Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Vazusem pe youtube (cred la Joe Rogan) o chestie cum ca unul a cerut informatii despre un bransament pentru niste statii de incarcare pentru 15 camioane (parca). Aia de la primarie au crezut ca e o gluma, valoarea depasea consumul oraselului... Ganditi-va ce ar insemna la nivel de Bucuresti sa asiguri incarcare pentru doua milioane de autoturisme, sa zicem 3-500.000 pe zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa lamurim problema ..Matematic

conform info atasat 

inmarticulate pe BUCURESTI în 2022------ 1.800.000 masini

sa zicem 800.000 sunt electrice" cum se ...dorește ....

câte stații de încărcare există?

2026 se PRECONIZEAZA....30.000 statii în ROMANIA

restul....cu fir de guta de la balcon 

ROMANIA....TREZESTE TE......

 

 

Screenshot 2023-11-14 at 15.10.21.png

Screenshot 2023-11-14 at 15.14.04.png

https://romania.europalibera.org/a/tara-in-service-statii-incarcare-masini-electrice/32306772.html

CITEZ

Actualele rețele electrice nu fac față trecerii la mașini electrice 

Introducerea pe scară largă a stațiilor publice de încărcare afectează serios echilibrul rețelei energetice actuale. Puterea electrică mare a acestor stații trebuie susținută de rețeaua energetică, altfel pot apărea pene de curent când mai multe mașini electrice încarcă simultan.

O stație de încărcare de 22 de KW are un consum asemănător cu un bloc de 3-4 etaje, spun experții.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul de fata in Bucuresti sunt 250 de statii de combustibil si cu toate astea reusesc sa alimenteze 1.800.000 de masini conform datelor de mai sus. Asa cum nu toate masinile pe combustie alimenteaza simultan, nici toate masinile electrice nu vor incarca simultan.

 

Nu, un bloc de 4 etaje cu o singura scara nu are puterea instalata 22KW ci intre 80 si 100. In plus, nu e nevoie in niciun caz de statii de 22Kw pentru acasa, poti incarca in fiecare noapte linistit la o priza banala casnica monofazica de 16A, e arfisuficient pentru Km parcursi zilnic in oras. Ca nu se poate implementa cu usurinta in cartierele vechi pentru ca nu au fost gandite pentru asa ceva este adevarat dar nu este imposibil si nu pune reteaua electrica in cap un consum de 16A per apartament (echivalentul unui cuptor electric). In majoritatea complexurilor noi de locuinte poti opta pentru bransament de incarcare masina la locul de parcare cumparat.

 

Trecerea nu va fi peste noapte dar se va intampla cu siguranta in urmatorii 15 ani, oricat de consternati si oripilati sunt unii. Sunt investitii majore private in derulare atat in capacitati de productie cat si in infrastructura de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Lucian_M a spus:

Lasă, nu-i departe perioada in care se blochează drumurile. Să-l văd eu pe un nevoiaș cu 25% baterie că trebuie să stea o noapte blocat la naiba în praznic (pe un viscol de ăla turbat) și are nevoie de "o găleată de curent"...

Btw, cică piața de flașnete electrice cam scade, lumea zice că sunt cam scumpe. Lumea, nu eu, că eu am diesel.

https://m.youtube.com/watch?v=n0ozEiBxj7M&pp=ygUMRXUgYW0gZGllc2Vs

cand ti s a intamplat asta ultima oara? vorbim de Ro sau alte tari? come on...daca si cu parca.

cine isi ia EV nu i tampit sa mearga in crucea iernii cu 25.,,sa nu zic altfel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ianachim a spus:

inmarticulate pe BUCURESTI în 2022------ 1.800.000 masini

 

Nu ai luat in calcul masinile in tranzit si mai ales tzaranusii mutati in Bucuresti dar cu masinile inamtriculate la ei la tara.

 

Acum 26 minute, thesaw a spus:

Asa cum nu toate masinile pe combustie alimenteaza simultan, nici toate masinile electrice nu vor incarca simultan.

 

Tocmai de aceea am pus cifra de 3-500.000 masini la incarcat zilnic, posibil sa fie si mai mare de atat. In California care este mult mai bogata si mai dezvoltata i-a rugat taica Newsom pe cetateni sa nu mai incarce masinile electrica ca pica reteaua. Curat murdar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e consumul meu pe octombrie, 580kwh pentru 2 masini electrice incarcate  (cam 2000 km adunati la ambele) plus casa. Deci, daca eu consum 300kwh cu casa si 280kwh cu masinile,practic dublez consumul. Nu mi se pare un capat de tara.

Bonus ca am si produs vreo 280kwh prin panouri, adica mi-am amortizat consumul la electrice. Dar asta e alta socoteala.

 

Screenshot_2023-11-14-13-43-38-577_com.huawei.smartpvms.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ianachim a spus:

sa lamurim problema ..Matematic

conform info atasat 

inmarticulate pe BUCURESTI în 2022------ 1.800.000 masini

sa zicem 800.000 sunt electrice" cum se ...dorește ....

câte stații de încărcare există?

2026 se PRECONIZEAZA....30.000 statii în ROMANIA

restul....cu fir de guta de la balcon 

ROMANIA....TREZESTE TE......

 

 

Screenshot 2023-11-14 at 15.10.21.png

Screenshot 2023-11-14 at 15.14.04.png

https://romania.europalibera.org/a/tara-in-service-statii-incarcare-masini-electrice/32306772.html

CITEZ

Actualele rețele electrice nu fac față trecerii la mașini electrice 

Introducerea pe scară largă a stațiilor publice de încărcare afectează serios echilibrul rețelei energetice actuale. Puterea electrică mare a acestor stații trebuie susținută de rețeaua energetică, altfel pot apărea pene de curent când mai multe mașini electrice încarcă simultan.

O stație de încărcare de 22 de KW are un consum asemănător cu un bloc de 3-4 etaje, spun experții.

man. am incarcat masina in 10k km doar din priza de acasa. cateva ore / noapte si aia fu. A, si de cata ori de la statiile de incarcare - cand am fost prin tara.nicio problema..

btw..aia 22kw inseamna de fapt cel mult 4 (patru) apartamente, la bloc nu ti da nimeni ATR de peste 6..hai 8 dar in cazuri exceptionale. o plita si un AC + masina de spalat si ceva cuptori si aia e... asta asa la repezeala

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ianachim a spus:

inmarticulate pe BUCURESTI în 2022------ 1.800.000 masini

 

Acolo scrie ca in bucuresti si ilfov e numarul ala, deci probabil din alea cam jumatate de milion de masini sunt la casa.

 

Si, ca un calcul scurt, toate masinile din bucuresti, daca ar fi electrice, ar consuma cam jumatate din productia din eoliene de azi (sau cam dublul productiei electrice a tarii din fotovoltaice dintr-o zi de vara 2023 - productia care intra in retea, nu casnica).

surse

- km/an (luati de la nemti, suntem prea saraci sa facem statistici) - https://www.kba.de/DE/Statistik/Kraftverkehr/vk_methodik/vk_revisionsbericht_2019_pdf.pdf?__blob=publicationFile&v=1 - rotunjit la 40 km/zi dar probabil noi facem mai putin decat aia

- productie energie - http://pro.sistemulenergetic.ro/

- consum masini electrice - https://ev-database.org/cheatsheet/energy-consumption-electric-car - rotunjit la 0.2 kwh/km, fiindca producatorii mint, si apoi adaugat un 5% pentru eficienta sistemului de incarcare

 

Asta e pentru bucuresti.

 

La nivel de tara, valorile consumului unui parc auto complet electric sunt foarte apropiate de consumul casnic in romania, care e aproximativ 25% din total (https://www.mediafax.ro/economic/romania-are-cel-mai-mic-consum-de-energie-pe-locuitor-din-europa-de-2-4-ori-sub-cel-al-nemtilor-ce-becuri-mai-poti-stinge-cand-nici-macar-nu-ai-ce-scoate-din-priza-21172294). Ar rezulta ca pana in 2050 ar cam trebui sa adaugam un minim de 25% la productie, un pic sub 2mw. La cum se misca lucrurile pe aici probabil va fi asigurata de 8000 de case care isi instaleaza fiecare 5-6 kw panouri solare cu o eficienta de 8-10% din puterea instalata (adica un sistem de 5kw putere instalata produce in medie 0.45kw - 4mwh/an). Matematic 4000 ar fi destule, dar din cauza productiei intermitente, am avea nevoie de macar 8000 de case, pentru a putea folosi hidrocentralele pentru echilibrarea sistemului zi/noapte - iarna/vara (https://www.nature.com/articles/s44221-023-00126-0)

 

Ramane fiecare sa se descurce cum poate in urmatorii 10 ani cu statia de incarcare, si poate dupa apar baieti cu solutii in parcarile private ale blocurilor. Cine spera sa rezolve ceva statul in urmatorii 10-15 ani viseaza frumos.

 

Astea sunt lucruri destul de cunoscute, motiv pentru care singurii care se preocupa de problema necesarului crescut de energie pentru masini electrice sunt talibanii de pe facebook pentru care matematica e lucrul diavolului. Refugiatii intermitenti de la social/politica nu pot fi convinsi fix din motivul asta, dar hai sa nu mai pierdem si pe altii.

 

Si da, suntem exact o tara atat de bananiera ca daca 16000 de case se supara si isi pun sisteme decente fotovoltaice dublam productia totala.

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerc sa inteleg mesajul tau dar nu mi iese.

pe scurt - iti explic nitel (daca e nevoie poti sa googleesti si sa gasesti numerele).

- bananieri sau nu - avem o rata de adoptare EV - foarte ok tinand cont de ce varza e situatia economica in lume acum

- statii si capacitate de incarcare - gramada. nu am stat la nicio coada in 8 luni . doar la mocangeala aia kauflandista

- modul de folosire al unui EV este DIFERIT De al ICE-ului deci comparatiile facute sunt nule

- incarcarea (in functie de scenariul de deplasare) se face fie acasa(priza, statie, panouri etc) fie la statiile de pe traseu. O masina cu autonomia de 500 de km se poate incarca (0-100) in intervalul 40 min - 2 h (Depinde de capacitate baterie, cnectoari putere absorbita). 95% din drumurile pe care le facem zilnic sunt in zona pana in 50 km.

pentru cei 5 % ne mutam pe alt topic.

hai cu vara ca deja e plictiseaa mare si ne dam pe net

Acum 9 ore, ianachim a spus:

ti ai luat fier de călcat și nu mi ai zis???

sau te ai mutat la vila?

dacă te multi în drumul taberei....de la ce etaj tragi fir sa alimentezi??

nu bre, nu mi am luat ca strang bani sa mi iau scuter!

insa conduc un powerbank :) deci stiu cu se mananca "pe bune".

relax, nu iti ia nimeni GSA-ul  sa i puna baterii.

insa te rog sa nu cazi in retorica "anti"  de care e plin netul, ca nu e "fizic" corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din punctul meu de vedere ma lasa rece ce o sa conduceti si unde veti alimenta  dar induceti oamenii in “pacat” 

cat mai traiesc eu voi merge pe TERMICE 

asa ca va doresc SPOR LA PEDALAT

https://www.instagram.com/reel/Cy-isX2oE7y/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, foxbat a spus:

cand ti s a intamplat asta ultima oara? vorbim de Ro sau alte tari? come on...daca si cu parca.

cine isi ia EV nu i tampit sa mearga in crucea iernii cu 25.,,sa nu zic altfel

Măi, am stat câteva ore pe un viscol năprasnic acum mulți ani, dar nu mi-am făcut probleme.

Cât despre luat EV și mers iarna pe viscol, ai fi uimit. Așteaptă să vină iadul alb, vedem la știri. Răbdare. 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, thesaw a spus:

Trecerea nu va fi peste noapte dar se va intampla cu siguranta in urmatorii 15 ani, oricat de consternati si oripilati sunt unii. Sunt investitii majore private in derulare atat in capacitati de productie cat si in infrastructura de incarcare.

 

Daca nu cumva ai vreun glob de cristal, sigur este doar ca sigur nu e nimic :) S-ar putea peste 15 ani sa mai vezi doar la muzeu electrice. Sau s-ar putea sa ramana aprox  la nivelul actual, mai ales daca nu se descopera/inventeaza ceva revolutionar in ceea ce priveste acumulatorii, modul si timpul de incarcare etc. Ca sunt investitii majore private nu garanteaza nimic. In decursul timpului au fost jdemilioane de bani investiti intro gramada de chestii abandonate pe parcurs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 5 ore, thesaw a spus:

In momentul de fata in Bucuresti sunt 250 de statii de combustibil si cu toate astea reusesc sa alimenteze 1.800.000 de masini

Matematica n-a fost niciodată punctul meu forte.

Dar fiecare din alea 250 stații are minim 4 pompe duble.

Asta înseamnă 2000 țâțe de unde sug combustibil. Și de fapt sunt mai multe, ca sunt stații și cu 6 sau 8 pompe duble.

Un plin cu tot cu plată înseamnă vreo 3/4 minute la termice.

Față de 2/3 ore cât durează să încarci un ventilator e o mică diferență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, prafrau a spus:

Refugiatii intermitenti de la social/politica nu pot fi convinsi fix din motivul asta, dar hai sa nu mai pierdem si pe altii.

 

Prafare, problema nu e productia de curent ci felul cum o livrezi. Toata lumea vrea incarcare rapida, ca sa asiguri incarcare rapida ai nevoie de bransamente de putere iar astea costa si tot mai apare o problema chiar daca asiguri aceste bransamente: dezechilibrul retelei si chiar imposilitatea de a livra curentul. Ce zici tu e fantezie, sa stea lumea la blocuri cu chipitilnice scoase pe la ferestre ca sa-si incarce masina pentru a putea ajunge a doua zi la munca.

 

Masina electrica:

 

1. Scumpa in draci

2. Autonomie din parti, stai cu gaoaza stransa

3. Pret baterie prohibitiv

4. O repari numai la reprezentanta cu preturi fenomenale

5. Viteza de croaziera pe autostrada 100-110km/h, altfel nu ajungi la destinatie.

6. Interdictie parcare subteran (va urma)

7. Risc mare de incendiu

8. Greutate mare, pe curbe mergi ca TIR-ul.

9. Rade lumea de voi ca sunteti milogi sau neomarxisti.

 

Avantaje:

 

1. Curent mai ieftin fata de benzina, deocamdata.

2. Te lauzi la prieteni

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, prafrau a spus:

Cine spera sa rezolve ceva statul

haaaa, asta a fost acum 30 de ani! 

 

Statul nu o faca statii de incarcat! 

Statul nu a facut benzinarii!

Acum 10 minute, Nguyen a spus:

6. Interdictie parcare subteran (va urma)

7. Risc mare de incendiu

asta e abureala ieftina panicarda! cred ca numarul buteliilor din logane care au explodat e mai mare decat cel al bateriilor in flacari.

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când vorbiți de dezvoltarea rețelei de distribuție a energiei electrice mă uit la stâlpul din lemn dat cu catran care susține branșamentul locuinței mele, probabil de când s-a electrificat strada, și sigur înainte de perioada comunistă. Paște, murgule!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Lucian_M a spus:

Măi, am stat câteva ore pe un viscol năprasnic acum mulți ani, dar nu mi-am făcut probleme.

Cât despre luat EV și mers iarna pe viscol, ai fi uimit. Așteaptă să vină iadul alb, vedem la știri. Răbdare. 😁

ok, pana atunci hai sa lasam rationalul (obiectiv) sa lucreze. Si eu am facut Trasalpina pe vremea cand era neasfaltata. daca intelegi ce zic.

Exceptii/prosti/etc sunt in ORICE domeniu/loc/tara.

Slava Domnului ca la noi (Ro)sansa sa ajunga un prost cu EV sau unul cu anvelope de vara (ambii cu 25% rezerva) in zona de viscol este mica  si cu siguranta in favoarea EV-ului (mult mai mica).

Daca mai cauti multe probleme la solutii (de fapt e boala generala) nu ajungem nicaeri.

Si ( cu tot respectul pentru tine) - care iti este experienta cu EV-urile? Dar profesia/calificarile in domeniu?

Asta e o intebare pentru toti care posteaza "pe langa".

Asta ca sa calibram nivelul de calitate al informatiilor pe care le postezi.

 

incep eu - sofer de EV, studii superioare in domenii conexe (electr*.*).

Experienta pe subiecte - decenii.

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Când vorbiți de dezvoltarea rețelei de distribuție a energiei electrice mă uit la stâlpul din lemn dat cu catran care susține branșamentul locuinței mele, probabil de când s-a electrificat strada, și sigur înainte de perioada comunistă. Paște, murgule!

si ce treaba are? ai pus in priza un cuptor electric si AC-ul simultan ? (aprox 3..4 KW)

daca da- deja ai solicitat reteaua mai mult decat o face un EV incarcat acasa.

pana si retelele"comuniste"( cablaj Al, vai mama lui)duce cei 2..3 kw necesari..

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

Matematica n-a fost niciodată punctul meu forte.

Dar fiecare din alea 250 stații are minim 4 pompe duble.

Asta înseamnă 2000 țâțe de unde sug combustibil. Și de fapt sunt mai multe, ca sunt stații și cu 6 sau 8 pompe duble.

Un plin cu tot cu plată înseamnă vreo 3/4 minute la termice.

Față de 2/3 ore cât durează să încarci un ventilator e o mică diferență.

ok, luv-ule. hai sa mai postez odata ca vad ca nu se citeste,

mic si light tutorial de calibrare. daca iese " nu e pt tine" nu mai postati aci.

 

https://electromobilitate.com/reguli-pentru-o-experienta-armonioasa-cu-electrica/

 

 

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Deocamdată sunt mai puține electrice decât Loganuri pe gpl.

Doamne ajuta. Motoarele astea noi de 1.0 de la DAcia sunt BETON. N-am crezut pana n-am condus.

nicio legatura cu ascutitorile de 0.9..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, foxbat a spus:

...

hai cu vara ca deja e plictiseaa mare si ne dam pe net

nu bre, nu mi am luat ca strang bani sa mi iau scuter!

insa conduc un powerbank :) deci stiu cu se mananca "pe bune".

relax, nu iti ia nimeni GSA-ul  sa i puna baterii.

insa te rog sa nu cazi in retorica "anti"  de care e plin netul, ca nu e "fizic" corect.

Parca voiai Van Van nu scutec. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, warlock a spus:

asta e abureala ieftina panicarda! cred ca numarul buteliilor din logane care au explodat e mai mare decat cel al bateriilor in flacari.

 

Eu cred ca e mai mic, in afara de asta posibile probleme pot aparea numai unde se instaleaza gresit anumite componente. Daca e instalata corect o instalatie GPL este foarte sigura chiar si in caz de accident si totusi nu le este permis accesul la subteran. In schimb la electrice apar incendii din senin, la masini aproape noi la care nu au existat interventii.

 

Vezi ca iti povesteste cumatrul de mai jos cum a luat foc o parcare intreaga de un Range Rover hibrid.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, foxbat a spus:

si ce treaba are? ai pus in priza un cuptor electric si AC-ul simultan ? (aprox 3..4 KW)

Sare siguranța de la bmp instant! Nu mai zic câte pene de curent de câte 2h și + am îndurat atunci când rețeaua e solicitată intens. Pt că investițiile în rețeaua de distribuție tind către 0.

Asta treabă are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...