Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 12 ore, TheHuskyCrobats a spus:

In ceea ce priveste pretul, nimeni nu poate scoate o masina cu tehnologie noua

 

Tehnologia nu e noua, primele masini electrice au aparut pe la 1920 daca imi aduc bine aminte.

Acum 12 ore, TheHuskyCrobats a spus:

A iesit o statistica acum cateva ore (din punctul meu de vedere exagerata) cum ca in Romania 7 masini iau foc in trafic incendii in fiecare zi. Vezi pe Observator, sau ceva de genul
Nu am idee, insa fii convins ca majoritatea nu sunt electrice, altfel vuiau ziarele si media in general.

 

Statistica asta e irelevanta si ti-am mai explicat de ce, iau foc masini la care au umblat Doreii iar acestea de regula iau foc cand functioneaza. In schimb EV-urile iau foc stationand, cand se incarca sau in mers iar toate acestea se intampla pt ca bateriile nu sunt sigure. Am mai spus, cand electricele vor incapea pe mana Doreilor vor lua foc 100 pe zi, nu sapte ca la ICE. Ca sa intelegi ce insemana Doreii zilele trecute am vazut pe sosea o placuta de frana de camion care nu era uzata, avea ferodo gros pe ea... imi pare rau ca nu am putut opri sa fac poza. S-a mai intamplat sa vad pe sosea placute de frana dar ajunse la fier, motiv pt care au trecut pe langa etrier si au cazut jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, The Flying Dutchman a spus:

Vecinu' meu din Romania a ajuns intr-o zi. Cam 13 ore cu tot cu opririle pentru incarcare (nu a pus la socoteala ferry). VW ID3. Nu stiu ce baterie are.

 

Nu prea iese calculul, probabil 13 ore din spusele lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt 550 km. hai , 600. o ora incarcare (pleci full) si iese cu orice masina care are autonomia pe la 400 km. pentru tesla e o rusinica sa faci 13 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, foxbat a spus:

sunt 550 km. hai , 600. o ora incarcare (pleci full) si iese cu orice masina care are autonomia pe la 400 km. pentru tesla e o rusinica sa faci 13 ore.

 

Pe ruta clasica, din Bucuresti si pana in Keramoti, sunt fix 560 de km. Nu asta e insa ideea, ci faptul ca e aglomerat. Daca faci ca mine si depasesti tot ce prinzi, mergand bine peste limita legala, scade autonomia. Atat doar ca eu alimentez in cateva minute, iar EV-ul zici tu ca are nevoie de cel putin o ora. Nici asta n-ar fi o problema, dar nici pana in punctul alimentarii nu se merge cu EV-ul asa cum se merge cu ICE-ul, intelegi acum ideea? Ce ti-e si cu matematica asta, nu-i de mirare ca n-are prea multi prieteni. Sa mai zic ca @The Flying Dutchman afirma ca prietenul lui ca a avut opriri de alimentare? Opriri, a se vedea pluralul.

 

Cand am plecat spre casa era ora 13:21, Limenaria, o ora distanta de feribot. I-am dat tare, iar la Zimnita (BG) m-a depasit un Q3 de firma (baucem) care ii dadea si mai tare. De cand asteptam un conducator din asta de masina smechera care sa o conduca asa cum trebuie. M-am tinut de el pe toate serpentinele din Bulgaria si amandoi am depasit absolut tot. Din Veliko el s-a dus pe alt drum, eu am continuat. In conditiile astea am parcat masina la ora 22.28.

 

Sunt ani de zile, repet, ani de zile de cand n-am mai vazut un posesor de masina scumpa care sa o conduca "la valoare", iar tu imi povestesti de soferii de EV-uri? Poate or fi si exceptii, dar 99% merg la consum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarci mai putin timp, intre 0-80% se incarca mult mai repede, cel putin la Tesla.

Nu e nevoie sa incarci 0-100%, asta pentru ca la procent mare de incarcare a bateriei incarcarea se face incet. Pleci full de acasa, incarci cand ai 10-20% sa iti ajunga pana la destinatie si asta e. Probabil 20-30 minute o incarcare.

 

@SONYC Esti un erou, ma mir cum reusesti sa ne suporti pe noi astia care mergem cu viteza legala. Iti e greu, sunt convins.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, TheHuskyCrobats a spus:

@SONYC Esti un erou, ma mir cum reusesti sa ne suporti pe noi astia care mergem cu viteza legala. Iti e greu, sunt convins.

 

Mai ales pe voi astia de AG, sunteti prastie la volan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, SONYC said:

 

Nu prea iese calculul, probabil 13 ore din spusele lui.

Depinde cine face calculul. De data asta Google Timeline a calculat 13 ore si ceva maruntis daca scade timpul petrecut pe ferry. Doua opriri pentru incarcare si una pentru toaleta.

 

2 hours ago, SONYC said:

I-am dat tare,

"Tare" e un termen relativ. Ceea ce inseamna "tare" pentru mine poate fi "foarte incet" pentru altii.

Cunosc pe cineva aici pe forum, mai discret de felul lui, care a avut cu masina o medie de 117km/h pana in Halkidiki si inapoi (cam 1600km) in 2010 sau 2011. E drept ca pe vremea aia nu erau camere fixe in Bulgaria.

Totdeauna exista un peste mai mare, nu e bine sa crezi ca setezi standarde, sau stabilesti recorduri.:cheers:

Editat de The Flying Dutchman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, The Flying Dutchman a spus:

Depinde cine face calculul.

 

Pentru un rezultat corect trebuie introduse toate variabilele in ecuatie, ori asta e aproape imposibil. 13 ore+ pentru 560 de km e totusi prea mult.

 

Acum 8 minute, The Flying Dutchman a spus:

"Tare" e un termen relativ. Ceea ce inseamna "tare" pentru mine poate fi "foarte incet" pentru altii.

 

Fara sa intru in prea multe detalii, mai mult de 190 km/h nu poate masina.

 

Acum 14 minute, The Flying Dutchman a spus:

Totdeauna exista un peste mai mare

 

Absolut de acord, vezi Q3-ul, diesel de capacitate mare + sofer capabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, SONYC a spus:

 

Pe ruta clasica, din Bucuresti si pana in Keramoti, sunt fix 560 de km. Nu asta e insa ideea, ci faptul ca e aglomerat. Daca faci ca mine si depasesti tot ce prinzi, mergand bine peste limita legala, scade autonomia. Atat doar ca eu alimentez in cateva minute, iar EV-ul zici tu ca are nevoie de cel putin o ora. Nici asta n-ar fi o problema, dar nici pana in punctul alimentarii nu se merge cu EV-ul asa cum se merge cu ICE-ul, intelegi acum ideea? Ce ti-e si cu matematica asta, nu-i de mirare ca n-are prea multi prieteni. Sa mai zic ca @The Flying Dutchman afirma ca prietenul lui ca a avut opriri de alimentare? Opriri, a se vedea pluralul.

 

Cand am plecat spre casa era ora 13:21, Limenaria, o ora distanta de feribot. I-am dat tare, iar la Zimnita (BG) m-a depasit un Q3 de firma (baucem) care ii dadea si mai tare. De cand asteptam un conducator din asta de masina smechera care sa o conduca asa cum trebuie. M-am tinut de el pe toate serpentinele din Bulgaria si amandoi am depasit absolut tot. Din Veliko el s-a dus pe alt drum, eu am continuat. In conditiile astea am parcat masina la ora 22.28.

 

Sunt ani de zile, repet, ani de zile de cand n-am mai vazut un posesor de masina scumpa care sa o conduca "la valoare", iar tu imi povestesti de soferii de EV-uri? Poate or fi si exceptii, dar 99% merg la consum.

man, esti in partea care nu conteaza din statistica :)

nu discutam aici de tine si de ianachim care mergeti blana ci de 99%din soferi.

ca idee- de unazi am facut o comparatie - am mers pe acealsi traseu ( concret- Ploiesti - Tsarevo).

cu EV, cu moto, cu auto si cu duba.

mers normal, opriri de alimentare si de vizitat una alta (suzopol, nesebar )

diferentele au fost strict date de "lalaieli" si n-am fost limitati de niciunul din device-urile amintite.

 

repet, mers " Cu familia".

tiruri, trafic rezonabil ( nu mers in weekend!)

lasa povestile cu q3 si 190km/h ca astea sunt de nisa. la cum stiu eu drumul ala cred ca multa carne v-ati luat daca ati rupt asfaltul in doua.

bine ca totul fu bine si km faini fara incidente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, foxbat a spus:

la cum stiu eu drumul ala cred ca multa carne v-ati luat daca ati rupt asfaltul in doua

 

N-am incomodat pe nimeni, nu depasesc in curba/rampa fara vizibilitate si alte situatii asemanatoare. Ma bazez insa pe starea tehnica a masinii, pe anvelope si pe cei 19 ani de condus, nu zic de permis, ca asta e mai putin relevant. Am mers insa mult tare peste limita legala. In fine, nu asta era ideea, voiam doar sa subliniez faptul ca mi-a luat si mie ceva timp sa ajung acasa, daramite unui conducator care merge regulamentar, ba' mai si opreste de doua ori pentru a incarca EV-ul. Nu ies cele 13 ore de care amintea The Flying Dutchman. Zic acum, cand pleaca toti in concediu, altfel se schimba datele problemei daca mergi in extra-sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, foxbat a spus:

la cum stiu eu drumul ala cred ca multa carne v-ati luat daca ati rupt asfaltul in doua.

bine ca totul fu bine si km faini fara incidente

''Carne'' ti iei cind mergi ca biciclistul pe locul de depasire al unei masini cu maxim 55 km/h ..... ca localitate, nu cind ii dai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Da, da, Bucurestiul e fruntea 🤣

 

Eu unul nu consider asta, nu, nu. Voi insa.. ati batut BT-ul de departe, sunteti in alta liga cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, respectam regulile de circulatie, mergem legal, semnalizam in sensurile giratorii, acordam prioritate si chiar lasam colegii de trafic sa intre pe drumurile principale de pe cele secundare.

De acord, suntem intr-o alta liga.

 

Inteleg ca te incurcam. Poate daca ai zbura putin mai sus ar fi ok si pentru tine 🤣.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liniștit n-am mers decât azi spre Ioanina, când îmi arăta range 53 km, eram la dreq în praznic și nicio benzinărie în drum. Gps m-a dus totuși la una, era abandonată de ani buni. Mi-a sărit zenul instant, m-am calmat cu câteva înjurături, apoi 80 cu a cincea, eventual 95 la vale cu a șasea. Mi-a sărit iar țandăra când am văzut că e 2,1 euro litrul la Shell (nu aia racing).

Ce drumuri am prins, dacă eram cu vreo electrocasnică, chemam a24.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, pinnochio a spus:

Cum o incarci la generator? Am vaz ca trocariciurile au altfel de mufe.

Ca la orice device ce are baterie si se incarca, gen laptop, telefon. Exista alimentator special ce se baga in priza normala, iar in partea cealalta are acea mufa.

https://www.emag.ro/statie-incarcare-pentru-masina-electrica-3-6kw-cu-limitator-de-putere-8-16a-type-2-tip-2-si-cu-temporizare-cablu-5-3m-st-8-16/pd/DKZ9G5MBM/?cmpid=146270&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:Whoop!)_3P-Y_>_Moto&utm_content=88391278787&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjws560BhCuARIsAHMqE0HRrSXwN3U2nB0TnBGaw3_9FxEq6j2ImYwOF5JT_5kH3G0gxiAxtg0aAu26EALw_wcB

 

Apropos, discutie intre mine si un nenea inginer la service Dacia, ce avea un ZOE. Ma intreba cat imi consuma Springul cu aer si fara aer. M-a mirat intrebarea, dat fiind ca la mine nu e vreo diferenta semnificativa. Si mi-a spus ca la el e diferenta marisoara. Cica masinile cu pompa de caldura cumva consuma mai mult cand dai drumul la racire sau incalzire. Pe cand la a mea, care e chioara, cica ma rupe iarna cand dau drumul la incalzire, dar vara cu racire nu simt chiar asa de mult....

Asa o fi? La cei ce mai aveti EV-uri pe aici, e diferenta de consum cu si fara aer conditionat?

La 04.07.2024 la 8:33, Nguyen a spus:

 

Tehnologia nu e noua, primele masini electrice au aparut pe la 1920 daca imi aduc bine aminte.

 

Gresit. EV-urile au aparut acum mai bine de 100 ani, dar cu baterii cu plumb. Adica fix-pix. Avantul a fost luat doar la aparitia bateriior li-ion. Si adevarul e ca dintr-o masina electrica bateria e cea mai valoroasa. Asa ca tehnologia noua e fix asta, bateria, cu toate formele ei: baterii dublu-carbon, litiu-sulf, litiu-aer, sau cu electrolit solid, tot ce se incearca acum ca sa mareasca densitatea bateriei si viteza de incarcare, precum si sa micsoreze riscul de incendii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o fi? La cei ce mai aveti EV-uri pe aici, e diferenta de consum cu si fara aer conditionat?

Ciudat, la mașini nu prea auzi chestia asta (poate doar la vibratoare de 0,9 litri). La voi o fi subiect de dezbatere, dar la noi contează doar să funcționeze. 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ma, las ca stiu si eu.

Diferenta mare e la mentenanta. Exemplu, mi s-a oprit Priusul de 3 ori saptamana trecuta, la stat in soare cu aerul conditionat la maximum, la vama, pe 38 grade afara. Un mic "overheating", acolo, ce mare lucru? Urmeaza sa curat mizeria dintre radiatoare, sa schimb a 2-a oara intr-un an pompa de apa ca sa fiu sigur ca nu mai face....chestii din astea minore. Cu electrica, o astfel de problema ar fi fost imposibila chiar si dupa 10 ani de functionare.

Asa ca lasati-va nevestele sa ia masini. Ele stiu ca e mai buna aiai ce merge, nu aia pe care o bibilesti, la care schimbi bujii, distributii, poate se arde garnitura de chiulasa, poate se rupe cureaua de accesorii in drum spre mare..... Crezi ca nu am patit?

 

 

 

P.S. Ca tot am vazut acum cateva zile discutii pe facebook, pe pagina de Prius Romania. Era unul ce se plagea ca are consum de 8,3 in oras de cand au venit caldurile. Si marea majoritate a comentariilor erau de genul "bro, nu mai lasa clima pe minim. Las-o pe 23-24 grade si sa vezi ca scade consumul la 5". 

Asa sa fie? Astia cu termice nu discuta de consum versus aer conditionat? Sau or fi aia cu Prius mai deosebiti, pe restul ii doare-n cot de consum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi oricum nu dai ca boul climatronicul pe Lo, îl setezi pe cât vrei să simți. La Octavia îl setam pe la 23-24 grade, pe auto, nu-i aveam grija (dublu climatronic). Nu scădea consumul, dar nu mai aveam de butonat.

Cât despre prius și overheating, schimbă la timp distribuția, pompa de apa, pune antigel bun, nu te zgârci la ăla de 11 lei litrul, nu sunt probleme. Niciodată nu mi s-a supraîncălzit un motor, am permis din 1999 (practică pe mașinile tatei), și mașini personale din 2004, niciodată probleme cu încălzirea.

Zici că Electroluxul e fără întreținere? Mai așteaptă să pice ceva pe la motor sau baterie. Sau să înțepi bateria prin ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prius am luat pentru ca e, chipurile, fara intretinere. Doar pompa de apa, pe care deja am schimbat-o in toamna (cu antigel de 11 lei litrul, recunosc. Distributia e pe lant, nu are niciun fel de curele de accesorii sau altceva sa se rupa in drum. Mergi si cam atat. Si totusi, dupa 10 ani de la productie, apar niste chestii suparatoare....

Deci da, electrocarul e fara intretinere, doar update-uri de soft, roti, placute, bucsaraie. Si asterpt, stai fara grija. Orice electrocar in UE are garantie pe baterie 8 ani. Vom vedea dupa, dar deocamdata sunt multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.07.2024 la 14:16, SONYC a spus:

13 ore+ pentru 560 de km

Când faci 5-6h Brașov - București, și nu limitat de conservă, încărcare sau altceva, ți se pare parfum!

La 04.07.2024 la 14:58, foxbat a spus:

traseu

Da' la Baia/Satu'/whatever mare de ce nu te-ai dus cu mixerul? 🧐

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...