Sari la conținut

Recomandare motocicleta adv/dual sport


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Dupa mult timp de documentat si citit topicuri inclusiv pe acest forum, am zis ca e momentul sa va cer sfatul.

Situatia sta in felul urmator: 

- ar fi prima motocicleta (am o Vespa de cativa ani cu care am facut aprox. 10k km, dar nu am avut niciodata motor mare)

- sunt pasionat de natura, munte, mare etc si as vrea sa ajung in locurile astea si sa explorez drumurile mai putin circulate, cu motorul - deci nu ma intereseaza speed-uri, naked-uri, choppere etc

- locuiesc in Cluj-Napoca si aproape de casa as avea multe locuri faine de iesit in weekend - nu caut un motor pentru hard enduro; forestiere si carari imi ajung, nu planuiesc sa o tai drept in sus prin padure

- musai sa fie injectie

- mi-as dori o motocicleta usurica, pe care sa o folosesc 6-7 luni si prin oras - Transalp 700 si "grasane" de genul mi se par obositoare pentru mers zilnic prin oras sau pe forestiere

- nu ma intereseaza viteze maxime mari, dar sa pot merge la 110-120 km/h croaziera

- as vrea sa o pot folosi si la ture lungi, dar cum scriam mai sus, nu la viteze mari

- buget ~3500eur

 

Dupa "studiile" mele, am facut o lista care m-ar atrage si vroiam sa va cer parerea, sau sa-mi recomandati si alte modele daca vi se par ca se potrivesc cu ce am scris mai sus:

 

- Yamaha XT660R (mi se pare ca in ultimul an s-au scumpit foarte mult, si nu inteleg de ce)

- Honda CRF250L (cred ca pica de pe lista din cauza vitezei de croaziera)

- BMW F650GS Dakar Twin Spark

- BMW G650GS Sertao (mai trebuie sa ajustez bugetul)

- BMW G650 X Challenge (destul de rare si foarte scumpe)

 

Astept parerile voastre. 

Mersi!

 

Editat de RaulM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru dealurile si padurile de langa Cluj as alege CRF250L, pentru drumuri lungi celelalte :)

Daca i-ti maresti bugetul uitate si la CRF250 Rally sau KTM 390 Adventure ar fii mai pretabile si pt drumuri mai lungi.

 

Bafta :cheers:

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Salut,

o varianta foarte buna, fiabilitate tanc, ultima varianta de Kawasaki KLR650. Injectie, fiabila, simpla. IN 3500 gasesti unul ok.

Kt390 vine cu jante turnate, eu as ramane totusi pe spitate. 

 

Stiu ca e tanc, atat ca nu am gasit in tara. Mersi de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, RaulM a spus:

Stiu ca e tanc, atat ca nu am gasit in tara. Mersi de raspuns!

In tara e loterie. Multe cazane, putine moto efectiv intretinute. Daca iei din RO, neaparat sa verifici motocicleta la un service inainte.

Ai si varianta cu adus din afara, ai un coleg aici pe forum care aduce din Germania, toata lumea e foarte multumita de colaborarea cu el. Motologistic, cauta in forum topicul lui.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, Adrian M. a spus:

Kt390 vine cu jante turnate, eu as ramane totusi pe spitate. 

daca merg motoare adventure grele cu jante turnate, dece nu ar merge si 390 adventure? 

vorbim de drumuri forestiere, nu de hard enduro :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, RaulM a spus:

Salutare tuturor,

 

Dupa mult timp de documentat si citit topicuri inclusiv pe acest forum, am zis ca e momentul sa va cer sfatul.

Situatia sta in felul urmator: 

- ar fi prima motocicleta (am o Vespa de cativa ani cu care am facut aprox. 10k km, dar nu am avut niciodata motor mare)

- sunt pasionat de natura, munte, mare etc si as vrea sa ajung in locurile astea si sa explorez drumurile mai putin circulate, cu motorul - deci nu ma intereseaza speed-uri, naked-uri, choppere etc

- locuiesc in Cluj-Napoca si aproape de casa as avea multe locuri faine de iesit in weekend - nu caut un motor pentru hard enduro; forestiere si carari imi ajung, nu planuiesc sa o tai drept in sus prin padure

- musai sa fie injectie

- mi-as dori o motocicleta usurica, pe care sa o folosesc 6-7 luni si prin oras - Transalp 700 si "grasane" de genul mi se par obositoare pentru mers zilnic prin oras sau pe forestiere

- nu ma intereseaza viteze maxime mari, dar sa pot merge la 110-120 km/h croaziera

- as vrea sa o pot folosi si la ture lungi, dar cum scriam mai sus, nu la viteze mari

- buget ~3500eur

 

Dupa "studiile" mele, am facut o lista care m-ar atrage si vroiam sa va cer parerea, sau sa-mi recomandati si alte modele daca vi se par ca se potrivesc cu ce am scris mai sus:

 

- Yamaha XT660R (mi se pare ca in ultimul an s-au scumpit foarte mult, si nu inteleg de ce)

- Honda CRF250L (cred ca pica de pe lista din cauza vitezei de croaziera)

- BMW F650GS Dakar Twin Spark

- BMW G650GS Sertao (mai trebuie sa ajustez bugetul)

- BMW G650 X Challenge (destul de rare si foarte scumpe)

 

Astept parerile voastre. 

 

Cred ca inteleg perfect ceea ce vrei tu.

Am avut si eu perioada asta.

De acord ca obezele nu au ce cauta in lista, totusi inclusiv BMW-urile de 650 sunt niste obeze pe tocuri la fel si XT660R.

Am facut trasee Leoata, Baiului, Buila Vanturatita si alte locuri pe care nu le pot mentiona pe net, cu XT660Z Tenere si Pegaso 650, cu anvelope de motocross cramponate, nu porcarii din astea 50% rutiere gen 50% enduro wanna be.

Se poate evident, unde este vointa se poate orice.

Am mers pe Baiului cu TransAlp 700, o mare "porcarie" (in afara asfaltului) mai distractiv si rapid este cu Dacia Papuc pe Baiului decat cu Transalp 700.

 

Din punctul meu de vedere sunt doar 2 variante de Dual Sport Suzuki DR400 dar e pe carburator si Husqvarna TE630 de 150kg are injectie si mult cuplu la ture joase. TE630 se incadreaza in bugetul tau daca le cauti in Italia.

 

Nu te gandi la fiabiliate si la gura lumii, be open, in ceea ce priveste mitul fiabilitatii. In cel mai dramatic caz daca se strica ceva 600e sunt de ajuns sa repari motorul, dar hai sa fim seriosi nu o sa faci tu 100.000km cu ea, vei fi un weekend Warrior de max 2 ori pe luna.

 

As exclude orice "jucarie" de 250cc dual sport pentru ca au 130kg si sunt mai greu de condus pentru ca nu au cuplu, Husqvarna TE630 la 150kg are cuplu destul cat sa nu provoace un disconfort in timpul condusului si suporta pasagera sotia/prietena.

Una e sa mergi cu 100km/h cu 250cc si alta e sa mentii aceeasi viteza cu 630cc.

Una e sa urci o panta cu 250cc cu 1-a in "blana" alta e sa urci cu 630cc cu 2-a sau chiar 3-a cu o atitudine gen "hold my beer".

 

 

Chiar daca ai mers pe Vespa pana acum un monocilindru de +600cc va fi agreabil , deloc puternic incat sa te sperie sau te faca sa consideri cumpararea unei motociclete de 250cc care nu este de hard enduro, ci este dualsport.

 

Daca nu mergi cu pasagera, ai putea de asemenea sa consideri un hardenduro inmatriculat Sherco 300 4t, se mai gasesc in zona Sibiului, piese se gasesc fara problema pe net, nu ai nevoie de "reprezentanta".

 

PS: Am vazut pe Iezer-Papusa tarani/localnici cu Piaggio NRG si Peugeot Speedfight :))

 

Acum 33 minute, pepsi a spus:

daca merg motoare adventure grele cu jante turnate, dece nu ar merge si 390 adventure? 

vorbim de drumuri forestiere, nu de hard enduro :)

Corect. Totusi una e sa mergi in afara asfatului pe forestier sau pe drum de logan cu hardenduro(lipsit de grijile masei motocicletei, anvelopelor neadecvate si zambetul pana la urechi, si alta e sa mergi cu Transalp, SV650/Vstrom 650 sau R1200RT(alea de politie) care au aceeasi garda la sol, se poate evident, dar distractia dispare si se transforma in responsabilitate si stres.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Bigfoot a spus:

Cred ca inteleg perfect ceea ce vrei tu.

Am avut si eu perioada asta.

De acord ca obezele nu au ce cauta in lista, totusi inclusiv BMW-urile de 650 sunt niste obeze pe tocuri la fel si XT660R.

Am facut trasee Leoata, Baiului, Buila Vanturatita si alte locuri pe care nu le pot mentiona pe net, cu XT660Z Tenere si Pegaso 650, cu anvelope de motocross cramponate, nu porcarii din astea 50% rutiere gen 50% enduro wanna be.

Se poate evident, unde este vointa se poate orice.

Am mers pe Baiului cu TransAlp 700, o mare "porcarie" (in afara asfaltului) mai distractiv si rapid este cu Dacia Papuc pe Baiului decat cu Transalp 700.

 

Din punctul meu de vedere sunt doar 2 variante de Dual Sport Suzuki DR400 dar e pe carburator si Husqvarna TE630 de 150kg are injectie si mult cuplu la ture joase. TE630 se incadreaza in bugetul tau daca le cauti in Italia.

 

Nu te gandi la fiabiliate si la gura lumii, be open, in ceea ce priveste mitul fiabilitatii. In cel mai dramatic caz daca se strica ceva 600e sunt de ajuns sa repari motorul, dar hai sa fim seriosi nu o sa faci tu 100.000km cu ea, vei fi un weekend Warrior de max 2 ori pe luna.

 

As exclude orice "jucarie" de 250cc dual sport pentru ca au 130kg si sunt mai greu de condus pentru ca nu au cuplu, Husqvarna TE630 la 150kg are cuplu destul cat sa nu provoace un disconfort in timpul condusului si suporta pasagera sotia/prietena.

Una e sa mergi cu 100km/h cu 250cc si alta e sa mentii aceeasi viteza cu 630cc.

Una e sa urci o panta cu 250cc cu 1-a in "blana" alta e sa urci cu 630cc cu 2-a sau chiar 3-a cu o atitudine gen "hold my beer".

 

 

Chiar daca ai mers pe Vespa pana acum un monocilindru de +600cc va fi agreabil , deloc puternic incat sa te sperie sau te faca sa consideri cumpararea unei motociclete de 250cc care nu este de hard enduro, ci este dualsport.

 

Daca nu mergi cu pasagera, ai putea de asemenea sa consideri un hardenduro inmatriculat Sherco 300 4t, se mai gasesc in zona Sibiului, piese se gasesc fara problema pe net, nu ai nevoie de "reprezentanta".

 

PS: Am vazut pe Iezer-Papusa tarani/localnici cu Piaggio NRG si Peugeot Speedfight :))

 

Mersi de raspunsul amplu! Inca nu m-am documentat despre TE630, dar o sa o fac :D La fel cum ziceai si tu, obezele nu ma atrag deloc pentru plimbari in afara asfaltului, mi se pare ca te chinui fara sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca o chestie, nu trebuie sa-ti fie frica nici de carburator, odata reglata 1 an cel putin nu ar trebui sa ai probleme.

de exemplu, la exc-ul meu a fost reglat / curatat toamna trecuta, de atunci porneste fara nici o problema si la +30*C si la -10*C si la 2000m altitudine si la 200m :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, pepsi a spus:

inca o chestie, nu trebuie sa-ti fie frica nici de carburator, odata reglata 1 an cel putin nu ar trebui sa ai probleme.

de exemplu, la exc-ul meu a fost reglat / curatat toamna trecuta, de atunci porneste fara nici o problema si la +30*C si la -10*C si la 2000m altitudine si la 200m :)

Prefer injectia din comoditate si consum probabil. Cred ca m-as descurca si cu intretinerea unei carburate, dar parca pur si simplu nu prea ma atrage mestereala in plus :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Christian 1 a spus:

Ce inaltime ai?

Daca ai peste 1,70 m, recomand Suzuki DRZ 400 E,e un dual sport.E carburatie,dar n-are a face. :)

Salut, am 1.82. DRZ-uri mai putin abuzate doar afara cred ca exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, RaulM a spus:

Salut, am 1.82. DRZ-uri mai putin abuzate doar afara cred ca exista.

Nu stiu personal motocicleta din link, nu este E ci este S, dar din poze arata al naibii de bine si mai e si din zona ta. https://www.olx.ro/oferta/motocicleta-suzuki-drz-400-2007-IDegesk.html#55a1dec72b

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, danutu_m a spus:

Nu stiu personal motocicleta din link, nu este E ci este S, dar din poze arata al naibii de bine si mai e si din zona ta. https://www.olx.ro/oferta/motocicleta-suzuki-drz-400-2007-IDegesk.html#55a1dec72b

Wow! se pare ca e de aseara anuntul, de-aia nu il stiam :)) Mersi de pont! Pare efectiv noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai Salut,

 

Doar o parere, tu cauti un all rounder. E prima motocicleta, de ce nu iei ceva care sa faca putin din fiecare si dupa un an doi sa te decizi ce vrei sa faci mai specializat? Am prieteni cu bmw 650 Dakar care sunt foarte multumiti, in sensul ca faci si asfalt, mergi si pe niste trasee de dificultate medie, mergi si la terasa, piata, etc. Cu XTR la fel, faci si 400 km pe zi, faci si forestiere, poteci. Daca o sa-ti placa ceva mai tehnic, ai sa vezi la momentul potrivit. Dar de testat apa cu piciorul, atat Dakarul cat si XT600r sunt niste modele cinstite care isi mentin valoarea la revanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, vlad.apetroi a spus:

Hai Salut,

 

Doar o parere, tu cauti un all rounder. E prima motocicleta, de ce nu iei ceva care sa faca putin din fiecare si dupa un an doi sa te decizi ce vrei sa faci mai specializat? Am prieteni cu bmw 650 Dakar care sunt foarte multumiti, in sensul ca faci si asfalt, mergi si pe niste trasee de dificultate medie, mergi si la terasa, piata, etc. Cu XTR la fel, faci si 400 km pe zi, faci si forestiere, poteci. Daca o sa-ti placa ceva mai tehnic, ai sa vezi la momentul potrivit. Dar de testat apa cu piciorul, atat Dakarul cat si XT600r sunt niste modele cinstite care isi mentin valoarea la revanzare.

Chiar daca nu am fost cu motor prin padure, merg cu bicicleta si imi place foarte mult. Cu masina merg pe forestiere si imi place mult, de-asta cred ca mi s-ar potrivi un motor cu care sa fac lucrurile astea, dar nu un enduro adevarat. Nici cu masina nu merg la extrem si nu o sa merg vreodata, pentru ca nu ma pasioneaza. Intr-adevar Dakarul si XT-ul sunt frumoase si bune din ce am citit, dar mi se par un pic marioace.

Editat de RaulM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, RaulM a spus:

Chiar daca nu am fost cu motor prin padure, merg cu bicicleta si imi place foarte mult. Cu masina merg pe forestiere si imi place mult, de-asta cred ca mi s-ar potrivi un motor cu care sa fac lucrurile astea, dar nu un enduro adevarat. Nici cu masina nu merg la extrem si nu o sa merg vreodata, pentru ca nu ma pasioneaza. Intr-adevar Dakarul si XT-ul sunt frumoase si bune din ce am citit, dar mi se par un pic marioace.

Si mie imi place natura, dar nu sunt un mare fan al mersului pe glod (impinsului, ridicatului). Drept urmare tin un  gs pentru touring pe orice fel de drum si un dr 650 se pentru forestiere, drumuri neasfaltate, oleac de munte etc. Acum trebuie sa gasesti un balans intre asfaltul pana la natura si mersul in natura. Pana la urma, pe asfalt tirul merge cu 90, daca nu ai sa poti face o depasire cat de cat cu ceva bagaje pe ea , ai sa te chinui tare de tot. Daca nu mergi doar cand se aliniaza planetele, o jumate de parbriz te ajuta mult de tot atat la vant cat si ploaie. Daca vrei doar iesiri scurte prin zona ta, totul in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de carburatie vs injectie. M-am dat cu ambele (DR 650, Dominator, Transalp: carburatie - VStrom, 990 Adventure: injectie) atat pe off cat si pe drum.
Pentru strada sau forestiere simple recomand fara retinere injectia.
In schimb, o chestie care imi place enorm de mult la carburatie e "tractor factor". Pe portiunile mai tehnice, cum ai scazut turatia, la injectie iti moare motorul si gata. Carburatia te mai duce oleaca, de multe ori suficient cat sa treci dealul. Multe urcari le-am facut mai lejer din traca-traca aia pe care nu o gasesti la injectie.

Ca idee, daca stii in zona un mecanic in care ai incredere si stie cu carburatie, asta sa fie ultimul criteriu de alegere. O carburatie reglata corect, cum zicea si @pepsi, te lasa sa te distrezi atat pe strada cat si pe off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, danutu_m a spus:

Cu placere! E exact ce ai tu nevoie pentru ce ai scris la inceput. Singurul lucru de vazut (poate e vreun posesor de drz sa ne spuna) ar fi cum se simte motorul in ultima treapta la o viteza de croaziera de 110-120km/h.

Am avut, la 90 constant e ok si poti merge asa toata ziua. La peste 110 devine inconfortabil din cauza vantului, motorul face fata.

Intretinere lejera. Schimbam uleiul o data pe an si il schimbam degeaba: arata la fel de curat ca nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am vorbit cu proprietarul si ce sa vezi, lumea fiind mica, e o cunostiinta de-a socrului meu, pasionat de moto. Maine merg sa il vad. El spunea ca a mers doar 93km/h cu el, avand undeva la 90+ kg. Ar trebui teoretic din ce vad pe net sa mearga considerabil mai mult de atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, pepsi said:

depinde ce pinioane are

Eu am drz400S la care am pus pinioane de E ( 14 cu 47),ca sa nu ma chinui la urcari off-road.

Drz400S standard are 39CP (poate unele din Germania sa aiba mai putin),al meu are in plus niste jigloare mai mari 

Chiar si cu raportul asta de DRZ400E poate merge cu peste 140 kmh,dar peste 120 te simti nesigur,de la vint,suspensie etc ideal e sa nu depasesti 100-110

E ok pe carburatie,singurul dezavantaj e pornirea cu soc si daca in offroad o pui jos,se scurge benzina in galerie si porneste oleaca mai greu

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, bursyllac a spus:

Legat de carburatie vs injectie. M-am dat cu ambele (DR 650, Dominator, Transalp: carburatie - VStrom, 990 Adventure: injectie) atat pe off cat si pe drum.
Pentru strada sau forestiere simple recomand fara retinere injectia.
In schimb, o chestie care imi place enorm de mult la carburatie e "tractor factor". Pe portiunile mai tehnice, cum ai scazut turatia, la injectie iti moare motorul si gata. Carburatia te mai duce oleaca, de multe ori suficient cat sa treci dealul. Multe urcari le-am facut mai lejer din traca-traca aia pe care nu o gasesti la injectie.

Ca idee, daca stii in zona un mecanic in care ai incredere si stie cu carburatie, asta sa fie ultimul criteriu de alegere. O carburatie reglata corect, cum zicea si @pepsi, te lasa sa te distrezi atat pe strada cat si pe off.

 

Acel tractor factor nu are legatura atat cu injectia cat cu tipul de motor.

In general monocilindrele au acel tractor factor iar bicilindrele mai putin, se opresc abrupt cand le subturezi.

 

On topic.

Te-ai gandit bine initial. Nu renunta la injectie [eu am facut rabat la chestia asta odata si am vandut mobra respectiva dupa dar 2 iesiri].

Pe lista ta initiala iti adaug si 690, care are un green factor imens si conform unor pareri general impamantenite sufera un pic la capitolul fiabilitate.

Ar fi bine sa adaugi la  lista de criterii si o suspensie cat mai buna, ajuta enorm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

6 minutes ago, ERU said:

Acel tractor factor nu are legatura atat cu injectia cat cu tipul de motor

ma refeream la faptul ca la 800 de turatii, carburatia te mai impinge oleaca. La momentul ala, motorul pe injectie e mort. Testat Transalp vs Vstrom sau 990 (toate bicilindre in V)

 

on topic:

9 minutes ago, ERU said:

Pe lista ta initiala iti adaug si 690

face ce trebuie, dar nu prea e in bugetul enuntat. daca se poate ajusta bugetul, merita luat in considerare. e printre putinele dual-sport-uri moderne.

3 hours ago, RaulM said:

Maine merg sa il vad.

Bafta. Ma gandeam eu ca DRZ-ul asta nu sta mult pe piata. Pana acum 2 luni am cautat in disperare unul si nu am gasit ce cautam. Am cautat cam aceleasi lucruri pe care le cauti si tu, doar ca la mine nu conta daca injectie sau carburatie.

Pe lista mea mea erau:
- Suzuki DRZ 400 (rare)
- KTM 690 Enduro (R) (scumpe)
- Yamaha TT(R/E, RE) (si mai rare)
- Yamaha XT 600 E (destul de scumpa pentru ce ofera)
- Suzuki DR 650 SE (rare si astea)
- Kawasaki KLR 650

Chiar cand ma pregateam sa dau comanda de un KTM 690 Enduro R de la @Motologistic (pe care il recomand din toata inima: mi-a adus un KTM 990 Adventure si colaborarea cu el a fost impecabila), am gasit un Suzuki DR 650 SE si asta a fost alegerea finala. Inca imi curg balele dupa un 690 Enduro :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eventual ai putea pune pe lista si Suzuki XF 650.Are motorul identic de pe DR ,carburatie,shocul il folosesti doar cand e rece afara,sau cand nu e pornita de cateva saptamani,saua confortabila,2 pozitii reglaj inaltime sha,racire aer+ ulei cu radiator (fara radiator apa,ventilator,termostat etc.) , filtru aer din burete lavabil.

1 moto simplist tehnic,prezinta avantaj la intretinere,reparatie.

Bafta!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...