Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 4 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

 

Nu am ce sa recunosc, eu am spus foarte clar ca nu ar trebui sa existe turisme diesel ci doar camioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 29 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Mai intai recunoaste tu ceva: in Romania sunt zeci de mii de dieseluri cu DPF off, sau altele care nici nu au fost prevazute cu asa ceva, care daca ar fi inlocuite de aceste masini electrice deloc eco dupa parerea ta, aerul pe care l-ai respira ar fi mai curat.

Aia nu inseamna neaparat ca diesel-urile sunt de vina. Sunt toparlanii aia de scot filtrele si statiile ITP care iau spaga sa inchida ochii si sa le dea avizul tehnic pe nv. 

 

Am vazut azi pe unu care avea un sticker pe luneta: Fara fum nu e putere!! Iti dai seama ca avea un cazan tdi cu dpf-ul scos.

Acum 3 minute, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Hai ca raspund eu: Si mie imi place cum se conduc electricele, dar momentan sunt o fita pentru oameni cu bani multi, si cu rabdare si timp si mai multe.

 

Am cumparat numai masini noi si am facut ca la carte mentenanta inclusiv ITP-urile. Exemplu: mi s-a crapat parbrizul de la o piatra de pe drum si cand am fost la ITP am fost respins. Am preferat sa iau parbriz nou original si sa-l schimb decat sa dau spaga sa trec ITP. 

 

Si nu cred ca sunt singurul care a facut d-astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Eu vreau electrica, pentru ca visez la un viitor in care imi voi produce singur intreaga energie electrica consumata, inclusiv cea pentru masina.

 

Ar fi un lucru bun, dar cu ce produci cat consumi? Eolian si/sau solar nu cred ca o sa-ti acopere nevoile. Poate doar daca stai la tara si ai un pic de teren.

 

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

 

Dar te intreb si eu ceva: cate motoare sau masini noi ai cumparat in viata ta? Ti-ai asumat vreodata "integral costurile" vehiculelor pe care le conduci?

 

Nu am primit nici o subventie de la stat, deci inseamna ca am platit inegral costurile. Sau te referi la altceva?

1 oră în urmă, Asimplu a spus:

Iar intrebarea mea, era in contextul in care cei mai multi care se plang ca electricele sub subventionate de la stat, nu au cumparat niciodata un vehicul nou, dar pe cand ei nu sunt dispusi sa deconteze prin taxe cheltuielile acestor subventii, eu trebuie sa decontez prin sanatatea mea, toate harburile care polueaza.

 

Eu nu sunt de acord nici cu programul rabla, am mai spus acest lucru,  masina e o necesitate dar per total este un lux. As intelege un program Rabla pentru masini ieftine din clasa mini dar in rest nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Speram la putina seriozitate sau macar informare. Asa ceva nu se va folosi niciodata intr-un sistem solar, motivele nu le insir aici, sunt prezentate pe larg unde vreti voi pe net.

Imi pare rau dar te discreditezi cu afirmatia de mai sus.

I-am propus ca si solutie impotriva unor baterii SH. Atat!

 

Am rasfoit forumul si la capitolul modele auto electrice nu ma atrage absolut nimic. Nici ca pieton cand ma trezesc cu o masina ce bazaie pe langa mine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Cap0ne a spus:

Eu ti-am raspuns ca as lua benzina cand ai intrebat daca s-ar lua ev sau motorina. Si ti-am raspuns serios.

Ca sa ai diferente de 1500 lei lunar intre cele 2 trebuie sa faci oleaca de km. Si ca sa faci km aia cu ev-ul trebuie sa incarci oleaca la el. Ceea ce eu nu as face si cred ca oricui i-ar fi incomod. Vorbesc de conditii normale de utilizare care ar fi plauzibile pt a face km aia, nu teste si cifre pe hartie.

 

Pentru o electrica ca a mea, cei 2500km inseamna 6 incarcari de 20-90%. Randamentul prizelor AC este mic, mai e conversia din AC in DC care se face cu ajutorul invertorului din masina si care e subunitar.

La o incarcare AC, 20-90% acasa platesc 33lei cu tot cu randamentul acela nasol. La servici sotia nu plateste nimic, e bonus plus priza ofera doar 2kWh.

Masina sta minim 12 ore acasa si minim 8 ore la servici. Nu asteapta nimeni dupa ea. Acasa incarc de la panouri in 99% din cazuri, costurile actuale sunt apropiate de zero. Investitia in panourile solare o pun ca investitie in confortul familial deci in bani bagati in casa si nu pentru incarcarea masinii, asta a venit ca un bonus.

 

Iti spun asta dupa un an de zile si 30000km, teste reale nu de pe hartie.

 

Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

Curentul deja se scumpeste, in curand nu va fi avantajos dar pe mine ma intereseaza altceva: sa recunaosteti ca vreti electrica pt ca e pe mocangeala si nu ca ar fi eco & shit si sa se taie orice subventie la ea. Asa da, nu as comenta nimic impotriva masinilor electrice daca cumparatorii si-ar asuma integral costurile.

 

Iti dau o veste trista: pentru a mentine sau chiar a creste pretul barilului de petrol OPEC+ va reduce cota de productie cu 1 milion de barili pe zi.

Probabil ca pentru tine inseamna ca se va reduce si pretul combustibililor fosili ...

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, ZaiR a spus:

I-am propus ca si solutie impotriva unor baterii SH. Atat!

Am rasfoit forumul si la capitolul modele auto electrice nu ma atrage absolut nimic. Nici ca pieton cand ma trezesc cu o masina ce bazaie pe langa mine.

 

O baterie de masina electrica SH convertita in "powerwall" este oricand de preferat unor baterii cu plumb. Bateria respectiva va tine inca 10 ani fara probleme cumparativ cu una cu plumb. Si dupa 10 ani probabil nu va mai avea 33kWh ci 20 sau chiar 15kWh. Este mai mult decat suficient sa tina o casa cateva ore in caz de probleme.

Bateria actuala de 10kWh ma tine cam 8-9 ore de functionare normala a casei in caz de backup si face acusi 3 ani de zile. In mod normal, dimineata o gasesc la 50-51%. Si ziua consum, nu ma joc: AC, incarcare baterii, spalat, facut mancare, etc.

 

C1.JPG

 

Nu e nevoie sa fii bogat ca sa ai acces la toate acestea. Eu am vandut apartamentul din Pitesti si m-am mutat la tara 10km de oras cu banii aceia. Copii erau foarte mici la momentul respectiv asa ca am facut ani de zile naveta cu cu 2 masini. Sotiei i s-a marit distanta catre locul de munca cu 30km/zo. Si totusi a fost convenabil.

 

Nu poti sa ai si varza unsa si slanina in pod, in viata mai faci si compromisuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ii stiu, o sa ma uit diseara.

Ii stiu pe cei de langa mine, de la Bradu (evoromania.ro). Folosesc si baterii de la alte modele de EV-uri.

 

@Nguyen vezi ca am gresit mai sus, am pus un zero in plus. Voiam sa spun 100k bopd si nu 1000k bopd 👍

Pentru chibiti, am rugat sotia sa faca o poza bordului dupa ce incarca masina la 90%. Era in mers asa ca poza a facut-o fi'mea.

Autonomie de Hyundai Kona, regim de naveta/oras/sat, 622km. O fi bine?

 

Media consumului pe 30000km este de 12kWh/100km.

 

C1.thumb.JPG.83b1c754f951294970f82f65af98fc07.JPG

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus:

Pentru o electrica ca a mea, cei 2500km inseamna 6 incarcari de 20-90%. Randamentul prizelor AC este mic, mai e conversia din AC in DC care se face cu ajutorul invertorului din masina si care e subunitar.

La o incarcare AC, 20-90% acasa platesc 33lei cu tot cu randamentul acela nasol. La servici sotia nu plateste nimic, e bonus plus priza ofera doar 2kWh.

Masina sta minim 12 ore acasa si minim 8 ore la servici. Nu asteapta nimeni dupa ea. Acasa incarc de la panouri in 99% din cazuri, costurile actuale sunt apropiate de zero. Investitia in panourile solare o pun ca investitie in confortul familial deci in bani bagati in casa si nu pentru incarcarea masinii, asta a venit ca un bonus.

 

Iti spun asta dupa un an de zile si 30000km, teste reale nu de pe hartie.

 

De ce faceti calculele numai ca sa dea bine ? :))

Diferenta aia de 1500 lei = 215 L benzina = 3000 km cu un consum mediu de 7%

Pt aia 3000 km tu bagi in mod normal de 450-500 lei curent (am pus un cost aprox de 15 lei/100 km, care probabil e mai mare pt masinile mai puternice). Deci diferenta nu este 1500 lei. Iar 30k/an inseamna sub 3k/luna.

 

Cum ziceam, vorbesc de un utilizator normal, nu situatii ideale cum poate esti tu care face 140km/zi dus intors munca (asa reiese din cifre cel putin), sta la curte si are priza, o incarca moka la serviciu si alte alinieri de planete de genul asta. Am zis cred ca din primul meu post ca pt situatiile ideale (sau cifre pe hartie) da, costurile sunt mai mici pt cineva care vrea neaparat masina noua si ar avea de ales intre un ev si una cu combustie, pe care ar urma sa o foloseasca in acest mod ideal.

 

Cu toate astea, imi pastrez raspunsul - mi-as lua o masina pe benzina daca as avea de ales. Asa cum si am. Pt ca nu am unde sa incarc un ev la bloc, nu fac zilnic naveta la munca, o folosesc sa ma duc si la shopping sau pe unde am treaba prin oras (daca chiar trebuie sa ma duc cu masina), o folosesc sa plec si prin tara in plimbari sau treburi, etc. si, foarte important, nu am chef sa imi fac programul si traseul dupa cum trebuie incarcata masina.

 

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Pentru chibiti, am rugat sotia sa faca o poza bordului dupa ce incarca masina la 90%. Era in mers asa ca poza a facut-o fi'mea.

Autonomie de Hyundai Kona, regim de naveta/oras/sat, 622km. O fi bine?

 

C1.thumb.JPG.83b1c754f951294970f82f65af98fc07.JPG

 

 

600 km cu 50 la ora ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Cap0ne a spus:

 

De ce faceti calculele numai ca sa dea bine ? :))

Diferenta aia de 1500 lei = 215 L benzina = 3000 km cu un consum mediu de 7%

Pt aia 3000 km tu bagi in mod normal de 450-500 lei curent (am pus un cost aprox de 15 lei/100 km, care probabil e mai mare pt masinile mai puternice). Deci diferenta nu este 1500 lei. Iar 30k/an inseamna sub 3k/luna.

 

Cum ziceam, vorbesc de un utilizator normal, nu situatii ideale cum poate esti tu care face 140km/zi dus intors munca (asa reiese din cifre cel putin), sta la curte si are priza, o incarca moka la serviciu si alte alinieri de planete de genul asta. Am zis cred ca din primul meu post ca pt situatiile ideale (sau cifre pe hartie) da, costurile sunt mai mici pt cineva care vrea neaparat masina noua si ar avea de ales intre un ev si una cu combustie, pe care ar urma sa o foloseasca in acest mod ideal.

 

Cu toate astea, imi pastrez raspunsul - mi-as lua o masina pe benzina daca as avea de ales. Asa cum si am. Pt ca nu am unde sa incarc un ev la bloc, nu fac zilnic naveta la munca, o folosesc sa ma duc si la shopping sau pe unde am treaba prin oras (daca chiar trebuie sa ma duc cu masina), o folosesc sa plec si prin tara in plimbari sau treburi, etc. si, foarte important, nu am chef sa imi fac programul si traseul dupa cum trebuie incarcata masina.

 

Fac calculele comparativ cu masina mea precedenta care avea un consum mediu de 8l/100km pentru ca era folosita in regim de naveta/oras/sat. De ce sa fac calcule comparand cai verzi pe pereti?

Am prezentat toate acestea mai demult, insa din motive necunoscute mie, tu imi spui ca masina mea consuma mai putin decat in realitate ...

 

Si nu am spus 3000km pe luna ci 30000km/an care inseamna 2500km/luna, adica aproximativ 200l motorina.

 

Cu o incarcare fac 450km (cam atat ma tine o incarcare 20%-90%) deci 2500/450=5.5 incarcari, mai sus am pus 6 incarcari.

Masina mea are bateria de 64kW iar o incarcare 20-90% inseamna 70% din baterie rezulta ca 70% din baterie inseamna 44.8kW

Contoarul de curent instalat pe priza masinii, separat de restul casei imi spune ca pentru a incarca masina de la 20 la 70% consum 56kW. Asa am aflat si randamentul invertorului de pe masina...

Pretul actual al contractului meu este de 0.6 lei/kW, deci o incarcare acasa ma costa 56*0.6=33.6 lei. mergand cu ideea mai departe, 6 incarcari, adica 2500km costa 33.6*6=200 lei.

 

De unde ai scos 450-500 lei?????????

 

Nu sunt calcule ideale ci calcule reale.

 

Iar la ora actuala 200l motorina costa 1700 lei, deci mai mult ....

 

Partea buna este ca nici macar cei 200 lei nu ii platesc, ca am instalat panbouri.

 

Am spus intotdeauna ca fiecare isi face calculele inainte de a arunca cu banii. In cazul meu, ies foarte bine. Cazul meu nu este general 👍

 

Citat

600km cu 50km/h

 

Daca tu reusesti viteze de peste 60km/h in conditii de oras/naveta/sat meriti un premiu... Si nu in sensul bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Am spus intotdeauna ca fiecare isi face calculele inainte de a arunca cu banii. In cazul meu, ies foarte bine. Cazul meu nu este general 👍

 

Daca tu reusesti viteze de peste 60km/h in conditii de oras/naveta/sat meriti un premiu... Si nu in sensul bun.

 

 :) Tu esti una din putinele exceptii pt care probabil ev-ul e rentabil, dar de multe ori extinzi si generalizezi asta si pt ceilalti. Ca de aia ma si contrazic paci cu tine. Vezi cum ai considerat gluma alegerea unui benzinar cand ti-am raspuns la intrebare de ex.

Iar legat de consumuri si viteze medii, idem. Si eu pot sa fac plinul, resetez toate alea pacolo si fac 2 km cu 40 la ora in a 4a. Si o sa imi arate ca trec de Viena cu 1 plin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 10 ore, Cap0ne a spus:

Iar legat de consumuri si viteze medii, idem. Si eu pot sa fac plinul, resetez toate alea pacolo si fac 2 km cu 40 la ora in a 4a. Si o sa imi arate ca trec de Viena cu 1 plin...

 

Mda, nu obisnuiesc sa bag in ele, ca dovada este faptul ca am pus in calculele mele si randamentul subunitar al invertorului de pe masina. Bine ca mi-ai spus, nu m-as fi gandit la asta, sa nu mai iau afirmatiile tale ca fiind apropiate de realitate.

 

In ceea ce priveste exceptia, tinand cont de la cum se vand Springurile (ca painea calda), se pare ca nu prea sunt 😀

 

M-am uitat pe autovit: sunt 4 Spring-uri, 1 Kona EV, 15 VW si 74 de Tesla, etc. Doar 21 de masini pana in 25000 euro. Preturile de revanzare sunt foarte mari (13-14000 euro un Spring), se pare ca lumea vrea sa faca profit mai repede decat a le vinde.

 

Acum 10 ore, Cap0ne a spus:

Vezi cum ai considerat gluma alegerea unui benzinar cand ti-am raspuns la intrebare de ex.

 

Inca nu-mi vine sa cred, cel putin la venitul familiei mele, 1500 lei/luna este o suma importanta (de banii aia platesc incalzirea - gaz si lemne, etc).

 

Incep sa cred ca nu eu sunt cel bogat p'aici, chiar daca am panouri si electrica si stau la "vila". Doar uitandu-ma unde fac concediile - Mangalia si Gura Humorului 😂 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, sasesase a spus:

 

Dupa nebunia Comisiei Europene cu "flatten the curb" si cresterea pretului energiei electrice, raman doar cei cu panouri solare care vor mai face economii. 

La 2Lei cat se spune ca va fi KW si un consum de 14/15kw la 100km in conditii ideale, se ajunge sa nu mai fie chiar asa de rentabil.  

ce nu poti lua in calcul este unde se duce pretul de la benzina si motorina

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Iti dau o veste trista: pentru a mentine sau chiar a creste pretul barilului de petrol OPEC+ va reduce cota de productie cu 1 milion de barili pe zi.

Probabil ca pentru tine inseamna ca se va reduce si pretul combustibililor fosili ...

 

Profita de situatie si de slabiciunea lumii occidentale astfel incat sa castige mai multi bani vanzand mai putin. Cand a scazut consumul in pandemie iti dadeau bani ca sa le iei petrolul pt ca stateai vapoarele in port degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uit cum se agita lumea aici de parca suntem buricul targului

deunazi am trecut prin "lumea a III a" ( Tr, Georgia). Sa nu zic de ce infrastructura de sosele are Tr si cum se construieste in disperare  - dar n-au nici o greata cu "eur"urile.  Electricele nu existra practic( doar in zonele turistice am vazut una (Singura) iar parcul auto e din zona eur 1..2..3. PAna si scuterele noi nu sunt cele pt Europe.De statii de incarcare .una n-am vazut (cu siguranta sunt cateva in orasele mari dar nr este infim).

In Georgia cred ca nu s-a auzit de asa ceva :).

deci una peste alta ne agitam degeaba. mai curge multa apa pe Siret pana departe.

 

ma rog, unde e hipstereala si buget gramezi- e de bine sa ti cumperi powerbank de zeci de KW :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, sasesase a spus:

 

Dupa nebunia Comisiei Europene cu "flatten the curb" si cresterea pretului energiei electrice, raman doar cei cu panouri solare care vor mai face economii. 

La 2Lei cat se spune ca va fi KW si un consum de 14/15kw la 100km in conditii ideale, se ajunge sa nu mai fie chiar asa de rentabil.  

 

Partial corect, nu vei vedea 6 lei litrul de motorina si 2 lei kWul ... deocamdata 🙃

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://newsweek.ro/auto/proprietarii-de-masini-electrice-care-fac-plinul-acasa-loviti-crunt-de-guvern-1-kwh-si-1111-lei

 

Loviți de guvern: 300 lei poate ajunge un „plin” de curent la Dacia Spring. 1.000 lei la un BMW

DE RĂZVAN SCĂEȘTEANU | Actualizat: 08.09.2022 - 11:51

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare. / Foto: Profimedia

Ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber. / Foto: captură ecran simulare ANRE

Ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber. / Foto: captură ecran simulare ANRE

◀▶

AUTOEVENIMENTCRIZĂENERGIEOUGANREPLAFONAREMAȘINI ELECTRICEENERGIE ELECTRICACURENT ELECTRICDACIA SPRINGPLINBMW IX XDRIVE50

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică. Newsweek a analizat ofertele furnizorilor și prețul kW-ului la liber ajunge și 11,11 lei.

SHARE

Proprietarii de mașini electrice nu sunt sigur membri ai celor 4,2 milioane de gospodării din România care, potrivit cifrelor furnizate de ministrul Energiei, Virgil Popescu, consumă lunar, în medie, 54 kWh, de-abia permițându-și să bage în priză un frigider și să aprindă lumina. Și depășesc, probabil, fără a încărca mașina, și consumul mediu, estimat la 280 – 300 kWh pe lună, al unei locuințe obișnuite, dotată cu electrocasnicele și gadget-urile normale în secolul XXI, folosind, de exemplu, și aparate de aer condiționat.

Prin urmare, proprietarii de mașini electrice nu au cum să beneficieze de OUG de plafonare/compensare a prețurilor la energie electrică. Plătesc curentul la liber.

Noile prețuri plafonate de Guvern la energia electrică pentru populație, începând cu 1 septembrie

- Consum lunar până în 100 kWh: 0,68 bani, TVA inclusă

- Consum lunar între 100 și 255 kWh: 0,80 de bani, TVA inclusă

- Consum lunar peste 255 kWh: prețul de pe piață

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a explicat că gospodăriile care consumă mai mult de 255 kWh/lună, dar nu mai mult de 300 kWh/lună, vor plăti la prețul pieței diferența de kWh dintre cele două plafoane. Gospodăriile care consumă peste 300 kWh/lună nu sunt acoperite de OUG.

Citește și: Ce profituri au făcut firmele de carburanți în 2021, înainte de compensare. Prețurile au explodat

„În plafonul 0-255 kWh intră 7.2 milioane de români, iar în plafonul 0-300 kWh intră 7.6 milioane de români, deci vorbim de 98% din cei care se încadrau”, a explicat Virgil Popescu, ministrul Energiei.

Cât costă plinul mașinii electrice făcut acasă

Cum proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă nu fac obiectul OUG de plafonare/compensare a prețurilor la energie electrică, valabilă din 1 septembrie 2022 până la 1 martie 2023, și plătesc curentul la liber, Newsweek a făcut o simulare pe comparatorul oficial de pe site-ul ANRE.

În funcție, bineînțeles, de contract și de furnizor, prețul kW-ului poate ajunge în București și la 11,11 lei, ceea ce poate face ca și o mașină puternică pe benzină sau motorină, cu motor cu șase sau opt cilindri, să fie mai ieftin de exploatat.

Criteriile simulării Newsweek pe comparatorul ANRE: Tip client – Casnic, Tip ofertă – Oricare, Consum estimat – 400 kWh, Data de la care se aplică oferta: 7 septembrie 2022. Celelalte criterii din formular nu au fost modificate.

Citește și: Criza energetică se adâncește: 500 € pentru un Megawatt-oră. Rusia, răspunzătoare de prețul ridicat

Rezultatul simulării Newsweek pe comparatorul ANRE? Singurul furnizor cu tarif la liber similar cu cel plafonat este Hidroelectrica: 0,69 lei/kWh (Oferta Viitor Verde). Următorul tarif este aproape de trei ori mai mare: 1,62 lei/kWh - Grenerg SRL, oferta „Dinamic Extra”.

La Electrica Furnizare (Oferta casnici Serviciu Universal), 1 kWh = 1,69 lei. Iar oferta „Stabil 30” este de 5,19 lei/kWh.

La Enel Energie (Oferta Serviciu Universal-casnic), 1 kWh = 1,92 lei. Oferta „Enel Fix Online” este de 5,15 lei/kWh, iar oferta „Enel Fix Relaxat”, de 5,30 lei/kWh.

La EON Energie, cei care aleg oferta „E.ON Cool Electric” plătesc, de exemplu, 2,93 lei/kWh, cei care aleg oferta „E.ON Green Home”, 2,95 lei/kWh, iar cei care optează pentru „Oferta serviciu universal clienți casnici”, 3,73 lei/kWh.

„Oferta client casnic” de la RCS & RDS SA este de 3,37 lei/kWh.

Oferta „CEZ Rezidențial” este de 4,56 lei/kWh.

La Engie, oferta „Serviciu Universal” este de 4,65 lei/kWh. Iar oferta „Ampero Verde eFresh” ajunge la 5,96 lei/kWh.

Cel mai mare tarif al energiei electrice la liber de pe comparatorul ANRE este la We Power Team SRL. Oferta „WEP casnic” este de 11,11 lei/kWh.

Citește și: EXCLUSIV Guvernul i-a uitat pe românii cu mașini pe GPL. Subvenționează doar benzina și motorina

Plinul pentru Dacia Spring, între 19 lei și 304 lei. La BMW iX Xdrive50 costă între 72 lei și 1.169 lei

Prin urmare, de exemplu, plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), până la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic”, 3,37 lei/kWh) și 125 lei cu abonament „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh).

Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal” costă 127 lei și cu oferta „Ampero Verde eFresh”, 163 lei.

Iar dacă cumva sunteți client We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 304 lei.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește, conform simulării Newsweek , de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

https://newsweek.ro/auto/proprietarii-de-masini-electrice-care-fac-plinul-acasa-loviti-crunt-de-guvern-1-kwh-si-1111-lei

 

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract si cu randamentul invertorului masinii electrice.

 

Am eu asa o impresia ca cine si-a luat masina electrica sigur nu are contract la We Power Team SRL 😂

 

In rest articolul este scris foarte bine, l-am citit cu placere, macar va fi mai liber la incarcatoarele publice de acum incolo👍

 

Doar la final au gresit, putin asa. Am corectat eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complicaciunile draq... In ritmurile astea de crestere a preturilor pt orice si a tampeniilor pe care le debiteaza astia de la o zi la alta in functie de cum bate vantul, in loc sa avansam o sa ajungem sa redescoperim in curand calaritul :)

 

30582238_n.jpg

 

22.JPG

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, foxbat a spus:

deunazi am trecut prin "lumea a III a" ( Tr, Georgia). Sa nu zic de ce infrastructura de sosele are Tr si cum se construieste in disperare  - dar n-au nici o greata cu "eur"urile.  Electricele nu existra practic( doar in zonele turistice am vazut una (Singura) iar parcul auto e din zona eur 1..2..3. PAna si scuterele noi nu sunt cele pt Europe.De statii de incarcare .una n-am vazut (cu siguranta sunt cateva in orasele mari dar nr este infim).

 

e un moment bun sa vizitezi turcia, lira a pierdut 50% in ultimul an fata de leu

e un moment prost sa-ti iei masina noua in turcia totusi, electrica sau altfel, si asta ar putea explica ce ai vazut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu de acum au ei norme mai blânde în ceea ce privește poluarea! Acum >15 ani același model auto produs în Turcia era Euro 4 pt piața românească de exemplu, în timp ce la Yusufachi se vindea cu norma Euro 2, maxim Euro 3. Drept că ei nu sunt în UE, dar în schimb există acorduri comerciale care le facilitează vânzările în comunitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

e un moment bun sa vizitezi turcia, lira a pierdut 50% in ultimul an fata de leu

e un moment prost sa-ti iei masina noua in turcia totusi, electrica sau altfel, si asta ar putea explica ce ai vazut

multam.stiu

am relatat despre ce se intampla in restul lumii si nu in "mareata"Europa care ne ingroapa in datorii si frig.

pe aia in Asia ii doare la banana de "Euro 6 sau 7 ". si isi vad de viata cu eur 1..2. pana si device-urile noi sunt mult mai jos ca norma decat suntem noi fortati sa cumparam. nu mai zic de faptul ca "eur"creste, performantele scad  ( Ca sa poata indeplini normele).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, foxbat a spus:

pana si device-urile noi sunt mult mai jos ca norma decat suntem noi fortati sa cumparam

 

nu cred ca "noi" toti suntem fortati, doar unii se simt

inca astept sa vad pe cineva sa emigreze in paradisurile alea din est, dar toti fanii lui putin sunt speriati de legile alea anti-homosexuali cred

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...