Jump to content

Recommended Posts

Acum 10 minute, ovi_ice a spus:

 Si ar fi foarte tare ca viitorul 490 sa aiba acelasi design (cu rezervoarele jos) ;)

Ar fi interesant de aflat de ce producatorii, inclusiv KTM opteaza pentru rezervoare plasate clasic, pe motocicletele de enduro - hard-enduro. Dupa teoriile vehiculate aici, ar fi mai bine cu rezervorul plasat in pozitie joasa. Foarte interesant este ca si inginerii germani de la BMW au revenit, la modelele F750GS si F850 GS la rezervoare plasate normal. Why? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, xt600 said:

Ar fi interesant de aflat de ce producatorii, inclusiv KTM opteaza pentru rezervoare plasate clasic, pe motocicletele de enduro - hard-enduro. Dupa teoriile vehiculate aici, ar fi mai bine cu rezervorul plasat in pozitie joasa. Foarte interesant este ca si inginerii germani de la BMW au revenit, la modelele F750GS si F850 GS la rezervoare plasate normal. Why? 

Pentru ca alea-s de asfalt :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, xt600 a spus:

Foarte interesant este ca si inginerii germani de la BMW au revenit, la modelele F750GS si F850 GS la rezervoare plasate normal. Why? 

 

Fiindca au lasat o femeie sa se ocupe de proiect. De aia ;)

 

Explicatia oficiala ar fi ca motocicleta se misca mai bine pe sosea si ca majoritatea ownerilor oricum o folosesc in 99% din timp pe asfalt. Si e adevarat, o mobra cu centrul de greutate sus "cade" mai bine in curbe.

 

Dar toti care au testat noul F850GS si sunt posesori de F800GS au zis ca pe off modelul vechi e net superior ca handling (vezi advrider si review-ul celor de la visordown). Eu n-am crezut pana ce nu m-am suit pe o mobra din asta cu rezervor sub sa (eu am capra, dar colegu de birou are F800R si sa vezi aia cum se simte, zici ca e scuter in oras comparativ cu cazane gen CBF600, Bandit, FZ6 sau mai stiu eu ce alte antichitati pe care incepatorii prefera sa se chinuie in trafic).

Dupa cum ziceam, e diferenta de la cer la pamant si vb din experienta mea cu doua astfel de "incarnari" ale 800-lui. Tu din ce experienta vorbesti ?  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, ovi_ice a spus:

 

Tu din ce experienta vorbesti ?  

Eu am pus o intrebare catre specialisti. Tu mi-ai dat raspunsul pentru 800 si 850 GS, insa tot nu mi-a explicat nimeni de ce motocicletele de enduro, gandite pentru competitii de gen, au rezervorul sus? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca baietii merg tare si au nevoie sa cada repede in curbe. Cred eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, xt600 a spus:

insa tot nu mi-a explicat nimeni de ce motocicletele de enduro, gandite pentru competitii de gen, au rezervorul sus?

 

De ce te-ar interesa ? La 110-130 kg si o inaltime de 1 metru la sa chiar nu are nici o importanta vreun artificiu de genul asta. Am avut ocazia sa merg 2 zile pe motocicleta de competitie, am dat-o pe jos de vreo 20 ori, mi-a cazut si o data pe picior, dar de fiecare data o ridicam fara prea mare efort. E practic bicicleta. La hard enduro producatorii au alt focus, gen extindere ore de functionare, injectie pe 2 timpi (hmm...oare cine au fost primii si aici), performanta suspensii, etc.

 

Acum 2 minute, arcgotic a spus:

Pentru ca baietii merg tare si au nevoie sa cada repede in curbe. Cred eu.

 

Nu. Nu au nevoie sa cada :). Asta e si motivul pt care riderii de enduro (la competitii) baga piciorul inainte in curbe. Motocicletele alea se inclina asa de tare incat le-ar prinde cizma daca ar ramane pe scarite. Normal, vorbim de sleauri sau track-uri de MX, nu de strada. Explicatie auzita pana acum la 2 instructori de enduro. Deci ceva extra care ar atarna pe acolo jos ar agata decorul si..buf!

 

Daca te-ai referit ca mobra tre sa "cada" usor pe viraj, atunci da, e valabil pt mobrele sport, pe circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, xt600 a spus:

Ar fi interesant de aflat de ce producatorii, inclusiv KTM opteaza pentru rezervoare plasate clasic, pe motocicletele de enduro - hard-enduro. Dupa teoriile vehiculate aici, ar fi mai bine cu rezervorul plasat in pozitie joasa. Foarte interesant este ca si inginerii germani de la BMW au revenit, la modelele F750GS si F850 GS la rezervoare plasate normal. Why? 

 

 

Am vrut initial sa-ti raspund la afirmatia cu rezervorul de plastic, dar nu cred ca am ceva de adaugat la ceea ce au spus colegii.

 

Referitor la motoretele de enduro, daca te uiti un pic pe site la KTM ai vedea ca daca ar muta rezervorul sub sa , nu ar castiga aproape nimic la COG, asta datorita conformatiei specifice motoretelor de enduro, insa la mobrele mai mari, 690 si mai mari rezervorul are alta pozitie. Nu mai vorbim de mobra de Dakar, aia cu rezervoare naspa de plastic care se sparg, strica la fiecare etapa. ;)

 

Referitor la 750, 850 si aici ti s-a raspuns, o femeie, care reinventeaza apa calda, motivul principal pt care ma gandesc la 790 in loc de 850. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, ERU a spus:

 

Referitor la motoretele de enduro, daca te uiti un pic pe site la KTM ai vedea ca daca ar muta rezervorul sub sa , nu ar castiga aproape nimic la COG

Lasa site-ul.  Poti sa imi demonstrezi matematic ceea ce sustii? Cred ca intrii pe un teren alunecos. 

In alta ordine de idei, lasa-ma cu Dakarul. Acolo este vorba de o competitie, in care KTM deplaseaza o logistica uriasa si unde isi asigura probabilitatea victoriei prin numarul mare de piloti (f. valorosi, ce e drept) si de porteri, pe care ii arunca in lupta. Li se rupe lor de un rezervor spart. Nu confunda competitia cu "real life". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-aș baga în discuția asta (am avut 650 gs, xchallenge, 800 gs, honda 250 crf, gas gas ec 300), însă, s-a cam spus tot despre centru greutate, rămâne zervor plastic and shit. Părerea mea e ca 790 ala e The shit ptr dual adevărat și 690 e tot pe acolo. 🤗

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut transalp 600, dominator, xl600 LM (rezervorul de 28l) , 650gs, xt350, africa rd04. Ma asteptam ca 650gs sa fie the shiet la manevrabilitate cu COG low, dar nu. Cel mai manevrabil overall a fost xl600. 

Cred ca COG low face dificila 'caderea' pe o parte. Asa mi s-a parut si pe strada cu 650gs. La drum drept pe macadam era plantat, ce e drept..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi rezervoarele mari din plastic sunt aproape ca cel de pe 790, au două desăgi în care se lasă benzina. Dacă nu îl umpli ochi, benzina stă jos. Pe de altă parte, poziționarea rezervorului duce la o presiune mai mare sau mai mică pe roata față. E, acolo e miezul problemei. Dacă pui greutate mai multă pe ea, motocicleta e praf pe off-road dar mult mai stabilă pe asfalt sau chiar pe porțiunile rapide de forestier (aici compar supertenere 750 cu care alergam lejer peste 100 km/h pe drum pietruit, dar cu Honda xr650r mi se pare mult mai instabil când trec de 70), deasemenea, ăia 30 de litri de rezervor la supertenere se simt al dracului de nașpa pe porțiunile lente, uneori fața refuză să colaboreze. Pe rezervă (3+3 litri) alta e discuția. Apoi mai contează unde-ți plasezi greutatea corpului. Dacă stai țintuit pe șa, sigur nicio mobră nu e perfectă, deasemenea să exagerezi cu statul în scărițe aplecat pe roata față tot timpul. Aici se despart cei care știu să se miște pe orice fier le-ai da de cei cărora orice fier le-ai da, nu vor merge bine, mobra fiind întotdeauna de vină... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, arcgotic a spus:

Am avut transalp 600, dominator, xl600 LM (rezervorul de 28l) , 650gs, xt350, africa rd04. Ma asteptam ca 650gs sa fie the shiet la manevrabilitate cu COG low, dar nu. Cel mai manevrabil overall a fost xl600.

Colegii reduc totul la amplasarea rezervorului, crezand ca simpla plasare a acestuia sub popou este suficient ca sa obtii sfantul Graal al motocicletelor. Am incercat sa le sugerez ca lucrurile sunt mai complicate de atat, ca manevrabilitatea unei motociclete (indiferent ca e stradala sau de off) este data de o multitudine de factori: centralizarea maselor, constructia sasiului (asta este o stiinta in sine), distributia maselor pe cele doua roti, care este determinata de acel triunghi centroid despre care am mai pomenit cu alta ocazie, etc, etc.. Unele solutii se preteaza mai bine pe strada sau pe un macadam drept (de pilda centrul de greutate jos, care permite, cum spui si tu, ca motocicleta sa fie mai bine plantata), altele mai bune in off, pt ca ofera mai multa versatilitate in pe pasaje dificile, care necesita riding ridicat in scarite. Lucrurile nu sunt atat de simpliste, dar nah... unii nu stiu decat despre low COG.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, xt600 a spus:

Lasa site-ul.  Poti sa imi demonstrezi matematic ceea ce sustii? Cred ca intrii pe un teren alunecos. 

In alta ordine de idei, lasa-ma cu Dakarul. Acolo este vorba de o competitie, in care KTM deplaseaza o logistica uriasa si unde isi asigura probabilitatea victoriei prin numarul mare de piloti (f. valorosi, ce e drept) si de porteri, pe care ii arunca in lupta. Li se rupe lor de un rezervor spart. Nu confunda competitia cu "real life". 

11207344_RezervorKTM.thumb.jpg.4aaf7c98a16b362811354cfd84904c79.jpg

 

Ia zi tu cam cu cati cm crezi ca ar coborâ COG si cu ce alte potentiale probleme?

Parerea mea", e ca nu merita deranjul, mai ales ca rezervorul e foarte mic si geometria motocicletei, e alta fata de cele de strada, in sensul ca rezervorul  traditional " este desul de jos oricum, prin comparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.07.2019 at 15:38, ERU said:

 

Poate ar trebui sa intrebi pe cineva care lucreaza la KTM, dar nu cred ca ti-ar spune oricum. Tot ce pot sa iti spun sunt chestii evidente, low COG cu rezervoarele alea urate de pe 790 in conditiile in care  japonezii de la Yamaha inca folosesc rezervor traditional nici macar sub sa.

 

 

Japonezii sunt foarte conservatori, itereaza rar si cate putin. Abordarea asta are dezavantajele ei, dar la capitolul fiabilitate e mentalitatea castigatoare. Si desi nu sunt vreun exemplu de capitalism sau eficienta, cele mai vandute masini si mobre sunt japoneze.

Italienii de exemplu sunt la polul opus, modele noi tot timpul, solutii noi, tot felul de tampenii. Poate si de aia 3/4 din marcile lor de masini si mobre sunt disparute sau pe cale de disparitie.

 

E respectabil ce a reusit sa faca KTM: luand in calcul si mobra asta, au reusit sa acopere toate configuratiile si toate cilindreele. Exista ceva pentru toata lumea si in sfarsit nu mai poate nimeni sa se planga.

Pe de alta parte, multe mobre relativ noi intr-un timp scurt s-ar putea sa fie "pe jumatate coapte". Aici nu ma refer la fiabilitate in sine, ci la "bubele" care pot aparea la un design nou: ergonomie proasta, frane sub/supra dimensionate, probleme cu racirea, goluri de putere, electronica amplasata aiurea, etc.

 

Nu dezbat performantele KTM, sau ce mobre prefera "riderii buni", si nici fiabilitatea in regim de competitie / dakar, ci doar fiabilitatea pentru uz normal. 

On 17.07.2019 at 8:39, vis-a-vis said:

Eu am o problemă cu împărțirea motoarelor pe mai multe modele. Unele ajung de la sportive până la dual-sport... Chiar dacă îl manevrează constructorul din soft pentru cuplu mai mare la turații joase sau putere la turații înalte. Dacă s-ar face un motor de off-road, ar trebui ca pistonul sa aibă cursa mai lungă și nu să se tureze ca o sportivă. Cuplul ăla dat de o cursă mai lungă e mult mai avantajos pe porțiuni tehnice decât putere cu orice preț.

 

 

E chestie de costuri, nu cred ca mai exista in ziua de azi un motor care sa fie pus pe un singur model de mobra.

In rest, lumea judeca mobrele dupa cai putere, indiferent daca e vorba de offroad sau strada. Daca ar veni acum un producator cu un motor versatil, dar gandit pentru offroad, i-ar sari toata lumea in cap, fiindca nu prea poti sa scoti cai multi dintr-un motor care nu se tureaza ca o sportiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, mihaio07 said:

 

Japonezii sunt foarte conservatori, itereaza rar si cate putin. Abordarea asta are dezavantajele ei, dar la capitolul fiabilitate e mentalitatea castigatoare. Si desi nu sunt vreun exemplu de capitalism sau eficienta, cele mai vandute masini si mobre sunt japoneze.

 

Stai linistit ca in sfera de motociclism si ei isi mananca de sub unghii maxim cu reducerea costurilor. Au ajuns sa echipeze unele motorete cu toate ciurucurile.

 

 

1 hour ago, mihaio07 said:

E respectabil ce a reusit sa faca KTM: luand in calcul si mobra asta, au reusit sa acopere toate configuratiile si toate cilindreele. Exista ceva pentru toata lumea si in sfarsit nu mai poate nimeni sa se planga.

Pe de alta parte, multe mobre relativ noi intr-un timp scurt s-ar putea sa fie "pe jumatate coapte". Aici nu ma refer la fiabilitate in sine, ci la "bubele" care pot aparea la un design nou: ergonomie proasta, frane sub/supra dimensionate, probleme cu racirea, goluri de putere, electronica amplasata aiurea, etc.

 


In ziua de azi producatorii auto/moto testeaza agregatele pt clienti. Sau mai bine zis clientii sunt aia care fac adevaratul QA. Fabrica face testele care pot fi facute intr-un timp scurt. De-aia cred ca nu mai e o surpriza pt nimeni ca testele de fiabilitate in timp se fac pe clienti. Da, chiar si la mobrele de '20k'. 
Dar chiar si asa, prefer sa dau '20k' pe o motoreta care ma scoate din depresie si-mi aduce zilnic aminte de sentimentul pentru care m-am apucat in adolescenta de motociclism, decat sa mor de plictiseala cu alta care costa tot "20k" ;)

Ca sa nu mai zic ca mai jou Japan incepe sa se arunce la preturi de Europa mai nou desi nu prea pun pe masa chestii cu care sa sparga piata. Ex: noul versys costa 16k E ... nu stiu, dar parca nu asa faci treaba :)) 

 

Edited by LimpTA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 5 ore, ERU a spus:

11207344_RezervorKTM.thumb.jpg.4aaf7c98a16b362811354cfd84904c79.jpg

 

Ia zi tu cam cu cati cm crezi ca ar coborâ COG si cu ce alte potentiale probleme?

Parerea mea", e ca nu merita deranjul, mai ales ca rezervorul e foarte mic si geometria motocicletei, e alta fata de cele de strada, in sensul ca rezervorul  traditional " este desul de jos oricum, prin comparatie.

Pai eu ti-am dat tema si ma intrebi pe mine?  Daca ai curiozitatea sa calculezi cat inseamna procentual, masa rezervoarelor pline, din masa totala a motocicletelor, iti raspunzi macar partial la intrebare.  Daca stii sa calculezi si COG, in ambele cazuri (cu rezervor plasat clasic si cu el plasat sub sa sau ca la 790), esti tare. Dupa umila mea parere, orice kg  mutat dintr-o parte in alta influenteaza COG. Mai mult, influenteaza si distributia maselor fata-spate. Ti-am spus, vezi lucrurile doar din punctul de vedere al COG, in realitate lucrurile sunt mult mai complexe. In ecuatie intra multe variabile, cum spuneam si mai sus: COG, distributia maselor, constructia sasiului, raportul dintre rigiditatea si elasticitatea acestuia. Sa judeci si sa pui etichete unei motociclete doar pe baza COG si a unui rezervor de plastic, mi se pare o naivitate strigatoare la cer. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-a zis nimeni ca doar low COGul asta face si desface si e maicuta precista si sfantul duh, e doar in mintea ta. In afara de tine nu s-a dat nimeni specialist, tu esti singurul care face pe paunul p-aici si nu intelegi ca e doar o discutie relaxata. Timpul ne va spune daca solutia aleasa este inspirata sau nu.

 

Daca tot esti asa meserias ia explica de ce pozitionarea rezervorului la 790 e neinspirata, plasticul e prost ales pt rezervor, si inginerii KTM sunt cretini, dar cu calcule. Mai invatam si noi ceva si poate te ia Yamaha in echipa de proiectare sa construiesti modele noi cu piese ratacite pe rafturi prin depozit, cum e T7-le.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 51 minute, xt600 a spus:

Pai eu ti-am dat tema si ma intrebi pe mine?  Daca ai curiozitatea sa calculezi cat inseamna procentual, masa rezervoarelor pline, din masa totala a motocicletelor, iti raspunzi macar partial la intrebare.  Daca stii sa calculezi si COG, in ambele cazuri (cu rezervor plasat clasic si cu el plasat sub sa sau ca la 790), esti tare. Dupa umila mea parere, orice kg  mutat dintr-o parte in alta influenteaza COG. Mai mult, influenteaza si distributia maselor fata-spate. Ti-am spus, vezi lucrurile doar din punctul de vedere al COG, in realitate lucrurile sunt mult mai complexe. In ecuatie intra multe variabile, cum spuneam si mai sus: COG, distributia maselor, constructia sasiului, raportul dintre rigiditatea si elasticitatea acestuia. Sa judeci si sa pui etichete unei motociclete doar pe baza COG si a unui rezervor de plastic, mi se pare o naivitate strigatoare la cer. 

 

 

Edited by prafrau

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, paulynos a spus:

Mai invatam si noi ceva si poate te ia Yamaha in echipa de proiectare sa construiesti modele noi cu piese ratacite pe rafturi prin depozit, cum e T7-le.

 

Asta e rautacism gratuit. Sa-ti fie rusine.

Toata lumea stie ca locul la Yamaha e rezervat deja de Method de pe alt topic 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai buna motocicleta e aia pe care o ai.

Pe hârtie și specificații se poate discuta mult dar cel mai important e senzația și plăcerea ta de motociclist pe care o oferă sau nu utilajul.

 

Durata de viața e neimportanta din punctul meu de vedere, nu doresc sa las motoreta moștenire la copii.

 

Si un Mercedes și o Dacie fac in principiu aceeași chestie, senzația la volan e alta. Ca sa nu zic ca și o muiere  de 40 ani face ce face și o fătuca de 18...🤓

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inceput EICMA si nici urma de 490 in orice forma a lui :(.

Scriu asta nu ca sa ma plang neaparat ci pentru sansa infima de altfel sa nu fi auzit eu ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil la editia urmatoare vom vedea un 490 Duke si Husqy Norden.

 

Anul asta au fost ocupati cu 390 Adv si 890 Duke (care sincer a venit de nicaieri).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, ovi_ice a spus:

Cel mai probabil la editia urmatoare vom vedea un 490 Duke si Husqy Norden.

 

Anul asta au fost ocupati cu 390 Adv si 890 Duke (care sincer a venit de nicaieri).

 

 

Tare mi-e ca la anu' o sa vedem noul 890 Adventure si Adventure R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...