Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Locuințele se vând în continuare fără probleme (multe achitate direct) deși prețurile devin nejustificat de mari iar terasele/restaurantele sunt pline deși prețurile sunt ca în vestul Europei. Nu-mi mai fac probleme legate de lipsa de bani a românilor. Câteva sute de euro/lună pentru o rată la mașină pare să aibă toată lumea, mai ales când văd mașini de zeci de mii cumpărate cu banii jos.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Îmi pare rău, dar nu te învârți prin cercurile care trebuie.

 

Nu-mi dadeam prietenii drept exemplu, ci doar ce se vede cu ochiul liber, indiferent de "categoria" restaurantului/terasei. Suntem un popor sarac, dar pentru a pastra aparentele de oameni "realizati", unii fac credite si pentru chilotii pe care ii poarta. Cu putina educatie financiara pe care o am, zic ca ceea ce descriu mai sus nu e sanatos, dar fiecare e liber sa decida ce este mai bine pentru el, fara doar si poate.

 

Cat despre batranul meu diesel, ati fost generosi cu bugetul. Maxim 2500 de euro mai face masina mea, asta in conditiile in care mecanic/electric are service-ul la zi. Cu toate astea, pentru ca imi permit sa o intretin, bat mii de km dintr-o bucata fara a avea vreun stres. Cum s-ar spune: "apa, paie si bataie"

 

Din nou, nu caut sa schimb opinii, sunt oameni mult mai calificati sa vorbeasca despre subiectul asta decat mine, e doar parerea mea ca Romania inca nu este pregatita pentru masini full electrice.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, SONYC said:

Romania inca nu este pregatita pentru masini full electrice.

 

În funcție de modul de utilizare, poate fi. Cunosc personal oameni care conduc (doar) electrice și sunt mulțumiți. Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

 

P70, un drum din Ucraina pe care am avut "norocul" de a-l parcurge in urma cu ceva ani si pe care il voi tine minte toata viata. Nu erau gropi, ci cratere de-a dreptul. Am fost nevoit sa merg pe el mai mult de 15 km. Am intalnit doar 2 masini, una de politie pe sensul opus si una pe acelasi sens cu mine. Din cand in cand mai oprea si se uita in spate, zic eu optimist fiind, sa se asigure ca nu imi las masina cu totul intr-o groapa din aia.

 

Cat are garda la sol o Tesla? Intreb pentru ca nu toate drumurile sunt ca in palma, drept urmare povestea de mai sus. N-am tinut sa merg special pe acolo, ci astea au fost indicatiile Google Maps-ului. Din experientele proprii pot afirma ca multe din drumurile astea secundare au ascuns locuri/peisaje si obiective foarte frumoase, obiective pe care mi-ar fi parut rau sa le ratez.

 

Am intrebat de Tesla pentru ca asta e marca pe care ai mentionat-o, dar banuiesc ca si celelalte sunt foarte apropiate de Terra. Intr-o lume ideala multe lucruri s-ar face altfel, dar.. asa cum stii si tu prea bine, nu este cazul in anul 2023.

 

Nu in ultimul rand, tin cont si de ceea ce am mentionat anterior. Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%?

 

Pentru mine lucrurile astea conteaza, asa cum pentru altii nu, ceea ce este absolut normal.

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, PzKpfW a spus:

Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

Asta cu "se descurcă" e trasă de păr rău. Eu dacă mă trezesc la noapte și vreau sa merg pana în Germania iar mașina mea electrică e cu bateria goala, ce fac? Îți spun eu ce fac dacă mașina mea pe benzina e cu rezervorul gol: merg la benzinărie, 3-4 minute ii fac plinul și plec unde vreau când vreau. Mă amuza unii cand spun ca nu acceptam progresul, tocmai am dat exemplu cum e cu progresul la electrică. 

@SONYCMasinile electrice în general au garda la sol mai ridicata decât cele clasice deci din acest punct de vedere nu o sa ai probleme 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, danypop said:

Asta cu "se descurcă" e trasă de păr rău. Eu dacă mă trezesc la noapte și vreau sa merg pana în Germania iar mașina mea electrică e cu bateria goala, ce fac? Îți spun eu ce fac dacă mașina mea pe benzina e cu rezervorul gol: merg la benzinărie, 3-4 minute ii fac plinul și plec unde vreau când vreau.

 

Nu este tras de păr nimic. Au încărcător acasă, mașina stă la încărcat tot timpul acolo. Unii au încărcare și la destinație/locul de muncă. Șansele să ai nevoie de mașină iar bateria să fie goală sunt mici. Iar dacă se întâmplă, cu un încărcător rapid treci de la 5-10% la 85% în 15-20min. Este mai lung decât la benzinărie? Evident. Dar sunt situații excepționale. Iar toți acești factori (cum folosești mașina, unde, ce drumuri faci, cum mergi, ce așteptări ai, etc.) fac parte din acel context.

 

Pentru unii (nu foarte mulți) electrica este o soluție viabilă și acum.

Link to comment
Share on other sites

Tehnologia/inovațiile sunt menite sa ne sporească confortul, da? Eu vin acasă cu mașina, nu știu cata benzina am și nici nu-s curios, o "arunc" in garaj și îmi vad de treabă. Când nu mai am benzina trag 5 minute la benzinărie care apropo is de 100000 nai multe decât prizele, bag plinul și îmi vad de treaba. Deci tu zici să fiu tot timpul cu mașina în priză dar asta pentru mine este un disconfort și nu doar pentru mine. Repet, tehnologia, progresul e pentru a-mi face viata mai ușoară, pentru a-mi lăsa mai mult timp liber pentru mine/familie și nu sa ma facă electrician sa umblu tuată ziua cu firele după mine. 

Personal sunt pasionat de mașini și am 3 mașini clasice în devenire strict pentru plăcerea de a conduce, iar mașina de zi cu zi nu ma interesează cu ce se alimentează. Dacă în viitor o sa apară o mașină cu "umplere a rezervorului" precum cea pe care o am acum, nu am nici o treabă. Deci da, ma vad posesor de electrică însă doar cu acele condiții. Dacă mașina electrică îmi creează un disconfort fără de cea pe care o am acum atunci nu e pentru mine. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 56 minute, danypop a spus:

@SONYCMasinile electrice în general au garda la sol mai ridicata decât cele clasice deci din acest punct de vedere nu o sa ai probleme 

 

Mersi de informatie, nu am stiut. La prima vedere, cel putin astea de la Tesla mi s-au parut foarte joase.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, danypop said:

Tehnologia/inovațiile sunt menite sa ne sporească confortul, da?

 

Confortul vine de la faptul că îți poți alimenta vehiculul acasă, în timp ce dormi - sau la lucru, cât timp ești acolo. Nu trebuie să mergi undeva pentru asta. Iar prețul va fi mai mic (câteodată gratuit). Sau faptul că-ți poți controla mașina de la distanță (știu, și unele termice fac asta, dar nu la același nivel). Sau de la mentenanța mai rară și mai redusă. Eventual de partea de "performanță" dacă te interesează aspectul ăsta.

În momentul de față, doar partea cu alimentarea este (discutabil) mai problematică la electrice. Altfel, pentru un utilizator generic de automobil, sunt doar avantaje.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

Sau faptul că ți se poate controla mașina de la distanță (știu, și unele termice fac asta, dar nu la același nivel)

Fixed!

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

Eventual de partea de "performanță"

Care performanță?? Accelerația? Că altceva nu au! M-am jucat cu mai multe electrocare, unele de top și f scumpe, și în afară de faptul că accelerează ca metroul, aproape la fel ca motocicleta mea dar nu chiar, performanța e 0 barat! Nici una nu frânează și nu schimbă direcția ca o mașină sportivă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

În momentul de față, doar partea cu alimentarea este (discutabil) mai problematică la electrice. Altfel, pentru un utilizator generic de automobil, sunt doar avantaje.

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, SONYC a spus:

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.

Cat dureaza incarcarea si cat merge pe o incarcare gasesti pe orice articol despre orice masina electrica. Chiar trebuie sa iti raspunda PZkpfw ca sa nu te simti ignorat?

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, SONYC a spus:

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.


Eu am mers in August Sinaia - Viena 1050Km in 13h, din care o ora stat la vama la Nadlac si 4 pauze de incarcat (Sibiu, Timisoara, Szeged, Gyor). Mult putin nu stiu, pentru mine e ok pentru o distanta atat de mare intr-o zi.

 

Locatiile de incarcare mi le-a sugerat masina. Am incarcat de obicei in intervalul 20-80%, durata 20-25 minute. Aici ai mare avantaj cu Tesla cu reteaua de Superchargere foarte extinsa.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, ENEOS said:

Care performanță?? Accelerația?

 

Pe unii chiar îi interesează/excită partea asta. În plus ar putea fi și un eventual element de siguranță acolo, unii nu prea știu să depășească.

 

1 hour ago, ENEOS said:

Nici una nu frânează și nu schimbă direcția ca o mașină sportivă.

 

Asta este cu totul altceva. Electricele sunt "sportive" doar în capul celor care nu înțeleg conceptul.

 

57 minutes ago, SONYC said:

Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Cam toate electricele actuale au autonomie de câteva sute de kilometri. În România, asta se traduce prin câteva ore bune de mers, după care faci o pauză de o jumătate de oră (aproximativ, în funcție de nivelul de încărcare) pentru alimentare. Este mai mult decât acceptabil/decent. Bineînțeles, dacă ai neapărat de făcut 1000km pe autostrăzi în 10h nu cred că vei reuși, dar din nou revenim la contextul ăla de folosire despre care tot vorbesc.

 

Nu am ignorat nimic, am făcut echivalență între "autonomie" și "alimentare", pentru că despre asta este vorba de fapt.

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, PzKpfW a spus:

Asta este cu totul altceva. Electricele sunt "sportive" doar în capul celor care nu înțeleg conceptul.

 


Am avut Golf R modificat la aprox 400hp cu suspensie si frane schimbate, Audi S4 si E92 335i.

 

Model 3 Performance schimba directia mai rapid decat toate cele 3, fara dar si poate. Feedbackul din volan e mai slab decat la BMW si VW, dar masina e clar mai agila la schimbarile bruste de directie. Franele sunt mai slabe intr-adevar.

 

Vedeti campionatul intern de Autoslalom de anul asta, la vreo 3 etape un model 3 dual motor, nici macar performance a iesit pe primul loc la general, nu la electrice. 

 

 

Edited by thesaw
Link to comment
Share on other sites

Discutia o putem duce la nesfarsit, pentru puristi nici masinile sport actuale nu sunt suficient de sport fata de generatia '80-'90, pentru altii nici alea nu sunt sport pur fata de generatia anterioara cu carburatie, racire cu aer etc.

 

Pentru mine pe drumurile publice o masina sport e una care e suficient de rapida in acceleratie si cu care poti aborda un drum virajat de munte cu suficient aplomb incat sa fie distractiv. In momentul de fata sunt masini electrice la vanzare care se achita cu brio de sarcinile astea si oricat de purist sau snob ai fi nu ai cum sa nu te distrezi conducandu-le.

 

Pentru altii definitia sportivitatii este stiu masa redusa, motor aspirat, putere mare, cutie manuala, implicare mai mare in interactiunea sofer-masina. Sunt de acord dar asta nu inseamna ca este o conditie exhaustiva pentru a considera o masina "sport". 

Edited by thesaw
Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Cat dureaza incarcarea si cat merge pe o incarcare gasesti pe orice articol despre orice masina electrica. Chiar trebuie sa iti raspunda PZkpfw ca sa nu te simti ignorat?

 

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Acum 13 ore, thesaw a spus:

Eu am mers in August Sinaia - Viena 1050Km in 13h, din care o ora stat la vama la Nadlac si 4 pauze de incarcat (Sibiu, Timisoara, Szeged, Gyor). Mult putin nu stiu, pentru mine e ok pentru o distanta atat de mare intr-o zi.

 

Locatiile de incarcare mi le-a sugerat masina. Am incarcat de obicei in intervalul 20-80%, durata 20-25 minute. Aici ai mare avantaj cu Tesla cu reteaua de Superchargere foarte extinsa.

 

Iti multumesc pentru raspuns ✌️

 

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

Cam toate electricele actuale au autonomie de câteva sute de kilometri. În România, asta se traduce prin câteva ore bune de mers, după care faci o pauză de o jumătate de oră (aproximativ, în funcție de nivelul de încărcare) pentru alimentare. Este mai mult decât acceptabil/decent. Bineînțeles, dacă ai neapărat de făcut 1000km pe autostrăzi în 10h nu cred că vei reuși, dar din nou revenim la contextul ăla de folosire despre care tot vorbesc.

 

Nu am ignorat nimic, am făcut echivalență între "autonomie" și "alimentare", pentru că despre asta este vorba de fapt.

 

In regula, iti multumesc pentru raspuns ✌️

Edited by SONYC
Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, thesaw a spus:

Pentru mine pe drumurile publice o masina sport e una care e suficient de rapida in acceleratie si cu care poti aborda un drum virajat de munte cu suficient aplomb incat sa fie distractiv. In momentul de fata sunt masini electrice la vanzare care se achita cu brio de sarcinile astea si oricat de purist sau snob ai fi nu ai cum sa nu te distrezi conducandu-le.

Eu n-am găsit încă electrica aptă de schimbări de direcție decente atunci când le faci în scurt, stânga-dreapta, dar sunt deschis la informații noi!

Cum însă văd zilnic oameni care plătesc - nu puțin - pt câteva ture de circuit cu niște mașini cât de cât sportive și pt care excitația maximă e atunci când bagă piciorul pe linia dreaptă, virajele abordându-le târ-târ-târ oricât le-ai explica unde și cum să frâneze, trase și alte bazaconii, nu mă mir că pt mulți electrocarele sunt the ultimate shit.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, ENEOS a spus:

Eu n-am găsit încă electrica aptă de schimbări de direcție decente atunci când le faci în scurt, stânga-dreapta, dar sunt deschis la informații noi!

 

 nu mă mir că pt mulți electrocarele sunt the ultimate shit.

 

Tesla model 3 si Taycan se comporta excelent pe schimbarile bruste stanga-dreapta. Ca si paranteza aici conteaza mult cauciucurile, daca faci testul cu EcoContact sau alte opinci orice masina vireaza nasol. Pe masina am Pirelli P Zero si pe Taycan am testat Michelin PilotSport si ambele se comporta excelent la viraje lente luate agresiv.

 

La viteze mici la care faci slalom brusc, sub 60-70 Km/h masinile electrice nu sunt asa mult dezavantajate de masa ridicata dar sunt avantajate de centralizarea masei si a centrului de greutate coborat si de lipsa greutatii in fata axului rotilor. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, SONYC a spus:

 

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Pai asta e problema, vrei info reale de la utilizator. Dar acele date s-ar putea sa fie irelevante pt tine pt ca sunt prea multe variabile: la ce priza incarca utlizatorul, cat de des, ce distante parcurge, cu ce viteza, ce masina are, ce incarcare suporta masina, unde locuieste si foloseste masina acel utilizator. Tu vrei exact acelasi model de masina, o vei incarca acasa la 220 peste noapte sau? O sa faci doar oras sau doar autostrada? E irelevant ce iti spune alt utilizator, parerea mea. La fel de bine poti sa iei info din articole de teste facute despre modelul care te intereseaza iar experienta ta va fi oricum diferita. Ca la termice, singurul lucru in comun intre utilizatori este cat timp le ia sa umple rezervorul, in rest, cat de tare calca fiecare pedala si unde foloseste masina e diferit. Eu pe termica scot intre 7.5 si 10 in oras si intre 5.2 si 7.5 afara. Deci cat consuma masina?

Link to comment
Share on other sites

Momentan cea mai mare problema la electrice in ceea ce priveste patrunderea in pietele second hand, este clar reducerea autonomiei. 

Individul, sau familia care in ziua de azi nu-si permite (sau nu doreste) sa aloce unei masini un buget mai mare de 7-10k, nu are alternativa electrica. 

ICE-ul de bine de rau nu este afectat in asa mare masura de ani/km precum o masina electrica. Si chiar daca e nevoie de interventii, deobicei ele se rezuma la piese care sunt destul de accesibilie, dar si la service-uri inca accesibile. 

In ceea ce priveste electrica piata second este problematica. Aici nu ma refer la ex. Model 3 de 2-3 ani si 30k km care este clar peste bugetul amintit mai sus, dar ceva asemantaor. 7-10 ani vechime, +150k km. Asta la un Diesel/benzina nu sunt atat de problematice precum degradarea bateriei. 

Ori o baterie in momentul de fata costa enorm, plus ca nici service-uri nu prea gasesti. Iar Tesla cu modelul lor "totul inhouse" e mai descurajator. Va spune unu care s-a lovit de probleme cu Tesla si stiu cum este sa nu ai alternativa. Doar un magazin de piese, doar o platforma prin care poti sa semnalezi problemele si doar cateva service-uri care pot si au uneltele specifice pentru a repara masina. Deci monopol total pe tot ce inseamna post vanzare. 

 

Probabil in X ani problemele de mai sus se rezolva, pana atunci masina electrica are sens daca o iei in leasing operational, sau daca o tot schimbi la 2-3 ani. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, SONYC a spus:

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Pe tine nu are ce sa te intereseze masina electrica. Nu ai buget pentru asa ceva, si nu ai stilul de viata care sa se plieze. Eu am avut sa zicem bugetul (le-am luat pe leasing operational, basically un fel de long term rental), doar ca pana la urma nici eu nu avem stilul de viata care sa se muleze. 

 

Asta este valabil in tot ceea ce inseamna piata auto. Iti iei combi daca ai famile si cari chestii, asa cum daca ai avea familie etc. nu ti-ai lua un Seria 3 coupe. Adica vorbim de alegeri firesti. 

Pentru electrica, trebuie sa stai la casa (daca ai panouri e mai grozav) sa ai drumuri regulate dar intr-un radius care sa iti permita autonomia iar pentru concedii, ori sa accepti inconvenientul mersului cu o electrica, sau sa mai detii o masina cu ICE sau sa inchiriezi una pe durata nevoii. 

Nu indeplinesti conditiile, trebuie sa faci compromisuri. Daca esti capabil sa le faci, e ok...daca nu...stay away

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...