nervOptik Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 (editat) (...) furtune transparente trase din aerisitoare puse in niste sticle de plastic umplute cu lichid proaspat astfel incat sa nu existe aer pe acel furtun. Am pompat pana nu a mai iesit aer pe acele furtunase. Gresit!Aerisitoarele trebuie inchise inainte de eliberarea manetei. Filetul aerisitoarelor nu este etans! Le poti lasa deschise doar cand folosesti pompa de vacuum sau gravitatia (fara sa actionezi maneta). Si eu tind sa cred ca aerisirea a fost facuta incorect/incomplet. Cel mai usor sa faci o aerisire corecta este sa folosesti gravitatia prima data (practic lichidul in cadere libera scoate marea majoritate a aerului. Daca pompezi intr-una nu faci decat sa muti bulele de colo colo) Te asiguri ca e plina ochi pompa (sau cineva te ajuta sa toarne lichid in pompa mereu) si deschizi toate aerisitoarele (depinde de etrieri 2 sau 4) si lasi sa curga vreo 2-3 minute completand mereu nivelul in pompa. Apoi inchizi aerisitoarele si te apuci sa faci pompe foarte rapide(bati cu palma in maneta ) (daca ramane aer in pompa o sa vezi bule iesind) apoi faci pompe pana se intareste putin, tii maneta apasata si deschizi un aerisitor, apoi cand maneta e la ghidon, strangi aerisitorul si repeti .... si repeti cu fiecare aerisitor ... si repeti pana se intareste. » Post actualizat in 05 Jul 2017 22:04 (...) Capatul liber al fiecarui furtunas se scufunda intr-un recipient (pahar de cafea de exemplu ) cu lichid de frana . Capacul rezervorului de lichid al pompei de frana demontat . Se pompeaza continuu pana nu mai iasa bule de aer pe aerisitoare . In acest timp se urmareste sa nu ramana pompa de frana fara lichid in rezervor .Cand se considera ca este suficient aerisita instalatia , se strang aerisitoarele . IN acest fel se si schimba lichidul de frana din instalatiile de franare/ambreiaj . (...) Nu mai continua cu prostia asta ca filetul aerisitoarelor nu este etans.Se face aerisire old school sau daca se deschid aerisitoarele nu se foloseste maneta. Editat Iulie 5, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Iulie 6, 2017 Share Postat Iulie 6, 2017 Eu zic sa te opresti tu , ca debitezi prostii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Iulie 6, 2017 Share Postat Iulie 6, 2017 Un aspect la care trebuie sa fii atent: bidonul din care pui lichidul de frana in vas, trebuie sa stea nemiscat ~24 de ore, ca sa iasa tot aerul din lichid. Daca tu ai cumparat bidonul de la magazin, l-ai aruncat in masina si apoi te-ai dus la motoreta ai mai si agitat bidonul ca sa citesti pe el toate cele si ai inceput sa faci aerisirea, de fapt tu ai bagat aer in sistem, aerul fiind in lichidul din bidon. As recomanda sa lasi bidonul cum ti-am zis, apoi sa reteti operatiune de schimbare a lichidului de frana, ca sa te asiguri ca pui in miscare si ca scoti toate bulele de aer de pe furtune. Iar cand pui mana pe bidon, fa-o cu grija, ca sa nu il mai "tulburi". Si nu te zgarci la lichid. Chiar daca il folosesti pe tot, este foarte bine. Un alt aspect, ai grija la DOT-ul lichidului. Pune doar ceea ce trebuie, nici mai mare, nici mai mic. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iulie 6, 2017 Share Postat Iulie 6, 2017 Ce inseamna "s-a decalibrat" pompa? Adica ce-a patit, s-a facut mai mare, mai mica, a cioplit cineva din ea? Adica e foarte batrana si in timp s-a mancat din peretii canalului pe unde circula pistonasul si, chiar daca-i pui pistonas nou, nu face presiune corespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Iulie 6, 2017 Share Postat Iulie 6, 2017 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Iulie 6, 2017 Share Postat Iulie 6, 2017 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Dupa mine: Ceea ce au in comun cele doua probleme e ca voi doi sinteti prieteni si nu va merge frina fata. Nici de asta nu-s sigur, chiar ti-e prieten?? Acuma serios: Problema ta pare mai mult a o gaura/etansare pe undeva.As fi zis poate disc strimb, dar la cite zici..Deci ori ai o bula si o sa mori cu ea de git (Poti sa lasi moto cu capacul de la pompa desfacut o perioada - bine, sa nu ploua in el, sa nu se gainateze gainile, ma intelegi), ori ai o mica mica mica (cam ca o pensie de mica), gaurica. Undeva. Si nu e in pompa, ca ai refacut-o, si nu e in etrieri pt ca juri tu ca garnituri si alea ( Si sa nu crezi ca te credeam, dar ai inceput sa schimbi dupa problema) sint ok. Ar fi deci, ori un furtun/racord/garnitura pe acolo. Una simpla si fara dureri: Ia cheia aia mare si incearca sa stringi tot ce vezi intre pompa si etrier. Nu folosi forta, ca e mare cheia, si ele sint mici, dar daca vezi ca ai ceva slabit..Deci dai cu usurelul, creste pe parcus, si vezi unde ar fi. Daca totul e rezon strins, e fie vreo saiba din alea fie un furtun.. Problema lui pare a fi ..Greu de zis. Eu as paria pe pompa dusa. Nu cred ca e faptul ca n-are un prieten. Ok, am glumat. El mai tre sa dea detalii, cu datele astea as zice: Curata etrierele. Nu te costa nimic. Ceva suspect? Aia e. Nu? E din pompa. Chitul.Nici aia..Ai un prieten bun cu aceeasi pb =)) PS: Exista o sansa minima ca sa fie ceva comun intre voi, in afara de faptul ca sinteti prieteni, motoristi: Ati avut aceeasi problema simultan? Ati aerisit frinele in comun? E o sansa sa fie o eroare de procedura? E altceva comun? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 #Bromance Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 (editat) #Bromance Esti rau. Nu ca mi-ar pasa, eu am glumat pe seama ca pare ca-i aceeasi pb, dar sint cazuri diferite. Din pacate, aparent, din experienta mea, cind 2 oameni merg calare impreuna, unul e cam de..rahan. Daca nu esti tu, e celalalt. Intr-o situatie limita, ai vrea sa stii ca ai un prieten. Poate tu esti. Sau el? Cum ar fi sa mergi calare cu un prieten si cind ai o pana celalalt pleaca acasa? Tu ai face-o? In aceeasi situatie? Sau altele? Editat Iulie 7, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 7, 2017 Autor Share Postat Iulie 7, 2017 Dupa mine: Ceea ce au in comun cele doua probleme e ca voi doi sinteti prieteni si nu va merge frina fata. Nici de asta nu-s sigur, chiar ti-e prieten?? Acuma serios: Problema ta pare mai mult a o gaura/etansare pe undeva.As fi zis poate disc strimb, dar la cite zici..Deci ori ai o bula si o sa mori cu ea de git (Poti sa lasi moto cu capacul de la pompa desfacut o perioada - bine, sa nu ploua in el, sa nu se gainateze gainile, ma intelegi), ori ai o mica mica mica (cam ca o pensie de mica), gaurica. Undeva. Si nu e in pompa, ca ai refacut-o, si nu e in etrieri pt ca juri tu ca garnituri si alea ( Si sa nu crezi ca te credeam, dar ai inceput sa schimbi dupa problema) sint ok. Ar fi deci, ori un furtun/racord/garnitura pe acolo. Una simpla si fara dureri: Ia cheia aia mare si incearca sa stringi tot ce vezi intre pompa si etrier. Nu folosi forta, ca e mare cheia, si ele sint mici, dar daca vezi ca ai ceva slabit..Deci dai cu usurelul, creste pe parcus, si vezi unde ar fi. Daca totul e rezon strins, e fie vreo saiba din alea fie un furtun.. Problema lui pare a fi ..Greu de zis. Eu as paria pe pompa dusa. Nu cred ca e faptul ca n-are un prieten. Ok, am glumat. El mai tre sa dea detalii, cu datele astea as zice: Curata etrierele. Nu te costa nimic. Ceva suspect? Aia e. Nu? E din pompa. Chitul.Nici aia..Ai un prieten bun cu aceeasi pb =)) PS: Exista o sansa minima ca sa fie ceva comun intre voi, in afara de faptul ca sinteti prieteni, motoristi: Ati avut aceeasi problema simultan? Ati aerisit frinele in comun? E o sansa sa fie o eroare de procedura? E altceva comun? Misto nota de ironie si nu prea vad ce treaba are una cu alta. Da , suntem prieteni, nici unul din noi mecanic sau specializat in acest lucru, si am lucrat amandoi la motociclete in acelasi timp, in acelasi loc cu aceleasi scule. Ideea e ca dupa ce am epuizat tot ce ne-a trecut noua prin cap si toate filmele de pe youtube, posturi de pe forumuri, articole etc. am solicitat aici o opinie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 eu as verifica rulmentii de la roata....zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 (editat) Misto nota de ironie si nu prea vad ce treaba are una cu alta. Da , suntem prieteni, nici unul din noi mecanic sau specializat in acest lucru, si am lucrat amandoi la motociclete in acelasi timp, in acelasi loc cu aceleasi scule. Ideea e ca dupa ce am epuizat tot ce ne-a trecut noua prin cap si toate filmele de pe youtube, posturi de pe forumuri, articole etc. am solicitat aici o opinie. N-a fost nici o ironie. Ok, un pic de gluma, inofensiva.Cel putin la mine. Ideea era ca sint cazuri separate. Faptul ca le-ai pus impreuna, complica problema. Nu e nici o corelatie intre cazurile voastre. Cam asta era ideea principala. Trebe tratate separat. PS: E vreuna? Corelatie ma refer.. PS2: Daca te-am ofensat..Eu n-am din astea, zi-mi ce si cum si imi cer iertare. Gluma-i gluma, dar daca te-am lovit..E fara intentie.... PS3: As vrea sa am si eu un prieten calare. Merg singur de 3 ani. Intr-o situatie limita, nu-s prea multi pe care te poti baza. Poate asta te-a atacat. Nu e cazul. Sper ca al tau pretenar face banu. Ai mei .. Nu. Editat Iulie 7, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Misto nota de ironie si nu prea vad ce treaba are una cu alta. Da , suntem prieteni, nici unul din noi mecanic sau specializat in acest lucru, si am lucrat amandoi la motociclete in acelasi timp, in acelasi loc cu aceleasi scule. Ideea e ca dupa ce am epuizat tot ce ne-a trecut noua prin cap si toate filmele de pe youtube, posturi de pe forumuri, articole etc. am solicitat aici o opinie. Dar nu ne-ai zis, sau ai zis si n-am fost eu atent. Inainte sa schimbati garniturile lu' master cylinder franele alea functionau? Adica erau tari? Aerisitul nu e mare smecherie la o frana care functioneaza important e sa nu tragi aer inapoi... intotdeauna tre sa strangi aerisitorul sau banjo-ul cu maneta apasata. In general se scoate tot aerul pe la aerisitor prin pompari si inchideri repetate apoi daca tot exista moliciune se aeriseste si pe la banjo de la pompa.. unele modele au aerisitor si acolo, daca nu au pe la banjo. Faze de genul o bulica de 1mm sau cine stie ce fisura microscopica in furtun nu duc la asemenea simptome, nu asa de repede. Eu inca o data cred ca nu ati montat corect garniturile in pompe.. le-ati uns inainte de a le monta? Ati pus toate garniturile corect? (plm, cred ca-s doua oringuri si o garnitura de praf) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 7, 2017 Admin Share Postat Iulie 7, 2017 Decat sa bajbaiti mai bine mergeți la un mecanic si atunci va convingeti ce este de vina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Nu stiu daca ajuta la ceva experienta mea insa eu cand am schimbat furtunele originale (2 independente, cate unul direct din pompa catre fiecare etrier) cu aftermarket-uri cu camasi cu insertie metalica nu am reusit sa mai aerisesc instalatia nicicum. Am incercat toate metodele posibile si imposibile, cu etrierii ridicati deasupra pompei/rezervorului, cu pompa de vacuum, seringa, aerisit pe la banjo, etrieri, lasat peste noapte cu maneta stransa... am zis ca sunt eu prost si am fost si la altii, inclusiv la 2 service-uri "moto"... degeaba! Pur si simplu maneta nu s-a intarit, cel putin nu asa cum trebuie. Cum am conectat doar un furtun la pompa si niplul (sau cum naibii ii zice) dublu in primul etrier, si apoi in paralel al doile furtun din primul etrier in al doilea, cum s-a rezolvat totul ca prin minune... maneta s-a intarit doar prin 2-3 aerisiri la fiecare stut de aerisire. PLM... nu am gasit nici pana azi explicatia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Aer in pe traseu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 7, 2017 Autor Share Postat Iulie 7, 2017 Dar nu ne-ai zis, sau ai zis si n-am fost eu atent. Inainte sa schimbati garniturile lu' master cylinder franele alea functionau? Adica erau tari? Aerisitul nu e mare smecherie la o frana care functioneaza important e sa nu tragi aer inapoi... intotdeauna tre sa strangi aerisitorul sau banjo-ul cu maneta apasata. In general se scoate tot aerul pe la aerisitor prin pompari si inchideri repetate apoi daca tot exista moliciune se aeriseste si pe la banjo de la pompa.. unele modele au aerisitor si acolo, daca nu au pe la banjo. Faze de genul o bulica de 1mm sau cine stie ce fisura microscopica in furtun nu duc la asemenea simptome, nu asa de repede. Eu inca o data cred ca nu ati montat corect garniturile in pompe.. le-ati uns inainte de a le monta? Ati pus toate garniturile corect? (plm, cred ca-s doua oringuri si o garnitura de praf) La GSXF am schimbat kitul deoarece aveam aceeasi problema. La SRAD kitul a fost schimbat la recomandarea unui service , pe motive ca era vechi dar franele mergeau bine. Dupa schimbare nu am mai reusit sa refacem frana cum era inainte. Legat de garnituri, le-am dat jos dupa nenumarate incercari de a aerisi frana. Da, sunt doua origuri de marimi diferite, pe fiecare parte, si o garnitura care face legatura intre cele doua parti ale etrierului. Toti cei 4 pistonasi, din ambele etriere, se misca relativ usor (nu ies toti in acelasi timp dar la cea mai mica presiune ies si ceilalti). Se retrag foarte putin dupa ce iei mana din frana. Posibil sa fie si acesta un motiv? Imi cer scuze daca nu am reusit sa dau toate informatiile din prima, deja suntem un pic frustrati ca nu reusim sa le facem. Nu pare cine stie ce inginerie. Decat sa bajbaiti mai bine mergeți la un mecanic si atunci va convingeti ce este de vina. Cu ce mai mare placere ne-am duce la un service dar majoritatea au acelasi program de lucru ca si noi si in perioada asta este un pic complicat sa lipsim de la munca. Tot ce incercam sa facem la ele este in weekend sau seara dupa servici. Si o recomandare de service este bine venita... Va mutlumesc pentru rabdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 (editat) Aer in/pe traseu. Editat Iulie 7, 2017 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 nu ea aer pe traseu. Daca era era moale de la inceput. Ia verificati voi daca: 1) placutele se departeaza corect dupa fiecare franare si roata se invarte libera. (la rece - roata in aer si vez iceface; la cald - cand apare beleaua - roata in aer - pui cricu lateral si tragi de ghidon, roi prietenul sa verifice). 2) temperatura etrierilor dupa alea 10 minute - fara abuz ar trebui sa fie relativ reci. Daca frig ca dracu - acolo e buba. Lichidul de frana se poate evapora si se simte ca si cand ai avea aer in instalatie. Asta se intampla fie daca placutele nu se departeaza cand e cazul fie daca folosesti frana excesiv (de aia semnele alea de circulatie cu "folositi frana de motor".). Multi baieti nu verifica aspectele de soiul asta................. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 7, 2017 Autor Share Postat Iulie 7, 2017 Ok, face sens ce zici. O sa incerc sa verific si acest aspect. Multumesc. » Post actualizat in 07 Jul 2017 15:48De luat totusi in calcul si o greseala de montaj..zic si eu, deja doua pompe de la doua moto diferite,cam greu aceeasi problema. Cele doua kituri de pompa au fost schimbate de doua persoana diferite...una de un mecanic si alta de noi. Legat de alte greseli la mantaj...tot ce este posibil. Cam asta este si motivul pentru care mai verific ce a recomandat 'ZIDU si pe urma caut un service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 9, 2017 Share Postat Iulie 9, 2017 (editat) La GSXF am schimbat kitul deoarece aveam aceeasi problema. La SRAD kitul a fost schimbat la recomandarea unui service , pe motive ca era vechi dar franele mergeau bine. Dupa schimbare nu am mai reusit sa refacem frana cum era inainte. Pai aici e un pic de informatie utila: Lui i-a mers inainte. Fie la schimbul kitului de pompa ceva a mers rau, fie la aerisire. Dupa cite inteleg, asta-i tot ce s-a lucrat la motorul ala. Pai atunci, acolo e cazul mai simplu, macar e clar c-a mers, e clar ce s-a operat si e clar decind nu mai merge. Acum pe kitul de pompa..E posibil o greseala de reparatie/montaj. Sau aerisire. La tine ai inceput s-o cauti, nu ti-a mers de la inceput, si ai refacut pompa si etrierele. In principiu daca nu s-a mai suprapus o eroare de reparatie, ramine ca ori era de pe la racorduri, furtune si tot ce e intre ele, ori tot aerisiriea. Mai problematic e ca s-ar fi putut adauga alte probleme, dar daca nu s-a inrautatit...sa speram ca nu Deci aerisirea e comuna. Dupa mine: Incercati la ambele aerisirea cu ambele metode (si nervul si gtr-ul). Fara scule mestere, furtune transparente, un borcan (sau ceva transparent, sau cu gura mare, sa vezi ce se intimpla pe acolo, cu lichid, ceva sa va asigurati ca nu sar din borcan, furtunele bagate in lichid din borcan (sa ramina in lichid pe toata perioada) si-n stuturile de la aerisitoare cit ii dati la pompa si aia e. Ar mai fi o chestie: Dupa o aerisire. Daca mai incercati una. Apare aer? Acuma, cind incepeti aerisirea, ati putea vedea daca apare aer, prin orice metoda ati folosi... La tine ar putea sa fie ce zice Zidu, sa ai ceva pistonase care se blocheaza, ori e discul cald ori nu-i de acolo. Banuiesc ca trebuia sa fie vinat pina acum dar na Editat Iulie 9, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iulie 10, 2017 Share Postat Iulie 10, 2017 Deschide capacul rezervorului de lichid, da jos etrierii din suruburi si cu grija impinge la loc placutele pana intra pistoanele maxim posibil. Ai sa observi ceva bule de aer prin rezervor. Apoi monteaza etrierii la loc si strange usor maneta de frana. Incearca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 aerisirea gravitationala mie mi-a iesit mai bine de jos in sus, cu un recipient, in dopul caruia am avut furtun iar capatul celalalt al furtunului in niplu slabit, recipientul fiind la inaltime mai mare decat rezervorul pompei de frana. este posibil sa ramana totusi cum spune colegul mai sus, aer in etrier, in spatele cilindrilor, daca nu sunt comprimati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 Aloo castraveții.... faci 3 4 pompe strangi maneta si o legi de manson cu ceva... lasi asa cateva ore . Verifici daca mai e tare maneta inainte sa desfaci. Daca e moale natz folosit garnituri noi de cupru sau aluminiu si pierde lichid pe undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 si daca e moale si nu curge ce te faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.