Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

orice calcul faceți voi pentru următorii 10 ani va fi devastat/schimbat de cei care ne conduc, de piața, etc

Nu poate fi prevazut nimic pentru viitor, totul este mult prea instabil.

Asa ca, din păcate, trăim era “Carpe diem”.

Vrei sa faci azi economie, o faci.

Vrei azi tehnologia nouă, o cumperi

Vrei azi sa te mai bucuri de motorul termic care e pe cale de extinctie, îți iei V8, dacă îți permiți.

 

Orice altceva e doar un vis umed cum ca știi ce urmează sa se întâmple.

 

Corect spus.

Degeaba iti iei electrica daca sare in aer pretul la energia electrica si nu ai nici un plan secundar.

Acum 1 oră, Cap0ne a spus:

Mai citeste te rog o data ce am scris. Din punctul meu de vedere pt moment nu ai facut nicio economie :) Tu nu pui la socoteala costul de achizitie, intretinere si alimentare al masinii. De abia dupa ce diferenta de costuri dintre termica/electrica va depasi valoarea de achiztie+toate cele, abia de acolo mai departe poti spune ca incepi sa faci o economie. Si asta se va intampla probabil in muuuulti km. Dar cum spuneam, pt cine isi ia acum prima masina sau vrea sa schimbe masina si/sau face multi km anual SI, foarte important, isi asuma minusurile cu care vina la pachet cand vorbim de alimentare, atunci da, se poate vorbi de un cost o idee mai redus la electric vs termic. Nu stiu daca si pe termen lung, pt ca, dupa cum mai spunea cineva, daca nu mariti masina inainte sa schimbi bateria, eonomia aia s-ar putea sa o investesti acolo... idem legat de ce spune Clint - nu stii in ce directie se va merge in X ani si e posibil sa le suceasca astia de nici nu mai apuci sa "amortizezi" masina.

 

Pai nici cu electrica nu exista nici o economie pe ideea asta. Daca nu produci bani cu ea, este tot o sugativa de bani. Pe rationamentul tau si eu pot oricand face economie cu termica mergand cu 110 in loc de 150 kmph. Sau schimband viteza la 2500 rpm in loc de 4000 :)

 

Citeste te rog inca odata ce am scris, toate cele enumerate de tine exista in calculele de mai jos.

 

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Pe mine m-ai pierdut .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Citeste te rog inca odata ce am scris, toate cele enumerate de tine exista in calculele de mai jos.

 

In calculele tale tu faci strict socoteala intre a cumpara o electrica noua sau o termica noua, plus cheltuielile cu ele. Cu care am fost de acord ca iesi posibil ceva mai bine (daca nu se schimba directia in urmatoarea perioada cu electricele, pretul energiei etc)

 

Dar in acelasi timp tu ai zis ca aveai un diesel care iti lua 8% si acum ca ai luat electrica rupi economia. Pai bagai la motorina si reparatii in dieselul ala de 20-30mii euro de incercuiai pamantul de cateva ori :)

 

Deci tu practic trebuie sa obtii o diferenta din preturile de exploatare a celor doua de 20-30mii euro si abia apoi poti spune ca incepi sa faci economie. Si la 30mii km/14 luni... O sa obtii la final un "castig" de X mii (substantial sub 10 probabil) in vreo cativa ani.

Apoi sa ma ierte al de sus, dar sunt extrem de mult mai castigat neasteptand sa se incarce masina cu orele si sa nu trebuiasca sa opresc farurile clima si muzica pt a reusi sa ajung la urmatoarea statie de incarcare, decat sa economisesc cateva sute-1000 euro pe an dupa X ani :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este corect ceea ce spui, atata timp cat pastram masina. Insa eu oricum voiam sa schimb masina, poate nu anul trecut dar cat de curand. incepusem deja sa bag bani in dieselul respectiv, suma totala in cei 8-9 ani de la achizitie fiind de peste 3000 euro numai reparatiile (cutie de transfer dusa, etc.)

 

De aceea afirmatiile mele mi se potrivesc numai mie si nu sunt general valabile.

 

Eu am ajuns intr-o extrema, tocmai mi-am luat o trotineta electrica cu autonomie de aproximativ 30km, aproape ca am renuntat si la masina de orice fel si mai rau, la moto 😁. Anul asta nu am 300km in total cu moto ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Contabil a spus:

@Cap0ne Au mutat banii in fata ...... Ca faci sau nu km multi .... platesti "rata" la achizitie. :)

 

Daca o iei cu programul Rabla/Rabla Plus cum a facut majoritatea, pretul poate fi competitiv in raport cu o masina cu motor termic asemanator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce electrica frate, cea mai mare economie am facut-o de cand merg cu motorul si scuterul tot anul. 

Muiala cu electrica va incepe cand vor suprataxa consumulde electricitate extra,pentru incarcat bateria de la cazan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

Sa imi spui cum ma duc la Mangalia cu scuterul, nevasta, doi copii si bagaje 🙂

Vorbeam la modul deplasari zilnice, zona utilitara.

Pentru chestii care implica familionul (suficient de rare) exista dizalu' din dotare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cel mai tare lucru pe care văd că lumea îl omite este faptul că toate cotețele astea care costă cât o mașină adevărată sunt de fapt jucării scumpe pentru oameni bogați și cu venituri peste medie.

Am un amic bogat, are un soi de SUV Ford electric.

Omul își permite să consume motorină și benzină cu șlepul ca și până acum - deci faza cu economia cade.

Cheltuiește suficient de mult cu altele, excursii,  motociclete, deci nici asta nu ține, că face economii cu electrica.

Îl doare în pulă de ecologie - fabrica lui poluează suficient, deci tăiem și asta.

La el e un moft, cum dealtfel este la majoritatea celor care-și cumpără o mizerie din asta.

Jucărie pentru oameni bogați.

O să-mi spuneți că Spring este 12.000 cu tichet bla bla.

Păi și aia tot unul cu venituri peste medie și-o ia, că nu poți fi atât de infantil să crezi că faci economie cumpărând o panaramă cu care te fâțâi doar în oraș.

Și nici nu și-o ia unul care stă la etajul 7 la bloc, pentru că te piși direct pe ea.

99% dintre cei care-și cumpără electrice stau la vile în afară Bucureștiului la care plătesc câte 1500 ron pe luna pe curent pentru că merg tot timpul cu AC ul și cu câte 5 becuri aprinse în sufragerie ziua în amiaza mare.

Deci am lămurit și faza asta că au electrică pentru economie și pentru că n-au bani.

De fapt adevărul este simplu, unul sărman sau care vrea economie își ia o Skoda Octavia 1.9 tdi ALH de 20 de ani cu 2500 euro, cu care merge cu 4.5% afară și 7% în oraș încă 10 ani de acum încolo. 

Și tot nu cheltuiește 20-30-50.000 euro pe vise umede.

Dar îmi place demagogia asta ppenibil : domle, am mers 1500 km cu 200ron și sanchi, am făcut economie!

Și cea mai tare vrăjeală este asta, roți au încă cel puțin o mașină cu motor termic.

Că de, dacă e o urgență și panarama nu a fost alimentată atunci pa!

Păi ce facem măi economule și ecologule?

Acum nu mai suntem economi și ecologi?

 

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Atât.

 

Acum 22 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Articolul e scris cu rautate. Exista statii rapide pe Bucuresti - Brasov. Dar nu sunt gratuite. Si sunt chiar statii D/C de 180kW ....

Stații există, dar trebuie să fie libere.

Plus timpul pe care îl pierzi după încărcări.

Mie mi se pare că este scris realist dar na, când o să-mi dau seama că am dat 40.000 pe un coteț din plastic reciclat e probabil să-mi schimb părerea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să bag zeci de mii de euro în panouri și baterii nu-mi permit. Să dau cât nu face pentru branșament trifazic iarăși nu-mi permit, iar ăla oricum nu duce mulți kw. Să îmi iau un hatch electric nu-mi permit, mai e și hârțogaraie, căutat rable, așteptat vreun an după cazan etc. Deocamdată am un hatch distractiv care consumă maaaaaxim 5,5 real (de obicei sub 5), care vede întreținere cum îmi place mie (nu-s zgârcit) și căruia îi fac plinul în câteva minute, iar acasă nu stau cu grijă că nu l-am pus la încărcat seara sau că n-am destulă autonomie că vreau să plec din zonă, nu-mi fac itinerariul după stații și nici nu aștept după alții. Nici când a fost psihoza cu prețul carburanților n-am așteptat mai mult de 5 minute, cum naiba să aștept câteva ore după alții și să mai stau și eu încă o oră să fac plinul? Da, am diesel, poluează, nu-i verde (deși este euro 6) și mă doare undeva de asta, am o fabrică în localitate care scoate într-o singură zi mai mult fum decât poluez eu în câteva luni. Aș putea avea mașină "verde"? Pentru ce, să fiu în tendințe? Deocamdată nu-i văd rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai noroc!

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Ca orice motoreta, daca e sa mergem pe ideea asta. Din A in B mergi si cu un scooter, nu-ti trebuie GSA.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, l.u.v a spus:

Cel mai tare lucru pe care văd că lumea îl omite este faptul că toate cotețele astea care costă cât o mașină adevărată sunt de fapt jucării scumpe pentru oameni bogați și cu venituri peste medie.

Am un amic bogat, are un soi de SUV Ford electric.

Omul își permite să consume motorină și benzină cu șlepul ca și până acum - deci faza cu economia cade.

Cheltuiește suficient de mult cu altele, excursii,  motociclete, deci nici asta nu ține, că face economii cu electrica.

Îl doare în pulă de ecologie - fabrica lui poluează suficient, deci tăiem și asta.

La el e un moft, cum dealtfel este la majoritatea celor care-și cumpără o mizerie din asta.

Jucărie pentru oameni bogați.

O să-mi spuneți că Spring este 12.000 cu tichet bla bla.

Păi și aia tot unul cu venituri peste medie și-o ia, că nu poți fi atât de infantil să crezi că faci economie cumpărând o panaramă cu care te fâțâi doar în oraș.

Și nici nu și-o ia unul care stă la etajul 7 la bloc, pentru că te piși direct pe ea.

99% dintre cei care-și cumpără electrice stau la vile în afară Bucureștiului la care plătesc câte 1500 ron pe luna pe curent pentru că merg tot timpul cu AC ul și cu câte 5 becuri aprinse în sufragerie ziua în amiaza mare.

Deci am lămurit și faza asta că au electrică pentru economie și pentru că n-au bani.

De fapt adevărul este simplu, unul sărman sau care vrea economie își ia o Skoda Octavia 1.9 tdi ALH de 20 de ani cu 2500 euro, cu care merge cu 4.5% afară și 7% în oraș încă 10 ani de acum încolo. 

Și tot nu cheltuiește 20-30-50.000 euro pe vise umede.

Dar îmi place demagogia asta ppenibil : domle, am mers 1500 km cu 200ron și sanchi, am făcut economie!

Și cea mai tare vrăjeală este asta, roți au încă cel puțin o mașină cu motor termic.

Că de, dacă e o urgență și panarama nu a fost alimentată atunci pa!

Păi ce facem măi economule și ecologule?

Acum nu mai suntem economi și ecologi?

 

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Atât.

 

Stații există, dar trebuie să fie libere.

Plus timpul pe care îl pierzi după încărcări.

Mie mi se pare că este scris realist dar na, când o să-mi dau seama că am dat 40.000 pe un coteț din plastic reciclat e probabil să-mi schimb părerea.

 

 

Exista si persoane care nu platesc 1500 lei pe curent chiar daca merg cu AC-urile si becurile aprinse si care au masina electrica. Exista si persoane carora aceste masini li se potrivesc.

Exista persoane care gandesc altfel decat majoritatea (nu neaparat bine sau rau, doar altfel) si pentru care confortul personal conteaza mai mult pe termen lung decat pe termen scurt.

 

Daca ai avea de ales intre a plati 25000 euro pe o masina cu motor termic si apoi inca 1500 lei lunar pe motorina sau 25000 euro pe o masina cu motor electric si apoi 70 luna pe curent, ce ai face? In acelasi regim de folosire.

Daca oricum schimbai masina, oricum luai masina noua si ~25000 era suma dispusa sa o dai pe o masina noua.

Daca investisei deja in panouri solare, si in acest de ce sa nu recuperez investitia mai devreme? 

 

In conditiile de mai sus ce faceai? Luai diesel?

 

Cum mie imi este greu sa justific orice masina care sare de 25000 euro probabil ca la fel esti si tu, iti este greu sa accepti ca cineva poate cumpara o masina electrica in conditiile din ziua de azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste statiile...

Am drumuri foarte dese la Bucuresti, si din cauza acestor drumuri am incarcat foarte des la Bucuresti. Statiile ocupate sunt cele gratuite, Lidl, Ikea, Kaufland, Penny, etc. Statiile la care se plateste sunt in 99% din timp goale. Iti spun asta ca eu unul nu am avut niciodata probleme in a incarca masina la statii DC cu plata. 

Mai jos ai o poza cu statiile din Bucuresti neocupate acum, valabile doar pentru Renovatio.

Tot mai jos ai o poza cu toate statiile din Bucuresti raportate pe Plugshare. Sigur gasesti una la care poti incarca, si nu vorbesc de statie aflata la 10km de tine.

 

C1.thumb.JPG.5f1b29a83a05ffeb539d46ce69990cc1.JPGC1.JPG

 

Acum 12 ore, Kristian K a spus:

Muiala electrica va incepe cand primariile o sa le aloce la drepturi de impozitare ca pe toate celelalte.Si nu va fi departe asta...

 

Imi vine greu sa cred ca o electrica va fi impozitata ca o masina cu motor de peste 2000cmc ca sa conteze cu adevarat.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Per total, ce mi se potriveste mie nu e neaparat necesar sa ti se potriveasca si tie. Eu am priza la poarta, tu poate locuiesti la etajul 10 intr-un bloc fara posibilitatea de a incarca (gen blocuri noi cu parcari subterane). Si atunci te inteleg de ce esti fan GPL sau diesel.

 

Oricum, mi-a placut un comentariu de pe o postare de pe facebook. Postare de genul "ce nasoale sunt masinile electrice", si 100 de insi care aproba si dau exemplu cum au vazut ei Spring-uri mergand cu 60km/h pe autrostrada... Unul singur a recunoscut ca a vrut sa "faca" o Tesla, si i-a dat Tesla "cu fum" de nici nu a vazut-o.

 

E usor sa razi de o tehnologie aducand de exemplu doar cea mai ieftina masina.

Eu unul mi-as dori Cybertruck-ul de la Tesla. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

a vrut sa "faca" o Tesla, si i-a dat Tesla "cu fum" de nici nu a vazut-o.

Mie a vrut să-mi dea unul cu o mârțoagă (mustang) care îmi ieșise cam ca pwla în față de pe un drum lateral (fără prioritate, că să nu existe dubii). Ei bine, motorul termic al lui Napoleon i-a arătat că nu întotdeauna electrica demarează mai tare! :blbl:

Altfel ce să zic, merg electrificații într-o veselie pe autostradă cu 90-100 + geamul deschis, nu doar șpringarii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Am spus ca va fi impozitabila fata de scutirea actuala,nu ca va fi impozitata ca o masina peste 2000 cc...

 

 

Sunt de acord, dar ca sa conteze cu adevarat, impozitul trebuie sa fie mare. La SUV-ul anterior care avea 2000cmc impozitul era derizoriu, doar 240 lei (in Arges e mai mare ca in Bucuresti) nu e nici macar cat abonamentul anual la Netflix.

 

Sigur se va impozita, asta e mai mult ca sigur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieți, ma bag și eu in seama ca si tanga in fund.

Am un prieten bun, avea un BMW cumpărat de nou in leasing, iar anul acesta a trecut la Tesla Model Y Long Range.

Nu știu detalii legate de prețul mașinilor, mi-a spus doar ca la BMW plătea leasing+casco aprox. 1000 euro luna, iar la Tesla acuma aprox. tot acolo. 

Costul de întreținere la Tesla este mult mai mic, alimenteaza de acasa și de la birou. A făcut si drumuri externe, autonomia fiind chiar mare. Am vazut pe aplicația lui și 400km si viteze medii destul de consistente. Mașina nu are nevoie de revizii, la BMW plătea anual min. 1500 lei revizia. A avut și sume de 5000-6000 lei cand au schimbat placuțe și altele.

El estima ca la BMW în 5 ani, a dat pe revizii cam 12.000 lei în cei aprox. 100.000 km făcuți, fara cauciucuri. La Tesla, se așteaptă la 10% din acea suma. 

Economisește la combustibil, economisește la revizii, plătește tot atăt leasing și primește o mașina minim de nivelul fostei ca dimensiuni/dotari, chiar peste la putere. În mare omu rămăne la final de lună cu mai mulți bani in buzunar. Bravo lui.

Nu plănuieste sa tina mașina mai mult decat leasingul, asa cum a făcut si cu mașini anterioare. Prin urmare peste 5 ani si tot aprox. 100.000 km, nu ar trebui sa fie probleme cu bateria

Întradevăr sunt si părti negative, dar omul este foarte mulțumit de alegere.

Nu salvează planeta, nu is mașini pentru tot poporu...dar sunt alternative bune cine se incadreaza in usage spectrum. 

Sunt ideale pentru cine le cumpără in leasing si le țin 4-5 ani. Sunt ideale pentru cine face mulți kilometri, dar intr-un anumit radius. Prietenul asta, face lejer Cluj-Oradea-Cluj, Cluj-Sibiu-Cluj, sau Cluj-Satu Mare-Cluj fără grija că trebuie să încarce.

De mine nu e înca povestea, dar dacă aș fi în situația lui...aș face idem. 

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, GoodKat said:

Da Tesla aia merge pe sine de tramvai sau ce...Nu foloseste tot anvelope? 

 

Sigur, dar le-am eliminat din calculul comparativ al ambelor mașini deorece înca nu știe daca și aici va face economie, sau nu. 

Aparent is mai ok cu anvelopele, dar eu mă gandesc ca doar cele cu putere mica si autonomie mică. Inevitabil un condus economic, prelungește si guma. Nu cred că este cazul aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gume, dat fiind cuplul mai mare al masinilor electrice, ma astept sa le schimbe mai des.

In rest, la revizii, diferentele constau in faptul ca nu necesita schimb de ulei, antigel, înlocuirea distribuției si a ambreiajului. Exceptand uleiul restul oricum nu le faci la fiecare revizie. Dar are alte chesti in loc, gen racirea acumulatorilor si mai stiu eu ce alte dracovenii. In rest si la asta are de facut revizie la sistemul de franare, directie, suspensie, transmisie, trenul de rulare electric etc. Tu prezinti diferentele de revizii intre cele 2 ca si cum tesla aia, vorba lui Goodkat, merge pe sine si nu are nimic care sa se strice sau sa necesite inlocuit in componenta ei...

Apropo, doar de curiozitate, unde face service-ul la Tesla ? :)

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

In conditiile de mai sus ce faceai? Luai diesel?

Nu sunt cel mai bun exemplu.

Nu sunt nici foarte econom, nici foarte risipitor, iar lucrurile le iau întotdeauna cu inima, nu cu mintea.

Posibil ca de cei 25.000 să-mi fi luat ce-mi doream în condițiile de mai sus.

 

Recitind ce am scris îmi pare că am fost cam agresiv. Îmi cer scuze, nu a fost intenția de a jigni pe nimeni.

Doar că nu-mi place demagogia proastă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...