cadru , pe banda . La 00:04 apare motociclistul . La 00:05 incepe franarea si la 00:006 incepe stoppie si pe la 00:07 se intalnesc . De la liniile de tramvai si pana la impact sunt cca 26 metri . Am senzatia ca este vorba de o socoteala data peste cap si la propriu si la figurat din momentul in care soferul decide sa opreasca . Din momentul ala , daca omul a considerat ca va trece prin spatele masinii mai are 2 , 3 secunde in care sa reactioneze si sa inceapa o alta manevra . Ca sa parcurgi distanta de 26 metri , in cca 2 secunde , nu ai nevoie de mai mult de 45 km/h . Timpul este foarte scurt . Poate ca ABS-ul in combinatie cu o pozitie corecta in sa ar fi schimbat putin rezultatul final .

Concluzie : fierul se indreapta si omul este bine mersi , sanatos .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic,dar mi se pare ca putea fi evitat accidentul din partea motociclistului...cel putin mie mi se pare din filmulet ca are reactie intarziata,mai ales ca nu pare sa aiba viteza mare si masina s-a vazut din timp acolo,nu i-a chiar iesit brusc in fata...poate fiind in locul lui e altceva,dar din fata ecranului,pare ca a reactionat tarziu cu frana,parca ar fi mizat pe faptul ca masina o sa treaca si nu trebuie sa franeze ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Galen si restul lumii.

Deocamdata discutia este civilizata si directia este cea pe care ar trebui sa o aibe toate posturile de pe topicul de accidente. "Sa invatam din greselile altora !!!". De aia imi dau si eu cu parerea (nu arunc cu piatra). Am vazut filmarea din prima zi.

Acuma aduc si eu cateva variabile in discutie. Cine a incercat tranzitia neasteptata de la gaz la frana ? Nu e usor si nici simplu sa te opresti ...asta mi se pare adevarata cauza in acest caz.

Riderul a scapat si a facut target fixation. Adica vei merge EXACT unde te uiti. Nu spun ca daca te uiti peste umar mergi in spate ci doar ca, in orice moment, trebuie sa stii unde este aflii, cine si cum se deplaseaza in jurul/ spatele tau si mai ales ce se intampla in fata... mult mai in fata decat primele doua masini din fata ta. Sa intelegi ca traficul este un organism viu si mai ales PLURI-CELULAR. Orice participant afecteaza cumva mersul TUTUROR. Vederea periferica (Paranoia) trebuie educata si hranita.

Cred, ca multi dintre antevorbitorii mei, ca acest accident se putea evita. De catre rider. Dar vinovat dpdv rutier e acel Punto. 100 % !

De asemenea recomand cursul de conducere avansata, care se tine folosind motorul personal, in fiecare vara in Oradea. Cursul asta iti schimba felul in care reactionezi si modul de a conduce o motocicleta in mediul urban. Si mai ales te invata sa eviti target fixation !

 

PS: eu ma dau cu VTR-ul (vitezana/ minicarenata) in fiecare zi si incerc sa supravietuiesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...