Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

La 16.11.2023 la 15:23, thesaw a spus:

 

Boss sa stii ca primul pas spre evolutie e sa iesi din auto-suficienta. E ca in efectul dunning kruger, cu cat intelegi mai in detaliu un subiect cu atat iti este mai greu sa emiti teorii care de cele mai multe ori sunt platitudini. Cand cunosti superficial in schimb, iti dai cu parerea instant.

 

Eu am luat masina pentru ca la 60K (nu am beneficiat de prima AFM) am auto de +500 cai super sigura cu care merg aproape gratis pentru ca o incarc 95% acasa si la firma unde am panouri puse tot din fonduri proprii. In ultimii 20 ani am avut 7 masini cumparate toate noi,  marci premium germane. Una inca o am in paralel cu Tesla dar am mers cu ea vreo 3000 Km in ultimele 6 luni. O sa plece si asta in curand, inlocuita tot cu ceva electric.

 

Am avut si masini sportive Audi S4, Golf R, E92 335i cu toate astea sincer nu m-as mai intoarce la combustie pentru mersul zilnic. Pentru feeling dau o tura cu mobra si imi fac damblaua sau daca vor fi resurse am fost intotdeauna fan 911, voi vedea.

 

Incercati sa nu mai vedeti lumea doar alb/negru, sunt si nuante de gri intre.

 

 

 

 

 

 

pune-le si consumul masinutei de 500CP ( in kwh  / 100 km ). altfel se nasc confuzii pentru cei care mai lucreaza inca la conversiile din L in kw:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

22 minutes ago, adrianm said:

Prima de prost cu diplomă

 

De ce ar fi automat proști cei care-și iau mașină electrică? Este mai ieftină la exploatare pentru navetă și nici nu răspândește cancer când stă în trafic bară la bară - spre deosebire de Astra sau Passatul ăla diesel din '09 cu filtru de particule anulat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Djebelu' a spus:

Nu toti isi mananca cacatul de sub unghii sa faca economii, sunt oameni pe care pur si simplu nu-i intereseaza cati lei consuma o masina la 100 de km.

Banii de aia-s facuti sa circule, nu-s toti jidani economi...

sorry -daca pt mine era - raspunul era pentru cei de mai sus care comentau la "corent". eu stiu exact cu ce se mananca, nu e nevoie sa ma convinga nimeni ca ce fac eu " nu exista":)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, foxbat a spus:

pune-le si consumul masinutei de 500CP ( in kwh  / 100 km ). altfel se nasc confuzii pentru cei care mai lucreaza inca la conversiile din L in kw:)

 

Pe 18.000Km din Aprilie pana acum media de consum e 18.4Kwh/100 Km. La stilul meu de mers pe DN (120-130 in afara localitatii, 70-80 in sate) consuma intre 16 si 18, pe autostrada intre 19 (130Km/h) si 25 (160Km/h).

 

In oras consuma intre 15 si 22 in functie de trafic si de temperatura de afara.

 

Ciudateniile cand mergi mult la vale si ai consum negativ nu le pun. Acum o luna am plecat de la Pestera cu 72% si am ajuns in Sinaia cu 73%, consum mediu -3KWh/100km. Motorul are capacitate de generare de putere aproape la fel de mare ca cea cand foloseste curent, adica pe regenerarile bruste incarca bateria cu putere instantanee de peste 300Kw.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, thesaw a spus:

 

Pe 18.000Km din Aprilie pana acum media de consum e 18.4Kwh/100 Km. La stilul meu de mers pe DN (120-130 in afara localitatii, 70-80 in sate) consuma intre 16 si 18, pe autostrada intre 19 (130Km/h) si 25 (160Km/h).

 

In oras consuma intre 15 si 22 in functie de trafic si de temperatura de afara.

 

Ciudateniile cand mergi mult la vale si ai consum negativ nu le pun. Acum o luna am plecat de la Pestera cu 72% si am ajuns in Sinaia cu 73%, consum mediu -3KWh/100km. Motorul are capacitate de generare de putere aproape la fel de mare ca cea cand foloseste curent, adica pe regenerarile bruste incarca bateria cu putere instantanee de peste 300Kw.

exact.. deci ca sa traduc in l /diesel cum pesemne ca inteleg colegii "anti" (sunt doar ironic dojenitor)::)

masina de 500 CP consuma intre 1.5 si 2.5 l / 100 km. (rog cei care se stiu cu masinile sa puna aici ce masina de 500 CP si (parca aproape) 2t consuma 1.5 l :).

case closed

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Djebelu' a spus:

Nu toti isi mananca cacatul de sub unghii sa faca economii, sunt oameni pe care pur si simplu nu-i intereseaza cati lei consuma o masina la 100 de km.

Banii de aia-s facuti sa circule, nu-s toti jidani economi...

Raspunsul e ici , asta daca se vrea si se proceseaza ! 

365774325_10160736533926912_4551696352097118390_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa rezum.

motivele pentur "ev" sunt destule. ca si cele 'anti".

dar pesemne ca cel mai important pentru un formul de "motociclisti" este ..placerea de a conduce (daca nu mai conteza lipsa de CO2, puterea, consmul redus de cel putin 3 ori, etc)

 

Am condus masini puternice (adica mai mari de 300CP) insa senzatia data de EV-uri( nu facem bascalie de Spring, si acolo se simte) e misto.

 Bineneinteles ca asta se poate face doar daca te urci intr-una :).

 

in momentul asta, pentru peste 90 % din noi, un EV este foarte UTIL. bineinteles ca de aici lucrurile se ramnifica.

foxu' out.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu (cuvant jignitor) electrici e că ei împing căruţa în direcţia greşită validînd o clasă politică şi aşa idioată şi burdihănoasă, nişte viermi nesătui care după abstinenţa obligatorie de sub Ceauşescu şi cei 30 de ani de harneală şi-au instalat noua generaţie de viermişori securişti la fel de flămânzi (atît că nu mai au ce roade, osul e alb).
Dacă-i întrebi pe tîmpii electrici cică e spre binele nostru că nu dă cancer  la maimuţe ca pasatu şi mai e şi gratuit.
Bineînţeles că totul e gratuit pe lumea asta, toate subvenţiile alea la cumpărare, curent, parcare, impozit nu sînt favoritisme, pomeni sau cum vreţi să le spuneţi.
Sînt gratuite ca şi vaxul, ştiţi afacerea aia la care s-au fript (cuvant jignitor), s-au îmbogăţit şmecherii şi am plătit toţi.
Da n’are bă cum să fie nasoală pe lîngă pasatul care răspîndeşte cancer la maimuţe!

Cînd vezi o turmă de bizoni alergîng excitaţi spre prăpastie, ultimul lucru pe care poţi să-l faci e să le stai în cale. Şi chiar va fi ultimul.
Aşadar,
la francezi e la mare modă instalarea de PAC mai ales în zonele muntoase din Savoie, Haute-Savoie (spre Geneva) care nu-s departe de mine.
Anul ăsta m-am oferit să debarasez gratuit cuve de fioul şi gnr (gasoil non routier). În cel mai rău caz am plătit 40c pe litru dar doar pt că atunci a fost în poarta casei.
Am trecut încălzirea şi maşinile pe gnr,  plus stoc pt tractoare, trăi-v-ar cialengiu clismatic!

 

Dumnezeu să vă binecuvînteze şi să vă lumineze postul Crăciunului! (cu asta ar fi trebuit să încep şi doar atît ar fi trebuit să vă spun)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, foxbat a spus:

Am condus masini puternice (adica mai mari de 300CP) insa senzatia data de EV-uri( nu facem bascalie de Spring, si acolo se simte) e misto.

 Bineneinteles ca asta se poate face doar daca te urci intr-una

Am la "școală" Tesla Performance dual motor (aia la care trebuie înlocuite frânele față, decât 16000 lei) și crede-mă că pe circuit e mult mai mișto senzația dată de un Clio RS Trophy de 220 CP! Sigur, electrocarul accelerează tare, cum dealtfel o face și metroul, dar atât. Ca în reclama Pirelli, "power  is nothing without control!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, ENEOS a spus:

Am la "școală" Tesla Performance dual motor (aia la care trebuie înlocuite frânele față, decât 16000 lei) 


Nu stiu cine te-a mintit dar discurile si placutele fata sunt 1130 euro preturi OE. Asa am dat si eu 10.000 de lei la Golf R pe discuri DBA si placute Carbotech dar pretul OE era maxim 5.000 lei.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, thesaw said:

Asta e valabil la 95% din franele stock pe circuit, crede-mă ca sunt patit si la modele cu pretentii.

 

La multe problema este lichidul și furtunele, apoi etrierii, pompa și abia apoi plăcuțele.

 

1 hour ago, ENEOS said:

crede-mă că pe circuit e mult mai mișto senzația dată de un Clio RS

 

Ce caută Tesla pe circuit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

Ce caută Tesla pe circuit?

:what:

Și eu sunt de părere că nu are ce căuta.

Acum 32 minute, thesaw a spus:

Asta e valabil la 95% din franele stock pe circuit

Uite că la celelalte mașini de acolo rezistă (mult) mai mult, inclusiv la sus numitul Clio!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, foxbat a spus:

case closed

Nici un case closed😁Fizica spune că energie din nimic,nu există.Acei 500 cp,inseamnă 370 kw.Inmultit cu 0.90 banuti kw...aoleu!!!  Acu e case closed🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, ENEOS a spus:

:what:

Și eu sunt de părere că nu are ce căuta.

Uite că la celelalte mașini de acolo rezistă (mult) mai mult, inclusiv la sus numitul Clio!


Cu toata admiratia pentru Clio care e o masina draguta de coasta, autoslalom, circuite mici, pe strada e un cotet lesinat ca masina de zi cu zi. 

 

Oricum a denaturat discutia topicului de cand vezi doamne ce piese scumpe are Tesla si ti-am demonatrat ca pretul real era un sfert din cel aruncat de tine.

 

Nu, nu e o masina de circuit, nu o sa ma duc niciodata pentru ca nu sunt masochist. In schimb pe strada e o masina ok, distractiva in limitele ei dar in alt mod fata de M-uri, Porsche etc.

 

Franele mecanice sunt mai mult decat adecvate pe strada pentru ca sunt aproape neutilizate fata de regen. Sunt zile intregi in care nu calc frana, mai ales in oras la viteze mici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Djebelu' a spus:

Nu toti isi mananca cacatul de sub unghii sa faca economii, sunt oameni pe care pur si simplu nu-i intereseaza cati lei consuma o masina la 100 de km.

Banii de aia-s facuti sa circule, nu-s toti jidani economi...

 

Daca zici asta avand un v8 4.0 biturbo, un coyote 5.0 sau macar un i6 3.0 twin turbo parca merge. E un pic de la tara, dar merge.

Dar daca zici asta cu 2.0 tdi sau 1.5 dci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, pinnochio a spus:

Nici un case closed😁Fizica spune că energie din nimic,nu există.Acei 500 cp,inseamnă 370 kw.Inmultit cu 0.90 banuti kw...aoleu!!!  Acu e case closed🤣🤣


Exact ce ziceam cu cateva posturi in urma cu dunning-kruger. Din postul asta iti dai seama ca unii nu inteleg mai nimic din ingineria din spatele unui EV, dar isi dau cu parerea ca sunt bune sau nu…

 

Confunzi puterea nominala, care se masoara in Kw cu consumul de energie, care se masoara in Kwh si ala il platesti tu la furnizor.

 

Nu, masina mea nu consuma 380KWh chiar daca are puterea nominala de 380Kw. Nu e motorul tau de la polizor pe care il bagi in priza si dupa o ora a consumat energia de pe placuta. E alimentat prin invertor si are sarcina variabila. In plus de fiecare data cand nu e in sarcina (ridici piciorul de pe acceleratie) devine generator folosind energia cinetica si si potentiala a masinii sa invarta rotoarele in cele 2 motoare si sa genereze curent in statoare cu care incarca bateria prin invertor. Am scris mai sus, consumul la 100km e 18KWh.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...