Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

1 oră în urmă, cuki a spus:

Apoi "maestrii" de astia isi dau cu parerea de bateri, randement, politica, macroeconomie etc.

 

Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic.

La 03.01.2022 la 23:29, Silver Arrow a spus:

🤣 esti iremediabil.

Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 

1923...

Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ...

Si nu are diferential 😉 (desi are 4 roti)

Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo?

 

Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin
Acum 2 ore, ENEOS a spus:

El lucrează în industria auto. La vreo spălătorie probabil. 

Adică automotive. 

Vezi că mai sunt și vulcanizările de luat în calcul 🤣

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, l.u.v a spus:

Adică automotive. 

Vezi că mai sunt și vulcanizările de luat în calcul 🤣

Vezi ce scrii, ca-ti da Report... :)

 

 

https://autolatest.ro/stiri/pretul-pentru-1-kw-a-ajuns-la-2-5-lei-adica-acum-este-mai-ieftin-sa-mergi-cu-o-masina-pe-gpl/

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic.

 

Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit?

Bravo.  Bine macar ca asa mai pui mana si nai citesti. cate una, alta.

Link to comment
Share on other sites

Din cînd în cînd trebuie să mai pun cîte un jalon la care să vă raportaţi atunci cînd deliraţi.

Vă reamintesc că ne aflăm în impasul ăsta nu numai din cauza crizei combustibililor fosili ci şi din cauza unei proaste alocări de resurse: consumăm prea mult (iar consumul continuă să crească exponenţial datorită complexităţii societăţii) şi consumăm inegal distribuit (cu toate mişcările sociale aferente).

Încercaţi să gîndiţi planeta în întreg şi nu fragmentat: entropia ei creşte accelerat pt că nişte deştepţi fac panouri solare topind nisip în China folosind curent electric făcut din cărbuni, sau prostovanii europeni care îşi propun să producă hidrogen consumînd mai multă energie decît produc.

Pe termen lung economia asta este nesustenabilă iar pe termen scurt nu duce decît la consolidarea hegemoniei Chinei de unde căderea va fi şi mai violentă.

 

Revenind, în timp ce părerologii forumului se dau cu cwrw de pămînt aşteptînd ca inginerii lui muscă să le mărească range-ul la pateticele lor electrice (dadada, investind în noi tehnologii plm), există  pricepuţii în inginerii sociale care vă vor rezolva problema din partea cealaltă, a nevoii de mobilitate iar un range de 50km vi se va părea un drum pe Marte.

Nu vi se pare ciudat că la faza asta jmekerii din think tankurile şorosiste sînt mai pragmatici decît adevăraţii ingineri ai lui musk?! Atunci continuaţi-vă delirul

Link to comment
Share on other sites

Metavers. Platesti un abonament la Zuky si te dai pe unde vrei tu de pe canapea. Ce sa mai bati amar de drum pina unde-ti place? chestii din secolul trecut.

 

Presimt ca o sa creasca exorbitant pretul la canapele 😀

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, FLEX a spus:

Metavers. Platesti un abonament la Zuky si te dai pe unde vrei tu de pe canapea. Ce sa mai bati amar de drum pina unde-ti place? chestii din secolul trecut.

 

Presimt ca o sa creasca exorbitant pretul la canapele 😀

Ma apuc sa filmez 360 pe unde merg asa ca luati va ochelari 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

La 08.12.2021 la 23:07, Asimplu a spus:

In total vreo 10.000eur cu tot cu acumulatori. 12 panouri in total, fiecare a 550w. Putem rula casa pe baterii aproximativ 7 zile. Garantie la panouri 30 de ani. La baterii 20 de ani.

 

 

Ce consum ai de merge casa 7 zile pe baterie???

Eu am renuntat la diesel de 2litri ca sa iau electrica. ix25, buna masina, e la ai mei acum, nu am avut inima sa o vand. Mai am un Yaris pe care l-am pastrat deoarece nu putem merge doi insi cu o masina, avand programe diferite complet.

Am panouri, care vara produc maxim 10kWh (cam 30-40kWh in total pe zi) iar in cea mai proasta zi, iarna, nu produc nimic. Anul asta am avut 2 zile cu productie 0, in rest minim 3kWh. Masina o incarc pe unde apuc, Kaufland, Penny, acasa, sotia la servici, etc. Preturile sunt de la 0.7lei/kWh la incarcatoarele primariei din Pitesti (erau gratis dar s-a schimbat treaba) pana la 2.5lei/kWh la e-charge, statii rapide. Acasa pana in martie am tot 0.7lei/kWh la Hidroelectrica. Insa factura totala la energie electrica pe anul trecut a fost de -80lei... Cu un consum al casei de 20-25kWh pe zi. Asa ca nu deocamdata nu imi fac probleme. Panourile le am instalate de aproape 3 ani, bag curent in retea de 1 an.

Costurile instalatiei au fost maricele (fara casa verde sau altele) cam 13000 euro in care este inclusa si o baterie de 10kWh. Bateria ma tine cam 10 ore iarna (o descarc 50% ca sa am backup, la noi se ia curentul des) iar vara o descarc pana la 15% in cel mai rau caz cand e inorat. De obicei se duce la 45-50% (noaptea scurta.

Am luat o Kona electrica la 27500euro cu Rabla+ si Rabla. Autonomie primavara, vara si toamna pana la 580km in oras, acolo o folosesc 99% din timp. Iarna cea mai mica autonomie a fost de 499km cu AC-ul/incalzirea pornite non-stop. Masina merge zilnic minim 50km. O incarc o data pe saptamana, in general de la 20-80% asa recomanda si producatorul. Daca am drumuri mai lungi o incarc 100%.

Am facut un singur drum lung Pitesti - Targu Frumos de 410km, varianta Brasov - Onesti. Am plecat cu 580km de la Pitesti si am ajuns cu 93km autonomie la Targu Frumos. AC non-stop, a plouat tot timpul si a fost devoie de dezaburire nu racoare.

 

Mi-as lua fara sa stau pe ganduri Kona EV din nou, poate varianta mai scumpa pentru scaunele cu ventilatie (asa tin minte ca avea la dotari). Nu mi-as mai lua diesel.

 

Erata (nu mai pot corecta, masina este un ix35 nu ix25, am degetele groase)

Link to comment
Share on other sites

Foarte precisa descrierea, multumim mult. 

Intrebare: consumul casei de 20-25kwh/zi e cu tot cu incarcarea masinii?

 

Oricum, eu trag 3 concluzii.

1. Ditamai Kona, care e un fel de SUV mai mic, face cu o baterie de 64kwh  peste 500km. Asta inseamna un consum, chiar la ditamai masina, de 12-13 kwh/100km. Mult mai putin decat tipa toti cei care nu au avut vreodata electrica (dar stiu ei mai bine ca nu e Ok sa-ti iei asa ceva), si care spun ca iarna consumul ajunge la cer si se termina bateria in 100km.

2. O casa cu panouri de 10kwh plateste intr-un an 80 lei electricitatea. Daca consumul meu e cam jumatate fata de al tau, adica aprox 10kwh/zi, inseamna ca panourile fotovoltaice ce sunt pe vine la mine (programul casa verde, normal, cele de 3,4kwh), vor prelua cea mai mare parte a cheltuielilor. 

3. Intr-adevar, nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc. Dar la casa, cu priza la poarta si pret de contract, e un must macar o tartacuta de Spring. Pentru frecusul zilnic in oras, pretul per 100km calculat la incarcarea de acasa e imbatabil.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

Foarte precisa descrierea, multumim mult. 

Intrebare: consumul casei de 20-25kwh/zi e cu tot cu incarcarea masinii?

 

Consumul este unul mediu, este si incarcarea masinii acolo. Dar deoarece nu o tin mult la incarcat acasa, deocamdata nu se vede o influenta majora. Sa spun 1 maxim 2kWh pe zi sa fie pentru masina intr-o luna (30-60kWh pe luna).

Mai jos e productia din panouri acum. Mult peste necesitatile casei in acest moment. Si e ianuarie. Maximul atins 4400W pe la pranz dupa care o ia in jos.

 

image.thumb.png.2d3b5aa3cc812e42e74f9785ac243dc9.png

 

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

1. Ditamai Kona, care e un fel de SUV mai mic, face cu o baterie de 64kwh  peste 500km. Asta inseamna un consum, chiar la ditamai masina, de 12-13 kwh/100km. Mult mai putin decat tipa toti cei care nu au avut vreodata electrica (dar stiu ei mai bine ca nu e Ok sa-ti iei asa ceva), si care spun ca iarna consumul ajunge la cer si se termina bateria in 100km.

 

Acum sincer, Kona e mai mult un hatchback decat un SUV. 😁

 

Am gasit si o niste poze:

- Autonomia la 100% dupa incarcare. 582km teoretici, depinde cum si pe unde mergi.

- In a doua poza este timpul de incarcare 20-80% la incarcator rapid DC de 75kW.

- A treia poza este timpul de incarcare de la 80-100% la 42kW. Pe final incarcarea scade pana la 6kW.

- Consumul mediu toamna a fost 13kWh/100km, acum am ajuns la 14.3kWh/100km. In ultima poza de pe bord se vede consumul mediu 14.3kWh/100km si estimatul la 50% - 242km. Poza am facut-o pentru ca am ajuns la 11111km 😁 Se vede si consumul ultimei calatorii 15.8kWh/100km, un drum de 60km Pitesti-Cuca (pe dealurile spre Valcea). Ce a fost cu plus acolo am recuperat la intoarcere - regenerare 😜

 

image.thumb.png.7ab05f4e54db5bed4f31397da5af2681.pngimage.thumb.png.6d81b426a8315c518ca17489f1215afe.pngimage.thumb.png.9a2b95d9c355fb6128e6834c7ec9b512.pngimage.thumb.png.1c2676e57eee0b58d5d9f4feec5e92fe.png

 

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

2. O casa cu panouri de 10kwh plateste intr-un an 80 lei electricitatea. Daca consumul meu e cam jumatate fata de al tau, adica aprox 10kwh/zi, inseamna ca panourile fotovoltaice ce sunt pe vine la mine (programul casa verde, normal, cele de 3,4kwh), vor prelua cea mai mare parte a cheltuielilor. 

 

Nu, Hidroelectrica are sa imi dea 80 de lei. Am iesit pe plus.

Eu am plecat cu 3kWh ca si tine, un invertor si totul on-grid insa am fost incantat de toata instalatia si am preferat sa fac alte doua update-uri (bateria de 10kWh si inca un invertor) in loc sa dau +10K pe o masina mai dotata. Fiecare are prioritatile lui.

 

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

3. Intr-adevar, nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc. Dar la casa, cu priza la poarta si pret de contract, e un must macar o tartacuta de Spring. Pentru frecusul zilnic in oras, pretul per 100km calculat la incarcarea de acasa e imbatabil.

 

Sotia lucreaza in afara orasului, sunt 50km minim/zi lucratoare. Nu mai socotesc drumurile dus intors in oras sa duc iau copii, au si astia un program de-ti vine sa te impusti.

Electrica a "economisit" pana acum aproximativ 1200lei/luna (motorina + benzina), se cunoaste mai ales ca preturile la gaze au crescut deci suma respectiva am redirectionat-o. Cresterea la curent nu ma afecteaza. Deocamdata consum foarte putin din retea.

 

Pe drumul catre locul de munca al sotiei ne incrucisam cu foarte multe Springuri, trecem prin niste sate, se pare ca sunt foarte apreciate acum pentru oras mai ales de cei nepretentiosi.

 

 

 

Este viitorul electric? Nu stiu si nu cred. Insa in acest moemnt, pentru mine e cea mai buna solutie.

 

In ceea ce priveste mutatul la casa: am ales acum 12 ani sa vand un apartament la bloc si cu banii aceia sa iau 1000mp de pamant + o casuta la tara, sa o remodelez si astfel sa imi asigur un confort mai bun. E la distanta de oras, de acord, am renuntat la activitati comode - magazine la cativa pasi, restaurante, cafenele, cinematograf, etc. Insa nu imi pare rau. Nici ca am luat electrica.

 

Acum e si masina la incarcat:

 

image.thumb.png.2f603c8e3c84eae0bb5f746a4c5028ac.png 

Link to comment
Share on other sites

La 14.01.2022 la 9:24, TheHuskyCrobats a spus:

 

Ce consum ai de merge casa 7 zile pe baterie???

Eu am renuntat la diesel de 2litri ca sa iau electrica. ix25, buna masina, e la ai mei acum, nu am avut inima sa o vand. Mai am un Yaris pe care l-am pastrat deoarece nu putem merge doi insi cu o masina, avand programe diferite complet.

Am panouri, care vara produc maxim 10kWh (cam 30-40kWh in total pe zi) iar in cea mai proasta zi, iarna, nu produc nimic. Anul asta am avut 2 zile cu productie 0, in rest minim 3kWh. Masina o incarc pe unde apuc, Kaufland, Penny, acasa, sotia la servici, etc. Preturile sunt de la 0.7lei/kWh la incarcatoarele primariei din Pitesti (erau gratis dar s-a schimbat treaba) pana la 2.5lei/kWh la e-charge, statii rapide. Acasa pana in martie am tot 0.7lei/kWh la Hidroelectrica. Insa factura totala la energie electrica pe anul trecut a fost de -80lei... Cu un consum al casei de 20-25kWh pe zi. Asa ca nu deocamdata nu imi fac probleme. Panourile le am instalate de aproape 3 ani, bag curent in retea de 1 an.

Costurile instalatiei au fost maricele (fara casa verde sau altele) cam 13000 euro in care este inclusa si o baterie de 10kWh. Bateria ma tine cam 10 ore iarna (o descarc 50% ca sa am backup, la noi se ia curentul des) iar vara o descarc pana la 15% in cel mai rau caz cand e inorat. De obicei se duce la 45-50% (noaptea scurta.

Am luat o Kona electrica la 27500euro cu Rabla+ si Rabla. Autonomie primavara, vara si toamna pana la 580km in oras, acolo o folosesc 99% din timp. Iarna cea mai mica autonomie a fost de 499km cu AC-ul/incalzirea pornite non-stop. Masina merge zilnic minim 50km. O incarc o data pe saptamana, in general de la 20-80% asa recomanda si producatorul. Daca am drumuri mai lungi o incarc 100%.

Am facut un singur drum lung Pitesti - Targu Frumos de 410km, varianta Brasov - Onesti. Am plecat cu 580km de la Pitesti si am ajuns cu 93km autonomie la Targu Frumos. AC non-stop, a plouat tot timpul si a fost devoie de dezaburire nu racoare.

 

Mi-as lua fara sa stau pe ganduri Kona EV din nou, poate varianta mai scumpa pentru scaunele cu ventilatie (asa tin minte ca avea la dotari). Nu mi-as mai lua diesel.

 

Erata (nu mai pot corecta, masina este un ix35 nu ix25, am degetele groase)

Hold on. Da pt fataiala din asta IF-B electrica este o varianta sa zicem. Depinde mult de stilul de mers, depinde foarte foarte mult.

Ea are 580km autonomie si o baterie decenta 64kwh.

 

INSA daca e sa mergi legal B-Poiana BV la ski dus-intors 400km, hai sa fim "sincere" nu cred ca il poti face mergand cu 100km/h pe DN1 si cu 130km/h pe A3.

"Sa nu imi spui" ca mergi cu 70km/h sau 80km/h pt ca asta nu e.....normal (cel putin pe timp de zi).....in primul rand in acest ritm esti un factor poluant in trafic. Incurci pana si dubele.

 

Iarasi acum daca e sa fim sinceri , nu cred ca voi nu mai ciupiti acolo 20km/h in plus, un 120km/h pe DN sau 150km/h pe autostrada cand e mai liber.....

 

Adica pt "small talk" activitati urbane sau scurte activitati interurbane Snagov-B electrica este decenta dar nu mai mult prin prisma autonomiei care este foarte foarte volatila, raportat la temperatura mediului ambiant cat si la stilul de condus.

 

Cat despre masina ta Kona EV imi pare cel mai frumos EV raportat la pret de asemenea performantele motorului sunt foarte ok te simti ca si cum ai avea 3.0d pana in 120-130km/h dar......iarasi esti limitat ingradit si constrans de autonomia volatila si timpii de incarcare lungi (nu dureaza 3min - 60l un plin).

Link to comment
Share on other sites

Orice masina are plusuri si minusuri. Deocamdata, electrica e OK doar ca a doua masina, aia de fataiala. Oricine isi ia electrica (cel putin varianta buget) sigur mai are si altceva cu care sa mearga la mare si la munte.

Si eu as vrea sa am electrica cu autonomie de 600 km reali, cu cui de tractare ca sa-mi tractez remorca atunci cand ma duc la enduro, etc. Insa ma uit in buzunar si vad ca nu am bani de Ford F150 Lightning (pickup-ul electric de la Ford). Asa ca ma limitez la  o masina normala, nici aia cine stie ce, pentru deplasari lungi, iar pentru oras optez pentru o electrica mica.

 

 

P.S. Domnul TheHuskyCrobats, la fel am facut si eu cu apartamentul, l-am transformat in casa. Singura diferenta e ca eu am preferat sa nu vand apartamentul, ci sa fac un credit pentru casa. Credit care e platit luna de luna de catre chiria de la apartament.

Link to comment
Share on other sites

@Bigfoot In general eu evit autostrada, am evitat-o si cand aveam ix35-ul, si cu moto. Pentru ca da, merg cu 130-140km/h pana la Bucuresti dupa care zona Militari este film de groaza din punctul meu de vedere.

In general merg pe DN7 deoarece zona unde am eu nevoie sa ajung este Crangasi-Regie-Uverturii. Si orele la care trebuie sa ajung sunt criminale din punct de vedere a traficului 15:00-18:00. E cumva mai drept si mai scurt drumul pe DN7 😜

 

Sincer, desi nici mie nu imi vine sa cred, inclusiv Waze ma sfatuieste sa merg pe DN7. Ies cu un timp teoretic de 10-20minute mai lung comparativ cu autostrada insa nu stau blocat in trafic. E si din setari, recunosc, am setat cel mai scurt drum parca. Spun teoretic deoarece, cum bine ai presupus, o mai ciupesti. In realitate pot spune ca fac cam tot atat, chiar daca se circula mai incet - distanta e mai scurta.

 

Nu stau in Bucuresti, ca sa ma duc la schi in Poiana nu fac 400km ci doar 260-270km din ce tin minte (dus-intors). Si aici avantajul e de partea mea. Si sa raspund la o intrebare nepusa: eficienta regenerarii este fantastica, consumul Pitesti-Brasov si retur este extrem de mic, ceea ce pierd la urcare recuperez la coborare, nu am foto insa din ce tin minte la drumul Pitesti-Targu frumos de anul trecut am avut undeva la 8kWh/100km pe portiunea Pitesti-Brasov. Mai mult am consumat pe zona Pitesti - Campulung 😁. Aveam si 35kWh la regenerare pe zone de coborare destul de lungi.

 

@mircea.cazachevici Eu am pastrat Yarisul si am dat ix35-ul. Si nu ma duc la mare cu Yarisul, pe acela il tin de fataiala.

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

Regenerarea o vad eu foarte bine la Prius. Merg,de la Ploiesti la Predeal, doar urcare, consum de 7-8%. Cobor iar la Ploiesti, consum de sub 3%.

Pe autostrada nici Priusul nu e bomba, imi ia mai mult decat in oras. Exact ca electricele.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Consumul mediu toamna a fost 13kWh/100km, acum am ajuns la 14.3kWh/100km

Unde e domnu' cu +25% iarna?!? 

Mda, citind îmi faci poftă de panouri, mi-au și scris cei de la firma care mi-au montat sistemul solar pt apă caldă să mă bage la casa verde. Doar că am sediu de firmă acasă și din câte știu nu merge... Iar 13000€ de dat pe soare n-am acu'. 🤬

Ca să te faci prosumator e mai prietenos un furnizor anume de curent? Cu enel muntenia numa' mai mult sex oral am și tot tre să-l schimb. 

Link to comment
Share on other sites

Care e chestia cu sediul de firma acasa? Daca ai casa pe persoana fizica si ai, de ex, daor contract de comodat pe firma, nu ai probleme.

Tocmai am obtinut ATR-ul (avizul tehnic de racordare) de la Enel Muntenia, mai precis de la E-Distributie care sunt societatea lor de ditributie. Scrie-mi in privat si iti spun ce si cum. Dar in principiu nu e greu, te invata si cei de la firma de fotovoltaice exact cum trebuie sa completezi formularele, si in 15-20 de zile de la depunerea online ai ATR-ul.

Link to comment
Share on other sites

@ENEOS Eu la partea cu actele si institutiile de orice fel sunt total nepriceput. Pentru o suma modica, 600lei parca, cel de mi-a instalat panourile s-a ocupat si de obtinerea ATR-ului necesar exportului de curent. E-Distributie si la mine. Eu am ATR-ul pe sistemul vechi, deci sunt limitat la export la maxim 5kWh.

Nici eu nu am avut acei 13000 euro, i-am dat in 3 transe, pe parcursul a doi ani. Pe masura ce am facut update la instalatie 🙂

 

De retinut ca nu am accesat nici un fel de ajutor de la stat pentru panouri. Doar Rabla + la masina.

 

Intreba cineva mai sus daca as mai fi cumparat masina electrica fara Rabla +. Raspunsul meu este nu. Insa nici nu as fi dat 27500 euro pe o alta masina fie ea diesel/benzina sau orice alt fel hybrid. As fi pastrat Hyundai-ul pana ar fi cazut de tot probabil.

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, adidas a spus:

3C7295EF-2524-4892-ACF1-9B41B86B8E90.jpeg

Din ciclu':sad,but true... :)

Link to comment
Share on other sites

Nush ce să zic și io....mă bag ca musca,parcă cu electricele,ești captiv😕Într-un fel sau altu.Eu merg pe diesel clasic,probabil multă vreme.....

Link to comment
Share on other sites

Titlul topicului se referă la viitor. În momentul de față, electricul vine cu avantaje dar și cu multe compromisuri. În timp problemele se vor rezolva iar autromobilele electrice vor deveni de departe norma.

 

3 hours ago, pinnochio said:

Eu merg pe diesel clasic,probabil multă vreme.....

 

Urăsc diesel-ul, dar îi văd rațiunea economică dacă ești nevoit să faci mulți km anual în extra-urban. Cei care folosesc un diesel preponderent în oraș sunt (îmi pare rău pentru plasticitate) niște cretini.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Normal ca esti captiv.Mai ales daca nu stai la casa si daca ai ghinionul sa gasesti prizele de kaufland,Ikea,etc ocupate.Sau de la multinationala.

Colegii de mai sus sunt exceptii,care asa exceptii au bagat si or sa mai bage niste mii si mii de euro in ceva cu randament volatil.

Apropo,4 kw/h scoate si generatorul meu pe benzina,cu un consum de 1,5 litri/h.Si am dat acum cativa ani 600 de lei pe el.Bine de fapt el scoate 5,5 kw/h dar e prea fortat si nu e bine sa-l duci pe rosu.

Daca-i fac randamentul cred ca ies mai bine decat unii cu panouri de mii de euro,Si nu depind nici de soare.

Asazisul curent ieftin de la panouri are la baza investitii de mii euro.In fapt ei au platit curentul in avans.

Sa nu uitam un alt aspect,posesorii de electrice mai au inca o masina la usa.Cu costurile aferente.

Nu prea suna nici eco si nici ieftin pentru buget.Bani blocati in aia clasica.Sa nu mai zic de pretul umflat al tuturor electricelor.

Hai sa nu o mai dam de gard cu asa zisa rentabilitate minune.

 

Asa ceva ma intereseaza mai nou https://www.emag.ro/generator-hibrid-tip-inverter-konner-sohnen-ks-4000ieg-s-monofazat-portabil-4-0-kw-7-5-cp-pornire-manuala-electrica-230-v-motor-euro-v-bobinaj-cupru-mod-econom-protectii-automate-ks4000iegs/pd/DWSRR0MBM/?cmpid=86963&gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smapokqvW53pXI0ydG89cZKq4g7Y5IDlUsStY8dxmZWLtqLBbrWG2ShoCcgoQAvD_BwE

 

Generatoarele au acelasi minus comun ca instalatiile solare: trebuie sa valorifici eficient tot curentul produs.

Produci 4 kw/h trebuie sa-i folosesti e toti.Sau sa-i stochezi in baterii.Dar deja cu bateriile treci in alte costuri si scazi rentabilitatea.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Titlul topicului se referă la viitor. În momentul de față, electricul vine cu avantaje dar și cu multe compromisuri. În timp problemele se vor rezolva iar autromobilele electrice vor deveni de departe norma.

 

 

Urăsc diesel-ul, dar îi văd rațiunea economică dacă ești nevoit să faci mulți km anual în extra-urban. Cei care folosesc un diesel preponderent în oraș sunt (îmi pare rău pentru plasticitate) niște cretini.

 

nu stiu ce sa zic. diesel-urile mici sunt perfecte pt oras - ex - opel corsa, fiat panda, 500 etc.

1.3 mjet e de vis. consum de 3.2...4.2 l , fasnet

 

 

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Unde e domnu' cu +25% iarna?!? 

Mda, citind îmi faci poftă de panouri, mi-au și scris cei de la firma care mi-au montat sistemul solar pt apă caldă să mă bage la casa verde. Doar că am sediu de firmă acasă și din câte știu nu merge... Iar 13000€ de dat pe soare n-am acu'. 🤬

Ca să te faci prosumator e mai prietenos un furnizor anume de curent? Cu enel muntenia numa' mai mult sex oral am și tot tre să-l schimb. 

trebuie sa ai casa gata sau merge si daca e " in constructie"?

eu oricum imi fac sistmeul singur dar daca e de niste "moca" nu ma dau in laturi!

Multuemsc!

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, foxbat said:

nu stiu ce sa zic. diesel-urile mici sunt perfecte pt oras - ex - opel corsa, fiat panda, 500 etc.

1.3 mjet e de vis. consum de 3.2...4.2 l , fasnet

 

Într-un trafic exclusiv urban, precum cel din București? Permite-mi să am rezerve. Motoare mici de capacitate echivalentă benzină și diesel au consumuri apropiate în situația asta - cu ceva avantaj la diesel. Ce pierzi în schimb? Fiabilitate pe termen lung și poluare cât cuprinde.

 

Doar pentru navete scurte (50-100km) zilnice pot fi într-adevăr utile și rentabile. În bară-la-bară, nu.

Link to comment
Share on other sites

Acum 55 minute, foxbat a spus:

trebuie sa ai casa gata sau merge si daca e " in constructie"?

eu oricum imi fac sistmeul singur dar daca e de niste "moca" nu ma dau in laturi!

Multuemsc!

Trebuie sa ai cadastru, pentru ca trebuie sa depui extras de carte funciara la dosar. Si trebuie sa ai deja contract de electricitate pe locul respectiv, deoarece devii prosumator. In rest, nu e nicio problema, poti monta fotovoltaicele si pe pamant direct, pe suporti, e perfect legal.

Ca si avantaje, din fonduri europene ti se da 90% din valoarea unui sistem fotovoltaic de 3kwh, insa nu mai mult de 20.000 lei. Tu vii cu restul si gata, montezi sistemul. Ce produci ziua intra in retea, iar tu te alimentezi din retea seara cand vii acasa, la paritate kwh pe kwh (cat ai pompat, atata iei inapoi gratis, cel putin pana in 2030 e specificat ca se va pastra paritatea).

 

Problema cea mare e ca toata aceasta chestie se desfasoara prin AFM, care e cea mai birocratica institutie din Romania. Adica eu am depus actele in 2019, s-a blocat programul, s-a deblocat de-abia anul asta. Exista instalatori care inca isi astepata banii din 2019, si inca nu si i-au luat de la AFM. De aceea multi instalatori in acest moment iti cer tie banii pentru tot sistemul, urmand ca in momentul cand le vireaza AFM banii, ei sa ti-i returneze. O adevarata nebunie din cauza unor birocrati.

 

Daca stau si ma gandesc, probabil de asta si Dacia livreaza Spring-urile la 8-9 luni de la comanda. Ca si ei asteapta cei 45.000 lei tot de la AFM, prin programul Rabla plus, si probabil cam la 8-9 luni sunt si ei platiti.

 

P.S. Sa stii ca nu te-am uitat ca m-ai "uitat" cu incarcatorul ala asta primavara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...