Sari la conținut

Honda Cub/ SuperCub: vehicul ideal pentru oraș?


Ovidiu M
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

Tot frunzărind YouTube și Google pe teme de motocicleta și oraș, inevitabil ajungi sa vezi cat de popular este acest vehicul in toată lumea. Se vinde pe toate continentele, peste 100 mil de bucăți vândute, fabricat continuu din 1962, consum aprox. 2,5 l/100 km, cutie semi-automata, fiabilitate exemplară, etc.

Acum întrebarea: de ce nu prinde și la noi? De ce maxi-scuter și nu Honda Cub?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ghertoiala,  de aia. In Romania singurele vehicule pe doua roti acceptate sunt maxiscuterele (cat mai mari) si mobrele de minim 600cmc. Fara astea nu existi, esti considerat un lache flausat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand costa prea mult. E 3400 GBP, adica un pic peste 3800 EUR (SuperCub). La banii astia ai o gramada de alte optiuni.

 

In al doilea rand e gandit doar pentru o persoana. Dintr-un foc baza potentiala de clienti s-a redus cu minim 25-30%.

 

In al treilea rand spatiul de depozitare este mult mai mic decat un scuter. Poti adauga un topcase mic la el, dar unul mai mare nu ca mobra este destul de ingusta. 

 

Rezervorul ala de 3.7 L e prea mic. Daca mergi regulat cu el o sa ti se aprinda becul de realimentare in fiecare saptamana. Pe mine personal m-ar deranja chestia asta.

 

Aspectul e si el un factor important. Chiar daca pe mine nu ma deranjeaza, ca ma intereseaza aspectul practic, vor fi destui care vor stramba din nas. Dupa cum ai vazut pe forum circula o vorba ca primul motor il alegi cu sufletul, iar cand se detaliaza aspectul devine unul dintre factorii principali.

 

Tragand linie, lista de dezavantaje e maricica si include malaiul, care e principalul factor care limiteaza dezvoltarea pietei moto noi in Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, RuInCV a spus:

In primul rand costa prea mult. E 3400 GBP, adica un pic peste 3800 EUR (SuperCub). La banii astia ai o gramada de alte optiuni.

 

Initiarorul a mentinat Supercub cu titlu de exemplu, problema pe fond este faptul ca exista un current anti scutere si anti motorete (motociclete de capacitate mica). Pe topicurile unde incepatorii sau wannabe intreaba ce motociclete sa-sci cumpere 99% dintre useri recomanda motocicleta de minim 600cmc.

Acum 58 minute, RuInCV a spus:

Tragand linie,

 

Am avut candva scuter de 50cmc, in oras si imprejurimi este cel mai eficient mijloc de transport. Ca nu intoarce nimeni capul dupa tine... asta e alta discutie dar la asta se rezuma motociclismul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timp ce unii fac lista de dezavantaje,  tipul asta bate lumea in lung si in lat cu un Cube 90.. ;)  https://c90adventures.co.uk/category/malaysia-to-uk/  Undeva, pe site, explica si de ce C90. 

 

Posibil raspuns la intrebarea initiatorului topicului: In Romania nu exista o veritabila cultura moto. Cum spune un coleg, la noi motocicletele "se aleg cu inima" nu pe criterii obiective, pragmatice, pe criteriul serviciilor postvanzare, post garantie, service, mentenanta, consum, nevoi, etc.. nu ai miar cu peste 100cp, de preferinta un brand premium, nu existi. Motoreta e marker statutar, vector de imagine, ori Cube este exact opusul. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

 

Initiarorul a mentinat Supercub cu titlu de exemplu, problema pe fond este faptul ca exista un current anti scutere si anti motorete (motociclete de capacitate mica). Pe topicurile unde incepatorii sau wannabe intreaba ce motociclete sa-sci cumpere 99% dintre useri recomanda motocicleta de minim 600cmc.

 

Am avut candva scuter de 50cmc, in oras si imprejurimi este cel mai eficient mijloc de transport. Ca nu intoarce nimeni capul dupa tine... asta e alta discutie dar la asta se rezuma motociclismul?

 

Majoritatea topicurilor de genul "ce motor sa-mi iau" si altele de genul sunt facute de niste dobitoci, motiv pentru care o parte din raspunsuri sunt de genul pe care il cunoastem (motorul lui Rossi si baga si un pic de NOS boss).

 

Problema curentului anti scutere are din pacate o cauza legislativa. Am avut si eu scuter de 50 si am batut vreo 2 ani Bucurestiul cu el, dar nu sunt de acord ca este cel mai eficient mijloc de transport. Un scuter de 125-150 mi se pare cea mai buna alegere. Spre deosebire de multe alte tari cu apa calda la noi a fost impusa limita de 50 cc si 50 km/h, fata de 125 cc in afara. Un 125 in oras bate la poponeata un R1200GS fara probleme. Daca de exemplu legislatia ar fi spus ca daca ai 3-4-5 ani experienta la categoria B poti conduce 125 lucrurile ar fi stat probabil altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, RuInCV a spus:

Daca de exemplu legislatia ar fi spus ca daca ai 3-4-5 ani experienta la categoria B poti conduce 125 lucrurile ar fi stat probabil altfel.

 

E un proiect de lege in acest sens acum in dezbatere, sa speram ca va trece aceasta lege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Cub a aparut ca o ragalie pentru transport ieftin, si in prezent s-a transformat intr-o ragalie la supra pret, pentru hipsterii care vor s-o arda "retro".

 

Scuterele sunt populare in alte tari din motive de permis (sunt locuri unde cu B poti conduce pana la 125cc), de costuri de asigurare/impozit/intretinere, de trafic (nu-i tot aia Thassos ca Otopeni), de prostie (cu cat e mai bun nivelul trai cu atat e mai prost/incapabil omul mediu- vezi de exemplu in ce tari sunt la mare moda cutiile automate, mancarea semipreparata, etc).

 

Dar daca vorbim strict de eficienta, aproape toata lumea intre 13 si 65 ani ar putea sa pedaleze fara probleme 10-15km/zi.

 

Iar daca vorbim despre care e mai ghertoi... pai as zice ca e mai ghertoi ala din Thassos care e apt fizic pentru mers/ciclism dar isi taraie poponeata cu scuterul pentru cate 5-10km/zi, decat cel care face in Ro naveta cu vreun Hornet (cu care probabil iese si din oras, si cara si pasager) in loc sa mearga cu un scuter de 125-200cc (perfect pretabil si extraurban, dupa mintea unor imbecili) si sa dea acatiste ca nici unul din cei 10000/zi care il vor depasi razant nu il vor agata...

 

ps: exista 1-2-100 care au facut turul lumii cu cacab? Sa-i vezi pe aia care au facut turul lumii cu autostopul, nu ca fitosii aia cu cacab!

Editat de walking^human
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti curios,e interesanta povestea de marcheting din jurul Honda Cub,o gasesti pe wikipedia.

Despre restul afirmatiilor,cred ca nu ai mers cu scutere de 300 ,nu am avut cazuri de auto sa fie mai rapide la mersul in oras .Insa consumul e de 4%,nu cum se scria mai sus .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 18.05.2019 la 12:46, Christian 1 a spus:

Mai exista si Yamaha T80 Townmate,foarte asemanator cu Cub,dar nu se mai fabrica.Doar ca este cu transmisie cardanica.

Astea s-au importat in Europa doar in Grecia si UK.

Am văzut asa ceva prin Grecia, trag grecoteii de ele de numa numa și merg în draci. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motor si alura de honda cub s-au vandut la noi o gramada de mopede 50cc gen First Bike Activ, una din aia am avut si eu. Parerea mea este ca ar fi cea mai buna solutie pentru oras consum cam de 2,2l/100km, viteza 60+, usoara, spatii de carat (saua pasagerului se putea scoate si folosi locul ca portbagaj suplimentar pe langa cel din fata), motorul super rezistent (licenta dupa honda cub spune totul) dar cel mai important a fost pretul in jur de 550euro. Eu am tinut-o pana la 12k dupa care am vandut-o dar ma intalnisem cu unul care avea pe ceas 60k facuti fara reparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mihai c a spus:

Mi s-au parut foarte populare prin Thassos niste underbone de 125cmc parca de la Yamaha,usoare,fiabile,roti de 17" si cu doua locuri

Chiar asa, am vazut la greci o gramada de baraitori de 80 125 cc, yamaha, cu roti de 17. Dar nu scria nimic pe ele, model. Ce naiba sunt? Design foarte suplu, sunt foarte inguste, cred ca n-au 100 kg. Mi s-au parut geniale, strict pt oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca au fix 100kg;si era un design placut,cutie manuala cu ambreiaj automat

s-au vindut sub diverse nume functie de tara;cred ca e vehiculul cu compromis ideal intre fiabilitate,manevrabilitate,etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, mihai c said:

 scutere de 300 ,nu am avut cazuri de auto sa fie mai rapide la mersul in oras .Insa consumul e de 4%,nu cum se scria mai sus . 

20hp sunt suficienti pentru oras. Dar apare alta problema- un Piaggio de 300 costa 4800-5500€, un japonez merge spre 6000€. Un z400/ninja400 costa 5500-6000€. Un MT03/R3 cam tot asta, poate cu cateva sute mai putin. De ce intre 2 variante cu diferente minime de costuri de achizitie si intretinere as alege varianta care e cu 10-30kg mai grea, si cu 50% putere in minus, si care e limitata la mersul in oras?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, walking^human a spus:

Honda Cub a aparut ca o ragalie pentru transport ieftin, si in prezent s-a transformat intr-o ragalie la supra pret, pentru hipsterii care vor s-o arda "retro".

 

Acum 18 ore, mihai c a spus:

Daca esti curios,e interesanta povestea de marcheting din jurul Honda Cub,o gasesti pe wikipedia.

 

Va invartati in jurul cozii, adica in jurul Cubului. Subiectul nu este despre Honda Cub care a devenit mobra de hipstereala in urma unui marketing intelligent facut cu multi ani in urma.

 

Am un amic pe care l-am convins cu niste ani in urma sa-si ia scuter de 50cmc, a socotit ca in trei ani a economisit 12.000 lei numai din economia de combustibil. Pai cu 12.000 de lei poti sa-ti iei si o motocicleta de ghertoiala daca vrei. Consumul mediu de benzina pe care l-a avut a fost mai mic de 2,5litri la 100km, zicea ca de multe ori a scos si 2litri la 100km parcursi iar masina sub 10% nu-I consuma in oras. Intretinerea scuterului a fost infima, bujii, filtru benzina, placate, role variator, etc. Oricum costuri mult mai mici decat intretinerea unei masini.

 

Revenim la discutia despre scutere, daca vrei un vehicul economic scuterul e baza, dar un scuter de capacitate mica, 50cmc sau maxim 125cmc dar pe bicicleta usoara ca sa consume putin. Daca interesul e sa intoarca lumea capul dupa tine pe Magheru atunci mergi direct pe ghertoiala, minim 600cmc cu tobe Akrapovic luate de pe aliexpress si piese SH de pe unde apuci pt ca noi sunt prea scumpe pentru ghertoiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha Townmate si Honda Cub sunt niste motociclete foarte interesante.

Din pacate pe piata din Europa s-au aprovizionat doar in cateva tari.

Townmate este un concept foarte rar - motor mic+cardan = fara intretinere+fara moarte, pacat ca Yamaha nu o mai face.

 

Cub-ul, este o reaparitie foarte interesanta de la Honda, insa cu cateva observatii:

1. Pretul mare de 3800 de euro

2. Sa single

3. abs doar pe fata

4. suspensii sub nivel mediu

5. jante turnate

 

La 3000- 3300 de euro iei un Yamaha N-MAX de 125 cu ABS racit cu apa iar la 3500 N-MAX de 155.

Asa cum spun si colegii, cub-ul a devenit fita, si-a pierdut ADN-ul care l-a consacrat, pret, functionalitate, sa dubla.... chiar si look.

Daca voiau sa face ceva fain, pastrau jantele spitate si puneau disc+ABS fata si spate...

 

Daca ar vinde cub-ul cu 2000 - 2200 de euro, cred ca ar rupe norma din nou in vanzari.... dar 3800 este mult, chiar si pentru Europe de vest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai voiam sa intreb cine-si cumpara scuter utilitar cu cutie de viteze, sa single, protectie slaba la vant si cvasi zero spatiu de depozitare?

 

Citeam mai sus o parere plina de venin vis a vis de scuterele de peste 125cc.

Prietene, am un 150cc si la fiecare drum in afara orasului cam incurc traficul la cei 95 kmh zona confort.

 

Strict in oras e minunat. 

 

250-400 cc reprezinta categoria Care imbina consumul scazut cu capacitatea sporita de deplasare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Gixu. a spus:

Strict in oras e minunat.

Pai asta e scopul declarat si cum spunea @Nguyen mai sus nu are niciun sens sa-ti iei ceva mai mare de 125 sau chiar 50 daca mergi preponderent singur ca oricum la ore de varf nu poti sa prinzi viteze astronomice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viata nu e insa "stricta"...Apar Mai mereu ocazii cand trebuie sa folosesti scuterul si in afara orasului. 

 

125cc e varianta mai rapida a unui 50cc, si cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...