Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

La 07.08.2022 la 10:37, Kristian K a spus:

 

Articolul e scris cu rautate. Exista statii rapide pe Bucuresti - Brasov. Dar nu sunt gratuite. Si sunt chiar statii D/C de 180kW ....

 

La 07.08.2022 la 15:02, ENEOS a spus:

Probabil de aia sunt doar 3-4 posesori de electrocare, că nu servește scopului pt restul! 🙃

Nu mai zic că nu sunt mulți care ar recunoaște că au făcut o greșeală, nu neapărat cu o achiziție auto, ci în general. 

 

Si eu recunosc ca am gresit. De aceea am dat comanda de inca o Kona si dupa ce vine vand Yarisul ...

 

La 07.08.2022 la 15:51, mircea.cazachevici a spus:

 

Man, nu te lua dupa povesti. Dupa cum am spus, alea fara plata sunt ocupate. Alea cu bani sunt libere non-stop. Poate ai si tu vreun penny, dedeman, prin apropiere, si te duci pe acolo. Uita-te la statiile lor, ca la magazinele astea sunt doar statii cu plata. Sunt libere tot timpul. Nimeni. Bazaie musca.

 

In tari straine clar nu merita sa mergi. Am vazut posturi pe facebook de la posesori de electrice care au facut cu succes Turcia. Si spuneau ca acolo e o mare aventura sa incarci. Te trezesti cu cate o statie ce nu se porneste din aplicatie, ci trebuie sa dai tu telefon la un operator. Si majoritatea operatorilor nu stiu boaba engleza.😅

 

Am facut saptamana trecuta 1013km cu 190lei, incarcare numai de la D/C sau noaptea la AC. Fara probleme, nu am gasit nici un incarcator ocupat indiferent ca am fost la Baile Tusnad sau Roman su Gura Humorului sau Bucuresti. Nu am cautat gratuite, doar D/C. Nici o problema.

 

La 07.08.2022 la 23:34, Cap0ne a spus:

Fara sa fiu hater sau ceva, am zis hai sa vad si eu pe foaie ce zice omul asta. Dupa niste socoteli minime, dupa matematica mea, reiese ca ai dreptate daca faci FOARTE multi km cu masina in conditii de oras/drumuri scurte. Gen sa faci naveta zilnic niste zeci de km, sa fii taximetrist, agent de vanzari ceva. Sau sa fie prima/singura masina pe care o ai si sa iti asumi minusurile in cazul in care vrei sa pleci la drum intins cu respectiva.

Intrat pe dacia.ro, noul spring de la 21800 euro. Pai de banii astia bag in masina normala, cu un consum mediu de 7% oras/afara, benzina pt peste 200.000 km. Si asta fara sa iau in calcul costurile de incarcare si costurile de intretinere a 2 masini in loc de una...

 

In 14 luni am facut peste 30000km cu EV-ul. Costul total al incarcarilor undeva la 200-250 euro, restul de la panouri sau la servici. Te las sa calculezi economia, tinand cont ca inainte aveam un diesel care consuma mediu 8l/100km.

Nu, nu sunt taximetrist 😁

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta inseamna o economie de 1500 euro/an la un 15000km/an (media curenta la uz personal). Tinand cont de costurile mult mai mari ale unui ev/termic si de faptul ca in 10 ani schimbi bateria (15-20.000 euro)....unde naiba e eficienta? Economia la energie se duce pe noua baterie....asta in caz ca nu vrei s o arunci dupa 10 ani.

Cat despre casarea/recuperarea metalelor din bateriile li-ion, nu discutam, este o necunoscuta extrem de nociva...poate d'aia nu se spune nimic concret😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate îs roz, până crapă softul sau ceva interne electrice. Da, știu, garanție și alte alea... 😁

Btw, cât țin cauciucurile la o electrică? Exclus Șpring, vorbesc de electrice de peste 120 cai.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme apar la toate.

Am langa mine un Audi Q3 nou, luat anul asta. Are o dauna minora zic eu, bara fata sifonata si faruri. Din pacate masina nu poate fi folosita. La faruri nu au termen de livrare. Nu o luna sau cinci. Nu au termen de livrare, nu stiu cand si daca se pot livra. Il cheama inapoi cand vin farurile.

Nu stiu cat tin cauciucurile, probabil ca la fel de mult ca la SUV-ul precedent, greutate asemanatoare, putere asemanatoare. De ce nu ma intrebi cat tin placutele de frana? La revizie mi s-a spus sa mai folosesc si frana, nu numai regenerarea 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

In 14 luni am facut peste 30000km cu EV-ul. Costul total al incarcarilor undeva la 200-250 euro, restul de la panouri sau la servici. Te las sa calculezi economia, tinand cont ca inainte aveam un diesel care consuma mediu 8l/100km.

Mai citeste te rog o data ce am scris. Din punctul meu de vedere pt moment nu ai facut nicio economie :) Tu nu pui la socoteala costul de achizitie, intretinere si alimentare al masinii. De abia dupa ce diferenta de costuri dintre termica/electrica va depasi valoarea de achiztie+toate cele, abia de acolo mai departe poti spune ca incepi sa faci o economie. Si asta se va intampla probabil in muuuulti km. Dar cum spuneam, pt cine isi ia acum prima masina sau vrea sa schimbe masina si/sau face multi km anual SI, foarte important, isi asuma minusurile cu care vina la pachet cand vorbim de alimentare, atunci da, se poate vorbi de un cost o idee mai redus la electric vs termic. Nu stiu daca si pe termen lung, pt ca, dupa cum mai spunea cineva, daca nu mariti masina inainte sa schimbi bateria, eonomia aia s-ar putea sa o investesti acolo... idem legat de ce spune Clint - nu stii in ce directie se va merge in X ani si e posibil sa le suceasca astia de nici nu mai apuci sa "amortizezi" masina.

 

Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus:

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel.

Pai nici cu electrica nu exista nici o economie pe ideea asta. Daca nu produci bani cu ea, este tot o sugativa de bani. Pe rationamentul tau si eu pot oricand face economie cu termica mergand cu 110 in loc de 150 kmph. Sau schimband viteza la 2500 rpm in loc de 4000 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GPL rules la economie! Am alimentat în Bulgaria cu echivalentul a 2.85 lei/l, consumul a fost de 8.1-8.2 l/100 km. Beat that cu 🌩️!

Pt cine nu vrea să socotească înseamnă ~23 lei/100 km, cu benzina pe care o consumă la porniri o fi 25, chiar 30. Fără vânătoare de stații și ore pierdute la încărcat. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

GPL rules la economie! Am alimentat în Bulgaria cu echivalentul a 2.85 lei/l, consumul a fost de 8.1-8.2 l/100 km. Beat that cu 🌩️!

Pt cine nu vrea să socotească înseamnă ~23 lei/100 km, cu benzina pe care o consumă la porniri o fi 25, chiar 30. Fără vânătoare de stații și ore pierdute la încărcat. 

La orice combustibil ai masini mai bune si mai putin bune. Cu GPL am avut Clio, niciodata nu a consumat sub 10l/100km. Oricum, jaf de masina, cadea cate ceva la ea lunar. Apoi am avut un Suzuki Ignis. Si toti posesorii m-au avertizat ca dupa 40-50.000 km trebuie sa ii desfac motorul ca sa ii refac supapele, ca GPL_ul arde supapele. Si ghici ce.....dupa 80.000 km i-am desfacut motorul. O luna pierduta fara masina, 4.000 lei investitie in motor, plus o luna pierduta inainte, cu tot felul de teste, ca de ce merge prost motorul...

A, si am uitat sa mentionez. Suzuki Ignis = 10l/100km la drum lung. La mers prin oras, 12l/100km, la motor de 1300cmc.

 

Asa ca, daca as sta la Giurgiu, poate as face un calcul cu pretul GPL-ului la bulgari. Dar asa.......la noi pretul e de 4 lei/litru GPL, consumul e de 40 lei/100km. 

Si la electrica, 13kwh/100km, adica 10 lei/100km, pret la mine la poarta, avand furnizor Hidroelectrica.

 

Per total, la mine s-a justificat achizitia unei a doua masini electrice strict pentru oras. Iar cu benzinara birjaresc prin week-end-uri, prin afara Bucurestiului, a ramas masina de concediu.

 

 

A, si la Prius chiar nu indraznesc sa pun GPL, tocmai ca am prins frica de desfacut motoare.

 

 

Am inteles ca GPL ar merge excelent la motoare cu reglaj hidraulic al culbutorilor, sau chiar la cele cu reglaj manual, din ala cu lera, cum se facea ininte la Dacia 1300. Refaci reglajul si gata, ai rezolvat in mare problema arderii supapelor. Asa spunea mecanicul ce mi-a facut Ignis-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, mircea.cazachevici a spus:

Si toti posesorii m-au avertizat ca dupa 40-50.000 km trebuie sa ii desfac motorul ca sa ii refac supapele, ca GPL_ul arde supapele.

 

Astea sunt povesti pescaresti, posibil in conditii de reglaje proaste (ex: amestec sarac) unele motoare sa fie predispuse la astfel de probleme. GPL-ul si-a dovedit eficienta de-a lungul timpului si totusi aceste povesti pescaresti persista in continuare in mentalul colectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i problemă, abia am refăcut motorul, la cât merg eu cu 🚙 mai umblu peste 20 ani! Până atunci va fi cu siguranță casată. 

Voi cu 🏍️ nu mergeți niciunul? Mai uitați-vă pe ce forum discutăm! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate. Dupa 100.000 km cu clio cu GPL, si eu am zis la fel, ca sunt povesti pescaresti. Dar m-au avertizat posesori de Ignis, plus oameni care reparau in mod uzual acest model si la care am ajuns. Si mi s-a intamplat pana la urma si mie.....culmea.

Asa ca da, GPL-ul e bun. Dar nu pe orice masina. Te interesezi exact inainte de a lua masina  pe ce motoare merge GPL fara probleme. Se pare ca pe 1,4MPI de la Dacia sau Clio merge fara probleme. Dar sa nu ai acelasi noroc ca si mine la urmatoarea masina....

 

 

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

 

Voi cu 🏍️ nu mergeți niciunul? Mai uitați-vă pe ce forum discutăm! 

 

Asta se pune?😉 1289790318_2022augusthardendurobucovina12.thumb.jpg.0715cdf9babff8190d8a948ec952bb35.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

orice calcul faceți voi pentru următorii 10 ani va fi devastat/schimbat de cei care ne conduc, de piața, etc

Nu poate fi prevazut nimic pentru viitor, totul este mult prea instabil.

Asa ca, din păcate, trăim era “Carpe diem”.

Vrei sa faci azi economie, o faci.

Vrei azi tehnologia nouă, o cumperi

Vrei azi sa te mai bucuri de motorul termic care e pe cale de extinctie, îți iei V8, dacă îți permiți.

 

Orice altceva e doar un vis umed cum ca știi ce urmează sa se întâmple.

 

Corect spus.

Degeaba iti iei electrica daca sare in aer pretul la energia electrica si nu ai nici un plan secundar.

Acum 1 oră, Cap0ne a spus:

Mai citeste te rog o data ce am scris. Din punctul meu de vedere pt moment nu ai facut nicio economie :) Tu nu pui la socoteala costul de achizitie, intretinere si alimentare al masinii. De abia dupa ce diferenta de costuri dintre termica/electrica va depasi valoarea de achiztie+toate cele, abia de acolo mai departe poti spune ca incepi sa faci o economie. Si asta se va intampla probabil in muuuulti km. Dar cum spuneam, pt cine isi ia acum prima masina sau vrea sa schimbe masina si/sau face multi km anual SI, foarte important, isi asuma minusurile cu care vina la pachet cand vorbim de alimentare, atunci da, se poate vorbi de un cost o idee mai redus la electric vs termic. Nu stiu daca si pe termen lung, pt ca, dupa cum mai spunea cineva, daca nu mariti masina inainte sa schimbi bateria, eonomia aia s-ar putea sa o investesti acolo... idem legat de ce spune Clint - nu stii in ce directie se va merge in X ani si e posibil sa le suceasca astia de nici nu mai apuci sa "amortizezi" masina.

 

Pai nici cu electrica nu exista nici o economie pe ideea asta. Daca nu produci bani cu ea, este tot o sugativa de bani. Pe rationamentul tau si eu pot oricand face economie cu termica mergand cu 110 in loc de 150 kmph. Sau schimband viteza la 2500 rpm in loc de 4000 :)

 

Citeste te rog inca odata ce am scris, toate cele enumerate de tine exista in calculele de mai jos.

 

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Pe mine m-ai pierdut .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Citeste te rog inca odata ce am scris, toate cele enumerate de tine exista in calculele de mai jos.

 

In calculele tale tu faci strict socoteala intre a cumpara o electrica noua sau o termica noua, plus cheltuielile cu ele. Cu care am fost de acord ca iesi posibil ceva mai bine (daca nu se schimba directia in urmatoarea perioada cu electricele, pretul energiei etc)

 

Dar in acelasi timp tu ai zis ca aveai un diesel care iti lua 8% si acum ca ai luat electrica rupi economia. Pai bagai la motorina si reparatii in dieselul ala de 20-30mii euro de incercuiai pamantul de cateva ori :)

 

Deci tu practic trebuie sa obtii o diferenta din preturile de exploatare a celor doua de 20-30mii euro si abia apoi poti spune ca incepi sa faci economie. Si la 30mii km/14 luni... O sa obtii la final un "castig" de X mii (substantial sub 10 probabil) in vreo cativa ani.

Apoi sa ma ierte al de sus, dar sunt extrem de mult mai castigat neasteptand sa se incarce masina cu orele si sa nu trebuiasca sa opresc farurile clima si muzica pt a reusi sa ajung la urmatoarea statie de incarcare, decat sa economisesc cateva sute-1000 euro pe an dupa X ani :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este corect ceea ce spui, atata timp cat pastram masina. Insa eu oricum voiam sa schimb masina, poate nu anul trecut dar cat de curand. incepusem deja sa bag bani in dieselul respectiv, suma totala in cei 8-9 ani de la achizitie fiind de peste 3000 euro numai reparatiile (cutie de transfer dusa, etc.)

 

De aceea afirmatiile mele mi se potrivesc numai mie si nu sunt general valabile.

 

Eu am ajuns intr-o extrema, tocmai mi-am luat o trotineta electrica cu autonomie de aproximativ 30km, aproape ca am renuntat si la masina de orice fel si mai rau, la moto 😁. Anul asta nu am 300km in total cu moto ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Contabil a spus:

@Cap0ne Au mutat banii in fata ...... Ca faci sau nu km multi .... platesti "rata" la achizitie. :)

 

Daca o iei cu programul Rabla/Rabla Plus cum a facut majoritatea, pretul poate fi competitiv in raport cu o masina cu motor termic asemanator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce electrica frate, cea mai mare economie am facut-o de cand merg cu motorul si scuterul tot anul. 

Muiala cu electrica va incepe cand vor suprataxa consumulde electricitate extra,pentru incarcat bateria de la cazan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

Sa imi spui cum ma duc la Mangalia cu scuterul, nevasta, doi copii si bagaje 🙂

Vorbeam la modul deplasari zilnice, zona utilitara.

Pentru chestii care implica familionul (suficient de rare) exista dizalu' din dotare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cel mai tare lucru pe care văd că lumea îl omite este faptul că toate cotețele astea care costă cât o mașină adevărată sunt de fapt jucării scumpe pentru oameni bogați și cu venituri peste medie.

Am un amic bogat, are un soi de SUV Ford electric.

Omul își permite să consume motorină și benzină cu șlepul ca și până acum - deci faza cu economia cade.

Cheltuiește suficient de mult cu altele, excursii,  motociclete, deci nici asta nu ține, că face economii cu electrica.

Îl doare în pulă de ecologie - fabrica lui poluează suficient, deci tăiem și asta.

La el e un moft, cum dealtfel este la majoritatea celor care-și cumpără o mizerie din asta.

Jucărie pentru oameni bogați.

O să-mi spuneți că Spring este 12.000 cu tichet bla bla.

Păi și aia tot unul cu venituri peste medie și-o ia, că nu poți fi atât de infantil să crezi că faci economie cumpărând o panaramă cu care te fâțâi doar în oraș.

Și nici nu și-o ia unul care stă la etajul 7 la bloc, pentru că te piși direct pe ea.

99% dintre cei care-și cumpără electrice stau la vile în afară Bucureștiului la care plătesc câte 1500 ron pe luna pe curent pentru că merg tot timpul cu AC ul și cu câte 5 becuri aprinse în sufragerie ziua în amiaza mare.

Deci am lămurit și faza asta că au electrică pentru economie și pentru că n-au bani.

De fapt adevărul este simplu, unul sărman sau care vrea economie își ia o Skoda Octavia 1.9 tdi ALH de 20 de ani cu 2500 euro, cu care merge cu 4.5% afară și 7% în oraș încă 10 ani de acum încolo. 

Și tot nu cheltuiește 20-30-50.000 euro pe vise umede.

Dar îmi place demagogia asta ppenibil : domle, am mers 1500 km cu 200ron și sanchi, am făcut economie!

Și cea mai tare vrăjeală este asta, roți au încă cel puțin o mașină cu motor termic.

Că de, dacă e o urgență și panarama nu a fost alimentată atunci pa!

Păi ce facem măi economule și ecologule?

Acum nu mai suntem economi și ecologi?

 

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Atât.

 

Acum 22 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Articolul e scris cu rautate. Exista statii rapide pe Bucuresti - Brasov. Dar nu sunt gratuite. Si sunt chiar statii D/C de 180kW ....

Stații există, dar trebuie să fie libere.

Plus timpul pe care îl pierzi după încărcări.

Mie mi se pare că este scris realist dar na, când o să-mi dau seama că am dat 40.000 pe un coteț din plastic reciclat e probabil să-mi schimb părerea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să bag zeci de mii de euro în panouri și baterii nu-mi permit. Să dau cât nu face pentru branșament trifazic iarăși nu-mi permit, iar ăla oricum nu duce mulți kw. Să îmi iau un hatch electric nu-mi permit, mai e și hârțogaraie, căutat rable, așteptat vreun an după cazan etc. Deocamdată am un hatch distractiv care consumă maaaaaxim 5,5 real (de obicei sub 5), care vede întreținere cum îmi place mie (nu-s zgârcit) și căruia îi fac plinul în câteva minute, iar acasă nu stau cu grijă că nu l-am pus la încărcat seara sau că n-am destulă autonomie că vreau să plec din zonă, nu-mi fac itinerariul după stații și nici nu aștept după alții. Nici când a fost psihoza cu prețul carburanților n-am așteptat mai mult de 5 minute, cum naiba să aștept câteva ore după alții și să mai stau și eu încă o oră să fac plinul? Da, am diesel, poluează, nu-i verde (deși este euro 6) și mă doare undeva de asta, am o fabrică în localitate care scoate într-o singură zi mai mult fum decât poluez eu în câteva luni. Aș putea avea mașină "verde"? Pentru ce, să fiu în tendințe? Deocamdată nu-i văd rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, DKW a spus:

Ce electrica frate, cea mai mare economie am facut-o de cand merg cu motorul si scuterul tot anul. 

Muiala cu electrica va incepe cand vor suprataxa consumulde electricitate extra,pentru incarcat bateria de la cazan.

Muiala electrica va incepe cand primariile o sa le aloce la drepturi de impozitare ca pe toate celelalte.Si nu va fi departe asta...

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...