Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

 

Bateriile și-au cam triplat capacitatea în aproximativ un deceniu, iar timpii de încărcare s-au redus semnificativ. O electrică de generație actuală se încarcă 70-80% în 20-30min. Autonomiile se vor mări (următoarele modele de EV se vor apropia de 1000km) iar stațiile de alimentare se vor diversifica până în punctul în care mulți posesori nu vor avea practic nevoie să meargă la unități de încărcare dedicate; vehiculul se va putea alimenta la orice oprire: acasă, loc de muncă, supermarket, restaurant, hotel, parc, etc. Opririle specifice pentru alimentare se vor face în mare parte pe autostrăzi, o dată la câteva sute de km, când nu vei fi deranjat de faptul că trebuie să faci o pauză de ~30min. Nu sunt invenții, ci programe de dezvoltare concrete susținute politic.

 

Bineînțeles, cele de mai sus se aplică "emisferei vestice" (UE, SUA, JP, AUS, etc.). Motoarele cu combustie internă și hibridele vor dăinui (și vor rămâne majoritare) decenii de acum încolo în țările mai sărace.

Nu te supara pe mine, dar suna ca manifestul unui politician :) Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea. Eu zic ca viitorul e altul, nu bateria, dar na, doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea.

 

Se întâmplă deja. Vezi cum au răsărit stațiile de încărcare până și în România.

 

1 hour ago, Cap0ne said:

Eu zic ca viitorul e altul

 

Și anume? Nu întreb condescendent.

 

1 hour ago, Kristian K said:

Parerea mea e ca viitorul vor fi hibridele.

 

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat. Mai mult, până și cel mai mare promotor al sistemului (Toyota) recunoaște că este un pas intermediar spre full electric, unul util pentru țările mai slab dezvoltate mai ales.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat.

Și electricele au apărut de vreo sută de ani și succesul a fost = 0 până să fie împinse de politic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Kristian K said:

Romania ce e,tara dezvoltata?Daca spui ca da,ma faci sa rad...

 

Locul 44/213 la PIB și 36/213 la PIB PPC. Fiecare judecă singur.

 

În mod specific, cei de la Toyota se refereau la țări cu rețea electrică precară. Acolo este problema legată de VE.

 

5 minutes ago, ENEOS said:

Și electricele au apărut de vreo sută de ani și succesul a fost = 0 până să fie împinse de politic!

 

Și diesel-ul a fost împins politic în UE acum 20 de ani. Era plin pe drumuri de ele. Acum au ajuns la noi. De ce? Pentru că (în ciuda oricărui alt motiv invocat) sunt ieftine la exploatare. Exact la fel ca electricele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Și diesel-ul a fost împins politic în UE acum 20 de ani.

Mai degrabă aș zice că pe-atunci a devenit competitiv dpdv performanțe, agrement, confort ceea ce, coroborat cu consumul redus, i-a creat un avantaj pe piața liberă! Chestie care, deocamdată cel puțin, le lipsește electrocarelor care s-au înmulțit cât de cât numai datorită măsurilor încurajatoare.

Utilizarea dieseluluiape autoturisme a trebuit descurajată pt că dintr-un galon de petrol se face x benzină, y motorină și z alte produse. Dacă merge toată lumea doar cu motorină benzină nu se mai vinde, iar cum vehiculele de transport sunt toate diesel trebuia forțat cumva undeva.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ENEOS said:

Mai degrabă aș zice că pe-atunci a devenit competitiv dpdv performanțe

 

...pentru că a fost susținut implicit de UE ca urmare a IP/98/734 în 1998. Pe scurt s-a decis reducerea emsiilor de CO₂ (motoarele pe benzină emițând mai mult dioxid de carbon decât diesel-urile). Benzină = rău, motorină = bun. Bineînțeles, acea decizie nu ținea cont de faptul că diesel-urile emiteau oxizi de azot, care sunt toxici în mod direct pentru plămâni. Când au descoperit (prin anii 201x) că asta este o problemă mai urgentă și mai gravă decât efectul de seră legat de CO₂, au început să dea și în diesel-uri cu taxe, filtre de particule și altele, dar răul era deja făcut.

 

Alte câteva surse interesante despre fenomen:

 

Normal că producătorii europeni au investit masiv în diesel în acea perioadă (motorsport, promovare, eficientizare, tehnologie, etc.). Dacă te plimbai la începutul anilor '00 prin Europa observai o majoritate covârșitoare de diesel-uri printre printre mașinile noi pe străzi, fiind mai ieftine decât motoarele pe benzină la achiziție și la exploatare. În plus, fiind supraalimentate, dezvoltau puteri de vârf similare cu motoarele pe benzină din acea perioadă (majoritar aspirate natural) și cuplu mai mare.

 

37 minutes ago, ENEOS said:

Dacă merge toată lumea doar cu motorină benzină nu se mai vinde, iar cum vehiculele de transport sunt toate diesel trebuia forțat cumva undeva.

 

Ciudat cum americanii nu au avut niciodată problema asta, cu 97% dintre automobile pe benzină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, smar2 said:

Offtopic:
Nu e cam mult cu remorca la vitezele alea? Nu stiu cum e in Romania, dar in tarile civilizate cu remorca ai voie maxim cu 80-100 km/h, inclusiv pe autostrada. Cel putin pentru remorci fara suspensie si franare...

NU, nu e mult, atat timp cat mergi cu toata lumea odata si nu te transformi in "dop", tocmai ca sunt civilizati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Se întâmplă deja. Vezi cum au răsărit stațiile de încărcare până și în România.

 

Și anume? Nu întreb condescendent.

 

Ca au aparut cateva statii nu inseamna ca asta este viitorul. De asemenea pt ca in ultimii 10-20 de ani bateriile au evoluat multicel nu inseamna ca in urmatorii 10 vor evolua la fel de rapid. Mama fizica si elementele pe care le avem la dispozitie ne cam limiteaza.

Ce anume se va folosi in viitor nu stiu pt ca nu am vreun glob de cristal, dar asa la fler tind sa cred ca vor fi combustibili artificiali/sintetici.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, Cap0ne said:

De asemenea pt ca in ultimii 10-20 de ani bateriile au evoluat multicel nu inseamna ca in urmatorii 10 vor evolua la fel de rapid.

 

Dacă-mi permiți, cel mai probabil evoluția viitoare va fi și mai rapidă. Acum 10 ani doar Tesla și chinezii (în liniște) investeau serios în tehnologia electrică. Majoritatea producătorilor erau ocupați să facă profit cu motoarele diesel (europenii) sau hibridele (americanii și japonezii). Acum, cei mai mari producători la nivel global sunt angajați formal în electrificare, iar majoritatea (VW, Ford, GM, Mercedes-Benz, Lexus, Fiat, Renault, Volvo) au afirmat chiar că vor avea o gama în întregime electrică în 10-15 ani. Ceilalți (BMW, Kia/Hyundai, Mazda, Porsche, etc.) vor avea o gamă majoritar electrică.

 

35 minutes ago, Cap0ne said:

tind sa cred ca vor fi combustibili artificiali/sintetici.

 

Din păcate prea puțini investesc formal în asta. Deocamdată doar BMW, Porsche și parțial Toyota o fac. Combustibilii în cauză există practic deja, problema este că sunt scump de produs. Se va rezolva problema asta în timp? Probabil. Dar faptul rămâne că motorul Otto este teribil de ineficient (randament stradal pe la 20-30%) pe lângă cel electric (peste 75%) și complex de produs. Comparativ, electricele sunt mult mai simple și ieftine în sine, elementul cel mai scump fiind bateria.

 

Combustibilul sintetic va exista și se va vinde, dar puțini sunt cei care își vor permite să-l cumpere - și să dețină automobile care să-l consume.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Per total: merita o masina electrica la momentul actual? Depinde de la utilizator la utilizator. Pentru mine a meritat. Pentru altii, probabil, ar fi un cosmar: cum o incarca, unde, cat sta la incarcat, etc.

Va merita in viitor? Probabil ca da, pentru ca infrastructura se dezvolta constant. Iar cele mai mari probleme ale celor ce acum nu s-ar plia pe un EV sunt infrastructura si timpul de incarcare. Din cate vad, si timpul de incarcare devine din ce in ce mai scurt, apar incarcatoare de 150KW, de 300KW....

@Lup69, intrebarea ta referitoare la cu ce ai putea sa inlocuiesti un diesel 1,4 din 2017 e prost pusa. La o electrica nu te gandesti decat atunci cand esti hotarat sa iei o masina noua, nu cand ai o masina de care esti multumit acum. Vrei masina noua?

Eu, daca ar fi sa aleg intre un Golf nou si un ID3, as alege ID3. Intre un Kona EV si un Kona hibrid as alege EV-ul. Intre un Fiat 500 hibrid si un Fiat 500 EV as alege EV-ul. Iar aici, m-as uita foarte atent la viteza de incarcare in defavoarea autonomiei. Adica as prefera sa am o masina ce duce doar 400km cu o incarcare, dar se incarca cu o viteza de 150kwh, fata de o masina cu autonomie de 500km, dar care e limitata la incarcare la 50kwh. Adica, daca faci 600-700km/zi, cu o masina cu fast charge 150kwh iti permiti ca odata la 200km sa tragi la un incarcator ultrarapid si sa stai la o tigara, 10 minute, timp in care mai incarci pentru inca 200km. Pe cand, daca ai limitare la incarcare de 50kwh, pentru incarcarea de 200km stai vreo 30 minute si te enervezi.

Normal, deocamdata chargere de 150kwh sunt destul de rare, dar incet-incet apar si ele. Majoritatea sunt chargere de 22 si de 50kwh. Si cred ca aici Tesla au un avantaj, din cate stiu eu mai toate superchargerele lor stiu de 150kwh.

 

P.S. Ma uitam acum, Ioniq 6 poate incarca cu pana la 232Kwh. In 15 minute incarca pentru inca 350 km. Dar pretul masini....oho.

Ma astept ca in viitor vitezele de incarcare  sa tot creasca, iar ceea ce vedem acum doar pe masini scumpe, 150-230kwh, sa fie standard si pentru masinile ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ENEOS a spus:

Și electricele au apărut de vreo sută de ani și succesul a fost = 0 până să fie împinse de politic!

 

E amuzant ca in mintea unora electricele sunt impinse in spate de politic si iluminati, dar petrolul acum 100 de ani de cine plm a fost impins, de ONG-uri de binefacere? A ajuns tot Globul sa depinda de 10 state producatoare de sursa primara de energie, prin care toata lumea araba a ajuns in 100 de ani de la phutut capre in bordeie in desert la mari puteri economice.

 

Cand veti putea alimenta gratis in casele proprii cu motorina asa cum imi incarc eu masina de la soare in fiecare zi sa ma cautati. Pana atunci, pupati-i pe sefii OPEC sa nu va piarda de sub jug.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, thesaw a spus:

 

 

Cand veti putea alimenta gratis in casele proprii cu motorina asa cum imi incarc eu masina de la soare in fiecare zi sa ma cautati.

Eu alimentez. Am făcut cum ai făcut tu, am plătit muuulte mii de euro unei benzinării să-mi alimenteze un recipient imens pe care-l țin în spatele casei și acum alimentez "gratuit" 😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, danypop a spus:

Eu alimentez. Am făcut cum ai făcut tu, am plătit muuulte mii de euro unei benzinării să-mi alimenteze un recipient imens pe care-l țin în spatele casei și acum alimentez "gratuit" 😎

 

Bravo tie. Sper ca si in cazul tau iti acopera tot necesarul energetic, inclusiv pentru incalzire si apa calda si ca din cand in cand recipientul mai da pe afara si vinzi surplusul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

in concluzie, doar masinile modeste si tesla respecta limitele de viteza 

 

Csf.. ncsf.. viata cam bate filmul.

 

Nu iti mai zic si ce masina am ca te apuca rasul si nu ma mai iei in serios 😛

 

In alta ordine de idei, astept cu interes sa vad cum va evolua acest segment din piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, thesaw a spus:

 

Bravo tie. Sper ca si in cazul tau iti acopera tot necesarul energetic, inclusiv pentru incalzire si apa calda si ca din cand in cand recipientul mai da pe afara si vinzi surplusul.

Evident ca era o gluma. Tu spui doar finalul, nu spui și investitia,tocmai de-aia am spus și eu gluma respectiva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, danypop a spus:

Evident ca era o gluma. Tu spui doar finalul, nu spui și investitia,tocmai de-aia am spus și eu gluma respectiva. 

 

Investitia nu am facut-o pentru EV, am facut-o pentru independenta energetica. In 2021 pe langa sistemul fotovoltaic mi-am adaugat la instalatia de incalzire si o pompa de caldura, apoi ulterior in 2022 am marit puterea instalata si am adaugat o baterie. 

 

In martie 2022 dupa declansarea razboiului din Ucraina am platit pentru combustubil intr-o luna 3.900 de lei cand pretul per litru trecuse de 9. Atunci a fost pentru mine punctul critic cand am inceput sa ma uit catre EV-uri, mi s-a parut absurd sa cheltui o suma atat de mare pe motorina. Al doilea punct a fost cand a redus Musk la inceputul anului preturile cu 20%, am facut un test-drive si aia a fost, am platit o masina de pe stoc.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, thesaw a spus:

 

Investitia nu am facut-o pentru EV, am facut-o pentru independenta energetica. In 2021 pe langa sistemul fotovoltaic mi-am adaugat la instalatia de incalzire si o pompa de caldura, apoi ulterior in 2022 am marit puterea instalata si am adaugat o baterie. 

 

In martie 2022 dupa declansarea razboiului din Ucraina am platit pentru combustubil intr-o luna 3.900 de lei cand pretul per litru trecuse de 9. Atunci a fost pentru mine punctul critic cand am inceput sa ma uit catre EV-uri, mi s-a parut absurd sa cheltui o suma atat de mare pe motorina. Al doilea punct a fost cand a redus Musk la inceputul anului preturile cu 20%, am facut un test-drive si aia a fost, am platit o masina de pe stoc.

 

3900lei pe luna? dar cati km faci naveta? de curiozitate intreb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, thesaw said:

E amuzant ca in mintea unora electricele sunt impinse in spate de politic si iluminati, dar petrolul acum 100 de ani de cine plm a fost impins, de ONG-uri de binefacere? A ajuns tot Globul sa depinda de 10 state producatoare de sursa primara de energie, prin care toata lumea araba a ajuns in 100 de ani de la phutut capre in bordeie in desert la mari puteri economice.

 

Înțeleg gluma și frustrarea la adresa unor parveniți care s-au trezit cu aur sub ocolul oilor, dar nu prea este legătură de cauzalitate acolo. Industria auto a început acum mai bine de un secol. Zăcămintele de petrol în orientul apropiat au fost în mare parte descoperite după Al Doilea Război Mondial.

 

2 hours ago, Kristian K said:

lasa statisticile acolo unde sunt si du-te si matale sa vezi cu ochii tai cifrele de mai sus.

 

În contextul discuției, era vorba dacă România este destul de dezvoltată pentru a putea susține automobile electrice (rețea electrică, rutieră, accesibilitate, etc.). Răspunsul este afirmativ. Cei de la Toyota nu se gândesc la România când spun că automobilele electrice nu sunt pentru toată lumea, ci la țări din Asia centrală, Africa, sau zone rurale izolate din America de Sud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, thesaw a spus:

 

E amuzant ca in mintea unora electricele sunt impinse in spate de politic si iluminati, dar petrolul acum 100 de ani de cine plm a fost impins, de ONG-uri de binefacere? A ajuns tot Globul sa depinda de 10 state producatoare de sursa primara de energie, prin care toata lumea araba a ajuns in 100 de ani de la phutut capre in bordeie in desert la mari puteri economice.

 

Cand veti putea alimenta gratis in casele proprii cu motorina asa cum imi incarc eu masina de la soare in fiecare zi sa ma cautati. Pana atunci, pupati-i pe sefii OPEC sa nu va piarda de sub jug.

este amuzant ca in mintea ta crezi ca TOTI stam la curte…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria costa mai mult decat masina:

 

 

Acum 4 ore, thesaw a spus:

 

E amuzant ca in mintea unora electricele sunt impinse in spate de politic si iluminati, dar petrolul acum 100 de ani de cine plm a fost impins, de ONG-uri de binefacere? A ajuns tot Globul sa depinda de 10 state producatoare de sursa primara de energie, prin care toata lumea araba a ajuns in 100 de ani de la phutut capre in bordeie in desert la mari puteri economice.

 

Cand veti putea alimenta gratis in casele proprii cu motorina asa cum imi incarc eu masina de la soare in fiecare zi sa ma cautati. Pana atunci, pupati-i pe sefii OPEC sa nu va piarda de sub jug.

 

Lumea a ajuns sub jugul arabilor si al rusilor pt ca toti au cotit-o ca prostii spre comunism (socialism, neomarxism). Daca i-ar fi tinut pe arabi sub ocupatie ne-am fi bucurat noi europenii de petrol, nu nespalatii aia care habar n-aveau ce bogatie era sub cwrul lor. Uita-te la Anglia, inainte de razboi erau mari si tari in timp ce astazi inspira mila. SUA si Canada se duc si ele pe plua tot din cauza comunismului si fac loc islamistilor din cauza imigratiei ilegale care este o politica neomarxista. Poate gresesc acum dar parca benzina a fost in general o afacere privata. In SUA Standard Oil era cel mai mare producator si era o comanie privata.

 

Acum vreti electrice, alta gaselnita neomarxista desi 75% din materiile prime pentru baterii se gasesc in China comunista. Mai oameni buni, voi sunteti normali la cap?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...