Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 26 minute, cuki a spus:

 

Sub nivelul marii? Voi aveti habar despre ce vorbiti, sau veniti cu dume de parculetz de pensionari?

 

Pretul unui Plaid este de cam 100-110k Euro, iar la banii astia primesti 1000cp, 320km/h top speed si aceleratia aia instant de la 0-100. La bani de E-Klasse/5ar mai rasarit!!!

 

Eu sincer chiar imi fac griji cu electricele astea...imbecilii de soferi romani, care se cred pe circuit cu 530d sau A6 3l diesel pana le infig in copaci sau pe contra sens...imbecilii aia vor ajunge sa puna mana pe masini care fac suta in 2sec si au top speed de peste 300. No atunci sa vezi carmageddon.

 

 

 

bombardierii nu-si permit masini electrice de 100k

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 33 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Eram la enduro acum cateva luni si eram la discutii in chiloti, ne schimbam. Timp in care niste baieti pe acolo se plangeau de Urus, care la fel, cica ii intra aer pe la rame la 160 la ora, saracii, erau chiar suparati.

Nici lamborghini nu mai e ce-a fost 😄

Dimineata simteam si eu ceva curent pe la masina. Nu stiu ce viteza avea, dar se invartea la 1200 ture, storcea bine acolo :))))

Deh... ce probleme au unii :P

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gândeam acu,pintre două guri de vin de la Oltenia...e criză de componente pentru benzinare,dieselare...e  lipsă de componente pentru mașini de spălat,cuptoare microunde,interfoane..etc.Dekatlonu cumpara produse second de la populime,la fel telefonia mobilă. Atunci cum să ai un viitor electric? Viitor auto? Care știm toți ce componente necesită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.01.2022 la 11:01, Cavaleru a spus:

 

bombardierii nu-si permit masini electrice de 100k

Nu știu de bombardieri dar eu de-aia nu-mi iau Tesla că nu-s ok finisajele. :D

La 21.01.2022 la 0:25, Clit Eastwood Jr. a spus:

nu cred ca se astepta nimeni ca vehiculele electrice sa nu aiba amprenta mare la productie, din cauza bateriilor, in principal. 

Mai surprinzator pentru mine este sa vad ca pentru o masina EV productia aluminiului procentual polueaza mai mult decat productia bateriilor. 

 

Oricum, e prima comparatie pertinenta din zona asta, si daca va mai fi vreuna, e datorita celor de la Volvo.

Dar punând în balanță cu cât ar polua mașina pe durata ei de viață (20 de ani sa zicem) dacă era pe benz /motorina - nu se iese pe plus cu electricele?

Ar trebui să iasă adică doar de asta scot toți electrice, o fi făcut cineva calculul asta mă gândesc.

 

Bun in aia 20 de ani nu știu de cate ori schimbi bateriile.

O mai evolua și tehnologia la ele.

Sau trec pe nucleară și gata cu circul.

 

Daca nu existau teroriști etc se trecea direct pe nucleară și gata.

Și modelul să aibă nume să prindă la public, ceva exotic gen Kursk.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ba da, iese. Dar erau pe aici câțiva cu adrian de la Paris in frunte care o tot dădeau ca electricele sunt mai poluante decât alea normale. 

Nu e întâmplator ca absolut toți producătorii fac mașini electrice mai nou. Asta e tehnologia cea mai buna acum, iar in viitor va fi și mai buna.

 

Exact - numai câți s-au băgat să scoată electrice e clar că asta e viitorul. 

Culmea, acum 1-2 ani nu știu dacă vedeai electrica ,poate hibrida, acum îs peste tot in comuna cu metrou.

 

Nu știi ce a dat peste tine, la propriu. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, frigider a spus:

 

Acum 4 ore, frigider a spus:

nucleară și gata.:D

Și modelul să aibă nume să prindă la public, ceva exotic gen Kursk.

Chernobyl

 

Chernobyl

Editat de Penetru
.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Presupin că în Dacia nu e așa.

Dacii țin la dieseluri :D

Acum 10 minute, Penetru a spus:

 

Chernobyl

Da sau mai exotic - Pripyat

Mașina de oraș nume de oraș. 

Marketing at its finest.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce imi plac mie economistii astia care vad doar o parte a problemei.....devalorizarea.

 

Exista in schimb un cost total al proprietatii, care spune cam asa: cost achizitie + cost posesie (combustibil, revizii) minus cost revanzare.

 

Sincer, imi vine Springul in aprilie. Iar calculele mele, la momentul actual( cu pretul actual al curentului la priza de acasa si al benzinei la pompa) imi spun asa: dau in aprilie 8000 euro pe spring nou, si dupa 100.000 km urban (cam 5 ani la stilul meu de condus) economisesc 8000 euro din diferenta de combustibil fata de actualul Prius (care si el consuma putin).

In aceste conditii, nici nu ma mai intereseaza la ce pret voi vinde "canistra sinistra" peste 5 ani. Orice euro luat pe ea e un euro in plus fata de a merge exclusiv cu ce am acum.

 

Si, apropos, electricele de acum 8-9 ani tot isi pastreaza macar 25% din valoare, exact ca o masina clasica. Eu vad ca BMW i3 din 2014, pe OLX, cam pe l 13.000-15.000 euro se situeaza, pornind de la un pret de vanzare de 45.000-50.000 euro Nu stiu cum de fac unii calcule din astea ca nu mai valoreaza nimic o electrica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, mircea.cazachevici a spus:

incer, imi vine Springul in aprilie. Iar calculele mele, la momentul actual( cu pretul actual al curentului la priza de acasa si al benzinei la pompa) imi spun asa: dau in aprilie 8000 euro pe spring nou

 

Pe site-ul dacia.ro scrie ca revolutia electrica costa 19100 euro, cum ti-a iesit tie pret de 8000 euro? Ah, stai asa ca statul ia de la gura altora ca sa-ti subventioneze tie mizeria electrica, ba poate te mai lipesti si de niste curent gratuit cum facea broscarul ala de la Cluj cu Tesla si se plangea in presa locala ca primaria tinea statiile de curent functionale doar doua ore pe zi ca sa nu mai profite mocangii. Ia zi, la 19100 euro iti mai ies socotelile?

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atata e, conform noilor reguli rabla, unde dai 2 masini si mai vine si AFM-ul cu un bonus de 45.000 lei.

https://www.dacia.ro/promotii-rabla/spring-comfort-plus.html?CAMPAIGN=ro-ro-d-l-def-model-spring-electric-go-classic-exact-na&ORIGIN=sea_defensive&gclid=Cj0KCQiArt6PBhCoARIsAMF5wagzXwM5ty3UoxAcQxQuFXiBf4fM5HcByPPw_PD5pe9hyf-nqHrufnYaAg1TEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Scrie clar, 8250 euro. Si se intampla chiar sa am 2 masini ale mele, vechi de peste 15 ani si nefunctionale, care vor fi date in program.

 

 

Si da, daca nu ar fi acest bonus m-as mai gandi daca vreau sau nu. Insa cand vad cea mai ieftina electrica de pe paita fiind la acelasi pret cu cea mai ieftina benzinara de pe piata (Logan chior, cu 2 masini la rabla iese la acelasi pret), nu imi vine sa nu aleg electrica. Mai ales cu priza in fata portii si cu nevoi zilnice de transport in Bucuresti de 70-100km/zi

 

 

 

P.S. Nu inteleg de unde atatea "rautacisme" referitoare la politicile de finantare ale statului. Daca tu beneficiezi de, sa zicem, 3000 euro in programul rabla clasic, daca iti iei masina noua, nu e nicio problema. Dar daca eu beneficiez de 9000 euro la Rabla plus, atunci sunt bani luati de stat de la gura altuia?

 

Sincer, stau la casa. Imi platesc singur taxele si impozitele. Si stiu ca din taxele mele se duc si la sponsorizarea gigacaloriei in Bucuresti, ca sa nu plateasca detinatorul de Audi Q7 cu apartament la bloc decat un sfert din pretul real al incalzirii. Si se duce si pe metrou, pe care il folosesc foarte rar, si pe STB, pe care nu-l folosesc, si pe multe alte chestii ce mie nu-mi trebuiesc.

Asa ca in momentul in care eu accesez o astfel de bonificatie de la stat, nu mi se pare deloc nelalocul ei. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.01.2022 la 17:51, Clit Eastwood Jr. a spus:

chiar, in afara de Zoe al cărui sunet îl cunosc, celelalte electrice ce sunet au?

ma rog, și bmw-ul cu zăngănitul lui Hans Zimmer

 

Kona pana la 20-30km/h (nu stiu sigur ca nu imi dau seama exact cand dispare) are un zgomot interesant, tonaliatea e diferita in functie de viteza. Zici ca e farfurie zburatoare. Mie imi place😁

Nu am acces la youtube aci, dar poti cauta Kona EV VESS acolo si e un videoclip de 30 secunde, edificator.

 

In alta ordine de idei, pretul benzinei de unde alimentez eu a cam explodat, acum este 6.78lei (standard, nu premium), nu stiu de ce se agita unii ca e scump curentul. Plinul la Yaris s-a scumpit procentual mai mult decat curentul la priza. Cel putin pentru mine, inca am pretul de livrare al curentului electric foarte mic comparativ cu multa lume: 0.68lei/kWh cu toate acareturile de taxe, accize, certificate, TVA si restul incluse.

 

La preturile de astazi un Pitesti-Bucuresti si retur cu traficul de rigoare prin mandra comuna principala a tarii, 226km, consum mediu 9l/100km (sa nu imi spuneti ca prin Bucuresti scoateti 5l/100km) - 137.90lei

Acelasi drum cu electrica, aceleasi viteze, consum mediu 18kWh/100km ... 27.66lei, masina incarcata acasa, din retea, peste noapte. Daca o incarc de la panouri, e curentul preplatit deja 😜

 

Pentru parerologi, incarcarea DC nu este recomandata de producatori, asta cel putin daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp, asa ca pretul acela de 2.5lei maxim pracaticat la incarcatoarele DC este exceptie si nu normalitate. In Pitesti cel putin, la incarcatoarele primariei, cele AC de 22kWh, pretul este acelasi cu cel de la priza mea de acasa 0.68lei/kWh.

 

image.thumb.png.5ad110c5226e3ac79e70f2785b20a585.png

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

Scrie clar, 8250 euro. Si se intampla chiar sa am 2 masini ale mele, vechi de peste 15 ani si nefunctionale, care vor fi date in program.

 

Valoarea reala a masinilor tale vechi si nefunctionale o gasesti la Remat, le duci acolo si le cantaresti dupa care aia iti dau niste bani. In nici un caz nu valoreaza 9000 de euro iar programul rabla avea ca principiu sa duci la Remat o masina functionala, adica se elimina de pe strada o masina functionala dar considerata poluanta si se inlocuia practic cu una noua considerata nepoluanta.

 

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

Si da, daca nu ar fi acest bonus m-as mai gandi daca vreau sau nu.

 

Deci se confirma ca oportunismul este motivul achizitiei, nu faptul ca este eco.

 

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

P.S. Nu inteleg de unde atatea "rautacisme" referitoare la politicile de finantare ale statului. Daca tu beneficiezi de, sa zicem, 3000 euro in programul rabla clasic, daca iti iei masina noua, nu e nicio problema. Dar daca eu beneficiez de 9000 euro la Rabla plus, atunci sunt bani luati de stat de la gura altuia?

 

Eu nu sunt de acord nici cu rabla clasic, ai bani cumperi daca nu ai mergi cu STB sau cu bicicleta. Nu trebuie sa fie altii obligati sa contribuie pentru achizitiile mocangiilor.

Acum 10 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

iar vorbesti ca proasta fara sa stii despre ce vorbesti. Nu ia statul nimanui de la gura ca sa acopere programul rabla, fondul pentru mediu este format din taxe adunate de la operatorii economici care polueaza, de ex: comerciantii de anvelope, de baterii, de ambalaje din plastic, de uleiuri minerale, samd. Dar ce sa stie un paznic nescolit ca tine...

 

Desteptule, taxele adunate de operatorii economici care polueaza cine crezi ca le plateste la final? Nu cumva utilizatorul final? Sau credeai ca aduc astia bani de acasa ca sa plateasca taxele de poluare? Vai de capul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.roadandtrack.com/news/a38940998/koenigsegg-quark-electric-motor/?utm_campaign=socialflowR%26T&utm_source=facebook&utm_medium=social-media

 

Pe șeful departamentului motoare electrice îl cheamă Dragoș Mihai Postariu

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ești pământ de flori.

 

Tu ca cetățean prost, dacă te duci și cumperi baterie fără sa o dai pe aia veche la reciclat, plătești in plus. Și de acolo vine taxa. 

 

Adica de la cetateni, ala plateste o taxa in plus ca sa beneficieze Mircea de subventie pentru revolutia electrica. Deci daca eu cumpar acum o motocicleta care nu are baterie pe ea si ma duc la magazin platesc o taxa in plus pt ca nu am bateria veche ca sa o dau la schimb. De ce?

 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 13 ore, mircea.cazachevici a spus:

, si dupa 100.000 km urban (cam 5 ani la stilul meu de condus) economisesc 8000 euro din diferenta de combustibil fata de actualul Prius (care si el consuma putin).

In aceste conditii, nici nu ma mai intereseaza la ce pret voi vinde "canistra sinistra" peste 5 ani.

Măi, și mie îmi plac predicțiile astea făcute în avans pe 5 ani. 

În condițiile în care nu știm ce ne așteaptă poimâine. 

Dar mă rog, să trecem peste.

La cum arată și e finisat sicriul ăla ambulant de Spring eu zic să nu te arunci în pronosticuri. 

Dacă se împiedică un bețiv pe trotuar și cade pe ea e daună totală. Doamne ferește să intre vreun trotinetist Millenials cu căștile de muzică în urechi în tine! 

 

Zi doar de ăia 3 ani cât am înțeles că e garanția și pe urmă mai vezi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nguyen, topicul este despre daca e viitorul auto electric sau nu. Pentru mine este. Pentru unii de pe aici deja e prezent. Si eu sper sa fie pentru cat mai multi, deoarece parerea mea este ca se reduce poluarea.

Sincer, putin imi pasa de parerile tale despre bonificatiile de la stat, ca esti de acord sau nu. Ele exista si sunt date intr-o anumita limita, indiferent ca vrei tu sau nu. Asa ca poti sa te lamentezi in continuare, dar nu reprezinta un motiv.

Am aprecia daca ai veni cu vreo parere despre subiectul in sine. Poate la tine, o masina conventionala pe benzina ar costa mai putin per total si ar si polua mai putin (achizitie plus ceie 20-30 tone de benzina arse de-a lungul vietii ei). Poate ne servesti niste argumente stiintifice cum ca producerea bateriilor pentru o masina plus curentul ar polua mai mult, si atunci ar fi ceva.

 

Nenea LUV, eu ma bazez pe faptul ca la orice produs, durata de viata e cam dublu fata de garantie. Pornind de la telefoane mobile, laptop-uri, si terminand cu masinile. Spring are garantie 80.000 km pentru baterii, eu zic ca sunt gandite sa duca peste 100.000 ca sa nu implice costuri mari de schimbare in garantie la producator. Ca sunt facuti in 3 ani sau in 5, e in functie de fiecare, dar eu cred ca duc fara probleme 100.000. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Nguyen, topicul este despre daca e viitorul auto electric sau nu. Pentru mine este.

 

Pt tine viitorul este electric doar daca e subventionat de stat, altfel nu ai da banii pe o masina electrica care de fapt este foarte scumpa daca nu e subventionata.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Pentru unii de pe aici deja e prezent. Si eu sper sa fie pentru cat mai multi, deoarece parerea mea este ca se reduce poluarea.

 

Se reduce poluarea din orase prin mutarea poluarii la termocentrale dar in fapt poluarea tot exista.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Sincer, putin imi pasa de parerile tale despre bonificatiile de la stat, ca esti de acord sau nu. Ele exista si sunt date intr-o anumita limita, indiferent ca vrei tu sau nu. Asa ca poti sa te lamentezi in continuare, dar nu reprezinta un motiv.

 

Nu iti pasa de parerile mele privind bonificatiile pt ca esti beneficiarul lor. La fel si aia cu pensiile speciale, nu-i intereseaza parerile noastre depre pensia lor nemeritata cata vreme ei sunt beneficiarii.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Am aprecia daca ai veni cu vreo parere despre subiectul in sine. Poate la tine, o masina conventionala pe benzina ar costa mai putin per total si ar si polua mai putin (achizitie plus ceie 20-30 tone de benzina arse de-a lungul vietii ei). Poate ne servesti niste argumente stiintifice cum ca producerea bateriilor pentru o masina plus curentul ar polua mai mult, si atunci ar fi ceva.

 

S-a discutat de n ori, EV este la fel de poluant ca ICE si daca mai adaugam si problema reciclarii bateriilor s-ar putea sa fie chiar mai poluant. Concluzii:

 

1. Viitorul nu ar fi electric fara subventii si curent gratis sau ieftin iar acesta se va scumpi enorm pe masura ce numarul masinilor electrice se va mari.

 

2. Eu nu sunt impotriva EV ca vehicul ci impotriva propagandei mizerabile care se face in baza "revolutiei electrice". Tot ce tine de EV este o propaganda mincinoasa care aduce bani unor entitati si care per total nu duce decat la suprataxarea altore.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

 

Salut,

interesant cazul tau, este fix clientul tinta in acest moment, pentru EV uri. Naveta de 100km, stat la casa, posibilitate incarcare.

AR fi util sa faci eventual calculul public:

Cost achizitie

Cost intretinere

COst rulare pe an, raportat la km.

Pretul la energie ar trebui ajustat anual, cu macar 10%. ASa, de dragul inflatiei, etc. Cum spune insa luv, e greu sa prezici ce se va intampla. Probabil sa va stabiliza dupa ce trece povestea cu Ucraina, si se ajunge la o concluzie cu Putin.  Dar ce sunt 99% sigur e ca pretul nu se va mai intoarce la 0.22 , ci va ramane pe la 0,6 0,7. Deci refa calculul,ajustand anual pretul, de dragul calcului.

Si sa vedem cum arata la 5 ani/100.000 km.

Apoi poate refacem calculul pentru un sandero de exemplu :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, Nguyen said:

S-a discutat de n ori, EV este la fel de poluant ca ICE si daca mai adaugam si problema reciclarii bateriilor s-ar putea sa fie chiar mai poluant.

 

N-am de gand sa particip prea mult la genul asta de polemici, dar s-a discutat unde? La tine in sufragerie la o cafea? Cu baietii jos la scara? La un "city break" cu oameni mereu de aceeasi parere cu tine? Sau aici pe forum s-a discutat si s-a transat problema? Lumea vorbeste doar dupa ureche si asa, vorbind lautareste, compenseaza cunostintele reale cu indaratnicirea tipica magarului, nimic nou. Nu degeaba are romanul o zicala fix despre asta.

 

Poftim o poza, iar pentru cine vrea sa citeasca in detalii, studiul complet (cel mai mare facut recent) il gasiti aici> https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/12/Global-LCA-passenger-cars-jul2021_0.pdf

 

iceev.thumb.png.6d19eab61fc8310e57b8dff8c2ccf197.png

 

E facut de aceeasi bagaciosi care i-au prins pe VW cu noxele rezolvate din software. EV-urile au si ele problemele lor, reciclarea bateriilor fiind intr-adevar una dintre cele mai presante, plus efectul asupra mediului si comunitatilor pentru producerea atator zeci de milioane de baterii. Dar sunt un pas inainte, daca pasul e facut cu cap. Povestile despre "EV-urile polueaza ca restul masinilor" sunt din alta decada, daca vrei sa fii detractor cu minime sanse de a fi bagat in seama zilele astea, spune ceva de baterii, nu de poluare, pentru ca aberezi grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, mrjo a spus:

Povestile despre "EV-urile polueaza ca restul masinilor" sunt din alta decada, daca vrei sa fii detractor cu minime sanse de a fi bagat in seama zilele astea, spune ceva de baterii, nu de poluare, pentru ca aberezi grav.

 

Iti dau o problema simpla de fizica, daca luam doua masini identice ca greutate si coeficient aerodinamic dar una cu motor ICE si una EV care consuma mai multa energia pe distanta Bucuresti-Constanta? Raspunde te rog la intrebare si dupa aceea fac efortul sa raspund postarii tale dar vreau mai intai sa ma asigur ca merita efortul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...