Sari la conținut

Frana de Motor - OK sau NOT OK


RedRat
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 138
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Singurul lucru la care ma gandesc ar fi uzura lanturilor de distributie dar asta pe termen lung si in retrogradari agresive repetate. Nu ar trebui sa existe probleme la un mers civilizat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

It will however wear your clutch a little bit faster, and put a bit more wear on the gearbox components as well. Where I come from gearboxes and clutches are expensive AND a pain in the a*se to fix, while brakes are relatively cheap and easy to do in a few hours. I would do all my braking conservatively to keep wear down on everything, but if I had to choose which components to put excessive wear on, I would choose the brakes over the driveline!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat, kit ul de lant se uzeaza mai repede si de foarte multe ori, inegal. Cu alte cuvinte, media de 40.000 km la care trebuie sa schimbi lantul o sa scada.

Mare grija la viteze mari in schimb sa nu te puna in cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se zice ca daca folosesti frana de motor ai ghinion 5 ani si tre sa te duci la o vrajitoare sa-ti scoata argintul viu pe care ti l-au pus dusmanii. Si sa dai 3 sfestanii si o pomana la biserica. Si 100 de lei la primu baiat de peste 100 de kile pe care-l vezi ca sa te ierte zeul motociclismului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se zice ca daca folosesti frana de motor ai ghinion 5 ani si tre sa te duci la o vrajitoare sa-ti scoata argintul viu pe care ti l-au pus dusmanii. Si sa dai 3 sfestanii si o pomana la biserica. Si 100 de lei la primu baiat de peste 100 de kile pe care-l vezi ca sa te ierte zeul motociclismului.

Ha ha ha ...bun raspunsul!!! :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat, kit ul de lant se uzeaza mai repede si de foarte multe ori, inegal. Cu alte cuvinte, media de 40.000 km la care trebuie sa schimbi lantul o sa scada.

Mare grija la viteze mari in schimb sa nu te puna in cap

Nu te pune in cap. Eventual poate sa iti fuga spatele daca bruschezi cand dai drumul la ambreaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc zilnic frana de motor mi se pare mai utila decât frana noemala , adica pt franari usoare nu am nevoie de frana , frana de motor foarte utila viteze mici dar si medii. Eu cred ca uzeaza motorul trb asta , dar asta e .

» Post actualizat in 09 Sep 2016 17:29

Dar niciodată nu dau puternic sa bruschez motorul, mereu succesiv 5,4,3 las sa le digere pe toate :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana de motor e recomandata chiar si in cartea motocicletei/masinii si implicit de mecanici.

E mult mai solicitata cutia de viteze cand le omorati sa prinda 100 la ora in 2 secunde, decat atunci cand ajuta la franare.

Sa incercati sa coborati Transalpina sau ceva cu motorul pe liber si s-o tineti din frana, se topesc si discuri si tot.


» Post actualizat in 09 Sep 2016 18:17

Si cum a zis si WestRider mai sus, daca o lasati sa le si "digere" cu atat mai bine, adica nici macar nu e bruscata sau ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tin minte ce a zis unu la o emisiune auto " placutele-s mult mai ieftine decat orice de prin motor" plm, nu prea pot sa-l contrazic. cu toate astea e mai amuzant cu frana de motor, dar atentie, stopul nu se aprinde cand o faci, daca soferu din spate nu e f atent se suie peste tine la una violenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti folosi linistit frana de motor. motocicleta ta o sa iasa din circulatie pe motiv de rugina cu mult inainte sa se strice motorul sau cutia de la frana de motor. frana de motor e sfanta, din mai multe motive. in primul rand pentru ca influenteaza altfel ciclistica motocicletei decat frana normala. mai ales pe curbe, vei prefera sa pui frana de motor in loc sa calci frana. in al doilea rand, la vale daca faci exces de placute de frana, se supraincalzesc si poti ramane fara frane. in al treilea rand, daca pui mai intai frana de motor, inca mai ai o rezerva uriasa de frana clasica, care va fi chiar mai eficienta dupa ce frana de motor atenueaza inertia de inaintare. folositi cu incredere frana de motor.

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana de motor ca si pornitul la impins nu dauneaza cu nimic distributiei motorului, (nu se slabeste, rupe lant/curea de distributie). Am mai patit si sa patinez cu frana de motor cate putin din propria gresala , nesincronizare ambreiaj frana etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca multi cred asta si la masini din moment ce de fiecare data când merg pe Transbucegi sau drumuri similare miroase in ultimul hal a ambreiaj si placute...candva o colega mi-a spus ca a ramas fara frane pe transfagarasan, ca s-au "topit" placutele de tot.

Deci sa nu facem frana de motor, zic.

Editat de Husqvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fiu in ton cu topicul, adica de ce sa nu folosim prea mult frina de motor din cauza ca daca abuzam de ea, mai ales violent, uzura oalei de ambreiaj creste exponential. De multe ori de sparge acea oala. Mai ales la curse, unde este folosita din plin. Pe de alta parte, o frina de motor prea puternica, te face sa merge prea incet pe curbe. Daca insa ti-a iesit tractorul din papusoi, frina de motor iti poate salva viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foloseste-o cu sprituri. Nici uzura exagerata nici impamantari.

Astia tineri n-au prins nici Raba nici motocicleta fara slippery clutch... Deci mai greu cu spritzu :)

Eu schimb in asa fel incat sa nu imi cada/ urce turatia la motor mai mult de 500rpm, pe up shift sau down shift; si de obicei frana de motor nu o fac peste 7000rpm, prefer sa intru mai intai cu spate + fata dupa care vine si frana de motor cu fata mai puternic, daca e nevoie.

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK frana de motor. Mai ales pe panta abrupta, dar cu grija sa nu rupi aderenta.

Pe ud e aproape la fel de problematica ca si frana spate pusa brusc cu diferenta ca desi pierzi aderenta roata se mai invarte si o mai poti controla intr-o oarecare masura.

Uzura accentuata la piesele transmisiei... da, dar orice plecare mai nervoasa de pe loc genereaza uzura accentuata, nu? Frana de motor e mai putin nociva.

Pe de alta parte mersul cu ambreajul tras la fiecare franare creste stresul cablului de ambreaj(si nu numai)si scade viata acestuia.

Eu le folosesc constant pe amandoua(amantrei de fapt- fata, spate si motor) concomitent.

Pana acum am pierdut de doua ori aderenta pe spate din cauza de frana de motor agresiva(2 trepte jos si dat drumul prea brusc la ambreaj)pe asfalt umed(stiu... ce-o fi fost in capul meu...). Nu va recomand nici sa experimentati, senzatia e ca la nisip in curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la schimbat inferior si tinut ambreiajul sau pur si simplu lasi motorul sa decelereze in treapta.

Eu unul nu am folosit treapta inferioara si tinut ambreiajul decat pe ploaie dar nu tot timpul (cu scopul de a frana). Mi se pare efort usor inutil in mersul de zi cu zi si in cazul asta ambreiajul s-ar uza mai repede (relativ ca la moto din cate am inteles fiind ambreiaj umed uzura e inferioara fata de masina iar la masina am schimbat o data ambreiajul in 10 ani si 100k km din cauza unui zgomot ciudat la volanta).

Daca esti delicat in cuplarea ambreiajului nu ar trebui sa ai probleme cu roata spate (sa se blocheze) insa am observat ca daca cuplezi abrupt poate fi destul de violent la alte persoane pe youtube (se auzea scartzait de cauciuc).

 

Frana de motor (datorata compresiei - corectati-ma daca gresesc) folosesc des in Bucuresti mai ales cand observ portocaliu spre exemplu (ma rog pana la punctul in care franez propriu-zis si schimb). La mine e destul de pronuntata decelerarea si m-am obisnuit cu ea. In cazul asta nu ar trebui sa iti faci griji de nicio uzura fiind mult mai putin stres pus pe lant/pinion comparativ cu accelerarile puternice.

 

La frana de motor cu ambreiajul si schimb in treapta inferioara - clasic dacia iarna - daca e puternica decelerarea si efectuata in mod repetat poate duce la tocirea inversa a pinionului spate. Am vazut exemple de pinioane tocite din accelerari si decelerari.

 

In orice caz oricum ai proceda daca nu blochezi roata spate nu cred ca trebuie sa iti faci griji.

Si pe mine ma intereseaza subiectul, am citit post-urile, mai caut si rog sa fiu corectat daca am gresit.

 

Weekend fain :bike-037:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din moment ce motoarele sunt făcute să aibă frână de motor de către un japonez care a învățat zeci de ani să le proiecteze bine, care e problema?

 

La motocicletă frâna de motor face o diferență enormă la frânare.

 

Un exemplu elocvent e pe la minutul 3:30-4 în videoul ăsta

 

 

Motocicletele nu sunt atât de sensibile pe cât mai cred unii. Sunt care merg peste suta de mii de km cu ele și nu au nici pe naiba, cu întreținere corespunzătoare.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu "dat inferioara si lasat finut ambreaju" sau accelerat/decelerat cu ambreaju patinat fara sa fie intr-adevar nevoie mi se pare mai aiurea si cu mai multa uzura pentru motor decat o frana de motor mai agresiva dar facuta corect.

Cu cat salturile de turatie sunt mai mari, cu atat mai rau; gen tras ambreaj, dat inferioara, lasat turatia sa scada pana aproape de relanti si apoi dat drumu "usor" la ambreaj - sansele sunt mai mari sa iti fuga spatele, plus ca aia nu mai e frana ci o pierdere de vreme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...