Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Gata, s-a terminat șmecheria!

https://piataauto.md/Stiri/2024/02/Chinezii-de-la-BYD-pregatesc-de-lansare-noul-model-electric-U7-de-1300-CP-mai-puternic-decat-Tesla-Model-S-Plaid-si-Lucid-Air-Sapphire/?fbclid=IwAR0TotsUaRxKNAj990flFYtCx2L3S6ssnsiFG0_tRUXBF1a9Rzp-hwKBxcg

 

Când citesc despre atâția wați îmi aduc aminte de radiocasetofoanele care invadaseră piața prin '90 și care afișau cu mândrie puteri de sute de W "pmpo" având niște difuzoare de radio Cora.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut un radiocasetofon Osaka (e dreq, meid in ceaina) cu 270 W pmpo. L-am desfăcut într-o zi și avea difuzor de 3 W. Ultimii 5 ani din viață și i-a petrecut pe post de radio, întinsesem prin cameră câțiva metri de liță ca să prind Radio Hit Iași.

Cât privește mașinile electrice, chinezii vin tare din urmă. Ăștia profită de orice ocazie ca să facă profit.

Screenshot_2024-02-12-13-42-33-028_com.opera.browser-edit.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, ENEOS said:

Gata, s-a terminat șmecheria!

 

Chinezii adoptă aceeași strategie ca Tesla pentru a-și face reclamă și a vinde: senzaționalul. În consecință, Tesla sunt mai vulnerabili decât producătorii europeni la tacticile și și vânzările chinezilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, foxbat a spus:

pe scurt ?

 

pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat

s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat

pare un om stresat

 

la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.02.2024 la 22:53, Kristian K a spus:

Parerea ta ca posesor de ev.

Cu placere. :)

de sofer de EV ca sa fie  clar.

daca ai postat - tu ce EV ai? ca vanvan-ul nu e electric (sper!).

uite ce raspuns rapid a dat prafrau. asa se face.

 

La 18.02.2024 la 22:56, prafrau a spus:

 

pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat

s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat

pare un om stresat

 

la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul

thx! asa mi s-a parut si mie - ca e un gunoi dar am zis ca poate is eu obosit si nu am inteles ideea:)

da. e nevoie de un mic IQ sa folosesti un card, o aplicatie, un charger.

 

multam!

Editat de foxbat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Kristian K a spus:

Faptul ca nu-s posesor de ev nu-mi interzice dreptul la replica.Era vorba de CE posteaza omul de pe canalul respectiv de YT,nu de faptul ca pare stresat in viziunea unora...

Din tot ce ai avut si ai,nu ai expus niciodata decat pareri subiective,nu obiective.

Poate e timpul sa-ti cauti un Van Van electric.Van Van-ul nu avea nicio legatura cu discutia de fata,doar e topic de MASINI electrice,nu MOTOCICLETE electrice. :)

inteleg ca iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica.

Toate "parerile" asa cum le spui tu sunt fapte (reale, nu "dat cu presupusul").

Aici vad ca se posteaza la "trollare" ca altfe, asa cum am mai spus, - ar fi trist ca asta sa fie nivelul de "inteligenta tehcnica" al userilor.

hai, nu te supara, chiar vreau van-vanul. Doar lasa EV-urile in pace please.

Acum 43 minute, pinnochio a spus:

Spune-o din nou....

vazuta cu ochii mei. Un nene era suparat nevoie mare si mai mai ca se urcase pe "cablu"- nu putea sa "bage" mufa deCSS intr-un type2. efectiv ca n bancul cu polistii care aveau de bagat patrat in patrat si triunghi in triunghi.

la incarcarea Hotel Caro,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, foxbat a spus:

iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica.

Adică dacă n-am ficus nu-mi pot da cu părerea despre plăvanis? Hmmm...🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat la 2 minute din video si am obosit.

Singura concluzie: si in UK, posesorii de ICE parcheaza pe locurile de incarcare de EV-uri, fara sa-si faca probleme.

In rest, omul mi s-a parut cam ca batraneii care-si iau telefoane cu butoane pentru ca nu se pot obisnui cu smartphone-ul. Nu e multumit nici de butoanele de pe telecomanda..

 

 

Ca si posesor de 2 spring-uri pentru oras, unul al sotiei si unul al meu, plus masina mare de concedii si drumuri mai lungi, plus priza la poarta, pot sa spun ca e o combinatie excelenta. Am 23-24.000 km cu fiecare dintre spring-uri, si inca nu m-am plictisit. 

In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt.

Chiar asa a inceput, de fapt, ideea de electrica. Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace. Si mi-a placut foarte mult ca i se opreste motorul la semafor, si chiar ca pot sa plec electric cu el, merge electric pana pe la 50-60km/h daca nu bagi piciorul in acceleratie. E o senzatie misto, si chiar incercam sa merg cat mai mult electric, sa simt punctul ala in care intra termicul.

Urmatorul pas a fost, normal, electrica. Nu ceva extraordinar, ci doar ce mi-am putut permite. Si nu regret, de aproape 2 ani de la prima achizitie.

 

Si pana la Ploiesti, Targoviste, Ptesti, Buzau, adica orase pana in 100-130km departare, ma duc cu Springul. Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul. Pentru ca nu am Tesla. Daca as avea Tesla, doar pe aceea as folosi-o, nu m-as mai urca in ICE.

 

 

 

 

P.S. Vecinii de duplex isi pun zilele astea fotovoltaice, s-au luat dupa mine si au aplicat la Casa Verde Fotovoltaice. Si deja le-au venit instalatorii. Plus ca s-au dus la un test drive Tesla, si le-a placut foarte mult.

Vecinii de langa asteapta si ei instalatorii de fotovoltaice, tot prin Casa Verde au aplicat. Si am avut cateva discutii, despre cat consuma o electrica, ce avantaje si dezavantaje ai, etc. Parca ii vad si pe ei peste 2-3 ani cu un EV la poarta.....

Si probabil v-am spus ca la 4 case distanta a mai aparut in iarna asta o Tesla...

Lucrurile se misca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus:

La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt

Mie chiar îmi plac! :blbl:

Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus:

masina mare de concedii si drumuri mai lungi,

 

Acum 45 minute, mircea.cazachevici a spus:

Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul.

Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? 😱 Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge...

 

Acum 46 minute, mircea.cazachevici a spus:

Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace.

Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, ENEOS a spus:

Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? 😱 Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge...

 

Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... :moron:

 

Corect, partial.

Prius Plus, adica 7 locuri. E chiar mare, crede-ma. 

Cat despre fiabilitate....intreaba-i pe cei cu Bolt-ul de ce cumpara Prius. Da, fiabilitatea sistemelor electrice e mult superioara fiabilitatii sistemelor mecanice. Prius nu are curele. Are totul electric. Pompa de apa e electrica, aerul conditionat e electric, alternatorul si electromotorul sunt de fapt una si aceeasi componenta. Motorul electric ce misca masina pana la 30-50 km/h e cel ce face si pe alternatorul si pe electromotorul. Distributie pe lant. Cutia de viteze e E-CVT, fara ambreiaj. Practic, nu prea ai ce sa schimbi in afara de ulei.

Culmea, singurele probleme cunoscute cu Prius-ul sunt cele cu motorul termic. Adica ii cam bubuie garnitura de chiulasa de la supraincalzire, daca o calci des.

 

Deci, prin extensie la autovehiculele full electric, fiabilitatea unui EV e clar superioara unui ICE. Singura problema ce se pune e fiabilitatea bateriei. Insa, dat fiind ca UE obliga producatorii sa acorde 8 ani garantie (sau o limita de 120.000 km la mine) pentru bateria oricarui EV comercializat, chiar nu imi pun problema ca voi avea acelasi EV si peste 8 ani de la cumparare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, Djebelu' said:

Sa fi sofer de ev e o calitate sau un titlu de noblete?

 

Momentan, da. Vedem peste cativa ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen  autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații.

Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confortul inseamna altceva pentru persoane diferite. Pentru tine, sa mergi 1000km fara sa te dai jos. Probabil un Lupo 3L e excelent petnru tine.

Pentru mine, cutia automata si lipsa vibratiilor, plus posibilitatea de a intra in aplicatie si a da drumul la incalzire (iarna) sau la aerul conditionat ( vara) cu 10 minute inainte de a ma urca in masina. In detrimentul cautarii unei statii de incarcare daca ma duc in alta localitate.

Pentru nevasta-mea, confort e sa nu mai fie nevoita sa ajunga la benzinarie si sa caute un angajat sa-i bage benzina. Pentru ea, sa atinga pompa si sa-i miroasa mana a benzina era un chin. Inainte ma trimitea pe mine seara sa fac refill.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, Lucian_M a spus:

Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen  autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații.

Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice...

Man, nu iti bate capul cu dilemele astea, intelege pur si simplu ca majoritatea celor care au electrice le folosesc pentru fataiala prin oras, sau in jurul orasului si mai au in gospodarie cel putin o masina (probabil cu motor termic sau hibrid). Fa un exercitiu de imaginatie: daca tu stai la casa, iti permiti cel putin o masina noua odata la 4-6 ani, esti nevoit sa te fatai zilnic acasa - munca - acasa, eventul intr-un oras aglomerat unde mai mult stai decat mergi, pai tre' sa fii nebun sa nu realizezi ca o masina electrica mica este ceea ce trebuie pentru nevoile tale de naveta. Bonus sa iti poti produce si curent prin panouri. 

 

 Eu as avea totusi o alta dilema pentru persoane cum e Mircea Cazachevici, care au optat pentru a 2-a sau n'spea masina sa fie electrica pentru a face economie: v-ati intrebat vreodata cata economoie ati putea face daca inlocuiti masina electrica cu o bicicleta electrica?

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund

Eu am doua diesel de 16 și 20 ani și nu simt așa ceva la ralanti sau în viteză.

Despre ce mașină vorbești ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

intreaba-i pe cei cu Bolt-ul de ce cumpara

Pt consumul redus din oraș! La drum întins (parțial datorită minunatului cvt) consumă mai mult decât un vehicul similar cu motor termic.

Mie mi se pare că prius nu e decât un ice la care s-a atașat și partea de ev - cam ca la toate hibridele.

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

prin extensie la autovehiculele full electric, fiabilitatea unui EV e clar superioara unui ICE

Atenție, eram la hibride! Fiabilitatea ev eu zic că mai avem de așteptat până s-o putem evalua corect. La un hibrid ai potențiale surse de defect mai multe. Pompe de apă și servo electrice găsești și pe ice de ceva vreme, nu neapărat mai fiabile decât cele antrenate mecanic, dar sigur mai scumpe în caz că trebuiesc înlocuite.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Djebelu' a spus:

Sa fi sofer de ev e o calitate sau un titlu de noblete?

 

E un fapt. Sunt sofer de EV si nu posesor.

 

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen  autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații.

Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice...

Pai citeste ca altfel incalzesti aceeasi ciorba sleita.

Acum 7 ore, l.u.v a spus:

Eu am doua diesel de 16 și 20 ani și nu simt așa ceva la ralanti sau în viteză.

Despre ce mașină vorbești ?

Orice masina cu ice.cata vreme pistoanele nu dorm:)

Acum 10 ore, Kristian K a spus:

Imi permit sa-mi dau cu parerea obiectiv,la nivelul meu redus de inteligenta,despre orice,nu subiectiv.

Daca nu am Porsche,doar Subaru,de ce sa nu-mi dau cu parerea de un Porsche,doar repet,e un forum,nu oleics.

A,nu m-am suparat,doar ca sunteti putini si nu va permiteti sa spuneti tot adevarul despre ev-uri.Nu toti,caci sunt printre voi si o parte ce spun cu aproape toata gura ce au de spus de ev-uri.

Vezi ca(priteneste zic).bati ogorul

N am zis de nivel de intelgenta(ci de expertiza pe domeniu).

 

Despre adevar.

Come on.eu mint? Glumesti ..tot ce am postat tine de fizica,soferie,experienta directa.fapte.stiinta.

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Adică dacă n-am ficus nu-mi pot da cu părerea despre plăvanis? Hmmm...🤔

Daca n ai,parerea ta n are valoare.ma uit la forumul cu proprietari de ficus.hai te rog,nu forta exemplul

Nu e politica aici

Just.the facts

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram într-un Focus 1 de 1,6 benzină, stăteam cu un prieten într-o iarnă de vorbă, iar la un moment dat îi spun: hai, pornește motorul, să mergem spre casă! La care el: păi e pornit. Nu se simțea nicio vibrație, muzica abia se auzea. La unele dieseluri se mai simte, dar la benzinare (îngrijite) nu se simte mai nimic la relanti. În mers- depinde de antifonare, asfalt, suspensie etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...