Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 1 oră, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

 

Nici măcar deep Cycle nu e aia, nu merge nici pt mașini cu start/stop, de unde să țină 8 ani la un sistem fotovoltaic?!? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, loco a spus:

Incepe vreun program ceva? Sau de ce astepti 30 septembrie?

Da, anul acesta mai e o singura sesiune de inscriere pentru rabla plus, incepe pe 30.09.2022 la 10 dimineata. 

https://www.afm.ro/main/programe/vehicule_electrice/2022/calendar_modificare_sesiuni_rabla_plus-2022_05_30.pdf

 

Din experienta mea, cererea e foarte mare. La sesiune din aprilie, unde am participat si eu, cu inscriere online, fondurile s-au epuizat fix in 20 minute. 

 

 

 

 

 

 

DoctorX, ca vad ca te intereseaza amortizarea la un Spring... Tu calculezi "fara subventii". Si iti da ca in 120.000 km ai acelasi pret la Logan si Spring. Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? Daca bagi si subventiile, vezi ca dupa perioada calculata de tine ai 8000-9000 euro avantaj la electrica. Adica, practic, inca un Logan. Iti scoti valoarea masinii numai din diferenta de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

 

Acum 43 minute, Djebelu' a spus:

Safety over all, nu doar child occupant, ca doar familia nu inseamna doar copilul, ci si tu si sotia ta, la fel de importante ca membrii intr-o familie. Fara voi child seat este gol...

Daca tu imi spui ca acel Fiat cu total de 4 din 5 stele e mai putin safe decat springul ala ce are 1 din 5...ma intelegi, nu?

 

Nu am spus ca este mai putin safe, am spus doar ca sunt probleme si la Fiat. iar EuroNCAP este destul de discutabil, mai ales cand aflii cu stupoare se scad puncte ca nu ai stickere de avertizare. Romanasul nu citeste el manualele de utilizare, ce mai discutam de etichete ...

Mai citim si ce spun cei de acolo, nu doar stelele:

Citat

The passenger compartment of the 500 remained stable in the frontal offset test.  Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs for both the driver and the passenger.  FIAT showed that a similar level of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sat in different positions.  In the full-width rigid barrier test, the head of the driver dummy exceeded critical limits for deceleration.  As a result, no points were scored for the driver dummy even protection of the chest was adequate, and that of the knees and femurs was good.  Likewise for the rear passenger dummy: poor protection of the head resulted in all points being lost.  However, in this case the chest would not have scored points anyway, owing to excessive shoulder belt force, and the abdomen lost all points owing to a phenomenon known as 'submarining', in which the dummy slips under the lap portion of the belt.  In contrast to its performance in the full-width test, the 500 scored maximum points both in the side barrier test and the more severe side pole impact, with good protection of all critical body regions.  Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision.  A geometric assessment of the rear seats indicated marginal whiplash protection.  The 500 does not have an autonomous emergency braking system.

 

Nu toate stelele sunt verzi iar protectia nu e atat de sublima, nu-i asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

38 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? 

 

Exact, doar aia care dau peste 60k pe ele si pe care oarecum ii doar in pix de subventie. 

 

Restu care tot vin cu calcule de 10lei/100km, ii compar cu indivizii care spun ca e mai bine sa stai acasa pe ajutor de somaj, decat sa muncesca pe minumu pe economie. Adica is la cheremul statului. Pa subventie, pa 90% din electrice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 11 minute, Muretto Grundieg a spus:

Eu n-am mers pe EV-uri dar întreb (pe cei care cunosc subiectul) aceste vehicule au fost gândite și ca vehicule de tractare? Au acel cârlig în spate? Pot remorca alte vehicule sau o rulotă?

 

Nu am nici o idee daca au fost gandite ca vehicule de tractare. Carlig de remorcare nu au, cum nu au 99% din masini. Trebuie verificat in talon.

 

Insa atata timp cat exista Ford Lightning sau Rivian care sunt camionete, inseamna ca pot tracta.

 

Am mai spus, dar nimeni nu asculta, inainte de a iti lua un EV iti faci niste socoteli ca de exemplu: stai la bloc, nu ai incarcatoare in apropiere, timpii de incarcare foarte lungi (prinzi coada la o statie de banzina de pe A1 si stai tot 30 minute, dar nu conteaza), faci 1000km pe zi doar pe autostrada, iti place sa mergi cu 150km/h viteza medie, factura mare la curentul electric, portbagaj minuscul, intrii in panica atunci cand vezi ca mai ai autonomie doar 150km, albesti de grija planetei (cum se vor elimina deseurile rezultate din baterii, dar te doare la basca de poluarea directa pe care o presupune folosirea combustibililor fosili), pretul imens (de banii aia iei S-Klasse ce puii mei, doar nenorocitii iau masina cu subventie, vezi tu cica iei banii de la gura copiilor infometati - exact acolo se duceau banii aia), bateriile se duc in 8 ani - nu mai poti aprinde nici un bec de lanterna dupa fix 8 ani, iti ia foc masina - statistic, majoritatea masinilor electrice ard, performante mediocre si mult sub un Mercedes-AMG GT, etc.

 

Pentru toate motivele de mai sus si inca multe altele, un EV nu ti se potriveste. Nu cred ca e nici o problema, piata este imensa, iti poti alege orice altceva 🙂

 

Acum 12 minute, Djebelu' a spus:

Mda, ai dreptate - asta ca sa inchei dicutia cu matale...caci nu ajungem la niciun rezultat.

Doamne da, sa nu ai niciun eveniment cu springul.

 

Nu am Spring 🙂, dar mi-as lua daca ar fi potrivit pentru mine.

 

Acum 30 minute, sasesase a spus:

 

Exact, doar aia care dau peste 60k pe ele si pe care oarecum ii doar in pix de subventie. 

 

Restu care tot vin cu calcule de 10lei/100km, ii compar cu indivizii care spun ca e mai bine sa stai acasa pe ajutor de somaj, decat sa muncesca pe minumu pe economie. Adica is la cheremul statului. Pa subventie, pa 90% din electrice. 

 

Am inteles, se pare ca trendul este acum sa blamam economia.

 

Eu am mai intrebat insa mi s-a raspuns in lehamite.

Daca ai avea de ales intre masini aproape identice ca pret si performanta (diferenta ca si volum) insa in cazul uneia ai avea cheltuieli lunare mai mari  cu 1500 lei, ce ai face?

 

Raspunsul a fost ca s-ar cumpara o benzinara, ceea ce am considerat-o fiind o gluma, dar trecem peste.

 

Intreb din nou, ai alege sa versi 1500 lei (3 plinuri de motorina la mine) lunar sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.09.2022 la 9:23, mircea.cazachevici a spus:

Hateri 😁

 

Eu intre timp ma tot plimb cu 10 lei/100km. Si astept data de 30 septembrie, sa ma inscriu pentru al 2-lea Spring.

Si astept sa vina si instalatorul in toamna asta, sa-mi monteze panouriel fotovoltaice contractate prin programul Casa Verde.

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

Pe vremuri se lauda lumea ca isi cumpara un ferrari, lamborghini, bentley. Azi ne laudam ca ne luam Spring 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Asimplu a spus:

Pe vremuri, lumea se lauda ca isi cumpara skoda, opel, vw, fata de cei care aveau dacia, aro, oltcit... :D

 

Intelegi ce zic referito la Spring. Nu zic de electric, zic doar de Spring! Fara suparare dar nu reusesc sa vad nici un motiv pentru care mi-as cumpara asa ceva. Mult mai frumoasa e o bicicleta. 

Spring-ul asta e ca o trotineta pe 4 roti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus:

DoctorX, ca vad ca te intereseaza amortizarea la un Spring... Tu calculezi "fara subventii". Si iti da ca in 120.000 km ai acelasi pret la Logan si Spring. Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? Daca bagi si subventiile, vezi ca dupa perioada calculata de tine ai 8000-9000 euro avantaj la electrica. Adica, practic, inca un Logan. Iti scoti valoarea masinii numai din diferenta de pret.

 

Asa cum si tu ignori faptul ca ai dat totusi 10-11mii euro pe masinuta aia si vezi doar ca o incarci de 10 lei :) E ca si cum vine cineva si spune ca isi ia o Fabia sh cu 3000 euro si de restul de 7000 baga benzina/gpl/motorina de se plictiseste cat se plimba cu ea. Si probabil are si o masina mai incapatoare, mai safe si mai ales dupa care nu sta cu orele sa o alimenteze.

 

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Eu am mai intrebat insa mi s-a raspuns in lehamite.

Daca ai avea de ales intre masini aproape identice ca pret si performanta (diferenta ca si volum) insa in cazul uneia ai avea cheltuieli lunare mai mari  cu 1500 lei, ce ai face?

 

Raspunsul a fost ca s-ar cumpara o benzinara, ceea ce am considerat-o fiind o gluma, dar trecem peste.

 

Intreb din nou, ai alege sa versi 1500 lei (3 plinuri de motorina la mine) lunar sau nu?

 

Eu ti-am raspuns ca as lua benzina cand ai intrebat daca s-ar lua ev sau motorina. Si ti-am raspuns serios.

Ca sa ai diferente de 1500 lei lunar intre cele 2 trebuie sa faci oleaca de km. Si ca sa faci km aia cu ev-ul trebuie sa incarci oleaca la el. Ceea ce eu nu as face si cred ca oricui i-ar fi incomod. Vorbesc de conditii normale de utilizare care ar fi plauzibile pt a face km aia, nu teste si cifre pe hartie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Iar daca oamenii de teren nu ar avea nevoie de spatiu in masina pentru materiale, direct Spring as lua. Fix pentru cost

 

Care cost, ca e peste 20.000 de euro un Spring...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Clit Eastwood Jr. a spus:

iar un Docker e peste 15000 de euro. Dar hai sa nu comparam cu Docker, sa comparam cu Sandero, care e vreo 14000 de eur.

La o medie de 3000 de km/luna cat face un reprezentant de vanzari, in sandero bagi cel putin 1600 ron/luna benzina. Adica vreo 4000 de eur/an carburant. In cat timp egalezi diferenta de costuri dintre electric si benzina?

 

Curentul deja se scumpeste, in curand nu va fi avantajos dar pe mine ma intereseaza altceva: sa recunaosteti ca vreti electrica pt ca e pe mocangeala si nu ca ar fi eco & shit si sa se taie orice subventie la ea. Asa da, nu as comenta nimic impotriva masinilor electrice daca cumparatorii si-ar asuma integral costurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

 

Nu am ce sa recunosc, eu am spus foarte clar ca nu ar trebui sa existe turisme diesel ci doar camioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

Aia nu inseamna neaparat ca diesel-urile sunt de vina. Sunt toparlanii aia de scot filtrele si statiile ITP care iau spaga sa inchida ochii si sa le dea avizul tehnic pe nv. 

 

Am vazut azi pe unu care avea un sticker pe luneta: Fara fum nu e putere!! Iti dai seama ca avea un cazan tdi cu dpf-ul scos.

Acum 3 minute, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Hai ca raspund eu: Si mie imi place cum se conduc electricele, dar momentan sunt o fita pentru oameni cu bani multi, si cu rabdare si timp si mai multe.

 

Am cumparat numai masini noi si am facut ca la carte mentenanta inclusiv ITP-urile. Exemplu: mi s-a crapat parbrizul de la o piatra de pe drum si cand am fost la ITP am fost respins. Am preferat sa iau parbriz nou original si sa-l schimb decat sa dau spaga sa trec ITP. 

 

Si nu cred ca sunt singurul care a facut d-astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Clit Eastwood Jr. said:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

 

Pai da, doar ca nu am vazut pana acuma sa inlocuiasca nimeni o rabla cu o electrica. Statul nu da subventia bazat de niste criterii, asa cum ar fi normal. Da la ala care ia Tesla in loc de Euro 6/7, sau la ala care are loc in curte de inca o masina, si decide sa-o ia ca de ce nu. Eu personal nu am nimica cu asta, am spus-o si o mai spun. Nu e vina omului ca statu ii da.

Daca s-ar dori ecologie pe deoparte, dar si ajutor pe cealalta, statul ar trebui sa gandeasca un sistem de scoring, iar in functie de acel scoring sa beneficiezi sau nu de reducere. 

Adica avem scoring la gradinitele de stat, unde este aproape imposibil sa iti duci copilu daca familia castiga peste o anumita suma, iar pe partea ailalta se dau in nestire sume celor care defapt nu au nevoie de ele.

Normal ar fi sa iti dea statu bani de Spring/Kona sau naiba stie ce alta masina electrica, daca se asigura ca te scapa de rabla, de care din motive evidente nu poti sa te scapa de la sine putere.

Sau ai o firma, ai niste ani de activitate, dar nu esti Musk in afaceri si prin urmare poate nu produci asa de multi bani incat sa-ti permiti masini de 60.000 Euro sau leasinguri de 1500 Euro pe luna. 

Exemplele pot continua.


Asa ca viitorul nu e electric dpmdv. Unii vor avea niste jucarii electrice, alti poate o sa mai poata cumpara a 2-a sau a 3-a masina pe banii statului o vreme. Daca se gata cu subventia, in 5-6 ani, ajung toate baterii la cotetze sau cabane si treaba va fi da-ta uitarii. 

 

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Ar fi un lucru bun, dar cu ce produci cat consumi? Eolian si/sau solar nu cred ca o sa-ti acopere nevoile. Poate doar daca stai la tara si ai un pic de teren.

 

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Nu am primit nici o subventie de la stat, deci inseamna ca am platit inegral costurile. Sau te referi la altceva?

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Iar intrebarea mea, era in contextul in care cei mai multi care se plang ca electricele sub subventionate de la stat, nu au cumparat niciodata un vehicul nou, dar pe cand ei nu sunt dispusi sa deconteze prin taxe cheltuielile acestor subventii, eu trebuie sa decontez prin sanatatea mea, toate harburile care polueaza.

 

Eu nu sunt de acord nici cu programul rabla, am mai spus acest lucru,  masina e o necesitate dar per total este un lux. As intelege un program Rabla pentru masini ieftine din clasa mini dar in rest nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

I-am propus ca si solutie impotriva unor baterii SH. Atat!

 

Am rasfoit forumul si la capitolul modele auto electrice nu ma atrage absolut nimic. Nici ca pieton cand ma trezesc cu o masina ce bazaie pe langa mine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Cap0ne a spus:

Eu ti-am raspuns ca as lua benzina cand ai intrebat daca s-ar lua ev sau motorina. Si ti-am raspuns serios.

Ca sa ai diferente de 1500 lei lunar intre cele 2 trebuie sa faci oleaca de km. Si ca sa faci km aia cu ev-ul trebuie sa incarci oleaca la el. Ceea ce eu nu as face si cred ca oricui i-ar fi incomod. Vorbesc de conditii normale de utilizare care ar fi plauzibile pt a face km aia, nu teste si cifre pe hartie.

 

Pentru o electrica ca a mea, cei 2500km inseamna 6 incarcari de 20-90%. Randamentul prizelor AC este mic, mai e conversia din AC in DC care se face cu ajutorul invertorului din masina si care e subunitar.

La o incarcare AC, 20-90% acasa platesc 33lei cu tot cu randamentul acela nasol. La servici sotia nu plateste nimic, e bonus plus priza ofera doar 2kWh.

Masina sta minim 12 ore acasa si minim 8 ore la servici. Nu asteapta nimeni dupa ea. Acasa incarc de la panouri in 99% din cazuri, costurile actuale sunt apropiate de zero. Investitia in panourile solare o pun ca investitie in confortul familial deci in bani bagati in casa si nu pentru incarcarea masinii, asta a venit ca un bonus.

 

Iti spun asta dupa un an de zile si 30000km, teste reale nu de pe hartie.

 

Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

Curentul deja se scumpeste, in curand nu va fi avantajos dar pe mine ma intereseaza altceva: sa recunaosteti ca vreti electrica pt ca e pe mocangeala si nu ca ar fi eco & shit si sa se taie orice subventie la ea. Asa da, nu as comenta nimic impotriva masinilor electrice daca cumparatorii si-ar asuma integral costurile.

 

Iti dau o veste trista: pentru a mentine sau chiar a creste pretul barilului de petrol OPEC+ va reduce cota de productie cu 1 milion de barili pe zi.

Probabil ca pentru tine inseamna ca se va reduce si pretul combustibililor fosili ...

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, ZaiR a spus:

I-am propus ca si solutie impotriva unor baterii SH. Atat!

Am rasfoit forumul si la capitolul modele auto electrice nu ma atrage absolut nimic. Nici ca pieton cand ma trezesc cu o masina ce bazaie pe langa mine.

 

O baterie de masina electrica SH convertita in "powerwall" este oricand de preferat unor baterii cu plumb. Bateria respectiva va tine inca 10 ani fara probleme cumparativ cu una cu plumb. Si dupa 10 ani probabil nu va mai avea 33kWh ci 20 sau chiar 15kWh. Este mai mult decat suficient sa tina o casa cateva ore in caz de probleme.

Bateria actuala de 10kWh ma tine cam 8-9 ore de functionare normala a casei in caz de backup si face acusi 3 ani de zile. In mod normal, dimineata o gasesc la 50-51%. Si ziua consum, nu ma joc: AC, incarcare baterii, spalat, facut mancare, etc.

 

C1.JPG

 

Nu e nevoie sa fii bogat ca sa ai acces la toate acestea. Eu am vandut apartamentul din Pitesti si m-am mutat la tara 10km de oras cu banii aceia. Copii erau foarte mici la momentul respectiv asa ca am facut ani de zile naveta cu cu 2 masini. Sotiei i s-a marit distanta catre locul de munca cu 30km/zo. Si totusi a fost convenabil.

 

Nu poti sa ai si varza unsa si slanina in pod, in viata mai faci si compromisuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ii stiu, o sa ma uit diseara.

Ii stiu pe cei de langa mine, de la Bradu (evoromania.ro). Folosesc si baterii de la alte modele de EV-uri.

 

@Nguyen vezi ca am gresit mai sus, am pus un zero in plus. Voiam sa spun 100k bopd si nu 1000k bopd 👍

Pentru chibiti, am rugat sotia sa faca o poza bordului dupa ce incarca masina la 90%. Era in mers asa ca poza a facut-o fi'mea.

Autonomie de Hyundai Kona, regim de naveta/oras/sat, 622km. O fi bine?

 

Media consumului pe 30000km este de 12kWh/100km.

 

C1.thumb.JPG.83b1c754f951294970f82f65af98fc07.JPG

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus:

Pentru o electrica ca a mea, cei 2500km inseamna 6 incarcari de 20-90%. Randamentul prizelor AC este mic, mai e conversia din AC in DC care se face cu ajutorul invertorului din masina si care e subunitar.

La o incarcare AC, 20-90% acasa platesc 33lei cu tot cu randamentul acela nasol. La servici sotia nu plateste nimic, e bonus plus priza ofera doar 2kWh.

Masina sta minim 12 ore acasa si minim 8 ore la servici. Nu asteapta nimeni dupa ea. Acasa incarc de la panouri in 99% din cazuri, costurile actuale sunt apropiate de zero. Investitia in panourile solare o pun ca investitie in confortul familial deci in bani bagati in casa si nu pentru incarcarea masinii, asta a venit ca un bonus.

 

Iti spun asta dupa un an de zile si 30000km, teste reale nu de pe hartie.

 

De ce faceti calculele numai ca sa dea bine ? :))

Diferenta aia de 1500 lei = 215 L benzina = 3000 km cu un consum mediu de 7%

Pt aia 3000 km tu bagi in mod normal de 450-500 lei curent (am pus un cost aprox de 15 lei/100 km, care probabil e mai mare pt masinile mai puternice). Deci diferenta nu este 1500 lei. Iar 30k/an inseamna sub 3k/luna.

 

Cum ziceam, vorbesc de un utilizator normal, nu situatii ideale cum poate esti tu care face 140km/zi dus intors munca (asa reiese din cifre cel putin), sta la curte si are priza, o incarca moka la serviciu si alte alinieri de planete de genul asta. Am zis cred ca din primul meu post ca pt situatiile ideale (sau cifre pe hartie) da, costurile sunt mai mici pt cineva care vrea neaparat masina noua si ar avea de ales intre un ev si una cu combustie, pe care ar urma sa o foloseasca in acest mod ideal.

 

Cu toate astea, imi pastrez raspunsul - mi-as lua o masina pe benzina daca as avea de ales. Asa cum si am. Pt ca nu am unde sa incarc un ev la bloc, nu fac zilnic naveta la munca, o folosesc sa ma duc si la shopping sau pe unde am treaba prin oras (daca chiar trebuie sa ma duc cu masina), o folosesc sa plec si prin tara in plimbari sau treburi, etc. si, foarte important, nu am chef sa imi fac programul si traseul dupa cum trebuie incarcata masina.

 

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Pentru chibiti, am rugat sotia sa faca o poza bordului dupa ce incarca masina la 90%. Era in mers asa ca poza a facut-o fi'mea.

Autonomie de Hyundai Kona, regim de naveta/oras/sat, 622km. O fi bine?

 

C1.thumb.JPG.83b1c754f951294970f82f65af98fc07.JPG

 

 

600 km cu 50 la ora ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Cap0ne a spus:

 

De ce faceti calculele numai ca sa dea bine ? :))

Diferenta aia de 1500 lei = 215 L benzina = 3000 km cu un consum mediu de 7%

Pt aia 3000 km tu bagi in mod normal de 450-500 lei curent (am pus un cost aprox de 15 lei/100 km, care probabil e mai mare pt masinile mai puternice). Deci diferenta nu este 1500 lei. Iar 30k/an inseamna sub 3k/luna.

 

Cum ziceam, vorbesc de un utilizator normal, nu situatii ideale cum poate esti tu care face 140km/zi dus intors munca (asa reiese din cifre cel putin), sta la curte si are priza, o incarca moka la serviciu si alte alinieri de planete de genul asta. Am zis cred ca din primul meu post ca pt situatiile ideale (sau cifre pe hartie) da, costurile sunt mai mici pt cineva care vrea neaparat masina noua si ar avea de ales intre un ev si una cu combustie, pe care ar urma sa o foloseasca in acest mod ideal.

 

Cu toate astea, imi pastrez raspunsul - mi-as lua o masina pe benzina daca as avea de ales. Asa cum si am. Pt ca nu am unde sa incarc un ev la bloc, nu fac zilnic naveta la munca, o folosesc sa ma duc si la shopping sau pe unde am treaba prin oras (daca chiar trebuie sa ma duc cu masina), o folosesc sa plec si prin tara in plimbari sau treburi, etc. si, foarte important, nu am chef sa imi fac programul si traseul dupa cum trebuie incarcata masina.

 

Fac calculele comparativ cu masina mea precedenta care avea un consum mediu de 8l/100km pentru ca era folosita in regim de naveta/oras/sat. De ce sa fac calcule comparand cai verzi pe pereti?

Am prezentat toate acestea mai demult, insa din motive necunoscute mie, tu imi spui ca masina mea consuma mai putin decat in realitate ...

 

Si nu am spus 3000km pe luna ci 30000km/an care inseamna 2500km/luna, adica aproximativ 200l motorina.

 

Cu o incarcare fac 450km (cam atat ma tine o incarcare 20%-90%) deci 2500/450=5.5 incarcari, mai sus am pus 6 incarcari.

Masina mea are bateria de 64kW iar o incarcare 20-90% inseamna 70% din baterie rezulta ca 70% din baterie inseamna 44.8kW

Contoarul de curent instalat pe priza masinii, separat de restul casei imi spune ca pentru a incarca masina de la 20 la 70% consum 56kW. Asa am aflat si randamentul invertorului de pe masina...

Pretul actual al contractului meu este de 0.6 lei/kW, deci o incarcare acasa ma costa 56*0.6=33.6 lei. mergand cu ideea mai departe, 6 incarcari, adica 2500km costa 33.6*6=200 lei.

 

De unde ai scos 450-500 lei?????????

 

Nu sunt calcule ideale ci calcule reale.

 

Iar la ora actuala 200l motorina costa 1700 lei, deci mai mult ....

 

Partea buna este ca nici macar cei 200 lei nu ii platesc, ca am instalat panbouri.

 

Am spus intotdeauna ca fiecare isi face calculele inainte de a arunca cu banii. In cazul meu, ies foarte bine. Cazul meu nu este general 👍

 

Citat

600km cu 50km/h

 

Daca tu reusesti viteze de peste 60km/h in conditii de oras/naveta/sat meriti un premiu... Si nu in sensul bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Am spus intotdeauna ca fiecare isi face calculele inainte de a arunca cu banii. In cazul meu, ies foarte bine. Cazul meu nu este general 👍

 

Daca tu reusesti viteze de peste 60km/h in conditii de oras/naveta/sat meriti un premiu... Si nu in sensul bun.

 

 :) Tu esti una din putinele exceptii pt care probabil ev-ul e rentabil, dar de multe ori extinzi si generalizezi asta si pt ceilalti. Ca de aia ma si contrazic paci cu tine. Vezi cum ai considerat gluma alegerea unui benzinar cand ti-am raspuns la intrebare de ex.

Iar legat de consumuri si viteze medii, idem. Si eu pot sa fac plinul, resetez toate alea pacolo si fac 2 km cu 40 la ora in a 4a. Si o sa imi arate ca trec de Viena cu 1 plin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 10 ore, Cap0ne a spus:

Iar legat de consumuri si viteze medii, idem. Si eu pot sa fac plinul, resetez toate alea pacolo si fac 2 km cu 40 la ora in a 4a. Si o sa imi arate ca trec de Viena cu 1 plin...

 

Mda, nu obisnuiesc sa bag in ele, ca dovada este faptul ca am pus in calculele mele si randamentul subunitar al invertorului de pe masina. Bine ca mi-ai spus, nu m-as fi gandit la asta, sa nu mai iau afirmatiile tale ca fiind apropiate de realitate.

 

In ceea ce priveste exceptia, tinand cont de la cum se vand Springurile (ca painea calda), se pare ca nu prea sunt 😀

 

M-am uitat pe autovit: sunt 4 Spring-uri, 1 Kona EV, 15 VW si 74 de Tesla, etc. Doar 21 de masini pana in 25000 euro. Preturile de revanzare sunt foarte mari (13-14000 euro un Spring), se pare ca lumea vrea sa faca profit mai repede decat a le vinde.

 

Acum 10 ore, Cap0ne a spus:

Vezi cum ai considerat gluma alegerea unui benzinar cand ti-am raspuns la intrebare de ex.

 

Inca nu-mi vine sa cred, cel putin la venitul familiei mele, 1500 lei/luna este o suma importanta (de banii aia platesc incalzirea - gaz si lemne, etc).

 

Incep sa cred ca nu eu sunt cel bogat p'aici, chiar daca am panouri si electrica si stau la "vila". Doar uitandu-ma unde fac concediile - Mangalia si Gura Humorului 😂 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...